Sivuja: 1 ... 1020 1021 [1022] 1023 1024 ... 1168
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tule kahvi ja teetupaan!  (Luettu 7533068 kertaa)
0 jäsentä ja 25 vierasta katselee tätä aihetta.
Päivi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15315 : 04.01.2012 10:28:52 »

Kyllä lapsenhoito on välillä hurjaaki. ja RANKKAA. valvomiset ja ressaamiset. Smiley

Toi kuopus onny 3v ja puhuu suht normisti, R ja L ei tuu kunnolla , mutta nlan mukaan on normaalia. joskus menee vähän kirjaimet sekasi, vehonen=hevonen , silmeihin=silmiin jne.
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15316 : 04.01.2012 10:34:32 »

En minäkään soma nähnyt sinua, mutta haistoin sinut Cheesy
Tuoksuit vaniljalle, varmaankin joskus aamuyöllä  Grin
 idiot2

Eiks nyt ala olla taas kuu pikkuhiljaa täysi...että jos se sitä on tuo huono uni?

Nuo on ihania nuo kirjaimet sekaisin jutut Smiley Mellä kauppa oli paukka, ja takki katti ja varpaat jarpaat ja mitä kaikkea Cheesy
tallennettu
Päivi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15317 : 04.01.2012 11:55:34 »

Juu, eiköhän se sen arvosta oo (vakuuttelee ittelleen  buck2 ) eivaan. äkkiäpä noi valvomiset unohtuu. musta tuntuu että virheellinen käsitys useella pariskunnalla on se että jos suhde voi valmiiks huanosti, se jotenki muka paranis vauvalla ...

mun veli söi piänenä rakaa sipulia ilolla. sitte se pisti sinappia pullansiivun päälle Cheesy
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15318 : 04.01.2012 12:55:43 »

Nonni, viä kun vähän treenaa, niin pelkkien haistelutreffien sijasta vois päästä juttusillekin asti Cheesy

Ei se kuulkaa niin kamalaa ole, kun ei haihattele muuta, vaan keskityy siihen että se mikä on on nyt, ja kaikki muu vähän myöhemmin.
Ei se niin kauaa kestä se pikkulapsi aika. Ja jos on kaks aikuista vanhempaa, niin sillon siinä saa aina sen oman hengähdyshetkensä jossain vaiheessa, jonka voimin taas jaksaa  smitten

Ja tein sitten äsken ekan etätehtävän. Aluksi olin vähän että iiik, mutta sitten se suju helposti. Tosin en ole varma, ymmärsinkö tehtävän pointin, mutta näkeehän sen sitten  Smiley
« Viimeksi muokattu: 04.01.2012 13:01:17 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15319 : 04.01.2012 13:57:24 »

Oi minä muistan omat teiniaikani.
Sitä tiesi kaiken. Vaikka se johtui vain siitä, ettei nuori vielä tiennyt mitä kaikkea ei tiedä  Grin
Ja oli kyllä ja ei. Hyvä ja paha. Kylmä ja lämmin. Useimmissa asioissa.
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15320 : 04.01.2012 14:19:52 »

Mä oon kuullu niin monen puhuvan sitä et lasten ekat vuodet meni niin "pilvessä" ja sumussa et sitä ei oikeen jaksanu ymmärtää miten ihanaa se aika oli... Tän takia oon yrittäny koko ajan tsempata ja ajatella, et jos tää olis mun viimenen päivä, minkälainen äiti haluaisin nyt olla. Mä haluan antaa kaikkeni, enkä tarkota et hemmottelen tota paaperoa koko ajan - eihän meillä muuten käytäis mitään ei-sana kamppailuita. Mut et mä keskittyisin siihen täysillä, olisin läsnä ja yrittäisin nähdä maailmaa vauvan silmin ja keksii asioita jotka sitä inspiroisi.  Smiley Mä oon toi tyytyväinen kun lähdin sieltä facebookista ja oon nyt alkanu pitää telkkariakin enemmän kii. Päivät menee siihen et puuhataan vauvan kanssa. Saatan jotain pakollisia kotitöitä tehdä, mut en tosiaankaan paljoo. Me luetaan, leikitään piilosta, konttaillaan rappusia, peuhataan sängyssä tyyny- ja peittopainia, käydään kurkkimasta ikkunoista ulos, tehdään pikavisiittejä ulos (kun tuo ei niin piittaa tästä talvesta)

Joskus mua suututtaa kun mies tulee töistä ja "antaa mulle vapaata" vauvan valvomisesta et voisin syödä, olla netissä ja katsoo telkkaria kiinnittämättä vauvaan pariin tuntiin huomiota. Niin sit huomaan et mies on netissä ja toisella silmällä välillä vilkasee vauvaa ja kiinnittää siihen huomiota vaan sit kun se tekee jotain tuhmuuksia tai alkaa itkeen. Toki mäkin oon välillä TIETYSTI sellanen et keskityn johonkin muuhun 75% ja vauvaan loput, mut jos ideana on se et mies seurustelis vauvan kans 2 tuntia, niin mun mielestä sen pitäis sillon keskittyy siihen vauvaan... no okei, se on väsynyt töistä siinä missä mäkin oon omasta työvuorostani...

Totta tuo et vauva ei automaattisesti paranna parisuhdetta  Cheesy Grin mut kyl me miehen kanssa rakastetaan yhtä palavasti lastamme ja tietenkin se on meitä yhdistävä tekijä ja katsotaan siinä asiassa samaan suuntaan ja koitetaan tehdä yhteistyötä ja jutellaan aina et millä tavalla kasvatetaan lasta missäkin asiassa, et tehtäis samalla tavalla. (et ei tulis sellasta perhettä jossa toinen pitää hirveetä kuria ja toinen on lepsu ja antaa kaikkeen salaa toiselta vanhemmalta luvan lapsille  Grin )

Joo ja teiniaikoja odotellessa, huhhei!  Cheesy
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15321 : 04.01.2012 14:31:31 »

Ja tosta puhumaan oppimisesta, niin eikös näillä nykyajan lapsilla, jotka vähän korkeammin värähtelevät,
ole aika tyypillistä se et on voimakkaat telepaattiset kyvyt  Wink
Lapsi ei ehkä koe tarpeelliseksi puhumisen taitoa kun pystyy kommunikoimaan ajatuksen tasollakin  Smiley

Mielestäni siitä puhumaan oppimisesta ei kannata stressata, jos muuten näyttää asioiden hoksaaminen jne olevan ihan ok!
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15322 : 04.01.2012 14:58:20 »

Mä jatkan tätä mun yksipuhelua.. Smiley

joskus menee vähän kirjaimet sekasi, vehonen=hevonen , silmeihin=silmiin jne.

Miten en äsken huomannu tätä! Siis noi on niin parhautta, noi lasten hieman väärin sanotut sanat.  Grin Kaverin poika huusi kiukuspäissään "ei ooppas! on eippäs!" siitä ei enää ottanu selvää mitä se tahtoi...

Mua inhottaa kun jotkut ottaa niin kauheen henkilökohtaisesti tai arvostellen sen et minkä ikäsenä kenenkin lapsi on saanu kaikki hampaat, alkanu kääntyilee, konttaa, käveleen, puhuun jne. Tai se mun kaveri just oikein kauhisteli et kun jonkun sen tutun lapsella on vasta 5 hammasta vaikka se on jo sen ikänen! Meidän ***lla oli jo vuoden ikäsenä kaikki hampaat.. Sit kun kysyin siltä et koskas *** oppi konttaamaan ja käveleen, niin sain hyvin epämääräisiä vastauksia. Tarkoitukseni ei ollut vertailla omaani, mut älysin sitten että meidän poika on kehittynyt nopeemmin liikkumisessa kun kaverin poika, jota hän ei halunnut sitten tuoda ilmi vastauksillaan.

Mä en ymmärrä sitä.  Grin Mitä hiton väliä jos joku oppii jotai kuukautta tai puolta vuotta myöhemmin?! Ihan mielenkiinnosta mä kyselin, koska oisin halunnut tietää et oliko heillä sit samanlaista päätöntä kiipeilyä ja mitä turvatoimia he teki kotona jne.
Mut tää olikin tää mun  aurinko neitsyt askendentti skorpioni kuu kauris - kaveri, joka on jotenkin kauheen vertailuvimmanen ja ottaa tuollaiset asiat häpeänä, jos hän ei ole ""parempi""... HMMMMmph...
tallennettu
Päivi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15323 : 04.01.2012 15:22:06 »

samaa mieltä. tuskin ne kouluun konttaa. Meillä toi 3v ei suostu iltavellipullosta nluopuun enkä jaksa ressata.
tallennettu

Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15324 : 04.01.2012 15:48:45 »

Kuulostaa ihanalta tiigris teidän vauvan päivä äidin kanssa  smitten

Vauvan tulo on aina kriisi parisuhteelle, eikä se paranna sitä, paitsi sitten kun kriisistä on selvitty.
Mutta tietty sitä tuskissaan tulee mieleen yrittää mitä tahansa..

Onneksi nykyään alkaa olla joo sillätavalla, että lapset kasvatetaan sellaisiksi kuin he ovat, eikä sellaisiksi kuin pitäisi olla Smiley
tallennettu
Pakolainen
Vieras
« Vastaus #15325 : 04.01.2012 23:27:41 »

Joo ja teiniaikoja odotellessa, huhhei!  Cheesy
Rukoilen puolestasi.

Pikkuveli joskus "Halusi tahtoa", "tahtoi haluta" ja halusi ihan tahtomistakin siinä välissä kun kyse oli jostakin mitä oli pakko saada. Sitten kysyi kauniisti sellaiseen mairittelevasti: "Saisinko?" Se oli mukavaa aikaa.

Lapsi on velvollisuus ja lahja, mutta ei lahjana palkinto jota sitten vertailla. Kenellä on parhaimman näköinen ja suurikokoisin pokaali ja sen sellaista. Sitten myöhemmin vertaillaan kuinka hyvin oma lapsi pärjää koulussa ja sellaista. Eihän siihen saavuttamiseen pitäisi keskittyä vaan lapsen terveeseen kasvuun, vai miten se oli? Eikö se takaisi ihan ilmaiseksi siinä sivussa parempia tuloksia myöhemmässä elämässä, kun lapsi on kokonaisempi ja hänelle tarjotaan enemmän resursseja kriittisen keskeisissä elämänvaiheissa? En kyllä ole ylläripylläri vielä alle 20-vuotiaana hankkinut lasta, joten en liene mikään paras arvostelija enkä tosiaan tiedä kuinka mahdollista tulevaa omaa lastani täsmälleen hoitaisin ja kasvattaisin, mutta kuitenkin ninnannunnan...
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15326 : 04.01.2012 23:48:48 »

kiitos rukouksista!!
Vielä kun siis ensis pääsis tästä omasta HENISESTÄ teini-iästään yli.  Grin Niin vois alkaa valmistautuu tulevaan...
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15327 : 04.01.2012 23:52:10 »

Älä nyt vielä Tiigris teini-ikään valmistaudu Cheesy Siinä on aika monta mutkaa välissä, ja ne mutkat varmaan valmistaa vanhempiakin olemaan sitten sille murkullekin niitä vanhempia, joita se kaipaa Smiley
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15328 : 05.01.2012 08:33:25 »

Minä korjaan joulun muuten pois, mutta valot saa valaista vielä, vaikka joulu meni jo Smiley
Tänään olis reissunpäälle lähtö. Uhh mikä homma. Mutta se tietää sitä että minäkin pääsen hiukan tuulettumaan smitten
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15329 : 05.01.2012 10:22:48 »

Kiitos smitten
Juu, kreikkalaiset adonikset kuulostaa *Marie* oikein hyvältä smitten
tallennettu
Sivuja: 1 ... 1020 1021 [1022] 1023 1024 ... 1168
  Tulostusversio  

Siirry: