Joo, täällä on kyllä minustakin ollut hyvä ja terveyden rajoissa tolerantti ylläpito, ainakin ulostuonnin perusteella ja mitä olen sivusta katsellut kun olen kovin vähän aikaa tällä foorumilla aktiivisesti hengaillut.
Tänään oli kylmä, illalla tuuli ja pakkanen helpottivat, pakkanen sen viitisen astetta lämpimämpään päin, tuuli sen verran että ilma tuntuisi lähestulkoon kymmenen astetta aamusta iltapäivään kestänyttä tilaa lämpimämmältä. Namimaiskis, ei suinkaan naama jäätynyt niin kauan kunnes muumioiduin kaulasliinaseen.
Minullakin, Indium, on ainakin ollut tapana syytää kysymystä aiheettoman käytöksen perään. Kävi piakkoin ilmi että kun miespuolisena henkilönä tekee niin, etenkin
face-to-face, on moinen käytös varsin itsetuhoista. Lopetin kyselemiset ja viime aikoina olen lopettanut turhan asioiden syväluotaamisen. Jos joku on suoraan sanottuna vaikkapa mulkero sillä perusteella että hän olisi omasta mielestään aattellisesti ideaali ihminen ja toteuttaisi ihmisen-elämäänsä parhaiten päällä maan, on hänen käytävä viime kädessä itseensä omin päin. Kuten olen kuullut sanottavan: "Terapeutti ei muuta sinua ihmisenä. Terapia ei ole aivopesua. Terapeutti ainoastaan ohjastaa ja antaa ulkopuolisen, ammatillisen mielipiteensä." Ei ole aivopesua elämäkään. Muutenhan kaikki voisivat olla Simejä, päättää mielialansa perustarpeiden pohjalta ja toteuttaa siten unelmiaan kuin pikajuna - supermegaekstraplatina-aura täydellä liekillä hehkuen.
Onhan se kamalaa, että on olemassa ihmisiä joita ei oikeasti kiinnosta astua toisten saappaisiin - ymmärryksen puutteesta tai matalasta, henkisestä kipukynnyksestä johtuen - mutta ei heitä helpolla toiselle kiertoradalle omalta navalta vedetäkään.
Puhtia blogiin, Aminthir!
Kaikilla on vissiin tällä hetkellä itsekkyyteen, itsensä arvostamiseen ja oman tilan haalimiseen ja sen suojelemiseen liittyviä asioita? Minulla ainakin.

Ja tuntuu epäinhimilliseltä, kun "ystäviä" ja "läheisiä" voidaan esineellistää omaksi terrakotta-armeijaksi, koristeiksi itsensä ympärille, muuriksi itselleen, jotka voidaan riistää toiselta henkilöltä jotta tämä tuntisi itsensä alastomaksi, suojattomaksi, ahdistuisi ja menisi sykkyrälle.

Olen huomannut, vaikken oikeasti moista jaksa odottaa, että pitää odottaa kauan ymmärtääkseen kuka on ystävä todellisuudessa ja kuka ei. Juuri itselleen sopivia ystäviä on yhtä paljon kuin yhden palan kanssa yhteensopivia osia 500 palan palapelissä, IMHO.