Sivuja: 1 ... 13 14 [15] 16 17
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sovitteko yhteen, eli synastrian perusteet  (Luettu 454097 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
miljoonakello
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #210 : 30.04.2015 13:12:11 »

Voi taisin nyt selittää todella huonosti! Miehen Saturnus ei siis tule minun nousulleni vaan minulla on omalla kartallani  askendentti aspect_con saturnus. Miehen Venus on kauriissa joten mietin voiko tuolla olla samanlainen tulkintavaikutus, kuin jos hänellä tulisi Venus minun 1. huoneeseeni. Eli että vastaan ulospäin monia asioita joita hän pitää viehättävänä. Toivottavasti tästä sai jotain selkoa.

Kiitos kun vastasit Eileithyia!
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #211 : 30.04.2015 18:08:31 »

Voi taisin nyt selittää todella huonosti! Miehen Saturnus ei siis tule minun nousulleni vaan minulla on omalla kartallani  askendentti aspect_con saturnus. Miehen Venus on kauriissa joten mietin voiko tuolla olla samanlainen tulkintavaikutus, kuin jos hänellä tulisi Venus minun 1. huoneeseeni. Eli että vastaan ulospäin monia asioita joita hän pitää viehättävänä. Toivottavasti tästä sai jotain selkoa.

Kiitos kun vastasit Eileithyia!

Eipä mitään.  Smiley Kyllä tuo minun mielestäni voi tulla esiin niin, että vaikutat miehesi ihanne naiselta.
tallennettu
downtempo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 194


Profiili
« Vastaus #212 : 16.05.2015 16:10:08 »

MC-IC -mars kontaktit ihmissuhteissa.

Ensimmäisellä oli Marsin 2 orbin tarkka yhtymä IC:lleni.
Tuntui, että tämä henkilö omistaisi minut, kotonani, ja myös omat syvimmät ajatukseni.
Hyvin ahdistavaa. Joten otin vapauteni takaisin, olemalla hyvin paljon
muiden ihmisten parissa, tai muissa ympäristöissä. Kuin olisi juossut karkuun tuota marsia ulkoilmaan (MC:lle), keräämään itseni takaisin.

Toisella henkilöllä oli Marsin asteen tarkka yhtymä MC:lleni (myös venukselle).
Tässä taas päinvastoin, tuntui että tämä henkilö omistaisi minut "julkisessa mielessä".
Julkiset ajatukseni, kaikki keiden kanssa juttelen, tai jaan ajatuksiani. Ahdistavaa!
Joten halusin vapauteni takaisin vetäytymällä kotiin, tai välttelemällä tätä henkilöä julkisesti. Tai oikeastaan en halunnut kertoa mitään ajatuksiani, vaan halusin vetäytyä omien ajatuksieni pariin (IC:lle Grin)


Vaikka Mars-venus kontaktit ovatkin varsin vetovoimaisia aspekteja synastriassa, toden totta! varsinkin yhtymä, mutta nyt se ei toiminut, koska se oma Venus  aspect_con  keskitaivas on este. En halua mitään kilpailu asetelmaa siitä, että jos olen ulkomaailmassa?
Että toinen kokee uhaksi jotain. It's weird. Vaikka koitin asetella semmoisen Win-Win -asetelman, niin mars-tyyppi koki muut uhaksi minuun, tai oman toimintani julkisesti itseään kohtaan. että ihanku joku kilpailu olis jostain? EEEEi.... Luulisi, että jos toisenkin mars on  kaksoset , niin ymmärtää myös  venus kaksoset -laatua? voi olla että sen  venus vaaka ei halua jakaa? Dunno...

Olisi mielenkiintoista kuulla tarinoita, miten nämä "mars" -puoliset kokevat tällaiset asetelmat.
« Viimeksi muokattu: 13.08.2015 23:23:58 kirjoittanut downtempo » tallennettu
downtempo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 194


Profiili
« Vastaus #213 : 13.08.2015 23:06:57 »

Havaintoja ihmissuhteista, synastriasta part. vaikka kuinka mones.

Joskus sain hirveän käsityksen Saturnus oppositio kuu -asetelmista. Koska niissä asetelmissa, saturnus on se "kuka hallitsee" tuota aspektia. Kuu jää vähille. Saturnus vaatii toiselta liikaa. tai jos ei liikaa niin vaatii jotain? tiedostamattaankin.?
Näyttää missä toisella on työstettävää? Mutta joskus siinä ei ole työstettävää. Ne näkyy syvällisemmissä ihmissuhteissa.

Koska saturnuskin on ikäkausi-planeetta jollain tapaa, ja toisella kuumerkki voi vaihdella nopeammin, niin sikäli se on sattuman kauppaa, osuuko tämä aspekti synastriassa kohdalleen. ja millä akseleilla. Missä oma kuu on, ja onko se mitenkä aspektoitunut, kertoo myös että miten suhtautuu tuohon aspektiin jos osuu kohdilleen.

Entäs se saturnus ihminen? silläkin on vastuuta käsittelemään asiaa, että miten omaa saturnusta hallitaan rakentavasti. "Enough is enough".
Näistä olen poiminut esimerkkejä vähän äärilaidasta toiseen. Toisaalta se "kuu-tyyppi" on varuillaan toisesta, tai tietoinen omista herkkyyksistään, koska sen toisen saturnus näyttää suoraan ne kuun "herkkyydet", . Toisissa tapauksissa se "kuu-tyyppi" sulkeutuu, eikä näytäkkään mitään itsestään. Näissä tapauksissa nämä saturnus-tyypit olivat ns. auktoritäärisiä. Toisessa tapauksessa saturnus-tyyppi puuttui kuu-tyyppiin "fyysisesti/julkisesti", eli jyräämällä toisen. Toisessa tapauksessa se oli ns. Passiivistyyppistä. että sivuviittauksin viitattiin näihin "puutteisiin", ja sivuilmauksin viittailtiin, että lisää tarvisi kehittää. Koska kuu-tyyppi on altavastaava, niin sillä on isoimmat haasteet tuota aspektia kohtaan. Minkälainen on kohtuullista vaatimusta ja minkälainen ei? Missä se keskipolku on?
Kuu-tyypit yleisemmin tuntee alitajuista painetta, että jollain tapaa ei riitä. Koska kyseessä on oppositio, niin saturnus-tyyppi ei ehkä tiedosta kuinka iso alitajuinen ylivalta tällä on toisen kuuta kohtaan, ja jos tiedostaa, niin ei käyttäisi sitä hyväkseen lyttäämään toista.
Saturnus-tyypillä on ns. vastuu siitä että, vaikka vaistoaakin toisissa asioita, niin ettei tee ylilyöntejä, osaa arvostaa toisen herkkyyttä ja toisen alitajuntaa. Opposition mukaisesti, niin usein tällä "saturnus-tyypillä" menee hermot, tai ei ole tyytyväinen toiseen, pidämmällä kaavalla tietyissä tilanteissa, jolloin tämä saturnuksen voima antaa auktoritäärisen aseman toista vastaan.
Sen havannoin myös, että tuo asetelma tuo ns. etäisyyttä toiseen. tai päinvastoin riippuvuutta.
Kuu yleisemmin on riippuvainen tästä saturnus-tyypistä, jollain tapaa, mutta se voi mennä myös päin vastoin.
Joskus myös tämä saturnus-tyyppi tekee kuu-tyypistä riippuvaisen itseensä. Silloin kun "kuu-tyyppi" ilmaisee tunteitaan, tai muita alitajuisia asioita, niin saturnus "hylkii" pois. Jolloin "kuu-tyyppi" kokee olonsa yksinäiseksi. Saturnus-tyyppi vaatii kuu tyypiltä että "deal with yourself", ja tuntee olonsa että on vastuussa/riippuvainen toisten tunteista/tunnemaailmasta/ muusta kuuhun liittyvistä asioista.
Äärimmäistilanteissa ongelmia syntyy siinä, että "saturnus-tyyppi", hylkää kaikki toisten tunneasiat, sillä varjolla, että jos "kuu-tyyppi" ei joissain asioissa "pärjää" ja on heikko, niin se on muka aina "riippuvainen". Niin "Saturnus-tyyppi" hylkää kaikki emotionaaliset puolet toisessa. ääripää.
Jolloin "kuu-tyyppi" kokee, että mitään semmoista ei voi ilmaista toiselle, mikä on vähäänkään tunnepuoleista ilmaisua. Ääripää.
Molemminpuolinen vetoisuus on kuitenkin voimakasta, vastakohtien myötä.

Ratkaisu: on sieltä keskitieltä. Häivyttää pois semmoinen ajatus, että vaivaa toista, ja päinvastoin häivyttää pois ajatus, että toinen vaivaa itseään.
Keskinäinen arvostus.

Tottakai näissäkin tapauksissa on otettava huomioon muutkin aspektit ja oma henkilökohtainen kehitys.
Huomioitavaa myös se, että joissain tapauksissa tämä oppositio ei edes näy synastriassa, eli riippuu ihmisistä ja niiden henkilökemioista.

Ehkäpä niillä varsinkin, keillä on nataalilla kuu oppositio saturnus, tiedostaa tämän asian. Tiedostaa, että on olemassa niitä ketkä vaatii henkisesti paljon, ja että omaa kuuta tavallaan varjellaan. Tai päin vastoin, että tiedostaa että on olemassa molemmin puoleista vastakkaisuutta, niin osaa suhtautua siihen niin, että ei kaikki vaadi tunnetasolla liikaa, tai huonejakojen mukaan. Ettei mene ns. paranoidiseksi. Ei halua olla riippuvainen toisista "tunnetasolla", mutta ei myöskään halua että toinenkaan on.? Ehkei aina, mutta jotkut menneet asiat on osoittaneet ja tuoneet tuon aspektin esille, mitä työstetään sen jälkeen.
Semmoinen puoliväli.


« Viimeksi muokattu: 13.08.2015 23:41:59 kirjoittanut downtempo » tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #214 : 14.08.2015 16:15:49 »

Jotenkin tuntuisi, että Saturnus-Kuu -oppositiot voisivat synastriassa toimia silloin, kun osapuolilla on iso ikäero ja se nuorempi hakee kumppanista jonkinlaista isähahmoa (miksei myös naisellista auktoriteettia). Silloin se nuorempi siirtää mielellään vastuun isommista päätöksistä toiselle, eikä vanhempi pistä tästä pahakseen. Ongelmia lienee odotettavissa siinä vaiheessa, kun epäitsenäinen osapuoli alkaa osoittaa omaa tahtoa.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
rannalla
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 22



Profiili
« Vastaus #215 : 11.09.2015 14:41:31 »

Onko kellään kokemusta siitä, miten kvinkunssit toimivat synastriassa? Omaan elämääni kuuluu henkilö, jonka kanssa on ollut jotain tekeillä jo useamman vuoden ajan, enkä oikein saa tuosta energiasta kiinni (kuulunee myös aspektin luonteeseen). En osaa yhdistää tätä välillämme olevaa outoa kemiaa juuri muihin tekijöihin kuin noihin kvinkunsseihin, sillä se on jotakuinkin hallitseva aspekti synastriakartalla. Kahden asteen orbilla niitä löytyy pelkkien henkilökohtaisten planeettojen väliltä jopa kolme (meikäläisen planeetat vasemmalla):

 venus harka  aspect_kvi  mars jousimies
 merkurius harka  aspect_kvi  kuu jousimies
 mars kaksoset  aspect_kvi  aurinko kauris

Kvinkunssilla tuntuu olevan jotakuinkin huono maine hiertävänä aspektina. Jollain sivustolla kuvailtiin sitä kiikkulaudan kaltaisena: tasapainoa on vaikeaa, ellei jopa mahdotonta löytää. Toisaalta jotkin astrologian suuntaukset tuntuvat pitävän kvinkunssia karmallisena tai jopa merkkinä sielunkumppanuudesta sen edustaman alkemiallisuuden vuoksi (kaksi toisilleen täysin vierasta elementtiä kohtaa jollain tasolla vastoin todennäköisyyksiä). Omat tuntemukseni ovat jotenkin ristiriitaisia, mikä varmaan myös kuuluu asiaan kvinkunssien kohdalla. Ilman kvinkunsseja välillämme ei olisi juuri minkäänlaista energiaa - ne jollain mystisellä tavalla yhdistävät toisiinsa planeettoja, joilla ei pitäisi olla kerta kaikkiaan mitään yhteistä. Omalla kohdallani voisin puhua jopa jonkinlaisesta viha-rakkaus -suhteesta enkä luule valehtelevani kovin paljoa, jos sanon että tunne on varmaankin molemminpuolinen. Välillä käy mielessä, voiko kvinkunssienergiaa saada toimimaan mitenkään vai kaatuuko homma omaan mahdottomuuteensa ennemmin tai myöhemmin.

Muilta osin tuo synastriakartta ei ole kovin kummoinen. Tosin meiltä löytyy se "maaginen" vastakkainen nousuakseli - minä olen nousukauris, hän nousurapu. Orbi on liian suuri ollakseen mikään varsinainen yhtymä (tai oppositio, miten vaan), mutta kai tuo energiatasolla kuitenkin toimii jotenkin. Hänen nousuakselinsa osuu minun seiskahuoneeseeni ja minun omani hänen kutoshuoneeseensa, joten ainakin meikäläisen osalta jonkinlainen viehtymys lienee selvää (hänen Marsinsa myös tulee minun MC:lleni ja ihailen suunnattomasti hänen energiaansa, joten tässäkin suhteessa se ryökäle on niskan päällä! Grin). Välilämme on vain yksi ns. helppo aspekti: hänen Venuksensa sekstiili minun Auringolleni. Neliöitä kyllä löytyy, nimittäin hänen Merkuriuksensa neliö minun Kuulleni ja Venukselleni. Merkuriushan nyt ei mikään varsinainen vetovoimaplaneetta ole, mutta meidän tapauksessamme ehkä jossain määrin, sillä hänen Merkuriuksensa on nataalikartalla kasihuoneessa ja itse olen huomannut viehättyväni Merkurius-kontakteista (vitoshuoneen kärki Kaksosissa ja Mars Kaksosissa). Lisäksi maininnan arvoinen on varmaan molemminpuolinen Marsin neliö Solmuille - siis hänen Marsinsa neliö minun Solmuilleni ja minun Marsini neliö hänen Solmuilleen.

Synastria on kyllä mielenkiintoista ja oikukasta. Lähipiiriini kuuluu monta vastakkaisen sukupuolen edustajaa, joiden kanssa minulla pitäisi olla niin vahva kemia, että se saisi monen parisuhdeastrologin huokailemaan onnesta. Silti välillämme ei ole kerrassaan minkäänlaista kipinää, pelkkää platonista ystävyyttä. Sitten on tämä yksi, jonka kanssa vaan hiertää ja hiertää, mutta siinä vaan on sitä jotain.

Olen alkanut ajatella, että parempi ns. hankala aspekti kuin ei aspektia ollenkaan, kuten näiden kvinkunssien tapauksessa. Toisaalta hankalat aspektit tuntuvat tuottavan myös eniten energiaa. Kolmiot ja sekstiilit tuovat harmoniaa, mutta eivät välttämättä kipinää. Ei tämäkään kyllä mikään ihanteellinen tapaus ole missään nimessä, sillä jotain yhteistä maaperääkin kaivattaisiin. Välillä sitä tarvitsisi rauhallisen hengähdyspaikan kaikelta levottomalta kvinkunssi- ja neliöenergialta, mutta harmoniaa ei tässä tapauksessa löydy muuta kuin tuosta yhdestä aurinko aspect_sex venus -aspektista.
tallennettu
downtempo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 194


Profiili
« Vastaus #216 : 24.09.2015 23:56:35 »

Onko kellään kokemusta siitä, miten kvinkunssit toimivat synastriassa? Omaan elämääni kuuluu henkilö, jonka kanssa on ollut jotain tekeillä jo useamman vuoden ajan, enkä oikein saa tuosta energiasta kiinni (kuulunee myös aspektin luonteeseen). En osaa yhdistää tätä välillämme olevaa outoa kemiaa juuri muihin tekijöihin kuin noihin kvinkunsseihin, sillä se on jotakuinkin hallitseva aspekti synastriakartalla. Kahden asteen orbilla niitä löytyy pelkkien henkilökohtaisten planeettojen väliltä jopa kolme (meikäläisen planeetat vasemmalla):

 venus harka  aspect_kvi  mars jousimies
 merkurius harka  aspect_kvi  kuu jousimies
 mars kaksoset  aspect_kvi  aurinko kauris

Kvinkunssilla tuntuu olevan jotakuinkin huono maine hiertävänä aspektina. Jollain sivustolla kuvailtiin sitä kiikkulaudan kaltaisena: tasapainoa on vaikeaa, ellei jopa mahdotonta löytää. Toisaalta jotkin astrologian suuntaukset tuntuvat pitävän kvinkunssia karmallisena tai jopa merkkinä sielunkumppanuudesta sen edustaman alkemiallisuuden vuoksi (kaksi toisilleen täysin vierasta elementtiä kohtaa jollain tasolla vastoin todennäköisyyksiä). Omat tuntemukseni ovat jotenkin ristiriitaisia, mikä varmaan myös kuuluu asiaan kvinkunssien kohdalla. Ilman kvinkunsseja välillämme ei olisi juuri minkäänlaista energiaa - ne jollain mystisellä tavalla yhdistävät toisiinsa planeettoja, joilla ei pitäisi olla kerta kaikkiaan mitään yhteistä. Omalla kohdallani voisin puhua jopa jonkinlaisesta viha-rakkaus -suhteesta enkä luule valehtelevani kovin paljoa, jos sanon että tunne on varmaankin molemminpuolinen. Välillä käy mielessä, voiko kvinkunssienergiaa saada toimimaan mitenkään vai kaatuuko homma omaan mahdottomuuteensa ennemmin tai myöhemmin.

Muilta osin tuo synastriakartta ei ole kovin kummoinen. Tosin meiltä löytyy se "maaginen" vastakkainen nousuakseli - minä olen nousukauris, hän nousurapu. Orbi on liian suuri ollakseen mikään varsinainen yhtymä (tai oppositio, miten vaan), mutta kai tuo energiatasolla kuitenkin toimii jotenkin. Hänen nousuakselinsa osuu minun seiskahuoneeseeni ja minun omani hänen kutoshuoneeseensa, joten ainakin meikäläisen osalta jonkinlainen viehtymys lienee selvää (hänen Marsinsa myös tulee minun MC:lleni ja ihailen suunnattomasti hänen energiaansa, joten tässäkin suhteessa se ryökäle on niskan päällä! Grin). Välilämme on vain yksi ns. helppo aspekti: hänen Venuksensa sekstiili minun Auringolleni. Neliöitä kyllä löytyy, nimittäin hänen Merkuriuksensa neliö minun Kuulleni ja Venukselleni. Merkuriushan nyt ei mikään varsinainen vetovoimaplaneetta ole, mutta meidän tapauksessamme ehkä jossain määrin, sillä hänen Merkuriuksensa on nataalikartalla kasihuoneessa ja itse olen huomannut viehättyväni Merkurius-kontakteista (vitoshuoneen kärki Kaksosissa ja Mars Kaksosissa). Lisäksi maininnan arvoinen on varmaan molemminpuolinen Marsin neliö Solmuille - siis hänen Marsinsa neliö minun Solmuilleni ja minun Marsini neliö hänen Solmuilleen.

Synastria on kyllä mielenkiintoista ja oikukasta. Lähipiiriini kuuluu monta vastakkaisen sukupuolen edustajaa, joiden kanssa minulla pitäisi olla niin vahva kemia, että se saisi monen parisuhdeastrologin huokailemaan onnesta. Silti välillämme ei ole kerrassaan minkäänlaista kipinää, pelkkää platonista ystävyyttä. Sitten on tämä yksi, jonka kanssa vaan hiertää ja hiertää, mutta siinä vaan on sitä jotain.

Olen alkanut ajatella, että parempi ns. hankala aspekti kuin ei aspektia ollenkaan, kuten näiden kvinkunssien tapauksessa. Toisaalta hankalat aspektit tuntuvat tuottavan myös eniten energiaa. Kolmiot ja sekstiilit tuovat harmoniaa, mutta eivät välttämättä kipinää. Ei tämäkään kyllä mikään ihanteellinen tapaus ole missään nimessä, sillä jotain yhteistä maaperääkin kaivattaisiin. Välillä sitä tarvitsisi rauhallisen hengähdyspaikan kaikelta levottomalta kvinkunssi- ja neliöenergialta, mutta harmoniaa ei tässä tapauksessa löydy muuta kuin tuosta yhdestä aurinko aspect_sex venus -aspektista.


"Kvinkunssi aspektina on tutkiva, kriittinen ja ongelmia paljastava, myös itsekriittisyyteen ja itsetuntemukseen viittaava aspekti. Kvinkunssin energioihin on vaikea päästä "käsiksi" koska se ei ole suoraan kohdattavissa.  Siinä ristiriita tai oppositio ei tuu selkeesti näkyviin, vaan se uppoutuu mielen syövereihin (psyykeen lokeroihin), hautumaan pitkäksi aikaa. Ikäänkuin alitajuisesti poimii asioita matkan varrelta, tiedostamatta, ja purkautuu jollain tapaa ulos, joskus "ns. ryöppyinä" jossain vaiheessa, kun yhtälö on valmis alitajuisesti, tai jonkun tapahtuman tuottama.. Niinä ryöppyinä tulee ulos asioita, mitä ei ehkä itsekään tiedostanut olemassa olostaan, mutta ne oli niitä asioita mitä "mieli poimii sieltä täältä". Ryöppy riippuu siitä miten sitä ulosantaa. Tai ei välttämättä. Kvinkunssi on aspekti mihin ei voi oikein vaikuttaa, muuta kuin seuraamalla itseään. Se osoittaa tyytymättömyyttä itseensä, tai johonkin asiaan mikä vaikuttaa omaan itseensä, itsensä kehittämisen kannalta. Joku "puuttuva palanen" tai suunta mitä alitajuisesti seuraa ja kerää mielessään matkallaan. Tietyltä perspektiiviltä ajateltuna. Se voi olla hiertävä, mutta jos työstää itsensä kanssa, ja huomioi nämä asiat, niin eipä tämäkään aspekti paha ole. Kvinkunssi luo "flasheja", ja niistä voi olla joskus vaikea pitää kiinni, juuri näiden energioiden takia, juuri siksi on tärkeää  pistää merkille itselleen näistä tapahtumista, jollain tapaa, jotta voi kehittää tuota aspektia. Muuten ne jää unholaan ja saattaa keräytyä lisää, koska jos näitä kvinkunssienergioita ei päästä ulos, niin se luo tätä hiertävyyttä alitajunnassa, että jotain "JÄI", sanomatta, tekemättä, hoitamatta... vaikkei niitä muistakaan ihan daily-day- periaatteella, mutta ne säilyy siellä. "hautumassa"....Riippuu onko kvinkunssi avautuva vai sulkeutuva.  Koska se on siinä "melkein oppositiossa", niin molemmin puolin on aina et , "ennakoidaan" tai "jälkipuidaan seurauksia"... "melkein semmonen tuottelias tulos, mutta se on vielä vailla vähän... " Avautuvana, vähän et "melkein ollaan maalissa, eli kaikki puitteet siihen on , mutta joku siinä viimemeisillä metreillä lässähtää, ei jakseta ajaa loppuun asti, koska ei jakseta työstää, sitä eteenpäin et miksi. eli tarvii työstämistä työntää sitä ajatusta eteenpäin, tai päin vastoin ajatella jos on oppositiosta edellä, niin jotain hiottavaa, lisättävää, mutta mitä? jotain on mielessä mutta, jaksaako pitää kiinni siinä ideassa, ajatuksessa yms.?
Ne flashit, mikäli niitä tiedostaa on suuntaa antavia. vaikka ne onkin hetkellisiä, ja saattaa kadota vähänku hiekka kämmenissä. siitä myös se lisää hiertävyyttä, et ne täytyy jotenkin huomioida. jatkaa vaan eteenpäin. jos siltä tuntuu."  

Tässä siis aspekti nataali kartalla, maybe, ei mitään eksaktia juttua....Poimintoja Smiley


Nämä sovellettuna kahden ihmisen välillä.  Poimintoja... riippuu AINA kokonaisuudesta ja siitä, miten työstää asioita, ja millainen kartta on kokonaisuudessaan, myös synastriassa.


Synastriassa tuntuisi sitä hiertävyyttä lisäävän se, että molemmin puoleinen ajoitus ei täsmää. Se kiertää sellaista sykliä, vähän kuin että olisi Biorytmit toisten välillä väärässä ajassa. eli sitä harmoniaa voi olla vaikea löytää. YHTEISTÄ AJOITUSTA. Silloin kun tulee ns. "täsmä isku", että ollaan samoilla aaltopituuksilla, niin pitkällä kaavalla se saattaa taas mennä eri raiteille, että silloin kuin toinen esittää jotain, niin toinen ei ole yhtään samoilla kaavoilla, ja sama toistepäin... Sitten kun toinen jälkeenpäin hiffaakin jonkun jutun, mitä toinen esitti aiemmin, ja esittää sitä toiselle jälkeen päin, niin se on jo myöhästä, eli meni "ohi" eli toistaalta semmoista energioiden yhteen parsimista, yhteisten kellojen laittamista samaan aikaan. TAI!!! yhteisten toimintatapojen hiomista yhteen, vaikka ne poikkeasivatkin keskenään, mutta jos sama päämäärä on niin, yhteisymmärrys noissa asioissa voi olla hiertävää siinä vaiheessa kun prosessio on käynnissä, teko vaiheessa,

TAI!!!  myös voi olla yhteishenkeä lisäävää. Toisen tapa tehdä asioita voi olla ärsyttävää, koska se ei ole samaa mitä itse tekisi, vaikka lopputulos olisikin sama, mihin molemmat pyrkii. Eli  sama, mitä toinenkin havittelee, mutta eri keinoin. Siinäpä pulma Wink
Yhteinen maali, mutta... joustavuutta, ymmärtävyyttä...

Hiertävyyttä voi lisätä se, että tuota ei huomaa. Koska kuitenkin ollaan samoilla linjoilla kaikessa, eli tiedostaa että toinen on ns. mukana, mutta se ajoitus taas ei aina täsmää, eli ns. Väärässä paikassa väärään aikaan. se saattaa aiheuttaa näreyttä, tai ei välttämättä. Jos sen tiedostaa, niin voi työstää sitä esim. puhumalla tai tiedostamalla itse sen, että nyt biorytmit menee ristiin. eikä siitä suotta toiselle hikeenny. Myös ne toiminta tavat, että jos yhteisymmärrys on, mikä on taustalla, varsinkin alkutapaamisilla, niin ne välietapit sen yhtenäispäätavoitteen saavuttamiseen täytyy selättää nuo kvinkunssit, että jokaisella on oma tapa työstää sitä, mutta kuitenkin on sama pääteasema. ne välietapit ja prosessiot matkalla vaatii sitä ymmärtäväisyyttä ja yhteishenkeä jollain tapaa.
Koska loppujen lopuksi asia on yhteinen, mutta väärässä ajoituksessa, toimintatavoissa Smiley


Vaikka siis olisikin samat arvomaailmat samat ajatukset yms... paljon yhteistä, niin jossain vaiheessa se juna saattaa lähteä eriraiteille molemmilla pidemmällä kaavalla, vaikka nuo edelliset asiat silti säilyy siellä, mutta se toinen saattaa edetä nopeammin, kun taas toinen on jäljessä tai toistepäin.
Tapahtuu ehkä enempi alitajuisella tasolla, mutta kuitenkin synastriassa niin, että sitä ilmennetään toiselle sen perusteella...
« Viimeksi muokattu: 25.09.2015 00:27:27 kirjoittanut downtempo » tallennettu
rannalla
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 22



Profiili
« Vastaus #217 : 10.11.2015 18:07:25 »

Suurkiitos vastauksestasi downtempo! Kiitokset tulevat nyt todellakin vähän myöhässä, mutta ei ole mukamas ollut aikaa vastata, vaikka kävinkin kirjoituksesi lukemassa jo aiemmin ja se todellakin antoi minulle paljon ajateltavaa. Ja sen jälkeen ihan rehellisesti unohdin. crazy2

Kvinkunssi tosiaan tuntuisi olevan tällainen "soutaa, huopaa" -aspekti. Kun otan askeleen eteenpäin, toinen perääntyy, ja kun minä peräännyn niin toinen tulee lähemmäs. Ajoitus ei siis tosiaankaan millään tavalla osu yksiin. Luulen, että itse olen ollut alusta asti enemmän tietoinen näistä energioista kuin toinen, joten minun on ehkä ollut hiukan helpompi käsitelläkin niitä. Vaikka ei se missään nimessä meikäläisellekään helppoa ole ollut, kun nämä reaktiot tosiaan tuntuvat kumpuavan jostain hyvin syvältä alitajunnasta.

Tunne kaiken keskeneräisyydestä on myös enemmän kuin tuttu. Ikään kuin selvittämättömiä asioita olisi niin paljon, että se tekee irti päästämisen lähes mahdottomaksi - sitä ajattelee, että pakko nämä irtonaiset langanpätkät on solmia yhteen, jotta saa itselleen rauhan ja voi sitten hyvillä mielin jatkaa eteenpäin. Totuushan kuitenkin taitaa olla se, ettei tästä molemminpuolisesta keskeneräisyyden tunteesta voi päästä eroon. Tässä tapauksessa varsinkaan toinen ei tosiaan taida olla valmis kohtaamaan kvinkunssienergioita ja työskentelemään niiden kanssa, sen verran vaikeita ja alitajuisia, joskin samaan aikaan hyvin sitovia ja maagisia ne ovat. Enkä kyllä syytä häntä siitä ollenkaan, minunkin tekee välillä mieli repiä hiuksia päästä silkasta turhautumisesta, vaikka ehkä vähän paremmin saankin kiinni siitä mistä on kyse. idiot2 Olen nyt hyväksynyt sen, että parempi antaa olla ja kaikkea ei voi saattaa loppuun tässä ja nyt (eikä sitä työtä varsinkaan voi tehdä yksin) - ehkä jossain toisessa ajassa ja toisessa paikassa ympyrä sulkeutuu. Nyt tätä juttua on turha tahkota väkisin eteenpäin, kun emme selvästi ole vielä kypsiä näiden energioiden kanssa työskentelemään.

Ovat nuo kvinkunssit kaikessa vangitsevuudessaan ja taianomaisuudessaan kyllä melkoisia epeleitä. Alkemiaa ne ovat, pisteitä joissa täysin erilaiset energiat kohtaavat vastoin todennäköisyyksiä.
tallennettu
downtempo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 194


Profiili
« Vastaus #218 : 27.11.2015 21:55:18 »

Kvinkunssi-energiat on kyllä energisia ja varmasti semmosia mitkä sitoo yhteen. Eli tavallaan ollaan mukana "jutussa", mutta
se ajoitus näiden molemman osapuolen mielihalujen, mieltymyksen ynnä muun yhteinen ajoitus voi olla vaikeaa...
Ellei molemmat osapuolet ole tietoisia tästä omituisesta ajoituksesta...siihen vaaditaan jonkin verran työstöä, mutta jos toinen osapuoli ei ole tietoinen tästä energioiden epäajoituksesta, niin siitä ne ongelmat alkavat.

Myös sekin on että tavallaan alkutaipaleella vaikuttaisikin olevan paljon yhteistä, mutta ei sitten olekaan pidemmällä juoksulla, tai ehkä se yhteinen tavoite on sama, mutta se välitaipale sen saavuttamiseksi onkin niin erilainen toisen kanssa, niin se hiertää.
Tosin näistä taisin jo kirjoittaakkin ylempänä. Riippuen aina planeetoista. Ja niihin kannattaakin perehtyä, että tavallaan hoksaa, mistä kenkä hiertää.

On myös olemassa onnistuneita parisuhteita ja muita ihmissuhteita, jopa tällä kvinkunssilla. Smiley

Omakohtaisesti olen ollut tekemisissä  mars aspect_inc mars aspektista ja  venus aspect_inc venus .
Mars - Mars -kontaktissa oli kyse siitä, että toisen toiminta tavat meni aika kaukaa omien toimintatapojen kanssa. Siihen löyty yhteisymmärrys, koska toinen osapuoli huomasi myös saman ongelman. Eli tärkeää oli, että molemmilla oli omat jutut, harrastukset yms.
mutta arkiasioissa oli ongelmia. Senkin pystyi jotenkuten kiertämään, että jaoteltiin omat osiot, eikä sen kummemmin puututtu toisten tapoihin tehdä asioita. Sen jälkeen myös paljon kompromisseja ja senkin jälkeen kompromisseja. Erittelyjä. Jaotteluja. "Lujia sitoutumuksia", eli karkeasti että toinen pitää kiinni jostain asiasta, ja toinen toisesta, jotta päästään yhteiseen päämäärään, oli se mikä tahansa asia. Kompromissien kanssa oli vaikeaa, koska sitä ei oikeestaan ollut, vaan piti vaan karkeesti jaotella asiat ja keskittyä vain omiin asioihin, myös jättää totaalisesti huomoimoitatta toisen tapa tehdä asioita, koska semmonen syyttely ja toisen toimintatapojen muokkaaminen hankaloitti entistä enemmän asiaa... Vaikeaa. Päättyi eroon, mutta tämä kvinkunssi ei ollut todellakaan ainoa syy, vaan muut haastavat aspektit.

Venus - venus -kontaktissa taas arvomaailmat ja siihen liittyvät teemat taasen, oli alkutaipaleella ihan ok, mutta nekin sitten kiersi aikalailla toisiaan. Tästä suhteesta ei tullut pidemmän päälle mitään. Tähänkin liittyi enemmän muut painavammat aspektit.


Täällä on ihan mielenkiintoinen artikkeli, koskien kvinkunssia synastriassa:
http://sasstrology.com/2014/07/inconjuncts-in-synastry-agree-to-disagree.html
http://realastrologers.com/dianes-archives/the-inconjunct-in-synastry/
« Viimeksi muokattu: 11.07.2016 21:33:35 kirjoittanut downtempo » tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #219 : 10.12.2015 16:12:46 »

Itse olen myös kokenut venuksien kvinkunssin (siihen mun puolelta vielä saturnus) ja joo, aika soutamista huopaamista. Tilanne on tavallaan koko ajan päällä, mutta kun toinen yrittää osoittaa kiinnostusta niin toinen ei ehdi tavalla tai toisella siihen mukaan ja sitten se antaa olla... ja siinä vaiheessa toinen hoksaa, että hei, tuohan onkin kiinostunut, yrittää tehdä jotain asialle siihen suuntaan... mutta sitten se taas menee siltä ensimmäiseltä osapuolelta ohi. Ja sitten toinen osapuoli luovuttaa, mutta sitten taas se ensimmäinen havahtuu...  crazy2 Jos tajuatte jotain tästä sekavasta sepustuksesta.

Myöskään en koe, että meillä olisi ollut juurikaan paljon yhteistä, mitä tarvitaan suhteeseen ja sen ylläpitämiseen. Itseasiassa oltiin loppupeleissä aika erilaisia.  :Smiley Ainakin mun näkökannaltani. Mutta mukana oli myös paljon miellyttäviä ja romanttisia tunteita (hänen)  venus aspect_tri kuumars aspect_tri aurinko sekä mars ja venus yhtymässä alasolmuun luovat kyllä myös vetovoimaa ja vastustamattomaksihan tämän tekee se, että oma marsini ja plutoni neliöivät hänen venustaan. Itseäni kyllä kiinnostaisi tietää, että miten tästä loppupeleissä pääsee ulos? Ja erityisesti lisää noista neliöistä... Vetovoima on vahvaa ja se tietty Skorpparipainotteiselle on addiktoivaa mutta sitten taas... Ollaan niin erilaisia, en näe suhteen mahdollisuutta, pelkästään jonkun sortin romanssin. Niin, tavallaan tämä on päällä, edelleen.  crazy2 Apua, tahdon jo pois!
tallennettu
downtempo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 194


Profiili
« Vastaus #220 : 16.12.2015 00:46:46 »

Itse olen myös kokenut venuksien kvinkunssin (siihen mun puolelta vielä saturnus) ja joo, aika soutamista huopaamista. Tilanne on tavallaan koko ajan päällä, mutta kun toinen yrittää osoittaa kiinnostusta niin toinen ei ehdi tavalla tai toisella siihen mukaan ja sitten se antaa olla... ja siinä vaiheessa toinen hoksaa, että hei, tuohan onkin kiinostunut, yrittää tehdä jotain asialle siihen suuntaan... mutta sitten se taas menee siltä ensimmäiseltä osapuolelta ohi. Ja sitten toinen osapuoli luovuttaa, mutta sitten taas se ensimmäinen havahtuu...  crazy2 Jos tajuatte jotain tästä sekavasta sepustuksesta.

Sai selvää sepustuksesta. Cheesy
Kauhian tutunkuulosta.... Ihan ihmeen veivaamista, ja semmosta just et, menee ohi noi yritykset ja semmoset energiat.

Yhtymät alasolmulle... Ne on aika vetovoimaisia, tai sulla ainaki se  mars&  venus! Mielenkiintoista. Tuttuuden tunnetta, ja varmaan semmosta et ihanku olis ennenki nähny ja ollu.
Mulla oli joskus aurinko ja merkurius  aspect_con mun alasolmulle, ja aluks oli aika hurjaa ja kivaa, mut pidemmällä kaavalla, tuntu, et suhde oli semmosta et vetäis pulkalla perässä, eikä edenny eteenpäin, vaan päin vastoin tuli semmonen et taantu vaan taaksepäin, ja et tavallaan sillain syvemmällä tasolla puuttui semmoinen "kipinä/tunne", siitä että kumpikaan ei oikein edennyt sinne jonnekkin "tulevaan", eli vissiin sinne yläsolmuun päin? Vaikea sanoa. ku oli muitaki aspekteja synastriassa... niin ei voi tollein yhtä asiaa lyödä lukkoon...

Nojoo, Sun mars & venus + pluto on näköjään aika vetovoimasissa aspekteissa. Cheesy Pluton kanssa ei vissiin ihan helpolla irrottauduta, vaan semmosesta intensiivisestä liisteristäkin sitten joskus pääsee irti... pikku hiljaa. Jos haluaa? Varsinkin skorpparijutuissa/pluto jutuissa, voi ehkä irtautua, mut sit ponghataakin takasin? Cheesy Pluto-jutut sotkee paljon, koska se intensiivisyys ja semmonen vetovoimaisuus jättää missaamatta ne semmoset pikkuasiatkin, että just mitä on yhteistä. Myös venus - mars aspektit tottakai? Ne on niin voimakkaita ja kivoja, niin jättää sivuseikaks ne oleelliset romanttiset ja yhteensopivat asiat? tai sitten ei, toivottavasti, toinen osapuoli tai kummatkin havahtuu asiaan?

En tiiä, jotenki kiinteessä veden merkissä, eli  skorpioni tai varsinkin vahvoissa  pluto -jutuissa, se "juttu" mikä onkaan, niin se ei aina näennäisestikään ookkaan aina "sillä selvä".  Jos haluaa lopettaa jonku jutun, tai siis semmosissa jutuissa jos siinä on mukana tunteita ja edes vähän muutakaan intensiivisyyttä. Jos vaan laittaa asian selväks, niin se ei ookkaan sillä selvä, vaan siellä jossain meneekin semmosia kiemuroita...
semmosia, "alakerroksia", en tiiä pysyykö kukaan kärryillä?  crazy2

En tiiä, siitä on ollut vähän kiistaa, että synastriassa näissä pluton aspekteissa on ollu, et kummalla on ne langat käsissä, sillä kenen pluto on voimakkaasti aspektoitunu toisen persoonallisille planeetoille, vai sillä kenen persoonallisiin planeettoihin tää aspekti osuu.
ehkä se on varmaankin molemmin puolista, mutta enempi varmaan sillä kenen pluto on kyseessä. Wink
« Viimeksi muokattu: 16.12.2015 03:16:56 kirjoittanut downtempo » tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #221 : 16.12.2015 15:26:56 »


Sai selvää sepustuksesta. Cheesy
Kauhian tutunkuulosta.... Ihan ihmeen veivaamista, ja semmosta just et, menee ohi noi yritykset ja semmoset energiat.

Yhtymät alasolmulle... Ne on aika vetovoimaisia, tai sulla ainaki se  mars&  venus! Mielenkiintoista. Tuttuuden tunnetta, ja varmaan semmosta et ihanku olis ennenki nähny ja ollu.
Mulla oli joskus aurinko ja merkurius  aspect_con mun alasolmulle, ja aluks oli aika hurjaa ja kivaa, mut pidemmällä kaavalla, tuntu, et suhde oli semmosta et vetäis pulkalla perässä, eikä edenny eteenpäin, vaan päin vastoin tuli semmonen et taantu vaan taaksepäin, ja et tavallaan sillain syvemmällä tasolla puuttui semmoinen "kipinä/tunne", siitä että kumpikaan ei oikein edennyt sinne jonnekkin "tulevaan", eli vissiin sinne yläsolmuun päin? Vaikea sanoa. ku oli muitaki aspekteja synastriassa... niin ei voi tollein yhtä asiaa lyödä lukkoon...

Nojoo, Sun mars & venus + pluto on näköjään aika vetovoimasissa aspekteissa. Cheesy Pluton kanssa ei vissiin ihan helpolla irrottauduta, vaan semmosesta intensiivisestä liisteristäkin sitten joskus pääsee irti... pikku hiljaa. Jos haluaa? Varsinkin skorpparijutuissa/pluto jutuissa, voi ehkä irtautua, mut sit ponghataakin takasin? Cheesy Pluto-jutut sotkee paljon, koska se intensiivisyys ja semmonen vetovoimaisuus jättää missaamatta ne semmoset pikkuasiatkin, että just mitä on yhteistä. Myös venus - mars aspektit tottakai? Ne on niin voimakkaita ja kivoja, niin jättää sivuseikaks ne oleelliset romanttiset ja yhteensopivat asiat? tai sitten ei, toivottavasti, toinen osapuoli tai kummatkin havahtuu asiaan?

En tiiä, jotenki kiinteessä veden merkissä, eli  skorpioni tai varsinkin vahvoissa  pluto -jutuissa, se "juttu" mikä onkaan, niin se ei aina näennäisestikään ookkaan aina "sillä selvä".  Jos haluaa lopettaa jonku jutun, tai siis semmosissa jutuissa jos siinä on mukana tunteita ja edes vähän muutakaan intensiivisyyttä. Jos vaan laittaa asian selväks, niin se ei ookkaan sillä selvä, vaan siellä jossain meneekin semmosia kiemuroita...
semmosia, "alakerroksia", en tiiä pysyykö kukaan kärryillä?  crazy2

En tiiä, siitä on ollut vähän kiistaa, että synastriassa näissä pluton aspekteissa on ollu, et kummalla on ne langat käsissä, sillä kenen pluto on voimakkaasti aspektoitunu toisen persoonallisille planeetoille, vai sillä kenen persoonallisiin planeettoihin tää aspekti osuu.
ehkä se on varmaankin molemmin puolista, mutta enempi varmaan sillä kenen pluto on kyseessä. Wink

Hmm, Pluto puoliskona voin sanoa, että kun aluksi tavattiin niin kyllä se vetovoima oli ihan yhtä voimakasta mutta Venus näytti olevan siitä enemmin häkellyksissään kun taas minulle se oli jotenkin luonnollisempaa ja olin asian kanssa ehkä enemmän "rauhassa". Ainakin aluksi.

Unohdin mainita vielä, että oma Plutoni ja Marsini ovat yhtymässä hänen ala-solmulleen skorppioonissa ja siellä on myös samassa syssyssä hänen oma plutonsa ja saturnuksensa. Niin ja että hänen marsinsa on yhtymässä omaan askendenttiini, joka tosin sijaitsee jo neitsyen puolella.

No tuosta marsin ja askendentin kontaktista voin sanoa, että toisen energia oli aika "in your face" ja sai mut tuntemaan oloni hieman epämukavaksi vaikka yleensä vahvoista energioitsa pidänkin... mutta siis, jotain rajaa sentään, pitäisi toisen osata hieman hallita niitä...  crazy2

Yleisesti ottaen nämä asiat ovat kuitenkin olleet aika pinnan alla.

Luulen, että hän näkee minut enemmän kumppanimateriaalina kuin minä hänet, loppujen lopuksi. Kaipaan kumppaniltani hieman herkkyyttä kuitenkin ja tällä henkilöllä sitä ei juuri ole, emmekä ole edes pahemmin kavereita. Toveruus on ainakin minulle yksi tärkeimmistä tekijöistä suhteessa. Mulle ne ei ole oikeestaan koskaan olleet sivuseikkoja ja sehän tästä niin vaikeaa tekeekin, että kun vetovoima on vahvaa, syvää, sielullista... Mutta ei ole tulevaisuutta.  Sad Ainoa ratkaisu lienee se, että löydän jonkun joka täyttää minut yhtä vahvasti ja myös arkinen puolikin pelaisi....
tallennettu
downtempo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 194


Profiili
« Vastaus #222 : 18.12.2015 20:37:24 »

Okei... Eli vissiinkin sitten sillä pluto-puoliskolla on siis loppupeleissä pidemmällä kaavalla se "ylempi" ote, eli sulla, eli osaa olla tavallaan vähän väljempänä, tai rauhallisemmin asian kanssa? Smiley

No jopas on vetovoimaisia aspekteja teillä...
Voisin kuvitella noilla aspekteilla, että se sun tyyppis varmaan on tosi hurmaantunut suhun. Tai melkein jopa hullaantunut! Tongue

Heh, voin vaan kuvitella tuon marsin askendentilla synastriassa. Cheesy Mutta ehkäpä se rauhottuisi siitä ajan kanssa? palautteen kautta, tai reaktioiden kautta vastavuoroisesti? tai riippuu varmaan, että miten toinen osaa lukea toista jne...

Noh, aika näyttää varmasti tilanteessasi, mutta jos tuntuu että omalta puoleltasi puuttuisi sitä täytettä ja sisältöä enemmän, niin se voi pian olla aika yksipuolista, tai siis että jos toinen on enemmän mukana, varsinkin vetovoimaisissa, syvällisissä suhteissa. Että siellä "pinnan päälläkin" täytyisi käydä? Hmmm. en osaa nyt selittää, mut jotain semmosta, et välillä voi olla tunteidensa ja vetovoiman yms. kanssa, (sen intensiivisemmän puolen taholta), niin että joskus voi "hengähtää", en tiiä pysytkö kärryillä...

En tiiä, nää on vaan tämmösiä heittoja. Smiley

Mulla on ollu pari plutoonista suhdetta, ja niissä ongelmat oli semmosia, et mentiin aika syvissä merissä, ja oli tosi intensiivistä. Noh, plutoonisissa suhteissa on aina se kääntöpuolikin...Joskus sillon toivo, et olis joku päämäärä, tai tulevaisuus, yms. mutta se oli niin liisteriä loppujen lopuks, et vaikka kuinka ihanaa se olikin, mutta tuntu että jotain puuttu, vähänku se toinen puolisko koko suhteesta, semmonen arkinen puoli, ja ne pienet muutkin asiat mitä on elämässä. Mutta noi oli vaan mun kokemuksia, ja mulla oli eri aspekteja. Tai oikeastaan oli päämääriäkin, mutta ne oli tehty taas niin syvällisen kaavan mukaisesti (kiinteä laatu), vähänku joku järjestetty avioliitto, tai et elämä suunniteltiin jo heti huuman aikana (siinä vaiheessa kun huomas semmosen syvällisen sielullisen kontaktin, mikä meni luihin ja ytimiin) vuosia eteenpäin...

Mutta ehkä itte tiiät mitä tehdä!

Tosta herkkyydestä mietin, et muistaakseni sullakin oli nousu neitsyt, niin kaipailetko sitä semmosta herkkyyttä Dc:n kautta? Smiley
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #223 : 19.12.2015 13:04:38 »


Mulla on ollu pari plutoonista suhdetta, ja niissä ongelmat oli semmosia, et mentiin aika syvissä merissä, ja oli tosi intensiivistä. Noh, plutoonisissa suhteissa on aina se kääntöpuolikin...Joskus sillon toivo, et olis joku päämäärä, tai tulevaisuus, yms. mutta se oli niin liisteriä loppujen lopuks, et vaikka kuinka ihanaa se olikin, mutta tuntu että jotain puuttu, vähänku se toinen puolisko koko suhteesta, semmonen arkinen puoli, ja ne pienet muutkin asiat mitä on elämässä. Mutta noi oli vaan mun kokemuksia, ja mulla oli eri aspekteja. Tai oikeastaan oli päämääriäkin, mutta ne oli tehty taas niin syvällisen kaavan mukaisesti (kiinteä laatu), vähänku joku järjestetty avioliitto, tai et elämä suunniteltiin jo heti huuman aikana (siinä vaiheessa kun huomas semmosen syvällisen sielullisen kontaktin, mikä meni luihin ja ytimiin) vuosia eteenpäin...

Mutta ehkä itte tiiät mitä tehdä!

Tosta herkkyydestä mietin, et muistaakseni sullakin oli nousu neitsyt, niin kaipailetko sitä semmosta herkkyyttä Dc:n kautta? Smiley

Nimenomaan koen, että se arkinen puoli jäisi uupumaan, kuten sanoin niin emme ole juuri edes kavereita.  Tongue

Herkkyyttä kaipaan varmaan sekä DC:n kautta että mun omien rapuominaisuuksien kautta.  :Smiley Haluan, että kumppanini on jollain tapaa hellyyttävä. Tästäkin on kyllä seurannut ongelmia, esim. saatan vetää puoleeni narsistisia ihmisiä jotka kaipaa sitä paapomista ja sääliä.  :Smiley Lol.
tallennettu
downtempo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 194


Profiili
« Vastaus #224 : 01.01.2016 02:04:25 »

Lainaus
Nimenomaan koen, että se arkinen puoli jäisi uupumaan, kuten sanoin niin emme ole juuri edes kavereita.  Tongue

Herkkyyttä kaipaan varmaan sekä DC:n kautta että mun omien rapuominaisuuksien kautta.  :Smiley Haluan, että kumppanini on jollain tapaa hellyyttävä. Tästäkin on kyllä seurannut ongelmia, esim. saatan vetää puoleeni narsistisia ihmisiä jotka kaipaa sitä paapomista ja sääliä.  :Smiley Lol.


oho, unohdin vastata tähän (en aina muista mitä oon minnekki kirjotellu ja anteeks jos ja kun oon jättänyt aiemmin vastaamatta jonnekkin ketjuihin...Ei oo mitään tarkotuksellista. Oon vähän hajamielinen)

Nooh, jos ei millään löydy herkkyyttä, ja mikäli ei jaksa pitkään odottaa, kunnes ja jos tai ei löydy niitä piirteitä mitä kaipaa, niin jatka matkaa? Tongue

Joo, tommosissa herkkyys/hellyys-jutuissa on se ansa, et sit saattaakin vetää narsistisia tyyppejä puoleensa. Tarpeeks kauan kun niitä on ilmaantunu, tai jos ei niin ainakin kokemuksien kautta harjaantuu semmoset "antennit"... niin ehkä osaa ne sivuuttaa. Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 ... 13 14 [15] 16 17
  Tulostusversio  
 
Siirry: