Sivuja: [1] 2 3 ... 13
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Onko vanha sielu syntynyt useampaan kertaan tänne maan päälle?  (Luettu 123470 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
kultainen jänis
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23


Profiili
« : 01.12.2005 22:09:51 »

angel

Joku on sanonut minulle, että olen "vanha sielu".  Se kuulostaa jotenkin ihanalta, koska ajattelen sen olevan hyvin myönteinen asia.  Oma elämän filosofiani rakentuu kyllä sen ajatuksen pohjalta, että olen ollut täällä maanpäällä tassuttelemassa aikaisemminkin.  Minulla ei ole minkäänlaisia de´ vaju oivalluksia, mutta sellaisia melko varmoja olotiloja, että jotain on tapahtunut ennekin ja tuleepa aika ajoin ajateltua, että teempä tuon haluamani asian sitten "seuraavalla kierroksella!"

Tuosta ennen elämisestä keskeisiä ajatuksia ovat mm. mieltymykset eri kulttuureihin, maisemiin, ihmisiin jne.

Mitä ajattelette?  Millaisia kokemuksia ja tietoa teillä aiheesta on?
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #1 : 01.12.2005 22:17:36 »

Asiasta on keskusteltu täällä joskus aiemminkin, vai olikohan se edellisellä kierroksella.... No mutta jokatapauksessa tälläkin foorumilla taitaa valtaosa olla vanhoja sieluja.

Itsellänikin on kuulemani mukaan toistasataa sieluenergiakäyntiä täällä, ja vielä tuntuu joskus pelisäännöt epäselviltä  2funny

Mutta ihan asiallisesti, eikö olekin rauhoittavaa ajatella, että vaikka papit sanovatkin, että pitäisi odotella jonkun herättävän viimeisenä päivänä, niin kyllä näistä harhoista on herätty jo kerran jos toisenkin  Wink
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #2 : 02.12.2005 14:23:27 »

Vanha sielu on todellakin sielun kehityksessä jo vanha. Takana on monia, monia elämiä ja sielu on oppinut muistamaan kuka on, minne menee, mistä tulee ja mikä on elämän tarkoitus. Elämien määrällä ei ole niinkään paljoa väliä kuin sillä, miten nopeasti sielu on asiansa oppinut. Joku voi elää 579 elämää ja on vielä Kypsän sielun tasolla, kun toinen on päässyt 367 elämällä Vanhalle sieluntasolle.

Vanhoja sieluja vaivaa usein maan päällä jonkinasteinen pieni masentuneisuus, yksinäisyys ja itsensä aliarviointi. He tuntevat olevansa vieraita väärässä paikassa ja väärään aikaan, ajattelevansa väärin ja poikkeavansa liikaa massasta. Maan päällisellä, fyysisellä elämällä ei ole enää mitään erikoista tarjottavaa heille ja siksi Vanhat sielut tylsistyvät. Vanhat sielut ovat maan päällä pääasiassa maksamassa pois karman velkojaan. He välttävät paljon turhia ihmissuhteita ja negatiivisia toimintatapoja, sillä he eivät halua luoda enää ylimääräistä karmaa. Heillä on vain halu saada maksettua velat pois ja päästävä irti tästä inkarnaation kiertokulusta. Tämän he tekevät joko tiedostamattaan tai tiedostaen, yleensä tiedostaen.

Koska vanhat sielut välttelevät ihmissuhteita ja tulevat loistavasti toimeen yksikseen, heille perhe ja sukulaissuhteet eivät ole tärkeitä. Ystäviä heiltä löytyy, mutta pääasiassa kyse on muutamasta hyvästä ystävästä ja loput ovat pelkkiä kavereita. Vanha sielu haluaa olla ystävällinen kaikille ja auttaa kaikkia parhaansa mukaan.

Vanha sielu näkee ja ymmärtää mikä merkitys on karmalla, menneillä elämillä ja ihmisten välisillä suhteilla. Usein he muistavat hyvin entisiä elämiään ja pystyvät muistamaan myös lähimmäistensä elämiä. Heille on selvää, miksi tämä ihminen on ystäväni/puolisoni/vihamieheni ja mitä hänen täytyy asialle tehdä. Heillä on myös vahva intuitio ja omaperäisiä rituaaleja ja tapoja. Itse esimerkiksi puhdistan aina uuden asunnon tai kirpputorilta löytämäni tavarat edellisen omistajan energioista. Vanhat sielut eivät kannata mitään uskontoa, vaan heidän maailmankatsomuksensa on ripaus sitä sieltä ja tätä täältä, mikä nyt vain tuntuu heistä hyvälle. Lääketieteessä he kannattavat vaihtoehtoista lääketiedettä.

Vanhat sielut voivat tuntua melko välinpitämättömiltä, sillä heitä ei kiinnosta miten fyysinen maailma pyörii. Koulutuksella ei ole pahemmin merkitystä, ei myöskään uraputkella. Vanhat sielut inhoavat kaikenlaisia määräyksiä ja sitoomuksia ja heille sopisikin parhaiten joku luova ammatti, jossa työajat voi päättää itse (olen itse tällä hetkellä sellaisessa työssä! Wink) Vaikka he rakastavatkin luontoa ja eläimiä, he saattavat vain haluta antaa asian olla ja edetä omalla painollaan. Heitä ei kiinnosta aktivistinen toiminta, vaan tavallaan heillä on mottonsa "asiat sujukoot niin kuin niiden pitääkin minun puuttumatta tilanteeseen".

Vanhat sielut ymmärtävät, että kaikki ovat yhteydessä toisiinsa ja kaikella on merkityksensä ja vaikutuksensa kaikkeen. He ymmärtävät kaikkia muita sielun tasoja, mutta kypsiä sieluja lukuunottamatta muut sieluntasot (vastasyntynyt, lapsi ja nuori) eivät ymmärrä vanhoja sieluja. Siksi he tuntevatkin olonsa usein ulkopuolisiksi tästä kaikesta.

Itse olen Vanha sielu ja fyysisen elämänkulkuni loppupäässä. Jos en vielä tässä vapaudu, niin ehkä seuraavassa elämässä  Wink
Jokaisella sieluniällä on vielä 7 alatasoa, jotka määräävät paljolti sen kuinka elämäsi tulee sujumaan. Jollain alatasolla työstetään paljon karmaa, toisella maksetaan sitä pois. Joku taso on aktiivista ja meneväistä elämää kun vastaavasti toisella ikätasolla vain ollaan rennosti. Yksi alataso voi kestää jopa satoja elämiä. Kaikki on yksilöllistä.


Vanhan Sielun mottoja ovat mm. "Tee sinä niin kuin haluat, minä teen niin kuin minä haluan" ja "jos me olemme eri mieltä, silloin minun täytyy olla väärässä..." Varsinkin tuo viimeinen motto vaivaa elämääni hyvin raskaasti ja herkkänä ihmisenä otan kaiken itseeni kymmenkertaisesti. Tuosta lauseesta poisoppiminen on elämäni haasteellisimpia tehtäviä.

Täytyy ehdottomasti muistaa, että yksikään sielunikä ei ole toista parempi, vaan kaikki ovat samalla linjalla. Sielunikä kertoo lähinnä sen, miksi sielu käyttäytyy niin kuin käyttäytyy ja paljonko hän on viettänyt aikaansa maan päällä.

HUOM! Suomessa suurin osa kansalaisista on Kypsän ja Vanhan Sieluniän tasolla  Wink
« Viimeksi muokattu: 02.12.2005 14:27:07 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #3 : 02.12.2005 16:32:52 »

Smiley  coolsmiley

                     Puhuit vähän mutta asiaa.
                     Ehkä siinä on se syy miksi jotkut tyypit ottavat niin kovasti
                     itseensä jos ei JOKU otakkaan heidän tekemisiään niin vaka-
                     vasti ( antaa vain painaa pitkää päivää ).

                     Ei tässä enää tartte hötkyillä, perillä kaikenaikaa!!

                   
« Viimeksi muokattu: 22.01.2006 15:22:13 kirjoittanut Kotkansilmä » tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Ave^^
Vieras
« Vastaus #4 : 02.12.2005 16:53:48 »

mistä tämän kaiken voi saa selville? tutkimalla itseään?  Smiley

en oikein pitäisi jonkun selvänäkijän sanaa kovin varmana..mutta..
tallennettu
kultainen jänis
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23


Profiili
« Vastaus #5 : 02.12.2005 16:58:48 »

angel

Kiitos ajatuksista, jotka vievät eteenpäin!  Tuntuipa tutulta ja niin järkeenkäyviltä nuo AthaMaaritin ajatukset!
« Viimeksi muokattu: 02.12.2005 17:07:12 kirjoittanut mratilai » tallennettu
noita-akka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21


Profiili
« Vastaus #6 : 02.12.2005 20:42:46 »

Astro Logoksessa? taisi joskus olla juttu, jossa sielunikä määriteltiin kuun vaiheesta. Uuden kuun aikaan syntyneet nuorimpia, vanhan kuun aikana sy ntyneet vanhimpia.
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #7 : 02.12.2005 23:15:05 »

Smiley   coolsmiley
                      Yleistäen:       tarpeeksi monta kertaa..
                      Nähtyään samojen asioiden toiston kerta kerran jälkeen..
                      Jättäytyy tarkkailuosastolle ja antaa toisten kiertää kehää.
                      Harha on ihossa kiinni, niinkauan kuin sen sallii olla!!
                     
                      Minä olen yksi " meistä ", ja jonakin päivänä, yönä olen
                      tietoinen tästä kaikesta..    === vapaa ===


                 
« Viimeksi muokattu: 22.01.2006 15:22:35 kirjoittanut Kotkansilmä » tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #8 : 03.12.2005 16:02:01 »

Voisinkohan minä olla vanhasielu? Ainakin AthaMaaritin kirjoitus kolahti itseeni aikalailla.
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #9 : 03.12.2005 20:21:17 »

Mä olen joskus vuosia sitten nähnyt jossakin testin, jolla voi selvittää, onko kuinka vanha sielu :Smiley Onko joku törmännyt siihen?
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #10 : 03.12.2005 21:18:19 »

Smiley

               coolsmiley Ehkä selkeintä on pyytää konsultaatiota
                                henkilöltä, joka tietää!!

                                Väärin " arvattu ", vääristää suhtautumista
                                kanssakulkijoihin!!

                               
« Viimeksi muokattu: 22.01.2006 15:22:54 kirjoittanut Kotkansilmä » tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
diador22
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4



Profiili
« Vastaus #11 : 03.12.2005 21:48:23 »

no kyllä niinkun itse olisin tuon tekstin kirjoittanut,.. buck2
tuosta seitsemännestä tasosta olen kyllä kuullut myös version 9 taso??
no kukapa tuota loppujen viimein voi oikeaksi todistaakaan..??vai??
hmm..itse kyllä uskon enemmän tuohon 7..
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #12 : 03.12.2005 22:06:39 »

3, 7 ja 9 ovat Pyhiä lukuja ja niitä esiintyy paljon tällaisissa asioissa. Yleensä kaikista pyhin luku on 7 (en valitettavasti muista enää miksi näin on. Käsittääkseni se jakaa aina itse itsensä, olipa luku mikä tahansa...?  idiot2)

Sielun iän sisäisissä tasoissa olen törmännyt lukuun 7, samoin jokaisella ihmisellä on elämässään 7 eri kautta. Kuuluisin kausista tulee suunnilleen 30-ikävuoden tienoilla, jolloin ihminen alkaa toteuttaa sisäistä minuuttaan. Mitä pidempään on ns. kieltänyt itsensä, sitä suurempi muutos tulee olemaan. Arkikielellä puhutaan kolmenkympin kriisistä  :Smiley Aiheesta oli täällä foorumissa puhetta aikaisemmin.

Kannattaa käydä linkki-osiossa täällä forumissa. Sieltä löydätte  aloittamani linkin, jossa puhutaan Michaelin opetuksista, joista itsekin olen itseäni henkisesti sivistänyt. Perusopit ja teoriat löytyvät linkissä suositelluista kirjoista ja Michaelin omalta nettisivulta.

Suosittelen sieluniästä kiinnostuneille kirjaa "Viestejä Michaelilta". Samoin kirja "Michaelin opetuksia" kattaa nämä samat asiat, mutta enemmänkin hmmm... teoreettisena oppimateriaalina. Viestejä Michaelilta ja Lisää viestejä Michaelilta ovat kanavoituja vuoropuheluita, kun taas Michelin opetuksia on eräänlainen oppikirja kaikista Michalin kanavoiduista tiedoista.
« Viimeksi muokattu: 03.12.2005 22:34:49 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #13 : 03.12.2005 22:20:25 »

Kiitos AthaMaarit hyvistä ohjeista,

lisäisin vielä, että ainakin itse vanhana sieluna sekä tutkijan heijasteroolilla nautin Jose Stevensin kirjoista Michaelin käsikirja sekä Taosta maahan ja Maasta Taoon. Michaelin käsikirjassa on tällaisia 'testejä' joita Mammamma peräänkuuluttikin  smitten
tallennettu
Karoliina
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 57



Profiili
« Vastaus #14 : 03.12.2005 22:22:01 »

Voi suurkiitokset AthaMaarit tuosta selostuksesta, ja minä kun olen pähkäillyt eräiden asioiden kimpussa koko päivän..nyt sain vastausta ajattelemiini asioihin.  Smiley

T: Karoliina  Smiley
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 13
  Tulostusversio  
 
Siirry: