Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 13
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Reiki kursseista  (Luettu 88471 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #120 : 05.05.2011 16:50:47 »

Lainaus
Ja itse tahdon keskusteluun sanoa, että kyllä täällä monetkin saa varmaan energioita näistä viesteistä.. myös varmaan moni sellainen, joka ei liity keskusteluun mitenkään eikä se liikuta tippaakaan tunnetasollakaan, jolloin väittäisin että ehkä ihan jokainen ei silti projisoi täällä taustalla omia energioitaan, vaikka tuntisi jotain.

Hyvinkin todennäköistä että saavatkin.
Tajusinpa vain tätä ketjua lueskellessa ja eritoten näitä viimeisimpiä, että minä tosiaan teen niinkuin toivon itselleni tehtävän: En ikinä katsele kenenkään energioita ilman erillistä lupaa, en keskustelupalstoilla enkä myöskään livenä. Minusta sellainen tuntuu tirkistelyltä...  Cheesy En tarkoita, että paheksuisin sitä ollenkaan tai mitään sensuuntaista, joillekin se voi olla yhtä luonnollista kuin hengittäminen, se ei vain ole minun juttuni. Erakkoluonne kun aika lailla olen, niin kunnioitan toisten yksityisyyttä tosi korkealle, kuten toivon omaani kunnioitettavan.

Minulle riittää lukea mitä ihmiset kirjoittavat enkä rivien väliinkään koskaan lue mitään, vaan otan kaiken niinkuin se on kirjoitettu. Tämäkin on samaa sarjaa 'tee muille kuten toivoisit itsellesi tehtävän.' Minun kohdallani on nimittäin sataprosenttisesti ihan aina käynyt niin, että jos rivieni väliin on luettu jotain, se on ollut ihan pielessä. Tämä on pätenyt niin naamakkain keskustelussa, kuin keskustelupalstoillakin. Minulla ei taida nimittäin olla olemassakaan niitä 'rivienvälejä':Minulla on Sepon soturin tulkinnan mukaan alitajunta päivätajunnassa mukana, eli kommunikaatiossani ei ole mitään kätkettyä vaan kirjoitan kaiken juuri niinkuin se on. (Ja otan myös asioita kirjaimellisesti - juuri niinkuin se alitajunta ne ottaa... en esimerkiksi tajua symbolisesta runoudesta hönkäsen pöläystä.  Shocked )

Mutta olisi tosi mielenkiintoista kyllä kuulla, millaisia energioita muut ovat tästä ketjusta aistineet ikään kuin kokonaisuutena.
« Viimeksi muokattu: 05.05.2011 17:00:51 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #121 : 05.05.2011 17:27:57 »

Itse jäsennän maailmaa aika paljon symboliikan kautta ja niissähän mielenkiintoista on se, miten jokainen yksilö ne tulkitsee. Sehän kertoo oikeastaan enemmän itse tulkitsijasta kuin itse asiasta. Tavallaan peilejä nekin. Symbolinen runous ja kirjallisuus on aika nautinnollista. Joskus tilanteen tai tunnetilan voi vangita paremmin symboliksi, kuin sanomalla tasan tarkkaan mitä tuntee tai mitä tapahtui.

Itselleni tästä ketjusta on jäänyt se fiilis, että kierretään kehää. Mutta kirjoitinkin jo ajatukseni aikaisemmin tähän ketjuun. En jaksa itse välttämättä aina lukea ketjuja, joissa on paljon tunnetta mukana, sillä se on oikeasti kuluttavaa, kun itse jään aika helposti kiinni niihin "viboihin". Eli saatan olla ärsyyntynyt, vaikka "taistelu" ei olisi omani. Sitä välillä ihmettelee miksi olen ärsyyntynyt ja kun asiaa tarkemmin miettii, sitä huomaa, että itse asiassa minun ei tarvitse olla ärtynyt.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Yep
Vieras
« Vastaus #122 : 05.05.2011 18:12:04 »

Eklektikko: Hän ilmaisi aikaisemmin (tai niin käsitin kirjoitetun
perusteella), että ei ole ollut kurssillani, joten oletusarvo on
silloin, että kommentaari on kummunnut jostain muusta läh-
teestä.  Smiley Nythän hän ilmaisee vihjailevasti olleensa kurssil-
lani, joten asia muuttuu aika paljon nyt niiksi "oppiristiriidoik-
si", josta aikaisemmin tässä ketjussa on ollut mainintoja.

Minulla ei ole mitään vanhoja kaunoja reikifoorumilta. Minua ei ole "heitetty ulos". Tuskin olet koskaan edes noteerannut minua. Ainoa, mikä siellä ärsytti oli teidän kahden oppiriidat siitä, kumman kehittämä oppi on ainoa oikea.

Niin, jos se sisälukutaito ei ole itselle se jaloin oppimistaktiikka niin siihenkin löytää kyllä toisenlaisen metodin tajuta mitä muut sanoo. Eli sydämellä kuunnellen, ei ainoastaan aivoilla, aukaisee yleensä jokaisella sen universaalin eli jalomman sisälukutaidon,

Sisälukutaitoa kannattanee siis Alcedonkin harjoitella  Wink
« Viimeksi muokattu: 05.05.2011 18:13:55 kirjoittanut Yep » tallennettu
Unissa Kävelijä
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 316



Profiili
« Vastaus #123 : 05.05.2011 18:14:57 »



Tajusinpa vain tätä ketjua lueskellessa ja eritoten näitä viimeisimpiä, että minä tosiaan teen niinkuin toivon itselleni tehtävän: En ikinä katsele kenenkään energioita ilman erillistä lupaa, en keskustelupalstoilla enkä myöskään livenä. Minusta sellainen tuntuu tirkistelyltä...  Cheesy


Mutta olisi tosi mielenkiintoista kyllä kuulla, millaisia energioita muut ovat tästä ketjusta aistineet ikään kuin kokonaisuutena.

Mä tunnen ihmisten energiat iliman sen ihimeellisempiä miettimättä. Vähän samalla periaatteella, kuin haistan ihmisten ominaishajut. Sen vain haistaa, halusi tai ei, mutta kun se haisee spurgu-paskalle, niin toki otan luonnollisesti etäisyyttä ja miellyttävän tuoksun tuntiessani taas läheisyyttä. Mulle eri ihimisten energyt vaan toimii nuan.

Tässä ketjussa? Ihan pakkoko on ottaa kantaa? Hahaha..
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #124 : 05.05.2011 18:20:34 »


Mutta olisi tosi mielenkiintoista kyllä kuulla, millaisia energioita muut ovat tästä ketjusta aistineet ikään kuin kokonaisuutena.

Tässä ketjussa? Ihan pakkoko on ottaa kantaa? Hahaha..

Pakko! Ainakin minua kiinnostaa  Smiley
« Viimeksi muokattu: 05.05.2011 18:22:53 kirjoittanut Yep » tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #125 : 05.05.2011 18:39:02 »

Poistin. Ei jaksa kinata ton kanssa.
Rakkautta perään  smitten
« Viimeksi muokattu: 05.05.2011 19:19:54 kirjoittanut Yep » tallennettu
Unissa Kävelijä
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 316



Profiili
« Vastaus #126 : 05.05.2011 19:07:18 »

]
Tässä ketjussa? Ihan pakkoko on ottaa kantaa? Hahaha..

Pakko! Ainakin minua kiinnostaa  Smiley

Samperi ku justiinsa tulin suihkusta..  Undecided mutta annas kun otan ensin puhtaat vaatteet poies ja puen päälle ensin suojahaalarit, pitkävartiset kummisaappaat, kas noin, ja naamalle hengityssuojain, päähän Hankkijan lippis ja händyihin kaiken kestävät kumihanskat.

vaikka tällääne maalaispoika oon, niin en mä oo oppinu nauttimaan paskan ja lian hajusta, enkä sen tonkimisesta sitte yhtää. En näe siinä myöskää mitää tutkittavaa. Se haju tarttuu niin salakavalasti, eikä sitä välttämättä itte huomaa ollenkaa! Shocked

Ku joku rankasti haiseva ihiminen tulee kylään, nii eihä sille kehtaa suoraa sanoa, vaan tuuletta ja pesöö paikat sitte kun se on lähteny, eiks nii? Karehdin ihimisiä, joilla ei oo niin herkkähipiäästä nenää, vai onko ne vaa tottunu?

Ok, arvon leidit, tämä ottaa navettavaatteet poies, heittää bensaa perään ja polttaa ne. Kas näin, ja painelen uudestaan suihkuun. Tällä kertaa taidan ottaa pitkän sellaisen. angel
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #127 : 05.05.2011 19:17:36 »

]
Tässä ketjussa? Ihan pakkoko on ottaa kantaa? Hahaha..

Pakko! Ainakin minua kiinnostaa  Smiley

Samperi ku justiinsa tulin suihkusta..  Undecided mutta annas kun otan ensin puhtaat vaatteet poies ja puen päälle ensin suojahaalarit, pitkävartiset kummisaappaat, kas noin, ja naamalle hengityssuojain, päähän Hankkijan lippis ja händyihin kaiken kestävät kumihanskat.

vaikka tällääne maalaispoika oon, niin en mä oo oppinu nauttimaan paskan ja lian hajusta, enkä sen tonkimisesta sitte yhtää. En näe siinä myöskää mitää tutkittavaa. Se haju tarttuu niin salakavalasti, eikä sitä välttämättä itte huomaa ollenkaa! Shocked

Ku joku rankasti haiseva ihiminen tulee kylään, nii eihä sille kehtaa suoraa sanoa, vaan tuuletta ja pesöö paikat sitte kun se on lähteny, eiks nii? Karehdin ihimisiä, joilla ei oo niin herkkähipiäästä nenää, vai onko ne vaa tottunu?

Ok, arvon leidit, tämä ottaa navettavaatteet poies, heittää bensaa perään ja polttaa ne. Kas näin, ja painelen uudestaan suihkuun. Tällä kertaa taidan ottaa pitkän sellaisen. angel

Auts! Eiks mun deodorantti ja parfymipilvi peitäkkään paskanhajua?
Alcedo on herra, joten hän taisi saada raikkaan paperit  2funny
tallennettu
~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #128 : 05.05.2011 20:16:23 »

 Grin Kyllä tuo Reiki on todella sellainen energia, joka saa ihmiset ilmaisemaan todelliset tekonsa sekä tunteensa, joten mielenkiinnolla nyt tätä ketjua seuraan.  Wink Cheesy
tallennettu

Unissa Kävelijä
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 316



Profiili
« Vastaus #129 : 05.05.2011 21:34:08 »

]
Tässä ketjussa? Ihan pakkoko on ottaa kantaa? Hahaha..

Pakko! Ainakin minua kiinnostaa  Smiley

Samperi ku justiinsa tulin suihkusta..  Undecided mutta annas kun otan ensin puhtaat vaatteet poies ja puen päälle ensin suojahaalarit, pitkävartiset kummisaappaat, kas noin, ja naamalle hengityssuojain, päähän Hankkijan lippis ja händyihin kaiken kestävät kumihanskat.

vaikka tällääne maalaispoika oon, niin en mä oo oppinu nauttimaan paskan ja lian hajusta, enkä sen tonkimisesta sitte yhtää. En näe siinä myöskää mitää tutkittavaa. Se haju tarttuu niin salakavalasti, eikä sitä välttämättä itte huomaa ollenkaa! Shocked

Ku joku rankasti haiseva ihiminen tulee kylään, nii eihä sille kehtaa suoraa sanoa, vaan tuuletta ja pesöö paikat sitte kun se on lähteny, eiks nii? Karehdin ihimisiä, joilla ei oo niin herkkähipiäästä nenää, vai onko ne vaa tottunu?

Ok, arvon leidit, tämä ottaa navettavaatteet poies, heittää bensaa perään ja polttaa ne. Kas näin, ja painelen uudestaan suihkuun. Tällä kertaa taidan ottaa pitkän sellaisen. angel

Auts! Eiks mun deodorantti ja parfymipilvi peitäkkään paskanhajua?
Alcedo on herra, joten hän taisi saada raikkaan paperit  2funny

 Grin  ei muhun iske spurgulta haiseva mies sen enempää kuin nainenkaa, oli sitä hajua yritetty peittää ihan millä kukkasilla tahansa. Tasapuolisesti, en saa miellyttäviä viboja kummastakaa tällä hetkellä, joten mä skippaan nyt karunat, reikit, kalevalaiset ja kaikki mainitut ainaki tällä erää ja keskityn ihan tavallisten ihimisten tuottamiin tavallisiin ilo-energioihin, ku ei nää munkaa energiat ny mitää taivaita täs hipoile. Siks varmaa edes ajauduin tänne kaatopaikalle tonkimaan talikkoineni, ku haju yhdistää. Grin

Suosittelen nauruenergiaa kaikille, koska siitä on iha tieteellistäki näyttöä, että se nostaa ihimisen onnellisuustasoa, nopeuttaa paranamista melekeen mistä tahansa sairaudesta, lisää vastustuskykyä, puhdistaa energioita ja auraa ja tuo sitä palijon kaivattua rakkautta ja taloudellista menestystä elämään. Wink
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #130 : 05.05.2011 21:51:36 »

Tuli tässä itselläni mieleen, että eikö tällaista keskustelua kannattaisi käydä jonkun muun aiheen alla. En tiedä onko tämä ollut erityisen kohteliasta ketjun aloittajaa kohtaan, joka ei varmaankaan saanut hirveän selkeää vastausta kysymyksilleen.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #131 : 05.05.2011 22:08:08 »

Minusta kyllä kysyjä sai aivan selkeän vastauksen ainakin itseltäni, mutta jos siitä jäi jotain epäselvää vielä niin aina voi kysellä lisääkin. Ja itsekin toisilta toivon, että tällaiset henkilökohtaisuuksiin menevät kinat tai energioiden erittelyt toisella ketjulla käytäisiin, koska liittyvät lähinnä niihin Reikin jälkimaininkeihin. Eli siihen vaiheeseen, kun se kurssi jo on käyty ja alkaa se tutustuminen siihen todelliseen minäänsä ja sen erilaisuutta tulkitseviin tunteisiin.  Wink Smiley
tallennettu

Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #132 : 05.05.2011 22:29:17 »

On nuo reikikurssin "jälkiseuraukset" kyllä aika mielenkiintoisia. Itse kävin useampi vuosi sitten reiki ykkösen ja olen sen kertaalleen jo kerrannut. Aikamoista vuoristorataa on itsellä ollut jo se suhtautuminen reikiin. Välillä sitä on tehnyt erittäin aktiivisesti ja sen jälkeen saattanut tulla jopa pienimuotoista inhoreaktiota. Tällä hetkellä se on tasaantunut siihen, että olen saanut reikin luonnolliseksi osaksi jokapäiväistä elämää. Täytyy kyllä sanoa, että on kestänyt pitkään, että sen on hyväksynyt osaksi arkea.

Näin jälkeenpäin kun ajattelee, niin täytyy sanoa, että kurssin jälkeen on kyllä muuttunut paljon ihmisenä. Toisaalta se jollain tapaa pakottaa kohtaamaan asioita selkeämmin ja enemmän pakottavasti. Vai voiko sanoa, että reiki pakottaa? No, omasta tahdostahan sen on ottanut matkaansa. Aluksi sitä odotti jotain järisyttäviä muutoksia nopeasti ja nyt jo alkaa nähdä, että muutokset ovat tapahtuneet silloin, kun keskittyy itse asioihin, ei siihen muutokseen.

Saa nähdä missä vaiheessa reiki 2-kurssi alkaa tuntua ajankohtaiselta. Olen alusta asti ajatellut, että en pidä kiirettä. Uskon, että tiedän kun sen aika on, jos se koskaan tulee.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #133 : 06.05.2011 10:42:54 »

En ikinä katsele kenenkään energioita ilman erillistä lupaa, en keskustelupalstoilla enkä myöskään livenä. Minusta sellainen tuntuu tirkistelyltä...  Cheesy En tarkoita, että paheksuisin sitä ollenkaan tai mitään sensuuntaista, joillekin se voi olla yhtä luonnollista kuin hengittäminen, se ei vain ole minun juttuni. Erakkoluonne kun aika lailla olen, niin kunnioitan toisten yksityisyyttä tosi korkealle, kuten toivon omaani kunnioitettavan.

Tämä on kunnioitettavaa. Smiley
Onhan se energioiden 'katsomalla katsominen' vähän eri asia, ja ehkä jopa tirkistelyäkin jollekkin,
kuin sitten se mistä Unissa Kävelijäkin puhui, että kun 'vaan saa tuntemuksia' - halusi niitä tai ei.
-Kuten minä. Ei ollut aikomuksenikaan mitään tunnustella (eikä minua henk. koht haittaisikaan semmoinen, sillä täällä ollaan omalla vastuulla ja asiat ja energiat vaan tuppaavat välittymään viesteistä, ja Jokainen tulkitsee ne sitten vielä aivan omalla tavallaan.. Ratkaisun esimerkki oli hyvä:

Itse jäsennän maailmaa aika paljon symboliikan kautta ja niissähän mielenkiintoista on se, miten jokainen yksilö ne tulkitsee. Sehän kertoo oikeastaan enemmän itse tulkitsijasta kuin itse asiasta. Tavallaan peilejä nekin.

Hyvin kuvaavaa. Kaikki on niiiiin yksilöllistä.. Smiley )

Minulle riittää lukea mitä ihmiset kirjoittavat enkä rivien väliinkään koskaan lue mitään, vaan otan kaiken niinkuin se on kirjoitettu. Tämäkin on samaa sarjaa 'tee muille kuten toivoisit itsellesi tehtävän.' Minun kohdallani on nimittäin sataprosenttisesti ihan aina käynyt niin, että jos rivieni väliin on luettu jotain, se on ollut ihan pielessä.

Näinhän se olisi parasta kaikkien. Mutta toisille vaan välittyy asioita, tai sitten ne peilaavat omiaan,
ja monien on ehkä myös hankala ihan uskoa, että joku netissä todella tarkoittaa mitä sanoo ja pelkästään sitä eikä mitään muuta. Se on jännä.. Mutta ehkäpä sekin on myötävaikuttanut, että monikaan ei todella ole niin suora kuin mitä sinä olet. Ja vielä kun sanotaan ehkä aroista asioita (joillekkin) niin onhan se hankala niellä faktaa kylminä faktoina.. tunteet sekoittuvat.. Mutta halusin kai sanoa, että olen todellakin huomannut tuon, mitä sinäkin, jos on rivien välistä alettu lukemaan tekstejäsi. Ehkäpä sekin vaikuttaa, että koska todella olet "rivienvälitön" -tyyppi, eikä tunteet anna liikaa valtaa viesteihin, on sinulle helppo antaa 'tunnereaktioita'.. tai jtn.. pohdiskelen vain.. smiley6600 angel

En jaksa itse välttämättä aina lukea ketjuja, joissa on paljon tunnetta mukana, sillä se on oikeasti kuluttavaa, kun itse jään aika helposti kiinni niihin "viboihin". Eli saatan olla ärsyyntynyt, vaikka "taistelu" ei olisi omani. Sitä välillä ihmettelee miksi olen ärsyyntynyt ja kun asiaa tarkemmin miettii, sitä huomaa, että itse asiassa minun ei tarvitse olla ärtynyt.

Ihan sama juttu. Ja mulla kävi näin tässä ketjussa.
Ihan mietin jälkeenpäin, että toivottavasti en mitenkään tökerösti ilmaissut itseäni,
sillä oloni tuli vähän kurjaksi tästä ketjusta, enkä tarkoittanut sitä tuoda esille.. Smiley

Mutta olisi tosi mielenkiintoista kyllä kuulla, millaisia energioita muut ovat tästä ketjusta aistineet ikään kuin kokonaisuutena.

Minä en vain tykkää eritellä tällaisia juttuja..
Koska, en koe, että se palvelee ketään, tai että siitä olisi ainakaan hyötyä.
Ajattelen myös kalamaisesti välttäväni näin mahdollisia turhia tunnereaktioita ja konflikteja..  smitten
Mutta sanotaan, että UK:n kanssa samoilla linjoilla.. Smiley

Ja yleisesti; tämäkin on kaikki niin luonnollista. Toisesta ketjusta paistaa ihana onnellisuus, toisesta jokin toinen.. Yksikään ei ole sen huonompi, nähdään tämäkin foorumi vaan mahdollisuutena vaihtaa paljon - ajatuksia, tietoa, tunteita, negatiivisia ja positiivia ja kaikkea siltä väliltä! smitten

Kaulakorun viim. kirjoitusta myös komppailen..  Smiley
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #134 : 06.05.2011 11:19:33 »

Varoitus: Tämä viesti on kyllä aika paljon ketjun aiheen vierestä...

Lainaus
Onhan se energioiden 'katsomalla katsominen' vähän eri asia, ja ehkä jopa tirkistelyäkin jollekkin, kuin sitten se mistä Unissa Kävelijäkin puhui, että kun 'vaan saa tuntemuksia' - halusi niitä tai ei.

Vaikka käytin sanaa tirkistely, niin en tarkoita silti paheksua - oletan että on ihmisiä, joilla on ikäänkuin se energeettinen katse koko ajan ilman, että tämä on tietoinen ratkaisu. Minä taas laitan sen erikseen päälle, mikä kyllä on tosi harvoin. (Mutta minusta ei siis edelleenkään näe yhtään mitään oikeasti minua koskevaa, ellei erikseen pyydä lupaa katsoa. Enkä keksi mitään syytä antaa sellaista lupaa kenellekään. Jos itse haluan jotain tietää, se on sitten toinen juttu.)

Lainaus
Mutta halusin kai sanoa, että olen todellakin huomannut tuon, mitä sinäkin, jos on rivien välistä alettu lukemaan tekstejäsi. Ehkäpä sekin vaikuttaa, että koska todella olet "rivienvälitön" -tyyppi, eikä tunteet anna liikaa valtaa viesteihin, on sinulle helppo antaa 'tunnereaktioita'.. tai jtn.. pohdiskelen vain.

Kohtaan usein sellaisen ilmiön, että koska ilmaisen itseäni selkeästi ja asiallisesti, ihmiset väittävät etten ole kosketuksissa tunteisiini tai kirjoitan/puhun vain järjestä lähtien. VÄÄRIN!
 knuppel2 idiot2 Angry

Minulla on ihan koko ajan tunnepuoli mukana ja myös kuuntelen sitä. Mutta ilmeisesti jotkut ovat sitä mieltä, että jos ulosanti on selkeää ja ymmärrettävää, eikä saa itkupotkuraivareita jatkuvasti, niin silloin on tunteeton.  Cheesy Minä taas olen sitä mieltä, että kun ilmaisee itseään selkeästi eikä saa niitä itkupotkuraivareita, niin silloin tunteet ja järki ovat tasapainossa ja tekevät onnistunutta yhteistyötä. Siinä kaikki.

(Tai ehkä tunteettomuuden vaikutelma foorumilla tulee hymiöiden vähäisestä käytöstä? Taas kerran toimin kuten toivoisin muiden toimivan: Hirmuinen määrä erilaisia hymiöitä tekee mielestäni tekstistä erittäin sekavan ja vaikealukuisen. Lisäksi ne kärsivät inflaation, jos niitä käyttää tosi paljon.)

Joka tapauksessa, en pidä sekavia, suomen kielen sanajärjestyksistä ja välimerkeistä piittaamattomia kirjoituksia mitenkään erityisen tunteita ilmaisevina. Ne ovat ihan vain puhtaasti sekavia ja hankalia lukea. Ja välillä niistä tulee sellainen tunne, että sillä sekavalla kielenkäytöllä halutaan ilmaista omasta persoonasta jotakin erityistä, esim. poikkeuksellisen suurta taiteellisuutta, henkisyyttä tms. Mutta ei se oikein toimi, ainakaan minuun: Tosi sekavat kirjoitukset jäävät vain helposti kokonaan lukematta, tai sitten sanoma ei välity. Mutta tämähän on makuasia, varmaan monet saavat niistä sitten irti jotain mitä minä en saa?  Shocked

Tunteettomuudesta; tämä on esimerkkitapaus Daniel Golemanin kirjasta Tunneäly:
Eräältä mieheltä katkesi aivoleikkauksen vuoksi yhteys omiin tunteisiinsa. Elämä muuttui sen jälkeen aivan mahdottomaksi, koska päätös siitä minkälaiset sukat laittaa aamulla jalkaan muuttui tärkeydeltään samantasoiseksi kuin se, mihin kohteeseen sijoittaa koko elämänsä säästöt. Miesparka ei saanut oikein mitään aikaiseksi, koska saattoi pohtia puoli päivää sitä sukkien valintaa. Tunteet ovat koko ajan mukana kaikessa mitä teemme ja ne ovat välttämättömiä nimenomaan rationaaliselle toiminnalle, asioiden tärkeysjärjestyksille. Vain se vaihtelee, kuinka paljon tunteistaan on itse tietoinen ja kuinka paljon suostuu myöntämään jonkin reaktionsa olevan tunnepohjainen.

Ja vielä yksi olennainen asia tunteista:
Kasvokkain voi saada 'tunnetartunnan,' jos toinen ihminen ilmaisee itseään poikkeuksellisen voimakkaasti. Internet-foorumeilla tämä ei sen sijaan ole mahdollista, joten jos jonkun tekstit tuottavat jotain tunteita, ne ovat aina ja poikkeuksetta itseaiheutettuja. Jokaista tunnetilaa edeltää ajatus, joskin joskus se voi olla niin häviävän nopea ettei sitä itse huomaa. Aiheutamme itse kaikki omat tunteemme omilla ajatuksillamme, lukuunottamatta näitä (harvinaisia) kasvokkain tapahtuvia tunnetartuntoja. Joku tekee/sanoo jotain, me sitten ajattelemme siitä jotain ja se oma ajatuksemme tuottaa ne tunteemme. On yleensä siis aivan epätotta sanoa esim. 'sinä teit minulle pahan mielen.' Itse se paha mieli on sillloin tehty, niillä omilla ajatuksilla joista jokainen on ihan itse vastuussa!

Mutta toisaalta - ja tämän voisi ehkä laittaa voimalauseketjuunkin, mutten nyt jaksa:
Rehellisyys ilman rakkautta muuttuu helposti julmuudeksi. Tämä on minulle tärkeä lause, vaikka kuinka suoraan sieltä alitajunnasta sanoisin asiani, pyrin sanomaan asiat rakkaudellisesti - vaikken niitä hymiöitä ylettömästi käytäkään.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 13
  Tulostusversio  
 
Siirry: