Sivuja: 1 ... 180 181 [182] 183 184 ... 370
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Parasta tässä päivässä  (Luettu 1978905 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #2715 : 13.07.2016 10:55:15 »

http://tapnewswire.com/2015/10/six-jewish-companies-control-96-of-the-worlds-media/

The power of lies, deceptions and disinformation as Americans pay the price of collective stupidity.

“You know very well, and the stupid Americans know equally well, that we control their government, irrespective of who sits in the White House. You see, I know it and you know it that no American president can be in a position to challenge us even if we do the unthinkable. What can they (Americans) do to us? We control congress, we control the media, we control show biz, and we control everything in America. In America you can criticize God, but you can’t criticize Israel…” Israeli spokeswoman, Tzipora Menache

The Tap Blog on blogi, ei uutispalvelu. Sinne voi kuka tahansa kirjoittaa ihan mitä huvittaa, myös anonyymisti.


Voisitko ihan oikeasti Sideman käyttää edes ihan pikkiriikkisen lähdekritiikkiä kun linkittelet tänne juutalais/muslimi/rotu/uskonto -uutisia, joihin sinulla tuntuu olevan suorastaan pakkomielteinen innostus.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Ginger86
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 158


Profiili
« Vastaus #2716 : 13.07.2016 11:28:53 »

Tämä erään nikin harjoittama floodaus on jo melkein tukahduttanut rakentavan keskustelun foorumilla. Liekö se ollut tarkoituskin? Todella harmillista, kun en tiedä muutakaan foorumia, missä voisi keskustella syvällisiä muiden "hörhöjen" kanssa.

Ja jotta en itse kirjoittaisi ihan ohi otsikon: Opastus on palannut elämääni pitkän hiljaiselon (tai ehkä oman sokeuteni) jälkeen. Helpottavaa ja ilahduttavaa. smitten
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #2717 : 13.07.2016 11:47:47 »

Jep, Ginger, se on yksi (ei ainoa) niistä syistä minua näkyy täällä nykyään niin kovin vähän.

Jos olisin täällä enemmän, se aika kuluisi kertomalla muille foorumilaisille Sidemanin linkitysten taustoja ja kertomalla hänelle myös yhä uudelleen ja uudelleen monen monta kertaa aiemmin käsiteltyjä asioita (esim. mitä mies menettää mällin mukana - pitkä keskustelu aiheesta pari vuotta sitten ja ei kun tänä vuonna ihan tasan sama uudelleen).

Ei jaksa, mutta toisaalta jos olisin täällä enemmän, niin en kestäisi katsella epämääräisiä rasismiuutisia enkä myöskään epätosia ihmisen fysiologiaan yms. liittyviä väitteitä kommentoimatta niitä. Niinpä mieluummin pysyn enimmäkseen poissa, kun muutenkin olen ylipäätään vähemmän aktiivinen netissä tällä hetkellä koska siltä nyt vaan sattuu tuntumaan.

Asiaa helpottaisi ihan jo vain se, että Sideman tekisi ihan oman ketjun näistä juutalaiset/muslimit/kiristityt/maahanmuutto/juutalaismedia/juutalaisten ylivertaisuus muihin nähden jne. aiheistaan ja laittaisi ihan kaikki nämä jutut vain ja ainoastaan siihen ketjuun. Sen nimi voisi olla vaikka Sidemanin rotu- ja uskontoketju tms.  Mutta se, että Sideman opettelisi edes vähän lähdekritiikkiä auttaisi toki vielä paljon enemmän...  Huh

Sit'ä lähdekritiikkiä tarvitaan nykyään niin paljon, että sitä opetetaan koulussakin.

Ja otsikon aiheeseen liittyen, tällä ainakin minun päiväni paranee:
https://www.google.fi/search?q=baby+tapir&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjKuoKil_DNAhXKWCwKHRN-DAsQ_AUICCgB&biw=1680&bih=897

Tapiirit kuuluvat muuten niihin eläimiin jotka osaavat kehrätä, ne kehräävät syödessään.  Smiley
« Viimeksi muokattu: 13.07.2016 12:01:54 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #2718 : 13.07.2016 16:14:46 »

sideman, tuo se olisikin minulle parasta tässä päivässä, jos ymmärtäisit lopettaa floodaamisen kaikista kauheuksista (moni niistä on lähellä rasismia jopa), joihin kiinnität jatkuvasti huomiosi. Let it be, kuten Beatles sanoi? Tai tee se oma ketjusi, kuten Eklektikko ehdotti, Oikeasti. Kaikkien muiden viestit hukkuvat tuon alle ja onkohan kaikki edes oikeassa osastossa tai foorumissa. Täällä kun ei ole moderointia niin sitten yhtään, tai linjaa asioista. "Antaa kaikkien kukkien kukkia" tekee puutarhasta helvetinmoisen rikkaruohopesäkkeen, mutta se nyt on foorumin ylläpitäjän valinta. No jos tuota ei tapahdu, niin parasta oli löytää -50% alennuksesta kunnon kengät, auringossa kirjan lukeminen ja illalla ensimmäisen mandalan maalaamista.
« Viimeksi muokattu: 13.07.2016 16:16:27 kirjoittanut Ritsa » tallennettu
downtempo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 194


Profiili
« Vastaus #2719 : 13.07.2016 19:26:11 »

Vaikken ole niin kauan foorumilla ollut kuin jotkut alkuperäiset, mutta sen olen huomioinut vuosien mittaan, että täällä on aika ajoin pitkiä piikkejä, jolloin jokunen astroilija on lähtenyt pois aina jonkun tietyn henkilön takia, millon mistäkin. Ja se henkilö kenen takia on lähdetty on vaihdellut. Nimimerkkejä on monta, ketkä on aikoinaan herättänyt tunteita monissa.
Ja jokakerta on kuviteltu, että kun *jokin näistä* henkilöistä on lähtenyt, tai ruoskittu henkilökohtaisuuksiin asti, niin tämä foorumi olisi parempi paikka. Kunnes tulee seuraava piikki, ja taas sama. jne...
Ehkä on syytä myös tutkiskella omia suhtautumistapojaan toisiin täälläkin, että mihin kiinnittää huomiota ja mihin ei. Ei tosi elämässäkään voi kontrolloida jotain henkilöä, joiden puheet tai arvomaailma ei miellytä itseään, vaikka joskus sotii itseään vastaan rajustikin. Tai itse keskustella täällä jotain, aloittaa keskusteluja yms. mitkä aiheet on mieleisiä. Niin kuin osa on tehnytkin Smiley
Täällähän on  muutenkin ollut aika hiljaista ajoittain.

Kyllä täällä voi keskustella syvällisistäkin asioista  smitten
« Viimeksi muokattu: 13.07.2016 19:55:38 kirjoittanut downtempo » tallennettu
Elwyn
Astroholisti
*****
Viestejä: 4318



Profiili
« Vastaus #2720 : 13.07.2016 19:52:10 »

Elämän pienet ilot Cool
tallennettu

"Curse the day, hail the night"

***

“Why live an ordinary life, when you can live an extraordinary one.”
― Anthony Robbins
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #2721 : 13.07.2016 20:14:10 »

Näinhän se on downtempo. No sanoin mikä on tässä päivässä parasta. Välillä on pakko sanoa mitä ajattelee, koska muuten mitään muutosta ei luultavasti tapahdu - sanomattomuutta on tässä jo muutaman kuukauden välein kokeiltu. Mutta valintojen maailma, etenkin foorumin ylläpitäjän puolesta. Moderoin internetissä kohtalaisen isoa ryhmää, joten keskityn enemmän siihen ja selailen tätä enää satunnaisesti. Lähes täydellinen moderoimattomuus ja säännöttömyys (etenkin rasismin lietsonnassa ja vastaavissa) on heikentävä seikka etenkin henkisellä keskustelupalstalla. Harmittaa enemmän muiden puolesta. Mutta jokaiselle jotakin tässä maailmassa. Smiley Ehkä joku perustaa joskus uuden foorumin. Sushi oli hyvää tänään ja nyt pizzaa!
« Viimeksi muokattu: 13.07.2016 20:17:11 kirjoittanut Ritsa » tallennettu
downtempo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 194


Profiili
« Vastaus #2722 : 13.07.2016 20:33:24 »

Jep jep. valintojen maailma. Smiley Oletko miettinyt moderoinnin kannalta sellaista, että tämä foorumi, mikä on osana astro.fi:tä, ei ole sama asia kuin satunnainen foorumi, jonka kuka tahansa voi perustaa? Eli tämä foorumi ei ole vain astro-foorumi, vaan osana koko astro.fi sivustoa.

Esim. jotkut saattaa saada palkkaa moderoinnista, jos kyseessä on muu, kuin pelkkä ilmainen itse tehty foorumi, tai ilmaissivusto, johon on ali osiona foorumi...Ja mitä isompi foorumi on kyseessä, niin sitä enemmän on moderoitavaa. usein isoilla foorumeilla on monta moderaattoria, mitkä on palkattu sitä varten, jos ns. isäntä yhtiö on virallinen taho. Jos nyt halutaan syyttävää sormea aina osotella kaikkialle, niin se varmaankin menee tässä tapauksessa koko sivuston ylläpitäjälle, tiedät kenelle.  it's not always that simple... Tongue

Noh, nyt meni taas offtopikiks... god damnit...
« Viimeksi muokattu: 13.07.2016 20:53:21 kirjoittanut downtempo » tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #2723 : 13.07.2016 21:24:46 »

Niin pointtini on vaan, että millä tahansa keskustelupalstoilla internetissä tulisi olla jonkinlainen moderointi, etenkin jos sinne ilmestyy jatkuvalla syötöllä ihmisryhmiä leimaavia uutisia. Nyt tätä sidemanin floodaamista on tullut varmaan jo vuoden ajan. Tämä ei ole kuitenkaan hommaforum tai vastaava. Aktiivisia jäseniä voi vaikka pyytää siihen jos ei itse kykene, kuten vaikka sinua. En minäkään saa palkkaa tuosta toisesta moderoinnista, vaan teen sitä oppimisen ja ihmisten auttamisen kannalta. Kyse ei ole nyt mistään ainaisesta syyttelystä vaan ihan silmillä nähtävistä asioista, joita totean. Sideman ja vaikkapa Seppo voivat jatkaa suuntaansa aivan hyvin näinkin. Kunhan sanoin asioista, jotka häiritsevät ja joille pysyisi myös jotain tekemään. Tämä on kuitenkin ainoita suomenkielisiä henkisiä foorumeita Suomessa.
tallennettu
Ginger86
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 158


Profiili
« Vastaus #2724 : 13.07.2016 21:40:26 »

Minun on pakko todeta tähän asiaan vielä seuraavaa: Itseäni ei todellakaan häiritse tässä asiassa mikään muu kuin se, että lähes jokainen keskustelu kääntyy nykyään erään nikin toimesta näihin samoihin iänikuisiin aiheisiin. Vaikka otsikossa ja aloitusviestissä käsiteltäisiin yksisarvisia, siitäkin saadaan vedettyä joku yhteys islamilaisuuteen, Euroopan tuhoutumiseen ym. Tuskin täällä kovin moni kirjoittelija häiriintyy eriävistä mielipiteistä, vaan nimenomaan siitä, että jokainen keskustelu tyrehtyy ja kuihtuu näiden rasististen viestien myötä. Olen yrittänyt ignoorata asian siksi, että arvelin siihen puuttumisen vain lisäävän bensaa liekkeihin, mutta ei näytä tahti hiljenevän. Grin Nikillä on kyllä joihinkin asioihin ihan mielenkiintoisia pointteja, mutta pitääkö jokainen keskustelu yrittää kääntää noihin samoihin asioihin?

Harmittaa ihan tosissaan. Aiemmin täällä oli mukava käydä lukemassa keskusteluja, kun ne kirjoittajien välisistä mahdollisista ristiriidoista huolimatta (tai ehkä juuri siksi) innostivat ajattelemaan ja pohtimaan. Nyt vierailu menee tähän malliin: "Jaah, mv-linkkejä taas toistensa perään, ei kiinnosta, menen pois."
tallennettu
downtempo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 194


Profiili
« Vastaus #2725 : 13.07.2016 22:09:48 »

Ritsa: Noh, onhan täällä ollut äänestyksiä yms. Kyllä mä pointin hoksasin jo aiemminkin, vaikken siitä puhunut. Wink Enkä kiellä mitään omia ajatuksiani foorumista. Mutta, se oli mun pointti, että täällä on aina ollu tilanteita, joissa joku on koittanu ottaa tilanteen haltuun, vedoten heikkoon moderointiin, oli sitten kyseessä rasismi, tai liian henkinen jeesustelu yms. Viimeisempänä tais olla liiallinen tieteellisyys?
Ja tällä kertaa... on taas eri tyypit kyseessä, jotka ottaa tilanteen haltuun, niiden perspektiivistä. Estäen samalla toisten kirjottamisen. Jos yks ihminen kirjottaa jotain asiaa,  ei tarkota, että kaikki ajattelee samoin. Koska tommonen oli jo aiemmin meinikinä ilman mainitsemaa nimimerkkiäs, ilman rasismiakin.
Soldiers of astro?
« Viimeksi muokattu: 13.07.2016 22:11:44 kirjoittanut downtempo » tallennettu
downtempo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 194


Profiili
« Vastaus #2726 : 13.07.2016 22:14:57 »

No jos, yks ihminen ohjaa asian erihaaraan, niin se on vaan yks ihminen mielipiteineen, eikä määrittele toista. Smiley
Missäs omat mielipiteet luuraa? no onhan ne siellä!
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #2727 : 13.07.2016 22:22:29 »

Ginger86, juurikin näin! Aivan sama minulle miten muiden asioiden kohdalla, mutta jos jatkuvasti leimataan tummaihoisia, maahanmuuttajia tai juutalaisia, niin se on rasismia. Sama jos leimataan, että "Valkoiset ovat sitä ja tätä." Race-ism.. vaikka olemme kaikki yksilöitä ja samaa lajia. Miesten ja naisten yleistyksistäkin ja muustakin voisi sanoa jotain. Mutta siis Downtempo tämä on tärkein pointtini, eikö se ole aivan ymmärrettävää, että asia tuodaan esiin? Jos aina ollut niin ja näin, niin eikö asioita voisi parantaa tässä hetkessä? Suurien ihmisryhmien leimaamiseen tai rasismiin puuttuminen ei ole toisen sananvapauden estämistä. Enkä minä edes pystyisi estämään, siksi tuon asian esille.
« Viimeksi muokattu: 13.07.2016 22:27:42 kirjoittanut Ritsa » tallennettu
Ginger86
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 158


Profiili
« Vastaus #2728 : 13.07.2016 23:52:56 »

Niin, Ritsa, minä olen paininut tämän ongelman kanssa ihan henkilökohtaisessakin elämässä: Missä määrin on "oikeutettua" puuttua toisten tekemisiin? Kun en ihan usko ajatuksen vapaasta tahdosta tarkoittavan sitäkään, että jokaisen pitää antaa toimia, miten huvittaa –silloinkin, kun sillä voisi olla vahingollisia seurauksia. Törmäsin sitten jossain yhteydessä ajatukseen, mikä minulla oli itselläni jo mielessä aiemmin selkiytymättömänä sekamelskana. Se kuului jotakuinkin näin: "Et tee kenellekään palvelusta, jos teet henkilölle mahdolliseksi jatkaa vahingollista toimintaansa. Itseasiassa osoittamalla hänelle asiaankuulumattoman käyttäytymisen, annat hänelle mahdollisuuden ottaa vastuun niistä uskomuksista ja ajatuksista, jotka johtavat kyseiseen käyttäytymiseen. Näin hän saa tilaisuuden kasvaa, vaikka hän ei välttämättä itse sitä arvosta ja saattaa jäädä kantamaan kaunaa. Se, mitä kyseinen henkilö tekee tämän mahdollisuuden kanssa, on hänen oma valintansa."

Tästä päästäänkin sitten vielä siihen kysymykseen, että kuka on oikeutettu arvioimaan, mikä on vahingollista ja mikä ei. On selkeitä tapauksia (kuten juovuksissa ajaminen tai väkivalta) ja vähemmän selkeitä tapauksia (kuten rasististen ja vihamielisten ajatusten levittäminen netissä). Mihin pisteeseen asti pitää antaa kaikkien kukkien kukkia?

p.s. Nythän tämä keskustelu muuttuikin syvälliseksi. Kiitos innoituksesta, eräs nimeltämainitsematon nikki! Wink
tallennettu
Ginger86
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 158


Profiili
« Vastaus #2729 : 14.07.2016 00:26:10 »

Pakko jatkaa tätä ajatusta vielä pitemmälle, kun olen tätä tosiaan nyt työstänyt omassa elämässäni. Olen pohtinut tuota universaalin rakkauden ja anteeksiannon käsitettä ja sitä, mitä se käytännössä pitää sisällään. Kuinka kehittynyt sielu pitäisi olla, että oikeasti osaisi toimia elämässään kaikkien parhaaksi? Meillä kun on ihmisinä rajallinen määrä tietoa ja myös henkilökohtaiset ihmissuhteet "painolastina". Olen pyöritellyt päässäni seuraavia hypoteettisia tilanteita:

A) Kumppanisi juo pitkästä aikaa alkoholia, ja sen yllättävänä seurauksena hän vaipuu jonkinasteiseen alkoholipsykoosiin. Kumppanisi elanto riippuu ajokortista, sillä hän tarvitsee autoa työssään. Psykoosin alaisena kumppanisi lähtee estelyistäsi huolimatta ajamaan humalassa ympäri kaupunkia. Mitä teet? Soitatko poliisit? Silläkin uhalla, että välillisesti myös oma toimeentulosi saattaa olla tämän seurauksena vaarassa?

B) Sama tilanne kuin yllä, mutta tällä kertaa humalassa ajelija olisikin raivostuttava naapurisi, jota olet salaa vihannut jo vuosia. Olisiko päätös poliisien soittamisesta helpompi tehdä? Jos olisi, niin mitkä syyt siihen vaikuttaisivat?

C) Olet kansanedustaja, ja äänestykseen päätyy sinulle henkilökohtainen asia. Vanhempasi ovat maanviljelijöitä, joiden toimeentulo on niukka, mutta vakaa. Tänään äänestykseen päätyy budjettikysymys (oikeastihan näin ei tietenkään tapahdu, mutta en keksinyt realistisempaakaan esimerkkiä Grin ), ja tukirahoja on jaossa vain jommallekummalle seuraavista ryhmistä: viidelletuhannelle maanviljelijälle tai kahdeksalletuhannelle kukkakauppiaalle. Kuten todettua, vanhempasi ovat maanviljelijöitä, mutta et tunne yhtään kukkakauppiasta. Miten äänestät? Mitkä asiat vaikuttavat päätökseesi?

Tällaisia olen mietiskellyt viime aikoina, kun olen kauhistuksekseni tajunnut, kuinka VAIKEAA tämä maanpäällinen elämä henkisellä ihmisellä voikaan olla. Grin Cheesy Helpompaa olisi paeta vuorille mietiskelemään, mutta en sitä voi tehdä, joten yritän vain sopeutua, pähkäillä, pohtia ja löytää edes hitusen universaalia rakkautta tekoihini. idiot2


p.s. Nyt minä olen se pata, joka soimaa kattilaa, ja kirjoitan ihan ohi otsikon. Anteeksi, anteeksi! En voinut olla tarttumatta tilaisuuteen, mutta jos aiheesta on keskustelua jossain muualla, otan mielelläni linkin vastaan. Smiley
« Viimeksi muokattu: 14.07.2016 00:36:20 kirjoittanut Ginger86 » tallennettu
Sivuja: 1 ... 180 181 [182] 183 184 ... 370
  Tulostusversio  
 
Siirry: