Tiigris
|
 |
« Vastaus #15510 : 09.02.2012 13:48:37 » |
|
Jee, en tiiä miks oon nii innoissani siit et pomo soitti ja kutsu mut huomenna iltavuoroon jos pääsen...  tai tiiän, niin ihana nähdä työkavereita ja vielä kun siitä saa rahaa niin voisko parempaa diiliä olla - et "vapaaillasta" saa palkkaa..  Taidan olla liikaa kotona.. en oo toissaviikon lauantain jälkeen käynyt ilmeisesti muuta ku ehkä kaks kertaa kaupassa ja kerran lenkillä. Ei ihme jos päässä sekoaa. Mut ei voi käydä missään kun ei oo rahaa törsättäväks.. Mielellään kävis salilla tai shoppailemassa tai kahviloissa... Mies kyl sano et se maksaa mulle heti puolen vuoden salikortin kun saa isomman tilin (300€)... Siinä on sit hyvä sy käydä ihan tosissaan salilla ku maksaa nii perkuleesti. Tohon tietty siis kuuluu kaikki jumpat mukaan...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
eppana
|
 |
« Vastaus #15511 : 09.02.2012 19:21:49 » |
|
Kävin eilen tutulla leikkauttamassa hiukset siistimpään kuntoon- taas on lyhyt poikatukka ja "oma olo". Tai siis olis jos se daami olis jättänyt pari asiaa sanomatta..Nosti hirveen haloon harmaantuneista hiuksista ja et miten pitää kyllä nyt heti värjätä kun on niiin kamalaa että jo 33 veenä on NOIN PALJON harmaata ja naisella vielä ja kun et käytä hameitakaan ja blaa blaa.  Mamma alko harmaantumaan vähän yli 20 v joten geenitkin jo määrää osan, luulis et elämänkoulullakin on osuutensa. Voi tietty olla, et oon turhan herkällä päällä kun rakkaan anoppikokelaan hautajaiset lähestyy  ja muutenkin tulee turpaan tuntuvasti. Mutta silti- tuttu tai ei- niin joku raja pitäs asiakaspalvelussakin. *tana  .
|
|
|
tallennettu
|
"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
|
|
|
Indium
Vieras
|
 |
« Vastaus #15512 : 09.02.2012 19:31:11 » |
|
Edelleen mieletön fiilis. Mun intuitioni oli ihan oikeassa monin tavoin. Kaiken lisäksi näin tästä tapahtumasta näköjään ennenunenkin, pidin sitä vaan toiveunena kun näin sen muutama päivä sitten mutta näköjään todeksi tuli. Vau.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kalevanneito
Kanta-astroilija

Oman tien kulkija - Etsijä
|
 |
« Vastaus #15513 : 09.02.2012 21:55:56 » |
|
Kävin eilen tutulla leikkauttamassa hiukset siistimpään kuntoon- taas on lyhyt poikatukka ja "oma olo". Tai siis olis jos se daami olis jättänyt pari asiaa sanomatta..Nosti hirveen haloon harmaantuneista hiuksista ja et miten pitää kyllä nyt heti värjätä kun on niiin kamalaa että jo 33 veenä on NOIN PALJON harmaata ja naisella vielä ja kun et käytä hameitakaan ja blaa blaa.  Mamma alko harmaantumaan vähän yli 20 v joten geenitkin jo määrää osan, luulis et elämänkoulullakin on osuutensa. Voi tietty olla, et oon turhan herkällä päällä kun rakkaan anoppikokelaan hautajaiset lähestyy  ja muutenkin tulee turpaan tuntuvasti. Mutta silti- tuttu tai ei- niin joku raja pitäs asiakaspalvelussakin. *tana  . Joo ei siitä kyllä toiset saa huomauttaa... Mä itte järkytyyn ku huomasin ittelläni n. 30 v jonku kärpäsenpaskan kokosen harmaan pläntin. Tai oli se ny niin iso jotta näin sen peilistä. Tosin mun sisko ei nähny mitää ku sanoin jottaku mullaki on jo harmaata. Se katto ja tsiikas jotta missä muka? (Se on vanhee ku mä, paljon.) No menin peilille ja kattoin ja laitoin sormeni siihen kohtaan ja sitte uudelleen systerille jotta täs. No sitte sekin huomas. Nykyään 40 v niin en tiiä kuinka harmaa olisin mutta ku värjään (tai kampaaja värjää). Ei mun mielestä 40 v vielä tarvi näyttää harmaalta.  Mullakin on geenit semmoset toki ei kukaa 20 v:nä mun suvussa oo alkanu harmaantua mutta serkulla oli nelikymppisenä jo melki harmaa pää kokonaan mutta ku se on mies niin se ei haittaa. Mieshän on charmikas ku harmaantuu.  Naine ei  Mutta mä en ymmärrä mitä sen sun hameen pitämisen tai pitämättömyyden kans on mitää tekemistä. 
|
|
|
tallennettu
|
Joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla. James Russell Lowell
|
|
|
eppana
|
 |
« Vastaus #15514 : 09.02.2012 22:01:01 » |
|
Kiitos osanotosta Suomityttö. Kalevanneito, se hame juttu katos auttas kamalasti siihen, et jos en värjääkkään niin ei kukaan huomais.. Tämä siis edellyttäisi tiukkaa hametta kun on hoikka vyötärö ja isot tissit  .
|
|
|
tallennettu
|
"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
|
|
|
Kalevanneito
Kanta-astroilija

|
 |
« Vastaus #15515 : 09.02.2012 22:04:24 » |
|
Kiitos osanotosta Suomityttö. Kalevanneito, se hame juttu katos auttas kamalasti siihen, et jos en värjääkkään niin ei kukaan huomais.. Tämä siis edellyttäisi tiukkaa hametta kun on hoikka vyötärö ja isot tissit  . Ai jaa, no en ny tiiä. No ehkä sun tapaukses ku on hoikka ja isot ne. Mutta ku mä oon pieni ja pyöree. ( ne on kyllä isot  )
|
|
|
tallennettu
|
Joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla. James Russell Lowell
|
|
|
Kuuhilda
|
 |
« Vastaus #15516 : 09.02.2012 22:07:21 » |
|
No mulla 28 ja harmaat ohimot. Jei! Mutta ei kyllä haittaa, onneksi on väripurkkeja 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kalevanneito
Kanta-astroilija

|
 |
« Vastaus #15517 : 09.02.2012 22:34:38 » |
|
Mutsi alko kans harmaantumaan kolmekymppisenä, ja mummolla oli ihan vitivalkoinen tukka. Semmoinen olis kyllä hieno  Vitivalkonen on hieno kyllä. Mun isällä 80 v, mut tosi nuorekas  ) on semmonen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Neela
|
 |
« Vastaus #15518 : 10.02.2012 01:40:05 » |
|
Hei kaikki rakkaa astrolaiset, piiikästä aikaa!  Kyllä mäkin täällä kyläilen joskus, mutta vähän on tullu oltua kirjoilla. Makoisia ja rentouttuvia unia. -Neela- 
|
|
|
tallennettu
|
Hyvin menee, mutta menköön 
|
|
|
Kyllikki6
|
 |
« Vastaus #15519 : 10.02.2012 10:14:02 » |
|
Täällä kans yksi harmaahapsi; vauvasta saakka ollut tossa sellainen pigmenttiläiskä, joka näkyy hyvin, kun on tummat hiukset. Ja nyt kun on lyhyet hiukset, näyttäis että se laajenee aika vauhdikkaasti, mutta onhan tätä ikääkin jo yli 35  En oo värjäillyt enää vuosiin, oikeastaan odottelen, että muutkin vaihtaisi väriä ja sais sitä iän tuomaa viisauttakin samalla  Flunssaa ja mahatautia meillä, mut sinällään kiva, ettei tarvinnut topata itteensä tonne pakkaseen, vaan saa pomppia vaikka koko päivän kylpytakissa 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Indium
Vieras
|
 |
« Vastaus #15520 : 10.02.2012 10:28:13 » |
|
Hiusten harmaus on jännä juttu, tunnen yhden 20-vuotiaan ihmisen jolla myös harmaantuu jo, toisaalta yli 60-vuotias isäni ei ole lähestulkoon yhtään harmaantunut. Minusta kyllä luonnolliset harmaat hiukset on nätit.  Sitä en ihan ymmärrä, kun jotkut teini-ikäiset jätkät värjää harmaaksi. Vaikka mikäs minä olen sanomaan, kun itse kyllä olen sen ikäisenä kulkenut kaiken maailman epäluonnollisena violettipäänäkin
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kuuhilda
|
 |
« Vastaus #15521 : 10.02.2012 10:43:02 » |
|
No, se ei olis yhtään tasapuolista meidän suomalaisten harmaahiirulaisten osalta...ihan epistä kun vaikkapa eteläeuroopassa on luonnostaan mustia ja paksuja hiuspehkoja  Mistä harmaantuminen johtuu? Siis siitä, että tulee ikää ja melaniinin eritys loppuu, ja tää vaihtelee sitten kai geenien mukaan, mutta mistä tämä johtuu...miksi se ikä lopettaa sen? Ja täähän on tää folklore juttu, että ihminen harmaantuu kun järkyttyy tai kokee pitkällistä stressiä...mitenkähän sen kanssa on? :  Hmm.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ave^^
Vieras
|
 |
« Vastaus #15522 : 10.02.2012 11:19:55 » |
|
No, se ei olis yhtään tasapuolista meidän suomalaisten harmaahiirulaisten osalta...ihan epistä kun vaikkapa eteläeuroopassa on luonnostaan mustia ja paksuja hiuspehkoja  Heii, nykyään ihan perus suomiväri on eksoottinen kun kaikilla on värjätyt.  Itse en tykkää enää värjäillä, kun aattelen että se väri kuitenkin hieman tuhoaa hiuksia, ohentaa ainakin, jos ei sitten aiheuta harmaantumistakin nopeammin kuin luonnostaan tapahtuisi. Paksu tukka on kivampi, ja ohan toi aito väri ihan kiva kun se on mulla kuitenkin lämpimään päin vivahtava, vähän ehkä hunajaankin. 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eklektikko
|
 |
« Vastaus #15523 : 10.02.2012 11:29:48 » |
|
Tässä minun teoriani: Kun tiedetään että B6 vitamiini estää harmaantumista, niin siitä voisi tehdä johtopäätöksen että harmaantuminen johtuu B6 vitamiinin puutteesta.
Se, että toisissa suvuissa harmaannutaan nuorena, voisi johtua sitten siitä että ko.suvussa B6 vitamiinin imeytyminen on huonompaa, tai vaihtoehtoisesti että siinä suvussa kropat ovat sellaisia että tarvitsevat enemmän ko. vitamiinia.
Samoin yksilölliset nuorena harmaantumiset voisivat johtua sitten joko ko. vitamiinin puutteesta ruokavaliossa, tai sen huonosta imeytymisestä, tai tavallista suuremmasta kulutuksesta. Alkoholistit harmaantuvat nuorena ja se alkoholihan 'syö' moniakin b-ryhmän vitamiineja.
Se, että iän myötä harmaannutaan voisi sitten johtua siitä, että koko elämän kestäneet väärän ruokavalion vaikutukset kumuloituvat iän myötä ja alkavat pikkuhiljaa sitten näkyä päällepäinkin, B6 vitamiinin puute mm. harmaantumisena. Iän myötä monien ravinteiden imeytyminen heikkenee, mikä myös vaikuttanee asiaan. (Joskin oma mielipiteeni on että se ravinteiden imeytymisen heikkeneminenkin on vääränlaisen ravinnon tai muiden elämäntapavaikutusten kumuloitunut tulos.)
Ja: Viljojen antinutrientit, erityisesti vehnän, estävät monia ravinteita imeytymästä. Niihin kuuluvat mm. sinkki, magnesium ja monet B-ryhmän vitamiinit. Eli vaikka näyttäisi koeputkessa siltä, että esim. täysjyvävehnässä on paljon arvokkaita ravinteita, niin siinä on sitten lisäksi niitä antinutrientteja, jotka estävät paitsi sen vehnän itsensä niin myös muun ruuan ravinteita imeytymästä. Lopputulos menee siis näiden vitamiinien ja hivenaineiden osalta miinukselle.
|
|
|
tallennettu
|
DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
|
|
|
Eklektikko
|
 |
« Vastaus #15524 : 10.02.2012 12:15:59 » |
|
Minulle on liian yksinkertaista sanoa, että taipumus harmaantumiseen on perinnöllistä, sillä se ei kerro mistä se harmaantuminen johtuu, ainoastaan että sen aiheuttaja voi periytyä.
Minä haluan tietää MIKÄ on se peritty juttu, joka aiheuttaa sen taipumuksen harmaantumiseen. Onko se perinnöllinen taipumus huonoon B6-vitamiinin imeytymiseen tai ehkä perinnöllinen taipumus tarvita enemmän B6-vitamiinia kuin keskivertopulliainen. Molemmilla näillä perinnöllisillä taipumuksillahan päästään sitten siihen, että perinnöllisistä syistä jossain suvussa harmaannutaan aikaisin.
|
|
|
tallennettu
|
DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
|
|
|
|