Sivuja: 1 ... 1031 1032 [1033] 1034 1035 ... 1168
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tule kahvi ja teetupaan!  (Luettu 7545857 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
Ave^^
Vieras
« Vastaus #15480 : 06.02.2012 16:15:50 »

Niin ne jotkut sanoo, että Helsingin seudulta sais töitä heti kun hakis vaan.
En silti sinne haluis muuttaa, vaikka täällä tuntuukin niin pirun vaikeaa olevan tuo työnhaku. No, mitenkäs kilpailet niitä vastaan jotka sitten palaa sieltä hkistä kourassaan hienot työkokemukset..  Tongue
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15481 : 06.02.2012 18:21:32 »

Kiitos kaikille smitten

Aamulla oli kyllä oikein epätoivon pilviä, mutta ei nyt enää. Kyllä kaikki järjestyy ja tästäkin selvitään, kun vaan aattelee niin. Joku syy se tälläkin on, ja hyvä kun tulee nyt ilmi tämä ongelma, mikä se sitten pohjimmiltaan onkaan.
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #15482 : 06.02.2012 19:08:43 »

Embarrassed Kuullostaa tosi tylsältä Kuuhilda. Toivon koko sydämestäni että lapsesi saa sen avun jonka tarvitsee ja että tuollaiset ajatukset väistyisivät noin nuoren mielestä! Sinullekin tsemppiä!

Ollaan menossa perheneuvolaan, lääkäri laittoi lähetteen sinne, mutta ei tullu aikaa kuitenkaan vielä.
Jotenkin tuntuu, että tarvis nyt heti tehdä jotain, mutta mitä mä teen? Odottelen vaan ja lallaallaa, ehkä sitä apua joskus tulee? Toisaalta taas jos nyt heti alan selvittää opettajankin kanssa tätä asiaa, niin voi olla että ammun yli, enkä osaa suhtautua...siis poika valittaa että opettaja on hirveä, huutaa ja on vihainen vain koko ajan...EN tiedä mikä juttu se siellä on, onko syy vai seuraus.
NYT tarvis sitä olkapäätä jota vasten vois itkeä, ja joku sanois että kyllä kaikki järjestyy, älä huoli.

Kuullostaa todella ikävältä  Sad

Opettajan suhteen voit olla yhteydessä rehtoriin, tai kysellä toisilta huoltajilta puhuvatko muut oppilaat opettajasta samoin. Koulukuraattori tai koulupsykologi voisi vauhdittaa hoitoonpääsyä. Heillä saattaa myös olla jonkinlasta tuntumaa ko opettajasta. Koita jaksaa olla syyllistämästä opettajaa etukäteen puhuessasi rehtorille tai kuraattorille. Kerro vain mitä lapsesi on puhunut.
Itsetuhoiseen puheeseen pitää aina suhtautua vakavasti, kuten teetkin. Olisko sinulla mahdollista viedä hänet psykiatriseen päivystykseen? Ei siellä käynnit tarkoita, että pitää olla vakavasti psykoosissa tai jotain sellaista.
Kyllä kaikki varmasti järjestyy ja lapsesi on onnekas, koska sinä otat hänet vakavasti ja haet apua!  smitten
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15483 : 06.02.2012 19:36:12 »

Kyllä sieltä ajanvarauksesta sanottiin, että jos vielä puhuu moisia tai vetää synkäksi, niin sitten yhteyttä psyk.päivystykseen  Undecided
Ei se nyt taas ole muuta kun normaali ekaluokkalainen pikkupoika...mitä nyt laittoi oven lukkoon kiusallaan, ja se tuli maksamaan 40e kun setä kävi sen avaamassa buck2
Koitan ensin selvittää tilannetta vähän lisää, ja omaa päätäni, että olen sitten objektiivinen, kun lähden koulun kanssa asiaa selvittämään...muut lapset eivät ole puhuneet että olisi kamala opettaja...tosin en ole kysynytkään kun kahdelta.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #15484 : 07.02.2012 11:52:14 »

Hmm.. minusta on kyllä väärin, että kun käyttäjä osaa verbaalisen taidon paljon loistavemmin kuin kukaan meistä, hänellä on oikeus juosta täällä hyökkäämässä aseenaan teksti toisia käyttäjiä vastaan ja puhua heitä jonkin lillukanvarren avulla pussiin vain voittaakseen keskustelun. Ja kukaan ei kommentoi tästä mitään?  Huh Outoa..
Mutta.. mitä se mulle kuuluu.. voin skrollata riidat ohi. Tai jättää foorumilla käymisen minimiin..

Huokaus. Ehkä stressaa vaan tää aika tai joku. Todellakin pitäis nyt skrollata nuo riidat ohi ettei sais niistä lisää huonoa energiaa..  Tongue
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #15485 : 07.02.2012 12:02:57 »

Heipparallaa!

Minäkin seuraan tätä. Olkaapa hyvät vaan ja kertokaa mikä nyt risoo.

Se, että kun puhutaan epätosia asioita lajista jonka jatkumoon itse kuulun (ne 'modernit' ninjat löytyvät lajista jota olen treenannut 15 vuotta) niin korjaan ne epätotuudet? Tai että kun väitetään että buddhalaisilla on jumala, kerron että asia ei ole niiin?

Henkilökohtainen mielipide: Tähtisielun kanssa ei tarvitse mitään erityisiä pussiinpuhumisen taitoja, hän kamppaa itsensä jatkuvasti ihan omatoimisesti. Enkä nyt kommentoi sitä millainen persoona hän ehkä on, vaan ihan vaan sitä mitä hän tälle palstalle kirjoittaa. Tässä ei ole kyllä mielestäni kirjoitustaidosta kyse, sillä TS kirjoittaa oikein hyvää kieltä. Se on se sisältö - ne väitteet - jotka ovat se juttu, jota olen kommentoinut.

Kun jää kiinni epätotuuden väittämisestä totuudeksi - ja puhun edelleen fyysisen maailman asioista - niin moinen on kyllä oikaistavissa ihan vaikka puutteellisellakin & lukihärjöisellä kirjoitustaidolla. Anteeksi että omani ei ole sellainen.  Wink
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #15486 : 07.02.2012 12:14:47 »

Oman laskuni mukaan se 'kauhean moni' ketju on tasan 2 ketjua, jotka ovat molemmat saman nimimerkin aloittamia.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #15487 : 07.02.2012 12:30:34 »

Menkää jonnekin muualle, perustakaa vaikka oma ketju Tähtisielun ja Eklektikon "keskusteluista", turha raahata niitä tänne, siinä mielessä samaa mieltä kun soma. Ja jos Eklektikko hieman miettisi ennen kun alkaa jakelemaan psykologisia diagnoosejaan ihmisille, ilman mitään ammatillista pätemystä. Mutta pois nää jutut tästä ketjusta, minä en ainakaan jaksa, jatkakaa muualla.  Tongue

Mihin keskusteluun itse viittaat noilla psykologisilla diagnooseilla?  Onko jokin asia jäänyt kaivelemaan? Ja kuka toi asian tähän ketjuun ensimmäisenä?
tallennettu

Ave^^
Vieras
« Vastaus #15488 : 07.02.2012 12:31:20 »

Jep, pahoittelen asian tuonnista tänne.
Olin vain juuri kirjoittamassa ketjuun ja se lukkeutui, niin vuodatin sitten tänne.
Mutta niin.. ehkäpä tässä on vain osaltaan myös henkilökemiakysymykset valloillaan. Itseäni nimittäin tietynlainen kirjoitustyyli vain jostain syystä ärsyttää ja vaikuttaa ivalliselta. Tosin, aina on hyvä että jokainen meistä miettii uudelleen miten on tottunut kirjoittamaan. Mitään Elektikkoa vastaan minulla näin ei ole, eli pahoittelut tästä. Ajattelen silti, että joskus on hyvä nostaa asioita esille. Ehkä. Kuka tietää. Mutta nyt lopetan ainakin tässä ketjussa.  Wink
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15489 : 07.02.2012 13:54:22 »

Voiskos perustaa semmosen rähinä ja väittely ja änkkävänkkä ketjun erikseen? Vai onko tuo krinskit ja korsakovkit hässäkkä sitä varten? Kaikki inkkuvänkky käyttäjien käytöksestä ja yleisestä ilmapiiristä sinne?
Saisi valita haluaako keskittyä näihin juttuihin, vai johonkin muuhun?
Vois olla aika suosittu ketju  :Smiley
Mutta ei tämmöstä vänkyttämistä jaksa joka puolella.
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #15490 : 07.02.2012 14:16:08 »

Joo, takaisin kahvi- ja teetupahenkiseen jaaritteluun tämä ketju minunkin puolestani, ja riidat ja rähinät toisiin ketjuihin, kiitos.  Smiley smitten
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15491 : 07.02.2012 14:22:31 »

No niin, jaarittelua:
Mun autossa ei ollukkaan mitään monen tonnin vikaa Smiley Se, että siinä ei ollu vikaa, maksoi tosin 45e. Siitä olisi selvinnyt ilmankin jos olisi ollut joku joka osaa katsoa että haa, öljynsuodatin on vinossa...mutta hyvä näin smitten smitten
tallennettu
Pakolainen
Vieras
« Vastaus #15492 : 07.02.2012 15:34:27 »

Niin se vain on parempi katsoa kuin katua. Jos joskus sitten auton saan, niin onneksi on asiantuntija ihan lähipiirissä. Hatuttajia tulee hatuttamaan.  Grin
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15493 : 07.02.2012 15:50:14 »

Tuleeko teille koskaan ihan käsittämättömiä pelkoja et joku kuolee? Mä aloin äsken vaan ajatteleen et kun mun pikkupoika kaatu pari tuntii sitten kopsauttaen päänsä pahasti ja itki siinä jonku aikaa aika kovaa ja kohta rauhottu nukkumaan, nii mä mietin täällä koko ajan et uskallanko mennä sen huoneeseen katsomaan onko se vielä hengissä.

Mä jo mietin päässäni tulevat tapahtumat; ihan kertasin kaikki elvytykset ja mitä sanotaan 112:n ja mietin miten elämä muuttuu sit ku meidän lapsi on kuollut; mikään ei ole ennallaan eikä tul olemaan pitkään aikaan.

Mikä takia ihminen kehittää tollasia "pelkofantasioita" ?  idiot2 Muistan tehneeni sitä koko elämäni ajan ja saan siitä jotain kicksejä siitä dramatiikan tunteesta, vaikka mieli leikkii ihan hirveillä ajatuksilla.  uglystupid2 uglystupid2

Liittyykö tällaset jutut 12 huoneeseen?
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #15494 : 07.02.2012 16:06:31 »

Ihmisellä on taipumus uskoa omia ajatuksiaan silloinkin, kun ne tuottavat tavaraa jolle toisten suusta kuultuna nauraisimme ja jota silloin emme alkuunkaan uskoisi.

Erityisen tehokas aivorustinkimme on pyörittelemään mahdollisesti pelottavia/ahdistavia ajatusketjuja, luultavasti sen vuoksi että se on edistänyt luonnonoloissa hengissä selviämistä. Geenejä ei kiinnosta onnellisuus, pelkästään geenien siirtyminen seuraaville sukupolville. Toisaalta luonnonolosuhteissa maailma on kovin erilainen kuin nyt ja ne eteen tulevat pelättävät asiat ovat kovin  konkreettisia ja rajoitettuja määrältään. Tämä lapsen pään kolauttaminen ei toimi esimerkkinä, sillä sellaista voi tapahtua siellä savannillakin, mutta joku voi vaikka ahdistua maanjäristyksestä toisella puolella maailmaa vaikka itse elää täällä missä maankuori on niin vakaa että vain pikkutärinöitä on odotettavissa. Ne kivikautiset aivot kas kun eivät ymmärrä maailmaa oman heimon/perheyhteisön ulkpuolella ja olettavat että kaikki tieto mitä saamme koskee mahdollisesti myös omaa elämäämme.

Omia ajatuksiaan voi oppia hallitsemaan. Hyvä opus tähän - myös niille joilla ei ole varsinaisesti hankalia pelkoja eikä paniikkihäiriötä:
Vapaaksi ahdistuksesta: työkirja paniikista ja peloista kärsiville. Bourne, Edmund J. Kustantaja: Lyhytterapiainstituutti oy (2010)

Ko. kirjassa on nimittäin yksi luku joka koskee nimenomaan ahdistusta/pelkoja aiheuttavia ajatuksia ja sen soisin ihan jokaikisen kansalaisen lukevan, voisi hyvin kuulua vaikka peruskoulun opetussuunnitelmaan. Mutta tässä ensiapua, jos englanti sujuu:
http://powerstates.com/10-cognitive-thinking-errors

Tuo on hyvä linkki sikäli, että siinä kerrotaan myös mitä niille ajatuksille voi tehdä.

Summa summarum: Meidän kuuluisi olla ajatustemme isäntiä eikä renkejä. Jos ajatukset aiheuttavat ahdistusta/pelkoja, ne ovat päässeet isännän paikalle. Ja kaikkea mitä omassa päässä pyörii ei kannata uskoa. Joskus voi auttaa että kirjoittaa ahdistavat/pelottavat ajatukset paperille, niiden mahdottomuus/naurettavuus tms. voi tulla näkyviin jo pelkästään siinä että ne näkee kirjoitettuna, jolloin ne menettävät voimansa. Ja niiden kanssa voi 'keskustella' esittää vastaväitteitä, mitä tuossa ylläolevassa linkissä onkin sivuttu.

Joistain palstan lukijoista saattaa tuntua että aina tuputan tuota samaa kirjaa ja kognitiivisten vääristymien listaa, mutta silloin kun on puhe ahdistavista/pelottavista ajatuksista, tämä on ainoa asia jonka olen itse käytännössä kokenut vaikuttavan niihin. Ajatuksia on lähes mahdoton karkottaa päästään, ellei ole suunnilleen meditoinnin ammattilainen. Kokeilkaapa vaan olla ajattelematta vaaleanpunaista elefanttia... onnistuuko? (Hetkellinenkin ajatus vaaleanpunaisesta elefantista, lyhytkin välähtävä kuva, lasketaan epäonnistumiseksi.) Sen vuoksi ainoa keino tehdä mitään niille ajatuksille on tuoda ne kunnolla näkyville ja esittää niille vastaväitteitä. Näin ainakin omalla kohdallani, olen päässyt tästä ilmiöstä kokonaan eroon.

Mutta tuo lapsen pään kolautus on aika huono esimerkki tällaisesta asiasta, sillä sen pelon takana on ihan järkevä tietoisuus siitä kuinka helposti päävammoja voi tulla. Ne ovat siis ainakin hetken aikaa kolauksen jälkeen järkeviä  pelkoja ja muuttuvat järjettömiksi vasta sitten, kun on käynyt ilmi että lapsi on ok ja ajatukset silti vain jatkuvat.
tallennettu

Sivuja: 1 ... 1031 1032 [1033] 1034 1035 ... 1168
  Tulostusversio  

Siirry: