Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Projisoimisesta ja itsen/ muiden käytöksestä  (Luettu 57600 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #90 : 16.06.2006 09:34:57 »

Olen jo kauan sanonut ihmisille "tehkää mitä lystäätte" ja niin ne tekeekin, eli heh. Onkohan se kamalan ärsyttävää. Ainakaan siinä ei sitten ihaile ketään, eikä tiedä mitä ne sanovat itselle seuraavaksi.

Ehkä on vain paras ottaa elämä tapahtumana, joka on arvaamaton suuntaan ja toiseen. Ei koettaa "vaikuttaa" hyvään tai pahaan suuntaan, antaa olla vain (ja leikkiä, että nauttii).


Hei maallikko. Tuo tekstisi oli mielenkiintoinen. Miten minäkuvasi on ollut hajoamassa ja millainen sinusta on tullut? Sanoit että olit "hullu ja väkivaltainen". Minä tosiaan olen tuntenut juuri tasapainottomia ihmisiä, jotka pitää jopa itse itseään hulluna, tai sitten kiivastuvat, eivätkä vain pidä väkivaltaisuuttaan pahana. Joku saattaa rauhoittua elämän aikana, mutta esim juhannuksena vältän kaikkia paikkoja, missä ihmisten hulluus+raivo purkautuvat alkoholin takia. Voiko hulluudesta todella päästä, jos tietää että se on harhaa ja Tietoisuus ei voi olla hullu. Hullut suomalaiset..heh. Hiihtohulluus, lordihulluus ja niin edelleen.

annaelen, sinäkin olet varmasti oikeassa tuosta hädästä. Se meikää vaan tyynenä olentona kiinnostaa, että miten niin moni aikaansaava ja aktiivinen ihminen voi olla vmäinen. Jotainhan niiltä puuttuu vaikka näyttäisivät saavan paljon aikaan.

Rakkautta kaikille tänään! Se oli minun tän päivän oivallukseni, että haluan olla rakkauden viboissa, teki ja koki muut mitä tahansa.

  Cheesy Cheesy Cheesy smitten smitten smitten



Jousimies
Sinuun suhtaudutaan tänään yllättävän myönteisesti. Ota vastaan sinulle tarjottavat mahdollisuudet ja suosionosoitukset avoimin mielin ja käytä kaikki tilaisuudet empimättä hyväksesi.
« Viimeksi muokattu: 16.06.2006 10:08:27 kirjoittanut +-+JupiterGirl+-+ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Aniel
Vieras
« Vastaus #91 : 16.06.2006 13:21:46 »

Minua on tämä keskustelu kiinnostanut juuri sen vuoksi, että itsekin vedän puoleeni ja kiinnostun sellaisista miehistä, jotka ensin vaikuttavat ok:lta ja sitten alta paljastuukin sekaisin oleva psyyke. Ihmettelen, en tajua, mitä voisin itsessäni muuttaa, jotta näin ei enää tapahtuisi.  idiot2 Tämä keskustelu ei ole vastausta siihen antanut... ehkä elämä jossain vaiheessa sen antaa.

rakkautta kaikille  smitten
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #92 : 16.06.2006 14:04:48 »

Hei,

pitkällisen miettimisen jälkeen siirsin tämän ketjun Henkimaailman ilmiöihin. Astrologiaahan tässä ei ole käsitelty sanallakaan.

T. Lilli-moderaattori
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
maallikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 377



Profiili
« Vastaus #93 : 16.06.2006 14:20:01 »

Hei!

Näinhän se Inti on, että jokainen on mitä on, mutta olen niin käytännönläheinen, että ajattelin automaattisesti sitä, kuinka elämäänsä voi helpottaa olemalla tietoinen. Että kuunneltaisiin niitä omia motiiveja ja tunteita, jotka lymyilevät syvemmällä. Itselläni tämä pyrkimys on kantanut hedelmää. Olen huomattavasti tasapainoisempi kuin joskus olin. Ehkä aika tyypillisestikin sitten ajattelin, että jos tämä toimii minulla, se toimii myös muilla. Siksi ehdotin, että ihmisen tulisi olla tietoinen. Ymmärrän kyllä, että se mikä sopii yhdelle ei välttämättä sovi toiselle ollenkaan ja hyvä niin.
   Jupitergirl, minäkuvani hajosi siten, että luovuin muinaisesta asenteesta/toimintatavasta, mikä oli joskus ollut hyvä selviytymiskeino hankalassa tilanteessa. Kun hankala tilanne sitten helpottui hyödyllinen toimintatapa sammui, mutta nyt aikuisena jouduin samantapaiseen tilanteeseen ja vanha tapa toimia aktivoitui taas ja käyttäydyin sitten kuin olisin ollut taas lapsi. Vei oman aikansa ennen kuin älysin kiinnittää huomiota omaan käyttäytymiseeni ja sitten lamppu syttyi! Vasta sitten pystyin vapaasti valitsemaan miten toimia tänään, sen sijaan että vain tiedostamattomasti reagoisin. Oivalsin samalla, että olin toistanut tätä samaa kaavaa vuosikaudet enkä ollut oivaltanut, että miksi kierrän kehää eli ihmiset vaihtuivat, mutta näytelmä oli aina sama.
   Hulluus ja väkivalta liittyy siihen, kun ihmiset yrittävät ulkomaailmaa kontrolloimalla hallita omia tunteitaan. Tiedän vitsinkin tästä aiheesta. Mies menee lääkäriin valittamaan, kuinka sillä menee hermot vaimon jatkuvaan valittamiseen, mäkättämiseen ja hermoiluun. Lääkäri sanoo "ahaa, minäpä kirjoitan vaimollenne rauhoittavia." Mies kiittelee ja sanoo voivansa heti paremmin. Ihan hullua, eikö? Ja väkivaltaista myös siinä mielessä, että läheisten pakottaminen/manipulointi/ohjailu jne, että itsellä olisi hyvä olla.
  Muutama vuosi sitten luin kirjan Havahtuminen ( Anthony de Mello ) eikä mikään ole ollut ennallaan sen jälkeen. Ainakin minuun kirjan ajatukset ovat vaikuttaneet valtavasti. Suosittelen!
  
tallennettu

Kerralla kristityksi, sano akka kun virsikirjan söi.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #94 : 16.06.2006 15:03:27 »

INTI, kannattaa katsella noin viikko ja antaa sitten mennä, jos näkyy ongelmia, ja ne tulee aika äkkiä. Joku alkaa aina tiedostamattaan käyttää sinua hoitajana. Siinä vinkki numero yksi.

Sitten toinen, päätä että otat vain tasapainoisia ihmisiä elämääsi, etkä missään tapauksessa ole enää se, joka aina antaa, auttaa ja tukee. Nyt on aika sinun, ja minun, olla vastaanottava osapuoli eikä ongelmanratkoja. Tieän, tossa vaiheessa tulee tietty ihmiskato ja tietyt henkilöt saattaa olla hetken poissa tolaltaan, mutta lopulta omaa energiaasi vapautuu siihen muuhun mitä haluat luoda.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Aniel
Vieras
« Vastaus #95 : 16.06.2006 18:10:15 »

Niin... JG... niin sen pitäisi mennä, mutta minä en ole saanut vielä tuota toimintamallia vaan käytäntöön. Tai tajusin sen nyt, kun jo LUULIN, että olin päättänyt ottaa vain tasapainoisia ihmisiä elämääni ja sitten se ei ollutkaan niin. Siitä ilmeisesti sinäkin puhuit kun aloitit tämän keskustelun.

Että mikä MINUSSA antaa signaalia olla hoitsu? Saanko kuitenkin siitä jotain ihmeellistä tyydytystä? (Varmaan joo) Ja mikä tuon tarpeellisena olemisen tunteen korvaa? MILLAISELTA TUNTUU TASAPAINOINEN PARISUHDE? Onko se jossain kuvitelmissani tylsää? Miksi vain epätasapaino ja kaaos tuntuu turvalliselta tai mielenkiintoiselta?
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #96 : 16.06.2006 18:55:24 »

Tuo lähtökohta tarkoittaa tietty just sitä, että ALKAA MUUTTAA TOISTA KOSKA SIIHEN ON SYYTÄKIN. MUTTA suhteessa on aika ikävä maku silloin, kun alkaa saada syytöksiä niskaan siitä, kun näkee miten toinen voisi parantua. Teet hieman auttamistasi, kohde oppii tai ei, ja sitten hän sekä muut ovatkin jo sanomassa, "et voi olla terapeutti toiselle", "toinen oppii kun on aika" ja sitten ei varmaan ainakaan kannata TUNTEA toista kohtaan mitään. Psykiatreilla on eri asia, niille maksetaan liksaa ja kovaa sittenkin. Erään herran sanoin, "psykiatreillakin on psykiatrit". Toinen asia on tietysti se, että jos henk koht olen "luovien hullujen" kanssa tekemisissä, eikö niillä aina välillä vähän vippaa päässä.. niin muuten kun eräs puhui minulle aivan katastrofaalisesta työviikosta ja hullunmyllystä töissä, ei mene perille jos sanon, ei sun tota tarvi tehdä. Se saa siitä kaaoksesta itselleen jotain. Luulen, että nousuvaaka minussa kyllästyi kaikkeen sekamelskaan.

Ja kuten sanottu, äiti Ammakin tietää että oppilapsilla on psyyken ongelmia, mutta hän jaksaa näitä hoitaa. Itse en enää halua.

Jos kaikista työtunneistani olisi maksettu ja olisin sijoittanut rahat, niin huh huh.

No se oli vain yksi puoli tätä projisointiasiaa.
« Viimeksi muokattu: 16.06.2006 19:19:57 kirjoittanut +-+JupiterGirl+-+ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #97 : 23.06.2006 22:51:29 »

Maallikko, kerropa lisää tuosta kirjasta. Käsitelläänkö siinä projisointia... vai millä tavalla ja missä asioissa se muutti ajatuksiasi?
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #98 : 24.06.2006 01:10:51 »

Lilja-82, suosittelen, että luet itse tuon kirjan, Anthony de Mello: Havahtuminen

Kirja sinällään on energioiltaan voimakas. Mutta se, että käsittelisit sen sisältöä vain toisen ihmisen kertomisen kauta,  olii sinuulle yhtä harhaanjohtavaa kuin maailman hahmottaminen meidän muiden foorumilaisten kautta.

Sinulla on siivet - lennä!
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #99 : 24.06.2006 17:20:39 »

No pitääpä sitten räpytellä ja etsiä tuo kirja käsiini.
tallennettu
maallikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 377



Profiili
« Vastaus #100 : 25.06.2006 14:33:21 »

Elektra on näköjään ehtinyt vastata sinulle Lilja, itse olen viettänyt Juhannusta. Kirja on tosiaan aika painava sisällöltään eli sitä voi lukea monet kerrat eikä se tunnu kuluvan. Hyvä kirja!
tallennettu

Kerralla kristityksi, sano akka kun virsikirjan söi.
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #101 : 26.06.2006 10:42:08 »

"Mistä etsisin valaistumista? "Täältä"
"Koska se tapahtuu?" "Se tapahtuu parhaillaan"
"Miksi sitten en koe sitä?" "Koska et katso"
"Mitä minun pitäisi katsella?" "Ei mitään, katsele vain"
"Katsele mitä?" "Mitä tahansa mihin silmäsi osuvat"
"Onko minun katsottava tietyllä tavalla?" "Ei. Tavallinen tapa riittää"
"Mutta enkä minä aina katso tavallisella tavalla?" "Et"
"Miksi ihmeessä en?" "Koska katsellaksesi sinun täytyy
olla paikalla. Enimmäkseen olet
jossain muualla"
(Anthony de Mello 2000)
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #102 : 03.07.2006 11:58:31 »

Väsynyt toipumiseen

http://www.juwanet.org/sosterv/alkoholi/toipumiseen.htm
tallennettu
twin peak
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 143



Profiili
« Vastaus #103 : 03.07.2006 15:35:27 »


9 euroa oli tuo De Mellon kirja alennuksessa... kannattaa hankkia...  Cool
tallennettu

valkoinen solaarinen peili
Iam
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 50



Profiili
« Vastaus #104 : 10.10.2006 21:49:25 »

Lukematta tätä ketjua sen tarkemmin, vaan aiheeseen vastaten: eikös kaikki näkemyksemme toisistamme ole enemmän tai vähemmän projisointia?
Olen ymmärtänyt, että näemme peilistä parhaiten itsellemme tutut piirteet ...?
tallennettu
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9
  Tulostusversio  
 
Siirry: