Sivuja: [1] 2 3 ... 13
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Reiki kursseista  (Luettu 86877 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kesäyön Usva
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Profiili
« : 25.03.2011 13:25:00 »

Olen etsiskellyt paikkaa jossa voisin opiskella reikihoitoa, ja onhan niitä google pullollaan.

Olen etelä-hämeessä, ja kysyisinkin onko teillä kokemusta hyvistä kursseista? Onko esim. Kalevalaiset energiat hyvä? Minusta se oli mielenkiintoinen, vähän kaukana vaan. Tässä aika lähelläkin on yksi paikka joka paljon mainostaa, mutta siitä mulle tuli jotenkin negatiivinen tunne jo pelkän nettisivun perusteella. Undecided

Sitten törmäsin verkkokurssiin myös. No sehän sopisi kuin nenä päähän kun olen niin paljon viikonloppuisin töissä, mutta voiko tosiaan reikivihkimyksen tehdä etänä? Toimiiko se? Entä kuinka paljon vertaistuella on merkitystä kurssin tehossa? Siis onko yhteiskurssi jotenkin parempi kuin yksin opiskelu  coolsmiley

Toivottavasti joku ehtii vastailla, tuolta oikean olkapään takaa tulee yhä tiiviimmin viestiä että "tarttis tehä jotain"  smitten
tallennettu
~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #1 : 27.03.2011 12:31:16 »

Reikä voi aivan hyvin oppia kursseilla netissä tai jossain paikan päälläkin, koska ne aktivoinnit eli vihkimykset toimivat hyvin myöskin lähetettynä näin etänä.  Smiley
Itse olen paljonkin auttanut ihmisiä Reikin polulle vain olemalla rinnalla kulkija siinä, missä kukin on apuani kaivannut tai tarvinnut jonkun tietoisuutensa tuoman ongelman ymmärtämisen aukaisijana, koskaan kun nimittäin ei voi muuta toinen tehdä. Reiki on itsetuntemuksen tie, joten peili on siinäkin hyvänä apuna ja auttajana silloin, kun ei itse vielä tiedä, mitenkä edetä. Ja kun on valmis jatkamaan tietään omin avuin niin silloin tietoisuus on jo niin auenneena, että suoraan sieltäkin saa apua. Tai ainakin itselleni on käynyt jo niin ja nyt kykenen olemaan aidosti toisillekin apuna Reikin tiellä, koska tajuan, mistä siinä on loppujen lopuksi kyse aidosti- ei sellaisena oppilas-opettaja asetelmana.  :Smiley

Kalevalaisista energiasta en mitään tiedä muuta kuin sen, ettei se ole Reikiä vaan aivan jotain muuta.
tallennettu

Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #2 : 28.03.2011 10:39:43 »

Kirjoitan tämän, koska tiedän jotain Kalevalaisista
Energioista. Olen sen hoitotavan perustaja. Kurssi
on kaikkiallisiin elämänenergioihin perustuva juttu
kuten reikikurssitkin ovat. Sisältää monia itsen ke-
hitykseen soveltuvia työkaluja ja on laajasti otta-
en myös reikikurssi, joka soveltuu niin vasta-alka-
jille kuin ihan reikikolmostason jo suorittaneillekin.
Itse asiassa siinä opetetaan muun ohella reiki ja
karunakin kuten itsenäisillä kursseillakin opetettai-
siin. Pidän myös perusreikikursseja niille, jotka ha-
luavat oppia kaikkiallisista elämänenergioista sillä
tavalla.

Harmillista on, että Kaaruna kommentoit asioita,
joista sinulla ei ole mitään käsitystä. Täällä on
vähän pyyteettömiä hyvän asialla olevia toimijoi-
ta ja kaikkien meidän työtä voisi ennemminkin tu-
kea kuin levitellä ennakkoluuloisia valheita. Tukea
tarvitaan siis mieluiten.

Joka on kiinnostunut Kalevalaisista Energioista voi
lukea tällä viikolla ilmestyvästä Sielunpeili -lehdestä
vähän lisäinfoa haastattelustani. Voipi saada sitä
todellista tietoakin sillä tavalla vähän.  Wink

Kauko- ja lähikursseista. Olen tietoisesti valinnut
Reikin kohdalla lähikurssit, koska lähityöskentely
on mielestäni parempi tapa päästä sisälle siihen
asiaan, vaikka toki kaukovihkimyksetkin toimivat.
Pelkkä vihkimys ei mielestäni ole kovin hyvä tapa
edetä omalla polullaan - jos niin haluaa niin netti
on täynnänsä ilmaisia tai melkein ilmaisia kauko-
vihkimyksiä jopa kolmostasolle asti. Opettajan tark-
ka valinta on mielestäni keskeinen asia ja siinä
kannattaa kuunnella sitä omaa sisäistä viisauttaan
todella tarkkaan.

Eikä se Helsinki muuten ole sieltä Hämeestä kauka-
na. Täällä on käynyt pohjoisempaakin jengiä ja
ovat olleet tyytyväisiä.  Smiley
tallennettu

~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #3 : 28.03.2011 10:45:59 »

Kyllä itselläni sentään jotain tietoa on näistä energia-asioista ja siksi kommentoin tuota. Eli jos on kyse Reikistä niin silloin kurssin nimikin on Reiki-kurssi ja jos taas kyse on jostain muusta niin nimeksi voi laittaa minkä tahansa. Ja piste.
Eli ei ole hyvä sekoitta kyselijän mieltä sillä, että antaa tietoa jostain sellaisesta, jota ei ole kysynyt. Tai ainakin niin itseäni on opetettu jo kauan sitten, kun aloin itse mainostella myös tuota Karunaa silloin, kun joku puhui Reikistä. Ja sitä neuvoa nyt sitten ole täälläkin noudattanut, joten toivon, että toiset tekisivät, kuten ovat itseäni opettanut.  Smiley

Reiki on ihan oma juttunsa, koska sillä alkoi itsellenikin sellaiset uusien energioiden vastaanotot, joista myöhemmin olen ollut toki kiitollinen. Vaan en niitä koskaan ole Reikiin sekoittanut.

Vielä tuosta Reikillä hoitamisesta tai itsetuntemuksesta sen verran, ettei sen opiskelu todellakaan ole vaikeata enää sen jälkeen, kun sen aktivoinnin on lähi-tai etäkontaktina saanut. Koska sen aktivoinninhan ensinnäkin tekee kunkin oma korkein tietoisuus tai Jumaluus, jo sen niin tahtoo tulkita eikä ihminen. Jotenka sen aito opetuskin tapahtuu tässä ja nyt-metodilla eli elävässä elämässä niin, että se korkein tietoisuutemme tuo eteemme niitä kohtaamisia tai tapahtumia, joiden kautta voimme löytää itsestämme totuuden. Ja kun sen kaiken oppinsa on itsestään löytänyt, voi alkaa parantaa muita tai auttaa ihmisiä tälle samalle tielle, koska silloin on valmistunut siitä ns. korkeimmasta asteesta eli olla se "vierellä kulkija" - eikä masteri millekään muulle.  Smiley
« Viimeksi muokattu: 28.03.2011 11:11:12 kirjoittanut ~Karuna~ » tallennettu

Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 28.03.2011 14:53:28 »

Kanavat energiahoidon antamiseen voivat avautua myös itsekseen, ilman mitään kursseja tms.
Minulle kävi niin.

Kun olin jokusen vuoden kanavoinut valoa maailmaan (sitä voi tehdä kuka vain, ohjeet kirjassa Sateenkaaresta todellisuuteen) ja selvitellyt omia solmujani riittävän paljon auki, sekä vielä saanut itse energiahoitoa, minun yhtäkkiä käskettiin alkaa hoitaa.

Tämä tuli esiin eräässä hoitotilanteessa; hoitaja kertoi näin käyneen ja kehoitti aloittaa hoitojen antamisen. Toki sitten lainasin kasan kirjoja kirjastosta perehtyäkseni esim. eettisiin periaatteisiin asiassa, mutta mitään sen kummempia vihkimyksiä tai kursseja ei tarvittu.

Mikä on sikäli hyvä, että minun tieheni kuuluu pysytellä erossa kaikista hierarkkisista systeemeistä ja reikihän on hierarkkinen. Mutta tosiaan, hoitokanavat voivat aueta itsekseen. Pari näkijää on minulle sen jälkeen muistuttanutkin, että minun pitää ehdottomasti hoitaa kun käsissäni on kuulemma niin suuri elinvoima, että jos en työkseni niin ainakin muuten on hyvä antaa hoitoja.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #5 : 28.03.2011 15:06:41 »

Todellisuudessa Reiki ei ole hierarkinen, jos sitä aidosti ohjeistetaan tai opitaan. Mutta ihminen toki on siitä ainakin länsimaissa tehnyt sellaisen, koska sillä saa pönkitettyä sitä omaa egoaan.  Smiley
Täytynee muistuttaa vielä siitä, että aikoinaan Usuikin sen Reiki-aktivoinnin sai omalta korkeimmalta tietoisuudeltaan, kun oli meditoinut monet vuodet ensin. Ja tämä nykyinen tapa on vain hiukan nopeampaa, kun sitä pyritään tuomaan jokaiselle, kun ainakin länsimaalaisen ihmisen on todella vaikea aidosti keskittyä ainoastaan meditoimaan. Elämässämme kun on muutakin tänä päivänä aidompaa eli ne aidosti näkyvät peilit, jotka sitä puhdistautumistamme kaikin tavoin nopeuttaa.  smitten
tallennettu

Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #6 : 28.03.2011 15:46:20 »

Tiedoksi vaan kaarunalle, että Reikiä ei varmaankaan voi
sekoittaa mihinkään kun sehän on sitä kaikkiallista elämän-
energiaa. Sen sijaan on monia tapoja hoidella hommat sen
avulla ja siihen antavat eväitä mm. monet erilaiset kurssit,
joita on tarjolla niille, jotka kulloinkin kasvuunsa erilaisia
juttuja tarvitsevat.

Mutta tiedetään, että kanssasi jankkaaminen ei lopu, jollei
viisaampi väisty - niinpä voit pitää käsityksesi ominasi ja
kiitän kumartaen taas tuonkin todistamisesta. Mitä kirjoitin
tuesta niin sitä voit miettiä - annatko sitä vai käytkö vas-
takin aina häiriköimässä ja alentamassa niitä juttuja joihin
oma käsityskykysi ei anna mahdollisuutta. Valinta sekin.  buck2
tallennettu

~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #7 : 28.03.2011 16:24:52 »

Mutta tiedetään, että kanssasi jankkaaminen ei lopu, jollei
viisaampi väisty - niinpä voit pitää käsityksesi ominasi ja
kiitän kumartaen taas tuonkin todistamisesta. Mitä kirjoitin
tuesta niin sitä voit miettiä - annatko sitä vai käytkö vas-
takin aina häiriköimässä ja alentamassa niitä juttuja joihin
oma käsityskykysi ei anna mahdollisuutta. Valinta sekin.  buck2

Milestäni asioista eri mieltä oleminen ei ole jankkaamista, mutta ehkä se tuntuu silloin joistain häiriköinniltä, jos eivät kykene sitä erilaisuutta tai erilaisia mielipiteitä kohtaamaan.
Mutta ymmärrän hyvin mistä tällainen suvaitsemattomuus kyllä johtuu, sillä olen itsekin aikoinani joutunut omassa alitajunnassani, oman suvaitsemattomuuteni kohtaamaan ja Reikin avulla päässyt siitä myös. Eli Reikin avulla opin kohtaamiselle tekemään sen, miksi niitä tarvitaan eli niistä oppimaan. Ja sitä toivoisin kaikille toisillekin, jotka tuota Reikiä opettaa, koska olemalla sellaisesta elävä esimerkki, mitä opettaa, antaa paremman kuvan koko Reikistä ja siitä, mitä se edustaa. Eli Kosmista Rakkautta kaikkia luotujamme kohtaan.  smitten
Ja sellaista aina minäkin tuen.  smitten

tallennettu

Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #8 : 29.03.2011 07:58:55 »

Jos systeemissä on sääntöjä ja eri osaamisen tasoja, se on minun näkökulmastani hierarkkinen. Verkostoituneet, litteät ja 'sumeat' systeemit ovat ne ainoat minua varten. Mutta tämähän on kovin yksilöllistä; joku muu nimenomaan tarvitsee hierarkkista systeemiä.

Minä en ole koskaan meditoinut, koska meditointi ei sovi minulle.
(Ote Sepon minulle laatimasta Soturin Tulkinnasta: "Sinulle elämässä itsessäään on
tarpeeksi meditaatiota. Piste.")

Uskon, että kenellä tahansa ne kanavat voivat aueta itsestään ja edellytyksenä on vain se omien
traumojen ja solmujen käsittely tiettyyn pisteeseen asti. Itse en kyllä haluaisi hoitoa henkilöltä, jolla on huomattavan paljon käsittelemättömiä asioita, mutta jonka kanavat on 'keinotekoisesti' avattu jonkin ulkopuolisen tahon toimesta. Toisaalta: Ehkä ihmiset hakeutuvat reiki-kursseille vasta, kun ovat päässeet omalla polullaan sopivaan vaiheeseen ja pahimmat sutut on jo siivottu pois?

Käykö muuten koskaan niin, että jollakulla eivät kanavat reiki-kurssilla jostain syystä aukea? Tiedän nimittäin itse jokusen henkilön, jotka kyllä uskovat tämäntyyppisiin asioihin, mutta ovat syystä tai toisesta niin sekaisin, että heidän pitäisi ensin säätää oma päänsä kuntoon ennen kuin ryhtyvät hoitamaan toisia. Meneekö reikissä niin, että tällöin kanavat eivät vain aukea, vai eivätkö tällaiset henkilöt hakeudu lainkaan kursseille? (Ja minä en nyt puhu sen kokoluokan ongelmista, jotka olisivat esim. hoidettavissa pois yhden reiki-kurssin aikana, vaan paaaaaljon isommista....)

Vaikka kyllähän siihen toki voi vuosia mennä meditoimattakin: Minä oli kai käsitellyt traumojani ja solmujani erilaisin tavoin viitisen vuotta ja kanavoinut valoa maailmaan pari vuotta, kun ne kanavat sitten aukesivat.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #9 : 29.03.2011 12:17:42 »

, mutta jonka kanavat on 'keinotekoisesti' avattu jonkin ulkopuolisen tahon toimesta. ... hakeutuvat reiki-kursseille vasta, kun ovat päässeet omalla polullaan sopivaan vaiheeseen ja pahimmat sutut on jo siivottu pois?
Kanavia ei voi avata keinotekoisesti, koska jos elämänenergian
kanavat voitaisiin avata niin silloinhan elämä alkaisi vasta siitä.
Kuitenkin olemme eläviä jo ennen kurssejakin. Kursseissa on ky-
se aivan jostain muusta kuin kanavien avaamisesta.

Kursseille hakeutuu erilaisia ja eritasoisia ihmisiä, joille kaikille on
oikea aikansa ja paikkansa. Hoitajiksi hakeutuu myös erilaisia ja
eritasoisia ihmisiä, eikä kaikilla olekaan ihan niin "puhtaat jauhot
pusseissaan" kuin antavat ymmärtää. Siksi on aina hakeuduttava
hoitoon niille hoitajille, jotka se korkeampi tietoisuutemme polulle
johdattaa. Hoidoissa käyminen kannattaa kyllä, sillä yksin emme
siihen ykseyteen yllä. Antakaa siis korkeamman tietoisuuden joh-
dattaa.  Wink
tallennettu

Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #10 : 29.03.2011 16:32:24 »

Kiva kuulla, että Reikissä on tuollainen sisäänrakennettu 'turvasysteemi.'
Ja niinhän se toki aina on, että hoidettava valitsee hoitajan.

Käykö koskaan Reiki-kurssilla niin, että jollakulla ei homma onnistu, eli kanavat eivät aukea?
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #11 : 29.03.2011 16:53:09 »


Uskon, että kenellä tahansa ne kanavat voivat aueta itsestään ja edellytyksenä on vain se omien
traumojen ja solmujen käsittely tiettyyn pisteeseen asti. Itse en kyllä haluaisi hoitoa henkilöltä, jolla on huomattavan paljon käsittelemättömiä asioita, mutta jonka kanavat on 'keinotekoisesti' avattu jonkin ulkopuolisen tahon toimesta. Toisaalta: Ehkä ihmiset hakeutuvat reiki-kursseille vasta, kun ovat päässeet omalla polullaan sopivaan vaiheeseen ja pahimmat sutut on jo siivottu pois?

Käykö muuten koskaan niin, että jollakulla eivät kanavat reiki-kurssilla jostain syystä aukea? Tiedän nimittäin itse jokusen henkilön, jotka kyllä uskovat tämäntyyppisiin asioihin, mutta ovat syystä tai toisesta niin sekaisin, että heidän pitäisi ensin säätää oma päänsä kuntoon ennen kuin ryhtyvät hoitamaan toisia. Meneekö reikissä niin, että tällöin kanavat eivät vain aukea, vai eivätkö tällaiset henkilöt hakeudu lainkaan kursseille? (Ja minä en nyt puhu sen kokoluokan ongelmista, jotka olisivat esim. hoidettavissa pois yhden reiki-kurssin aikana, vaan paaaaaljon isommista....)

Kanavat ei ole auki kuin niille, jotka sitä ovat pyytäneet eli sen takia sen aktivoimisen tahtominen on tärkeää. Elämä täällä dualistisessa ja vapaan tahdon maailmassa on juuri sitä, että pitää tehdä jokaisen se oma valinta ensimmäisenä, että mitä tahtoo elämältä. Onko se puhdistautuminen yksinäisyydessä, kuten aikoinaan munkit tai joogit vaiko siten, että antaa auttajan tehdä siitä osan puolestaan eli olla se rinnalla kulkija, joka kertoo siitä prosessista oman kokemuksensa kautta eli on itse jo vähän ehkä tiellään pidemmällä omalla aukinaisemmalla tietoisuudellaan. Sillä tällä matkalla täällä maan päällä on niin monenlaisia ihmiskohtaloita tullut nähtyä, ettei enää mitenkään sellaisia juttujakaan ymmärrä, joissa sanotaan, että olemme kaikki aivan samanlaisia. Koska silloinhan olisimme jokainen jo perillä, eikä tällaisesta tarvitsisi enää siinä vaiheessa edes keskustella vaan vain ihmetellä, että miksemme kohdanneet siellä tiellä vaan vasta tällä keskustelupalstalla.  Wink Smiley

Ja mitä tulee tuohon hoitamiseen Reikillä niin todellakin, kuka todellisuudessa siinä hoitaa ja ketä, on varmaankin se KAIKKEIN tärkein juttu, joka tulee ensin ymmärtää ennen kuin alkaa "toistansa" hoidella. Koska se, mitä tuomme eteemme kuvajaisena, ei todellisuudessa edes ole tosi vaan sellaista omaa heijastustamme, jota emme ole joko hyväksyneet itsenämme tai emme ole alitajuisesti nähneet sen tekoja - ja siksi joudumme kohtaamaan sen niin monta kertaa, että tajuamme, että hitto soikoon, tuo toinenkin on ihan niin kuin minä. Ja kun sen tajuaa niin helppoa lähteä tekemään sellaisiatekoja sillä Reikillä, että teot puhuvat eivät persoonat. Koska silloin on mielen kynnykset ylitetty ja noustu sellaiselle taajuudelle, jonne vain Reikin avulla voi mielensä johdattaa. Eli korkeamman tietoisuutemme taajuudelle, joka siellä jokaista sieluaan odottaa.

Kurssien antia ehkä parhaimmillaan on juuri tuo, mistä Alcedokin tarinoi eli se, että niillä saa sellaista tietoa, joka sitä omaa kuvaansa aukaisee tajuamaan, jos se kurssin vetäjä on juuri toiselle se oikea. Muttei ole tärkeintä kurssit tai hoidotkaan toisille vaan pitää itse se Reikin taika tajuta, koska ketään toista ei ole.  Wink

Itse kyllä mielelläni kohtaan minkälaisia ihmisiä työssäni tahansa, koska AINA siinä on mahdollisuus tutustuttaa mielensä sopukoita itsensä sellaisiin mielen osiin, joista ehkä aikaisemmin ei ole itsellä ollut mitään edes hajua. Ja kun mikään ei enää pelota, ärsytä, vihaa herätä tai edes normaalia enemmän naurata niin olemme tasapainoisesti koonneet kaiken sellaisen, jonka tänne maailmaan alkuräjähdyksessä saimme hajotettua. Eli koottua mielemme jokaisen osasen yhteen hetkiseen ja silloin on mahdollisuutemme valaistua siihen korkeamman tietoisuutemme ytimeen, jota jotkut sanovat Kristusmieleksi ja jotkut kutsuvat sitä Jumaluudekseen, koska sekin on vasta sille alkua, mikä todellisuudessa olemme. Ykseys on vasta kaikki mitä on ja siihen ei Reikillä yllä ilman sitä Karunan apua.  smitten
tallennettu

~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #12 : 29.03.2011 16:54:28 »

Kiva kuulla, että Reikissä on tuollainen sisäänrakennettu 'turvasysteemi.'
Ja niinhän se toki aina on, että hoidettava valitsee hoitajan.

Käykö koskaan Reiki-kurssilla niin, että jollakulla ei homma onnistu, eli kanavat eivät aukea?

Ihmisen oma mieli voi olla estona silloin, jos on tärkeämpää egon saaminen esille tai jotain muuta vastaavaa. Eli silloin vain ne omat bioenergiat enemmän "aukeavat".
tallennettu

Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #13 : 30.03.2011 10:43:25 »

Vihkimyksissä on kyse julistuksesta, jossa asettaudumme
korkeamman tahtomme tielle eli kohoamme tietoisuuteen
jostain asiasta ja elämme sen mukaan. Usein hyvä opetta-
ja voi energeettisesti auttaa kohottamaan tietoisuuden
tasoa ja elämään tuolla uudella tasolla ja siksi esim. kurssit
ovat tarpeellisia. Mutta vain silloin kun on kyse kurssista,
jossa tietoisuuden taso on oikeasti sillä tasolla, jolle olem-
me kipuamassa, eikä oman potentiaalimme alapuolella tai
edes omalla tasollamme. Edelliset tuntuvat meistä tylsiltä
ja jälkimmäiset helpoilta. Kunnon kurssi saattaa meidät vä-
hän vaikeuksiinkin, koska oppiminen on kovvoo hommoo!  Grin

Vihkimykset ovat välietappeja matkallamme, meidän tulee
alkaa elää uuden tietoisuutemme tasolla, jotta asia tulee
oikeasti sisäistetyksi. Oikea opettaja auttaa siinä, että
voimme oikeasti elää saavutetun tasomme mukaisesti em-
mekä vajoa takaisin vanhaan tuttuun ja helppoon mutta
mahdollisuuksiemme optimaalisen tason alapuolella olevaan
kehittymättömyyden tilaan. Jokaisella on koko ajan valitta-
vissa tavallaan kolme tietä: optimaalisen alueen alapuolella,
sen tasalla tai ylittäen sen. Jälkimmäinen valinta johtaa jat-
kokehitykseen, mutta tasapainotila itsessään on alempana.
Tasapaino on tietenkin tasapaino, mutta kehitys vaatii sen
tason kohottamista ennemmin tai myöhemmin, sitten kun
on valmis liikkumaan eteenpäin. Ensimmäinen vaihtoehto on
tietenkin taantumuksen tietä.  Cool
tallennettu

~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #14 : 30.03.2011 12:41:20 »

Monilla tahtoo olla eri mielikuva siitä aukeaako ne kanavat vaiko ei ja mitä ylipäätänsä tarkoittaa että kanavat aukeaa. Alcedon mukaan kyse ei ole kanavien avaamisesta.


Reiki-vihkimyksessä kylläkin tapahtuu todellinen tietoisuutemme aukeaminen sellaisella tavalla, joka ei ole mielemme ymmärryksen sisäpuolella. Vaan sen tarkoitus on nimenomaan ohittaa se alempi mielemme, ettei se kykene sen jälkeen ohjaamaan ajatuksia. Ja siksi sanomme sitä myöskin aktivoinniksi, koska siinä tavallaan aukaisemme sen tietoisuutemme sellaiseen yhteyden, joka oli lukittuna tähän päivään asti, jolloin ihminen itse, omasta vapaasta tahdostaan tahtoi tulla yhteyteen, sen korkeimman tietoisuutensa kanssa.

Eli kyse on sellaisesta prosessista, jota ei ihminen kykene tekemään eikä ohjailemaan millään tavoin ja siksi ne kurssitkaan eivät ole tarpeellisia kuin sellaisille, joiden egoa on enemmänkin koulittava, että oppivat jättämään sen oman ohjauksensa taakseen. Sillä kursseilla tavallaan ainoastaan aloitetaan se Reikille antautumisen tie ja loppu seuraa vasta silloin, kun on todellisestikin valmis tukemaan omaa kasvuaan, ei koskaan ohjaamaan toisia. Koska senhän jokainen tietääkin varmaan jo, että vain itseään muuttamalla saa aikaan suuria.  :Smiley smitten
tallennettu

Sivuja: [1] 2 3 ... 13
  Tulostusversio  
 
Siirry: