Sivuja: 1 ... 1019 1020 [1021] 1022 1023 ... 1168
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tule kahvi ja teetupaan!  (Luettu 7749750 kertaa)
2 jäsentä ja 12 vierasta katselee tätä aihetta.
faerie
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #15300 : 01.01.2012 15:38:29 »

Tiigris, itsekin mietin tuota kun joskus lapsia kaitsin uuden vuoden aikoihin. Sad Onneksi pienokainen kuitenkin rauhoittui aika nopeasti aina kun olin siinä lähellä.
Ja tiedätkö, itsekin olin kanssa aika taitava tuossa, että käänsin kaikki kauneimmatkin ajatukset jotenkin hyökkääviksi tai negatiivisiksi. Sitten se vain loppui ja pääsin siitä irti, ja hyvähän se on. Taidat kuitenkin itsekin tietää, että hyväähän se mies vain tarkoitti? Smiley Ja muuten, me savolaiset ollaan aika uppiniskaisia ja kieroja, että ei täälläkään normaalisti tutustuta. Jostain syystä olen kuitenkin saanut yllättävän paljon tuttavia jumpista sun muista. Kannattaa vaan löytää se oma rakonsa ja samanmielisiä ihmisiä niin voi onnistaakin. Wink
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15301 : 01.01.2012 16:02:12 »

JOssain oli semmoinen luonnehdinta, kuin syntymästä asti umpikiero Savolainen  smitten
Pohojalaaset keskittyy itteensä ja omiinsa, Hämäläiset on hitaita jurnuttajia, Pohjoisessa ollaan vähän liiankin hyviä tarinankerojia  ja mitä muita näitä nyt on? Smiley

Meidän tyllerö, joka herää normaalisti pienimpäänkin rapsahdukseen, nukkui kun tukki ja viis veisasi paukuista! Mulla oli kyllä televisio tosi kovalla, ja pidettiin tässä meteliä tarkoituksella koko ilta. Tytön ja koiran vuoksi.
tallennettu
faerie
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #15302 : 01.01.2012 19:26:16 »

Umpikiero savolainen  2funny 2funny
Ei meiltä ainakaan suoria vastauksia saa! Naurattaa aina joskus kun korviin sattuu kantautumaan keskusteluja tyyliin "Kuinka pitkään sinne kävelee?" "No kuule sehä riippuu iha siitä tahista millä sinä kävelet!" "Millanen sää ulkona on?" "no se voepi olla tai voepi olla olematta, oha se iha hyvä jos vua tykkää semmosesta siästä."
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15303 : 01.01.2012 20:34:27 »

Joo.. Kyllähän se sillä pelkkää hyvää tarkoitti.
Ja äsken se puhalsi mun korvaan ja sanoi " kulta, mä puhalsin positiivista energiaa sun päähän" ja katsoi lempeästi... 2funny
(tää on aika paljon mieheltä joka pyörittelee heti silmiään kun alan puhuun jostain energioistaangel

Mulla on työkavereina ollut savolaisia ja aivan ihastuttavia ovat kaikki olleet, en ole siihen kieroon puoleen tutustunut... Ja mä otan huumorilla vaan ja hauskana sellasen sanojen kääntelyn ja vääntelyn, ei se musta kieroa ole  Smiley
Samoin oon tutustunu kolmeen tummaan, tuliseen, puheliaaseen ja rempseään lappalaiseen työn kautta!
Kyl mun näkökulmasta just itä ja pohjois-suomalaiset tarjoaa ihan parasta antia Suomesta...  Grin
Pohojalaasista en sano mielipidettäni, no muuta kun että tunnen yhden aivan ihanan pohjalaasen naasen... Wink
tallennettu
Päivi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15304 : 02.01.2012 17:11:00 »

joo, mustaki tuli vahingossa avoimen yliopoiston opiskelija Cheesy lähin lukeen erityispedagogiikkaa Cheesy
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
faerie
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #15305 : 02.01.2012 22:09:13 »

Opiskelut alkoi, tosiaankin. Tuntui, että tänään kyllä vaihdettiin isompi vaihde silmään ja eteenpäin ihan hurjalla vauhdilla! Toivottavasti pysyy mukana. Smiley
Täälläkin päin myrskyää, viiltävä tuuli ja jäätävä ilma. Talvi sais tulla, kunhan ei vaan tällasta myrskyä kovin pitkään! Tuntu että kasvot irtoaa kun kotiin pääsi... Grin
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15306 : 03.01.2012 18:30:53 »

Meillä on oltu pihalla ja tehty lumilinnaa.
Neljä muksua asialla. Ei siitä ihan ilman tappeluja selvitty...tällä porukalla niitä on aina.
 oinas lapsi istuu yhden ison pallon päällä, joka oli tarkoitettu seinäksi, ja julistaa sen valtaistuimekseen, ja määrää mitä toisten pitää tehdä että homma etenee.  vesimies lapsi suunnittelee jo linnan sisustusta ( hän halusi tehdä sinne lumienkelin matoksi ),  neitsyt lapsi kiristää muita ja koettaa niin saada tahtonsa läpi...hän uhkasi lähteä kotiin, ja lähtikin, elleivät toiset tee kuten hän tahtoo...mutta palasi sitten kuitenkin takaisin  :Smiley Ja  harka lapsi on ainut, joka keskittyy tekemään sitä linnaa, ja käy välillä kantelemassa muiden käytöksestä.

:oinas:poika on kyllä ihana  smitten
tallennettu
Päivi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15307 : 03.01.2012 19:22:11 »

Lumi on ihan mukavaa pieninä annoksina ja pakkasta minimaalisesti.
Mulla hurja päivä taas tänään. 3 eri puhelua, 1 yhteistyökuvio, 1 luento varmistu ja 1 vertaistukipuhelu. FB:ssä viestittelin erään tahon kanssa henkilökunnan kouluttamisesta ja yks arvostettu ammattilainen halus linkittää mun kotisivut omilleen Smiley
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
faerie
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #15308 : 03.01.2012 21:51:14 »

ironiaa viedään yhäkin, ihanaa! Cheesy Cheesy
tallennettu
Päivi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15309 : 03.01.2012 23:04:05 »

no ei se siihen jääny Cheesy alkoipa eräs kirjaprojektikin tänään. Runko jo kasassa. Jos ny tulis semmonen yleispätevä opus tähän kirjamaailmaan jossa olis kaikemmoista näkökulmaa adhdsta.
tallennettu

Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15310 : 03.01.2012 23:29:19 »

Huomasin tänään, että ADHD! on lasten ja nuorten keskuudessa  yleinen lällättely. Lapseni lällätti tänään toiselle sillätavaoin. Juurikin se poika jolla epäilen tämän ko. kirjainyhdistelmän oikeastikin olevan  buck2
Kerroin mitä se tarkoittaa, ja juteltiin siitä, miksei sitä voi käyttää lällätyksenä.
Kysyessäni mitä poika luulee, että se tarkoittaa, oli vastaus että pelletauti.
Olis ihan hieno homma, kun kouluihin ja oppilaitoksiin menis joku Ironia puhelemaan näistä asioista lapsille ja nuorille, niin tietäisivät paremmin mistä kyse.
No niinno en tietty tiedä, varmaan olet ollutkin jo, mutta tosiaan, tilausta olisi.
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15311 : 03.01.2012 23:32:29 »

ironialla on hyvä draivi  Smiley

Mullakin on ollut hurja päivä;
olen syöttänyt vauvan n. 6 kertaa, tiskannut 6 kertaa tuttipullon, vaihtanut vaipan 7 kertaa, nukuttanut vauvan sylissä kannelle kolme kertaa, käynyt 30min lenkillä rattaiden kanssa ja loppuajan sitten kontannut ja pyörinyt lattialla... Tosi hurjaa.  Cheesy
No, työtä on tämäkin ja vaikka se joistain (esim joistain miehistä) kuulosta helpolta ja lomailulta,
niin on kyl kaikkee muuta.

Kuuhilda, noinhan ne lasten leikit menee,
aina on joku päällikkö, sit se joka kiristää ja juonittelee, ja yks käy vähä väliä kantelemassa  Cheesy ...
Ja jos on tyttöjä mukana niin joku niistä on aina kauhee itkupilli... Grin Joo, oinaspojat ON ihania.

oinas Kun ei saa sitä mitä haluaa, niin sit huudetaan ja LUJAA.
Toi saa puolentunnin kiukutteluhuutokohtauksia JOKA KERTA kun sen ottaa jostain kielletystä paikasta pois,
vaikkapa hakkaamasta lasivitriiniä.
Vaikka sanon joka kerta tiukasti EI ja otan hänet siitä pois välittömästi
ja yritän keksiä äkkiä jotain kivaa muuta tekemistä, niin johan alkaa pikkuherran otsasuoni pullistua saman tein...

En tiiä koska se oppii sanan ei?
Tai siis sen että olen tosissani, et niin ei tosiaan tehdä. Mä en anna periks.
Olkoonkin kyse vasta vauvasta, mut luulis jo,
ku se päivittäin tekee noin 100 kertaa jonkun kielletyn asian
ja torun sitä heti ja keskeytän tekemisen, niin se oppis...
Mut joo, aina se vaan jaksaa niin tulisesti loukkaantua. Voi pientä.  Smiley

Oon huomannut et se ymmärtää aika paljon puhetta, mut oon huomannu et se ymmärtää miellyttävät asiat paremmin..
Esim jos huudan keittiöstä et tuu tänne, täällä on prepulsidia,
niin alkaa kuulua hirvee läpsytys konttauksesta ja ilohihkaisuja
ja kohta se on polvillaan seisomassa mun jalkaa vasten suu auki.  laugh
(kauheeta ku mun vauva on innoissaan lääkkeen otosta  Grin )..
Mut jos huudan et tuu tänne, ja jotain muuta niin ei tuu....
Ainoastaan tuo herkun makuinen lääke saa sen tulemaan luo.

Onneks sillä on myös sallittuja juttuja mistä se jaksaa aina innostua... Portaiden konttaaminen yläkertaan niin et mä kuljen siinä takana varmistamassa (alaspäin ei sit vielä osaakkaan tulla..) on ihan ykkösjuttu.
Hirveen nopeesti se ne konttaa ja hihkuu ja huutelee kaikkee hii hoo hee hirveeseen ääneen  Cheesy

On se vaan niin tempperamenttinen, hyvässä ja pahassa...

Musta tuntuu et oon tullu niin äidiks, et en oikeen enää muuta osaa ollakaan, mut kai tää tästä joskus vähän "laimenee"...
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15312 : 04.01.2012 00:05:36 »

Kyllä se siitä laimenee, uskon. Mutta tärkeetä olis että pidät kiinni ittestäs. Villi veikkaus, mutta ne sun huonot fiilikset ja se kurjuus vois johtua ihan vaan siitä, että oot hukkaamassa ittes kodin ja miehen ja vauvan alle...millainen on teidän  oinas pojan äiti? Muuta, kuin äiti  Undecided
Paasausta päivääsi  smitten

Tuo tyttö, joka ennen ainakin usein oli noiden leikeissä mukana, oli itkupilli sen takia, että sais tahtonsa läpi ja sitä rataa, ei suinkaan siksi että olis oikeesti ollu Cheesy Mutta niinhän se taitaa usein just olla Cheesy

Aika sitkeeltä kiukuttelijalta kuulostaa teidän poju Cheesy

Meidän pieni on niin herkkä, että ei tarvi kovin äreellä äänensävyllä sanoa kun puoli sanaa, ja alahuuli väpättää jo....lopettaa kyllä, mutta ei jää suinkaan viimeiseksi kerraksi  :Smiley
Toi on nyt reilu vuodenvanha, ja ymmärtää tosi paljon puhetta...esim. ollaan aamulla sängyssä, ja sanon sille että menee herättäämään veljensä, joka nukkuu ihan toisella puolen taloa, niin hoksii oikein. Mutta ei puhu. Kerran sanoo jonkun uuden sanan, mutta en kuule toista kertaa. Paitsi unissaan Cheesy Harjoittelee yöllä, ja luulen, että alkaa sitten puhua ihan täydellisesti, kun suvaitsee sen ilon meille suoda.
Mä luulen että teidän pallero osaa jo sanan EI, jos olet sitä käyttänyt, mutta pikkuherra saattaa olla hiukan valikoiva Cheesy
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15313 : 04.01.2012 00:25:16 »

Älä nyt Soma, olen kyllä niin hienotunteinen, että pyörrän ovelta jos näen että olet kauhukankeena  Grin Grin

Kyllähän se vaihtelee huimasti  Undecided Meillä nuo vanhemmat ovat 1,5v puhuneet jo lauseita tyyliin "kato auto", "äitin kukka," ja tuo nuorin ei tosiaan vielä juur juttele, vaikka tuota ikää jo hätyyttääkin.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15314 : 04.01.2012 00:42:34 »

Lapsettoman mahdollisesti hyvätkin neuvot tyrmätään siksi, että on lapseton, ei se mitään tiedä. Se on kovin yleistä, ja aika lailla automaattinen reaktio. Kannattaisi kuitenkin pysähtyä miettimään sitä tuoretta näkökulmaa ja eri vinkkeliä, eikö se tosiaan voisi nähdä asioita selkeämmin  :Smiley
Itsekin huomaan ajattelevani että ei lapseni opettaja tiedä lapsista ja kasvatuksesta mitään, koska hänellä ei ole omia...ja hän on kuitenkin tehnyt 30 vuotta noita töitä!
Aikalailla ylimielistä minulta.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 1019 1020 [1021] 1022 1023 ... 1168
  Tulostusversio  

Siirry: