Sivuja: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 17
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sovitteko yhteen, eli synastrian perusteet  (Luettu 467933 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Yanni
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20



Profiili
« Vastaus #180 : 02.12.2013 23:10:19 »

En ollut aikasemmin perehtynyt näihin  kuunsolmu -juttuihin, koska ajattelin että eihän semmonen pikkunen mitätön (ja pah!) hommeli voi mitään merkitä, varsinkin kun siitä ei mielestäni noin yleisesti kauheasti puhuta, tai sitten olen vaan tahalleni ummistanut silmät ja korvat asialta.  Mutta siis asiaan..otinpa sitten selvää miten nämä  kuunsolmu :t minun ja erään kartalla menee ja näyttäis siltä että hänen yläsolmunsa olisi yhtymässä minun kuuhuni? en oo kyllä varma osasinko tulkitan oikein..sanotaanko näin, että kun ensimmäisen kerran tapasimme, vietimme kaveriporukalla 4 päivää saman katon alla ja alusta asti vetovoima oli vähän liikaakin, semmosta magneettista jos näin voi sanoa. Ei mitään suoraa kontaktia oikeastaan missään vaiheessa, vain piiiiitkiä katseita, semmosta jännitteen tuntua. Huhhuh, ja sama meininki jatkuu aina kun nähdään jossain..
tallennettu

askendentti skorpioni
aurinko skorpioni
kuu rapu
venus vaaka
mars skorpioni
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #181 : 03.12.2013 11:04:57 »

En ollut aikasemmin perehtynyt näihin  kuunsolmu -juttuihin, koska ajattelin että eihän semmonen pikkunen mitätön (ja pah!) hommeli voi mitään merkitä, varsinkin kun siitä ei mielestäni noin yleisesti kauheasti puhuta, tai sitten olen vaan tahalleni ummistanut silmät ja korvat asialta. 

 Grin

Solmuja ei pidä aliarvioida synastriassa eikä muutenkaan. Tärkeät solmukontaktit vetävät kyllä yhteen sellaisiakin ihmisiä, jotka eivät ehkä muuten olisi niin täydellisen yhteensopivia.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1652


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #182 : 03.12.2013 18:52:00 »

mutta kerro Vega miksi sun mielestä  aurinko aspect_opp venus ei ole hyvä? eikö se kuitenki oo näitä ns. klassisia vetovoiman aiheuttajia?

Juu ko. aspektissa on kyllä vetovoimaa, mutta tässä tapauksessa se näkyy olevan solmukontaktien ohella ainoa tekijä, mikä saa synastrian perusteella aikaiseksi jonkinlaista vetovoimaa. Ihastuin kieltämättä ekana juurikin tämän Kaksosen ulkonäköön. :Smiley
tallennettu
Yanni
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20



Profiili
« Vastaus #183 : 04.12.2013 09:51:02 »

Lilli, kyllähän sitä alkaa noi solmut kummasti kiinnostamaan kun tarpeeksi kiinnostava tyyppi saapuu näköpiiriin.  Wink huomasin muuten että  kuunsolmu aspect_opp vertex tuon  kuunsolmu aspect_opp kuu lisäksi, kohtaloako vai ei mutta onhan tässä jotain ainutlaatuista  Shocked
tallennettu

askendentti skorpioni
aurinko skorpioni
kuu rapu
venus vaaka
mars skorpioni
mii-i
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 349



Profiili
« Vastaus #184 : 07.12.2013 02:00:30 »

sen saturnus aspect_con (mun)  kuunsolmu  aspect_opp (sen)  mars
sen aurinko aspect_con (mun)  kuu aspect_tri sen pluto aspect_con (mun) lilyth
sen askendentti aspect_con (mun) keskitaivas aspect_con (sen) kuu aspect_con(sen) jupiter ja  aspect_tri ton meän aurinko-kuu-yhtymän
sen venus aspect_con merkurius (mun)  
sen antivertex  aspect_con mun  chiron parin asteen orbilla yhtyen mun  jupiter & ceres (nää piirittää mun khironia, eli on viiden asteen päässä toisistaan) .. ja  oppositiossa säteilee sen uranus aspect_con mun neptunus ...

kartat ylipäänsä peilailee teemoiltaan täydennellen toisiaan. kunhan kerran ollaan nähty, tyyppi vaan jäi mieleen..
« Viimeksi muokattu: 07.12.2013 02:05:11 kirjoittanut mii-i » tallennettu

There is a voice that doesn't use words - Listen.
Yanni
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20



Profiili
« Vastaus #185 : 22.01.2014 17:02:38 »

Tässä mietin tämmöstä asiaa... Mulla on eräs tuttu muutaman vuoden takaa, oikeen mieleenpainuva sellanen ja kaiholla olen muistellu vuoden ajan pitäisikö ottaa yhteyttä mutten ole uskaltanut. Tilaisuuksia ois ollu enemmän kuin muistan...

Tällä tyypillä on
 aurinko vesimies
 mars merkurius saturnus uranus venus  kauris
 kuu harka
 juno skorpioni
    
eli hyvinkin kaurispainoitteinen vesimieshenkilö, itselläni kartalla eniten skorpionin rinnalla rapua, mm. kuu  , vertex sekä onnenpiste ravun merkissä.

En oikein tajunnut mistä se vetovoima ja samanaikainen ärsyyntyminen (vihaa vai rakkautta) kyseiseen henkilöön johtuu, mutta näyttäis kartalla olevan rutkasti oppositiota, ja kirsikkana kakun päällä meillä on  myös  aurinko aspect_opp kuu . Samaan aikaan kauris tekee kyllä kaunista sekstiiliä skorpionin merkkiini, voi tämä selittää sitä että tullaan paremmin toimeen kuin mitä  skorpioni vesimies parista yleensä sanotaan..?

Nyt viime viikkolla sattumien kautta meidän tiet tuli yhteen ja vaihdettiin kuulumisia, tismalleen samana päivänä   pluto(kauriissa) teki tarkkaa sekstiiliä minun  aurinko skorpioni , Pluto luuhaa siis minun 2. huoneessa jonne osuu myös suurin osa tämän tuttavan planeetoista. Ja kaiken lisäksi tämän henkilön   juno tekee tarkkaa yhtymää minun  askendentti  , ja parhaillaan minulla on päällä transiitti   saturnus(kauris!!) aspect_con askendentti

liekkö pelkkää toiveajattelua, mutta onhan tämän jotain tarkoitettava... luulin etten oikeasti kuulisi koko ihmisestä koskaan mitään, että se ei edes muistais mua... odotin jotain tapahtuvan nyt kun voimakasta transiittia pukkaa ovista ja ikkunoista  
« Viimeksi muokattu: 22.01.2014 17:10:21 kirjoittanut Yanni » tallennettu

askendentti skorpioni
aurinko skorpioni
kuu rapu
venus vaaka
mars skorpioni
sireeni
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 69


Profiili
« Vastaus #186 : 16.02.2015 15:09:48 »

Haluaisin lisävalotusta tällaiseen suhteeseen:
nainen nousurapu mies nousurapu
nainen aurinkoleijona mies aurinkokalat
nainen kuuleijona - mies kuurapu
nainen merkurius neitsyt - mies kalat
nainen venus rapu - mies venus kalat
nainen mars jousimies - mies mars härkä

Miehen nousumerkki on tehty klo 12 oletuksella, syntymäkellonaika ei tiedossa.
tallennettu
sireeni
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 69


Profiili
« Vastaus #187 : 17.02.2015 15:22:18 »

Kiitos, Mouru! Kyllä tämä mies on tosiaan herkkä taiteilija ja haaveilija, mutta hyvin sosiaalinen ja minua eli tätä kyseistä naista puheliaampi. Yhteistä keskusteltavaa riittää, samanlainen elämänkatsomus, kiinnostuksenkohteet ja päämäärät, siis todennäköisimmin se sielunkumppani. Vahvat kemiat meillä on Smiley.
tallennettu
oolavi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili
« Vastaus #188 : 25.02.2015 16:03:36 »

Haluaisin lisävalotusta tähän suhteeseen. Pidimme yhteyttä 1,5 vuotta ja sen jälkeen seurustelimme 3,5 vuotta, jonka jälkeen minut jätettiin tekstiviestillä. Olen huomannut, että hän on muuttunut todella paljon eron jälkeen ja muutkin ovat sanoneet samaa. Erosimme viime vuoden marraskuussa. Ehkäpä hänellä on astrologian asioiden vuoksi joku prosessi menossa? Minä olen mieskaksonen ja hän on kaurisnainen.

nainen nousu kaksonen - mies nousu vesimies
nainen aurinko kauris- mies aurinko kaksonen
nainen kuu vesimies - mies kuu neitsyt
nainen merkurius kauris - mies merkurius kaksonen
nainen venus skorpioni - mies venus härkä
nainen mars neitsyt - mies mars neitsyt

Naisen nousumerkki on tehty klo 12 oletuksella, syntymäkellonaika ei tiedossa.

Kiitos jos joku viitsii tulkita tätä.
tallennettu
oolavi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili
« Vastaus #189 : 25.02.2015 23:12:28 »

Tässä vielä nämä kartat, jos se helpottaa.. Itsellä ei ole hajuakaan horoskoopeista, niin jos joku voisi tosiaan tulkita.
tallennettu
trius
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 308


Kauneimmat kukat kukkivat juuri nyt liian lähellä.


Profiili
« Vastaus #190 : 26.02.2015 11:14:22 »

oolavi,

en ole astrologiaa taas vähään aikaan harrastanut, mutta saaneen silti sanoa huomioitani?

Vertasin teidän persoonallisia planeettoja ja niiden välisiä aspekteja,  aurinko kuu merkurius venus venus . Siellä oli paljon "särmää", "kipinää", tuottavaa yhteyttä: kvinkunsseja, oppositiota ja yhtymää. Ja melko astetarkasti. Haasteellista mutta ah niin kiinnostusta ylläpitävää! Helpoin aspekti taisi olla sinun  merkurius aspect_tri hänen venus ? Helppo puhua suhteesta, tunteista? Hänellä ei taas toisinpäin samaa aspektia ollutkaan; ehkä siksi tekstiviesti oli helpompi tapa purkaa suhde?

P.s. Parhaiten vertailu onnistuu synastria-kartalla, jossa molempien kartat ovat päällekäin. Sellaisen saat tehtyä astro.comissa.
« Viimeksi muokattu: 26.02.2015 11:16:16 kirjoittanut trius » tallennettu
oolavi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili
« Vastaus #191 : 26.02.2015 14:16:23 »

En tiedä menikö tää nyt oikein, mutta tässäpä tämä kuitenkin. Tosiaan vielä se, että onko mahdollista katsoa, että tapahtuko jotain merkittävää silloin astrologian kannalta marraskuussa, kun näin kävi. En tiedä onko se edes mahdollista katsoa ajassa taaksepäin että tapahtuiko niin. Onko näistä mahdollista katsoa miten jatkossa? Cheesy
tallennettu
oolavi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili
« Vastaus #192 : 26.02.2015 14:19:43 »

oolavi,

en ole astrologiaa taas vähään aikaan harrastanut, mutta saaneen silti sanoa huomioitani?

Vertasin teidän persoonallisia planeettoja ja niiden välisiä aspekteja,  aurinko kuu merkurius venus venus . Siellä oli paljon "särmää", "kipinää", tuottavaa yhteyttä: kvinkunsseja, oppositiota ja yhtymää. Ja melko astetarkasti. Haasteellista mutta ah niin kiinnostusta ylläpitävää! Helpoin aspekti taisi olla sinun  merkurius aspect_tri hänen venus ? Helppo puhua suhteesta, tunteista? Hänellä ei taas toisinpäin samaa aspektia ollutkaan; ehkä siksi tekstiviesti oli helpompi tapa purkaa suhde?

P.s. Parhaiten vertailu onnistuu synastria-kartalla, jossa molempien kartat ovat päällekäin. Sellaisen saat tehtyä astro.comissa.

Joo tosiaan itsellä on helppo puhua kaikista suhteen ongelmista ja miten niitä voisi ratkoa. Hän ei osaa/pysty puhumaan ongelmista, jonka kyllä huomasi tuossa ero asiassakin. Ei mitään merkkejä, että niin tulisi käymään. Harmittaa se, että ero on vain ratkaisu hänelle. :/
tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1017


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #193 : 26.02.2015 14:54:10 »

Ymmärsin että naisen syntymäkellonaika ei ole tiedossa?  Silloin ei nousumerkki eikä huonejako pidä paikkaansa hänen kartallaan.

Se, mikä mulla ensin pisti silmään oli, sinä olet Kaksonen, ja myös Merkurius, kommunikoinnin planeetta on vilkkaassa ja sosiaalisessa Kaksosten merkissä.  Haluat jutella asiat halki, kun taas hänen Aurinko ja Merkurius ovat Kauriissa, mikä ei välttämättä ole niin sosiaalinen merkki, ainakaan oman kokemukseni mukaan.  Naisella myös Kuu on Saturnuksen (ennenvanhaan) hallitsemassa Vesimiehessä, mikä myös osaltaan kertoo tunteiden viileydestä.

Mutta se, mitä kysyit, mitä hänelle tapahtui marraskuussa.  Nythän on Pluto kulkenut Kauriin merkissä jo jonkin aikaa, ja kulkee edelleen jonkin aikaa.  Plutohan saattaa mullistaa koko elämän osuessaan oman kartan henkilökohtaiseen kohtaan.

Saturnus, rajojen, rajoitusten ja rakenteiden planeetta on kulkenut ja kulkee yhä Skorpionin merkissä.  Marraskuulla se on ollut täsmälleen naisen Venuksen päällä, ihan tarkkana loppukuusta.  Kun Saturnus osuu syntymäkartan Venuksen päälle, se laittaa pohtimaan suhdetta.  Jos suhde on tukevalla pohjalla, se lujittuu, jos sen sijaan suhde tuntuu 'huteralta', se kaatuu.  Toinen vaihtoehto tällä kuviolla on taloudelliset hankaluudet, mutta teidän kohdalla näyttää olevan kyse ensimmäisestä vaihtoehdosta.

No kuinkas ollakaan, myös Mars-planeetta on kulkenut marraskuulla 2014 Kauriin merkissä.  Mars on usein se liikkeellepaneva voima.  Jos jokin asia on muhinut pitkään, kuten luultavasti hänellä on käynyt, Mars tulisuudellaan on ollut laukaiseva tekijä.

Astrologiassa on mun mielestä antoisinta katsoa taaksepäin.  Planeettasijainnit voi helposti katsoa efemerideistä (=opus, missä on eri planeettojen sijainnit muutaman sadan vuoden ajalta) ja eri astrologisilta sivuilta.  Taaksepäin katsoessa on helpompi tajuta ja yhdistää, mikä juttu kosketti mitäkin planeettaa.  Tulevaisuuteen 'katsottaessa' tapahtumien ennustaminen on vaikeampaa, sillä astrologia on niin monimuotoista, että mikään tietty kuvio ei takaa sitä, että jokin tietty asia tapahtuu.  Voi vain haistella tuulia ja aavistella, mitä tuoksuja siinä tuntuu.

Toivottavasti tämä hiukan helpotti oloasi ja pystyt jatkamaan omaa elämääsi eron jälkeen.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
oolavi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili
« Vastaus #194 : 26.02.2015 15:30:12 »

Ymmärsin että naisen syntymäkellonaika ei ole tiedossa?  Silloin ei nousumerkki eikä huonejako pidä paikkaansa hänen kartallaan.

Se, mikä mulla ensin pisti silmään oli, sinä olet Kaksonen, ja myös Merkurius, kommunikoinnin planeetta on vilkkaassa ja sosiaalisessa Kaksosten merkissä.  Haluat jutella asiat halki, kun taas hänen Aurinko ja Merkurius ovat Kauriissa, mikä ei välttämättä ole niin sosiaalinen merkki, ainakaan oman kokemukseni mukaan.  Naisella myös Kuu on Saturnuksen (ennenvanhaan) hallitsemassa Vesimiehessä, mikä myös osaltaan kertoo tunteiden viileydestä.

Mutta se, mitä kysyit, mitä hänelle tapahtui marraskuussa.  Nythän on Pluto kulkenut Kauriin merkissä jo jonkin aikaa, ja kulkee edelleen jonkin aikaa.  Plutohan saattaa mullistaa koko elämän osuessaan oman kartan henkilökohtaiseen kohtaan.

Saturnus, rajojen, rajoitusten ja rakenteiden planeetta on kulkenut ja kulkee yhä Skorpionin merkissä.  Marraskuulla se on ollut täsmälleen naisen Venuksen päällä, ihan tarkkana loppukuusta.  Kun Saturnus osuu syntymäkartan Venuksen päälle, se laittaa pohtimaan suhdetta.  Jos suhde on tukevalla pohjalla, se lujittuu, jos sen sijaan suhde tuntuu 'huteralta', se kaatuu.  Toinen vaihtoehto tällä kuviolla on taloudelliset hankaluudet, mutta teidän kohdalla näyttää olevan kyse ensimmäisestä vaihtoehdosta.

No kuinkas ollakaan, myös Mars-planeetta on kulkenut marraskuulla 2014 Kauriin merkissä.  Mars on usein se liikkeellepaneva voima.  Jos jokin asia on muhinut pitkään, kuten luultavasti hänellä on käynyt, Mars tulisuudellaan on ollut laukaiseva tekijä.

Astrologiassa on mun mielestä antoisinta katsoa taaksepäin.  Planeettasijainnit voi helposti katsoa efemerideistä (=opus, missä on eri planeettojen sijainnit muutaman sadan vuoden ajalta) ja eri astrologisilta sivuilta.  Taaksepäin katsoessa on helpompi tajuta ja yhdistää, mikä juttu kosketti mitäkin planeettaa.  Tulevaisuuteen 'katsottaessa' tapahtumien ennustaminen on vaikeampaa, sillä astrologia on niin monimuotoista, että mikään tietty kuvio ei takaa sitä, että jokin tietty asia tapahtuu.  Voi vain haistella tuulia ja aavistella, mitä tuoksuja siinä tuntuu.

Toivottavasti tämä hiukan helpotti oloasi ja pystyt jatkamaan omaa elämääsi eron jälkeen.

Kiitos paljon tästä. Eli silloin taisi olla aika merkittäviä juttuja hänelle liikkeellä. Onko tuo Saturnuksen osuminen syntymäkartan Venuksen päälle pitkäaikainen vai voiko se muuttaa tilannetta, kun se poistuu? Entä tuo Mars-planeetan kulku? Sori, kun kysyn tyhmiä. Ei vaan ole mitään hajua näistä asioista.  Cheesy
tallennettu
Sivuja: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 17
  Tulostusversio  
 
Siirry: