Äänestys
Kysymys: Uskontojen väliset kiistat, ja voiko niitä ratkaista.
Lutterin oppi. - 9 (9.6%)
Helluntailaisuus. - 0 (0%)
Jehova. - 0 (0%)
Lestadia. - 1 (1.1%)
Joku muu Protestanttinen. - 0 (0%)
Roomalasi katollinen. - 0 (0%)
Kreikkalais katollinen. - 1 (1.1%)
Islamilainen - 0 (0%)
Juutalainen. - 1 (1.1%)
Minulla on oma käsitys Jumalasta. Mikä. - 63 (67%)
Joku muu uskonto. - 15 (16%)
Ateisti. - 4 (4.3%)
Äänestäjiä yhteensä: 71

Sivuja: 1 ... 7 8 [9]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä on uskosi perusta ?  (Luettu 68830 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
meiju
Vieras
« Vastaus #120 : 14.11.2005 21:13:07 »

Aikani yritin tulla hyväksi kristityksi, kävin pitkiä keskusteluja lapseni kummitädin kanssa asioista ja totesin sitten, että ei minusta ole siihen, noudattamaan niitä oppeja jotka hänen mielestään tekevät hyvän kristityn (seurakuntayhteys, pidättäytyminen seksistä ilman avioliittoa yms.). Lisäksi hän tuomitsi kiinnostukseni astrologiaan ja uniin asioina, jotka vievät ajatukset pois Jumalasta, ja sanoi, ettei Jumala halua ihmisten tietävän tulevaisuudesta etukäteen. Hän on saanut oppinsa raamattuopistossa ym. hengellisillä kursseilla, mistä voi päätellä, että tämä on ev.lut.seurakuntien, helluntailaisten jne. yleinen tapa ajatella asioista. Totesin ettei minusta siis ole uskovaiseksi.

Voi kuule, et ole ainut joka ei sovi noihin marginaaleihin  Grin!
Minä en aiokaan taipua ihmisten luomiin käsityksiin siitä kuka on hyvä kristitty.

Minun oma käsitykseni on, että Jumala on rakastava ja armollinen ja hyvä sydäminen. Hän välittää meistä sellaisina, kuin hän on meidät luonut. Ei hän taritse muuta, kuin vasta rakkautta.

Ja mikäli sitten jonain päivänä, kun aikani koittaa, olinkin väärässä ja olinkin vain syntinen pelle, niin ainakin seurasin omaa sydäntäni.  Cheesy Sehän on tärkeintä, eivätkä mitkään kristittyjen säännöt. Luepa muutan laulujen laulu raamatusta! Siinähän sitä miehen ja naisen välistä rakkautta on.. eikä muistaakseni mistään käy ilmi heidän olevan naimisissa (voin olla väärässäkin).

Minähän en tässä miesten maailmassa alistu. Se aika on ohitse.  coolsmiley
Jos Jumala loi miehen ja naisen kuvakseen, me olemme kaikki tasa-arvoisia.

tuuli-juulia:
Älä anna kristittyjen kiihkoilijoiden keksimien sääntöjen tulla sinun ja uskomustesi väliin.  Smiley

Nyt minusta kuulostan joltakin ääri kristityltä.. mitä en kuitenkaan ikinä tahdo olla.. olen vain minä ja uskoni ja ajatukseni  Cheesy.
« Viimeksi muokattu: 14.11.2005 21:17:31 kirjoittanut meiju » tallennettu
meiju
Vieras
« Vastaus #121 : 14.11.2005 21:22:08 »

En halua nyt mollata ketään, mutta minusta jokaisen, joka ajattelee pahaa uskonnoista voisi miettiä ensin tarkasti omat kantansa, sillä voi helposti tuoda esiin asioita joita ei tarkoita ja puhua asioista joista ei tiedä.

En toki tiedä, tarkoititko edellisellä minua, mutta minä harvoin tuon kirjoittamalla esiin asioita, joita en tarkoita. Kirjoittaessa ehtii hyvin miettiä sanomaansa, kun taas kiivaassa keskustelun tuoksinnassa ei aina välttämättä ehdi  Smiley Mitä tietämiseen tulee, niin en tainnut oikein ymmärtää viittaustasi.. Huh

En aina saa tuotua itsekään itseäni esille  Grin. En toki sinua tarkoita, minusta olit asiallisella tavalla tuomassa asiaasi esille.

Tarkoitin lähinnä ihmisiä, jotka tulevat foorumeille riehumaan ja "Kristin usko on pyllystä!" ilman mitään omia perusteluita ajatuksilleen.

Erimieltä saa olla, tietysti, mutta täällähän on tarkoitus jutella asioista ihan ihmismäisesti  :Smiley. Kerran lähdin yhdeltä foorumilta sellaisen moderaattorin takia  Undecided.
Ja se on mukaavaakin kuulla muitten ajatuksia, kunhan niille vain on jotain tastaakin.
tallennettu
Lemmikki
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 137



Profiili
« Vastaus #122 : 15.11.2005 12:16:36 »

Esimerkiksi Luterilainen uskonto, myöntää Enkelit. Mutta toisaalta taas kieltää ne. Outoa. Undecided Undecided Undecided Undecided Undecided
Lainaus

Raamattua lukeneena siellä puhutaan kyllä enkeleistä ja siitä, että ne ovat uskovien turvana. En ole kuullut saati lukenut, että ne kiellettäisiin, vaikka luterilainen olenkin. Enkeleitä ei kuitenkaan tule palvoa, koska ne ovat palvelevia henkiä, eivät Jumalia.  Smiley
tallennettu

Aurinko vesimiehessä/1. huoneessa
Nouseva jousimies, Deskendentti Kaksoset
Keskitaivas Skorpioni, Keskiyö Härkä
Kuu Jousimies/1. huone
Merkurius Kauriissa/1. huoneessa
Mars Oinaassa/3. huoneessa
Venus Kauriissa/1. huoneessa
Chiron Vesimiehessä
Noususolmu Skorpionissa, Laskusolmu Härässä
astrada
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 18


Profiili
« Vastaus #123 : 21.11.2005 22:33:17 »

Vaikka edelleen ev.lutti olen (siis kirkkoon kuulun), en siihen enää mitenkään usko.
Olen eklektinen wicca ja sitä harjoitan, tajusin sne omaksi itsekseni, kun nuorempana (siis nuori minä vieläkin olen, mutta nuorempana) etsein itseäni ja jotain..  Smiley

Uskontoni perusta (en välttämättä ymmärrä kysymystä, mutta vastaan jotain) on oma uskoni siihen mihin uskon (eli tässä tapauksessa wiccaan).
tallennettu

"Ole rakkaudessa totinen, jos todeks` tunnet rakkauden"
solnesko
Vieras
« Vastaus #124 : 22.11.2005 01:03:28 »

... mutta nuorempana) etsein itseäni ja jotain..  Smiley
Heh... porilainen imperfekti... häpee...  2funny
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 2008



Profiili
« Vastaus #125 : 23.11.2005 23:18:29 »

angel
              Kaikkihan on hyvin just`niin kun kavereista otetaan tukea,
              Uskotaan yhdessä ja voidaan hyvin.!
              Entä jos omat jalat eivät kanna, eikä kavereita olekkaan
              tavoitettavissa? - Onko meidän USKO mennyt, vai oliko
              se vain paikallista!
              Jospa on aika ottaa etäisyyttä ympäristöön ja astua pit-
              kä TIE kohti ITSEÄ.

             
« Viimeksi muokattu: 19.01.2006 23:01:39 kirjoittanut Kotkansilmä » tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #126 : 24.11.2005 11:54:40 »

Olen kirkosta eronnut stooalainen. Mulla on myös oma uskonto, joka on sekoitus populaarikulttuuria, markkinataloutta ja luonnontieteitä. Smiley
tallennettu
jam0
Vieras
« Vastaus #127 : 24.11.2005 12:46:06 »

Haen ennemmin yhtymäkohtia kaikista uskonnoista, yksikään niistä ei ole oikeasti -sellaisena kuin ne alunperin ovat olleet ole- pahoja. Voin kuvitella kuinka ihmiset pitävät esimerkiksi koraanin tietynlaista raakuutta hirveänä asiana, miten Allahin puolesta voi tappaa? Täytyy kuitenkin muistaa että alunperin ihmiset lähi-idässä on -olleet ja on vieläkin- niin eri maailmasta omalta ajatusmaailmalta, niínkuin kulttuuriltaankin, ettei me länsimaiset ihmiset niitä voida käsittää. Eikä me olla mitään sanomaan miten niiden tulisi tehdä ja sotkunsa selvittää. Asiat mitä me pidetään hirveänä, on niille itsestään selvyys ja toisinpäin. Buddhalaisuus ja taolaisuus on minulle lähimpänä tällä hetkellä, mutta en todellakaan kiellä myöskään kristusta enkä jumalaa.
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1563



Profiili
« Vastaus #128 : 22.12.2005 10:03:13 »

Ajattelin nostaa tätä kyselyä nyt, kun keskitalven juhlan aika on hippeimmillään!

Tämähän on vanha, perinteinen valon juhla, jonka sitten papit lanseerasivat Jeesuksen syntymäjuhlaksi, että saivat sille haluamansa piirteet.

Vai kuinka  santa_rolleyes
tallennettu
Geisha
Vieras
« Vastaus #129 : 04.01.2006 22:10:09 »

Minä.
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 2008



Profiili
« Vastaus #130 : 04.01.2006 22:52:58 »

Minä.

 coolsmiley  NYT vasta hokasin !  Kiss

                     ON sattunut paha moka, joo joo, oletan.

                       USKO, se on hakusissa ?     Undecided Undecided

                        Toivottavasti !


                 
« Viimeksi muokattu: 19.01.2006 23:02:20 kirjoittanut Kotkansilmä » tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Geisha
Vieras
« Vastaus #131 : 04.01.2006 22:57:08 »

Ei ole, kunhan vain piikittelen eräille pissahousuille.

Oikeastihan minä arvostan teitä, mutta vain harvat ymmärtävät minua.
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 2008



Profiili
« Vastaus #132 : 04.01.2006 23:10:32 »



Oikeastihan minä arvostan teitä, mutta vain harvat ymmärtävät minua.

 coolsmiley
                 Kiitos, otan tietysti heti ja mitä pikimmin kaiken kunnian

                  itselleni, kiitos. . . ! 

                     2funny NO, jos sittenkin ! ! ?


                 
« Viimeksi muokattu: 19.01.2006 23:02:44 kirjoittanut Kotkansilmä » tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Sivuja: 1 ... 7 8 [9]
  Tulostusversio  
 
Siirry: