Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 13
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Onko vanha sielu syntynyt useampaan kertaan tänne maan päälle?  (Luettu 122095 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #30 : 05.12.2005 11:26:33 »

Ystäväni puhui, että Pop Enkeli-nimisestä liikkeestä Helsingistä saa vaikka mitä musiikkia. En ole varma löytyykö sieltä tuollaista mantramusiikkia - oma ystäväni on saanut omat mantra CD:nsä Intiasta.
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #31 : 05.12.2005 12:18:22 »

Terve,

kiitokset AthaMaaritille Michael-lainauksista. Uskon, että moni foorumilainen tunnisti sieltä itsensä. Vanhoille sieiluillehan on tyypillistä, että jossain elämänvaiheessa päädytään psykologian, filosofian ja rajatietojen pariin, joku innokkaammin kuin joku toinen, mutta päädytäänpä kuitenkin. Siksi on syytä olettaa, että foorumilaiset ovat enimmäkseen vanhassa sieluniässä, vaikka kypsiäkin sieluja tällaiset jutut jo kiinnostavat.

Lisään tähän vielä Michael-kirjoista monadi-käsitteen. Nämä ovat yksinkertaisesti elämän taitekohtia, joita on 7, ja näistä ensimmäinen on syntymä ja viimeinen kuolema. Vanhatkin sielut joutuvat käymään tietyn henkisen kehityskaaren lävitse, ennen kuin todellinen sielunikä tulee puhtaasti esiin. Siis kun olet lapsi, joudut käsittelemään asioita lapsen näkökulmasta, nuoruusiässä esim. seksuaalisuus voi tulla voimallisena esiin jne, jne. Nuoruusikään kuuluu myös egon kehittyminen. Todellinen sielunikä voi pilkottaa jo pikkuvauvasta, mutta se sisäinen aikuistumisprosessi, jossa tullaan todella itsellisiksi ihmisiksi, tapahtuu vasta ns. neljännen sisäisen monadin aikana. Michaelin mukaan tämä tapahtuu keskimäärin 35-vuotiaana, vaikkakaan tämä ikä ei ole tarkka. Carl Jung kirjoitti samasta aiheesta, mutta käytti terminä individuaatiota. Itse hän kävi lävitse individuaation n. 40-vuotiaana. Itselläni 4. sisäinen monadi alkoi 32-vuotiaana. Monet kokevat tämän monadin aivan erityisen rankkana ja niin koin minäkin. Mutta tämän periodin jälkeen koin todella kasvaneeni Aikuiseksi isolla A:lla. Samalla huomasin, että Suomessa on aivan liian vähän Aikuisia ja liian paljon aikuista leikkiviä keskenkasvuisia ihmisiä. Toisessa puolueessa on ihmiset, jotka eivät halua koskaan kasvaa aikuisiksi. Todellisia Aikuisia saisi olla Suomessa enemmän.

Kun kävin lävitse tuon monadin, en ollut vielä tutustunut Michael-kirjoihin. Sitten kun tutustuin, minulla ei ollut mitään ymmärrysvaikeuksia ja sen persoonallisuusteoriat tuntuivat hyvin tosilta ja käytännössä itse koetuilta. Sielunikäni saattoi helposti tunnistaa vanhaksi, vaikkakaan en sinänsä tunne olevani vanha vaan Aikuinen.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #32 : 05.12.2005 13:47:59 »

Muistan kun olin mato 500 miljoonaa vuotta sitten...se oli mahtavaa aika se Grin
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #33 : 05.12.2005 14:22:16 »

Varmasti oli...   2funny
tallennettu
Seija78
Vieras
« Vastaus #34 : 05.12.2005 19:46:02 »

Tuli vain mieleen noista kanavoinneista, että onko mahdollista että Michaelin kanavoijalla olisi mielessä jokin tietty kohde ryhmä jolle sitten näitä kanavointejaan suoltaa?

Tarkoitan, että on varmaan lohdullista jonkun masentuneen jne kuulla kuvauksia että onkin esim vanha sielu.

Ja sitten vielä laiskan, että vanhaa sielua ei kiinnosta fyysiset asiat, vai mitenkä se oli tuossa ilmaistu.

Ja sillä tavalla että kukaan "nuori" sieluhan ei varmasti edes ole kiinnostunut lukemaan mitään Michael juttuja ja sillä tavalla ainoat lukijat ovatkin näitä "vanhoja" ja heitä ylistetään.

Sillä tavalla poliittista toimintaa?
tallennettu
Seija78
Vieras
« Vastaus #35 : 05.12.2005 19:51:52 »

Lainaus
Vanhoille sieiluillehan on tyypillistä, että jossain elämänvaiheessa päädytään psykologian, filosofian ja rajatietojen pariin, joku innokkaammin kuin joku toinen, mutta päädytäänpä kuitenkin

Yleensä se tapahtuu ihan kaikille, eli ihmiset tietyn iän jälkeen kääntyvät uskonnon puoleen.
Yleensä 60v paikkeilla, muistaakseni, mutta niin sanotusti kuoleman lähestyessä mielenkiinto siirtyy hengellisiin asioihin.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #36 : 05.12.2005 19:53:28 »

Tuli vain mieleen noista kanavoinneista, että onko mahdollista että Michaelin kanavoijalla olisi mielessä jokin tietty kohde ryhmä jolle sitten näitä kanavointejaan suoltaa?

Tarkoitan, että on varmaan lohdullista jonkun masentuneen jne kuulla kuvauksia että onkin esim vanha sielu.

Ja sitten vielä laiskan, että vanhaa sielua ei kiinnosta fyysiset asiat, vai mitenkä se oli tuossa ilmaistu.

Ja sillä tavalla että kukaan "nuori" sieluhan ei varmasti edes ole kiinnostunut lukemaan mitään Michael juttuja ja sillä tavalla ainoat lukijat ovatkin näitä "vanhoja" ja heitä ylistetään.

Sillä tavalla poliittista toimintaa?

juuri tuota mietein lukiessani ja tunnistaessani itseni liikaa siitä. kun mielestäni en mitenkään kokenut ole. käsite "vanha sielu" kuullostaa aina niin hyvältä ja kokeneelta..  Cheesy
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #37 : 05.12.2005 20:57:54 »

Michaelin kanavoinnit ovat mielestäni täysin neutraaleja ja on lukijasta kiinni mitä hän sieltä poimii ja millä ajatuksella  Wink

Jokainen meistä edustaa omaa väriä tai ns "sädettä" jossa on omat energeettiset ominaisuudet/kasvualueet ja ilmenemistapaansa, silti sininen ei ole parempi kuin keltainen, toki sininen voi jossain tietyissä olosuhteissa olla parempi/toimivampi vaihtoehto kuin keltainen, kun
ymmärrän sinisen värin luonteen ja koostumuksen, voi oppia siitä ja tarkastella miten ja jos se ilmenee itsessäni tai muissa.

Oppimassa ja tutkimassahan täällä ollaan, olisi aika tylsä paikka jos kaiken tietäisimme ja mitään emme tarvitsisi oppia muilta ja samalla antaa muille tilaisuuden opettaa ja innostaa muita oppimaan uutta  Smiley
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #38 : 06.12.2005 11:39:32 »

Moi,

minunkin mielestäni Michael-kanavoinnit ovat täysin neutraaleja. Vanhoja sieluja ei ylistetä sen kummemmin kuin ketään muutakaan. Michaelin mukaan lähes kaikessa on positiivinen ja negatiivinen äärilaita, ja vanhakin sielu voi olla melko ongelmallinen tapaus. Negatiivisesta äärilaidasta toimiessaan vanha sielu on yleensä kylläkin harmiton, mutta elämäntyyli voi olla päämäärätön, saamaton ja haahuileva. Jos elämäntehtävää ei löydy, niin vanha sielu on yleensä hyvin onneton. Michaelin mukaan ei ole kauhean harvinaista, että vanhat sielut päätyvät rapajuopoiksi.

Michaelin opetukset palvelevat kyllä eniten kypsiä ja vanhoja sieluja, koska kanavat edustavat enimmäkseen näitä sielunikiä. Kaikki kanavoinnit on tehty kysymys-vastaus -periaatteella, eikä Michael ole siis vain saarnannut omiaan jonkin kanavan kautta. Kysymykset ovat siis sellaisia, jotka kiinnostavat henkisesti hieman varttuneempaa väkeä.  Wink

Michaelilla olisi taatusti paljon tarjottavaa myös henkiseltä iältä nuoremmille, mutta heillä on yleensä liian kiire luoda uraa tai rakentaa henkilökohtaista imperiumia, jotta kaiken maailman henkimaailman juttuihin olisi aikaa, saatikka sitten kiinnostusta.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #39 : 06.12.2005 15:27:46 »

Minuakin kieltämättä joskus häiritsee tämä sielujen jaotteleminen iän mukaan, koska en ole ollenkaan varma siitä, että sielut ovat lähtökohtaisesti eri-ikäisiä tai että asialla olisi ainakaan suurta merkitystä.

Sinällään suon ihan mielelläni yksinäisille ja masentuneille ihmisille sen lohdun, jonka itsensä määrittely vanhaksi sieluksi ilmeisesti tuo, mutta joskus näkee sellaista suvaitsemattomuutta, jonka en uskoisi kuuluvan ns. vanhan sielun ominaisuuksiin.

Eli vahva näkemys siitä, että se oma elämäntyyli on paras ja että sosiaalisuus, juhliminen ja hauskanpito tekevät muista automaattisesti nuoria sieluja, tyhmiä ja henkisesti kehittymättömiä. Erakoituminen romantisoidaan jne.

Mielestäni on ihan tervettä, jos ihmiset viettävät sosiaalista elämää. Kyllä silloinkin voi olla syvällinen ja kiinnostunut henkisestä kehityksestä. Tietenkin jos joku vuorostaan oikeasti haluaa olla yksin, siihenkin on samanlainen oikeus, mutta pitäisi suoda muille se toisenlainen elämäntyyli eväämättä heiltä "oikeutta" henkisyyteen ja älykkyyteen.

Minä olen jotakin tältä väliltä. Toisaalta minulla on laajahko sosiaalinen piiri, en ole ikinä ollut yksinäinen, vakavasti masentunut tai koulukiusattu, mutta toisaalta olen aina ollut kiinnostunut henkisyydestä jne., varsinkin viime aikoina. Olen myös aina tarvinnut seuran vastapainoksi yksinäisyyttä ja aikaa ajatella. Iän myötä hiljaisuuden kaipuu on lisääntynyt. Moni tässäkin ketjussa luetelluista vanhojen sielujen ominaispiirteistä pitää paikkaansa minunkin kohdallani, mutta se ei tuo elämääni mitään lisäarvoa.

Lähdin nyt jaarittelemaan vähän liikaa, mutta pääpointtini kai oli se, että tämä puhe vanhoista sieluista kuulostaa minusta(kin) vähän tietynlaisten ihmisten lohduttamiselta, mutta se ei minua sellaisenaan haittaa. Sen sijaan joidenkin henkistyneiden erakkojen ylemmyydentunne toisinaan rasittaa. Tätä ei ole kuitenkaan kohdistettu kehenkään tällä forumilla, vaan nämä ajatukset on aikoinaan herättänyt lähinnä yksi keskustelu yhdellä toisella forumilla.

Älkää siis suuttuko.  Cheesy

Ystävyydellä,

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Rakkauden valo
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5905


Aurinko härkä, nousu neitsyt, kuu kaksonen.


Profiili WWW
« Vastaus #40 : 06.12.2005 16:49:56 »

KAIKKI ERILAISIA, MUTTA SAMANARVOISIA
tallennettu

TÄRKEINTÄ ON RAKKAUS

USKON JUMALAAN, EN USKONTOIHIN

tinjami
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 39



Profiili
« Vastaus #41 : 06.12.2005 17:33:12 »

Muistan kun olin mato 500 miljoonaa vuotta sitten...Grin
[/quote


Muistan kun liikuin vetten päällä...silloin ei vielä ollut luotu maata eikä ihmisiä ollut, näin ainakin raamatun mukaan!Olemmeko olleet aina olemassa?

Myöhemmin: tunsin olevani kova ja kirkas kuin kristalli, enkä pystynyt liikkumaan...Kivikunnan kautta?

Ihmiselämää en vielä muista...ehkä myöhemmin!
tallennettu

aurinko: skorpioni
nouseva: skorpioni
kuu: kauris
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 2008



Profiili
« Vastaus #42 : 06.12.2005 17:37:37 »

Moi,

Michaelin mukaan ei ole kauhean harvinaista, että vanhat sielut päätyvät rapajuopoiksi.

 coolsmiley  KIITOS, ainahan se mahdollisuus on, ehkä liiankin lähellä!
MUTTA, mutta se turhautumisen määrä, kun katselee ympärilleen, eikä
homma tunnu etenevän!!
NO, kyllä tästä vielä noustaan, yhdessä..  Tähän tuli joku mato, älä huoli kyllä madoillekin on ihan hyvä paikka tässä kokonaisuudessa..


          
« Viimeksi muokattu: 22.01.2006 14:24:57 kirjoittanut Kotkansilmä » tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
tinjami
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 39



Profiili
« Vastaus #43 : 06.12.2005 17:57:39 »

Taas meni oma teksti lainauksen kanssa samaan laatikkoon! MATO oli CorvusLeoniksen vitsi, mutta ajattelepas uudelleen asioita ja pidemmällä aikavälillä! Muistan kyllä oman syntymäni, mutten muita elämiä ihmisenä!
tallennettu

aurinko: skorpioni
nouseva: skorpioni
kuu: kauris
sadhaka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 8


Profiili
« Vastaus #44 : 06.12.2005 18:23:43 »

Hhhmmm...pari kommenttia :



Vanhoja sieluja vaivaa usein maan päällä jonkinasteinen pieni masentuneisuus, yksinäisyys ja itsensä aliarviointi. He tuntevat olevansa vieraita väärässä paikassa ja väärään aikaan, ajattelevansa väärin ja poikkeavansa liikaa massasta. Maan päällisellä, fyysisellä elämällä ei ole enää mitään erikoista tarjottavaa heille ja siksi Vanhat sielut tylsistyvät. Vanhat sielut ovat maan päällä pääasiassa maksamassa pois karman velkojaan. He välttävät paljon turhia ihmissuhteita ja negatiivisia toimintatapoja, sillä he eivät halua luoda enää ylimääräistä karmaa. Heillä on vain halu saada maksettua velat pois ja päästävä irti tästä inkarnaation kiertokulusta. Tämän he tekevät joko tiedostamattaan tai tiedostaen, yleensä tiedostaen.

Minä olen ymmärtänyt hieman toisin, mikä ei tietenkään tarkoita että olisin ymmärtänyt.
Tietoisuuden lisääntyminen, rakkauden ja myötätunnon kasvu luomista ja luomakuntaa kohtaan ovat käsittääkseni tiedostavan tai "valaistumista" kohti kulkevan tallaajan ominaisuuksia. En tunnista masentuneisuutta tai muitakaan noita piirteitä tällaisen henkilön omiksi. Saati sitten että hän tuntisi olevansa väärässä paikassa. Olen ymmärtänyt, että kyseisillä henkilöillä ei ole oikeaa tai väärää paikkaa, he vain ovat. Ja nimenomaan onnellisia ja myös jakavat ympärilleen rauhaa ja rakkautta.

Lainaus
Koska vanhat sielut välttelevät ihmissuhteita ja tulevat loistavasti toimeen yksikseen, heille perhe ja sukulaissuhteet eivät ole tärkeitä. Ystäviä heiltä löytyy, mutta pääasiassa kyse on muutamasta hyvästä ystävästä ja loput ovat pelkkiä kavereita. Vanha sielu haluaa olla ystävällinen kaikille ja auttaa kaikkia parhaansa mukaan.

Vanha sielu näkee ja ymmärtää mikä merkitys on karmalla, menneillä elämillä ja ihmisten välisillä suhteilla. Usein he muistavat hyvin entisiä elämiään ja pystyvät muistamaan myös lähimmäistensä elämiä. Heille on selvää, miksi tämä ihminen on ystäväni/puolisoni/vihamieheni ja mitä hänen täytyy asialle tehdä. Heillä on myös vahva intuitio ja omaperäisiä rituaaleja ja tapoja. Itse esimerkiksi puhdistan aina uuden asunnon tai kirpputorilta löytämäni tavarat edellisen omistajan energioista. Vanhat sielut eivät kannata mitään uskontoa, vaan heidän maailmankatsomuksensa on ripaus sitä sieltä ja tätä täältä, mikä nyt vain tuntuu heistä hyvälle. Lääketieteessä he kannattavat vaihtoehtoista lääketiedettä.

Uskon että jokaisella on se oma polkunsa. Se voi olla myös valtauskonto, mikäli oivaltaa sen sisimmän sanoman.

Lainaus
Vanhat sielut voivat tuntua melko välinpitämättömiltä, sillä heitä ei kiinnosta miten fyysinen maailma pyörii. Koulutuksella ei ole pahemmin merkitystä, ei myöskään uraputkella.

Olen taas jokseenkin eri mieltä Smiley Vaikka aistimamme todellisuus olisikin harhaa, sillä on merkityksensä. Myös oikea toiminta on aika ajoin velvollisuus. Tällaisella henkilöllä havaintoa seuraa suoraan oikea toiminta, ilman tuomitsemista tai reaktiota.

Lainaus
Vanhat sielut inhoavat kaikenlaisia määräyksiä ja sitoomuksia ja heille sopisikin parhaiten joku luova ammatti, jossa työajat voi päättää itse (olen itse tällä hetkellä sellaisessa työssä! Wink) Vaikka he rakastavatkin luontoa ja eläimiä, he saattavat vain haluta antaa asian olla ja edetä omalla painollaan. Heitä ei kiinnosta aktivistinen toiminta, vaan tavallaan heillä on mottonsa "asiat sujukoot niin kuin niiden pitääkin minun puuttumatta tilanteeseen".

Vanhat sielut ymmärtävät, että kaikki ovat yhteydessä toisiinsa ja kaikella on merkityksensä ja vaikutuksensa kaikkeen. He ymmärtävät kaikkia muita sielun tasoja, mutta kypsiä sieluja lukuunottamatta muut sieluntasot (vastasyntynyt, lapsi ja nuori) eivät ymmärrä vanhoja sieluja. Siksi he tuntevatkin olonsa usein ulkopuolisiksi tästä kaikesta.

Itse olen Vanha sielu ja fyysisen elämänkulkuni loppupäässä. Jos en vielä tässä vapaudu, niin ehkä seuraavassa elämässä   Smiley


Toivon sinulle loppumatkalle Valoa ja Rakkautta!  Smiley

Lainaus
Jokaisella sieluniällä on vielä 7 alatasoa, jotka määräävät paljolti sen kuinka elämäsi tulee sujumaan. Jollain alatasolla työstetään paljon karmaa, toisella maksetaan sitä pois. Joku taso on aktiivista ja meneväistä elämää kun vastaavasti toisella ikätasolla vain ollaan rennosti. Yksi alataso voi kestää jopa satoja elämiä. Kaikki on yksilöllistä.

Näistä en tiedä yhtään mitään. Keskityn vain harjoitukseeni.
Mistä nuo tiedot ovat peräisin? Oletko tuon kokenut todeksi?

Lainaus


HUOM! Suomessa suurin osa kansalaisista on Kypsän ja Vanhan Sieluniän tasolla  Wink

Mistä tuo tieto on peräisin?
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 13
  Tulostusversio  
 
Siirry: