Äänestys
Kysymys: Uskontojen väliset kiistat, ja voiko niitä ratkaista.
Lutterin oppi. - 9 (9.6%)
Helluntailaisuus. - 0 (0%)
Jehova. - 0 (0%)
Lestadia. - 1 (1.1%)
Joku muu Protestanttinen. - 0 (0%)
Roomalasi katollinen. - 0 (0%)
Kreikkalais katollinen. - 1 (1.1%)
Islamilainen - 0 (0%)
Juutalainen. - 1 (1.1%)
Minulla on oma käsitys Jumalasta. Mikä. - 63 (67%)
Joku muu uskonto. - 15 (16%)
Ateisti. - 4 (4.3%)
Äänestäjiä yhteensä: 71

Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä on uskosi perusta ?  (Luettu 69822 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Mari Harmaa
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 19


I have a dream...


Profiili
« Vastaus #105 : 13.11.2005 20:27:14 »

Minä uskon että on olemassa jokin korkeampi voima. Ja uskon myös että jokaisessa meissä on jotakin tuosta korkeammasta voimasta.

Kaikella on tarkoituksensa.
tallennettu

Toivon että joskus oppisimme leikkimään yhdessä. Nätisti. =)
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1563



Profiili
« Vastaus #106 : 13.11.2005 20:45:33 »

Vanhasta testamentista puuttuu noin puolet, ja uudesta testamentista peräti kaksi kolmasosaa.
 tickedoff tickedoff tickedoff

Pitää varmaan paikkaansa! No, vanha testamentti pitäisikin jo siirtää suosiolla historiankirjojen joukkoon, mutta mielenkiinnolla jäämme odottamaan, koska Qumranin kirjakääröt saavat oman sijansa raamatussa, samoin kuin siitä poistetut Jeesuksen puheet, joissa viitataan jälleensyntymiseen.
Onneksi löytyy aiheesta jotain suomennettunakin. Luin tässä jokin aika sitten kirjan Nag Hammadin teksteistä. Olikohan sen nimi jotain sellaista kuin: Nag Hammadin kätketty viisaus. Mielenkiintoisaa luettavaa kaiken kaikkiaan.  Smiley
tallennettu
solnesko
Vieras
« Vastaus #107 : 14.11.2005 00:04:55 »

(v. 1771 raamatunväännöksen mukaan)
Lue, Pyhien tekstien väärennöksen mukaan.  tickedoff
No niinhän minä juuri luin eli kirjoitin - "v. 1771 raamatunväännöksen mukaan"...  Angry
tallennettu
Mio
Astroholisti
*****
Viestejä: 1502


Ea Mai


Profiili
« Vastaus #108 : 14.11.2005 00:31:26 »

Mitenkä satoja tai tuhansia vuosia sitten tapahtuneet asiat saavat ihmiset hiillostumaan? Mikä siinä oikein on? Jeesuksesta on esim. tapeltu 2000 vuotta. Miksi?
tallennettu

The clay of reality is molded in dreams
solnesko
Vieras
« Vastaus #109 : 14.11.2005 01:08:57 »

Mitenkä satoja tai tuhansia vuosia sitten tapahtuneet asiat saavat ihmiset hiillostumaan? Mikä siinä oikein on? Jeesuksesta on esim. tapeltu 2000 vuotta. Miksi?
Koska niistä on tehty uskonto - vallan ja oikeassaolemisen näyttämisen väline.
tallennettu
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #110 : 14.11.2005 01:18:11 »

Mitenkä satoja tai tuhansia vuosia sitten tapahtuneet asiat saavat ihmiset hiillostumaan? Mikä siinä oikein on? Jeesuksesta on esim. tapeltu 2000 vuotta. Miksi?
Koska niistä on tehty uskonto - vallan ja oikeassaolemisen näyttämisen väline.

Tuost vastauksesta pitäisi kolista 5 "Armaa" säkkiisi, mutta ei voi "antaa" kuin kerran tunnissa.

 2funny 2funny 2funny 2funny 2funny
tallennettu
Mio
Astroholisti
*****
Viestejä: 1502


Ea Mai


Profiili
« Vastaus #111 : 14.11.2005 01:38:53 »

Mitenkä satoja tai tuhansia vuosia sitten tapahtuneet asiat saavat ihmiset hiillostumaan? Mikä siinä oikein on? Jeesuksesta on esim. tapeltu 2000 vuotta. Miksi?
Koska niistä on tehty uskonto - vallan ja oikeassaolemisen näyttämisen väline.
No sittenhän sillä ei uskonnollisuuden kanssa ole mitään tekemistä. Miten voisikaan? Uskonto ja uskonnollisuus ovat ihan eri asioita. Toinen on kuin maahan pystytetty patsas ja toinen on vapaa niinkuin elämä on
tallennettu

The clay of reality is molded in dreams
solnesko
Vieras
« Vastaus #112 : 14.11.2005 01:57:54 »

No sittenhän sillä ei uskonnollisuuden kanssa ole mitään tekemistä. Miten voisikaan? Uskonto ja uskonnollisuus ovat ihan eri asioita. Toinen on kuin maahan pystytetty patsas ja toinen on vapaa niinkuin elämä on
Njetu. Uskonnollisuus on juuri sitä uskonnon pauloissa olemista - joko valtaa pitävänä tai vallan alaisena. Usko sen sijaan, kuten hengellisyyskin, ovat taas ihan eri planeetalta.
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #113 : 14.11.2005 07:39:22 »

Herran pelko on kaiken alku ja juuri ja niin ihminen ihminen loi uskonnot

Astrologiaa ja muita ennustuksia seuratessa olen pannut merkille, että aikakautemme on menossa suuntaan, jossa eri uskontojen kulissit rapistuvat. Jäävuoren huippuna on jo esille tullut pappis pedofilia, uskontojen hyväksi käyttö röyhkeydet, talousrikokset uskonto lahkoissa ym..
Uskontojen opit ovat ihmisten keskuudessa kadottaneet Rakkauden merkityksen toisia ja luontoa kohtaan. Uskonnot pelottelee ihmisiä maailman lopulla ym. syntisyydellä, mutta miksi ei mielummin valistaisi ja näyttäisi esimerkkiä. Eläisivät ja toimisivat puheidensa mukaan.

Uskontoa on nykyään poliittinen valtaelin ja valtapelikenttänä esim. USA:ssa uskontojen ympärillä pyörii melkoinen viihde ja talous bisnes. Ja sitten siellä kärsivä yksilö on vain pelinappula ja maskotti toiminnalle.
" Ei pääse hautaan ja taivaaseen, jos maksa kirkollis veroa", että näin meillä on aina peloteltu.
Uskonto ei ole väärin tai väärää, jos ihminen löytää sitä kautta yhtyden ylöspäin ja sisinpäänsä.
Meikäläiselle riittää, että omaan suoran yhteyden ylöspäin niin ei tartte välikäsiä muokkaamassa ajatuksiani ajantrendeille sopivaksi. angel  knuppel2
tallennettu
solnesko
Vieras
« Vastaus #114 : 14.11.2005 10:43:51 »

...aikakautemme on menossa suuntaan, jossa eri uskontojen kulissit rapistuvat...
Ja toisaallta kulttuurikulissit vahvistuvat. Kirkko laatii hikipäissään nuorisolle yhä "trendikkäämpää" ohjelmaa, jotta saisi pidettyä veronmaksajansa. Nuoriso ihan varta vasten liittyy tänä päivänä kirkkoon saadakseen coolit häät ja fiiliksiä vanhasta kulttuurista - viis uskosta! Vanhat äärilahkotkin on kaiken tämän keskellä pidettävä hengissä, että vanhempi mustapukuinen äärimasokistinen väestö saisi kaipaamansa/tarvitsemansa itsepiiskauksen synneissään...

Lainaus
Uskonto ei ole väärin tai väärää, jos ihminen löytää sitä kautta yhtyden ylöspäin ja sisinpäänsä.
Aivan. Ihan niin kuin mikä tahansa lentopallokerho.

Lainaus
Meikäläiselle riittää, että omaan suoran yhteyden ylöspäin niin ei tartte välikäsiä muokkaamassa ajatuksiani ajantrendeille sopivaksi.
Jeps. Yksi ja toinenkin uskonto muokkaa vauhdilla oppejaan trendikkäiksi. Kumma juttu, että "ainoa oikea oppi" voi sillä lailla muuttua... Jehovathan ovat tästä olleet kautta aikojen kuuluisia ja ovat tehneet sen vielä hyvin tyhmän avoimesti (laskematta vielä mukaan niitä kaikkia maailmanloppuja):
Ensin niillä ei ollut Kristusta ollenkaan... Sitten kun kristityt pakanat vaativat Kristuksen mukaan oppia voidakseen uskoa jehovaan, se hyväksyttiin, vaikkei hän sitten ihan Jumalan Poika ollutkaan... Sitten yleisön pyynnöstä Kristuksesta piti lopulta tehdä Jumalan Poika, mutta ihmeitä ei edelleenkään voinut tapahtua, sillä niitä tehtiin vain silloin kauan sitten... Tällä hetkellä ovat jo ihmeetkin sallittuja, mutta niitäkin voi olla vain tietynlaisia ja tiettyjen pyhien henkilöiden tekeminä...
Kyllä kansa tietää![/size]  knuppel2
tallennettu
uranianmale
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 16


Profiili
« Vastaus #115 : 14.11.2005 10:51:02 »

Valtauskonnoista buddhalaisuus on pystynyt säilyttämään alkuperäisen sanoman ylivertaisesti parhaiten. Sinä itse voit olla Jumala ja kaikki muu on turhaa lässytystä. Tarrautumista valheellisiin uskomuksiin. Eikä tämä ole edes sitä pelättyä Jumalan kieltämistä. Itse ihastuin tähän. angel 2funny
tallennettu
solnesko
Vieras
« Vastaus #116 : 14.11.2005 10:53:50 »

Sinä itse voit olla Jumala ja kaikki muu on turhaa lässytystä. Eikä tämä ole edes sitä pelättyä Jumalan kieltämistä. Itse ihastuin tähän. angel 2funny
Minä minä minä... sopii kyllä minulle...  2funny 2funny
tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #117 : 14.11.2005 11:05:16 »

Ennen vanhaan, kun ihmisten omat Juma-tietoisten mielien teot eivät olleet enää yhteydessä Luojaan, tehtiin koetta sen kollektion ohjaavasta energioista ihmisen kasvulle eli Valon lisäykselle siten, ettei kukaan tehnyt muuta kuin yritti Itse löytää takaisin siihen yhteyteen. Ja tähän avuksi luotiin uskonnot ihmiselle eli pappien tarkoitus oli vain siinä välikätenä olla eikä suinkaan Itse olla ohjaamassa ihmisiä siihen suuntaan kuin egoilleen kuului tahtoa. Muttei eletty kuin egoilleen kuuluvan tahdon alaisena tähän saakka, kunnes Usuin kuuluikin palauttaa Jumal-tietoisen mielemme yhteydet takaisin Kosmisella Rakkaudella ja sen tähden hänelle annettiin työkaluksi Reikin energiat.

Muttei vielä sekään tehnyt tekojaan aidosti ennen kuin vasta silloin, kun aloitettiin sen Pohjolamme Valon teot eli kolme vuotta sitten, kun sen Reikin aidotkin teot julkaistiin vain sellaisissa muodoissaan kuin oli tarpeen kertoilla niille, jotka ensimmäisinä tulevat tekemään totta siitäkin, etteivät Pohjolamme Valon teot ole satua. Eli Korkeimmat Luojamme energiat ovat jo täällä. Ja sen tähden emme enää aidoilla teoillaan olekaan sen kollektion ohjauksessa olleetkaan enää kolmeen vuoteen vaan ainoastaan tehneet sille Jumaluudellemme tekoja sen puhdistuksen avulla, jota täällä astrofoorumillakin on harrasteltu jo kohta kahden vuoden ajan, voidaksemme tehdä sille Pohjolamme Valolle kohta teon.

Joten uuden uskonnon synty on jo tosi!  smitten
tallennettu
Nothobel
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 19


Keltainen Magneettinen Soturi


Profiili
« Vastaus #118 : 14.11.2005 19:30:05 »

En halua nyt mollata ketään, mutta minusta jokaisen, joka ajattelee pahaa uskonnoista voisi miettiä ensin tarkasti omat kantansa, sillä voi helposti tuoda esiin asioita joita ei tarkoita ja puhua asioista joista ei tiedä.

En toki tiedä, tarkoititko edellisellä minua, mutta minä harvoin tuon kirjoittamalla esiin asioita, joita en tarkoita. Kirjoittaessa ehtii hyvin miettiä sanomaansa, kun taas kiivaassa keskustelun tuoksinnassa ei aina välttämättä ehdi  Smiley Mitä tietämiseen tulee, niin en tainnut oikein ymmärtää viittaustasi.. Huh
tallennettu

Aurinko, Kuu, Merkurius, MC - Härkä
AC - Neitsyt
Venus - Kaksoset
Mars - Vaaka
Tulivuohi
vilmu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 92

~Au skorpioni ~Ac leijona ~Kuu rapu


Profiili
« Vastaus #119 : 14.11.2005 20:22:18 »

Tuo Pallaskissan ajatusmaailma on aika lähellä omaani. En usko tähän kristillisen kirkon jumalaan, josta koulussa opetetaan. En kuulu kirkkoon, enkä ole koskaan kuulunutkaan, koska vanhempani ovat sieltä eronneet jo ennen syntymääni. Olen kuitenkin koulussa istunut uskontotunnit, joten tiedän kristinuskosta ja raamatusta ennemmän kuin monet ikätoverini, jotka kuuluvat kirkkoon.  angel

Minäkin uskon elämään, ehkä myös jonkin verran kohtaloon. Kohtalo ohjailee elämämme kulkua tuolla taustalla, mutta silti voimme vaikuttaa omilla teoillamme paljonkin elämämme kulkuun. Ehkä on olemassa jokin jumala, jumalatar tai jumaluus, en tiedä. Ehkä vahvin uskoni on elämään ja kohtaloon.

Ateisti en kuitenkaan koe olevani, sillä eikös ateismi ole sitä, että ei usko mihinkään. Kai jokainen sentään uskoo edes itseensä!?!   Tongue
tallennettu
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9
  Tulostusversio  
 
Siirry: