Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Viimeisin oivalluksesi astrologiaan liittyen  (Luettu 20102 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 884



Profiili
« Vastaus #60 : 22.01.2023 12:53:26 »

Karma-astrologia kiinnostaa ja tutkin nyt erikoiskarmoja ja kuunsolmuja. Mun kartalla ei taida olla mitään erikoiskarmaa, mutta löysin aspektin kuunsolmuun.

  uranus aspect_kvi  kuunsolmu

Tuo tekee kai minusta jonkinlaisen kapinallisen. Jos mietitään kuunsolmujen hallitsijoiden aspekteja niin minulla solmujen hallitsijat  saturnus kuu tekee kartalla bi-kvintiilin. Mutta siinä missä tuo  uranus kvinkunssi kuunsolmulle on tarkka niin tuo bi-kvintiili ei todellakaan, että en tiedä voiko sitä edes laskea aspektiksi.

Nää on ihan hurjan mielenkiintoisia. Mietin miten tuo  uranus kapinallisuus näkyy. Onhan minulla kuunsolmun hallitsija  kuu 11. huoneessa eli  uranus huoneessa.

Tuli samalla kerrattua noita eri aspekteja. Yleensä katson vain perusaspektit, mutta näistä muistakin saa taas enemmän irti. Kvinkunssi vaikuttaa olevan aika hankala aspekti.
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #61 : 22.01.2023 19:57:00 »

Mitä ovat erikoiskarmat..?
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 884



Profiili
« Vastaus #62 : 22.01.2023 20:32:06 »

Niitä käsitellään kirjassa Karma-astrologian avaimet (Basam Books, 2021) kirjoittajat Anne Sundell, Johanna Vilén ja Liisa Wiik. On muuten todella hyvä kirja, jos kuunsolmut ja karma-astrologia kiinnostaa! Tästä aiheesta ei kauheasti suomeksi ole kirjoja. En tiedä onko painosta vielä jäljellä kaupoissa, mutta ainakin kirjastosta löytyy.

Erikoiskarmat ovat nimensä mukaisesti jonkinlaisia "erityisiä" karmallisia tehtäviä, joista sielu on sopinut tässä elämässä. Käytännössä siis katsotaan  kuunsolmu hallitsijaplaneettaa ja sen suhdetta nousuolmuun. Niitä on eri asteluvuilla ja astelukujen ja aspektien mukaan määräytyy tietty erikoiskarma, joita on tuossa kirjassa lueteltu. Nämä on harvinaisia eikä kaikilta kartoilta läheskään näitä löydy edes. Mutta kannattaa tutkia  kuunsolmu hallitsijaplaneettaa (esim itselläni  kuunsolmu rapu hallitsija  kuu ) ja sitten missä kulmassa esim  kuu on  kuunsolmu ja sama laskusolmun kanssa, joka on aina vastamerkissä eli minun esimerkissä  kauris ja hallitsija  saturnus

Tuota kautta keksin tuon  uranus aspect_kvi kuunsolmu vaikka kirjassa ei tuollaisesta aspektista mainita mitään. Erikoiskarmoissa on siis hyvin tiukat ne orbit. Eikä kannata tosiaan masentua, jos sellaista ei omalta kartalta löydy, koska ne on harvinaisia, mutta jos jokin merkittävä aspekti hallitsijan ja  kuunsolmu kanssa löytyy niin kannattaa etsiä tuo kirja käsiinsä ja tutkia lisää.
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #63 : 23.01.2023 14:00:57 »

Tosiaan mielenkiintoista. Ketäpä ei karma astrologia kiinnostaisi  smitten

Mulla on kuu  aspect_squ kuunsolmu, asteen orbi. Plus miljuuna muuta aspektia.

 saturnus ksella on niin paljon aspekteja, etten muista niitä kaikkia, mutta aspect_tri kahden asteen orbilla tulee solmulle.

Pitääpä etsiä tuo kirja jostain käsiinsä!


Sama  rapu/ kauris akseli siis kun sulla.
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 884



Profiili
« Vastaus #64 : 23.01.2023 14:18:32 »

Oho Kuuhilda, tuo  aspect_squ tarkoittaa sitä, että sinulla on Pluto-karma. Tämä nimi siis kuvaa karman luonnetta eikä suoraan liity  pluto, sinulla tuossa  kuu

mutta koska  pluto liittyy tuohon karman luonteeseen niin kannattaa myös tarkastella sitä paremmin ja ajatella se kartalla jonkinlaisena karman hallitsijaplaneettana. Ja kannattaa tosiaan etsiä tuo kirja, siinä oli tästä aiheesta enemmän.
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #65 : 23.01.2023 23:19:01 »

Nonni. Aina vain mielenkiintoisempaa, mutta ei yllättävää. Ennemminkin jotenkin vahvistavaa, että niin just.

 pluto möllöttää syntymäkartalla   aspect_con  keskitaivas, että aika näkyvä on.

Tänään ja eilen on tullut jo kolme erittäin mielenkiintoista kirjasuositusta, eri asioista, mutta sellaisista jotka todella kiinnostavat.
 




« Viimeksi muokattu: 03.02.2023 00:29:48 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #66 : 02.02.2023 23:31:43 »

Karmatyyppejä on 13 Judy Hallin mukaan.
Karminen oravanpyörä
-Sama teema toistuu elämästä toiseen
-Menneisyyden pelot ja fobiat tulevat esille. Esim.  saturnus tai  pluto sijoittuu pääakseleille.

Ollut joskus karma-astrologi Maija Urmaksen luennolla.
Meillä tais olla yhteistä karmaakin lopun viimeksi.
Löyty monistenippu hyllyn kätköistä.

Oisko erikoiskarmaa, (Irene Andrieu -metodilla..)
 saturnus  aspect_con Alasolmu  vesimies perinteinen hallitsija  saturnus
  aspect_opp kuu kuunsolmu leijona
 kuu heijastaa  aurinko :n valoa,  aurinko 12 huoneessa  skorpioni :ssa, perinteinen hallitsija  mars,
 mars leijona  aspect_squ  venus RX  skorpioni jonka hallitsija  mars joka on  leijona :ssa, jonka hallitsija on  aurinko...
tallennettu
ikiviuh
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Profiili
« Vastaus #67 : 03.02.2023 01:26:49 »

katsokaapa Irène Andrieun omaa karttaa,
S saturnus aspect_con uranus aspect_con keskitaivas
aurinko aspect_con kuunsolmu
urania ceres jousimies aspect_opp karma kaksoset 10. huoneessa

astrologien kartat ovat siitä niin mukavia kun niissä on kellonaika suurella todennäköisyydellä oikea  Cool
« Viimeksi muokattu: 03.02.2023 01:28:27 kirjoittanut ikiviuh » tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #68 : 03.02.2023 14:06:59 »

Mielenkiintoista.

Andrieun kartta on aika...osuva.

Ja tuossa tuo nyt taas toistuisi Judy Hallin mukaan tuo oravanpyörä.

Pään hakkaamista ja kiven pyöritystä elämästä toiseen vaan  laugh
Yhtä turhuutta.


Nikki
Mitkä asiat osoittelee yhteistä karmaa jonkun kanssa?  Ihanko  kuunsolmu , akselit,  saturnus  pluto yms ?
 Osaako sitä katsoa sen karman luonnetta ja miten se ilmenee?

Eivätkö tavallaan ikäryhmät kanna yhteistä karmaa esim.  pluto n ja  saturnus suhteen?
« Viimeksi muokattu: 03.02.2023 14:16:03 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #69 : 03.02.2023 20:33:32 »

Kuuhilda
Oisko se tuota Hyvittämisen karmaa
-Karmavelka toista henkilöä kohtaan
- saturnus ja  neptunus avaimia tähän
-Esim. edellisessä elämässään vammautunut lapsi opetti vanhemmilleen tärkeää läksyä - ja saa nyt nauttia mitä parhaasta terveydestä.
(Judy Hall)

esim. itellä tuo  saturnus Alasolmu  vesimies  aspect_opp kuunsolmu kuu leijona
exä oli  aurinko leijona aspect_con mun  kuu , hyvitinpä hyvinkin..
 saturnus puoli, vanhaa isää kohtaan varmaankin oli karmaa, hyvitinpä hyvinkin,
ja nykynen veskari,  aurinko likellä tuota  saturnus Alasolmua ja aiemmin täällä mainitut  vertex akselit sun muut.
Ja lisäksi molemmilla miehillä pysähtynyt neptunus
ja se taas liittyy jotenkin omaan  venus :een, joka peräytyy kohti  neptunus :sta.

Toisekseen voi tehdä suhteen kartan ja tutkia sen solmuja.
Sieltä löytyy itellä  kuu kuunsolmu harka joka tekee ison ristin sitten oman solmuakselini kanssa.
Selvännäkijä Olavi Moilanen sanoi suhteesta, jotta tässä elämässä mun pitää vuorostani "pelastaa" ,
 eli monta yhteistä elämää ilmeisesti toisiamme pelastaen takana.
Pitänee paikkansa, lievittäen miehen "kärsimystä" chiron kuunsolmu :a, joka osuu mun Antivertexille.
Eli  vertex kohtaamisineen  kuunsolmu -akselin kera.

Sulla taitas olla myös Tekniikkaan liittyvää karmaa
-Esim.  uranus 6. tai 12. huoneessa
-Käytettävä tässä elämässä tekniikan edistämistä moraalisesti hyväksyttäviin tarkoituksiin (juuret Atlantiksella tai teknisellä vallankumouksella)
Atlantiksellehan taitas olla asteroidikin?

--
Sitten nuo sukupolvi planeetat,  neptunus uranus pluto,
en liittäis niinkään karmaan vaan tiettyihin yhteiskunnallisiin tms. ilmiöihin.
 pluto leijona sukupolvi ja suuret ikäluokat, halusivat menestyä
 pluto neitsyt uranus neitsyt liitetään luontaishoitojen yleistymiseen esim. 60-luku, miksei myös hippiliike, vapaus, Aquarius..
 pluto vaaka hmm..avioero helpottunut?
 pluto skorpioni näistä muistan oman tytön kautta suomijellona kaulakorut, festarikansaa,  uranus neptunus kauris Berliininmuuri murtui, jupit ja lama
jne..
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #70 : 06.02.2023 17:14:17 »

Heippa  smitten

Olen palannut koto-Suomeen!
Kertokaa, onko joku ikä milloin esim Pluto tulee varhaisaikuisuudessa tekemään jotain kettuilu-transiitteja jokaiselle?
Mietin mistä näkisin edellisen parin vuoden transiitit, nyt kun miettii niin olen todellakin kuollut ja syntynyt uudelleen. Taas.  Grin
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #71 : 06.02.2023 17:16:01 »

Tiedän kyllä myös että Uranus on myös helposti osasyy näihin kausiin. Se mulla on ollut viime ajat mukavan aktiivinen...
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #72 : 06.02.2023 19:58:26 »

Tiigris
astro.com / Ephemeris
-antaa astelukujen mukaisen taulukon vaikka 10 vuodeksi, tarkkaa tutkailua, tiedettävä omat asteluvut.. coolsmiley

Täällä Tanhuan sivuilla.
-etusivulla : Tutki karttoja
-luo oma kartta, jos et ole vielä luonut
-tutki omaa karttaasi
oma astro siinä sivussa
-kurssityökalut
-transiittilista
-valitse tekevät planeetat (voit rajata vaikka siihen  plutouranus tai suosittelisin myös  saturnus :sta henkisenä kasvattavana, kuin myös  jupiter , joka ei aina ole joulupukki..)
-syntymäkartan tekijät
-vuodelle ?

Ikäkausitransiitit
https://www.astro.fi/forum/index.php?topic=24645.0

Suosittelen myös edistetyn kartan tekoa, progressiivinen kartta, astro.com sivuilla
 kuu :n kulku ja merkkien vaihdot planeetoilla merkittäviä
esim. itellä ollut pitkän aikaa progekartalla  pluto  aspect_con askendentti kauris ja  aurinko kauris myös siinä,
enkä tuota nyt niin kettuiluna pidä, mut minähän oonkin  skorpioni angel
 pluto rikkaus
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #73 : 08.02.2023 15:36:05 »

Joo, ai sieltä pystyy tekemään ne transiittilistat myös menneisyyteen. Oon mä sentään oman kartan jo tehnyt, oon kuitenkin roikkunut täällä jostain vuodesta 2004 lähtien?  2funny

Joo on tässä ollut vuosien taukoja..

Ihan vaan täytyisi kerrata, että mitä siellä kartalla on tapahtunut niinä vuosina kun on mennyt ihmissuhteita, asunto tai työt alta. Ainakin joskus siinä oli kyse  uranus aspect_squ aurinko kaudesta..

Pluto, en tiedä onko se mulle jotenkin "käsittämätön". Koko aikuiselämä melkein ollut jonkinlaista metamorfoosi. Mut en tiedä, mulla on Pluto perääntyvänä skorpionin merkissä huoneessa 12. Eikö se jo tee siitä aika utuisen.  Grin
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 884



Profiili
« Vastaus #74 : 09.02.2023 15:52:04 »

Tiigris, etkös sinä ole asc skorpioni vai muistanko väärin? Silloin varsinkin tuo  pluto on merkittävä, mutta 12.huone on joka tapauksessa karmallinen, joten sen sijainti on jo itsessään siellä huoneessa voimakas. Ja vielä perääntyvänä, joka sekin liitetään karmaan.


Silloin kun tr.  pluto jyristeli mun  jousimies stelliumin läpi niin ne muutokset todellakin huomasi ja tunsi. Nyt kun mulla on tr.  neptunus  aspect_con rx  kuu niin muutokset on jotenkin paljon enemmän pinnan alla ja hankala jotenkin osoittaa. Joskus on helpompi käsitellä sellaisia muutoksia, jotka näkyy ja tuntuu, kuin tällaisia, joista ei oikein saa kiinni mistä on kyse. Tuntee vaan sellaista aaltoilua, että jotain tapahtuu. Mulla on ollu sellanen olo jo monta vuotta ja hämmästelen edelleen mihin tää johtaa, jos mihinkään.

Olen kuvitellu, että itku aina puhdistaa ja auttaa, mutta ei. Joskus se vaan lisää elimistön stressiä entisestään ja tulee pää kipeeks. Parempi kun rauhoittuu. Ehkä muutenkin  neptunus oppi on se, että jos et saa otetta asioista ja tuntuu usvaiselta niin sitten on niin ja se täytyy vain hyväksyä.
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7
  Tulostusversio  
 
Siirry: