Sivuja: 1 ... 13 14 [15] 16
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Foorumilaisten syntymäkartat  (Luettu 174654 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #210 : 09.08.2016 19:22:13 »

Kiitos kommenteista Kuuhilda. Meillä muuten on IC-MC akseli samoissa merkeissä, mutta toisinpäin. Sulla on Achernar kiintotähti IC:llä ja nousussa mm. Bazak, joka lukeutuu Kotkan tähdistöön. Kyseisestä tähdestä ei paljon löydy tulkintaa, mutta kannattaa yleisesti lukea Kotkan tähdistöön liittyvistä ominaisuuksista, koska ne voi yhdistää tuohon yhteen tähteenkin. Achernar on kirkas tähti, josta löytyy varmasti tulkintaa. Niin ja sitten jos katsoo perusyhtymiä niin sullahan näyttäis askendentti olevan todella tarkassa yhtymässä Antarekseen... Nuo muut tähdet katsoin astrodienst fixed stars -tyylillä.
tallennettu
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #211 : 09.08.2016 19:30:40 »

No laitetaanpas omakin kartta nyt tänne, kun muutkin ovat niin rohkeita. Sen on kyllä muutenkin voinut päätellä jo teksteistänikin fiksuimmat. Luulin Avea paljon vanhemmaksi! Shocked Sinikiviuhkon kanssa meillä on näköjään molemmilla syntymäkartalla Aurinko, Merkurius, Mars, Jupiter ja Uranus yhteydessä toisiinsa isoilla aspekteilla, eri elementeissä tosin. Saa tulkita.

Ootko ritsa katsonut tuolla astrodienst fixed stars -tyylillä (jonka nimeen nykyisin vannon) karttasi kiintotähtiä? Näyttäis ainakin siltä, että IC:lle sijoittuis paljon Orionin tähdistöön lukeutuvia tähtiä. AC/DC -linjasta en ole niinkään varma.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #212 : 09.08.2016 20:26:17 »

Joo...Antares-Arcturus
Muistan kun löysin sen, ja se kyllä avasi paljon kaikenlaista.  mars energiaa...enpä muista enää tgarkasti, mutta jotain kaoottista se oli...menenpä heti kaivelemaan tuonkin  asian...kiitos ghede tästä, tässähän vallan innostuu näistä taas Smiley
Myös Alderaran näyttää olevan nousulla.

Miten sää ghede koet tuon akseliparin...miten ilmennät niitä kotona ja julkisesti?
Mun tarttee lisätä, että tuo ongelmainen MC ei koske vain työtä, vaan kaikkea muutakin...mainetta ja julkisuutta...sen verran kun sitä tavallisella pulliaisella on.

Muoks.

"Antares on Arkkienkeli Orielin tähti ja se on lännen vahti. Se on skorpionin sydän Skorpionin tähdistöstä. Antares on Marsin ja Jupiterin kaltainen tähti siten, että siinä on Marsin energia, jota sävyttää Jupiterin hyväonnisuus ja liioittelevuus. Antaresin piirteiksi on luonnehdittu impulsiivisuus, päättäväisyys, rohkeus ja konfliktit. Sen sanotaan antavan levottoman ja myllerryksiä täynnä olevan elämän. Antares nostaa esiin yllättäviä tapahtumia. Se koskettaa myös vaaraa, väkivaltaa ja sotataitoja, mutta kenties kaikkein suurin vaara tässä tähdessä on itsensä (asioiden, tapahtumien, taitojen) tyhjäksi tekeminen. Antaresin asteet ovat 9’03 ja 9’55 jousimiestä."

No niin, johan muistui mieleen, mutta nyt on sitten selvitettävä, että miksi on riskinä itsensä tyhjäksi tekeminen...yhtään muistamatta tahi tietämättä tuntuu nurinkuriselta, että jokin  mars jupiter energinen asia edes kykenisi itsensä tyhjäksi tekemiseen.
« Viimeksi muokattu: 09.08.2016 20:34:43 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #213 : 10.08.2016 00:36:19 »

Niin tai oikeastaan aldebaran on sulla dc:llä, koska aldebaran on tarkalleen oppositiossa antarekseen eli sijaitsee kaksosissa. Arcturusta en välttämättä ottaisi myöskään mukaan tähän...se sijaitsee about 24 astetta vaa'assa. Antares kuuluu skorpionin tähdistöön ja on tosiaan sen päätähti. En oikein ymmärrä mitä tuolla "itsensä tyhjäksi tekemisellä" tarkoitetaan. Se tulee kai englannin kielen sanasta "undoing" ja olen kuullut myös siitä joissakin tulkinnoissa yhdistettynä kai tähän tähteen. Viittaako se kenties johonkin täydelliseen lamaantuneisuuden tilaan? Suuret suunnitelmat, mutta toteutus lopulta jää uupumaan? Hyvä oivallus tosiaan tuo sinun kommenttisi liittyen tuohon tähden Mars-Jupiter luonteeseen.

Kai se se IC-MC -akseli pitäis ilmetä niin, että lähestyn julkista elämää oinasmaisella tavalla ja kodin piiri kuvastaa vaakaa, mutta aurinko-pluto yhtymä IC:n lähellä kyllä muuttaa tuota asetelmaa. Ehkä tunnen olevani kodin piirissä jotenkin parhaiten kontrollissa itseni kanssa, mutta jollakin plutomaisen kompleksisella tavalla. Auringon oppositio MC:lle voisi taas kuvastaa ehkä egokiistoja julkisessa elämässä. Plutoon liittyvät pelkotilat ja voimasuhteiden epäsuhdat sitten kai heijastuvat epävarmuutena julkisella puolella. Sinulla kuitenkin on kyseessä Saturnuksen ja Pluton yhtymä, jotka voidaan tulkita myös neutraaleiksi vaikuttajiksi.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #214 : 10.08.2016 00:57:35 »

No Aldebarania tarkoitin, sekoovat mokomat Tongue

Juuh, ainoa mitä tuosta voisi ajatella loogisesti, että kyseessä on jonkinlainen liika tekeminen, polttaa kynttilää molemmista päistä, jolloin lopputulema on yhtä kuin nolla? Ylitekee, ei osaa lopettaa?

Ehkä tunnet olevasi kodin piirissä parhaiten kontrollissa itsesi kanssa...no minä tunnen moista ehdottomasti työelämässä. Kotona taas...olen vailla pidäkkeitä, aikamoinen tunteiden vuoristorata ja ilotulitus...ja tästä voisin sitten vetää viivan  oinas kuu,  aspect_con venus  mars  vesta  kalat

Tässä ainakin meidän kohdallamme on ilmeisesti vastakohtaisuus, vaikka ei se sanokaan, ettei moista voisi tuntea jokin muukin akselipari yhtä selkeästi.

Saturnus ja Pluto voi kellua neutraaleina ikäpolvipalloina kyllä, mutta itse en niitä niin koe  buck2

Bernadette Brady states that people withAntares prominent may well cause their own undoing – they may have toconquer themselves first before they can make a contribution to others.Brady notes Antares prominent in the charts of Nelson Mandela, AgathaChristie, and, a personal favorite, Joan of Arc
« Viimeksi muokattu: 10.08.2016 01:03:49 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #215 : 10.08.2016 13:01:00 »

Ghede eikös tuo ole sama kuin katsoisi longituden mukaan, mikä sijaitsee minkäkin kohdalla? Lähimpänä IC:tä on Al Hecka härästä ja MC:tä Shaula skorpionista. Fomalhaut on alle asteen sisällä Askendentistä, tuntuisi että se kyllä vahvistaa oppiläksyjen ja haasteiden määrää jo aikaisin elämässä. Minulla on oikeastaan jokainen planeetta ja piste melko tarkasti jonkun kiintotähden kohdalla. Tunnen erään ihmisen, jolla on Antares asteen päästä noususta ja häntä on purrut skorpioni sekä käärme ja ollut muun muassa autokolarissa, sekä muuta vastaavaa. Erittäin herkkä ihminen, mutta silti melkoinen taistelijasielu - hänellä on myös Mars Skorpionissa. No Suomessa tuo ei ole ihan samalla tavalla mahdollista.
« Viimeksi muokattu: 10.08.2016 13:04:49 kirjoittanut Ritsa » tallennettu
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #216 : 10.08.2016 16:37:06 »

No ei oikeastaan ole sama asia. En vain itsekään tiedä kuinka ne tähdet tuolla systeemillä lasketaan, mutta longituden mukaan katottuna on kuitenkin eri asia. Saat ne tähdet tuolla eri tavalla näkyviin, kun valitset astro.com -> chart drawing style -> astrodienst fixed stars -> additional tables (PDF) -> Otsikon "Fixed stars close to planets or axes, according to drawing" alapuolelta löytyy listattuna tähdet mm. asc., desc., mc ja ic -akseleille. Orbi max. 2 astetta. Jos kirjoitat esim. Fomalhaut astro.comin karttavalikoiman alapuolella olevaan tyhjään kenttään ("Additional asteroids, fixed stars jne.") ja piirrät uudestaan kartan tuolla systeemillä niin voit huomata, että Fomalhaut ei löydy pisteenä punaiselta viivalta, jota askendentti kuvaa tuolla kartalla vaan saattaa leijailla ihan jossain muualla. Mutta tapoja on monia ja longitude lienee kai ihan yhtä oikea.
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #217 : 10.08.2016 19:13:53 »

Ahaa, ymmärrän. Sitä en ymmärrä miksi asiat tehdään noin hankalaksi. Grin No kukin tavallaan. Itse olen intuitiivisesti päätynyt tähän suuntaan, kuten esim. Darkstar Astrologykin tietääkseni. Jos mietitään miten energia kulkee tähdistä maapallolle, se tulee oman järkeni mukaan Auringon kautta. Myös varmaankin suoraan tähdistä maapalloon, jolloin se luultavasti kulkeutuu napojen kautta maan keskukseen ja ilmakehään jollain tapaa. Asiaan liittyy varmasti paljon muutakin. Diana K. Rosenbergin (30 vuoden kokemus kiintotähdistä, mm. Robert Handin ystävä.) 1500 sivuisesta 2-osaisesta kirjasta pari pätkää:

"Some have suggested that only the brightest stars, and/or those close to the ecliptic, should be used by astrologers. I have not found this to be a valid approach; first, because even more than the stars themselves, the full constellation figures, including those above and below the ecliptic, carry important messages and second, because some rather dim stars produce powerful effects."

Toinen teksti pätkää pienen kvanttifysiikka-alustuksen jälkeen:

"It has become apparent to me that the universe is not a place but has, rather, the nature of thought. It is imprinted upon and within us; I strongly take issue with the idea that if a star cannot rise (and therefore will never be visible) at a particular location or birthplace it should not be used in the birth chart. For instance, the great 1st-magnitude star Canopus, Argo Navis, is never seen from Shelter Island, New York, yet its degree of celestial longitude exactly culmites, with the Sun on a client's chart who was born there; her parents went to great trouble to arrange for her to be born on their boat, and traveling on water has been major part of her life. Another client, born Jewish in Chicago has Venus and Neptune (the latter co-ruler of his 9th house of religion) aligned in celestial longitude with stars of Crux, the Southern Cross in far southern skies, and although Crux is never visible above 34 degrees north geographic latitude, and thus is not visible in the place of his birth, he became a convert to Christianity. After years of research it has become apparent to me that all of the sky belongs to all of humanity, without strictures or curtailments relating to birth latitudes, longitudes or visual passages. The universe is not "out there" - it is within and a part of all of us, our co-creation with God; each of us resides at the focal center of our personal universe, and the entire cosmos is both with and outside of each of us. Every member of the human race, whatever his or her latitude of birth, is heir to, and part of, the entirety of the cosmos.

'He who learns must suffer. And even in our sleep
pain that cannot forget falls drop by drop upon the heart,
until in our despair, and against our will, comes wisdom to us
by the awful grace of God'
-Aeschylus, The Agamemnon, 435 BCE

The stars represented on each horoscope mark, I believe, the points where a soul will be most intensely and constantly tested. The tests are acute, the failures (sometimes public) devastating, but while the victories are uplifting, they are usually hidden away from others. There is rarely a publicity when a thief quietly decides to turn his or her life around; a person prone to anger and violence who has learned to contain his or her rage will get no medal for it; an accountant who has resisted the impulse to embezzle funds gets no pat on the back - and can't even tell anyone about it! These are victories nonetheless; quiet victories of the soul struggling against the darkness, anguish and temptation. Cirlot's dictionary of Symbols has, under "star":

As a light shining in the darkness,
a star is a symbol of the spirit...
it stands for the forces of the spirit
struggling against the forces of darkness.

-Diana K. Rosenberg, Apr 9, 2011"
« Viimeksi muokattu: 10.08.2016 19:29:02 kirjoittanut Ritsa » tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #218 : 12.08.2016 00:27:58 »

Eikö tuota mun karttaa saa näkyviin, vai kuulunko niihin ihmisiin kenen viestit on kivempi vain ohittaa?  Wink
En kerjäile täällä yleensä mitään karttatulkintoja, oon niitä itse aikanaan tehnyt muille paljon, joskin hyvin mutulla. Mutta ois kiva jos joku siitä sanois jotain. Vaikka että onpas sekava.  Grin
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #219 : 12.08.2016 00:43:53 »

Mulla on itsellä jotenkin kosketus tähän astrologiaan hukassa... Kun en noin viiteen vuoteen asunut tällä palstalla vaan keskityin perhe-elämään, niin nyt ei jotenkin muista enää mitään tai tajua sitä vähääkään, josta luuli joskus tajuavansa jotain. On ihan back in basics. Taustaa; vietin tällä foorumilla varmaan kymmenen vuotta ennen aikaa kun sain lapset...  uglystupid2

Nyt tuntuu, että en tajua lastenikaan kartoista yhtään mitään. Tuijottelen niitä vaan ihmeissäni, et onpas erilainen kuin omani.  uglystupid2 No, suunnitelmissa tilata joskus kunnon tulkinnat.
Vaikka yhesta asiasta oon varma lasteni kartoissa; poika on marsilainen ja tyttö plutolainen. Että, sellasta tulisen jäätävää menoa, kahden leiskuvan punatukkaisen lapsen kanssa.

Ja jos joku sitä karttaani katsoo (mistä oisin oikeesti hyvin mielissäni), on mulla yksi ihan kysymyskin. Ja se on minkälaisen kuvan karttani antaa minusta äitinä?
Olen jokseenkin traumatisoitunut omasta äitisuhteestani ja tajunnut aikuisena miten paljon syyllisyyttä hän on kasannut meidän lasten päälle ja ollut aika tyly tietyissä asioissa, epäreilun itsepäinen ja tuomitseva ja viileä ja sen kaiken peittänyt sellaseen marttyyrimaiseen pyhyyteen. Pahoittelen et puhun kuitenkin kaikesta huolimatta, rakkaasta, äidistäni näin. Sillä hän ei varmasti ole psyykkisesti ihan terve. Mut hän on  aurinko kalat,   askendentti harka ja  kuu vesimies ... Toivon että itse en ole yhtä irrallinen äitinä ja osaisin oikeasti olla Lämmin ja sellainen, että mulle voi lapset puhua mitä vaan tai jäädä mistä vaan kolttosesta kiinni, niin mun reaktio ei ole mykkäkoulu, vaan asian selvittäminen. Epäreilua lapselle on se jos vanhempi ei voi käsitellä asioita. Mun mielestä äitinä saa suuttua ja menettää hermonsa, mutta pitää myös keskustella ja sopia! Ja pyytää tarvittaessa anteeksi. Ja asettaa lapselle rajat ja kunnon auktoriteetin. Koska mulla ei niitä rajoja asetettu kunnolla niin sekoilin saadakseni huomioo. Enkä sitten saanut sitä huomioo ja se turhautti. Sain vain sitä outoa mykkäkoulua, mikä vaan vit*tti.  uglystupid2
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 894



Profiili
« Vastaus #220 : 12.08.2016 10:14:18 »

Tiigris,
olikohan se just tämä aihe, jossa pohdin tuota  aurinko kalat ja marttyyri-roolia sekä syyllistämistä. Mun mielestä tuossa aurinkosijainnissa osaa syyllistää ja varsinkin, jos on mielenterveydellisiä ongelmia. Äitihän näkyy kartalla usein  kuu -merkistä ja asemasta. Sinulla on  kuu kauris, ehkä olisit kaivannut enemmän rajoja ja koit, että jouduit joskus itse huolehtimaan itsestäsi. Uskon, että äitinä sinä olet turvallinen ja osaat asettaa rajoja lapselle, mutta myös rakastaa. Kuu on sulla 2.huoneessa, joka on Härän huone eli sekin tuo siihen maanläheisyyttä. Transiiteista niin  pluto on tulossa jossain vaiheessa sun kuun kohdalle. Sä oot kaksosena saanu aikanasi pluton transiiteista osasi, mutta toi Kuu on vähä erilainen. Itse asiassa mun mielestä noin isolle transiitille kuvaavaa, että kun kuu liittyy äitiyteen niin pohdit asiaa jo nyt. Sen sanon, että vaikka tuo  pluto aspect_con kuu toisi ikäviä ajatuksia niin älä ikinä epäile itseäsi äitinä. Äläkä myöskään tunne syyllisyyttä siitä, jos et hyväksy kaikkea mitä olet itse lapsuudessa äitisi osalta kokenut. Mua ärsytti jossain vaiheessa suuresti ku äideistä tehdään jotain pyhimyksiä ja marttyyreita, joista ei saisi sanoa mitään pahaa. Mikä voi olla haitallisempaa ja traumatisoivampaa ku tollanen. Kyllä sitä voi rakastaa toista siitä huolimatta, että ei sulje silmiään esimerkiksi vakavilta mielenterveyden ongelmilta, jotka on vaikuttaneet omaan lapsuuteen ja kehitykseen.

Noin muuten sun kartalla on 7.huone eli ihmissuhteet todella painottunu. Ja mietin tuota mitä olet kertonut työstäsi, sulla on MC Vaa'assa, mutta  pluto 10.huoneessa, joten et varmasti pelkää vastuuta ja esim. se , että joudut kohtaamaan työn kautta kuolemaa ei ole sinulle niin iso pala kuin jollekin toiselle voisi olla.
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #221 : 12.08.2016 11:45:00 »

Miks mää en löydä Tiigris sun karttaa?! Cheesy Ei muka missään sivulla.
Mielelläni olisin tutkinut vähäsen äitiysteemoja, koska siitä on aikaa kun niitä olen katsellut, enkä oiekin muista mitä kaikkea siinä piti ottaa huomioon.

tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 894



Profiili
« Vastaus #222 : 12.08.2016 11:47:19 »

Sivulta 15 löysin Tiigriksen kartan. Jotenkin sain siitä tolkun, vaikka mun mielestä noi astro.comin kartat on selkeimpiä.

Täällä on niin paljon stooria, että kartat hukkuu  Cheesy
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
.ave.
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 182


Profiili
« Vastaus #223 : 12.08.2016 11:58:37 »

Tiigris, olet tehnyt ison askeleen siinä, että ylipäänsä tiedostat millä tavalla haluat olla erilainen äitinä kuin oma äitisi. Yleensä se, mitä ei tiedosta, tai minkä haluaa kieltää, on sitä mitä toistaa elämässään, mutta se mitä tiedostat, siitä ketjusta pystyt pääsemään irti. Sano ihan suoraan vaan, ainakin itsellesi, miltä sinusta on lapsena tuntunut, ansaitset sen kyllä.

Niin kuin meryem tuossa sanoi, kuusi kauriissa kuvaa varmaan paljonkin kokemuksiasi äidistäsi. Jos sinulla on sisaruksia, he ovat voineet kokea samat asiat hieman eri tavalla, ja heillä voikin olla kuu eri tavalla sijoittunut. Samoin omat lapsesi kokevat sinut omalla yksilöllisellä tavallaan, voit tietysti katsoa heidän kartaltaan kuun asemat, mutta voit miettiä myös millä tavalla vuorovaikutuksenne eroaa ja löytää vastauksia sitä kautta.

Cereksesi on kaksosissa yhtymässä marsiin, hymyilyttää sen valossa tuo sanomasi: "Mun mielestä äitinä saa suuttua ja menettää hermonsa, mutta pitää myös keskustella ja sopia!", se kuvaa aika hyvin tuon cereksen aseman kautta näkyvää käsitystä ihanneäidistä. Kuusi ja cereksesi ovat kuitenkin keskenään aika erilaisissa asemissa, joka kuvaa varmasti hyvin sitä, miten käsityksesi ihanteellisesta äitiydestä ja omat tunnemuistosi ovat suuressa ristiriidassa keskenään. On hyvä muistaa, että tuskin koskaan on mahdollista olla täydellinen äiti, vaan se paljon puhuttu tarpeeksi hyvä äiti.  Smiley Vaikka pelot siitä, että siirtää jotakin oman lapsuutensa huonoista asioista lapselleen, ovat inhottavia ja järkyttäviä, käytännössä pitäisi osata yhdistää ne omat tunnemuistot ja kuva ihanneäidistä toisiinsa. Eli yhdistää kuu ja ceres, sen sijaan että käyttäisi vain toista. Uudenlaisia tapoja rakastaa oppii aikuisiällä myös esim. parisuhteen kautta, eli myös parisuhteen kautta voi muodostua uusia tunnemuistoja, joita voi soveltaa myös äitiyteen. Voi olla että olet taipuvainen tekemään ylilyöntejä kuuhun liittyvissä asioissa, koska se on sinulle kipeä paikka (hetkittäin liian kova kuri, koska kaipasit sitä niin itse lapsuudessasi, en tiedä?) ja tärkeää olisikin löytää tapa, jolla voisit toteuttaa sekä cereksen ihannekuvaasi että olla laiminlyömättä omia lapsuudesta kumpuavia tarpeitasi turvallisuuteen (tarve käyttää kauriskuuta omassa äitiydessä).
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #224 : 12.08.2016 12:54:33 »

Siellä 2 huoneen perimässä on tuo  kauris kuu, jolla oli  aspect_sex  skorpioni  saturnus...huonetta en enää muista, mutta siitä ainakin tulee mieleen, että kannat omaa, raskasta äitisuhdettasi, joka värittää omaa äitiyttäsi ja vaikuttanee itsetuntoosi niin äitinä kui muutenkin. Ei välttämättä väritä sitä  huonosti, vaan parantaa, koska tiedät mistä haluat pois, mitä et aio toistaa omassa vanhemmuudessasi, eli jos otat vastuun, tämä koituu hyväksi, jos et sitä kanna, siirtyvät oman äitisuhteesi vaikutukset negatiiisina eteenpäin.
 kauris kuu ottaa   saturnus ksen käteen.

Olisitkos  erittäin suojeleva äiti? Pidät lastesi puolta ulkopuolisia ihmisiä, ehkä jopa läheisiäkin vastaan, joskus jopa enemmän, kuin on hyväksi? Eikä välttämättä selkeää puolien pitämistä, vaan sitäkin, että he oppivat sen sinulta, asenteen?..että on oltava taisteluvalmiina? mars ceres

Jaksat pelleillä ja höpötellä, todenäköisesti myöskin keskustelet paljon lastesi kanssa ja heistä tulee suuria ajattelijoita Cheesy

Ehkä sun kaksosjousimiesmäisyys vie tuolta kuukauriilta sen semmosen suurimman jähmeyden ja vakavuuden, ja tunteet tulee ilmi, ja vastaavasti taas kuu kauris tasapainottaa, että ei se ole yhtä häläpätihäppää sen äidin kanssa kokoaikaa kuitenkaan, järkeä hommassa mukana, perus tarpeet ennen muuta.

Oisko sulla myös ristiriitoja ittes kanssa siitä, että miten lapset tulee kasvattaa? Joudut kyseenalaistamaan itsesi ja ajattelemaan asiat uusiksi...ei näin voi tehdä vain siksi, että näin on aina tehty? Vai voiko?

tallennettu
Sivuja: 1 ... 13 14 [15] 16
  Tulostusversio  
 
Siirry: