Sivuja: 1 ... 12 13 [14] 15 16
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Foorumilaisten syntymäkartat  (Luettu 174614 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
.ave.
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 182


Profiili
« Vastaus #195 : 07.08.2016 17:15:40 »

Niinpä  Grin Tälläinen ihme köökkipsykoloogi-äiti kun on, niin voi poika raukkaa!


Mutta ihan vakavasti ottaen, viime aikaisten lukemisieni perusteella olen päätynyt siihen, että tasapainoisen kehittymisen kannalta keskeisimpiä juttuja on, että joku "keeps your mind in their mind", eli oikeasti haluaa ymmärtää, kuunnella ja nähdä mitä lapsi itse erillisenä ihmisenä ajattelee ja tuntee, ja sitähän aikuisenakin vielä tarvitsee. Eli toivottavasti sitten osaisin muuttaa sitä tarinaa sen mukaan, miten poika ilmaisee itse kokeneensa asiat. Mulle kerrotussa tarinassa ei ole ollut mitään merkitystä sillä, miten minä olen kokenut asiat, ihan sama on ollut mitä teen tai ajattelen tai tunnen, leimat on mulle otsaan määrätty mielivaltaisesti. Ikään kuin auttaen musta "parempaa ihmistä", mutta toisaalta se leima oikeutti sen, että mun niskaan saa ulostaa kaiken pahan olon, niin eihän sitä leimaa toisaalta poiskaan halua, kun sitten ei enää olisi sitä oikeutta. Vuosia puolustelin ja selittelin näitä tekoja, ymmärsin niitä puhki, mutta tajusin, että tää mun "ymmärtäminen" on vain tekosyy sille, etten oikeasti halua miettiä sitä, miten pahalta musta tuntuu. Vaikka ymmärränkin traumojen ketjua, niin ei mun silti tarvitse puolustella niitä tekoja, kyseessä on aikuinen ihminen ja minä olin lapsi. Vaikka keksisin miljoonia selityksiä, niin sadistinen käytös ja rakkaus eivät kuulu yhteen. Anteeksi tämä vakava aihe, mutta jotenkin koen tarvetta tuoda esille, että kaikkea ei tarvitse pitää ns. normaalina ja yrittää silti rakastaa tms., mä olen kauhean pitkään yrittänyt sitä, mutta asioiden kieltäminen ei johda kauhean hyviin lopputuloksiin. Jos mä ihan kauheasti haluan uskoa, että hän on jotakin tai haluaisi muuttua, niin sitten mä uskon sen, vaikkei se olisi tottakaan. Parempi on, että tarkastelen niitä omia tunteitani ja luotan siihen mikä intuitio tai muu mussa herää, kyllä se lopulta tietää kannattaako mun lähestyä vai ei. Mutta niin, näitä mun kokemuksia voi siis miettiä miten niitä haluakaan miettiä, jos niistä jotain ajatuksia herää tai sitten ei.  Smiley
tallennettu
.ave.
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 182


Profiili
« Vastaus #196 : 07.08.2016 23:07:19 »

Totta, korvaavat ihmissuhteet antavat paljon, ja sekin, että jos on muita ihmisiä, joiden puoleen kääntyä, silloin ei ole pakko avun tarpeessa kääntyä ainoastaan sen yhden ihmisen puoleen, joka satuttaa. Siinä kun on sellainen inhottava efekti, että se satuttaminen lisää tarvetta hakea turvaa josta kusta, ja jos ei voi hakea turvaa muualta kuin siitä samasta satuttavasta ihmisestä, liimaantuu aika tehokkaalla tavalla kiinni siihen satuttajaan (on pakko sulkea mielestään pois ne kipeät asiat ja keskittyä vain hyviin hetkiin). Ehkä sä olit hankala siksi, että sä et päätynyt esim. miellyttämällä hakemaan niitä hyviä hetkiä, kuka tietää? Halusit olla sinä ja tulla hyväksytyksi itsenäsi.

Tuossa kappaleessa on kyllä voimakkaat sanat, kiitos linkityksestä.  Smiley
tallennettu
.ave.
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 182


Profiili
« Vastaus #197 : 07.08.2016 23:16:38 »

Hmm, niin, aika paljonhan sitä heijastaa ympäristöönsä sitä mitä itse on tai mitä siellä ympäristössään haluaa nähdä. Mutta joskus taas on ehkä oman hallintakykynsä liioittelua (?) ajatella, että voisi muuttaa mitä vain. En tiedä, moni new age -teoria ajattelee, että kaikkea voi muuttaa, mutta toisaalta, ei toisia ihmisiä voi muuttaa, elleivät he halua tiedostaa asioita ja muuttua. Voi toisia silti inspiroida ja kannustaa muuttumaan, mutta joskus taas sitä tekiessä voi jäädä kiinni johonkin tilanteeseen, mistä pitäisi oikeasti vain lähteä pois. Iltapohdintoja.  :Smiley
tallennettu
.ave.
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 182


Profiili
« Vastaus #198 : 08.08.2016 01:01:43 »

Sairaan suhteen jälkeen on joka tapauksessa aina jotakin käsiteltävää itsessäänkin, olen siis samaa mieltä ettei toista voi yksinkertaisesti leimata ihmishirviöksi ja toista viattomaksi uhriksi pelkästään. Sitä ei kuitenkaan välttämättä osaa sanoa mikä osa siinä on syntynyt sen suhteen aikana, vuorovaikutuksessa tai toisen tahallisen manipuloinnin seurauksesta, ja mikä on osa on alunperin ollut ehkä lievänä tai ei niin lievänä olemassa jo ennestään. Kieroutuneet ihmissuhteet luovat kieroutunutta todellisuutta, ja siinä todellisuudessa muuttuu itsekin. Se ei silti tarkoita, että olisi alunperin ollut sellainen, ehkä itsessä on vain ollut jokin potentiaali siihen suuntaan, mitä se suhde on sitten muovannut omanlaiseensa suuntaan.

Mutta ei pidä aliarvioida tuota satuttajaan liimaantumisen voimakkuutta, voi olla ihan alunperin kohtalaisen tervekin ihminen, joka epäterveen suhteen seurauksena etääntyy henkisesti esim. ystävistään ja muista tärkeistä ihmisistä, ja siten tulee riippuvaiseksi siitä satuttajasta ja kokee liimaantuvaa rakkautta tätä kohtaan. Se on ihan inhimillinen reaktio kiintyä, jos tarjolla ei ole muuta kohdetta.
tallennettu
.ave.
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 182


Profiili
« Vastaus #199 : 08.08.2016 01:29:29 »

Mulla ei lapsuudessa ollut kovin montaa vaihtoehtoa, onneksi kuitenkin äiti. Mutta äidilläkin oli rankkaa, eikä hän pystynyt olemaan koko ajan läsnä siten kuin olisin tarvinnut. Isovanhempani eivät oikein ymmärtäneet sosiaalisia pelkojani, heistä ilmeisesti olin ilkeyttäni tuppisuuna ja siten kasvatukseni oli menossa vituralleen (johon piti puuttua - sanomattakin selvää, ettei kovin hyvällä menestyksellä). Ystävyyssuhteet katkeilivat tiuhaan muuttojen takia. Mutta isä oli aina läsnä tarjoamassa vuoroin idealisoivaa ja vuoroin maahan polkevaa rakkauttaan. Ei se ehkä kauhean ihme ole, että olen joskus raivoisastikin puolustanut häntä.
tallennettu
.ave.
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 182


Profiili
« Vastaus #200 : 08.08.2016 10:06:19 »

Sivuaa tämä kyllä alaa, jota nyt opiskelen, joten pääsen ihan sitä kauttakin lukemaan enemmän kaikenlaista.  Smiley Ehkä sinun kannattaisi katsoa youtubesta "thrive after abuse" -kanavan videoita, ne ovat ainakin omasta mielestäni varsin hyödyllisiä. Ei tarvitse käyttää mitään leimaavia nimikkeitä toisista ihmisistä, mutta vahingoittavan käytöksen tunnistaminen ja oma paraneminen ovat tärkeitä asioita. Kannattaa muistaa se, että tahallisesti manipuloivan ihmisen kanssa suhde ei ole millään tasoa yhtä vastavuoroinen kuin jonkun muun ihmisen kanssa, jolloin itseään ei tarvitse yhtä lailla syytellä ja miettiä "suhteessa on aina kaksi osapuolta" -viisauksia yhtä tiukasti.
tallennettu
.ave.
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 182


Profiili
« Vastaus #201 : 08.08.2016 11:25:05 »

ollaanko me nyt kaikki tuottajia astrologia-alalla, joilla on kartta esillä ja kirjoitetaan tänne elämästämme...  :Smiley

Mun karttani on joskus ennenkin ollut täällä, mutta pistetään nyt taas, jos joku haluaa tehdä jotain tutkimusta.  Grin
tallennettu
.ave.
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 182


Profiili
« Vastaus #202 : 08.08.2016 21:25:04 »

Hihii, vielä jokusen vuoden saan olla tällainen alle kolmikymppinen tyttönen.  :Smiley Cheesy

Kiva nähdä vihdoin sun karttasi Ritsa.  Smiley Musta tuntuu, että toi sun seiskahuoneen neitsytaurinko kuvaa aika hyvinkin sitä kuvaa, minkä oon susta täällä foorumilla saanut, sellanen rauhallinen ja ihmisiä lähestyvä. Sitten kun on vielä toi jupiter ykkösessä, niin sellanen oikein positiivishenkinen kuva mulle on susta tullut. Mutta toisaalta sulla on aika intensiiviset kuu ja venus tuolla skorpparienergioilla, en tiiä oonko huomannut niitä. Ehkä ne ilmenevät sitten sulla muuten ihmissuhteissa, jotain sen suuntaista ootkin ehkä joskus jutellut niistä.
tallennettu
.ave.
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 182


Profiili
« Vastaus #203 : 08.08.2016 21:32:41 »

En kyllä ole ajatellut tuota cerestä ennen. Hassua joskus tää astrologia.  :Smiley Smiley Mulla kesti jossain vaiheessa aika pitkään tajuta, että ollaan tohon liittyen tavattu muuallakin netissä, en tiiä huomasitko sää tai puhukko just siitä nyt, ehkä huomasit ennen mua.  Grin
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #204 : 08.08.2016 21:56:45 »

Oops tuli nimi tuohon tiedostoon. Trickster archetype vauhdissa, no samapa tuo. Sinikiviuhko, joku luuli minua täällä luulla naiseksi alussa, heh, ehkäpä sinä. No tämä silmäkin voi antaa siihen suuntaan mielikuvia. Enpä tuollaista ole ritsasta kuullut aiemmin. Se tuli vain intuitiolla oman nimeni kirjaimista. Jotain virkaa voi olla myös Ritsaa verrattaessa Jouseen - tuota Jousimiestä kun on jonkun verran kartalla. Karttani oikeastaan näyttää viritetyltä ritsalta. Luulin ritsan olevan enemmän poikien lelu. Smiley

Ave, kuin myös. Luulin tosiaan vanhemmaksi, kun tekstit ovat usein kypsiä ja kuin jonkun pidempäänkin psykologiaa lukeneen/tutkineen kirjoittamia. Ja noinhan se varmasti on, kyllä teksteistä yleensä huomaa esimerkiksi onko synastriassa osumia ja minkälaisia. Ihmissuhteissa nuo plutoniset ilmenevät ainakin niin, että olen varsinkin nykyään melkoisen erakoitunut, heh. Noh, onneksi on internet, enkä kyllä oikeastaan kaipaakaan mitään kovin pinnallisia ihmissuhteita.
tallennettu
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #205 : 09.08.2016 00:20:14 »

Tässä minun kartta, jos joku innostuu katsomaan.  Smiley



Mielenkiintoisin juttu tuossa kartassasi lienee tuo valtaisa stellium jouskarissa 6.huoneessa. Valtava impulsiivinen mentaalienergia sinulla hallussa. Lisäksi Kuu tekee aspektit mm. kvintiilit Saturnukselle ja Plutolle ja tarkka kolmio Jupiterille. Tunne-elämä voi luoda pohjaa hyvin mielikuvituksellisille pohdinnoille. Runollisia taipumuksiakin voi olla. Venuksen ja Uranuksen osuus tuossa stelliumissa kertonee innovatiivisesta ja kauneudentajuisesta mielestä. Kartan painotus oikealla puolella voi tarkoittaa, että reagoit herkästi muilta tuleville mielipiteille tai koet ne vain tärkeiksi oman suunnan löytämisen kannalta.
tallennettu
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #206 : 09.08.2016 00:32:25 »

Munki karttapallo liitteenä, tulkoon valo.

Jännä kun sulla päinvastaisesti kartan painotus vasemmalla puolella verrattuna meryemiin. Olet kai ihminen, joka kulkee omia menojaan ja reittejään välittämättä pahemmin muiden mielipiteistä. Jupiterin ja Uranuksen yhtymä askendentille vielä korostaa vapaudenkaipuuta ja kun vielä jousimiehessä. Saturnus Pluto konjunktio mc:llä taas vetää hiljaiseksi. Valtapeliä, kontrollointia tms. työelämässä? Sukupolviaspekti, jonka vaikutus näkyy kaikkien lähivuosina syntyneiden kartoilla, mutta eri elämän alueilla. Paljon 7.harmonisia aspekteja kartallasi myös siis septiilejä...inspiroidut helposti asioista. Kykenet abstrakteihin hahmotelmiin. Venuksen ollessa kyseessä tämä voi myös liittyä jonkinlaiseen nopeaa suosioon. Kuu/Mars yhtymässä Vestaan...omistautumista ja seksuaalisen puolen pidättyneisyyttä tai päinvastoin?
tallennettu
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #207 : 09.08.2016 00:47:32 »

Mulla ois yksi kysymys syntymäkartasta.. Mistä tietää että joku huone on ''vahva''?
http://aijaa.com/rRz0mb << tossa kuva mun kartasta
Osaisiko joku viisaampi sanoa mitkä ovat ne minun vahvimmat huoneet, ja mitä se tarkoittaa?  Grin Otan vastaan myös mielelläni rehellisiä mielipiteitä kartastani, jos jotain mielenkiintoista (tai vähemmän mielenkiintoista) löytyy.  Cool Olen jo etukäteen kiitollinen  smitten

Olen vasta aloittanut astroilija, joten olen vielä pihalla monestakin perusasiasta, mutta olen jo päässyt hyvin alkuun näissä kartoissa.  Smiley





Samaa mieltä sinikiviuhkon kanssa. 11.huone kartallasi kenties vahvinta aluetta, kun siellä on Aurinko, Kuu ja Uranus yhtymässä vesimiehessä sekä Venus. Yhteisölliset teemat, kaveriporukat, kerhot, sosiaaliset ja yhteiskunnalliset asiat voivat näytellä tärkeää osaa elämässäsi. Askendentti eli nousumerkki kaksosissa lisää vielä ilmavuutta ja saatat ensinäkemältä antaa itsestäsi melko sujuvasanaisen ja helposti muuttuviin tilanteisiin sopeutuvaisen vaikutelman.
tallennettu
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #208 : 09.08.2016 00:58:57 »

Tosiaan Ritsalla ja Sinikiviuhkolla näyttäis olevan sama Aurinko/Merkurius oppositiossa Jupiteriin. Pussauskoppiin molemmat siitä. coolsmiley
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #209 : 09.08.2016 12:13:49 »

Et välitä pussailusta? Höh, kaikkihan pussailusta tykkää!  Tongue

ghede: Kyllä, menen omia reitejäni ja meojani piittaamatta muiden mielipiteistä, enemmän kuin haluaisinkaan. Tai siis, ei ole löytynyt ketään, jonka mielipiteille tai edesottamuksille voisin korvani lotkauttaa, mutta haluaisin sellaisia henkilöitä elämääni kyllä. Olen helposti ylimelinen enkä luota toisten arvostelukykyyn, se lie yksi syy. Toinen lie, että minua jos pääsee lähelle, haluaa yleensä hetkenpäästä kauas, koska näkee itsensä sellaisena kuin onkin.

Ja vapaus ja riippumattomuus...sekin on aivan liiallista...sen tähden olen monasti maksanut kalliin hinnan..ja joskus tullut mieleen, että onko sitä sittenkään niin vapaa, koska on jumissa sen vapaudentarpeen kanssa? Minun on OLTAVA vapaa ja itsenäinen, siinä on pakko.

MC ja 10 huone on ja on aina ollut juuri tuota, merkit  vaaka skorpioni vahvistavat.
Useimmiten niin, että minä olen liian paljon jollekulle, ja siitä herää halu vähentää minua. Sen lisäksi mikään ei mene työelämässä muitta mutkitta, tai jos hetken meneekin, niin pian tulee jokin itsestäni, tai oikeastaan kenestäkään riippumaton tekijä Ö, ja kaikki menee uusiin puihin.

Inspiraatio syttyy usein. Se myös kyllä lopahtaa nopeasti Tongue

Ja liiankin abstrakti toisinaan, kärsin konkretian puutteesta ja vähättelystä Cheesy

Nopea suosio, noh, en syyttäisi siitä Venusta yksin, mutta olen hyvin karismaattinen tyyppi.

Erittäin omistautuva ja sitoutuva oikeanlaisiin asioihin.

Ja sekä että, seksuaalisuudesta on pidättäydyttävä ja pidettävä se piilossa, koska se on hurja ja räjähtävä ja lähtee lapasesta ellei perään katso.



tallennettu
Sivuja: 1 ... 12 13 [14] 15 16
  Tulostusversio  
 
Siirry: