Onnea, terveyttä, rahaa ja rakkautta?

Metalli-Härän vuosi 2021

Kiinalainen vuosihoroskooppi 2021

Liity postituslistalle, niin lähetän sinulle kiinalaisen vuosihoroskoopin kaikista 12 horoskooppimerkistä.

Lähetin e-kirjan sähköpostiisi.
Tarkista osoite, se vaikuttaisi olevan puutteellinen.
Odottamaton virhe tapahtui. Kokeile hetken kuluttua uudestaan.


Odota hetki

Antamalla sähköpostiosoitteesi liityt postituslistalle ja saat Kiinalaisen vuosihoroskoopin 2021. Postituslistalta pääset pois yhdellä klikkauksella. Sähköpostiosoitettasi ei anneta eteenpäin.


Sisään

Astrokalenteri

Astrokauppa

Kulta-ajan
kauppa
Kirjaudu sisään

Uusi käyttäjä? Rekisteröidy tästä.

Margie Marketta Mylläri

Margie Marketta Mylläri

14.11.2020

vieraskirjoitus:

Pekka Ervast ja 100v Ruusuristi

Pekka Ervast ja Naisten Aikakausi     

Ikkunastani avautuu viehättävä maisema. Voimapuuni, iso kuusi on vaihteeksi vapautunut valkoisen lumen peitosta, ja aamuauringossa tanssivat oksat ovat kuin Luojan sormia sanoen: hei, katso kuinka kaunis on maailma! Aurinko loistaa marraskuussa, lammen jää on valkoisena ja muodostaa ihastuttavia taideteoksia kuvioillaan. Marraskuu ei ihan ole suosikkejani, sillä olenhan syntynyt toukokuussa täällä pohjoisessa, valoisaan aikaan. Mutta tänään marraskuu tuntuu ihan keväältä, sillä sain juuri ratkaistua koneella yhden hankalan homman.

Kauneus ja valo ovat aina todellisia. Ei tarvitse katsoa 'läpi' niin kuin silloin kun usva peittää maiseman. Silloin on oltava vahva usko siihen, että kaiken takana on valo ja kirkkaus.

Tämä fyysinen maailma on harhaa, mutta niin tärkeää harhaa! Täältä minun on löydettävä kaikki mikä jää pysyväksi; luotava tästä fyysisestä käyttövälineestäni ikuinen. Olipa maisema tai ihminen edessäni millainen tahansa, minun on opittava näkemään naamion taakse.

Se, että Jumala ei näe minua, jos olen alhaisessa värähtelyssä, jos pelkään, tai olen vihainen, negatiivinen jollain tapaa. Muistan, kuinka suorastaan kauhistuin, kun ensi kerran tajusin tämän asian. Se tuntui armottomalta. Mutta kun syventyy asiaan, se on aivan loogista. Jumala näkee ihmisessä vain oman Jumaluutensa. Minun on siten turha syyttää Jumalaa kauheuksista ympärilläni ja itsessäni; puhumattakaan maailman sodista ja muista rikoksista ihmisyyttä vastaan.

Valinnoissani on aina mukana joko pelko tai rakkaus. Valitsen pelon silloin, kun tarvitsen ankaran läksyn, jota en ole vieläkään oppinut. Jälkeenpäin tuntuu usein, että armo itseä kohtaan puuttui. Vasta kun ymmärrän, että kaikki pelko on turhaa, olen vapautunut kahleistani.

Elämässäni ensimmäinen ja vaikuttavin henkinen opettaja on ollut Pekka Ervast (1875-1934), kristillinen mystikko, kirjailija ja henkisen tien raivaaja Suomessa. Hän rakasti syvästi Suomea ja uskoi vahvasti Suomen henkiseen johtajuuteen; hän oli teosofian uranuurtaja ja Ruusu-Ristin perustaja Suomessa. Hän tähdensi opetuksissaan ja kirjoissaan kahta asiaa ylitse kaiken: Jeesuksen Vuorisaarnan opetuksia, joita kirkko ei ollut löytänyt, sekä esivanhempiemme suurta kalevalaista viisautta. Kun löysin hänen kirjansa, henkinen tietoisuuteni heräsi kertaheitolla. Minun ei ole koskaan elämässäni tarvinnut etsimällä etsiä henkisiä asioita; ne ovat kävelleet minua kohti. Se on ollut siunauksellista. Asiat vain loksahtavat paikoilleen, ilman kummempia hakemisia.

Pekka Ervast kirjoitti jo 1920 -luvulla naisten tulevasta aikakaudesta. Tässä ote Esoteerisia opetuksia kirjasta, jonka Ruusu-Risti julkaisi hänen esoteerisista opetuksistaan vuonna 2005.

”Ottakaamme vain yksi vanha, tuttu esimerkki. Miehet ovat miehinä luonnostaan taistelijoita, naiset ovat naisina luonnostaan sovittajia. Miehet ovat järjestäneet yhteiskuntia väkivallan ja pakon pohjalle; he ovat sotineet keskenään. Ja naiset miehiä ihaillessaan ovat luopuneet naisellisista vaatimuksistaan ja antaneet tukea ja siunausta miehille heidän väkivaltaan pyrkiessään, niin että naiset useinkin ovat inspiroineet väkivallan töihin.Tuskin miehet lähtisivät sotiin, elleivät naiset heitä yllyttäisi. 

Nyt elämme ajassa ja kuljemme aikaa kohti, jolloin ihminen selvemmin näkee sen, että ihmisessä, sekä miehessä että naisessa on myöskin se naisellinen sovittaja, se sovittaja, jota niin paljon tähän saakka on syrjäytetty. Tämä on ihminen, joka on astuva näkyviin, mutta joka ei voi astua näkyviin muuten kuin naisten ja naisellisen prinsiipin avulla. Sentähden, niin kuin kaikki viisaat ovat sanoneet, astumme ikään kuin naisten aikakauteen, jolloin naisten ääni pitää tuleman enemmän kuuluviin, mutta ei suinkaan naisten ääni ainoastaan miehisyyden pönkittäjänä, vaan naisten ääni ihmisyyden herättäjänä. 

Sentähden henkisen elämän hedelmiä, positiivisia ilmennyksiä, olisi se, että naiset vakavammin ottaisivat ajaakseen niin sanottua rauhan asiaa. Heidän pitäisi opettaa ja kasvattaa nuorta polvea pois taistelu- ja sotainnosta korkeampia ihanteita ymmärtämään: inhimillistä rakkautta, rauhallisuutta, tasapainoa ja järkevyyyttä ymmärtämään. Jos naiset ymmärtäisivät asemansa ja heräisivät henkiseen elämään, silloin he voisivat saada aikaan miltei ihmeitä maailmassa. He ovat liian naisellisia siinä, että he kulkevat vain miesten jälkiä. Heidän täytyy aloittaa omaa kulkua, omaa elämää; heidän täytyy ottaa vähäsen elämän valtikkaa kantaaksensa uudella inhimillisellä tavalla; heidän täytyy päästä selville elämän suuresta päämäärästä ja ihanteista, ja heidän täytyy niiden puolesta työskennellä. Muuten ihmiskunta ei mene eteenpäin. Sillä me seisomme kynnyksellä sen portin edessä, jonka yläpuolelle on piirretty "Naisten aikakausi".

Ne miehet, jotka nyt ymmärtävät tämän asian, ne miehet ovat luonnottomassa asemassa, niin kauan kuin heidän oma sukupuolensa yleensä ei tätä vielä ymmärrä. He ovat luonnottomassa asemassa siihen saakka, kunnes naiset ovat huomanneet, että he ovat itse asiassa edustaneet heidän, naisten asemaa. Kun naiset ovat tämän syvemmin ymmärtäneet, kun he ovat saaneet muutoksen aikaan maailmassa, maailman mielipiteessä, silloin jokainen mies, joka menneisyydestä tuo mukanaan suuren taistelunhalun ja sotainnon, ymmärtää, että elämän ihanne ja päämäärä ei ole fyysillisessä temmellyksessä, vaan siinä, että hänen, miehen, tulee käyttää tätä taistelu- ja sotaintoaan maailman pahuuden ja itsekkyyden voittamiseksi; sotiaksensa materialismia ja alhaisuutta vastaan. Siis siirtää taistelu fyysillisestä tappelusta moraalisiin voittoihin.”

Pekka Ervast oli kielinero jo lapsena, ja hän käänsi lukuisia kirjoja alkukieliltä suomeksi. Hänen kääntämänsä kirja on myös Pistis Sophia, jossa kerrotaa Pistis Sophia -nimisen olennon elämänvaiheista ja katumuksen teoista. Sanat pistis =usko ja sophia=viisaus ovat kreikkaa, ja käsikirjoituksen katsotaan olevan koptinkielinen käännös kreikankielestä. Käännöksen osti British Museum vuonna 1785 kokoelmasta, joka oli päätynyt Lontoon antikvariaattiin. Kirja on täydellisin ja laajin niitä harvoja todistuskappaleita, mitä jälkimaailmalle on säilynyt alkuperäisestä kristillisestä gnostilaisuudesta (gnosis =tieto)

Muistan kuinka mieheni, Jussi Kivelä, vuosikymmeniä Ruusu-Ristissä opiskelleena jo silloin kun tutustuimme, puhui hyvin kunnioittavasti Maria Magdalenasta, joka kirjassa esiintyy viisaana Jeesuksen opetuslapsena. Silloin pidin kirjaa vaikeatajuisena, enkä perehtynyt siihen tarkemmin. 

Kirjassa Jeesus keskustelee opetuslastensa kanssa, joiden joukossa on sekä miehiä että naisia. Naisten joukossa on Jeesuksen Äiti Maria, Martta, Salome ja ennen kaikkea Maria Magdalena, joka oli Jeesuksen rakkain ja läheisin opetuslapsi. Hän oli se opetuslapsi, joka syvimmin ymmärsi, Apostoli Johanneksen ohella, Jeesuksen syvät esoteeriset opetukset. Monet miespuolisista opetuslapsista eivät edes ymmärtäneet, mitä hän Jeesukselta kysyi. Etenkin Pietari oli mustasukkainen ja kateellinen Maria Magdalenalle niin, että hänen kielenkäyttönsä oli jopa karkeaa (kuten useissa muissakin gnostilaisissa evankeliumeissa). Eräässä kohtaa hän sanoo: ”Herra, me emme voi sietää tätä naista, sillä kaikilta meiltä hän tilaisuuden riistää sinun kanssasi puhua, mutta itse hän monta kertaa puhuu.” Jeesus ei moittinut Pietaria, mutta antoi ymmnärtää, että hän suuresti arvosti Maria Magdalenaa ja hänen viisauttaan.

17 luku Pistis Sophiassa:

Kun hän (Jeesus) näitä oli puhunut opetuslapsillensa, niin hän lausui heille: ”Kellä on korvat kuulla, hän kuulkoon.” Tapahtuipa, kun Maria (Magdalena) oli Vapahtajan kuullut nämä sanat sanovan, että hän kiinteästi tunnin ajan ilmaan katsoi. Hän sanoi: ”Herra, mua käske Sinun kanssasi avoimesti puhua.” Ja Jeesus, tuo laupias, Marialle vastasi sanoen: ”Sinä siunattu Maria, jonka minä tahdon täydellistyttää korkeuden kaikissa mysterioissa, puhu avoimesti sinä, jonka sydän taivaan valtakunnan tasalle on tullut enemmän kuin yhdenkään veljistäsi.”

Yksi Pekka Ervastin kääntämistä kirjoista on myös Laotsen Tao-Te-King.

Minulleon tullut tavaksi päivittäin aamurukousten yhteydessä lukea joku kohta tästä kirjasta.

Yksi lempiluvuistani on:

Lapseksi tuleminen

Joka ollen mies, pysyy naisena, hän tulee kaikkeuden kanavaksi. Kun hän on kaikkeuden  kanava, ei ikuinen hyve  häntä koskaan jätä. Hän tulee uudestaan pieneksi lapseksi.

Alaviite 1: Jokainen mystikko tietää, että Kristus syntyy hänessä vasta sitten, kun hänen sielunsa on muuttunut neitsyeellisen puhtaaksi. Toisin sanoen: jumalallinen tahto ihmisessä herää vasta silloin, kun hänen järkensä on miehellisen vapaa ja hänen tahtonsa naisellisen puhdas ja lempeä.


Joka tultuaan valoon pysyy hämäryydessä, hän tulee kaikkeuden malliksi.

Alaviite 2: Henki on aina nöyrän salaperäinen siinä merkityksessä, että se aina piiloutuu aineen ja muodon taakse.


Hänen ollessaan kaikkeuden malli, ei ikuinen hyve häntä sivuuta.  Hän palaa takaisin kaikkitäydellisyyteen. Joka tuntien kunnian samalla jatkaa nöyryydessä olemistaan, hän tulee kaikkeuden laaksoksi. Hänen ollessaan kaikkeuden laakso täyttää hänet ikuinen hyve. Hän palajaa ensimmäiseen olemukseen. Ensimmäinen olemus on se, mikä moninaisuudessa saattaa aikaan lukemattomat asiat. 


Pekka Ervastin teos Kalevalan avain vuodelta 1916 on edelleen pätevä avain Kalevalaan.

Kalevala kuvaa syvässä merkityksessä etsijän tietä. Se jakaantuu kahteen pääosaan: Ensin on Puhdistuksen tie eli Kosioretkeläisen tie, joka päättyy Häihin Pohjan Neidon, ihmisen korkeamman minän, kanssa. Häiden jälkeen alkaa varsinainen Tiedon tie eli Samporetkeläisen tie.

Pyhä Kolminaisuus eli Trimurti, joka esiintyy kaikissa Suurissa Uskonnoissa, on myös Kalevalassa. Väinämöinen edustaa tahtoa, Ilmarinen tietoa ts. järkeä ja Lemminkäinen tunnetta, ts. rakkautta. Kaikki ihmisen kolme olemuspuolta siis. Ja kaikki nämä sankarit kosivat ihanaa Pohjan Neitoa. Kuka saa neidon lopulta ansiotöiden jälkeen omakseen? Kukapas muu kuin jumalaisen järjen edustaja Ilmarinen, joka Sammon osaa takoa.

Kalevalan naiset ovat todellisia Voimanaisia, kuten muun muassa Ilman Impi, Pohjan Neito, Lemminkäisen Äiti, Aino, Annikki, Kyllikki, Marjatta ja Louhi.


Kalevala ja Jeesuksen oppi 

Kalevala on rauhaa rakastava eepos. Verrattuna monien muiden kansojen eepoksiin ero on huomattava. Ainoa kerta, jolloin pääsankari Väinämöinen suuttuu, on silloin kun ylimielinen ja koppava Joukahainen Väinämöisen kanssa tiellä vastaan tullessaan ei peräydy ja uhkaa laulaa tämän siaksi. ”Siitä suuttui Väinämöinen, siitä suuttui ja häpesi.”

Sotiminen Kalevalassa tapahtuu sanan voimalla. Väinömöinen nukuttaa Pohjolan kansan uneen, kun Sampoa lähdetään Pohjolasta hakemaan. Taistelua käydään hengen miekalla.”Kun tulet tulen tuville, valkean varustimmille, siellä kasvat kaunihiksi, ylenet ylen ehoksi: miesten miekoiksi hyviksi, naisten nauhan päättimiksi”. Samoin Paavali: ”...ottakaa päällenne pelastuksen kypärä ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.”

Vanha Testamentti kertoo ihmiskunnan, mutta myös juutalaisen kansan historiasta. Se on hyvin sotaisa kertomus tämän kansan menneisyydestä. Siitä myös, miten tätä kansaa on koulittu kovakouraisesti. Mutta se kertoo myös siunauksista. ”Sitä joka siunaa Israelia, sitä Jumala siunaa.” Se kertooo myös Jeesuksen tulemisesta monen profeetan suulla. 

Mooses antoi kansalleen 10 käskyä. Jeesus antoi aivan uudenlaiset käskyt. Jeesus antoi uudet, viisi käskyä

Jeesus julisti aikanaan: ”Olette kuulleet sanotuksi vanhoille, mutta minä sanon teille....” Seuraajilleen hän antoi nämä viisi käytännön elämänohjetta.


1. Älä suutu, sydämessäsikään; ole aina rauhallinen.

2. Ole puhdas ajatuksissasi, sanoissasi ja teoissasi.

3. Älä ensinkään vanno; olkoon puheesi aina totuudenmukainen.

4. Älä vastusta pahaa; voita paha hyvällä.

5. Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.


Jeesuksen opin kulmakivi on pahan vastustamattomuus; koston vastakohta. Se on eettisesti paljon korkeammalla kuin Mooseksen antamat 10 käskyä. Nämä käskyt on annettu Jeesuksen seuraajille.

Olen onnellinen, että olen saanut käydä Ruusu-Ristin koulua ja tutustua suurten filosofien, teosofien, suurten uskontojen perustajien sekä suomalaisten ikioman eepoksen Kalevalan esoteeriseen viisauteen. Rakas mieheni Jussi oli suotu minulle oppaaksi ja innoittajaksi tässä elämässä.

Pekka Ervast tuli suomalaisille tiennäyttäjäksi esoteeriseen viisauteen sata vuotta sitten. Hän perusti Ruusu-Ristin 14.11.1920, joten tämä vuosi on suuri juhlavuosi järjestölle. Hän loi mahtavan perustan kansakuntamme henkiselle kehitykselle, joka jatkuu nyt voimallisena virtana. Jopa Naisten Aikakausi on tänä päivänä Suomessa todellisuutta. Johtaahan meitä Naisten hallitus ja  lukuisa joukko muita viisaita naisia.

Olen saanut viime vuosina tutustua Annaan, Jeesuksen Isoäitiin ja hänen suureen perheeseensä. Olen saanut myös ilon ja siunauksen suomentaa hänen kirjojaan. Koen, että kaikki elämässäni on tähdännyt tähän, kaikki lukemani ja kokemani. Ne kirjat, jotka tällä hetkellä minua todella kiinnostavat, ovat nämä Isoäiti Annan antamat kirjat, jotka antavat totuudenmukaista tietoa Jeesuksesta, hänen opetuksistaan, elämästään ja perheestään. Kristus-Magdalenet ovat kautta aikojen vaalineet Jumalaista tietoa siitä, että Jumala on Rakkaus ja jokaisella ihmisellä on suora yhteys Ykseyteen.

Naisten on todella tänä päivänä avattava suunsa ja oltava rohkeita tiennäyttäjiä.

Myriam Tyanalainen, yksi Jeesuksen puolisoista, julisti rohkeasti SUUN AVAUS -tekstissään näin:

Kristus-Magdalene sisarten ja veljien ja Valon Neuvostojen ykseydessä, Jumalaisen Äiti-Isän suojeluksessa, me tahdomme vihkiä sen, mitä egyptiläiset alkemistit kutsuvat: Suun Avaus.


”On aika sen, mikä on ollut vaiennettuna, tulla kuulluksi.

Jo riittää! Jo riittää!

JO RIITTÄÄ”


(puhuttu suurella painotuksella ja intohimolla)


Ote Myriam Tyanalaisen puheesta Tukahdetun Feminiinisen Äänen Nostaminen

kirjasta ANNA, MAGDALE EJEN ÄÄNI   Kirjan voi tilata täältä


Rakkaudella siunaten

Margie Magdalene

Maila Maire Marketta

Palaa Margie Marketta Mylläri blogi hakemistoon

Tästä Seppo Tanhua blogi hakemistoon

Seppo Tanhua Special

Tästä Maiju Palin blogi hakemistoon

Tästä Timo Kalliokoski blogi hakemistoon

Tästä Johanna Vilén blogi hakemistoon

Tästä Virpi Karjalainen blogi hakemistoon

Tästä Jenniemilia Demus blogi hakemistoon

Hallitse postituslistan asetuksia / Liity postituslistalle

Margie Marketta Mylläri

Tervehdys kaikille
Olen Margie Marketta Mylläri. Elämäntehtäväni on tuoda esille Jumalaista Äitiä, niin että tasapaino Äiti/Isä pääsee vaikuttamaan. Jumala on sekä Äiti että Isä. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Kirjoituksiani voit löytää mm Sielunpeili lehdestä.
Rakastavin Siunauksin Margie Marketta Mylläri

Margie Marketta Mylläri

Kommentit


lue lisää



- {{comment.name}} / {{formatDate(comment.updated_at)}}



lue lisää

- {{reply.name}} / {{formatDate(reply.updated_at)}}

Ilmoita ylläpidolle


Vastaa tähän kommenttiin ( {{ comment.replyComments.length }} vastaus. vastausta. )

Piilota

Viestin lähetys onnistui
Viestin lähetys epäonnistui. Kokeile uudestaan
Lisää puuttuva tieto
Tämän tilin lähettämistä kommenteista on tullut liian paljon raportteja. Kommenttien lähetys on väliaikaisesti pois käytöstä.




Odota hetki ...




Kommentoi kirjoitusta

Viestin lähetys onnistui
Viestin lähetys epäonnistui. Kokeile uudestaan
Lisää puuttuva tieto
Tämän tilin lähettämistä kommenteista on tullut liian paljon raportteja. Kommenttien lähetys on väliaikaisesti pois käytöstä.




Odota hetki ...