Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Perääntyvä Merkurius / Mars / Venus syntymäkartalla  (Luettu 25709 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #15 : 25.08.2010 10:57:10 »

^Hui kun kuulostaa tutuilta jotkut jutut Shocked Mä oon miettinyt, että mikä ihme mussa on nyt ihan viime viikon sisään saanut aivan sekasin juuri kontrolloimisen suhteen. Jokin on nostanut vanhat käyttäytymismallit pintaan ja juurikin kontrollointi on yksi niistä. Siihen liittyy kauhee kaaoksen pelko, että jos tätä ja tätä ei tehdä ja ajallaan niin kaikki menetetään (esim. ihan kodin siisteydestä on kyse). Eksän kanssa ollessa nää oli valloillaan aika villisti ja mäkin hoidin sen asiat, kirjotin työhakemukset ja huolehdin että laskut tulee maksettua, kun se aina tuhlasi palkkansa, siivosin ja huolehdin kaikesta kotona. Tunsin itseni äidiksi ja olin aivan poikki kun olin ottanut harteilleni vastuun kahden ihmisen elämästä. Vaikka pitkään aikaan en ole niin toiminut, niin nyt on jokin herättänyt sen kaaoksen ahistuksen, voisko se olla se peruuttava saturnus tai sitten merkkari Huh

muoks. peruuttaako saturnus siis? astro.com:ia katselen eikä se taia ainakaan tällä hetkellä peruutella. Eiku N222 taiski tarkottaa nataali saturnuksensa peruuttavan Embarrassed

2. muoks. peruuttava merkkari tekee mun nataali saturnukselle (joka yhtymä aurinko ) neliöä tällä hetkellä, että ehkä se selittäis tätä juttua... ja tuo neliö tulee vaan tarkentumaan lähitulevaisuudessa buck2
« Viimeksi muokattu: 25.08.2010 11:06:23 kirjoittanut Titania. » tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #16 : 25.08.2010 10:58:26 »

N222, kyllähän nuo kirjoittamasi piirteet on aika Saturnusmaisia.

Mutta ajatteles, kuinka hienoa on, että jo noin nuorella iällä -vaikka itse kirjoitit toisin- tiedostat ja ymmärrät virheelliset ajattelumallit ja sen, mistä ne kumpuaa!  Sulla on koko elämä aikaa työstää niitä ja yrittää opetella pois.  Oivaltaminen on se ensimmäinen askel.

Minä itse näin lievänä viiskymppisenä olen vasta hiljakkoin tajunnut nämä kontrolloivat piirteeni perhe-elämässä.  Parempi silti myöhään kuin ei milloinkaan.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
mirka222
Vieras
« Vastaus #17 : 25.08.2010 11:11:28 »

Titania: kyse oli tässä topicissa peruuttavista planeetoista syntymäkartalla..Siis sillä hetkellä kun oot syntynyt niin jotkut planeetat ovat peruuttaneet..Astro.comissa näet mahdolliset syntymähetken peruuttavat planeetat syntymäkartan planeetan vieressä olevasta pienestä r-kirjaimesta ja täällä astro.fi peruuttavat planeetat merkitään Rx näköisillä merkeillä..

Meimi: aivan! Minulla on kyllä hyvin kehittynyt tuo tiedostamisen ja oman toiminnan arviointikyky mutta toiminnan muuttaminen vaatii varmasti vielä vuosikymmeniä..Joskus ärsyttää, kun tietäisin tarkalleen, mitä pitäisi tehdä tai ajatella mutta en pysty..Jotenkin mulla on tuo älyllinen puoli paljon kehittyneempi kuin tunnepuoli mutta toisaalta se kehittymätön tunnepuoli ohjaa mun toimintaa siltikin..
tallennettu
Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #18 : 25.08.2010 11:13:57 »

^Juu, huomasin vähän liian myöhään että en ollutkaan transiitti keskustelussa :Smiley tiedän kyllä merkinnät sun muut.
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
Almah
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 159


-The wealth of the soul is the only true wealth.-


Profiili
« Vastaus #19 : 26.08.2010 08:30:34 »

Kiitos Ebenia todella täydentävästä vastauksesta..

Tuossa kun luin juttusi, niin väkisin mietin, että miksi noista perääntyvistä planeetoista ja niiden merkityksestä syntymäkartalla ei yleinsä puhuta, koska ainakin minä sain noista monta ahaa-elämystä ja vastausta muutamiin mieltäni askarruttaneisiin kysymyksiin.

Myös minulla on muita perääntyviä planeettoja kartallani ja sain vielä niihinkin vastauksen tuosta Ebenian tekstistä.

Niin, ja käväisi tässä mielessä sekin, että voiko sitten tällaisena ns. perääntyvänä aikana mahdollisesti tuo perääntyvä planeetta vaikuttaakin kerrankin ns. oikeinpäin tai siis niin kiuin sen "normaalisti" pitäisi vaikuttaa? Itse kun olen jostain kumman syystä saanut nyt lähipäivinä ajatukseni jotenkin ymmärrettävästi kerrankin pihalle  Wink
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #20 : 26.08.2010 10:45:25 »

Mistä sitten näkee että onko planeetta peruuttava vai ei?

Esimerkiksi jos tiedot laittaa Astro.comiin ja sieltä menee "Extended chart selection" kohtaan ja painaa "Show chart". Jos jonkun planeetan perässä on pieni r-kirjain, se tarkoittaa, että se on retrograde, eli peruuttava.

Haa, kiitos!

Ja kappas vaan, mullahan onkin peruuttava jupiter ravussa 11 - huoneessa. Samassa sijainnissa myös perääntyvä Kheiron..
tallennettu
mimikrija
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32


all throttles open


Profiili WWW
« Vastaus #21 : 10.09.2010 01:48:45 »

siis lähes kaikki peruuttaa, paitsi just  marsjupiter noista jotka peruuttaa. =)

todella pelottavaa luettavaa etenkin joku perääntyvä Saturnus, ja siis se on todella näkyvissä mun elämässä - mulla on historiassa paljon ihmissuhteita joissa mun olis pitänyt asettaa omat rajani jotta ne olis voineet kestää, eikä antaa kaiken vaan jotenkin itsekseen rakentua. koska mikään ei rakennu ilman kummankin 100% panostusta ja omistusta asialle. etenkin ystävyyssuhteissa ongelmallista kun tuppaan vetämään puoleeni ihmisiä jotka yrittävät ripustautua muhun.

allekirjoitan myös etenkin perääntyvän Pluton vaikutukset, todella kipeitä juttuja.

tosta perääntyvän Merkuriuksen ja Venuksen vaikutteista oon itse ainakin oppinut olemaan ylpeä, ne kaikki asiat mitä mä oon ajatellut & tuntenut sillain "erikoisesti" on olleet mulle tosi hengellisiä kokemuksia ja avanneet mulle portteja kasvamiseen. ja etenkin se juttu kuinka Venuksen läksy tässä elämässä on oppia rakastamaan niin mä koen että mun suurin "valaistumisen kokemus" on ollut se, kuinka näen että hei, mäkin oon kaunis =D eli rakastamaan itseään ilman mitään velvoitteita/ehtoja.

todella mielenkiintoinen aihe joten oli pakko änkeä tänne =D
tallennettu
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #22 : 11.09.2010 20:16:31 »

Katsoin tuolta astro.comista tuota karttaani ja huomasin,että auringon kohdalla lukee Detr,merkuriuksen kohdalla Detr.Fall ja Venuksen kohdalla Exalt.Näitä termistöjä ei ole aikaisemmin astro.comissa ollut!Mitä ne tarkoittavat?Ainakin pluton kohdalla on pieni r perässä,mutta sehän peruuttaa koko minun ikäsukupolveni kartoilla.Onko astro.comissa jotenkin muutettu peruuttavien planeettojen katsomista?
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
mimikrija
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32


all throttles open


Profiili WWW
« Vastaus #23 : 12.09.2010 18:49:13 »

Athene, ylennys (exaltation) ainakin tarkoittaa että kun jokin planeetta on ylennyksessä, esim. kun aurinko on oinaassa, niin auringon ominaisuudet ovat erityisen vahvoja (leijonamaiset piirteet & vaikutteet), kun taas alennus (oletan, että tuo Detr tarkoittaa sitä) heikentää planeetan ominaisuuksia.

minkä asetuksen valitsit astro.comissa kun teit karttasi Athene? itse käytän astro.comia todella tiheään mutten koskaan ole tavannut tuollaista karttaa jossa kerrottaisiin milloin planeetta on ylennyksessä tai alennuksessa! =D

ps. nämä ylennys & alennusjutut ovat eräästä vuonna 1971 julkaistusta pikatieto-oppaasta astrologiasta. en ole pitkään aikaan nähnyt ko. termejä käytettävän missään. tietääkö joku ovatko nämä termit vanhentuneet / osa jotain erikoisempaa astrologian haaraa?
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #24 : 12.09.2010 19:06:49 »

ps. nämä ylennys & alennusjutut ovat eräästä vuonna 1971 julkaistusta pikatieto-oppaasta astrologiasta. en ole pitkään aikaan nähnyt ko. termejä käytettävän missään. tietääkö joku ovatko nämä termit vanhentuneet / osa jotain erikoisempaa astrologian haaraa?

Itse asiassa ko. termejä pidetään tosiaankin vanhentuneina, mutta niiden käytöstä ei nähtävästi olla kuitenkaan luopumassa. (Mutta tämähän onkin erityisen hitaasti kehittyvä pseudotieteenala, jossa aina palataan siihen että ehkä ne vanhat gurut olivatkin oikeassa, ja tähtikuviotkin ehtii muuttumaan ennen kuin mitään tehdään itse systeemille.)

Kai sitä on katsottava jokaista kolikkoa kaikilta puolilta.
tallennettu
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #25 : 12.09.2010 19:08:35 »

Ihan normaalin kartan tein.Tosin äsken,kun kävin katsomassa karttaani se ei noita äskeisiä juttuja näyttänyt.Mikä on outoa....  Huh
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #26 : 12.09.2010 19:25:35 »

Hieno juttu, jos oli jollekin apua.

Saturnuksen perääntyminen onkin varsin vaikea ymmärtää. Se liittyy usein siihen, että ihmisen on kasvettava ikään kuin auktoriteetiksi omassa elämässään hankalien kokemusten suhteen, mikä voi liittyä esimerkiksi erittäin kontrolloiviin ja vaikeisiin perhesuhteisiin tai sitten edellisiin elämiin, jossa on koettu oman auktoriteetin tallomista oikein olan takaa. Tähän läksyyn kuuluu myös hiljentymisen, hitauden ("hiljaa hyvä tulee") ja rakentamisen läksy. Edellisissä elämissä on tupattu ehkä tekemään asioita "vähän sinne päin" ja nyt pitäisi opetella sitä miten asiat todella rakennetaan pysyviksi ja vankoiksi ja miten ikään kuin otetaan auktoriteetti itselle niin, että se tukee tätä rakentamista. Toiseen ääripäähän ei myöskään saa mennä, eli siihen, että ollaan sitten liiallisen auktoriteettisia tai kovia, sillä tämä taas suuntaa saturnuksen energian sisäänpäin ja voi aiheuttaa taasen masennusta.

Toivottavasti selittää paremmin.

Voi ei!Tuo tekstisi kuulostaa niin tutulta.Tosin mun kartalla ei saturnus peruuta vaan pluto.
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Lupita
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 133


Sun in Virgo- Moon in Leo- ASC Scorpio


Profiili
« Vastaus #27 : 14.09.2010 10:36:21 »

Lainaus
Perääntyvä Venus - kauneuskäsitys on erilainen suhteessa muihin. Näkee kauneutta niissä asioissa missä muut eivät näe ja sen, mitä muut pitää kauniina, kokee tylsänä tai mitättömänä. Naisella perääntyvä Venus voi vaikuttaa, niin, että on ikään kuin vaikea toimia ns. naisen mallin mukaisesti.------------ --
Näille ihmisille on tärkeää, että he saavat jossain vaiheessa elämäänsä kokemuksen siitä, että he ovat itse kauniita, sillä usein siinä on joku haava. Ihmissuhteet erityisen tärkeitä, mutta voivat olla myös hankalia. Rakkauden läksy on tässä Venuksen asemassa karminen läksy.



Omalla kohdallani hyvinkin paikkansa pitäväen ole elämässäni koskaan toiminut naisen mallin mukaisesti, vaaan kulkenut aivan omaa tietäni ja tehnyt mitä haluan. Olisi täysin mahdotonta saada minut nyrkin ja hellan väliin. Ellen sitä itse haluaisi. Tiivistäen: en ole alistuvaa, passaavaa, mukautuvaa aviovaimo tyyppiä- en sitten vähissäkään määrin. Tämä on ärsyttänyt monia.
Ihmissuhteet ovat olleet ja epäilemättä tulevat olemaan karmisia. Ja vaikeita. Mutta myös ihania.
Lainaus
Perääntyvä Jupiter - kasvu kääntyy sisäänpäin. Ihminen laajenee sisältä ja hänellä voi olla realistisessa elämässä paljon erilaisia mahdollisuuksia, mutta ihminen ei osaa tarttua niihin. Tyytyy helposti pieneen eikä vaadi paljon. Voi olla vaikea saavuttaa yhteyttä yhteiskuntaan, uskontoihin tms. jolloin ihminen luo ikään kuin oman päänsisäisen uskonnon/yhteiskunnallisen maailman, joka eroaa ulkopuolisesta maailmasta. Karmisena läksynä on oppia uskon ja kasvun merkitys.

Allekirjoitan, omassa maailmassa elellään.





tallennettu

Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja

It does not require many words to speak the truth.
Chief Joseph
Hopealohikäärme
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 372


Säh!


Profiili
« Vastaus #28 : 19.09.2010 12:22:40 »

Perääntyvä Merkurius - paljon sisäistä puhetta, joka ei välttämättä koskaan yllä kommunikaatioon asti muiden ihmisten kanssa. Epäloogisuutta ajattelussa, ajattelumallit poikkeavia muusta väestöstä - tämän vuoksi voi kokea olevansa "tyhmä" tai "hidas". Kun ymmärtää oman ajattelunsa erikoisuuden ja avartuu myös ymmärtämään muiden ajatusmaailmaa, voi löytyä upeita ajatuksen siemeniä. Ihminen voi tuntea itsensä jatkuvasti väärinymmärretyksi.

Allekirjoitan tuon täysin, tuntuu välillä että on NIIN vaikea saada ajatuksiaan ilmaistua oikein. En kyllä tunne itseäni "tyhmäksi", mutta sanallinen ilmaisu voisi olla selkeämpää. Eikä Merkurius Ravussa auta hirveän paljon... mulla on jotain muitakin perääntyviä planeettoja, mutta tämä taitaa olla niistä tärkein, kun on persoonallinen.
tallennettu

1.  saturnus 14.8% (10. huone)
2.  merkurius 13.8% (6. huone)
3.  pluto 11.6% (8. huone)

1.  rapu 14.4% (DC)
2.  kaksoset 13.5%
3.  jousimies 11.5% (MC)
ancelica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 294



Profiili
« Vastaus #29 : 19.09.2010 21:26:34 »

Astro.comissa kohdassa chart drawing style on oletuksena web default, ottaa valikosta astrodienst stylen, niin saa ylennykset ja alennukset. Ei vaikuta uusienkaan kirjojen perusteella siltä, että olisivat vanhentuneita juttuja. Jännä tietenkin nähdä kuinka jonkun kartalla useampi fall ja detriment ja jollakin domin ja exalt. Mutta ei kartta kantajaansa huonommaksi tee, vaikka on liuta alennettuja planeettoja. Se on vain karmaa, kenelläkään ei ole enempää kuin pystyy kantamaan...
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: