Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ajatuksen voima  (Luettu 43582 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« : 19.11.2005 17:55:26 »

Moi
Onko  joukossa joku joka uskoo todella ajatuksen voimaan, en tarkoita telepatiaa jos ajattelee jotakuta ja samalla esim. puhelin soi ja tama ihminen on puhelimessa, vaan etta pystyy ajatuksen voimalla  esim. jonkun ihmisen tekemaan tai kayttaytymaan  haluamallasi tavalla.Tai itse haluat jonkun asian jarjestyvan haluamallasi tavalla ja se todella tapahtuu, tai keskittymalla haluamaasi asiaan jopa saat vastauksen itseltasi(egoltasi), mutta sen taytyy olla hyvin syvaa keskittymista.Itellani viimeksi kavi ilmi asia tyopaikan vaihdossa, mielestani palkka ei ollut hyva ja keskittymalla silmat kiinni nain tv ruudun ja itse kirjoitin sanan kova tyo ja viikon paasta olin uudessa paikassa jossa teen yli 10 tunnin tyopaivia, mutta palkka on myos paljon, paljon parempi.
Optimistia kaikille Diamond coolsmiley
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #1 : 19.11.2005 18:50:24 »

Oman kokemukseni mukaan ajatuksen voimalla voi tehdä ja tehdään paljon. Periaatteessa ajatus on välivaihe toiminnan edellä. Mutta ajatuksen voima, saattaa toimia omista 'itsekkäistä' lähtökohdista käsin ja se ei aina kunnioita elämää. Siis tavallaan.
Toinen asia on taas 'tietoisuuden ja läsnäolon aikomuksen' voima.
Sen kautta toimiessa, 'toiminta on nopeampaa' ja elämää kunnoittavaa.
Sen kautta ei tehdä mitään 'kaksijakoisuuteen' (hyvä-paha-akselilla) liittyviä 'tekoja' ja valintoja.

Näin lyhyen sekavasti, minun 'näkemykseni' Cheesy
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #2 : 19.11.2005 22:54:44 »

Hei Mirjam
Ajatuksissa pitaa olla vain hyva tarkoitus mukana, en jaksa uskoa pahan voimaan.Syvakin ajattelu pitaa tulla puhtaasta sydammesta.Rakkain terveisin Diamond
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #3 : 19.11.2005 23:18:20 »

Ehkä esitin (taas kerran) näkemykseni vajaasti ja sekavasti.  Cheesy
Sillä minäkään en koskaan oikein ole jaksanut uskoa ns.'pahan' voimaan.
 smitten

Ehkä ennemmin tarkoitin sitä, että ajatuksen on hyvä olla 'synkroniassa' läsnäolon aikeiseen....
tallennettu
Mamie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 416



Profiili
« Vastaus #4 : 20.11.2005 08:31:57 »

Oon paljon opiskellut tätä aihetta, ja olen 100 % varma, että ajattelu vaikuttaa enemmän kuin kuvittelemmekaan. Ajatukset vaikuttavat tunteisiin ja sitä kautta tekoihin. Omat tekomme ja mielialamme heijastuvat muihin. Ja ainakin tätä kautta ajatuksilla on elintärkeä merkitys.

En sulje pois ajatusta siitäkään, että suoraan miettimällä jotain asiaa tietyllä tavalla (esim. haluaa jonkun käyttäytyvän niin ja niin) näin ei voisi tapahtua. Mutta siinä tapauksessa ajatusten ja toiveiden pitää olla hyviä ja tukea universaalia energiaa. Pahat teot eivätkä ajatukset toteudu sille toiselle ihmiselle, vaan itse saa niistä harmia. Näin se on.

Omien ajatusten pitäminen kurissa, on vain niin hankalaa.. Sad Shocked
tallennettu

Aurinko vaaka 10.
Mamie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 416



Profiili
« Vastaus #5 : 20.11.2005 08:35:59 »

diamond, sitä vielä, että tuonkaltaista ajattelua minäkin paljon harrastan ja useimmiten siitä on hyötyä. Uskon, että noin tapahtuu sen takia, että ihminen fokusoi toiveensa, tahtoo sitä niin kovasti ja lisäksi lopputulos on hänelle hyväksi. Nämä kolme ovat ainakin edellytyksiä sille, että saa haluamansa.
tallennettu

Aurinko vaaka 10.
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #6 : 21.11.2005 22:17:16 »

Hei taa
Mita jos kaikki ajattelemme talle maailmalle rauhaa, rakkautta ja elaman iloa.
Koyhille rahaa, sairaille terveytta ja apattisille syysvasymysta karsiville auringon valoa, aloitamme sen toiminnan kaikista laheisimmistamme ja vaikka omasta itsestamme...eli eteenpain ja toimimaan, 10 minuutin aloitus jokainen
lukija aluksi ja katsotaan eteenpain vaikka viikon paasta sopiiko???
Auringon valoa kaikille lukijoille toivoo Diamond
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #7 : 22.11.2005 10:01:11 »

Uskon totaalisesti ajatuksen voimaan, vai näettekö ympärillänne mitään, mikä ei olisi ollut ensin jonkun ajatus? Smiley

Jee, hieno keskustelunaihe. Wink Asterixin lausahdukseen viitaten, uskon myös minä ajatuksen voimaan - valitsinhan nimimerkkinikin aikanaan muistuttamaan siitä päivittäin.

Kirjoja, jotka itseäni ovat opastaneet tajuamaan mielen voimaa, ovat olleet mm. Wayne W. Dyerin koko tuotanto, Louise L. Hayn Muuta ajatuksesi, muutat elämäsi, Annastina Vrethammarin Ajattele elämäsi hyväksi, sekä Pasi Koivusen hypnoosikirjat.

Mielenhallintatekniikoilla on erilaisia nimityksiä kuten visualisointi, uskonvarmistus tai NLP (neurolinguistic programming), mutta kaikki ne pohjautuvat samaan asiaan, eli sen tiedostamiseen, että voimme vaikuttaa mieleemme ja ajatuksiimme, siis ensin tiedostaa ja sitten myös muuttaa vanhoja ajatuskuvioita. Tämä on aikamoinen voimavara.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Fish
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28


Profiili
« Vastaus #8 : 22.11.2005 10:25:06 »

Hei, laitanpa omanikin kokemukseni tähä! Olen ajatuksen "voimalla" luonut todeksi sen minkä tänä päivänä ympärilläni on! Jopa niin, että olen vain ajatellut asiaa ja hetkenpäästä se jo toteutuu juuri niin kuin olin sen ajatellutkin toteutuvan.
Joten miettikää tarkkaan mitä toivotte, sillä se yleensä toteutuu juuri niin kuin toivotte smitten smitten
tallennettu

Aurinko  Kalat 
Kuu  Härkä 
Nousu Vaaka
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #9 : 22.11.2005 11:23:19 »

Ajatuksella on ihan suunnaton voima! Eräs opettaja Toiselta Tasolta sanoi kerran, että "jos tietäisitte, millainen voima ajatuksillanne on, varoisitte mitä ajattelisitte". Samoin erään tuttavani entinen poikaystävä totesi, että "ihmisten ei tulisi leikkiä sellaisella, mistä he eivät tiedä mitään. Yksi tällainen asia on ajatuksen voima".

Kuulostavat aika pelottaville lausahduksille, mutta ei syytä huoleen! Niin kauan kun "ei maalaa piruja seinille" eivät pahat ajatuksetkaan voi saavuttaa sinua  smitten Uskon esimerkiksi siihen, että Paha Silmä on johonkin ihmiseen kohdistettu todella voimakas, negatiivinen ajatusenergia, joka aiheuttaa ihmiselle "kirouksen" ja näin sattuu jotain todella ikävää. Ihminen voi myös itse kirota itsensä ajattelemalla niin. Klassinen esimerkki voisi olla "kukaan ei rakasta minua". Ihminen saa takuuvarmasti sen, mitä hän sydämessään haluaa tai pelkää. Enemmin tai myöhemmin.

Ajatuksen voima perustuu siihen, että me olemme Luojan/Alkulähteen osia - siis eräänlaisia persoonalla ja ruumilla maustettuja mini-Alkulähteitä  Grin Alkulähteen tarkoitus on luoda ja yksi ihmisen suurista lahjoista on se, että hänkin voi Alkulähteen tavoin luoda asioita - käsillään, puheellaan, teoillaan ja eritoten ajatuksillaan. Kuten sanottua tuossa aiemmin, kaikki mitä nyt näemme on joskus ollut ajatus (ihana aforismi!  smitten).

Kanssaihmiseni eivät yleensä ymmärrä minun suurta kiintymystäni fiktiivisiin hahmoihin. Pidän heitä täysin normaaleina olentoina, jotka tosin vain elävät henkisissä ulottuvuuksissa. Minä uskon ihan rehellisesti, että kun tarpeeksi keskittää ajatuksia, se luo jotain ainakin Toiselle Tasolle. Mitä enemmän ajatuksia, sen suuremmat edelletykset sille on toteutua. En hetkeäkään epäile, etteikö jossain Toisella Tasolla olisi esimerkiksi TSH:n Keskimaa ajatuksella luotuna´, jonne vielä pääsisi meditoiden! Sarjalla, kirjalla ja elokuvilla on niin tuhottomasti rakastavia faneja, että jatkuvilla ihanilla ajatuksilla, jotka ovat Keskimaahan suuntautuneet, on pakko olla jokin vaikutus.  smitten Sama koskee ihan mitä vain asiaa.  Minulla tämä rakkaus fiktiivisiin hahmoihin tulee piirustuksen kautta ja välillä hahmot, vaikka ne kuinka olisivat Itseni luomia, osaavat yllättää! Rakas hahmoni Victor yllätti minut viime viikolla ruskeilla silmillään - olin aina ajatellut, että ne olisivat siniset, mutta niin vain paperille syntyi kauniit ruskeat silmät  smitten
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #10 : 22.11.2005 11:46:11 »

Itsekin pidän ajatuksen voimaa suurena, ollaanhan me sen voimalla tällainen 'todellisuus' meille luotu. Tavallaan. Todellisuus ja todellisuus on kuitenkin kaksi eri asiaa.
Koen, että on monisyistä ajatuksen voimaa.
Emootioiden synnyttämät/siivittämät ajatukset luovat 'kaaottista' todellisuutta. Tavallaan. Kaksijakoista sellaista.
Ihmisen 'tajunta/tietoisuus' on monikeroksellinen ja ajatuskin tällöin on. Ajatus siis voi 'luoda' monenmoista todellisuutta.

Itse pidän tärkeimpänä sitä, että pyrkii etsimään itsestään mahdollismman monta syvyysasetta ja linjaamaan ne 'synkroniaan'. Tällöin ajatus ei ole pelkkä ajatus ja siinä on mahdollisimman vähän sekoittuneena mielen maailmaa (emootioiden) , tällöin se lähtee syvemmältä jo aikomuksesta alkaen. Toisaalta siitä voi jopa puuttua yksi kerros välistä.

Toisaalta myös näen niin, että vaikkakin ajatuksen voima on suuri, sitä ei tarvitse 'suurentaa', sillä se toimii vain sillä syvyysasteella millä kukin sen itsessään tiedostaa.
Mielen ajatuksella muutetaan vain pintaa, syvemmällä aikomuksella, tehdään muutoksia 'solutasolla' asti.
Mielen synnyttämät ajatukset siis heijastelevat itse itseään myös takaisn ja kuuluvat siten myös tähän ns'karman alaisuuteen'.

Monet 'terapia' muodot, jotka perustuvat ajatuksiin yms, ovat hienoja ja tehokkaita, mutta niitä voidaan myös käyttää siten, että ne sullovat ihmisen traumat vain syvemmälle ja muutos tapahtuu vain mielen tasolla.
Oikein hyvä kirja aiheesta on Tunne, antitunne ja perimä. (en muista nyt kirjalijan nimeä)
 Smiley
tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #11 : 22.11.2005 11:55:28 »

Ajatuksellamme todellakin luomme koko elämämme sekä kaiken kasvullemmekin kuuluvan, joten sen tähden mieltämme juuri puhdistetaankin, ettei enää kukaan loisi negaatioita sinne yhteiseen ajatuksemme kollektioon. Koska vasta puhtaalla ajatuksella eli sydämen teoilla, sen uuden Rauhan ja Rakkaudenkin maailman voimme esiin tuoda, kun alitajuntammekin teot ovat puhtauden perikuvia, kuten jo alkaa kohta ollakin.  angel
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #12 : 22.11.2005 13:02:45 »

Monet 'terapia' muodot, jotka perustuvat ajatuksiin yms, ovat hienoja ja tehokkaita, mutta niitä voidaan myös käyttää siten, että ne sullovat ihmisen traumat vain syvemmälle ja muutos tapahtuu vain mielen tasolla.
Oikein hyvä kirja aiheesta on Tunne, antitunne ja perimä. (en muista nyt kirjalijan nimeä)
 Smiley

Kiitos Mirjam kirjavinkistä, muistelen aiemminkin jonkun tuota kirjaa suositelleen. Kirjoittaja on muuten Antti Pietiäinen, Googlella löytyi. Täytyy laittaa lukulistalle.

Täytyy tosiaan myös muistaa, että nuo mielenhallintakeinot joita tällaisen "populäärikirjallisuuden" kautta markkinoidaan, on tarkoitettu samalla tavalla itseavuksi kuin vaikkapa kotilääkärikirjatkin. Jos ihmisellä on esimerkiksi takanaan traumaattisia tapahtumia, ei välttämättä pelkkä "ajatusleikki" auta, vaan tarvitaan ehkä konkreettisempaa apua kuin pelkkä kirjojen luku. Ainakaan ajatuksen voima ei ole mitään sellaista, joka kuin taikaiskusta pyyhkisi ihmisen ongelmat pois. Se on mielestäni pikemminkin väline, jota sen olemassaolon kerran oivallettuaan voi alkaa käyttää ihan omassa arjessaan parantamaan elämänlaatuaan ja siten ennaltaehkäistä tulevia ongelmia parhaansa mukaan. On aika vapauttavaa tajuta, että oma elämänlaatu ei olekaan niin paljoa riippuvainen toisten ihmisten tekosista, kuin mitä ehkä aiemmin on kuvitellut. Aika paljon on kiinni omasta asenteesta ja asenteen taustallahan on aina joku perimmäinen ajatus tai ajatuksia siitä millainen on itse ja millaisia ovat muut.

Ajatukseen liittyy tietysti myös läheisesti tunne. Ajatuksia muuttamalla voi samalla muuttaa myös tunnereaktiotaan ja käänteisesti myös tunteet vaikuttavat syntyviin ajatuksiin. Mielenhallinta on siis tavallaan myös tunteiden hallintaa siinä mielessä, että niitä ei suinkaan pyritä tukahduttamaan, vaan ymmärtämään mistä ne johtuvat ja sitä kautta kontrolloimaan. Kun tiedostaa ajatuksensa ja tunteensa, on helpompi "nousta niiden yläpuolelle", siis nähdä ne tavallaan etäämpää eikä vain mennä sokeasti niiden mukana.

Täytyy tässä kohden mainita hauska linkki myös astrologiaan: kartallani mieli (Merkurius) ja tunne (kuu) ovat yhtymässä Vesimiehen (uudet asiat) merkissä - liekö merkki siitä, että asia kiinnostaa ja tuntuu läheiseltä. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Mirjam
Vieras
« Vastaus #13 : 22.11.2005 13:27:08 »

Lainaus
Kirjoittaja on muuten Antti Pietiäinen, Googlella löytyi. Täytyy laittaa lukulistalle.

No niimpäs olikin, itselläni on tuo kyseinen kirja, mutten vaivautunut sitä kaivamaan esiin, joten kiitos googletuksesta!  Smiley

Lainaus
Jos ihmisellä on esimerkiksi takanaan traumaattisia tapahtumia, ei välttämättä pelkkä "ajatusleikki" auta, vaan tarvitaan ehkä konkreettisempaa apua kuin pelkkä kirjojen luku. Ainakaan ajatuksen voima ei ole mitään sellaista, joka kuin taikaiskusta pyyhkisi ihmisen ongelmat pois. 


Tuo on aivan totta. Ajatus sinällään on hyvin 'pinnalla' ihmisen psyykessä, vain ohuen ohut siivu kokonaisuudesta.                                                                                       
Lainaus
Se on mielestäni pikemminkin väline, jota sen olemassaolon kerran oivallettuaan voi alkaa käyttää ihan omassa arjessaan parantamaan elämänlaatuaan ja siten ennaltaehkäistä tulevia ongelmia parhaansa mukaan.

jota sen olemassaolon kerran oivallettuaan voi alkaa käyttää ihan omassa arjessaan

Näin minäkin koen asian.


Lainaus
On aika vapauttavaa tajuta, että oma elämänlaatu ei olekaan niin paljoa riippuvainen toisten ihmisten tekosista

Näin minäkin koen. Hetkittäin jopa 'pelottavaa'.  Wink Mutta mitä enemmän ottaa omasta sisäisyydestään vastuuta, sen vapaampi on.
Voisi jopa sanoa, että sitä kautta voi löytää ja saavuttaa aidon kunnioituksen elämää kohtaan ensin itsessä ja sitä kautta muissa.


Lainaus
Ajatukseen liittyy tietysti myös läheisesti tunne.

Ja olen kokenut että tunteitakin on eri 'syvyysateissa'....
Emootioiden yhteydestä syntyvät ajatukset ovat tavallaan saman asian kääntöpuolet.
Tässä hetkessä syntyy 'puhtaat' todellisuuteen suhteutetut, mikä on tässä ja nyt, tunteet.....

Ja tätähän kohti nähdäkseni ihminen pyrkii... , ellei tunne tarvetta luoda uutta mielen luomaa kerrostumaa tulevaisuuteen.........smitten
« Viimeksi muokattu: 26.11.2005 12:31:45 kirjoittanut Mirjam » tallennettu
tinjami
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 39



Profiili
« Vastaus #14 : 26.11.2005 03:24:53 »

Onko  joukossa joku joka uskoo todella ajatuksen voimaan

Kyllä on! Ajatuksilla on suuri voima. Kerrani toivoin itselleni samanlaista miestä kuin entinenkin oli, mutta ilman tupakkaa ja viinaa.
No eikös parin päivän päästä jo tullut vastaan sellainen mies.
Hän oli islaminuskoinen ja noudatti tarkoin uskontoaan.
Ei käyttänyt alkoholia eikä polttanut.
Olisi halunnut mennä naimisiin heti.
Mutta kun en itse halunnut, en ollut vielä valmis siihen.
Joten pieni varoituksen sana: Ole varovainen siinä mitä ajattelet!!
tallennettu

aurinko: skorpioni
nouseva: skorpioni
kuu: kauris
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: