Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: -  (Luettu 34343 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #45 : 06.04.2010 00:45:34 »

Tuosta  merkurius ja  neitsyt yhteydestä, niin itse ainakin  aurinko neitsyt koen, että se liittyy neitsyillä siihen kritiikkiin ja analysointiin. Jokainen tuntemani neitsytpainotteinen ja  aurinko neitsyt on jollain tapaa ollut kriittinen ja se tuntuu olevan tärkeä osa neitsyen kommunikointia. Aika useinhan neitsyillä tuntuu se kriittisyys kanavoituvan huolehtimisen kautta, esimerkiksi kritisoimalla toisessa jotain saatetaankin osoittaa rakkautta jollain kierolla tavalla. Tästä ehkä arkkityyppinä sellainen ylihuolehtiva äiti, joka rakastaa lapsiaan todella paljon, mutta se tuodaan lähinnä esille ylihuolehtivaisuutena aivan kaikesta, nukkumaanmenoajoista siihen ruokaan mitä suusta sisään laitetaan.

Itse ainakin koen kommunikaation olevan aika lailla polttopisteessä omassa elämässä. Koen tarvetta analysoida asioita ja tuon sen esiin monien eri väylien kautta, vaikkapa sitten täällä astrossa, opiskeluissa ja muissa ihmissuhteissa. Ehkä tästä aiheutuu monien tunteiden ylianalysointi, jolloin tunteet järkeistetään.

Ehkä neitsyillä merkurius voisi ilmetä opiskelujen kautta. Aika moni neitsyt-tuttavani on korkeasti koulutettu tai muuten vain arvostaa sivistystä ja pitää itsensä ajan tasalla maailmanmenosta. Usein neitsyet ovat olleet myös päteviä, fiksuja ja filmaattisia koulussa ja aika monet tuntuvat pitävän tärkeänä sitä, että tulee hyviä numeroita ja menestystä. Aika monet tuntuvat olevan myös luonnostaan kirjallisesti lahjakkaita siinä mielessä, että harvoin neitsyillä tuntuu olevan mitään vaikeuksia saada niitä loistavia arvosanoja. Harvemmin olen huomannut, että neitsyillä olisi vaikeaa oppia mitään. Hmm, kuulostaapas aika itsekehulta, mutta lähinnä tämä nyt perustuu siihen, että itselläni on ollut koulukavereissa paljon  aurinko neitsyt ja kun heitä miettii, niin tälläisiä piirteitä olen huomannut. ^^
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #46 : 06.04.2010 19:20:59 »

Ystäväni, moninkertainen  neitsyt, on töissä kirjastossa, lukee vapaa-ajallaan paljon. Ei kuitenkaan käytä mitään sosiaalisia medioita, eikä oikeastaan käytä tietokonetta kuin tiedonhakuun. Harrastaa musiikinkuuntelua, on kirjallisesti todella lahjakas, mutta täysin kyvytön käyttämään lahjojaan.  Angry Sääli, häneltä tuli jo yläasteaikoina uskomattomia verbaalisia timantteja runollisesta jalokivisuonesta.
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #47 : 06.04.2010 20:12:55 »

Itse vietin kirjastossa lapsuuteni kesät ja ahmin kaikenmaailman fantasiakirjoja =) Joten kyllä kirjat ovat olleet tärkeä osa minun elämääni. Mitä vanhemmaksi tullut sitä enemmän on vain suuntautunut tietokirjallisuuden pariin tämä lukemiseni.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #48 : 06.04.2010 21:42:49 »

Kuulostaapas minulta aamunsäde. Itsekin tässä parinkympin alkupuoliskolla näköjään tietokirjoja ahmin kun lapsuus ja teinivuodet tuli vietettyä fantasian maailmassa. Ehkä pääsen taas kohta kaunokirjallisuuden pariin =)
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Violette
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 295


Lips!


Profiili
« Vastaus #49 : 11.04.2010 10:57:42 »

Pohdin Merkuriusta elämässäni ja ymmärsin sen vaikutuksen elämässäni. Olen aina ollut hyvä sanojen kanssa, niin puheessa kuin kirjoittaessa. Lapsena minua kutsuttiin tarinankertojaksi. Ennen kuin osasin kirjoittaa, piirsin älyttömän pitkiä tarinoita pieniin vihkoihin ja kerroin niitä muille. Kun opin kirjoittamaan, kirjoitin pisimpiä ja jännittävimpiä tarinoita. Olen harrastanut näyttelemistä 8-vuotiaasta lähtien, eivätkä koulussa pelätyt puheet ja esitelmät tuottaneet minulle mitään ongelmaa.

Luin joskus neitsyistä kertovasta kirjasta, että toimittaja on hyvä ammatti juuri Merkuriuksesta johtuen. Hmm, tulipahan haettua neljään eri paikkaan lukemaan viestintään liittyviä aineita...  Smiley

Tulevaisuudessa aion myös kirjoittaa kirjoja. Sisäinen pakko on ajanut minua siihen koko elämäni ajan.
tallennettu

aurinko neitsyt
 askendentti vaaka
 kuu rapu
 merkurius vaaka
 mars oinas
Violette
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 295


Lips!


Profiili
« Vastaus #50 : 11.04.2010 12:15:21 »

Lainaus
halusinkin kuulla, että liittyykö  merkurius Neitsyeen ihan perus merkuriusalueiden kautta, ja hyvä kuulla että liittyy. jostain syystä siitä ei haluta puhua, ihankuin sitä jotenkin pimitettäisiin, tai ei haluttaisia 'antaa' neitsyeille Roll Eyes

Jeps, vähän sama olo tuon antamisen suhteen Smiley Neitsyet halutaan jostain syystä usein nähdä kontrollifriikkeinä ja epäseksikkäinä niuhoina. Tästä syystä jotkut astrologit ovat tietoisesti korostaneet neitsyen  merkurius-puolia, esimerkiksi kehittynyttä huumorintajua (joka ilmenee käytännössä) ja hyvää seuranpitoa vaikka juhlissa.

Olin muuten juuri eilen astro-miitissä, ja kuulin siellä mielenkiintoista juttua neitsyistä eräältä astroilijalta. Hänen mukaansa neitsyillä on omituinen halu kertoa ihmisille kaikenlaisia inhottavia ja ärsyttäviä juttuja, provosoida heitä. Neitsyillä on taipumus joskus sanoa asiat myös liian suoraan.
tallennettu

aurinko neitsyt
 askendentti vaaka
 kuu rapu
 merkurius vaaka
 mars oinas
Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
 
Siirry: