Sivuja: 1 ... 149 150 [151] 152 153 ... 372
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Parasta tässä päivässä  (Luettu 2002798 kertaa)
0 jäsentä ja 12 vierasta katselee tätä aihetta.
Elwyn
Astroholisti
*****
Viestejä: 4358



Profiili
« Vastaus #2250 : 20.06.2014 15:59:20 »

Juhannuspizza (kohta hakemaan se!), sain aikaiseksi rekkautua Pinterestiin, Asoksesta löytyi vaikka mitä jänskää, puolet kesäkuun UK Marie-Claire:sta vielä lukematta.. Ja maanantaina Göteborgin rautatieaseman Presstopista lisää lukemista Cool

Ja jos sais vielä aikaiseksi tänä kesänä heittää pieni vloppureissu Osloon, kattelin just lisää kuvia ja kiinnostavalta näytti. Kollegoiden mielestä se on tylsä mesta ja kalja liian kallista, mutta esim. noi autoilta vloppuisin suljetut käsityöläis/galleria jne. kaupunginosat näytti todella mielenkiintoisilta Cheesy

Köpiskin olis kiva reissukohde Cool
tallennettu

"Curse the day, hail the night"

***

“Why live an ordinary life, when you can live an extraordinary one.”
― Anthony Robbins
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #2251 : 20.06.2014 17:57:13 »

Sateiset harmaat päivät on ihania  smitten
Tekee mieli kirjoittaa, piirtää, maalata, laulaa, sisustaa, ulkoilla ja kaikin tavoin toteuttaa itseään. Erittäin luova fiilis  Smiley
Sit aurinko tulee ja pilaa kaiken  Angry
Mä toivon sadetta koko kesäksi  Smiley

Koin muuten tänään sellasen kivun etten muista olisko ikinä sattunut niin paljon.
Juurihoito nääs ja niiden juurikanavien huuhtominen sattui niin saatanasti. En vinkunut mutta hammaslääkäri päätteli mun asennosta koska olin selkä notkolla, kädet ristissä rystyset valkoisena. "Koita kestää" No kestinhän minä.
Suht korkean kipukynnyksen omaavana oli kuitenkin erikoinen kokemus. Nyt ei satu yhtään ja jos kipu tulee, vältän viimeiseen asti Panacodin ottamista. Teen taas ihmiskokeita.
Tulispa huomennakin vettä. Mulla on tekemiset kesken ja aurinko pilaa hyvät aloitukset
Olen huomannut myös sen etten tarvitse oikeastaan ketään ihmistä lähelleni. Feidasin miesystäväni ja pidän läheisetkin ystävät tietyn välimatkan päässä vaikka heitä rakastankin.
Sateiset päivät on senkin takia mukavia ettei ihmiset liiku ulkona niin paljon.
Ilalla metsätiellä kävellessäni olin ajatuksettomassa tilassa - yhtä luonnon kanssa.
Opin pikkuhiljaa...
Mä en varmaan ikinä mene ns normityöhön.En yksinkertaisesti sovi tähän yhteiskuntaan vaikka mulla on lahjoja monellakin osa-alueella.
Vapaana.. varjoissa...yksin yössä..Mut luotiin niin monimuotoiseksi etten sovi mihinkään lokeroon. Enkeli väreilee vierelläni. Se on ainut joka ymmärtää...Ihana lahja Luojalta




Mäkin rakastan sateisia kesäpäiviä, ne on aina inspiroivia.
Kesässä seuraavaks eniten pidän siitä ku linnut laulaa kaikuvassa yössä - usein herään touko- kesäkuussa kahden-kolmen aikaan kuuntelemaan lintujen laulua, valvon pari tuntia; menee kyllä siitä vuorokausirytmi vähän sekasin mutta menköön.

Minkä takia juurihoito piti tehdä ilman puudutusta ? Jos hammaslääkäri ei antanu riittävästi puudutusta ja sano että koita kestää, se on ammattitaidoton, en menis toista kertaa samalle. Kivun kokemisesta erilaisissa operaatioissa ei oo hyötyä paitsi hyvin harvoin, yleensä kipu estää rentoutumasta ja tutkimukset tai hoito voi sen takia mennä suorastaan pieleen.
Jos itse yrittää oppia kestämään kipua ja olettaa saavansa siitä jotain sankarimerkkejä niin sillon alkaa helposti tarjota täydellistä lääkkeettömyyttä vaihtoehtona kaikille, se menee sadistiselle natsilinjalle helposti - paitsi yhteiskunnasta "lääkettä" löytyy kuitenkin pyramiidieliitille: viiniä, shamppanjaa, huumeita, - köyhät ne on joilta otetaan pois syöpä- ja muut tarpeelliset lääkkeet, kannabis mukaanlukien.

Mäkään en ole pitkiä aikoja ollu normitöissä koko elämäni aikana - olen onnistunu justeeraamaan asiat silleen,- mutta hinta on ollu myös kova.
Olen onnellinen jokaisesta terveestä päivästä, kuten tästäkin ihanasta kesäpäivästä ja viileestä hiukan sateisesta säästä,
hyvistä kirjoista, muutamista ihanista läheisestä.  smitten
tallennettu

.
Iko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 106


Profiili
« Vastaus #2252 : 23.06.2014 15:51:48 »

Parasta tässä päivässä on huomata että ollaan selvitty hengissä Juhannuksesta ...melkein  crazy2
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8220


Profiili
« Vastaus #2253 : 23.06.2014 21:46:29 »

 
Jokainen tällainen syksyisen oloinen  päivä siirtänee jossain määrin  suomalaisten väistämätöntä
turmioon johtavaa alkoholisoitumista, kun ei huvita terasseilla istuskella kaljaa litkimässä
helteen aiheuttamaan "janoon"...??

Eivät myöskään inise hyttyset korvan juuressa eivätkä paarmat salakavalasti tunkeudu kärsineen
ihosi läpi?

Ei tarvitse yöllä tuskailla huonelämpötilan ollessa liki 30 astetta, kun kuolleisuus alkaa lisääntyä
jo yli 22:n asteen lämpötiloissa.

 :Smiley
tallennettu
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #2254 : 24.06.2014 14:16:56 »

Ootsä sitten sideman niin hemmetin synkkä välillä kun analysoit suomen kansaa  coolsmiley
Mutta pohjimmiltaan voidaan kyllä miettiä mikä saa suomalaiset niin melankoliseksi ja synkiksi, että sitä huonoa oloa pitää hukuttaa viinaan.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #2255 : 24.06.2014 14:33:10 »

Mutta pohjimmiltaan voidaan kyllä miettiä mikä saa suomalaiset niin melankoliseksi ja synkiksi, että sitä huonoa oloa pitää hukuttaa viinaan.

Tässä ehdotuksia syiksi:

Kulutuskeskeinen kulttuuri joka arvioi ihmisarvon kulutuskyvyn/rahan/vallan/ulkonäön/omaisuuden tai muiden ulkoisten tekijöiden perusteella. Kaikki nämä ulkoiset tekijät ovat muuttuvaisia, eli niiden pysyvyyteen ei voi koskaan luottaa. Niiden kautta hankittu ihmisarvo on siis koko ajan ikään kuin vaarassa. Vähempikin stressi ajaa juomaan...

Nykykulttuurimme tapa luokitella ihmiset voittajiksi ja häviäjiksi. Mitäpä sitä sitten luuseriksi luokitellun enää kannattaakaan muuta tehdä kuin dokata itsensä hengiltä...

Tuloerojen kasvu yhdistettynä koventuneisiin 'jokainen on oman onnensa seppä' -asenteisiin. Kokoomusvetoinen konsensus tuntuu nykyään olevan ainakin  se, että jakomäkeläisen päihdeongelmaisen yksinhuoltajan lapsella on tasan samat mahdollisuudet elämässä kuin vaikkapa nyt johonkin Suomen rikkaimpaan sukuun kuuluvalla lapsella. Tässä vaiheessa se jakomäkeläinen sekä lakkaa äänestämästä moisia kusipäitä, että alkaa madollisesti dokata, ellei ole jo aloittanutkin aikaa sitten...

Ja ilmasto: Ennen maailman aikaan elämä hidastui talvella kun oli pimeää ja kylmää. Nukuttiin enemmän, työskenneltiin vähemmän ja jos vain varastot sallivat, niin taatusti myös pulskistuttiin hieman. Nykyään edellytetään samaa pakkotahtia ja samaa hoikkuutta ja kuntoa kesät ja talvet. Oma teoriani on, että ei ole mitään sellaista kuin kaamosmasennus ilman tuota pakkotahtia: Jos saisi ihan luvan kanssa hidastaa ja vähän pulskistua talvisin, olisi kaamos, mutta ei mitään masennusta. Se masennus kun aiheutuu ihan vaan siitä vaatimuksesta jatkaa talvisin samaa tahtia kuin valoisampana vuodenaikana.

Suomi on ollut aika lailla kärkipaikoilla tuloerojen ja köyhyyden kasvussa viime aikoina, vaikka maailman mittapuulla olemmekin toki edelleen hyvinvoivia. Ne vähemmän hyvinvoivat - lapset, vanhukset, vammaiset jne. - eivät vain saa ääntään kuuluviin, jolloin tulee jonkinlainen illuusio siitä että kaikilla muka olisi asiat hyvin.  Angry
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #2256 : 24.06.2014 15:01:22 »

Totta, hyviä pointteja. Mietin myös oisko niin että suomalaiset ovat pohjimmiltaan rauhaa rakastavaa ja haluaa olla omassa rauhassa ja kaipaa sellaista perusturvaa ja lempeyttä? Välillä kun tuntuu että hieman joka toinen on yksinäinen ja masentunut, ikään kun heiltä puuttuisi jotain.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #2257 : 24.06.2014 15:18:47 »

Välillä kun tuntuu että hieman joka toinen on yksinäinen ja masentunut, ikään kun heiltä puuttuisi jotain.

Yhteisöjen hajoaminen varmaan vaikuttaa tuohon, mutta toisaalta asia on kaksipiippuinen: Ongelmat olivat ennen vain erilaisia, eivät suinkaan loistaneet poissaolollaan.

Tiiviiden maatalousyhteiskunnan suku- ja kyläyhteisöjen häviäminen on tehnyt sen, että ihmisten on itse etsittävä ja muodostettava omat yhteisönsä esim. harrasteiden ja kavereiden parista. Kaikilta tämä ei sitten aina onnistu yhtä hyvin, mikä on johtanut siihen että monet kokevat itsensä yksinäisiksi.

Toisaalta sitten vanhan maailman yhteisöjen aiheuttamat ongelmat ovat myös poistuneet: Yhteisö nimittäin on yhtä älykäs kuin tyhmin jäsenensä ja yhtä tasapainoinen kuin häiriintynein jäsenensä ja päättää tykönään mikä on yhteisölle 'vaaraksi' - se voi olla vaikka väärä uskonto, musiikkimaku, ulkonäkö, pukeutumistyyli, harrastus, ihonväri jnen - ja sen jälkeen kiusaamisen keinoja käyttäen nokkii poikkeavan takaisin ruotuun tai kokonaan ulos yhteisöstä.

Yhteisön tuottamat ongelmat ovat siis nyt korvautuneet yhteisön puuttumisen tuottamilla ongelmilla.

Minä näen tämän silti positiivisena kehityksenä sen vuoksi, että jokainen voi etsiä itselleen sopivan ja riittävän terveen oman yhteisön, mutta kun on pakkojäsenenä kontrolloivassa yhteisössä - entisajan suku- ja kyläyhteisöt olivat nimenomaan näitä ja niitä on edelleen olemassa kautta planeetan ns. länsimaiden ulkopuolella - niin silloin joutuu kyseisen yhteisön vallankäytön toimenpiteiden kohteeksi ja kyseinen yhteisöhän ei ole välttämättä mitenkään terve, tasapainoinen tai oikeudenmukainen, tai edes välttämättä lakeja kunnioittava.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8220


Profiili
« Vastaus #2258 : 24.06.2014 17:18:37 »

Ootsä sitten sideman niin hemmetin synkkä välillä kun analysoit suomen kansaa  coolsmiley
Mutta pohjimmiltaan voidaan kyllä miettiä mikä saa suomalaiset niin melankoliseksi ja synkiksi, että sitä huonoa oloa pitää hukuttaa viinaan.

Aikoinaan oli mökkinaapurina suomen-ruotsalainen perhe. Kun muutaman kerran heidän
mökissään vietin aikaa, oli tunnelma ihan kuin toisesta maailmasta kuin meillä kotona,
ja yleensä suomenkielisissä perheissä.

Kun poika puhui minun kanssani suomea, hänen muutaman vuoden vanhempi systerinsä
sanoi erittäin närkästyneenä: Börje (nimi muutettu), vi e' int' finnar!

 Lips Sealed
tallennettu
Sydänpuu
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 265



Profiili
« Vastaus #2259 : 24.06.2014 20:33:41 »

Ootsä sitten sideman niin hemmetin synkkä välillä kun analysoit suomen kansaa  coolsmiley
Mutta pohjimmiltaan voidaan kyllä miettiä mikä saa suomalaiset niin melankoliseksi ja synkiksi, että sitä huonoa oloa pitää hukuttaa viinaan.

Aikoinaan oli mökkinaapurina suomen-ruotsalainen perhe. Kun muutaman kerran heidän
mökissään vietin aikaa, oli tunnelma ihan kuin toisesta maailmasta kuin meillä kotona,
ja yleensä suomenkielisissä perheissä.

Kun poika puhui minun kanssani suomea, hänen muutaman vuoden vanhempi systerinsä
sanoi erittäin närkästyneenä: Börje (nimi muutettu), vi e' int' finnar!

 Lips Sealed

Mun lapsuudenperheen parissa on ainakin ihana tunnelma  smitten mutta...olenkin karjalainen! (Cheesy sori, sori..oli pakko lisätä tuo  Wink )
tallennettu
Toteo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 197


Profiili
« Vastaus #2260 : 08.07.2014 18:33:38 »

Jo kohta pari viikkoa asumista uudessa asunnossa. Smiley Tavaratkin ovat jo suunnilleen löytäneet oman paikkansa.
tallennettu

Aurinko-oinas | Kuu/Asc-skorpioni | Merkurius/Venus/Jupiter-Kalat
Fawn
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 321



Profiili
« Vastaus #2261 : 08.07.2014 23:19:39 »

Heräsin aamulla poikaystävän vierestä (melko tuore tapaus  smitten) ja illalla naurettiin siskoni kanssa paidalle, josta tuli vähän erilainen kuin suunnitelmissa oli...  Grin
tallennettu

"Rakasta elämää, rakasta lähimmäistäsi, rakasta eläimiä, rakasta puutarhaa ja kukkia! Rakasta, rakasta! Siinä on ratkaisu elämän arvoitukseen."
-Carl Larsson

Aurinko vaaka, nouseva skorppari
Sininen Sähköinen Yö
Elwyn
Astroholisti
*****
Viestejä: 4358



Profiili
« Vastaus #2262 : 17.07.2014 23:12:47 »

Etsy smitten smitten smitten
tallennettu

"Curse the day, hail the night"

***

“Why live an ordinary life, when you can live an extraordinary one.”
― Anthony Robbins
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #2263 : 18.07.2014 06:55:53 »

LOMA!
 smitten
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
liveforever
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 615


Profiili
« Vastaus #2264 : 18.07.2014 22:18:01 »

Mukava näytelmä Suomenlinnassa.
Eilen sai hytkyvät naurut is:n lastennnimet,omg!sit tuli ihmetys ja päivittely!
Kas kun ei kaalimato tai pillimehu!
tallennettu
Sivuja: 1 ... 149 150 [151] 152 153 ... 372
  Tulostusversio  
 
Siirry: