Siis oonko mä käsittänyt väärin, mut eihän AP

kai koskaan vaihda paikkaa suhteessa synnyinkartan aurinkoon? Siis ettei se vaeltele pitkin karttaa eikä siten voi vaihtaa myöskään merkkiä? Joten se tulee olemaan aina ilmeisesti tuossa.
Ei vaihdakaan, havainnollistin ainoastaan tilannetta missä sekä AP-kartalla että progressivisella kartalla on jotain 29 asteessa ja mitä se mahtaisi meinata. Tai jotain siihen suuntaan. :

Sitten yksi asia, luulin että tuo

menee yhden merkin eteenpäin vuodessa, mutta kun laitan päivämäärän ensi vuoden alkuun, on se hypännyt

ohi ja on

viimeisellä asteella (siis nyt on

viimeisellä asteella). Mitä sille skorpparille sitten tapahtui?

Ja kuukin on painanut kauheata vauhtia Neitsyestä Vesimieheen. Eikä tuossa välissä nuo muut tähdistöt ehdi vaikuttaa mitenkään? Oon nyt ihan pihalla.
Asc tosiaan heittelee aika lailla miten sattuu ja varsinkin jos vaihtaa maanosaa kesken kaiken (kuten minä tein) saa ihan eri ascin kuin luulisi. (Jos olisin ollut AP:n vaihtumisen aikana Suomessa, olisin saanut nousumerkiksi Neitsyen ja Saturnukseen nousuun, yäk. Mieluummin Skorpioni ascilla ja Aur/Mars nousussa)
Jossain väitetään että AP-aurinko kiertää jotain tiettyä huonerataa, mutta mulla se kiertää vuodesta toiseen tulihuoneita 1-9-5 ja välissä eksyy kolmoseen.
AP-kuu kiertää tiettävästi elementti kerrallaan, eli peräkkäisinä vuosina sulla on varmaan ollut ennen Neitsyttä joko Kauris tai Härkä, ja Vesimiehen jälkeen joku muu ilmamerkki. Ainakin mulla oli peräkkäin ensin Härkä-Neitsyt-Kauris, edellisellä AP-kartalla Kaksonen, nykyisellä Vaaka ja seuraavalla olisi Vesimies.