Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Jupiter  (Luettu 20492 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« : 01.09.2010 17:21:19 »

Ajattelin nyt pystyttää Jupiter keskustelun, jotta saisin syvennettyä tämän planeetan vaikutuksen ymmärtämistä. Jupiter on mielestäni ehkä se vaikein planeetta ymmärtää, ainkin itselleni. Miten olette itse tulkinneet syntymäkarttanne Jupiterin? Voi toki yleisempääkin pohdintaa laittaa jupiterin vaikutuksesta yksilöön. Aivan niin kuin haluatte. =)
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #1 : 01.09.2010 18:14:55 »

Jotkut (oliko se peräti Seppo?) ovat sanoneet että Jupiter on eläinradan joulupukki ja se tuo iloa missä tahansa liikkuukaan. Tuon voi ymmärtää esim. transiittien muodossa, jos vaikka  jupiter tulee Auringon päälle niin jotain kivaa voisi seurata. Syntymäkartalla taas siellä, missä  jupiter on, se tuottaa iloa.

Itselläni  jupiter on huoneessa 5 ja kieltämättä kyllä, 5.huoneen hallitsemat asiat tuottavat minulle iloa.  Smiley  

Suhtautuisin myllä myös hieman negatiivisesti Jupiteriin. Siinä missä se tuottaa iloa ja laajentaa, niin se voi myös liioitella ja paisuttaa liiaksi. Joillakin henkilöillä, joilta löytyy Merkuriuksen ja Jupiterin negatiivinen aspekti, on taipumus liioitella ellei suorastaan valehdella (hmm. muunnella totuutta).

Jatkan vielä. Jos  jupiter on kartalla kovin huonosti sijoittunut (tekee juuri niitä huonoja aspekteja) niin ehkäpä silloin henkilö itse ilmentää juuri niitä sen ikäviä ominaisuuksia. Mielestäni on siis yksipuolista nähdä se vain ilontuojana. Joku pelkästään Jupiterin vallassa oleva ihminen voi olla varsinainen laiskimus!  Grin
« Viimeksi muokattu: 01.09.2010 18:23:13 kirjoittanut K-NRJ » tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 01.09.2010 18:24:37 »

Huhhuh!

Olen tosi tyytyväinen Jupiteriini, joka on Jousimiehen merkissä 1.huoneessa. Se on antanut vauhtia elämääni, välillä kyllä vähän liikaakin, kun sitten se on  aspect_squ mars, eli saan keplotella sitten kovasti, että selviän kaikesta lupaamastani ja loppuunsaattamisesta.

Samoin  jupiter aspect_opp uranusCheesy

Rapuna, joka kätkeytyy kuoreensa, tuo Jupiter kyllä sen välillä rikkoon! Jupiter tuo elämääni enemmän avoimuutta ja sosiaalisuutta. Kiitän Jupiteriani!  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #3 : 01.09.2010 18:38:03 »

Itseltäni löytyy tuo  jupiter 6. huoneesta  aspect_con DC ja kumpikin siis  kaksoset. Mietin, että itseltäni löytyy  jupiter aspect_tri merkurius niin vaikka tuo ei olekaan negatiivinen aspekti, niin luulen sen tuovan omaan ilmaisuuni tiettyä dramaattisuutta ja liioittelua. En tosin mielestäni ainakaan valehtele paljoakaan, lähinnä vain käytän dramatiikkaa värittäessäni puhettani. Esimerkiksi suuressa seurassa rakastan ihmisten "hauskuuttamisesta" siinä mielessä, että ilmaisen tietyt asian tahallisen kärjistettynä ja teen niistä sitä kautta vitsejä. Uskon kyllä, että hyvinkin helposti vaikeammalla aspektilla tämä piirre voisi tarkoittaa valehtelua ja totuuden muuntelua. Ehkä se positiivisen ja negatiivisen aspektin ero on siinä, että miten tätä taipumusta liioitteluun käytää?

6. huonehan käsittääkseni on uran ja velvollisuuksien huone. Ainakin rakastan omaa alaani. Hyvä työ tällä alalla olisi kyllä suuri haaveiden täyttymys. Toisaalta luulen, että epäonnistuminen työelämässä olisi itselle aika dramaattinen kriisinpaikka. Joten tuoko tämäkin sitten sen negatiivisen puolen?

Olen nyt lueskellut tuosta nikulan kirjasta noista jupiterin aspekteista jonkun verran, mutta en nyt sitten tiedä miten paljon ne itselle natsaa. Esimerkiksi tuo  aurinko aspect_squ jupiter :n pitäisi tuoda sellaista paatoksellisuutta jonkun aatteen puolesta. En oikein kannata varsinaisesti mitään aatetta. Ilmaisen kyllä itseäni aika paatoksellisesti ja saarnaavasti välillä, mutta jonkun kuvan antaminen itsestä ei tee siitä sisäistä ominaisuutta. Hmm, kyllähän tuossa sanottiin jotain tuosta oman persoonan korostamisesta ja siitä, että luo itsestään sellaisen vahvan persoonan jollain alalla...kyllä ehkä sen allekirjoitan.

Palailempa vaikka noihin aspekteihin myöhemmin, niin ei tule ihan hirveän pitkää postausta. =)

 
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #4 : 01.09.2010 18:46:10 »

Rapuna, joka kätkeytyy kuoreensa, tuo Jupiter kyllä sen välillä rikkoon! Jupiter tuo elämääni enemmän avoimuutta ja sosiaalisuutta. Kiitän Jupiteriani!  smitten

Saati meille karuille Kauriille...  Wink Itse kiitän myös Jupiteria, vaikka monesti se näkyykin vain 5. huoneessani.

Ratkaisulle: Jupiterin ja Merkuriuksen trini on aivan loistava aspekti, joka tuo ajatteluun ja kommunikaatioon avaruutta ja laajakatseisuutta. Se on loistava lahja! (löytyypä itseltänikin)
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #5 : 01.09.2010 19:00:23 »

Ratkaisulle: Jupiterin ja Merkuriuksen trini on aivan loistava aspekti, joka tuo ajatteluun ja kommunikaatioon avaruutta ja laajakatseisuutta. Se on loistava lahja! (löytyypä itseltänikin)

Hih, kyllähän täältä minunkin kartalta jotain lahjoja näköjään rupeaa löytymään. Wink
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 01.09.2010 19:15:10 »

Ratkaisu! Onkin mielenkiintoista lukea noita tulkintoja eri tulkitsijoiden kirjoista.

Tutustun juuri Lehtirannan Henkisen astrologian kirjaan ja siellä  jupiter aspect_squ aurinko puhuu juuri noista ylilyönneistä, liiottelusta ja esim. elämisestä yli omien varojen.

Kun taas minun  jupiter aspect_opp uranus esim. tekee minusta onnenonkijan, jonka raha-asiat voivat helposti mennä hungingolle.  Grin

Voisi olla tottakin, mutta...kun kartalla on niin monta vaikuttajaa niin aina toinen voi pehmentää toista. Raha-asioissa olen nimittäin turhankin varovainen. Toisaalta laitan itseni likoon monessa muussa asiassa ja silloin voin lyödä päätäni seinään että paukkuu!  Huh
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #7 : 01.09.2010 19:21:56 »

Kieltämättä kyllä eri astrologit näkevät asiat aina vähän eri tavalla, joten mitä enemmän saa näkemyksiä niin sen parempi.

Valitettavasti olen kyllä aika tuhlaavainen. Kyllä nyt laskut tulee aina maksettua, mutta muuten tulee tuhlattua aina liikaa. Olen toivottoman huono säästämään. Luottokorttia en uskalla itselle ottaa vielä vuosiin...enkä ehkä silloinkaan. ^^ Hyvä toisaalta kun itse tiedostaa tämän piirteen, niin osaa varoa vähän lainojen ja luoton ottamista.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 01.09.2010 19:32:44 »

Minulla on paljon kartalla Jupiterin neliöitä, mutta myös muutama parempikin aspekti. Jupiter tekee neliötä Aurinkooni, Kuuhuni ja Merkuriukseeni (0 astetta) ja lisäksi sekstiiliä Venukseen, triniä Saturnukseen ja Uranukseen ja sekstiiliä Chironiin.

Kaikkein merkittävimmässä asemassa Jupiter on siinä mielessä karttaani, että se muodostaa kauniin kuvion Venukseeni seksiilinä ja Chironiini sekstiilinä. Venus ja Chiron kun muodostavat vielä trinin ja Chiron 3.huoneessa ja Jupiter ja Venus molemmat 12.huoneessa, niin olen toiminut koko elämäni ikään kuin kanavana ihmisille puheen kautta ja olen parantanut heitä sanoillani koko elämäni. Pystyn näkemään ihmisten syvimpien ongelmien sisälle, pystyn tarttumaan niihin avoimesti ja kanavoimaan juuri ne sanat, mitä ihminen tarvitsee kuulla juuri sillä hetkellä. Tämä on suuri lahja ja olen äärimmäisen kiitollinen siitä.

Nuo muut Jupiterin aspektit olen kokenut pääasiassa positiivisena. Jupiterin neliöt ovat minulle aiheuttaneet sitä, että saatan vähän "hamstrata" hoidettavaa elämääni ja hamstraan tavaroita ja vastaavaa ja tuhlaillut olen myös aiemmin, mutta mitään sen "pahempaa" se ei ole aiheuttanut. Lapsena olen ehkä vähän liioitellut juttujani ehkä muutaman kerran, mutta en toisaalta tiedä kuka lapsi ei olisi? En koe sitä millään tavalla kuitenkaan minulle ominaisena. Huumorini on aika raisua ja paisunutta myös välillä. Grin

En tiedä, ehkä se on sitten tuo kun Jupiterini on varsin hyvässä asemassa 12.huoneessa (12.huone on Kalojen huone ja tässä merkissä Jupiter on ylennettynä) ja lisäksi se on Oinaassa, mikä Jupiterille myös sopii, niin lähinnä tuo Jupiter on tuonut minuun sellaisen lähtemättömän henkisen kosketuksen koko persoonaani. Olen koko elämäni etsinyt totuutta maanisuuden lailla melkein, rakastan informaatiota ja olen tutkinut "salattuja asioita" koko elämäni. Ehkä se on sitten sitä Jupiterin ahneutta, että minulle ei riitä perusselitysmallit maailmasta ja universumista, vaan haluan ENEMMÄN.

Mutta siis esimerkiksi tuolla ylempänä puhuttiin "kaameasta" Jupiterin ja Merkuriuksen neliöstä ja minulla kun se on vielä 0-astetta ja Merkurius vielä OOB, niin ehkä siinä pitäisi olla kauheuksien kauheus?! Wink Mutta näin en koe ollenkaan itse, vaan mielestäni tuo on karttani yksi paras aspekti, sillä se on antanut minulle äärimmäisen kyvyn nähdä asiat hyvin erilaisesta ja laajemmasta perspektiivistä. Ajatteluni on hyvin avaraa ja laajentunutta, ajattelen "out of the box" ja käytän paljon elämästäni lähes vain ajattelemiseen. Cheesy Puhun myös paljon ja kirjoitan paljon (kuten näkyy Wink). Kiistän kuitenkin sen, että tämä aspekti jotenkin saisi ihmisen valehtelemaan. Itse en ole kokenut näin ollenkaan, vaan nimenomaan totuuden etsiminen ja sen julkituominen ja rehellisyys ja kyseenalaistaminen ovat olleet koko elämänfilosofiani kulmapaloja koko elämäni, jopa saarnaamiseen asti. Wink
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Ave^^
Vieras
« Vastaus #9 : 01.09.2010 19:43:19 »

(12.huone on Kalojen huone ja tässä merkissä Jupiter on ylennettynä)
Pieni korjaus tähän, että jupiter on ylennettynä ravussa, kaloille taas se on perinteinen hallitsija..
Muistan vaan kun oma jupiter on ravussa.  Smiley
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #10 : 01.09.2010 19:57:35 »

(12.huone on Kalojen huone ja tässä merkissä Jupiter on ylennettynä)
Pieni korjaus tähän, että jupiter on ylennettynä ravussa, kaloille taas se on perinteinen hallitsija..
Muistan vaan kun oma jupiter on ravussa.  Smiley

Aivan, siis Jupiter on omassa merkissään Kaloissa tai Jousimiehessä, ylennettynä Ravussa.
Neitsyt ja Kaksoset toimivat hankalasti Jupiterin kanssa (Detriment) ja Kauris alennettuna (Fall). En muista noita suomenkielisiä termejä ollenkaan.  idiot2
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #11 : 01.09.2010 20:05:58 »

Mielenkiintoista kyllä lukea näitä oman kartan analysointeja =)  

Voisinpa nyt sitten kirjoittaa itselläni myös noista muista aspekteista.
Elikkäs kartalta löytyy myös tuo  kuu aspect_ssx jupiter
 aspect_opp askendentti ja tietysti sitä kautta myös  aspect_con DC

Tuo DC yhtymä on aina vaivannut minua, kun astro.com:sta joskus luin, että se tekee ihmisestä lipevän ja kieron. You are taker, not a giver. Onkohan asia nyt oikeasti näin? Mielestäni olen yleisesti ottaen aina oma itseni, enkä mitenkään käytä ihmisiä hyväkseni...ainakaan mielestäni. Toki voi suoraan sanoa, jos tuo aspekti tuollaista saa aikaan. Ehkä se kierous sitten tulee siitä, että rakastan markkinointia ja sen opiskelua. Rakastan sitä kun tiedän miten asioita myydään ja miten ihmisiin vaikutetaan. Koenkin, että minulla on eye for the money ja näen helposti tulevat trendit. En tosin tiedä liittyykö tämä mitenkään tähän.

Tuo oppositio ASC on vähän hataralla pohjalla itsellä tai siis en sitä oikein ole tajunnut. Nikulan kirjassa ei ollut puhetta ASC:n aspekteista, joten en sieltäkään voi nyt luntata. Jos on ideoita tai jopa omalla kartalla tuo niin lueskelen mielelläni.

Niin, lukaisin vielä tuosta merkurius-jupiter kontaktista. Niin kovissa aspekteissa saattaakin tulla juuri sitä tiedon rakastamista ihan vain sen itsensä takia, informaation ahnehtimista. En kyllä tiedä voiko tuo olla muka täysin huonokaan asia.

Kuu  aspect_ssx  jupiter. En tiedä oikeastaan onko tuo varsinaisesti hyvä vai huono aspekti. Kaiketi toimivat yksiin ihan hyvin, mutta eivät aina ihan mutkattomasti...Lukaisin Nikulan tulkinnan kuu-jupiter kontakteista ja ainakin itselle osuva siinä oli tuo halu toimia oikein.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #12 : 01.09.2010 20:28:11 »

Meinasin näköjään unohtaa vielä tuon  jupiter aspect_ssx  chiron Chiron ravussa 7. huoneessa. En nyt vielä osaa tuota analysoida, mutta täytyy tätä vielä maistella.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
R1ku
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 64



Profiili
« Vastaus #13 : 02.09.2010 19:12:53 »

 jupiter kaksoset
Lainaus
Jupiter in Gemini finds their luck when they use their natural wit and curiosity. They are social butterflies, and this can benefit them greatly with new contacts and beneficial acquaintances. They are versatile, and can turn their hand at most anything. Their friendliness puts others instantly at ease.
Tästä jo löysin itseni. Olen huomannut olevani utelias, ja kaippa siitä on joskus hyötyäkin ollut. Tuosta monipuolisuudesta en sitten mene takuuseen, mutta kaippa sekin pitää paikkansa, ainakin kuulostaa kivalta. No tuo ystävällisyys kyllä löytyy itsestäni.

Lainaus
Jupiter in Gemini is intellectually adventurous. They love to learn, and are generally open minded. They have the ability to see all sides to an argument, which can also be lucky for them in the end. They can remain neutral. They thrive in fast-paced, ever-changing environments. Their ability to absorb so much information helps them form their own good fortune, as the information could come in handy at any moment. They want to broadcast their ideas to the world, so they are perfect for careers in writing, music, performing, teaching or taking care of children. Ideas are their stock in trade.
Kyllä vain, näen väittelyssä kaikki eri näkökulmat, ja tätähän vahvistaa vielä  merkurius vaaka Ja kyllä, on kaiken uuden informaation omaksuminen helppoa.

Lainaus
Gemini Jupiter's ability to communicate well opens up opportunities for them that may be more challenging for others without their gift of gab. They are always interesting, even though they only know a smattering on each subject. They are restless, and it is difficult for them to focus on any task for long, even accumulating money. Intellectual status is much more important to them.
Millaista sitten on hyvä kommunikointi? Kyllä, kyllästyn helposti ja yhteen tehtävään keskittyminen pitkäksi aikaa on liian ahdistavaa.

Lainaus
Jupiter in Gemini is gifted at multitasking. They are good with languages, too. Their cleverness is hard to overlook. They can find good fortune through teaching others, presenting ideas through lecturing or writing, and learning all they can. They may be involved in publishing, broadcasting, telecommunications or travel. They really enjoy traveling and learning new things. To become even luckier, they should learn to value the physical and emotional needs of themselves and those around them.
Kielissä en ole hyvä. Muiden opettaminen on kyllä hauskaa, nettifoorumeille kirjoittaminen on hauskaa.

Lainaus
The biggest problem Jupiter in Gemini may face is juggling all the opportunities they have… they don't want to miss out on a single one!
Huomattu on, monesti!

Ja aspektit:
venus aspect_sex jupiter
Lainaus
Arvostat itsesi aika korkealle, pidät kauneudesta ympärilläsi .
Haluat elämääsi hyvinvointia ja huolettomuutta. Sinua ympäröi miellyttävien ihmisten joukko, koska sinua on helppo lähestyä. Rakastut myös helposti. Onnistut sekä ammatillisesti että avioliitossa.

mars aspect_sex jupiter
Lainaus
Kykysi osallistua sosiaaliseen toimintaan organisaattorina on hyvä, olet leppoisa, avomielinen ja vilpitön omissa pyrkimyksissäsi ja siksi seurassasi viihdytään ja sinua seurataan mielellään.
Olet selviytyjä, joka rakastaa elämää sen kaikissa muodoissa tarttuen dynaamisesti hetkeen, ja joskus voit olla hieman ylienerginen väsyttäen itsesi ratkoessasi pulmia, joita otat hoitaaksesi. Tarmosi ansiosta selviät ammatillisesti hyvin tehtävistäsi. Myös tunne-elämäsi on täyteläistä ja perhe-elämää arvostavaa. Voit hankkia paljon lapsia, suurperheen tavalla tai toisella.

Kertokaapa piruuttain kokemuksistanne  jupiter kaksoset ihmisistä, millaisia tapauksia?  Tongue
tallennettu

Aurinko: Neitsyt
Kuu ja merkurius: Vaaka
Venus: Leijona
Mars: Oinas
Jupiter: Kaksoset
Saturnus ja uranus: Jousimies
Neptunus: Kauris
Pluto ja nousumerkki: Skorpioni
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #14 : 02.09.2010 23:07:37 »

 jupiter kaksoset
tarinankertoja,
armeijassa porukan hauskuuttaja,
pikkasen vilppiä ja veitikkaa silmäkulmassa,
vetää höplästä hyväuskosta

Ratkaisu
tulkitsisin sun kartalla tuon  jupiter:n aspektit semisekstiiliketjuna,
enkä yksittäisinä,
saat sitä myöten selityksen tuolle  jupiter aspect_ssx chiron:llekin,
elikkä alkaen  kuu aspect_ssx jupiter aspect_ssx chiron rapu,
joka onkin sitten kuun hallitsemassa Ravun merkissä.
Semisekstiiliketju vie jotakin kohti.
Siinä on keskellä  jupiter opettaja, oppitunti tai laajeneva Chiron-käsitys-käsittely tunteitten saralta.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: