Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 13
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Reiki kursseista  (Luettu 88237 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Soile
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 238



Profiili
« Vastaus #15 : 30.03.2011 20:49:41 »

Olen käynyt reikikurssin ja se oli minulle sopivaan saumaan sattunut juttu ja auttoi matkalla eteenpäin ja olen iloinen siitä, sekä ystävistä, joita löytyi tuon kurssin kautta. Mutta tiedän paljon ihmisiä, jotka ovat varmasti pitemmällä kuin minä, eivätkä ole käyneet reikikurssia tai edes ikinä reikihoidossa. Omasta mielestäni se ei ole mikään välttämättömyys. Kai jokaisella on se omanlaisensa polku ja sattuva on sanonta, että kun oppilas on valmis, opettaja ilmaantuu. Ihmisiä auttavat erilaiset asiat matkalla oman viisautensa yhteyteen ja suon ilomielin siihen vapauden kaikille. Mielestäni on todella turhauttavaa käydä kiistaa, ihankuin politiikassa tai uskontojen kesken siitä, mikä on oikeaa henkisyyttä, tai oikeaa energiaa tai oikea tapa parantaa jne jne.  Tongue Yksi istuu kannonnokassa ja toinen ravaa kursseilla, kolmas harrastaa molempia ja neljäs joogaa ja sitä rataa. Kaikille on tilaa!
tallennettu

aurinko vesimies  askendentti jousimies
kuu skorpioni  mars jousimies
Kesäyön Usva
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Profiili
« Vastaus #16 : 31.03.2011 11:55:57 »

Oho, onpa tänne tullut paljon tietoa asiasta. Ja vähän kinaakin, näköjään  Wink

Mulla on tänä kevään aika nopeasti kasvanut henkinen tietoisuus asioista, ja siitä syystä sitten olen lähtenyt myös tätä asiaa selvittämään. Kämmenissä chakrat tuntuvat välillä tosi voimakkaanakin jo...

Nyt tarttisin vaan jonkun enkelin tyrkkäämään kurssin eteeni, jotta pääsisin eteenpäin asiassa  Grin
Kyllä minusta tuntuu, että itselleni sopii juuri tällainen opiskelu, jossa voi verrata toistenkin tuntemuksia ja kehitystä omaan, siis fyysinen kurssi jossakin. Olen aina tykännyt kaikenlaisesta vertaistuesta  Smiley

Kunpa vaan järjestyisi vapaata juuri sopivana ajankohtana... No luotan siihen että kaikki järjestyy kun sen aika on.
tallennettu
~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #17 : 01.04.2011 13:03:16 »

Ei mitään kinaa tule Reikistä koskaan vaan jotkut ihmiset antavat toisinaan omien, henkilöön kohdistuvien tunteidensa nousta etusijaan ja silloin kyllä aina hämärtyy asia, josta kirjoitetaan.  Wink Smiley
Mutta jos käyttää Reikiä aitoina työkaluinaan niin kyllä tuollaisestakin tulee jokainen aikoinaan "parantumaan" eli siten muuttamaan tunnekehoaan, ettei sotke ihmistä ja asiaa toisiinsa vaan pitää ne erillään jopa sanoissaan. Eli tunne- ja mielikehomme ovat ne, jotka muutoksen kourissa kokevat joko ikäviä tunnetiloja tai mielen kurimusta, mutta muuttamalla OMAA ajatteluaan, voi jokainen sellaiset tunnekuohut korjata.  Smiley

Ja niin. Kesäyön Usvalle toivotan miellyttäviä kursseja, kun tiellesi sellaiset osuvat!  smitten
« Viimeksi muokattu: 01.04.2011 13:13:17 kirjoittanut ~Karuna~ » tallennettu

Soile
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 238



Profiili
« Vastaus #18 : 02.04.2011 08:02:59 »


Nyt tarttisin vaan jonkun enkelin tyrkkäämään kurssin eteeni, jotta pääsisin eteenpäin asiassa  Grin
Kyllä minusta tuntuu, että itselleni sopii juuri tällainen opiskelu, jossa voi verrata toistenkin tuntemuksia ja kehitystä omaan, siis fyysinen kurssi jossakin. Olen aina tykännyt kaikenlaisesta vertaistuesta  Smiley

Kunpa vaan järjestyisi vapaata juuri sopivana ajankohtana... No luotan siihen että kaikki järjestyy kun sen aika on.

Olen ihan varma, että saat mitä tarvitset  Smiley Kyllä niin ihmeellisiä asioita maailmankaikkeus ja henkimaailma järjestää, ettei sitä osaa ymmärtääkään, ennenkuin todella on pakko uskoa. Huolta pidetään, se on varma  smitten
tallennettu

aurinko vesimies  askendentti jousimies
kuu skorpioni  mars jousimies
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #19 : 05.04.2011 12:34:56 »

Henkisyyden tielle, jota Reikin polkukin edustaa,
kuuluu sekin, että asetetaan rajoja sille miten
sallii itseään ja muita kohdeltavan. Kiusaajia
ja vastavoimia kyllä tulee tielle siihen asti kun-
nes osaa ne käsitellä. Tämä pätee kaikenlaiseen
kiusaamistoimintaan kuten esim. työpaikoilla ta-
pahtuvaan. Valheellisen tiedon levittäminen on
kiusaamista, jonka voimme pysäyttää havaitse-
malla sen ja muuntamalla. Tekniikalla tahdon
asettaminen, oivallus ja eteenpäin meneminen,
voidaan sitten muuntaa se kiusaajan energiakin
voimaksi.

 Wink
tallennettu

~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #20 : 07.04.2011 16:48:19 »

Koska nimerkki Alcedoa edelleen näyttää kiusaavan tuo lauseeni "Kalevalaisista energiasta en mitään tiedä muuta kuin sen, ettei se ole Reikiä vaan aivan jotain muuta" ja siitä syystä puhuu nimimerkistäni "kiusaajana", häiriköijänä ym henkilööni kohdistuvana, loukkaavana kirjoituksena kysyisinkin, että mikä tuossa lauseessa osoittaa olemukseni olevan itsellesi jotenkin uhkana? 
Sekä, että kerroin asian oikean laidan vai sekö, etten tunne sinun lanseeraamaasi energiamuotoa?

Sillä puhdasta Reikiä on ainoastaan ja vain Mikao Usuin tänne maan päälle lanseeraama Reiki ja mitään muuta ei siksi mielestäni voi kutsua, koska jos siihen jotain on lisätty tai otettu pois niin se ei enää ole sitä puhtaana. Ja silloin sille on annettavakin jokin muu nimi, jotta ihmiset oppisivat erottelemaan ne kaikki annetut energiamuodot toisistaan eli erottelemaan erilaiset työkalut toisistaan.

Tässä Selostus Reikistä Wikipediankin mukaan - ei siis vain minun itseni selostamana:

Reiki (jap. Usui Shiki Ryoho, eli Usuin luonnollisen parantamisen menetelmä on luontaishoitomenetelmä, jonka kehitti japanilainen Mikao Usui (1865–1926) 1920-luvun alussa. Usui tarkoitti menetelmän fyysisten, emotionaalisten ja henkisten sairauksien hoitoon, sekä yleisen hyvinvoinnin edistämiseen ja ylläpitämiseen.

Ja tässä omien sanojesi mukainen selostus Kalevalaisista energioista kopioituna omilta sivuiltasi:

"Kalevalaiset Energiat® ovat energiahoitomuoto, jonka toin Korkeammasta tietoisuudestani; luonnonmuistista, jonka viisaus on kirjoitettuna syvälle meidän jokaisen perimään ja sen jälkeen olen kehittänyt niitä sitä mukaa kun tietoa on tullut lisää."


Näistä kahdesta, netistä löytämästäni kirjoituksesta käy kiistämättä ilmi, etteivät ole sama asia. Mutta tokihan niitä yhdentää toisiinsakin voi, jos jollekin sellainen tuntuu mukavammalta kuin tuo puhdas Reiki. Sillä itse olen omakohtaisestikin kyllä sellaisen asian huomannut - kokeiltuani lukuisia uudelle nimelle keksittyjä energiatyöskentelyjä (Kundaliini Reiki jne.), ettei mikään niistä ole tavalliselle Usuin Reikille vertoja vetänyt. Paitsi se Karuna, joka on Reikille ikään kuin jatkoa, koska se tukee jatkoa siihen Kristustietoisuutemme alas tuloon, mihinkä Reikillä ei ihan pysty. Ja tämä viimeinen siis on ihan oma mielipiteeni eikä perustu mihinkään omaan energiamuotooni tai itse lanseeraamaani energiaan taikka hoitomuotoon vaan toisten tänne tuomaan alkuun, jota itse olen omaan kasvuuni vain käyttänyt ja siten kokemuksia kaikista näistä saanut. Joten jotain tiedän tästä aiheesta, mistä puhun enkä ihan ummikkona ketään täällä "hauku" vaan tuo tietoa, jonka itse olen kokenut.Wink smitten
tallennettu

Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #21 : 08.04.2011 12:42:47 »

Sen kummemmin keskittymättä sanojen viäntelyyn
ja kiäntelyyn lyhyt ja viimeinen kommentti. Tässä
viestiketjussa (ja muuallakin) on riittävästi "rivien-
välienergiaa", jonka jokaisen vähänkin kolmannen
silmänsä avanneen on syytä hokata - ja tehdä joh-
topäätöksensä. Silloin voi kokea oivalluksia siitä
mikä kakku oli mehevä ja missä olikin vain sitä sil-
koa sisällä.  Wink Silloin voi löytyä se puhdas Reiki-
kin.  2funny
tallennettu

Kesäyön Usva
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Profiili
« Vastaus #22 : 08.04.2011 21:39:24 »

Nyt on kyllä pakko todeta, että tämä ketju ja vääntäminen tekee hallaa mun mielestä sekä Karuna-hoidolle että Kalevalaiselle...  buck2
tallennettu
~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #23 : 08.04.2011 22:38:39 »

Nyt on kyllä pakko todeta, että tämä ketju ja vääntäminen tekee hallaa mun mielestä sekä Karuna-hoidolle että Kalevalaiselle...  buck2

No Hyvä! Sitten jäljelle jääkin enää vain se puhdas Usui Reiki!  smitten
tallennettu

~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #24 : 09.04.2011 11:13:28 »

"Vaikeaa" täällä joillekin tuntuu olevan lähinnä se, ettei kyetä keskustelemaan vain asioista vaan turvaudutaan toisen ihmisen syyttelyyn tms. joka kohdistuu kirjoittajien tapaan kirjoitella ja kertoilla omia ajatuksiansa. Sillä asiassa pysyminen koko keskustelun ajan vaatii todellakin ihmisiltä tietämystä kyseistä asiasta. Koska silloin, kun tietämys loppuu niin mukaan astuu tunnekeho, joka alkaa purkautua siten, että tiedon puute näkyy hermostuneisuutena tms. "negaationa", joka siten tarvetta on purkaa jonnekin. Mutta jos tahtoo tehdä itsensä tasapainoiseksi eli sellaiseksi, että kenenkään toisen kirjoitukset tai sanomiset ei mitenkään tunnekehoonsa vaikuta niin siihen suosittelen aloitukseksi sen energiamuodon hoitavia vaikutuksia, jota täälläkin jo joku ehti "moittia", koska ei tiennyt mitä se on. Eli Karuna.  Wink Smiley

Mutta jos tällaisista keskusteluista täällä joskus pois kokonaan päästäisiin niin se todellakin sitä tarkoittaa, ettei kukaan alkaisi toisen kirjoituksen perusteella syyttämään ihmistä, joka kirjoittelee tänne vaan koettaisi kukin pysyä oman tietämyksensä tasolla ja kirjoittaa siitä, mitä tietää. Ei sitä, mitä kuvitteli tietävänsä tai mitä on saanut tietoina muilta. Eli ei anna puhua itseään johonkin sellaiseen mukaan, josta itsellä ei ole parempaa tietoa. Vaan omasta kokemuksesta kirjoitteleminen turvallisuussyistäkin täällä tuo mukavampaa tunnelmaa kuin se, että aina haukkuu toisia!  Wink Smiley

Ja tämäkin kaikki ON omaan kokemukseeni perustuvaa tietoa, joka tässä yhteydessä tuntui itselleni luonnolliselta sanoa juuri tähän paikkaan, koska tämä on tietoa, joka tulee sen jälkeen, kun on aloittanut ymmärtämään ihmisen keskustelumotiiveja. Eli itsetietoisuuttakin voi oppia eli sitä, mitenkä itse toimii ja minkä takia!Ja siinäkin tämä Reiki todella toimii, koska aloittaa sen itseoivaltamisen sillä tavalla, että alkaa kukin tarkkailla omia motiivejaan eikä suin päin toisia moiti pahalla. Smiley
« Viimeksi muokattu: 09.04.2011 11:15:20 kirjoittanut ~Karuna~ » tallennettu

Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #25 : 11.04.2011 14:40:41 »

No voi huh huh.  Wink

Vaan kommentoinnit on kommentoitu; ymmärtää
kuka ymmärtää.  :Smiley Sinänsä avartava keskustelu
asiaintilasta.  saturnus
tallennettu

Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #26 : 11.04.2011 14:49:10 »

Hoidon saajana en ole kokenut eroa reikin ja muun energiahoidon välillä. Enemmän tuntuu olevan hoitajasta kiinni, eli tiettyjen ihmisten kanssa vain energiat virtaavat tosi hyvin ja toisten kanssa ei sitten juuri lainkaan.

Eräässä porukassa, jossa välillä käyn illan aluksi on aina hoitohetki. Siellä on yksi ihminen, joka on reiki master ja minä puolestani sitten vain hoidan sillä energialla millä hoidan, kun minulla kanavat aukenivat itsekseen. Ja meidän kahden välillä energia virtaa aina tosi tosi voimakkaasti, olipa hoitajana kumpi tahansa. Eli hän hoitaa reikillä ja minä ihan vaan yleisesti energiahoidolla, molemmat kokevat että voimakkaasti virtaa.

Ehkä se hoitaja on merkityksellisempi, kuin se minkä nimen alla hän hoitoa antaa.
Itse koen että on yleisesti vain energiahoitoja ja sen otsikon alle menee sitten ikäänkuin alaotsikoina Reiki ja kaikki muutkin erilaiset systeemit ja suuntaukset, myös omani. Näen siis että kaikki energiahoito on energiahoitoa, se tapa miten ihmiset sen itse hahmottavat vain vaihtelee.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #27 : 11.04.2011 20:15:44 »

Reiki edelleenkin Wikipedian mukaan selitettynä: 

Henkilö, joka haluaa oppia käyttämään kitä toisten parantamiseen Kaukoidän perinteisten menetelmien mukaan, kuluttaa yleensä vuosia oppiakseen kin keräämistä, säilyttämistä ja johtamista. Hän käyttää omaa kitään ja joutuu hoidon jälkeen tekemään harjoituksia, joilla palauttaa oman ki-varastonsa. Tri. Usui keksi, miten kitä johdetaan suoraan universaalista kistä ravitsemaan ja vahvistamaan omaa tai muiden kehoa sekä miten toinen henkilö voidaan virittää ottamaan vastaan ja johtamaan kitä. Näin ihminen ei käytä omaa energiaansa vaan voi kitä johtaessaan vahvistaa samalla omaa kitään. Tämä on reiki, joka poikkeaa perinteisestä ki-työskentelystä.

Ja itsekin olen samaa mieltä, sillä Reiki ei ole kenestäkään ihmisestä lähtöisin - ei edes kenenkään ihmisen mielestä saatikka energiasta - jotenka se EI ketään voi mitenkään vahingoittaa. Tai edes saada tuntemaan hoitoa ikäväksi. Mutta jos siltä josta kusta joskus on tuntunut Reikihoidon  "hoidon" saatuaan niin se on silloin oman vapaan tahdon esteistä johtuvaa, ei Reikistä eikä siitä hoitajastakaan. Koska se vapaa tahto on ainoa, joka voi estää Reikin rakkauden aidon vaikutuksen koko mieli, tunne- sekä fyysisessä kehossaan, koska sen vapaan tahdon ainut tarkoitus oli aikoinaan sitä karmaa luoksemme johdattaa, mutta enää - Reikillä kun on hoitanut - sitä ei tarvitakaan. Siksi niin sanotaankin, että alkaa oman oivalluksen kautta tämä henkisen elämisemme oppiminen, koska se karman kulku elämistämme sillä Reikillä alustavasti poistetaan.  smitten

tallennettu

~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #28 : 11.04.2011 21:23:59 »

Reiki on universaalin rakkausenergian kanavointia eli hoitaja siinä on se kanava ja vastaanottaja ottaa sieltä lähteestä, mitä tarvitsee, jos antaa sen korkeimman tietoisuutensa sitä hoitoa ohjata. Muussa tapauksessa sitä ohjaa egonsa ja se on sen vapaan tahdon yksi muoto.

Egohan tarkoittaa juuri sitä yksilöllistä eli kunkin mielen omaa vapautta toteuttaa elämäänsä, kuten tahtoo ja korkeamman tietoisuutemme tahdon tuleminen elämäämme tukee taas sitä kokonaisuuden hyvää, josta kaikki yksilötkin hyötyvät. Eli tämä vain on niiden kahden ero - ei se, että joku toinen meitä ohjaa tai mitenkään "valvoo". Kuten niin väärin täälläkin usein ymmärretään.  Wink Smiley
« Viimeksi muokattu: 11.04.2011 21:26:05 kirjoittanut ~Karuna~ » tallennettu

Yep
Vieras
« Vastaus #29 : 11.04.2011 21:36:22 »

Nyt on kyllä pakko todeta, että tämä ketju ja vääntäminen tekee hallaa mun mielestä sekä Karuna-hoidolle että Kalevalaiselle...  buck2

Äitee taps sanoa aikoinaan:
Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.

Tulee mieleen näistä kahdesta, jotka ovat ennenkin ottaneet mittaa toisistaan.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 13
  Tulostusversio  
 
Siirry: