Sivuja: [1] 2 3 ... 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Projisoimisesta ja itsen/ muiden käytöksestä  (Luettu 56611 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10602


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« : 08.06.2006 19:32:36 »

Hei vaan

kertokaahan minulle nyt selkokielellä että vihdoin tajuaisin tämän asian.

Jos joku, oletetaan nyt vaikka mies, on väkivaltainen, kun minä en ole, niin MITEN tämä henkilö projisoi minun käytöstäni minulle? Yritän nyt puhua tästä kun ei Kehon kanssa näy tulevan mitään yhteisymmärrystä.

Samoin, jos joku mies juo, MITEN tämä henkilö projisoi minua, joka olen lähes absolutisti?

Tai jos joku on rakkaudeton tai kylmä tai muuttuu rakastavasta kylmäksi ja minä en - miten tämä on minua?

Pystyn käsittämään asian siltä kantilta että autan tai annan anteeksi tai pyrin ohjaamaan kielteistä käytöstä myönteiseen, mutta en kerta kaikkiaan mielestäni itse ole tällainen. JOS he muka "heijastelevat" minussa olevaa "pimeyttä" niin kas kun se ei ole jo muutenkin tullut minusta ulos hakkaamisena, riehumisena, ahdistuksena tai muuna mitä en varsinaisesti enää koe kuin hyvin harvoin.

Minussa ei ole tällaisia ominaisuuksia tullut ulos joten tällaisia ominaisuuksia itsessään edustavat ihmiset ovat tippumassa pois. Jos tahdon rahaa/ intohimoa, löytyy jo sellaista seuraa.

Jos joku saa minut vakuuttumaan siitä että muissa oleva negatiivisuus on jotenkin minussa, niin hyvä.

Toistaiseksi tämä vaikuttaa olevan täysin turhaa. Kun olen ollut itse rakastava aurinko ja olen nähnyt ihmisluonteissa erilaisia ominaisuuksia, jotka itsestäni olen kitkenyt, niin miten ne ovat minussa vielä?

Voin myöntää avoimesti, että tykkään esim seksistä tai rahasta enkä näe näitä asioita "pahana" vaan hauskanpitona ja vaurautena. En vain ymmärrä miten nuo muut ominaisuudet heijastavat minulle "minun sisällä olevaa pimeyttä":

en kerta kaikkiaan käsitä.

Kiitos.
« Viimeksi muokattu: 13.06.2006 09:38:36 kirjoittanut ***JupiterGirl*** » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Tomtom
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #1 : 08.06.2006 20:58:15 »

Aika lyhyt ja tylsä vastaus on tulossa mutta ajattelen asian itse tällä tavalla että jos jokin asia on olemassa, sille on oltava vastakohta. Niinpä, jos itse olet rakastava aurinko, täytyy sinulla olla elämässäsi tämän vastakohta heijastaaksesi itseäsi. Tämän kautta siis tämä muiden negatiivisuus on osa sinua.
tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #2 : 08.06.2006 21:15:23 »

Lyhyestä "virsi kaunis", joten sinä sen sanoit, Tomtom smitten

Sillä kukaan ei voi olla "kokonainen", ellei omista jokaista elämämme totuutta itselleen!  Smiley
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #3 : 08.06.2006 21:44:39 »

Siis täh !?
Olenhan minä tosi "daiju" mutta... Miten olisi sana IHMINEN, INHIMILLISYYS ?
Siis että jokainen on VAIN ihminen, erehtyväinen ja moninainen.
KAIKISSA on omat p.kansa ja vahvuutensa, mutta KUKAAN ei ole pyhimys/täydellinen, eikä myöskään läpipaha paska. Siis meissä ON monia puolia, eikä kukaan toista parempi tai huonompi.
 Hmmm... Älkää välittäkö, mikäli käsitin väärin, mutta tällaista tuli tässä kohtaa mieleen.
Eli nostakoon kätensä pystyyn se, joka ON PYHIMYS ja samoin se, joka ON LÄPIPAHA MÄTÄPAISE...
JOKAISESSA meissä on sekä hyviä, että ilkeitä puolia.
Olemmehan ihmisiä, emme jumalia tms.
Vai olenko aivan väärässä...  uglystupid2
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #4 : 08.06.2006 21:51:16 »

Niin...
(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/yingyang.gif)
Jos vaikka hyväksyisit itsessäsi sen hyvän ja pahan olemassa olon, vähän niin kuin jing ja jangin, niin sitten sinun ei tarvitsisi kokea sitä vastakohtaa jollekin ominaisuudellesi ulkopuoleltasi niin kovana. Wink

(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/yingyang.gif)

Katsos kun kukaan ei voi olla vain pelkästään hyvä tai pelkästään paha. Wink

(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/yingyang.gif)

Se hyvä ja paha puoli ovat hiukan moniulotteisempia...

Katsos kun se, minkä sinä koet itsessäni varsin aurinkona ja hyvänä, voikin olla ulkopuoliselle katsojalle musta-aukko ja pahuutta.
Sama toisin päin, se minkä sinä koet pahana itsessäsi, onkin hyvää jollekin toiselle.
Vielä toisinkin päin, mikäli perässä pysyt, se minkä toinen kokee hyvyytenä itsessään, onkin sinulle jumalatonta pahuutta ja taas toisin päin.. Wink

(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/yingyang.gif)

Parempi siis hyväksyä itsessään nuo molemmat puolet, niin elämä helpottuu kummasti, kun niitä ei tarvitse ulkopuoleltaan kokea. smitten

(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/yingyang.gif)

tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #5 : 08.06.2006 21:54:30 »

Juuh, molemmat tai paremminkin MONET & MONINAISET puolet löytyy !
Kuten sekin, että olen samaan aikaan sekä tosi fiksu, että helkutin tyhmä...
Hih !  2funny
Olen kyllä varsinainen Jekyll & Hyde...
Maaninen tai depressiivinen, absolutisti tai alkoholisti yms.yms.yms.....
Mutta AITO, se taatusti olen ja parhaani aina yritän. Meni sitten syteen tai saveen...  laugh
« Viimeksi muokattu: 08.06.2006 22:07:54 kirjoittanut Gigianne » tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10602


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #6 : 08.06.2006 22:15:42 »

En ymmärrä vieläkään yhtään mitään.

Ei ole kyse siitä että olisi tarve TUOMITA ketään.

Mutta jos toinen on väkivaltainen/ kylmä, ja minä en, MITEN NÄMÄ OMINAISUUDET OVAT MINUSSA-

Koetan ymmärtää tätä vielä enemmän.

Jotta toisen ominaisuus olisi osa minua, tämän henkilön ja minun pitäisi olla yhtä. Ihmisillä on kuitenkin eri egot, tahdot ja erilliset sielut sekä eri inkarnaatiot.

Joku on poliisi, toinen rosvo.

Miten minussa on tämä kaikki? Käsittääkseni en ole vielä Kaikkeus, olen minä, erillinen sielu?

Ei ole kyse tuomitsemisesta vaan ominaisuuksien käyttämisestä, olemisesta ja tekemisestä.

Jos en ole ilkeä, miten toisen ilkeys on minussa? Potentiaalisesti on, mutta aktiivisena ei ole. Mitä sen JÄLKEEN tapahtuu kun olen "hyväksynyt" että ilkeys on olemassaoleva ominaisuus? Pitääkö minun ryhtyä ilkeäksi? Onko tämä kehäpäätelmä josta ei seuraa yhtään mitään edelleenkään?


täytyy sinulla olla elämässäsi tämän vastakohta heijastaaksesi itseäsi. Tämän kautta siis tämä muiden negatiivisuus on osa sinua.

*Miten se on osa minua.

Joku yritää ilkeydellä suojata egonsa sulautumista kanssani - sen ilkeytensä kautta hän on osa minua? Ilkeys on osa minua vaikka en olisi ilkeä, kylmä, kova julma??? Miten niin?
« Viimeksi muokattu: 13.06.2006 09:38:52 kirjoittanut ***JupiterGirl*** » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Ozzette
Vieras
« Vastaus #7 : 08.06.2006 22:21:42 »

Ehei, ei TUOMITA, ei niin...
Jokaisesta löytyy jotkut OMANLAISENSA hyvät & huonot puolet.
Eli joku on esim. väkivaltainen toinen taas ei missään nimessä. Mikä nyt on sitten kenenkin se ns. valoisa tai pimeä-puoli. Hmmm... Jotain sellaista yritän ajaa takaa...  idiot2
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #8 : 08.06.2006 22:31:01 »

Juuh, sitä yritin sanoa...
Jokainen meistä on ainutlaatuinen, erityinen OMANLAISENSA ihminen/persoona.
Ei löydy mistään toista TÄYSIN samanlaista. Heh, on tämä joskus niin hankalaa yrittää selittää, mitä tarkoittaa...  Grin
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10602


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #9 : 08.06.2006 22:32:43 »

Eli kysymykseen on tullut nopea vastaus?

Ei voida sanoa että syy on minussa ja kaikki lähtee minusta koska kaikki vain projisoivat minua minulle, eikä esim omia ongelmiaan ja agendojaan?

Käytin sanaa potentiaalinen; potentiaalisesti olen julma mutta todellisuudessa ei tarvi ryhtyä palkkamurhaajaksi vaik se olis aika "cool"?

Ja miten kieroksi asia pitää tehdä? Miten rakkautta säteilevä olento voisi ollakin musta aukko joka imee itseensä? Minusta mustaksi aukoksi rupeaa vain silloin kun lakkaa sen säteilemisen, auttamisen jne. idiot2
« Viimeksi muokattu: 13.06.2006 09:45:16 kirjoittanut ***JupiterGirl*** » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Ozzette
Vieras
« Vastaus #10 : 08.06.2006 22:40:29 »

Jep, nopeat syö hitaat...  Wink  2funny
SAMA potentiaali löytyy meistä kaikista, jokainen valitsee sitten itse, miten elämäänsä parhaaksi katsomallaan tavalla elää.
Joku haluaa syödäkseen soppaa, toinen taas tarvitsee "järeämpää" purtavaa.  Grin
« Viimeksi muokattu: 08.06.2006 22:43:49 kirjoittanut Gigianne » tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #11 : 08.06.2006 23:11:22 »

Jään miettimään ihmisten motiiveja toisiaan kohtaan.  angel Ja persoonan muutoksia.

Ja Kehon sanoja että miehet/ ihmiset näyttelisivät minulle omaa sisintäni - miten, jos en toimi sillä tavalla. Asterix sanoi jossain vaiheessa ihan ok että valon luo tulee yökkösiä, mutta ei väittänyt että valo on sama kuin pimeys ts. en ole kylmä ja julma, ellen päätä niin.

Mutta mitä sitten seuraa.. käytännössä. Mitä sitten TAPAHTUU. Elämän on oltava mielenkiintoista. :Smiley Cool

Elä ja ole, kuten oletkin niin näet sen eron!  Wink angel

Ja sen voin vielä sanoa, että Asterix sekä Gigianne ovat oivaltaneet jo sen "eron".  :Smiley smitten Vaan sinulta se vielä on hakusessa.  :Smiley angel smitten
« Viimeksi muokattu: 08.06.2006 23:15:04 kirjoittanut Keho » tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #12 : 08.06.2006 23:47:54 »

No esimerkkinä tuo esille ottamasi väkivaltaiset miehet.

Kaikki tietää, että on olemassa väkivaltaisia miehiä jotka tykkäävät paukuttaa naisia ja sitten on naisia, jotka kerta toisensa jälkeen antaa anteeksi ja/tai vaihtaa vain seuraavaan väkivaltaiseen mieheen.

Niin järjetön kuin tuo kuvio onkin, niin silti molemmat ruokkii siinä toisiaan.
Miksi siis kukaan nainen haluaa elää moisessa vuodesta toiseen ja miksi joku mies haluaa olla väkivaltainen?

(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/yingyang.gif)

Siksi, että olemalla uhri, marttyyri ja anteeksiantaja nainen saa olon, että on ikään kuin parempi kuin se lyöjä, siis se hyvä ja tuo lyöjä, on naisen silmissä se paha.

Väkivaltainen mies taas tuntee tekonsa hetkellä, että hän hallitsee ja omaa vaikutusvaltaa, on siis ikään kuin parempi, kuin se vtumainen nainen, siis se hyvä ja tuo vtumainen nainen, on miehen silmissä se paha.
(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/yingyang.gif)

Molemmilla on siis se toinen puoli omasta itsestään hukassa ja he hakevat sitä puolta toisesta.
Toisella on hukassa se valkoinen puoli ja toisella musta puoli, mutta toisen valkoinen puoli on toiselle musta ja toisin päin.

Vai oletko koskaan kuullut, että väkivaltaisella miehellä ei olisi selitystä, miksi löi?
Kyllä sieltä yleensä tulee syitä, kuten esim. se akka alkoi vtuilla ja aukoa päätään, jolloin paloi pinna.

Molemmat siis omaavat sekä väkivaltaisen että väkivallattoman puolen, tosin nainen käyttää henkistä väkivaltaa ja mies fyysistä väkivaltaa, joka on taas väkivallan kaksi eri puolta, fyysinen ja henkinen väkivalta-jingjang.

Väkivaltaan vastaa aina väkivalta, koska se ominaisuutena hakee vastapuolta itselleen ollakseen olemassa.

Esim. joku aloittaa suun soiton jollekin, riippuen vastapuolesta tämä joko vastaa siihen huumorilla naurahtaen ja rauhoittelevasti ja kävelee mahdollisesti pois mukavammalle paikalle istumaan tai sitten hän vastaa siihen samalla mitalla, jolloin toinenkin vastaa samalla mitalla ja täydellinen jingjang on muodostettu, jossa molemmat tuntevat olevansa oikeassa ja toisen olevan se paha. Wink
(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/yingyang.gif)

Tiedetään, että on myös olemassa ihmisiä, jotka eivät ole väkivaltaisia ja elävät vielä parisuhteessa.
Miksi ihmeessä? Varmaankin siksi, että heillä molemmilla on tasapainossa molemmat puolet omasta henkilökohtaisesta valon ja pimeyden jingjangistaan, jolloin ne hakee toisistaan täydentävät vastakappaleet, jolloin täydellinen väkivallattomuuden jingjang on muodostettu. Wink
(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/yingyang.gif)

Pariskunta, jonka välillä on väkivaltaa, usein miten heidän välillään tulee aina olemaan väkivaltaa ja pariskunta, jonka välillä ei ole väkivaltaa, koskaan tuskin tulee sitä olemaankaan.

Tuo jingjang kierre on varsin voimakas niin hyvässä kuin pahassa ominaisuuksissa ja sitä kierrettä on vaikea ja työläs hajottaa, koska aina se toinen puoli hakee vastakappaletta itselleen kuin magneetti ja varsin usein muista ulkopuolisista.

Mutta tässähän on se meidän kaikkien kasvun paikka kääntää se magneetin plus puoli omaan miinus puoleemme, eikä toisten.  Wink

(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/yingyang.gif)
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #13 : 09.06.2006 00:35:52 »

Asterix sanoi jossain vaiheessa ihan ok että valon luo tulee yökkösiä, mutta ei väittänyt että valo on sama kuin pimeys ts. en ole kylmä ja julma, ellen päätä niin.


On aivan kaksi eri asiaa nousta hyvän ja pahan yläpuolelle ja olla se yläpuoli, eli VALO, kuin olla joko vain ja ainoastaan hyvä tai paha.

Valo ei ole hyvä, eikä paha, eikä se myöskään jaa mitään hyvään tai pahaan.

Valossa ei ole olemassa hyvää, eikä pahaa, joten valossa ei ole myöskään tuomitsemista hyvään tai pahaan.

Valo on luovuus, joka syntyy, kun ihminen yhdistää kokonaisuudessaan oman feminiinisen ja maskuliinisen/plus ja miinus puolen/hyvän ja pahan/jne. puolen yhdeksi kokonaisuudeksi.

smitten smitten smitten smitten

Ja kun kokonaisuus on kuin valo ja valo loistaa kokonaisesta ja tasapainoisesta ihmisestä, joka ilmenee esim. että ko. ihminen nauttii omasta elämästään ja itsestään, joka on valon eräs ominaisuus ja ehkä tekee asioita joista muut vielä unelmoivat, elää tasapainossa toisen valon kanssa, omaa viisautta ja älykkyyttä, näyttää hyvälle, menestyy tai mitä ikinä tahansa tai kaikkea näitä edellä mainittua miksi ikinä valo haluaa itsensä luovuudellaan luoda, niin totta kai se houkuttaa paikalle yökkösiä pörräämään ympärillä. Wink

Toisilla on hiukan asiattomampi ääni siivissään ja toisilla hiukan asiallisempi, mutta valon ei tarvitse muuttua itse yökköseksi, vaikka niitä ympärillä lenteleekin. Wink

smitten smitten smitten smitten
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #14 : 09.06.2006 01:54:56 »

Lainaus
Siksi, että olemalla uhri, marttyyri ja anteeksiantaja nainen saa olon, että on ikään kuin parempi kuin se lyöjä, siis se hyvä ja tuo lyöjä, on naisen silmissä se paha.

Väkivaltainen mies taas tuntee tekonsa hetkellä, että hän hallitsee ja omaa vaikutusvaltaa, on siis ikään kuin parempi, kuin se vtumainen nainen, siis se hyvä ja tuo vtumainen nainen, on miehen silmissä se paha.



Molemmilla on siis se toinen puoli omasta itsestään hukassa ja he hakevat sitä puolta toisesta.
Toisella on hukassa se valkoinen puoli ja toisella musta puoli, mutta toisen valkoinen puoli on toiselle musta ja toisin päin.

näinpä lienee juuri vanhemmillani. voisin printata koko kirjoituksen heille luettavaksi. tosin varmasti tietävät sen itsekin sisimmässään, mutta kummasti ei se ikinä lopu.

enkä siis yritä väittää olevani parempi kuin he, mutta kesti pitkään tajuta tuo mekanismi...siis tajuta mistä siinä on kysymys. Kuunneltuani niitä loputtiomia valituksia siitä kuinka "tuo toinen on se hirveä...ja mitä SE teki tai sanoi" neverending.

luin jonkun raivostuneen kirjeen, jonka olin 9 vuotiaana kirjoittanut isälleni sen jälkeen kun hän tyhjensi säästöpossuni ( crazy2 Grin knuppel2)....(saadakseen kaljaa tietysti angel)

9-vuotias oli kirjoittanut..."äläkä sano että minut olisi ohjelmoitu niinkuin sinä aina sanot!" Minusta tuntui kun minua olisi pidetty vaan vieterinukkena jota voisi ohjelmoida eikä minulla olisi omaa tahtoa...isä jolla oli enemmän nyrkki hallussa pelkäsi että äiti jolla oli enemmän ajatus hallussa olisi ohjelmoinut minut häntä vastaan...


tämä nyt oli vaan tälläinen tarinanpätkä jolla en hae itselleni mitään nyyhkysympatioita vaan se vain sopi niin täsmällisesti heidän tilanteeseensa tuo kirjoituksesi. ihmeellinen on ihminen....
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 9
  Tulostusversio  
 
Siirry: