Sivuja: 1 ... 11 12 [13]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Reiki kursseista  (Luettu 88385 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #180 : 11.05.2011 15:08:44 »

Poistin yhden kirjoitukseni tästä kohtaa, koska taisin ymmärtää jotain täällä alusta asti väärin.  Grin Eli sen, että tämä ketju oli tarkoitettu kertomaan Reikin kurssien teoista eikä siitä, että mitenkä minä sen näin! Koska sen kun tein niin johan alkoi tulla toisiltakin sellaisia mielipiteitä omiani kohtaan, etten tainnut huomatakaan, ettei enää kyse siitä Reiki-kurssien kerronnasta ollutkaan vaan siitä, että taas sain kaiken sonnan kasvojani päin. Eli alitajuntani tuki teoillani sitä omaa puhdistautumista ei teitä puhdistanut kukaan. Tehkää se siis itsellenne omin päin jos toivotte, että pääsette siitä turhasta lastistanne kokonaan, joka sisältänne näemmä niin monen kohdalla jo kyllä ulos pukkaa. Vaan monella keinot ovat ehkä vähissä ja sellaisen työn tekemiseen tarvitsemme sitä Reikiä eli hankkimaan se työkalu, joka puhdistaa. Ei muuta enää tästä aiheesta omalla kohdallani, koska tämäkin ketju tämän tarinani todeksi osoitti ainakin itselleni, mitenkä todellisestikin tämä Reiki auttaa!  Wink Smiley

Upea kokemus sinulla Karuna! Hienoa, miten oma oivaltaminen voi yhdistya ja loytya nainkin erikoisista paikoista ja kokemuksista. Smiley

 smitten
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #181 : 11.05.2011 16:35:16 »



Upea kokemus sinulla Karuna! Hienoa, miten oma oivaltaminen voi yhdistya ja loytya nainkin erikoisista paikoista ja kokemuksista. Smiley

 smitten

Sanohan muuta Ebenia, elämä toisinaan osaa yllättää suurenmoisesti! Ja tuottaa toisen ihmisen auttamana mitä suurenmoisempia onnistumisia siinä itsetutkiskelussa, joka yksin ei koskaan onnistuisi.  smitten
tallennettu

Verninia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 160



Profiili
« Vastaus #182 : 11.01.2013 18:08:01 »

Kiinnostaisipa minuakin lähteä oppimaan. Selailin netistä ja googlettelulla tulee vastaan hirveän paljon eri vaihtoehtoja. Kurssit on kuitenkin kalliita, ainakin näin opiskelijabudjetissa. Voisi ensin vaikka suunnata sinne kirjastoon ja lukea aiheesta mutta mikäjottei jos vielä siltä tuntuu niin mennä kurssille.

 Viimeaikoina parin onnistuneen "hoitokokemuksen" jälkeen on alkanut tuntua, että olisi hauskaa saada kehitettyä tätä heräilevää ominaisuutta jotenkin. Onko se mitä olen tehnyt edes reikiä, en tiedä! Kuitenkin käsilläni olen hoitanut läheisiäni koskettamalla tai koskettamatta selkänikamia pitkin ylhäältä alas. Tapahtuman jälkeen hoidettavalla ollut jano ja hyvä tunne kestänyt vielä pari päivää ja unensaanti helpottanut. On tuntunut uskomattoman hienolta olla avuksi, mutta olen miettinyt että teenkö jotain tietämättäni väärin ja kulutanko omaa energiaani samalla. Kerran yritin hoitaa ystäväni pääkipua, joka katosi mutta siirtyi minulle plus hervoton väsymys. Jotain meni siis väärin.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #183 : 14.01.2013 14:44:15 »

Tekstisi perusteella kuulostaa siltä, että sinulla ovat 'hoitokanavat' auenneet itsestään, joten et tarvitse välttämättä reiki-kurssia ollenkaan, paitsi jos haluat tehdä energiahoitoja nimenomaan reiki-muodossa. Se ei nimittäin ole ainoa vaihtoehto, ainoastaan tunnetuin vaihtoehto.

Minulla aukenivat hoitokanavat myös itsestään tuossa seitsemisen vuotta sitten, kun olin päässyt oman itseni tasapainottamisessa riittävän pitkälle. Uskon itse että näin voi käydä ihan kaikille, ainoa kriittinen tekijä on se missä määrin on purkanut itsestään vanhat solmut & traumat ja tasapainottanut itsensä.

Ihan heti en ruvennut hoitoja kuitenkaan antamaan, vaan ensin vähän itseopiskelin. Koska jo aiemmin olin hahmottanut ihmisen energiajärjestelmää nimenomaan chakrojen kautta (kuten reikissäkin tehdään), koin sen luonnollisimmaksi tavaksi myös energiahoidon suhteen. Reiki-kirjojakin luin muutaman, mutta koin sen itselleni liian muotosidonnaiseksi tavaksi toimia. Silti suosittelen myös niiden kirjojen lukemista, sillä niissä on oikein hyvää yleisesitystä hoitotyöstä noin muuten.

Paras chakroihin tutustuttava kirja jonka olen lukenut on tämä: Sonia Choquette: Löydä todellinen tasapainosi
Lainasin sen kirjastosta ja luin, sieltä varmaan sinäkin voit sen löytää.  Kirjastosta löytyy paljon muitakin chakrakirjoja, siitä vaan lukemaan eikä opiskelijabudjettikaan kirjaston käytöstä kärsi (tenttinluku sen sijaan voi kärsiä  Smiley ).

Näin vältyt saamasta hoidettavan oireita itseesi:
Miellä saman tien tämä asia vain yhdellä tavalla: Sinä olet se kanava jota pitkin virtaa hoitoa hoidettavaasi - siis ikään kuin puutarhaletku jonka kautta vesi kulkee kun puutarhaa kastellaan. Hoito virtaa lävitsesi vain ja ainoastaan yhteen suuntaan; sinusta hoidettavaan päin. Kun miellät asian näin, ei hoidettavasta pitäisi 'tarttua' sinuun mitään.

Diagnostisia tuntemuksia kyllä itse saan hoitaessani, eli kämmeniä saattaa ihan kivuliaastikin pistellä kun hoidan jotain kipeää kohtaa, tai ihan alkuvaiheessa kun laitan kädet vain hoidettavan olkapäälle, saatan saada lieviä tuntemuksia niihin osiin omaa kehoa, joita hoidettavan kehossa olisi syytä hoitaa tms. Mutta mitään ei siis pidä koskaan siirtyä hoidettavasta sinuun, muista maadottaa ja suojata itsesi, sekä määrittää itse energian virtaussuunta täysin ja ainoastaan yksisuuntaisesti hoidettavan suuntaan.

Ja vielä: Vain terveenä voi hoitaa muita, eli hoitohommassa pitää aina pitää paussi jos on itse kipeänä.

Uskon itse, ettei ole mitään väliä sillä, millä menetelmällä hoitotyötä tekee, kunhan yllä olevat asiat ovat kunnossa. Hyvä esimerkki tästä: Käyn aina silloin tällöin eräässä tilaisuudessa jonka aluksi paikallolijat antavat toisilleen energiahoitoja. Siellä on yksi ihminen, jonka kanssa meillä on hurjat tehot aina kun jompi kumpi hoitaa toista. Molemmat saavat todella voimakkaita hyviä tuntemuksia ja hoito virtaa kuin Niagaran putoukset. Hän on reiki-master ja minä taas tällainen itseoppinut. Olennaista ei siis ilmeisestikään ole se, millä menetelmällä kumpikaan meistä hoitaa, vaan se että olemme jotenkin energeettisesti niin samalla taajuudella, että sen vuoksi hoito virtaa välillämme niin voimakkaasti, olipa hoitajana sitten ihan kumpi vain.

Halvimmat reiki-kurssit löytää luultavasti työväenopistoista niillä muutamilla paikkakunnilla, jossa työväenopisto reiki-kursseja järjestää (pääkaupunkiseudulla on ainakin joskus ollut.)
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Verninia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 160



Profiili
« Vastaus #184 : 02.02.2013 02:40:06 »

Tekstisi perusteella kuulostaa siltä, että sinulla ovat 'hoitokanavat' auenneet itsestään, joten et tarvitse välttämättä reiki-kurssia ollenkaan, paitsi jos haluat tehdä energiahoitoja nimenomaan reiki-muodossa.  Uskon itse että näin voi käydä ihan kaikille, ainoa kriittinen tekijä on se missä määrin on purkanut itsestään vanhat solmut & traumat ja tasapainottanut itsensä.
Kiitos valoisasta vastauksesta! Monta hyvää asiaa. Kuulostaa järkeenkäyvältä tuo hoitokanavien aukeaminen "itsestään". Vaikka mikään ei tietenkään käy kun taikatempuissa, koska taustalla on paljon ajatus- ja asennetyötä, ainahan sitä on mutta huippua tajuta, että joku monista ajatuksista johonkin suuntaan on tuottanut tulosta.

Suuntaan kirjastoon nyt aluksi. Eiköhän jotain koulutusreikää tule vastaan jos on tullakseen!

Sinä olet se kanava jota pitkin virtaa hoitoa hoidettavaasi - sinusta hoidettavaan päin. Kun miellät asian näin, ei hoidettavasta pitäisi 'tarttua' sinuun mitään.
 Mutta mitään ei siis pidä koskaan siirtyä hoidettavasta sinuun, muista maadottaa ja suojata itsesi, sekä määrittää itse energian virtaussuunta täysin ja ainoastaan yksisuuntaisesti hoidettavan suuntaan.
Tää on hyvä. Seuraavan kerran yritän maadoittaa itseni paremmin ja terästäytyä tämän ajatuksen kanssa. Olen tämän tiennyt, mutta maadoituksessa ollut luultavasti puutetta.
tallennettu
~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #185 : 22.02.2013 16:17:30 »

Kiinnostaisipa minuakin lähteä oppimaan. Selailin netistä ja googlettelulla tulee vastaan hirveän paljon eri vaihtoehtoja. Kurssit on kuitenkin kalliita, ainakin näin opiskelijabudjetissa. Voisi ensin vaikka suunnata sinne kirjastoon ja lukea aiheesta mutta mikäjottei jos vielä siltä tuntuu niin mennä kurssille.

 Viimeaikoina parin onnistuneen "hoitokokemuksen" jälkeen on alkanut tuntua, että olisi hauskaa saada kehitettyä tätä heräilevää ominaisuutta jotenkin. Onko se mitä olen tehnyt edes reikiä, en tiedä! Kuitenkin käsilläni olen hoitanut läheisiäni koskettamalla tai koskettamatta selkänikamia pitkin ylhäältä alas. Tapahtuman jälkeen hoidettavalla ollut jano ja hyvä tunne kestänyt vielä pari päivää ja unensaanti helpottanut. On tuntunut uskomattoman hienolta olla avuksi, mutta olen miettinyt että teenkö jotain tietämättäni väärin ja kulutanko omaa energiaani samalla. Kerran yritin hoitaa ystäväni pääkipua, joka katosi mutta siirtyi minulle plus hervoton väsymys. Jotain meni siis väärin.

Tuolla Facebookissa, suljetussa Reiki Suomi/Finland keskusteluryhmässä on mahdollista saada tietoa Reikistä sekä kaikesta muustakin kiinnostavasta energioihin liittyen. Sielä saa myös aktivointeja, jos kokee tarvitsevansa kuitenkin niitä, sillä monestihan se energiahoitajan arki on kuitenkin sitä, että kuluttaa omia voimiaan.  Smiley
tallennettu

Sivuja: 1 ... 11 12 [13]
  Tulostusversio  
 
Siirry: