Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Perääntyvä Merkurius / Mars / Venus syntymäkartalla  (Luettu 25635 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #30 : 20.09.2010 18:03:24 »

Jännä tietenkin nähdä kuinka jonkun kartalla useampi fall ja detriment ja jollakin domin ja exalt.

Sitten kun vielä tietäis, mitä nämä tarkoittaa suomeksi?  Fall on varmaan alennus, mutta nuo muut? 

Mielenkiintoinen juttu, en ole tuota huomannutkaan tuolla astro.comissa.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
mimikrija
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32


all throttles open


Profiili WWW
« Vastaus #31 : 21.09.2010 01:29:27 »

Jännä tietenkin nähdä kuinka jonkun kartalla useampi fall ja detriment ja jollakin domin ja exalt.

Sitten kun vielä tietäis, mitä nämä tarkoittaa suomeksi?  Fall on varmaan alennus, mutta nuo muut? 

Mielenkiintoinen juttu, en ole tuota huomannutkaan tuolla astro.comissa.

jos fall on alennus, niin oletan et detriment on "maanpako" (muistaakseni silloin myös jnk planeetan ominaisuudet ovat heikkoja) ja dom tarkoittaa "domain" eli asuinpaikka. esim. merkurius kaksosissa, pluto skorpionissa, jne.

aina oppii jotakin uutta tässä harrastuksessa =D
tallennettu
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #32 : 30.09.2010 02:14:13 »

Niin, ja käväisi tässä mielessä sekin, että voiko sitten tällaisena ns. perääntyvänä aikana mahdollisesti tuo perääntyvä planeetta vaikuttaakin kerrankin ns. oikeinpäin tai siis niin kiuin sen "normaalisti" pitäisi vaikuttaa? Itse kun olen jostain kumman syystä saanut nyt lähipäivinä ajatukseni jotenkin ymmärrettävästi kerrankin pihalle  Wink

Tähän olisin itsekin kaivannut vastausta. Smiley

Sitten pohdin myös sellaista, että miten se perääntyvyys Grin syntymäkartalla lasketaan? Mulla on merkurius 0 asteessa ( kalat ) ja mietin että lähteekö asteet ikäänkuin "miinuspuolelle" ja siten 0 astetta olisi hyvin lähellä perääntyvää (jonka tulkinnan koen hyvin omakseni) ? Smiley
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #33 : 30.09.2010 08:41:51 »

Niin, ja käväisi tässä mielessä sekin, että voiko sitten tällaisena ns. perääntyvänä aikana mahdollisesti tuo perääntyvä planeetta vaikuttaakin kerrankin ns. oikeinpäin tai siis niin kiuin sen "normaalisti" pitäisi vaikuttaa? Itse kun olen jostain kumman syystä saanut nyt lähipäivinä ajatukseni jotenkin ymmärrettävästi kerrankin pihalle  Wink

Tähän olisin itsekin kaivannut vastausta. Smiley

Sitten pohdin myös sellaista, että miten se perääntyvyys Grin syntymäkartalla lasketaan? Mulla on merkurius 0 asteessa ( kalat ) ja mietin että lähteekö asteet ikäänkuin "miinuspuolelle" ja siten 0 astetta olisi hyvin lähellä perääntyvää (jonka tulkinnan koen hyvin omakseni) ? Smiley

En oikein ymmärtänyt mitä tarkoitat. Smiley Eli siis perääntyvän planeetan näkee siitä, että planeetan perässä n pieni r tai rx visuaalisessa kartassa. Jos merkuriuksesi on 0-astetta, mutta ihan "suoraan menevä", niin se ei tee siitä perääntyvää. Eli koska merkuriuksesi on 0-asteessa, se korostaa sen merkitystä elämässäsi ja kartallasi. Merkuriuks Kaloissa taas on hieman vaikea asetelma ja sen vuoksi voit kokea ongelmia kommunikaatioss, ujoudessa ec. elämäsi aikana. Siinä on hieman samoja teemoja kuin perääntyvässä merkuriuksessa, mutta ei merkittävästi. Ne ovat hieman erilaiset tulkinnat kuitenkin. Perääntyvä planeetta toimii sisäänpäinkääntyen, kalat-merkurius toimii luovasti, joskus myös sekavasti ja intuitiolla. Jotain samaa siis ehkä.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #34 : 30.09.2010 11:04:58 »

Heh, tarkoitin sitä miten se konkreettisesti lasketaan (jos haluaisi) mutta ei sen väliä Kiitos Ebenia selvennyksestä tämä riitti hyvin! smitten
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
aeiouyäö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 276



Profiili
« Vastaus #35 : 25.10.2010 01:10:42 »

Mulla on Merkurius perääntyvänä 12. huoneessa ja neliössä Neptunukseen ja Uranukseen.Tätä voisi kai sanoa jo aika haastavaksi, haastetta kuitenkin helpottaa vähän  merkurius aspect_con askendentti ja  merkurius aspect_sex kuu.En koe olevani tyhmä, mutta usein huomaan, että ajatukseni ovat yhtä puuroa pään sisällä ja minun on vaikea jäsennellä niitä, tai saada kiinni yhdestä ajatuksesta kerrallaan.Muistini on aivan naurettavan huono, jos lähden esimerkiksi viemään kirjettä postiin, on aika yleistä että unohdan ottaa vaikka sen kirjeen mukaan.Lisäksi on hyvin ristiriitaista, että olen sosiaalinen ja minulla on paljon ystäviä, mutta silti saatan stressata aivan hirveästi sosiaalisia tilanteita.
tallennettu

Aurinko-venus-yhtymä skorpionissa, 1.huone

Kuu Jousimiehessä, 2.huone

Mars-MC-yhtymä leijonassa

Merkurius-nousumerkki-yhtymä Vaa'assa
joas
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 62


Profiili
« Vastaus #36 : 02.09.2011 17:18:15 »

Kysyn nyt uudelleen tätä kysymystä mikä oli jo tässä ketjussa mutta mihin kukaan vastaaja ei vielä ainakaan oikein ymmärtäen tarttunut. Eli: syntymäkartallani on peruuttava Merkurius. Silloin kun elämme Merkuriuksen perääntymisjaksoja niin toimiiko tuo aika minulla jotenkin paremmin? Jos kerran peruuttava syntymäkartalla voi aiheuttaa esim vaikeutta kommunikoida ajatuksia sanoiksi (olen huomannut) niin olisiko odotettua että peruutuskausina vaikutus olisi minulle suotuisampi kuin etenemiskaudet?
tallennettu

Aurinko, nousumerkki, Merkurius ja Uranus Jousimiehessä
Kuu Vaa'assa
Venus ja Mars Vesimiehessä
Jupiter ja Neptunus Kauriissa
Saturnus ja Pluto Skorpionissa
Kuun Solmu Härässä
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
 
Siirry: