Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 13
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Reiki kursseista  (Luettu 88406 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #30 : 12.04.2011 00:49:04 »

Ei tämä Reiki taidakaan olla kaikille kovinkaan kiinnostava aihe, koska näyttää tulevan ihan aiheen vierestäkin tänne jorinaa!  Grin  Cheesy
tallennettu

Unissa Kävelijä
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 316



Profiili
« Vastaus #31 : 12.04.2011 02:08:08 »

Hoidon saajana en ole kokenut eroa reikin ja muun energiahoidon välillä. Enemmän tuntuu olevan hoitajasta kiinni, eli tiettyjen ihmisten kanssa vain energiat virtaavat tosi hyvin ja toisten kanssa ei sitten juuri lainkaan.

Ehkä se hoitaja on merkityksellisempi, kuin se minkä nimen alla hän hoitoa antaa.
Itse koen että on yleisesti vain energiahoitoja ja sen otsikon alle menee sitten ikäänkuin alaotsikoina Reiki ja kaikki muutkin erilaiset systeemit ja suuntaukset, myös omani. Näen siis että kaikki energiahoito on energiahoitoa, se tapa miten ihmiset sen itse hahmottavat vain vaihtelee.

Ystäväni kertoi yhdestä kokeilusta jota oli tehty paikallisen henkisen kasvun yhdistyksessä. Toinen hoitaja oli perinteisen henkiparannukseen erikoistunut ja piti esim hoidettavan olkapäillä käsiä koko hoidon aikana. Toinen hoitaja oli reiki master, tehnyt hoitoja jo yli 20 vuotta ja kävi kaikki pää chakrat lävitse(tai ainakin näin olen käsittänyt tämän menevän) ja hoidettava oli makuuasennossa. Molemmat hoidot onnistuivat hyvin, mitään eroa ei siis ollut näiden kahden välillä, vaan jokaisella näyttää olevan se oma tekniikka ja tapa hoitaa.
Olen myös huomannut tämä saman, olen käynyt sekä henkiparannuksessa henkisen kasvun yhdistyksessä sekä saanut reiki masterilta hoitoa, enkä huomannut niissä mitään eroa vaan molemmat hoidot onnistuivat hyvin.


Tekniikalla ei ole mitään väliä, vaan hoitajalla. Puuttumatta muutoin ketjun keskusteluhun tai henkilööhin, neuvon kaikkia vasta-alkajia hoidon tai sopivan hoitokurssin löytämiseksi kuulostella sisimmällään, miltä se hoitaja ja kurssittaja tuntuu. Jos tuntuu yhtään negatiiviselle tai pahalle edes kauniiden inttämisten ja rivien välistä, niin parempi skipata koko tyyppi kylymän rauhallisesti.

Muutama käytännön vinkki energiahoitajista ja kurssittajista;

Puhdasenerginen hoitaja ei päädy todistelemaan tai väittelemään omasta hoitotavastaan, eikä arvostele muita hoitotapoja, vaan hyväksyy puhtaan energian välityksen universaalina kaikille kuuluvana asiana kilpailematta ja on siten aidosti rakkaudellinen ja omaa terveen sympaattisuuden ja empaattisuuden kyvyn. Itseään korostavia energiahoitajia valitettavasti henkiset piirit ovat täynnä, koska vääristynyt ajatus ja idea energioiden ja ihmisten hallitsemisesta houkuttelee narsistisia ihmisiä pyrkimään hoitajiksi.

Puhdasenerginen energiahoitaja ei koskaan painosta tai kiristä asiakasta hoitoonsa, vaan antaa asiakkaalleen vapauden valita itse. Hyvä enegiahoitaja ei myöskään osoita suuttumusta, eikä arvostele, jos asiakas kieltäytyy hoidosta tai on eri mieltä hänen kanssaan. Puhdas hoitaja kunnioittaa aina asiakkaan sen hetkistä olotilaa, tuntemuksia, mielipidettä, elämäntilannetta ja tyyliä elää, eikä arvostele sitä.

Hoitajan pitää olla sitoutunut vaitiolovelvollisuuteen. Jos hoitaja puhuu, kuinka on parantanut jonkun jostain sairaudesta, niin todenäköisesti hän tulee puhumaan myös sun hoidoista toiselle asiakkaalleen ja mitä todenäköisemmin juttu on pahoin liioiteltu palvelemaan hoitajan egoa ja bisnestä.

« Viimeksi muokattu: 12.04.2011 02:56:23 kirjoittanut Unissa Kävelijä » tallennettu
~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #32 : 12.04.2011 07:41:03 »


Tekniikalla ei ole mitään väliä, vaan hoitajalla.

Muutama käytännön vinkki energiahoitajista ja kurssittajista;

Puhdasenerginen hoitaja ei päädy todistelemaan tai väittelemään omasta hoitotavastaan, eikä arvostele muita hoitotapoja, vaan hyväksyy puhtaan energian välityksen universaalina kaikille kuuluvana asiana kilpailematta ja on siten aidosti rakkaudellinen ja omaa terveen sympaattisuuden ja empaattisuuden kyvyn. Itseään korostavia energiahoitajia valitettavasti henkiset piirit ovat täynnä, koska vääristynyt ajatus ja idea energioiden ja ihmisten hallitsemisesta houkuttelee narsistisia ihmisiä pyrkimään hoitajiksi.

Eiköhän näitä työkseen Reikihoitoja tekeville tärkeintä ole se elantonsa hankkiminen ja siksi he mainostavat "kynsin hampain" näitä omia hoitojaan. Mutta jos tekee tätä työtä vain auttaakseen niin silloin siitä ei pyydä mitään muuta maksuakaan kuin se, minkä ihmiset itse ovat siitä valmiita maksamaan. Eli silloinhan voi jokainen ITSE "arvostella" sitä saamaansa hoitoa eikä kenenkään egoa pönkitetä turhaan.   Smiley

Mutta sanoisin myös tuohon hoitajan valintaan niin, että paras tapa eli omasta mielestäni se "ainut oikea" on antaa jokaisen ISE sekin valita eikä pelotella turhilla omilla ajatuksilla. Jos nimittäin tuntee Reikin tavat niin se kyllä alkaa jo siinä vaiheessa ohjailla ihmisen oikealle opettajalle tai hoitajalle, kun on aika ottaa vastaan sen anteja! Eli ei edes ole "vääriä" taikka "oikeita" opettajia tai/ja hoitajia vaan on jokaiselle juuri itselleen se oikea, koska olemme jokainen niin todellakin erilaisia vielä siinä kohdassa. Eli alussa, kun ihmiset tälle tielle tulevat, on se erilaisuus ja uniikkius tärkeä ominaisuus, joka sitten aikojen saatossa on kokonaisuuteen sulautumassa eli siihen lähteeseen, josta Reiki pulppuaa jokaisen sydämeen, kun on ottanut sen elämäänsä ohjaamaan.  smitten

p.s. sanottakoon vielä nyt tässä sekin, etten tee tällä hetkellä itse näitä hommia vaan ihan muunlaisia töitä!  Wink
« Viimeksi muokattu: 12.04.2011 07:59:29 kirjoittanut ~Karuna~ » tallennettu

Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #33 : 12.04.2011 11:49:38 »

Reikienergia ei tue minkäänlaista egon halua niin "hyvät"
tai "pahat" aikomukset kun sillä olisikin. Siksi jossain edel-
lisessä esimerkissä mainittu hyvä tunne energiahoidosta
voi olla juuri sitä egon tunnetta kuinka asiat menevät juu-
ri sen tahdon mukaan. Reikissä on käsite "korkeimmaksi
parhaaksi" - eikä se aina tarkoitakaan sitä, että ego naut-
tii, vaan joskus ihan päinvastoin. Hyvä hoito voi olla myös
vaikea. Auttaapa reiki meitä joskus jatkamaan matkaamme
uusiin inkarnaatioihinkin kun olemme käsillä olevassa jumit-
tuneet, vaikka egot jäävät ruikuttamaan surujaan. Täytyy
vaan hyväksyä se, että se Rei tietää egoa paremmin mikä
meille on korkeimmaksi parhaaksi.  smitten

Mitä tulee reikiin tai muihin energiahoitoihin niin kaikki ener-
gia viime kädessä on siitä yhdestä lähteestä peräisin. Maail-
man sivun on ihmiskunta osannut käsitellä kaikkiallisia elä-
mänenergioita riippumatta minkä kulttuurisen nimen tai muo-
don sille onkaan kulloinkin antanut. Suomalaisetkin ovat si-
tä tehneet jo kauan ennen Usuin aikoja. Usui loi hienon ta-
van käsitellä sitä asiaa ja hyvin se passaa muiden tapojen
joukkoon itsenäisenä ja myös niiden kanssa hyvään yhteis-
työhön.

Pitää kyllä sen verran lopuksi joihinkin kommentteihin tässä
vastata, että ehdotan, että tutkitte aurani - sieltä kyllä sel-
viää selviää miten pyyteettömästi tässä ollaan liikkeellä. Ite
en ole huomannut siellä ihmisyyttä pahempia vikoja jos kohta
käsiteltäviä asioita kyllä riittää kuten meillä kaikilla. Aikaisem-
min kerroin, että en aio alistua kiusaajien valtaan, vaikka se
näyttää olevan jopa kollektiivin tukemaakin. Pidän oikeuden
ilmaista rajat ja jos joku niitä ei kunnioita niin se jää sitten
hänen ja elämän väliseksi asiaksi.  coolsmiley
tallennettu

Unissa Kävelijä
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 316



Profiili
« Vastaus #34 : 12.04.2011 14:20:34 »

Energia puhuu ihmisestä enemmän kuin tuhat sanaa. Energia on ilmaista, universaali lähde ei ota siitä minkäänlaasta ihmisen keksimää rahaa tai valuuttaa, vaan ihminen on itte keksinyt egoistisessa ahneudessaan ottaa siitä itselleen materiallisuutta samaan aikaan, kun hän pyhästi vannoo materiallisuuden pahuuden nimiin, kiroten siis samalla ilmaiseksi saadun energian. Sama kuin alkaisi laskuttaa hengitysilmasta ja tuikkaas sinne myrkkyä joukkoon.

Parantavan energian antaminen lähimmäiselle on alunperin tarkoitettu yhtä puhtaaksi kuin rakkauden antaminen ja osoittaminen lähimmäiselle. Se on ilmaista, eikä vaadi mitään rahaa. Tämänkin on ihmisen ahne egoistisuus myrkyttäny ja meillä on olemassa prostituutio. Miten aitoa on se prostitoidun rakkauden osoitus ja miten aitoa on energiahoitajan rakkauden osoitus? Molemmat ovat hoitomuotoja, joita haetaan rakkauden osoitusten eri puutteisiin.

Täs on ydin, miksi molemmat hoitomuodot aiheuttaa paljon närää ja vääntöä puoleen ja toiseen, epäilyjä ja huonoa omaatuntoa siitä, tuliko tehtyä oikein. Kumpikaan ei tunnu puhtaalle luonnollisesta ihmisestä, jolla on edelleen tiedostamaton kokemus universaalista aidosta ja puhtaasta rakkauden osoituksesta.

Kunniallisiakin ammatteja on, jolla työstää tuota toiseksi parasta energiamuotoa, eli rahaa, joka tosin ei ole universaalista, vaan ihmisen keksimää, mutta ihminen on sinänsä universaali, jolle on annettu lupa ja taito harjoitella luomista, kuten universaalikin. Onko ihminen yhtä viisas kuin universaali, voidaan olla eri mieltä. Ns. kunniallinen ammatti, eli universaalinen ammatti ei aiheuta tekijässään omantunnontuskia, eikä myöskään asiakkaassaan pahaolon tunnetta, eikä yleistä närää. Toiseksi paras energiamuoto vaihtaa omistajaa ja hyvä niin.

Universaali on toki ymmärtäväinen, jos oot pakotettu tuon toiseksi parhaan, mutta elintärkeän energiamuodon saamiseksi myymään sitä, minkä universaali on ilmaiseksi tarkoittanu ja sulle antanu. Joskus ihmisellä ei oo muuta vaihtoehtoa, mutta universaali muistuttaa jatkuvasti, että kyseessä ei ole enään aidon universaalin rakkauden tuotteen antaminen, vaan hyvin ihmiseltä maistuva tuote.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #35 : 12.04.2011 15:44:46 »

Minä olen kuullut sanottavan seuraavaa energiahoidoista ja muista 'rajatieteellisistä' palveluista, kuten selvänäöstä tms. laskuttamisesta ja minusta tämä kuulostaa viisaalta:
Näissä ei laskuteta hoidosta/näkemisestä tms. vaan siitä ajasta jonka hoitaja antaa omasta elämästään. Se universaali energia tosiaan on ilmaista ja kaikille saatavissa, mutta jos sitä toiselta pyytää - sillon kun tämä on yrittäjä - on ihan kohtuullista että toinen saa ajastaan korvauksen.

Itse puolestani olen ihan muissa töissä ja hoidan muuten vaan ilmaiseksi. Joka ilta lähtee kaukohoitoa monelle ihmiselle ja hoidan parissa porukassa missä hoidetaan myöskin ilmaiseksi muun ohjelman ohessa. Mutta olen myös ollut yrittäjänä ja tiedän, että niillä tuloilla - varsinkaan palveluyrittäjän tuloilla - ei kukaan juhli.

Minusta on mukavaa, jos joku pystyy elättämään itsensä esim. energiahoidoilla ja vastaavilla palveluilla. Jos kaikkien hoitajien pitäisi käydä päivätöissä ja hoitaa vain harrastuksena vapaa-ajalla, hoitoja olisi paljon vähemmän tarjolla. Yritystoiminta voi olla hengellisesti aivan puhdasta, jos se on kohtuullisesti hinnoiteltua ja yrittäjä itse on vilpittömästi liikkeellä.

Jos jollekulle yhtäkkiä haluaisi hoitoon ihan hirveä määrä ihmisiä, pitäisikö hänen mieluummin sanoa 'en ehdi hoitaa teitä kaikkia, koska suostun hoitamaan vain ilmaiseksi ja töissä täytyy käydä?'
Ei niin että itseäni kiinnostaa hoitoja ryhtyä antamaan rahasta, mutta liiketoiminta on ahneutta ja egoa vain silloin kun yrittäjä on itse niiden vallassa. Ellei ole, on yritystoiminta hoitotoimessa ihan rakkaudellista ja luonnollista. Sekä myös kunniallista. Kunniallisuus on siinä, miten sitä liiketoimintaansa/ammattiaan hoitaa, ei siinä mitä se sisältää. (poislukien tietysti ammattirikollisuuden...)

Unissakävelijä kirjoitti:
Lainaus
Universaali on toki ymmärtäväinen, jos oot pakotettu tuon toiseksi parhaan, mutta elintärkeän energiamuodon saamiseksi myymään sitä, minkä universaali on ilmaiseksi tarkoittanu ja sulle antanu. Joskus ihmisellä ei oo muuta vaihtoehtoa, mutta universaali muistuttaa jatkuvasti, että kyseessä ei ole enään aidon universaalin rakkauden tuotteen antaminen, vaan hyvin ihmiseltä maistuva tuote.

Hoitaja ei laskuta energiasta, hän laskuttaa omasta ajastaan! Olen itsekin käynyt maksullisissa hoidoissa yhdellä hoitajalla ja saanut todella paljon apua silloisiin ongelmiini. Kun jokainen kolmesta hoidosta kesti lähes kolme tuntia ja tämä ihminen joutui vuokraamaan tilan erikseen niitä varten, miten minä olisin kehdannut pyytää että hän ei laskuta minua lainkaan?! Jollain hänen on myös elettävä ja hän tekee hoitoa ja muita arvokkaita asioita täysipäiväisesti.

Dualismi, eli oikein/väärin, musta/valkoinen, eettinen/epäeettinen ovat tämän fyysisen tason harhan ilmentymiä. Todellisuus on moniulotteinen ja harmaan sävyjä löytyy. Hoitajia jotka tekevät työtään täysipäiväisesti löytyy myös monenlaisia: Löytyy niitä joilla on yhden käydyn kurssin ja lyhyen kokemuksen jälkeen tosi kovat hinnat ja niitä, jotka vuosikymmenten kokemuksen ja opiskelun jälkeen laskuttavat aivan liian vähän - juuri sen harhan vuoksi, että muka laskuttaisivat energiasta vaikka laskuttavatkin ajastaan - ja kärsivät sen vuoksi puutetta. Ja siihen väliin mahtuu sitten vaikka kuinka monta muunlaista.

Tämä ei ole joko-tai asia, vaan harmaan sävyjä ja erilaisia yrittäjiä on hyvin monenlaisia. Aika rankkaa väittää että he kaikki olisivat egon vallassa ja ahneita, tunnen henkilökohtaisesti monta hoitajaa, jotka osoittavat sellaisen väitteen liioitteluksi tai suoranaiseksi valheeksi.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Unissa Kävelijä
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 316



Profiili
« Vastaus #36 : 12.04.2011 21:41:38 »



Lisäys. Liiketoiminta on aina liiketoimintaa ja siinä vaihtuu palvelu ja raha keskenään ja on ainakin omasta mielestä turhaa yrittää millään korulauseella sitä totuutta muuttaa. Jos jollakin on huono omatunto että ottaa rahaa energiahoidosta, pitää minun mielestä kyseinen henkilö työstää se itsessään kuntoon kun kerta alalle on ryhtynyt. Mutta ei minulla sitä mitään vastaan ole, töitähän he vain tekevät ja jokainen yksityisyrittäjä varmaan tietää selkärangassa asti kuinka vaikeaa se homma on. Joten jokainen ottakoon omasta työstään sen mitä ottavat, maksajia joko löytyy tai sitten ei.

Näin.

Kun eneriahoitoja tekee maksullisena, niin sitä ei pidä silloin mainostaa puhtaana universaalina energiana, koska hommassa on materian ottamisen myötä vahva ihmisen maku. Ei sillä, eikö siitä apuakin olisi, ja eikö palveluistaan voi hintaa ottaa. En oo dualistinen, enkä tuomitse, vaan universaali antaa kuten otetaan ennemmin tai myöhemmin.
Liiketoimintana se vaan menee luonnollisella ihmisellä siihen, että niitä asiakkaista pitäisi nyt saada, kun vuokra pitää saada maksetuksi ja saada ruokaakin pöytään. Siitä on universaalisen lähteen energia kaukana, kun se asiakas pitää saada maanitelluksi tulemaan uudestaan. Toinen ongelma on se, että maksullisena sun pitää ottaa asiakas kuin asiakas silloin kun se tulee, oli oma olotila mikä vaan.
Tiedän useamman hoitajan palaneen loppuun tai latva on kilahtanu.

Haen takaa sitä, että kuinka moni hoitaja pitää itsestäänselvänä, että universaalilla rakkaudella voi surutta tehdä liiketoimintaa apua tarvitseville, vaikka kyseessä on ilmainen, kaikille luonnollisesti kuuluva parantava energia. Siitä puuttuu kunnioitus universaalia lähdettä kohtaan ja paistaa läpi lähimmäisen hädän hyväksikäyttö. Sama kuin menisi auttamaan kadulla kaatunutta vanhusta pystyyn ja pyytäisi 100 € avunannosta.

Tiedän useamman energiahoitajan ja auttajan, jotka on löytäny syvän universaalin totuuden ytimen pyyteettömästä auttamisesta ja ainoallakaan ei ole ollu hätää taloudellisesti sen jälkeen. Niiden ei tarvi mainostaa itteään, vaan apua tarvitseva ja auttaja löytävät toisensa, ja palkkiot elämässä ovat ihan toista luokkaa kuin pelekät sataset tuntitaksalla.

Huora voi naida eri tekniikoin ja kertoo kaikki tunnustukset mulle, miten loistava mä oon paneen sitä ja kuinka komea ja mukava mä oon, kuinka se rakastaa mua ja kuuntelee mun huolet töistä ja nauraa mun vitseille ja lopputulos on aina sama, mä ejakuloin, olen saanut apuni, rentoutuksen ja hyvän mielen, mutta tiedän, että tuo ihana nainen sanoo ja tekee ihan mitä vaan saadakseen multa pyytämänsä summan euroja, eikä siinä ole sen syvällisempää. Hän tuskin edes muistaa mun nimeä sen jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 12.04.2011 21:43:39 kirjoittanut Unissa Kävelijä » tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #37 : 13.04.2011 08:08:47 »

Minä olen kuullut sanottavan seuraavaa energiahoidoista ja muista 'rajatieteellisistä' palveluista, kuten selvänäöstä tms. laskuttamisesta ja minusta tämä kuulostaa viisaalta:
Näissä ei laskuteta hoidosta/näkemisestä tms. vaan siitä ajasta jonka hoitaja antaa omasta elämästään. Se universaali energia tosiaan on ilmaista ja kaikille saatavissa, mutta jos sitä toiselta pyytää - sillon kun tämä on yrittäjä - on ihan kohtuullista että toinen saa ajastaan korvauksen.

Hoitaja ei laskuta energiasta, hän laskuttaa omasta ajastaan!

Eli mm energihoidoista ei makseta mahdollisesta, siirtyvästä ja tasapainottavasta energiasta ollenkaan vaan ainoastaan hoitajan ajasta? Se ois samaa kun menisi hammaslääkärille ja maksaisi ainoastaan hammaslääkärille hänen ajasta eikä mahdollisesta hoidosta.
Kyllä minä vaan maksan nimenomaan hoidosta, johon toki myös sisältyy hoitajan antama oma aika ja jos menen näkijälle, maksan siitä mitä hän minulle näkee.

Lisäys. Liiketoiminta on aina liiketoimintaa ja siinä vaihtuu palvelu ja raha keskenään ja on ainakin omasta mielestä turhaa yrittää millään korulauseella sitä totuutta muuttaa. Jos jollakin on huono omatunto että ottaa rahaa energiahoidosta, pitää minun mielestä kyseinen henkilö työstää se itsessään kuntoon kun kerta alalle on ryhtynyt. Mutta ei minulla sitä mitään vastaan ole, töitähän he vain tekevät ja jokainen yksityisyrittäjä varmaan tietää selkärangassa asti kuinka vaikeaa se homma on. Joten jokainen ottakoon omasta työstään sen mitä ottavat, maksajia joko löytyy tai sitten ei.

                            Kaulakoru.. Oon ihan samaa mieltä kanssasi.    smitten angel
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #38 : 13.04.2011 08:34:10 »

Tiedän ihmisiä, jotka ovat saaneet kanavoituna tietona kehotuksen ryhtyä hoitamaan täysipäiväisesti yrittäjinä ja heille on sanottu, että jos teet muita töitä elääksesi, et ehdi hoitaa niin paljon ihmisiä kuin sinun on tarkoitus hoitaa. Tunnen nämä ihmiset todella hyvin ja tiedän, että egolla ja ahneudella ei ole heidän toimintansa kanssa mitään tekemistä.

Periaatteesi on siis että jos jotain on annettu kaikille universumin taholta, ei sillä tehdyistä palveluksista saa velottaa. Tämä johtaa loogisiin ongelmiin, jos asiaa pohtii tarkemmin: Universumi antoi meille kaikille kehon ja mielen ilmaiseksi, siispä kun lääkärit, hammaslääkärit ja sairaanhoitajat käyttävät kehoaan ja mieltään töissään, heidän pitäisi tämän periaatteen mukaisesti tehdä myös työtään ilmaiseksi. Hehän käyttävät universumin heille antamaa kehoa ja mieltä työssään, sellaisesta veloittaminen on huoraamista!  Cheesy  Oikeastaan mistään työstä ei saisi laskuttaa, koska tämä keho, mieli ja meille annettu ajaltaan rajoitettu inkarnaatio on kaikki annettu meille ilmaiseksi. Kaikkien pitäisi tehdä kaikki työnsä ilmaiseksi!

Minä en näe nimittäin meille annettua kehoa ja mieltä mitenkään vähemmän arvokkaana kuin meille kaikille myös annettua kykyä antaa energiahoitoja.

Huoraamiseen vertaaminen maksullisesta energiahoidosta puhuessa kuulostaa lausunnolta, joka ei tule rakkaudesta vaan pelosta. Kaikki sanomamme asiat ovat kotoisin jommasta kummasta ja tuota en saa millään ilveellä väännetyksi rakkaudelliseksi tekstiksi.

Miksi hoitaja, joka tekee leipätyökseen hoitoja ei voisi suhtautua rehellisesti ja rakkaudellisesti hoidettaviinsa? Miksi se, että hän saa elantonsa hoitotyöstä tekee hänestä automaattisesti myös valehtelijan, kuten tuo huoravertaus antaa ymmärtää?

« Viimeksi muokattu: 13.04.2011 08:36:34 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
unelmassa
Vieras
« Vastaus #39 : 13.04.2011 09:56:31 »

Tiedän ihmisiä, jotka ovat saaneet kanavoituna tietona kehotuksen ryhtyä hoitamaan täysipäiväisesti yrittäjinä ja heille on sanottu, että jos teet muita töitä elääksesi, et ehdi hoitaa niin paljon ihmisiä kuin sinun on tarkoitus hoitaa. Tunnen nämä ihmiset todella hyvin ja tiedän, että egolla ja ahneudella ei ole heidän toimintansa kanssa mitään tekemistä.

Periaatteesi on siis että jos jotain on annettu kaikille universumin taholta, ei sillä tehdyistä palveluksista saa velottaa. Tämä johtaa loogisiin ongelmiin, jos asiaa pohtii tarkemmin: Universumi antoi meille kaikille kehon ja mielen ilmaiseksi, siispä kun lääkärit, hammaslääkärit ja sairaanhoitajat käyttävät kehoaan ja mieltään töissään, heidän pitäisi tämän periaatteen mukaisesti tehdä myös työtään ilmaiseksi. Hehän käyttävät universumin heille antamaa kehoa ja mieltä työssään, sellaisesta veloittaminen on huoraamista!  Cheesy  Oikeastaan mistään työstä ei saisi laskuttaa, koska tämä keho, mieli ja meille annettu ajaltaan rajoitettu inkarnaatio on kaikki annettu meille ilmaiseksi. Kaikkien pitäisi tehdä kaikki työnsä ilmaiseksi!

Minä en näe nimittäin meille annettua kehoa ja mieltä mitenkään vähemmän arvokkaana kuin meille kaikille myös annettua kykyä antaa energiahoitoja.

Huoraamiseen vertaaminen maksullisesta energiahoidosta puhuessa kuulostaa lausunnolta, joka ei tule rakkaudesta vaan pelosta. Kaikki sanomamme asiat ovat kotoisin jommasta kummasta ja tuota en saa millään ilveellä väännetyksi rakkaudelliseksi tekstiksi.

Miksi hoitaja, joka tekee leipätyökseen hoitoja ei voisi suhtautua rehellisesti ja rakkaudellisesti hoidettaviinsa? Miksi se, että hän saa elantonsa hoitotyöstä tekee hänestä automaattisesti myös valehtelijan, kuten tuo huoravertaus antaa ymmärtää?

                                     

                              Puhut aivan totta..noinhan se menee..    smitten smitten
tallennettu
~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #40 : 13.04.2011 11:24:05 »

Itse olen tehnyt työtäni sekä rahasta että täysin ilmaiseksi, koska kokemus toi tiedon siitä, mikä itselleni työtapana oli parasta.  ;)Eli olen ottanut maksun kursseista sekä hoidosta silloin, kun aloitin työtäni, mutta senkin aikana, kun niitä tein, sain opetusta niiltä Valon Mestareilta siitä, mitenkä he kyllä järjestävät kaikki asiani niin, ettei minun itseni tarvitse niistä kantaa huolta. Ja siihen ei sisältynyt ainoastaan oppia rahojen tulemisesta joka tapauksessa aina silloin, kun sitä johonkin tarvitsen vaan myös se, että sieltä käsin kyllä hoidetaan myöskin se "markkinointi". Sillä oma kokemukseni oli niinkin yksinkertainen, että aina silloin, kun joku jotain juuri minulta tarvitsi niin se ihminen kyllä luokseni ohjattiin vaikka miten. Ja miksi se tapahtui juuri niin oli siitä vain kiinni, että lopetin sen oman mieleni ja tahtoni käytön ja avauduin siinäkin täydelliseksi Reikin kanavaksi ja sille meidän yhteiselle korkeimmalle tietoisuudellemme annoin tilaa tehdä meidän jokaisen hyväksi jotakin.  Smiley

Ja edelleenkin antaudun kaikissa elämäni teoissa sen korkeamman tietoisuuteni johdatukselle, koska silloin aina tulee kaikista parhain lopputulos kaikille! Ei siis yksin vain minulle.  Wink
« Viimeksi muokattu: 13.04.2011 12:40:13 kirjoittanut ~Karuna~ » tallennettu

Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #41 : 13.04.2011 12:36:05 »

Kiitos eklektikko, että tuot vähän järjen ääntäkin kuuluviin
tässä asiassa. Ite olen lähtenyt rakentamaan elämääni sel-
laiseksi jossa parhaalla tavalla pystyn auttamaan niitä ihmi-
siä, jotka sitä apua tarvitsevat ja luodakseni maailmasta sel-
laisen paikan, jossa oikeasti haluan elää. Se ei onnistuisi lain-
kaan jos haihattelisi "lahjaksi saanut, lahjaksi annettakoon"
-mentaliteetilla. Silloin vain antaisin, mutten vastaanottaisi
ja homma olisi sen suhteen epätasapainossa. Rehellisenä yrit-
täjänä täytyy ihmetellä sitäkin, että kun vuokranantaja ja ve-
rottaja ja muutama muu ovat käyneet kuukausittain ottamassa
"osansa" tekemästäni työstä, niin usein on käynyt niin, että
minä ja perheeni olemme jääneet katselemaan tyhjää kassan
pohjaa.

Asennoidun niin, että sitä maailmaa rakennetaan kuitenkin
pikkuhiljaa askel kerrallaan ja sitten kun elämme siinä maail-
massa mitä haluammekin rakentaa niin kaikilla on yllin kyllin
elääkseen ja voidakseen hyvin. Nythän kanavoimme sen
rahnaenergian pääasiassa niille, jotka oikeasti ahnaasti kas-
vattavat omia rahapaapeleitaan muiden jäädessä rannalle
ruikuttamaan. Valitettavasti sellaista maailmaa näyttävät
rakentavan myös ne, jotka pihtaavat esim. valotyöläisille
maksettavista hoitomaksuista, mutta kantavat kahmalokau-
palla sitten sinne todellisen bisnesmaailman ökysijoittajille
yksiin taskuihin. Runsaus ja antaminen ovat elämän oppiläk-
synä hyvin korkea ja se liittyy vahvasti itsekkyydestä irti-
päästämiseen. Sydämen maailma, jossa suuri osa henki-
sen polun kulkijoistakin vielä elää (ja suuri massa ei ole sinne
edes vielä yltänyt!) on kahtalainen eli siellä on kauniita har-
hoja, joissa elää ja sitten se karmea kääntöpuoli itsekkyyk-
sineen ja sen sellaisineen. Onneksi se on kuitenkin vain väli-
etappi matkallamme eli voimme oikeasti löytää sen oikeankin
pyyteettömän rakkauden ja ykseyden sieltä korkeammista
maailmoista tuodaksemme sen arkeemme asti. Astraaliselta
sydäntasolta se ei löydy, sillä sillä tasolla on ihan toisenlai-
set opit meille annettavanaan.

Pahus soikoon - tuli tämä nyt opetettua tässä ai-
van ilmaiseksi!  Grin Lips Sealed
tallennettu

Unissa Kävelijä
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 316



Profiili
« Vastaus #42 : 14.04.2011 04:02:54 »

Olet aivan oikeassa. Vertaessani maksullisia energiahoitoja huoraamiseen, on täysin rakkaudetonta, niin kuin maksullinen energiahoito onkin. Pelkoa sä näet vain siinä, että maksullisilta energiahoitajilta lähtee tulot, jos universaalia energiaa aletaan harjoittaa samalla tavalla kuin universaalia hengittämistä ja sitä tekisi jokainen ihminen maanpäällä, niin kuin on tarkoitettu.

Vertaus hammaslääkärin ja energiahoitajan työstä on akkamainen, koska hammaslääkärin homma on totaalisen maalline tekniikkahomma, jossa ei toitoteta universaaleilla rakkauslähteillä, vaan korjataan teknisin keinoin se, mikä on korjattavissa. Energiahoidoissa aika usein kehitellään asiakkaalle sellaisiakin ongelmia, mitä sillä ei oikiasti oo, mutta raha puhuu. Tuskin hammaslääkärillä on samanlaisia yleistä närää aiheuttavia keskusteluita puolesta ja vastaan, kuin on energiahoitajilla.

Maksulliset energiahoitajat ja sun muut maksulliset henkimaakarit eri leireistä ovat iso syy siihen, miksi ihmiskunnan henkinen kehitys junnaa, eikä etene, koska ne pitää kynsin hampain kiinni tuloistaan, osa miljoona tuloistaan ja nostavat ittensä tavallisen ihmisen yläpuolelle, eivätkä hyväksy tavalliselle kulkijalle muuta kuin hänen tiensä ja oppinsa.

Tässä on ristiriita, koska samat peijoonit huutaa universaalin ja pyyteettömän rakkauden perään, että kaikki ihmiset maapallolla olisivat yhtä ja vielä enemmän, olisivat yhtä universaalien henkimaailman ja oppaiden kanssa. Ne ei salli sitä kellekkää muulle kuin ittelleen. Siksipä tekin tappelette siitä, mikä on oikiaa reikitekniikkaa ja tapaa antaa energiahoitoja, vaikka niillä ei oo mitää väliä. Sama, ku toinen tykkää syödä mansikoita, toinen vadelmia ja siitä pitää tapella.
« Viimeksi muokattu: 14.04.2011 04:05:34 kirjoittanut Unissa Kävelijä » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #43 : 14.04.2011 09:34:42 »

Lainaus
Olet aivan oikeassa. Vertaessani maksullisia energiahoitoja huoraamiseen, on täysin rakkaudetonta, niin kuin maksullinen energiahoito onkin. Pelkoa sä näet vain siinä, että maksullisilta energiahoitajilta lähtee tulot, jos universaalia energiaa aletaan harjoittaa samalla tavalla kuin universaalia hengittämistä ja sitä tekisi jokainen ihminen maanpäällä, niin kuin on tarkoitettu.

Sinä ihan yksinkertaisesti joko valehtelet tai olet täysin tietämätön ja puhut vain mutu-tuntumaa.

Olen saanut samalta hoitajalta hoitoa monasti ilmaiseksi ja sitten muutaman kerran, kun hänen oli ensin matkustettava parisataa kilometria kotikaupunkiini hoitamaan minua ja vuokrattava sitä varten tila, maksullisesti. Hoidon - ja ihmisen - rakkaudellisuudessa ja tehossa ei ole ollut mitään eroa samalta ihmiseltä maksutta ja maksullisesti saatuna, vaikka hänenlle kulujen jälkeen ehkä jäikin erittäin vaatimaton korvaus ajastaan.

Onko sinulla itselläsi kokemuksia sekä maksullisesta että maksuttomasta hoidosta? Oletko joutunut joskus maksullisissa hoidoissa huijatuksi ja sen vuoksi oksennat pahaa oloasi täällä muiden niskaan? Vai oksennatko vain ennakkoluulojasi? Pyydän että todella vastaisit kysymyksiini.

En ole koskaan antanut hoitoja maksullisesti ja tuskin annankaan, joten minulla ei ole itselläni tässä mitään intressejä, eikä myöskään pelkoja kun omat tuloni tulevat ihan tavallisesta työstä. Kuka siis pelkää ja mitä? Tiesitkö, että alle prosentti ihmisistä on ns. valotyöläisiä ja edes kiinnostuneita mistään hengellisistä asioista? Jos menisit kertomaan sille muulle 99%:lle että he voivat antaa energiahoitoja, he nauraisivat itsensä tärviölle. Koko ihmiskunnalla on kyllä kyky antaa energiahoitoja, mutta vain pieni osa on siinä vaiheessa inkarnaatiokiertoaan että heitä edes kiinnostavat tällaiset asiat.

Tämän huomioonottaen hoitajat ovat harvinaisia suhteessa väestömäärään ja se, että jotkut heistä voivat tehdä sitä kohtuullisin veloituksin täysipäiväisenä ei aiheuta mitään muuta kuin sen, että hoitoja on yhteensä enemmän tarjolla, sekä ilmaisia että maksullisia.

Lainaus
Vertaus hammaslääkärin ja energiahoitajan työstä on akkamainen,

Ahaa, sen lisäksi että herjaat (olet tässä ketjussa herjannut tuntemiani rakkaudellisia ja vilpittömiä - sekä maksullisista hoitamisistaan huolimatta köyhyysrajalla eläviä - ihmisiä huoriksi) olet myös seksisti. Mielenkiintoista, mutta ei yllättävää. Rakkaudesta toimiva ja puhuva ihminen harvemmin käyttää rasistisia ja seksistisiä ilmaisuja. Pelosta toimivilla ne ovat sen sijaan hyvin yleisiä.

Akkamaisuudessa ei muuten ole mitään vikaa, jos ajattelet vaikkapa Pohjan Akkaa. Tai noita-akkoja. Akka on paljon voimakkaampi kuin tyttö...  Grin Akka on feminiininen vastine Äijälle.

Lainaus
koska hammaslääkärin homma on totaalisen maalline tekniikkahomma, jossa ei toitoteta universaaleilla rakkauslähteillä, vaan korjataan teknisin keinoin se, mikä on korjattavissa. Energiahoidoissa aika usein kehitellään asiakkaalle sellaisiakin ongelmia, mitä sillä ei oikiasti oo, mutta raha puhuu. Tuskin hammaslääkärillä on samanlaisia yleistä närää aiheuttavia keskusteluita puolesta ja vastaan, kuin on energiahoitajilla.

Keho ja mieli on saatu ilmaiseksi rakkaudellisesti universumilta, joten sinun logiikallasi niiden käytöstä toisten palvelemiseen ei saisi velottaa. Kyse ei ole eri asiasta, vaan sinun logiikkasi ontumisesta.

Onko sinulle kehitelty maksullisessa energiahoidossa ongelmia joita sinulla ei ole?
Onko jollekin tutullesi tehty niin?
Tämä alkaa kuulostaa yhä enemmän siltä, että sinulla on jokin henkilökohtainen kana kynittävänä, koska aggressiosi (=pelkosi) on niin suuri - tai ainakini tekstiesi aggressiomäärä on niin suuri.

Minä käsitän energiahoidon yksinkertaisena 'kätten päälle panemisena,' en yhtään minään keskusteluina. Minä - ja kaikki tuntemani energiahoitajat - tekevät työtään hiljaisuudessa. Minä - ja kaikki tuntemani energiahoitajat - keskustelemme hoidosta vain, jos hoidettava itse haluaa siitä keskustella.

Tokihan liikkeellä on myös huijareita, mutta energiahoitojen alue josta maksullisetkin hoidot ovat yleensä hyvin edullisia (minun tuntemieni hoitajien ainakin) ei ehkä kuitenkaan ole se alue, jolla eniten huijausta esiintyisi. Pääasiassa juuri sen vuoksi, että hoitamisen kyky on kaikilla ja reiki-kursseja on nykyään jopa työväenopistoissa. Minulla on astrologisella kartalla tuplana huuhaahälytin-aspekti ja se yleensä hälyttää ihan toisenlaisten rajatiedollisten tarjoomusten kohdalla: Kaikenlaiset krääsäkauppiaat ja ihmevempeleiden ja tököttien myyjät ovat antaneet minun intuitiiviselle huuhaahälyttimelleni vaikka kuinka paljon hälytyksiä, energiahoitajat eivät yhtään.

Hoitoihin pätee mielestäni sama kuin kanavointeihin, aidon erottaa huijauksesta näin:
1) Aito ei koskaan pelottele, kaikki mitä hän sanoo on vain ja ainoastaan rakkaudellista ja voimaannuttavaa.
2) Aito ei koskaan sano, että hän on ainoa oikea. Aito myöntää ihan suoraan, että kykyjä on monilla tai kaikilla ja hän on vain yksi monista samanarvoisista. Ei koskaan paras eikä ainoa.
3) Aito joko ei pyydä rahaa lainkaan, tai pyytää vain kohtuullisen korvauksen ajastaan.
4) Aito ei koskaan anna käskyjä tai ohjeita. Hän vain ehdottaa erilaisia vaihtoehtoja ja kunnioittaa toisten vapaata tahtoa.

Lainaus
Maksulliset energiahoitajat ja sun muut maksulliset henkimaakarit eri leireistä ovat iso syy siihen, miksi ihmiskunnan henkinen kehitys junnaa, eikä etene, koska ne pitää kynsin hampain kiinni tuloistaan, osa miljoona tuloistaan ja nostavat ittensä tavallisen ihmisen yläpuolelle, eivätkä hyväksy tavalliselle kulkijalle muuta kuin hänen tiensä ja oppinsa.

Jos tuo olisi kanavoitua tekstiä, sanoisin että olet väärä kanava koska pelottelet. Oikeat kanavat eivät koskaan pelottele.  Smiley

Olet sitäpaitsi väärässä: Ihmiskunnan kehitys etenee parhaillaan ennennäkemätöntä ja odottamattoman kovaa vauhtia, olemme jo ylittäneet sen kriittisen rajan jonka jälkeen ihmiskunnan tuho on vältetty ja hyppäyksenomainen tietoisuuden tason nousu on hyvin lähellä. Henkinen kehitys ei todellakaan junnaa tällä hetkellä, se päinvastoin etenee todella nopeasti.

Jos et tätä tiedä ja koe, ehkä peilaat omaa junnaamistasi maailmaan? Me peilaamme itseämme maailmaan koko ajan: Näemme maailman sellaisena kuin oma sisimpämme on.

Jos luulet että kukaan saa miljoonatuloja energiahoidoilla, olet todella naiivi, niin energiahoitojen kysynnän kuin myös yritystoiminnan suhteen. Huuhaakrääsällä ja tököteillä kyllä tehdään epärehellisiä miljoonia, mutta niillä ei ole mitään tekemistä energiahoitojen kanssa.

Kerropa muuten pari ihan käytännön esimerkkiä näistä ihmisistä:
Lainaus
ne pitää kynsin hampain kiinni tuloistaan, osa miljoona tuloistaan ja nostavat ittensä tavallisen ihmisen yläpuolelle, eivätkä hyväksy tavalliselle kulkijalle muuta kuin hänen tiensä ja oppinsa

Ellet siihen kykene, oletan että vuodatuksesi on jonkinlaista peilausta ja mutu-tuntumaa, ei suinkaan totta.

Lainaus
Tässä on ristiriita, koska samat peijoonit huutaa universaalin ja pyyteettömän rakkauden perään, että kaikki ihmiset maapallolla olisivat yhtä ja vielä enemmän, olisivat yhtä universaalien henkimaailman ja oppaiden kanssa. Ne ei salli sitä kellekkää muulle kuin ittelleen. Siksipä tekin tappelette siitä, mikä on oikiaa reikitekniikkaa ja tapaa antaa energiahoitoja, vaikka niillä ei oo mitää väliä. Sama, ku toinen tykkää syödä mansikoita, toinen vadelmia ja siitä pitää tapella.

Antaisitko käytännön esimerkkejä siitä, miten joku on sallimatta pyyteetöntä rakkautta ja yhtä olemista henkimaailman ja oppaiden kanssa. Miten kukaan voi estää tuollaisia toisen sisäisiä ajatus- ja tunnetoimintoja? Anna käytännön esimerkkejä vaikka sitten ilman nimiä, muuten oletan että ylläoleva on jälleen mutu-tuntumaa.

Minun kokemukseni mukaan suurin osa energiahoidoista annetaan ilmaiseksi kaveripiirissä tai hengellisessä piirissä. Sitten on erikseen hoitajia, jotka hoitavat pidempään tai perusteellisemmin tai joilla on muita hoitomuotoja lisänä siinä energiahoidossa. He usein laskuttavat ajastaan, koska heillä ei ole mitään muita tulonlähteitä ja joitakin heistä on henkimaailman puolelta ehdotettu tekemään näin, jotta he voisivat hoitaa useampia ihmisiä kuin päivätöissä ollessa.

Ja vielä, siltä varalta että puolustaisit omaa tekstiäsi vetoamalla rehelliseen ulosantiin, muista tämä: Rehellisyys ilman rakkautta muuttuu helposti julmuudeksi.
« Viimeksi muokattu: 14.04.2011 09:40:51 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #44 : 14.04.2011 10:43:10 »

Jos jostakusta tuntuu siltä, ettei saa tarpeeksi elantoaan jostakin työstä, joka itselleen on tärkeää niin siinäkin todellisuudessa ON opin paikka. Sillä raha ja työ ovat kaksi sellaista energia-aihetta, jotka eivät koskaan tule täällä maan päällä yhteisenä työnä onnistumaan, koska ovat kuin "eri planeetalta"!  Smiley Sillä raha on egomme luoma vastine sille rakkauden energialle, jota emme käytä kuin oman elantomme eli "oman hyvämme" aikaansaamiseksi ja sen tähden se tuli omassakin elämässäni hylätä. Ja aito eli universaali rakkaus, jonka lähde on erilainen, antaa jokaiselle mahdollisuuden täällä runsaudessa elää, kunhan on saanut sen Reikin tänne sydämensä alle eli solar plexukseen sitä muuntamaan. Eikä mielestäni senkään takia se rahastaminen sillä Reikillä ole oikein, koska jos epäämme sen yhdeltäkin toiselta ihmiseltä niin tavallaan epäämme sen meiltä itseltämme, koska todellisuudessahan olemme kaikki yhtä. Ja tuon tajuamiseksi jokaisen tuleekin se Reiki saada sillä tavoin elämiensä ohjaajaksi, että se ykseys täällä maan päällä pääsisi jokaisen hyväksi, kaikissa elämisen teoissa jylläämään.

Raha siis ei saisi olla este siihen, että yhteisöllisyytemme täällä maan päällä tulisi kehittymään ja siksi tarvitsemme niitä, jotka eivät rahasta siitä rakkaudesta mitään vaan jakavat sitä ilmaiseksi kaikille halukkaille. Sillä silloin on tajunnut Reikin todellisuuden ja sen mahdin, jolla maailmasta tullee se Hyvä.  smitten
tallennettu

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 13
  Tulostusversio  
 
Siirry: