Sivuja: 1 ... 14 15 [16]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuun huone...salaperäinen peräkammari  (Luettu 113350 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #225 : 01.03.2011 17:11:26 »

Tämän  kuu köllii 7. huoneessa, merkkinä  kalat tarkassa oppositiossa  chiron . 5 asteen päässä kuustani möllöttää  saturnus eli semmonen väljähkö yhtymä.

Synastriassa verratessani minun ja äitini karttoja huomasin äidin auringon olevan yhtymässä Saturnukseeni, liittyykö tämä juuri tuohon mun  kuu aspect_opp chiron -systeemiin, kun lisäksi äidin  pluto oppositiossa siihen Saturnus-Aurinko-höslinkiin?

Kuu tekee kartallani siis kaikenkaikkiaan tämmöisiä aspekteja:
 aspect_tri aurinko merkurius jupiter
 aspect_sex Lilith  pallas  keskitaivas
 aspect_squ vesta
 aspect_opp  chiron askendentti (ja äidin  pluto )
 aspect_con saturnus (ja äidin  aurinko ) DC

Hei! Sinulla on samanlainen Kaloissa ajelehtiva Kuu kuin minullakin. Joskus tuntuu, että mielellään antautuisi tunnekuvien ja mielikuvien virtaan pois arjesta, joka välillä puristaa. Väliin se on ihan mukavaakin, mutta sitä raskaammalta sitten tuo arki tuntuu, varsinkin jos hommat ei miellytä. Sinulla tosin käy ehkä raskaaksi välillä ihmissuhteet, kun se on 7.huoneessa. VArmaan sinä kaipaat välillä irtiottoa ja omaa aikaa. Toisaalta kumppanisi varmaan sen ymmärtääkin, sillä 'kotona' tohdit puhua olotilastasi suoremmin. Chiron puhututtaa, eli jatkuvasti ehkä joudut miettimään jaksamistasi ja jakamistasi toisten kanssa. Kun Kuu-Kalat on hyvin myötätuntoinen, menee helposti mukaan toisen huoliin ja tunteisiin eikä ole helppoa irrota. Siksipä juuri se oma aika voisi olla kullan arvoista, että saisit etsiä voimavarasi ja kohentaa niitä. Kuuntele Chironin ääntä... Wink

Jos Saturnus on samassa huoneessa ja merkissäkin vielä, niin tulee mielikuva leposohvasta, joka vetää puoleensa, mutta tunnetko välillä ettei saisi 'laiskotella' itsensä kanssa. Vai onko niin, että Saturnus on se joka pakottaa sinua välillä katsomaan kriittisesti tilanteita eikä päästä sinua tunteilemaan eikä haaveilemaan. 7-huoneen merkkihän on Vaaka, joten vaikka tyyntä ja myrskyisää on, niin sieltä tunteiden kautta löydät merkityksiä elämääsi ja huomaat välillä että sinulla on aika vankat jalat ( aspect_tri aurinko merkurius jupiter), tulee mieleen sellainen merimiehen olemus, jolla on keinuva lantio ja tanssijalat, tai suomalainen kataja, joka ei tuulessa katkea. smitten

Synatriaan en ole vielä perehtynyt...
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #226 : 01.03.2011 17:19:07 »

Moneen kertaan on hämmentävästi kirjoitettu, että  kuu vesimiehessä kertoo omalaatuisesta äidistä. Entäs jos äitini ei ole mitenkään omalaatuinen? Ihan tavallinen äiti, joka on kasvattanut minut ihan tavallisella tavalla tavallisessa talossa tavallisen isän kanssa. Ainoastaan minä olen se, joka ei ole ihan tavallinen. Teini-iän sotatantereen jälkeen aikuiseksi ja itsekin äidiksi tultuani olen kyennyt jo hahmottamaan äitini ennen kaikkea omana ihmisenään, ja olen siis oppinut hyväksymään, että äitini on mitä on.

 kuu sijaitsee siis vesimiehessä 8. huoneessa. Aurinkomerkkini on vesimies , ja vesi onkin ollut aina kantava teema elämässäni, vaikka kartan mukaan se onkin ilma... Tämä selvisikin jo aiemmin toisessa ketjussa, eli  kuu on minun scouttini. 8. huoneessa sijaitsevat myös  merkurius ja ceres, mutta ne ovat jo kauriissa. No, onpas nyt sekavaa. Osaankohan liittää karttani mukaan..?

Jostakin luin, että kuu vesimiehessä "etsii laajuutta sielulleen", ja se tuntuukin enemmän omalta kuvaukseltani kuin epäkiinnostava äitisuhteeni. Muutkin kerrotut asiat tuntuvat hyvin omilta, kuten omissa maailmoissa liiteleminen, kokonaisuuksien hahmottaminen, tulevaisuuden visiot...

Kuun merkin hallitseva planeetta on ilmeisesti Uranus, mutta en tiedä, mitä se tarkoittaa.

8. huone liittyy kuolemaan. Useissa lähteissä, tulkinnoissa jne. kerrotaan kohdallani kuoleman liittyvän vahvasti elämääni. En ole vielä oivaltanut miten. Tässä huoneessa voisi olla vastaus siihen, mutta en ole yllättynyt, jos sen selvittäminen veisi vielä monia vuosia.

Hei! Hienoja oivalluksia sinulla äidistäsi ja itsestäsi. Varmaan jos itse koet itsesi omalaatuiseksi, et huomaa mitään ihmeellistä äidistäsi, joka ehkä on antanut sinulle tilan tulla omaksi itseksesi.

En tosin vielä katsonut karttaasi, mutta nousi mieleen vain kuva (kuten mielikuvien pohjalta olenkin tätä aluetta tutkaillut) Uranuksesta juuri tuollaisena oppaan taustavoimana, jonka Kuun näet itsellesi. Mikä sen hienompaa. Uranushan on aina uusia asioita esille tuova, vanhaa piintynyttä räjäyttävä voima. Ja tuo 8.huone kuolemineen on vähän niin kuin aina uuden nahan luomista, niitä pieniä kuolemia, jossa jätät vanhat taaksesi ja tartut uuteen. Ja juuri se laajentaa sinun kykyä nähdä elämää ja ymmärtää aina lisää.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
jonguil
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 14



Profiili
« Vastaus #227 : 02.03.2011 21:04:11 »

Minulla istuvat samassa 9. huoneessa vieretysten  kuu ja  aurinko  leijona:n seurassa. Mitä se sitten tarkoittaakaan, en vielä tällä astrologia osaamisella osaa sanoa. Samasta huoneesta löytyy myös  chiron rapu.
tallennettu

Leijona, nouseva skorpioni, aurinko ja kuu leijonassa.
Weeping Willow
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 56



Profiili
« Vastaus #228 : 18.03.2011 12:53:14 »

Kiitos Esmiralda!  smitten
Ehdit antamaan paljon miettimisen aihetta. Tajusin, että äitini on varmasti muiden silmissä hieman omanlaisensa persoona, mutta tuppaa jäämään minun mahtipontisuuteni varjoon. Hän antoi minulle vapauden tulla juuri sellaiseksi kuin elämä minut muokkasi/muokkaa, eikä kahlinnut minua tekemään jotain sellaista, jota ehkä joku muu äitinä olisi laittanut tekemään (jatkamaan sitä, missä vanhempi on itse ehkä epäonnistunut). Harva äiti kannustaa lastaan taiteilijaksi.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #229 : 09.05.2013 21:39:00 »

Nosto.

Mietin, että minun Kuuni huone ei taida olla kovin salaperäinen, mutta sitäkin sekavampi kammari Cheesy  oinas kuu  kaksoset huoneessa...huoneen kärki kaloissa...sittenkinkö salaperäinen? Mutta Neptunus ykkösessä, eli ei missään synkissä salaisuuksissa vaan hyppää heti kasvoille, ja ko. Neptunus neliöi tuota Kuuta ja  venus mars että  vesta saavat siltä neliöt myös, ja ovat yhtymässä tuon Kuun kanssa.
Kuun kanssa kolmosessa on Vesta, ja Mars ja Venus siinä ihan rajalla että ovatko sitten kakkosessa vai tuolla kuun kammarissa.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 14 15 [16]
  Tulostusversio  
 
Siirry: