Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: "Herääminen"  (Luettu 39444 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #60 : 12.01.2011 14:14:19 »

Hyvää keskustelua näistä koulukunnista. Smiley

Minun tarinani on Elektikon kanssa myös samansuuntainen. Olen ahminut kirjallisuutta, ja ahmin yhä. Hyvin monipuolisesti. Smiley Ja sieltä intuitiolla poimin ne, mitkä koskettavat sydäntäni ja käsitystäni maailmasta. Ja tottakai, sovellan niitä käytäntöön, arjessa työskentelen ajatus, tunne -ja toiminnan tasoilla. Kaikki missä olen mennyt "metsään" on ollut merkittävää opetusta ja ohjausta kokemuksen kautta. Smiley

Ainoa suuri ongelma tuossa "kirjasto-oppimisessa" on se, että mitään käytännönkokemusta sä et sitä kautta saa. Kirjaviisaita maailma on täynnä, mutta kukaan niistä valitettavasti ei osaa hyödyntää oppimaansa juuri mitenkään. Tekstissäsi on pointtia, mutta aniharvalle se valitettavasti nykytietoisuudella on mahdollista, saat olla onnellinen asemastasi.

No meinasin kyllä lentää selälleen. Nyt kun miettii, näitä ihmisiä varmasti mahtuu tänne. Mutta ihan siinä missä meitäkin, jotka todella soveltavat käytäntöön kirjaviisauden, ja hyödyntävät oppimaansa. Minulle olisi tuollainen toiminta vähän sama kuin, ostaisin rullaluistimet mutta en käyttäisi niitä. Mutta voisin sanoa omistavani rullaluistimet. Grin Eli aika tonttua.. Ymmärrän toki, että joillekkin voi olla hankalaa soveltaa asioita käytäntöön, ilman toisten kokemuksia käytännöstä. Silloin on hyvä että hakeutua sinne johonkin koulukuntaan. Se on todellakin vain yksi tapa oppia (tai muistaa) ja aivan yhtä hyvä ja oikea sille ihmiselle, jonka sydän näin sanoo. Smiley Minulle se kuitenkin on hyvin luonnollista, kokeilla sitä mitä sydän sanoo. Smiley
Uskon vahvasti johdatukseen ja Tiedän, että vaikka eksyisin pimeään metsään, löytäisin valon, Sydämeni äänellä. Mutta tää onkin minun tie ja tapa. Jokaisella on omansa, ja se on jokaiselle hyvin merkityksellinen. Hyvin sanottu, tuo mittatilauskenkä-juttu. angel

Elektikko puhui oppimisesta ja muistamisesta. Sen minkä on joskus jo oppinut, sen voi muistaa. Se, mikä on opeteltava, se on aikaavievempää ja hankalampaa. Nämä voin hyvin erottaa omassa elämässäni, mitkä asiat tulevat kuin itsestään, ja missä jutuissa pitää vähän hakata päätä seinään, ja eksyäkin sinne metsään, että voi löytää taas omalle valaistulle reitilleen. Smiley
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
dodobien84
Vieras
« Vastaus #61 : 13.01.2011 00:55:13 »

Jepu ei tuo kirjaviisaus sinällään. Itse olen aina ollut kiinnostunut kaikesta poikkeavasta, mutta en tajunnut ennen 24 ikävuotta, että voisin olla muuta kuin perustallaaja muiden joukossa. Kunnes muistin viimevuonna kaikki elämässäni tapahtuneet merkittävät unet ja "hallusinaatiot" aikaisemmilta vuosilta ja tajusin että aina sieltä "toisella puolelta" joku on yrittänyt koputella olkapäätä. Varmaan ovat nauraneet räkänaurua jo 20 vuotta. Ja sokeuksissani en tajunnut pari-kolme vuotta sitten erästä yhteensattumaa. Noita ei vain yksinkertaisesti ole tajunnut huomata omilta askareiltaan. Oikeastaan hävettää oma "sokeus" niin paljon, että ei järkeä. Kunnia käy lankeemuksen tielle, vai miten se menee?

Harmittaa kun sukulaisistakin niin moni sanoo kokeneensa poikkeavia juttuja, mutta pitävät noita vain mielen oikkuina, kuten itsekin pidin. Faijalta kuulin joskus enemmänkin juttua sen nuoruuden huumevuosista. Teksti oli kuin parhaimmista yhteydenotoista tuonpuoleiseen. Valkeuden veljeskunta jne. jne. Harmi kun kaveri ei tajua omaa potentiaaliaan. Pitää niitä vain hallusinaatioina. Kultainen sydän, ahdistunut mieli... Undecided Noh heitettiin vedot joskus "ilmestymisestä". Ainoa veto mitä en ole VIELÄ pystynyt toteuttamaan. Kohta... hehe!
« Viimeksi muokattu: 13.01.2011 01:11:21 kirjoittanut dodobien84 » tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  
 
Siirry: