Sivuja: 1 ... 29 30 [31] 32 33
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Enkelinurkka  (Luettu 281210 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #450 : 10.03.2013 13:04:07 »

Tää on niin tätä.. En jaksanut alkaa vääntämään näin lapsellisesta asiasta. Vai korkeasti koulutetut.. Just. Hohoijaa.
Itse olen utelias mihin kaikkeen aivomme oikein pystyy ja kuuntelen mielelläni ihmisiä ja heidän kokemuksia. Mutta että aina ja aina vaan tää skitsofreenikko psykoosi jutut.. Jos yliluonnollisen psykologia kiinnostaa niin kirjastosta löytyy Jungin kirjoittama kirja. Itselläni se on vielä lukematta mutta voisi tuoda uusia ajatuksia ja oivalluksia  Smiley
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
unelmassa
Vieras
« Vastaus #451 : 10.03.2013 13:36:02 »

Mitenhän ne jotku lapset, jotka monesti aistii angel  on korkeesti koulutettuja.. :Smiley
Lapsen suustahan se totuus tulee, vanha sanonta.. Wink coolsmiley    Cheesy Cheesy
tallennettu
Mäntysuopa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 84



Profiili
« Vastaus #452 : 10.03.2013 14:02:05 »

Avicii, mikä kyseenalaistamisessa ja asioiden tutkimisessa on lapsellista? Eiköhän monen mielestä lapsellista ole usko olemattomaan...  Wink Onko sinulla sitten tarjota jotain konkreettista todistetta ja vastinetta sille "ainaiselle psykoosijutulle"? Sillä joka esittää väitteen on todistustaakka!

Minua kiinnostavat nämä asiat tosi paljon ja olisihan se hyvä ja kiva kokea itsekin jotain, mutta kun oikeasti, monet ihmisten ns. yliluonnollisisista kokemuksista ovatkin loppupeleissä ihan järjellä selitettävissä niin en todellakaan ihan heti niele esim. mitään enkelijuttuja. Ja onhan minulla ystäviä jotka uskovat esim yksisarvisiin mutta pitävät enkeleitä höpöhöpönä. Smiley

Unelmassa, miten todistetaan lapsen aistiminen? Lapsilla on aina mielikuvituskavereita! Smiley Jos lasta hoitava ihminen uskoo em. asioihin, totta kai tämä aikuinen menee mukaan juttuun ja "todentaa" lapsen näkemiset ja kuulemiset, mutta ei se sitä tarkoita että siellä sohvana takana mitään oikeasti olisi.  Grin

Ja miten niin kärkästä sanoa että maanisessa psykoosissa ihmiset luulevat olevansa jumalia? :O Jos vähänkään lukee psyykkisesti sairastuneiden elämäkertoja, psykologiaa, lääketiedettä jne., on erittäin selvä fakta, että tietyissä mt-häiriöissä ihminen todellakin luulee henkien puhuvan hänelle, luulee että ufot seuraavat, että on itse Jeesus jne. Tehkää vaikka tutustumiskäynti psykiatriseen sairaalaan niin kyllä lääkärit osaavat kertoa näistä! Smiley Kyse on tiettyjen sairauksien oireista, ei siinä ole mitään "kärkästä".
tallennettu
Mäntysuopa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 84



Profiili
« Vastaus #453 : 10.03.2013 14:06:31 »

Yhtä asiaa muuten ihmettelen täällä. Kaikki nämä "henkiset" ihmiset ovat niin ihania ja ymmärtäväisiä olevinaan - mutta kun joku uskaltaa kysyä todisteita, kokemuksia ja kyseenalaistaa juttuja, niin heti ollaan että onpas tuomitsevaa, leimaavaa, kärkästä, ja hohhoijaa.  Shocked

Ei sovi foorumin henkeen oikein, että ollaan suvaitsevinaan ihmiset sellaisina kuin ne ovat, pälpätetään kaiken maailman sielun sopimuksista ja siitä että kaikella on tarkoitus, mutta sitten kun vähänkään skeptinen ihminen saapuu tutkimaan asioita ja ihan siltä pohjalta että haluaisi itsekin uskoa kaikkeen mutta ei voi kun todisteita ei löydy, niin heti ollaan että huh huh, istu alas, mieti, onpas lapsellista jne.

Ehkä sillekin on joku tarkoitus, että minä olen nyt täällä, herättelemässä teitä vähän terveeseen järkeen ja logiikkaan??  Wink
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #454 : 10.03.2013 14:15:59 »

Cheesy

Joo.
Mulla henk. koht. ei ainakaan ole pienintäkään tarvetta tahi halua lähteä todistamaan yhtään kellekään yhtään mitään.  Kuten sanoin, mulle riittää se, että sisällä joku tuntuu oikealta, sytämmessä.
Ehkäpä juuri siinä onkin se ongelma, miksei se "kaikkeen" uskominen onnistu, koska yrittää liian kovaan loogisesti ja järjellä todistaa sellaista, joka ei ihmisen järkeen kovin hyvin mahdu?
Täytyy tuntea. Tai minun ainakin. En osaisi selittää, eikä minua suurpiirteisenä ihmisenä kovin edes kiinnosta, että millätavoin mikäkin toimii ja on tieteellisesti todistettavissa...toisekseen en usko että meitin ihmisten tiedemiehet ovat vielä niin pitkällä, että heiltä edes löytyisi konsteja todistaa näitä kaikenlaisia tapahtumia.
tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #455 : 10.03.2013 14:25:02 »

Heh heh, kuka se on noin väittänykkään.Olevansa Jeesus. Wink coolsmiley
Ja sä et ymmärtäis vaikka sulle rautalangasta vääntäis  Wink angel
Noh on minusta kärkästä sanoa noin, koska enhän minäkään sinua sano pöljäksi,kahjoksi..sä saat uskoa mitä lystää.. Wink
Eihän ketään voi "käännyttä".. Wink
tallennettu
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #456 : 10.03.2013 14:47:21 »

On asioita ja on asioita. On harhoja ja on harhoja.
Kyse onkin oppia itsestään niin että osaa erottaa oma mielikuvituksensa ja oppia mistä lähteestä luovuus, enkelit, keijut, pahat henget jne. kumpuaa. Jos jokainen ottaisi hetken aikaa ja sulkisi silmänsä ja oppisi tuntemaan itsensä ja millaisesta lähteestä ammentaa itsensä, miten ilmaisee itsensä, aistinko itsessäni, sisäisyydessäni jotain mitä en voi kertoa mutta on ja elää minussa. Jos pelkällä kylmällä järjellä yrittää näitä selittää niin ei pääse mihinkään. Koittakaa selittää ja todistaa esim luovuutta. Mistä se kumpuaa, mistä nämä kaikki kauniit soinnut ja sanat tulee? Tottakai on mt-häiriöisiä ihmisiä mutta heitä on todella vähän ja minusta on edelleenkin lapsellista istua ja todeta, ilman pätevää psykologista asiantuntemusta tai kokemusta omasta itsestään että he jotka aistivat jotain muuta olisi mieleltään häiriöinen. Voin istua vaikka viikkotolkulla keskustelemassa näistä mutta kun en voi todistaa, niin en voi. Voin vain kertoa miltä minusta tuntuu ja miten koen nämä asiat. Kaikki mitä sisäisyydessäni elää ja hengittää on subjektiivista mutta siinä se mielenkiintoinen osuus tuleeki, mistä nämä kumpuaa?  Wink
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
unelmassa
Vieras
« Vastaus #457 : 10.03.2013 15:15:21 »

a miten niin kärkästä sanoa että maanisessa psykoosissa ihmiset luulevat olevansa jumalia? :O Jos vähänkään lukee psyykkisesti sairastuneiden elämäkertoja, psykologiaa, lääketiedettä jne., on erittäin selvä fakta, että tietyissä mt-häiriöissä ihminen todellakin luulee henkien puhuvan hänelle, luulee että ufot seuraavat, että on itse Jeesus jne. Tehkää vaikka tutustumiskäynti psykiatriseen sairaalaan niin kyllä lääkärit osaavat kertoa näistä! Smiley Kyse on tiettyjen sairauksien oireista, ei siinä ole mitään "kärkästä".


Onhan tää aika paksua tekstiä... Huh Huh

Niin, kerrotko ootko kuinka korkeesti koulutettu.. Wink Mäntysuopa. Tongue

Uskotko sä Mäntysuopa lentäviin lautasiin.. Wink yks tuttu kerran sanoi, et heillä niitä on lennellyt.. Huh Huh Wink 2funny 2funny
« Viimeksi muokattu: 10.03.2013 15:20:00 kirjoittanut unelmassa » tallennettu
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #458 : 10.03.2013 15:29:14 »

Kun tuntee voimamattomuutta uusien asioiden edessä niin tuolloin sorrutaan usein ilkeyksiin ja  liiallisuuksiin menemisestä. Itse olen ihan yhtä utelias kun skeptikotkin mutta lähestyn asiaa erilailla  Wink smitten
Olkaa iloisen uteliaita, olkaa avoimipia ja suodattakkaa kaikki sydämen kautta  smitten
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
unelmassa
Vieras
« Vastaus #459 : 10.03.2013 15:49:17 »

Juu ri näin, ei mua hetkauta ollenkaan skepot.. :Smiley
Jokaisella on vapaus valita..mihin uskoo.. smitten smitten smitten smitten

Niija tää ketjuhan oli Enkelinurkka.. Mäntysuopa Wink lue tarkemmin seuravalla kerralla.. Wink
Kaikesta huolimatta Mäntysuopa, kyllä minä suakin rakastan.. Wink   smitten smitten
Usko pois, vaikka sä kuinka yrität vastustaa Wink     smitten   smitten
« Viimeksi muokattu: 10.03.2013 15:55:17 kirjoittanut unelmassa » tallennettu
Mäntysuopa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 84



Profiili
« Vastaus #460 : 10.03.2013 16:31:12 »

Koulutukseni on FM.

Ja tämä koko juttu lähti siitä että kyselin kommenttia ja mielipidettä, jos Lorna Byrne eli ENKELINÄKIJÄ (tiedän kyllä missä ketjussa ollaan ja mitä käsitellään!) olisikin vain psyykkisesti sairas. Eikä edelleenkään ole ollenkaan paksua sanoa, että monet maanikot joutuvat psykoosiin ja luulevat olevansa jumala tms. Mistä tämä voimakas reaktionne kumpuaa? Kiellättekö tosiasiat noin järjestelmällisesti? Onko nyt niin että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa? Enhän väittänyt että joku tässä ketjussa olisi psykoosissa tms.!

Enkä ymmärrä miksi pitäisi uskoa jotain ilman mitään todisteita. Mutta taitaa nämä "henkiset asiat" valitettavasti olla yhtä ja samaa kuin esim. kirkossa keskiajalla, pitää uskoa ja toisinajattelijat vaiennetaan?!

Ja siksi tämä keskustelu lähtee ihan ufoille teille ja siihen että onko joku pöljä vai ei, koska sitä pyytämääni ei kukaan voi antaa eli TODISTEITA. Jos teillä olisi konkreettista faktaa ym. niin ei tarvitsisi miettiä uskooko joku vaikka rautalangasta vääntää tai lentääkö meillä lautaset.  2funny Jos teillä ei ole antaa todisteita tai mielipiteitä kysymästäni Byrnestä niin miksi vastata ollenkaan??
tallennettu
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #461 : 10.03.2013 17:14:19 »

Tässä on se sama efekti kun yrittäisi todistaa että yöllä näkee unia tai säveltäjällä soi sinfonia valmiina päässä. Mutta toivoisin että kaikilla säilyisi se peruskunnioitus ihmisiä kohtaan. On asioita jota ei pysty todistamaan, eikä skeptikotkaan pysty todistamaan etteikö enkeleitä olisi jossain olemassa. Näin nämä nyt vielä menee.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Suomityttö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 510



Profiili
« Vastaus #462 : 10.03.2013 17:21:07 »


Näitä henkimaailman asioita on hankala todistaa, enkä tiedä tarvitseeko edes. Vähän kuin jos menee huoneeseen, jossa on riidelty ankarasti, epämukavan energian tunnistaa. Todistaa ei voi, elleivät riitelijät itse kerro.  tickedoff
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
Ave^^
Vieras
« Vastaus #463 : 10.03.2013 17:30:06 »

Eikös ne mielen sairaudetkin ole vain sosiaalisesti määriteltyjä? Kun on jotakin, mitä pidetään epänormaalina, se luokitellaan sairaudeksi. Suhteellista nämä jutut aina, homouskin oli pitkään sairaus, nykyään normaalia. Psykologia on varsin nuori tieteenala vielä, aika vähän sitä ihmisen mielestä vielä tiedetään. Siksi minua karmii aina, kun nykyään mielisairauksia luokitellaan joksikin eritys/toimintahäiriöksi aivoissa, joka voidaan pelkästään lääkkeillä korjata. Hieman yksinkertaistetaan asioita, että jos se dopamiinin takaisinotto yms. saadaan toimimaan, niin kaikki ratkeaa? Ihminen on kuitenkin yhä se psykofyysissosiaalinen kokonaisuus, eikä pelkkä fyysinen kone..
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #464 : 10.03.2013 17:30:47 »

Uskon asioitahan nämä on.

Ihan pakko kysyä, että mikä on FM?
Pyörii päässä kaikkia hienoja ehdotuksia, kuten suomen markka, feministi, filosofian maisteri, farmaseutti...?  :Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 ... 29 30 [31] 32 33
  Tulostusversio  
 
Siirry: