Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: -  (Luettu 34659 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
-
« : 03.03.2010 09:00:20 »

-
« Viimeksi muokattu: 05.10.2012 19:46:13 kirjoittanut tuonen joutsen » tallennettu

Neela
Astroholisti
*****
Viestejä: 1096



Profiili
« Vastaus #1 : 03.03.2010 09:47:43 »


Huomenta!  Cheesy

Laitan tällaisen pikaisen vastauksen näin aamukahvin lomassa.

Saat arvion  aurinko  askendentti  pluto  neitsyt

Ei olla pätemisen haluisia, vaan päteviä niinkuin luonnostaan. Myös vaatimattomuushan yhdistetään  neitsyt merkkiin. Luulen kuitenkin, että se tulee enemmän siitä, ettemme tee itsestämme suurtakaan numeroa ja itse saatan olla siivonnut, kokannut, tiskannut, pyykännyt, lukenut, keskutellut netissä yms ja kun joku kysyy mitä olet tehnyt on vastaus "en oikein mitään, ollut". Minä ainakaan en koe edes noita erityisesti minkään tekemiseksi vaan olemassa olemiseksi. Tavallista arkipäivää.  Wink

Palvelu kuuluu  neitsyt elämään, joskus jopa niin että siitä tulee velvollisuus, muka "pakko" omassa pikku päässä.  neitsyt myös ilmaisee rakkautta palvelemalla, tekemällä rakkaansa elosta ja olosta helpompaa, (ja salaa tekee puolesta, koska tekee asiat paremmin, muttei halua loukata toista sanomalla sitä  2funny )

Luulen myös, että olemme ylpeästi arkisia ja tavallisia, koska emme pelkää tavallisuutta ja  neitsyt on myös aika realisti, jopa niin , että väheksyy itseään ajatellessaan realistina, ettei hänessä nyt mitään niin poikkeuksellista ole, että ylittyisi "uutiskynnys"

Kyllä parantaminen kuuluu  neitsyt elämään, moni keskittyy tuon palvelemisen kautta parantamaan muita, vaikka  neitsyt tärkein parantamisen kohde olisi oma itse ja etenkin itsetunto.

Näin tämmöinen pika,pika vastaus, palaan vielä, kun velvollisuuksiltani ehdin.  2funny  angel

tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
Asterix
Vieras
« Vastaus #2 : 03.03.2010 09:57:15 »

Mun Jouskarimies on  askendentti  neitsyt ja muutenkin vahva  neitsyt -painotus
ja kova on pätemisen tarve.
Hyvin siinä perinteisessä miesmäisessä kaikkivoipaisuudessa
ja sitten on toisaalta hakemassa sillä pätemisellään muiden kunnioitusta itselleen,
koska hän teki sitä ja tuota ja on tälläinen ja tuollainen (jotain aivan über-super-loistavaa tietenkin).

Uransa se on aloittanut poliisin Kobrassa ja erikoisjoukoissa, joten yhteisöllinen palvelu.
Nykyään kahden yrityksen suuromistaja ja kolmen muun osakas,
mutta se palvelun halu näkyy edelleen yksityiselämässä.
Tuntuu, että se haluaa tehdä kaiken mun ja lähimpiensä eteen. crazy2
Se on toisaalta ihanaa, mutta samalla myös aika tukehduttavaa.

Taipumus ylihuolehtivaisuuteen, mutta selkeästi itsekkäistä/egollisista/narsistisista syistä,
vaikka osa siitä onkin ihan puhtaasta sydämestä tehtyä, mutta mua häiritsee siinä se
jälkikäteinen, että tein tämänkin ja tuonkin sinulle/hänelle-kunnianhaku.  buck2

Tosin tuo häiritseminen on ainoastaan mun ongelma, ehkä  neitsyt -painotus
ei näe siinä mitään vikaa olla ottamassa kunniaa tekemistään asioista,
joita kukaan ei ole pyytänyt tai tilannut, kun ne kuitenkin tekee tosiasiassa ison homman
toisen eteen, halusi se sitä tai ei. Grin
« Viimeksi muokattu: 03.03.2010 09:59:48 kirjoittanut Sasha » tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #3 : 03.03.2010 10:08:23 »

Niin...  mars leijona  :Smiley
tallennettu
Neela
Astroholisti
*****
Viestejä: 1096



Profiili
« Vastaus #4 : 03.03.2010 10:09:18 »

Oho!

Minä olen enemmän tavannut  neitsyt tuota, jopa työelämässä, että tekevät puolesta, kun toinen "ei osaa", mutta eivät mainosta sitä.
Ja siitä voi seurata ihan "pikkuisen" katkeraa marttyyriyttä, kun se toinen osaa ottaa kunnian hyvintehdystä työstä.

Ja joo myönnän, tuo  neitsyt tapa huolehtia toinen avuttomaksi, jos vaan annetaan on erittäin negatiivinen ja tukahduttava piirre! Se mielestäni kertoo myös kontrollin tarpeesta siinä missä ihan oikeasta välittämisestäkin.

Mutta nyt Hei!
Työt ja Velvollisuus kutsuu!

tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #5 : 03.03.2010 10:37:06 »

Itselläni tosiaan löytyy  aurinko neitsyt ja kyllä allekirjoitan itsessäni tietyllä tapaa tuon pätemisen tarpeen. Tai no oikeastaan se on enemmän sitä, että kerta nyt tiedän tästä asiasta näin paljon, niin en voi tukkia suutani jos tilaisuus tarjoutuu. Toisaalta on vähän vaikea erottaa, että kuuluuko tämä piirre itsellä enemmän  askendentti jousimies vaikutukseen. Mutta joo, myönnän, että päden ja aika monissa neitsyt ystävissä ja tutuissa on samanlaisia piirteitä. Toisaalta aika usein esimerkiksi ns. "sivistynyt" huumori voidaan tulkita pätemiseksi ja sitähän aika monet neitsyet tuntuvat harrastavan. (Vitsaillaan esimerkiksi ajankohtaisista asioista ja tuodaan samalla esiin, että minä olen sivistynyt ^^) En tosin itse niin paljon kuulu tähän neitsyt-kategoriaan. Sitten yksi puoli tässä on myös, että jos oikeasti tiedän olevani oikeassa niin on silkka vääryys antaa toisen olla väärässä uskossa.

Velvollisuudentunto ja ehkä sitä kautta palveleminen on kyllä se kaikista pahin vihollinen. Esimerkiksi jos olen sopinut tärkeän tapaamisen seuraavalle päivälle aikaiseen aamuun, niin en välttämättä saa yöllä unta, koska pelkään, että en herää aamulla. (Huom, saatan siis liian väsyneenä vajota sellaiseen kooma-uneen, että en kuule herätystä. ) Sitten menee yö valvoessa. Sama on myös, että jos minulla on tekemättömiä töitä, niin unta ei saa ja syyllisyydentunto on aivan kauhea. Huonoa omatuntoa saan kokea lähes kaikesta, jopa harrastusten skippaamisesta, koska jollain tapaa koen niin vahvaa velvollisuudentuntoa. Liitän tämän itse aika vahvasti palvelemiseen, koska toista en voi jättää pulaan ja itse tulee yötä myöten tehtyä töitä jotka muut ovat sysänneet niskaan.

Hmm, en oikeastaan tiedä olenko nyt hirveän arkinen tai tavallinen. Aika monet pitävät minua vahvana ja näkyvänä persoonana. Mutta siinä mielessä olen arkinen, että työasiat esimerkiksi täytyy hoitaa säntillisesti.

Parantaminen näkyy ehkä siinä, että olen mukavin ja kiltein aina ihmisten ollessa sairaita ja teen paljon jotta läheiseni kokisivat olonsa parhaaksi mahdolliseksi. Toki myös parantaminen näkyy reikin kautta, joten kyllä aika olennainen osa minua.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Asterix
Vieras
« Vastaus #6 : 03.03.2010 10:43:34 »

Ah, kappas In, kun olet justiinsa toisin päin kuin tuo mun siippa. Smiley
Hän on  aurinko jousimies ja  askendentti neitsyt

Hällä on tuolla  neitsyt:ssä tavaraa.  plutouranusceresjuno ja  vesta
Menen noihin kuvioihin tarkemmin myöhemmin. Smiley
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #7 : 03.03.2010 11:41:59 »


Sitten esim. Theuksen sanat astro.tv:ssä 'Neitsyt on eläinradan parantaja' jäi mulle mieleen.


No mitä mieltä Neitsyet, neitsyt vaikutteiset olette:


-oletteko pätemisenhaluisia, vaiko ihan vaan muuten päteviä niinkuin luonnostaan Wink

-kuuluuko teema 'palvelu' jotenkin elämään ?

-oletteko 'arkisia' tai 'tavallisia' ?

-entäs 'parantaminen'


Kyllä kyllä,  askendentti  neitsyt koen itsestäni löytyvän noita piirteitä ihan luonnostaan...
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #8 : 03.03.2010 11:50:23 »

Tuli mieleen, että mun ex-Härkä on kuin myös  askendentti neitsyt
ja tuo sivistys on kyllä se pointti ja ehkä  kaksoset vesimies vaaka :aa kiehtova,
kun sivistykseen kuitenkin kuuluu oleellisena osana valtava tietomäärä.

Mietin tuota  neitsyt -mäistä pätemistä, niin on se kyllä erilaista pätemistä,
kuin se perinteinen pullistelu.
 neitsyt -mäisestä pätemisen tarpeesta puuttuu uhoaminen.

Se on enemmän huolehtimista, mutta sitten kait riippuen muista kartan painotuksista,
niin se saattaa kääntyä helposti jälkikäteen sellaiseksi pyhän marttyyrimäiseksi draamaksi,
mikäli  neitsyt on huonolla tuulella.

...vai..? Huh

Parantajia monessa suhteessa  neitsyt -painotuksella ollaan!
 neitsyt -miehet tahtovat ottaa sellaisen pelastavan Prinssi Rohkean roolin,
-miksei myös Prinssi Täydellisen roolin ja "pelastaa" se tyttö-parka omalta elämältään. :Smiley Tongue
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #9 : 03.03.2010 11:52:17 »

Voi, Neitsyet ovat useimmiten ihan mahtavia tyyppejä! Varsinkin jos Neitsyt on vähän oppinut jo irrottautumaan niistä omista suoriutumispaineista ja täydellisyyden tavoittelusta, niin usein taustalta löytyy ihan mieletön huumorintaju (menee hyvin yksiin oman kaurispuoleni kanssa) ja sympaattinen sydän.  smitten

Neitsyissä on juuri sellaista, mitä en itse osaa yhtään: tarkkuutta, osaamista, pikkutarkkaa taitoa. Minä olen itse niin taivaanrannan maalari ja suurten linjojen vetäjä ja johtajatyyppi, että nuo käytännön pienet organisointijutut eivät sitten ollenkaan onnistu ja ihailen suuresti ihmisiä, joilla paperit pysyvät omissa paikoissaan tuon tuosta vaan ja työpöytä on suitsait siisti aina. En ymmärrä miten he pystyvät siihen, mutta voin ihaillen katsoa vierestä ja maksaa, että joku tulee siivoamaan minunkin sotkuni.  Grin

Neitsytmäiset ominaisuudet ovat tärkeä voimavara juuri tutkimuksen tekemiselle, lääketieteelle ja vastaavalle, jossa tarvitaan tarkkaa ymmärrystä, viiltävää älyä ja kovaa käytännöntyötä pieneltäkin tuntuvien asioiden kanssa pitkästymättä. Respect!
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Ave^^
Vieras
« Vastaus #10 : 03.03.2010 11:59:44 »

Mun Jouskarimies on  askendentti  neitsyt ja muutenkin vahva  neitsyt -painotus
ja kova on pätemisen tarve.

Olen aina pitänyt pätemistä jousimiesten ominaisuutena,
ainakin jokainen tuntemani jousimies nauttii kaikella ihmeellisellä nippelillä tai muulla pätemisestä.
Ja sen oman "fiksuutensa" esille tuomisesta..  :Smiley  Grin
tallennettu
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #11 : 03.03.2010 12:03:50 »

Voi, Neitsyet ovat useimmiten ihan mahtavia tyyppejä! Varsinkin jos Neitsyt on vähän oppinut jo irrottautumaan niistä omista suoriutumispaineista ja täydellisyyden tavoittelusta, niin usein taustalta löytyy ihan mieletön huumorintaju (menee hyvin yksiin oman kaurispuoleni kanssa) ja sympaattinen sydän.  smitten

Neitsyissä on juuri sellaista, mitä en itse osaa yhtään: tarkkuutta, osaamista, pikkutarkkaa taitoa. Minä olen itse niin taivaanrannan maalari ja suurten linjojen vetäjä ja johtajatyyppi, että nuo käytännön pienet organisointijutut eivät sitten ollenkaan onnistu ja ihailen suuresti ihmisiä, joilla paperit pysyvät omissa paikoissaan tuon tuosta vaan ja työpöytä on suitsait siisti aina. En ymmärrä miten he pystyvät siihen, mutta voin ihaillen katsoa vierestä ja maksaa, että joku tulee siivoamaan minunkin sotkuni.  Grin

Neitsytmäiset ominaisuudet ovat tärkeä voimavara juuri tutkimuksen tekemiselle, lääketieteelle ja vastaavalle, jossa tarvitaan tarkkaa ymmärrystä, viiltävää älyä ja kovaa käytännöntyötä pieneltäkin tuntuvien asioiden kanssa pitkästymättä. Respect!

Mä olisin voinut kirjoittaa tämän! AAmen.
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Asterix
Vieras
« Vastaus #12 : 03.03.2010 12:10:38 »

Hahahah... Grin Mä olen koko ajan kauhulla miettinyt,
että tuo mun nousu Neitsyt kuolee paskaan mun kanssa,
kun mä en voisi olla vähempää kiinnostunut sellaisista asioista
kuin tavaroiden järjestyksessä pito ja siivoaminen. Grin 2funny
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #13 : 03.03.2010 12:17:24 »

Hahahah... Grin Mä olen koko ajan kauhulla miettinyt,
että tuo mun nousu Neitsyt kuolee paskaan mun kanssa,
kun mä en voisi olla vähempää kiinnostunut sellaisista asioista
kuin tavaroiden järjestyksessä pito ja siivoaminen. Grin 2funny

Voi kuule, ymmärrän täydellisesti. :Smiley Vihaan siivoamista ja järjestyksen pitoa (vähän turhan monta Jupiterin neliötä meikäläisen kartalla) ja siksi ihailenkin ihmisiä, jotka oikeasti pystyvät siihen ja se ei tunnu olevan edes mikään "tehtävä" vaan tulee ikään kuin kaupan päällisiksi, että on siistiä ja hommat hoidettu! Voih, kukaan tuollainen tyyppi ei vain kestäisi todellakaan asua minun kanssani.  Lips Sealed
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #14 : 03.03.2010 12:20:22 »

Olen kyllä ehkä yksi maailman sotkuisimmista ihmisistä, noin kodinhoidon puolesta. En vihaa  mitään niin paljon kuin siivoamista. =/ Tosin inhoan sotkuakin, mutta ei se ilmeisesti minua hirveäksi siivousintoilijaksi tee. Kunhan on itse puhdas ja raikas aina, niin ei sillä kodilla niin väliä. Eihän sitä kotona edes hirveästi ehdi olemaan =)
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: