Kyllikki6
|
 |
« Vastaus #15360 : 11.01.2012 09:52:41 » |
|
Hitsinpimpulat! Olenko mä joku tuuliviiri vai kenties aivan kuutamolla tämän elämäni kanssa? Olen jotenkin henkisesti valmistautumassa opiskeluun, niin kappas, että mulle tupsahtelee eteen ihan toisia asioita, nyt pitäiskin kai alkaa tekemään taloa  Työttömänä ja sinkkuna yh-äitinä se onkin ihan realistinen haave, mutta ei sekään tunnu jarruttavan.. ja tosiaan toi vauvakuume  No, ei se nyt varsinaisesti vaivaa, mutta mulla on jossain takaraivossa tää järjestys jotakuinkin näin: miäs, vauva/rakentaminen ja sitten uraohjukseksi..  Huhhuh!  K
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Päivi
|
 |
« Vastaus #15361 : 11.01.2012 10:29:20 » |
|
mun mies haluais toisen lapsen. pitää aina sitä muistutella että mulla on jo kaks. toisekseen harvemmin on ollu tota pienintä hoitelemassa että kai mäkin niitä tusinan teksin jos niille tartteis vaa 4 kertaa viikos iltasatu lukee  Mulla oli eilen eka luento, täydelle salille, hirvitti että riittääk materiaali kahdeks tunniks. Mutta jotenki sain draivin päälle, porukka nauro, meni välillä vähän stanup koomikon touhuiks, mutta palaute oli positiivista, että luento oli mielnkiintoinen ja jaksoivat 2h olla hyvin. siitäpä sitten poiki eilen heti uus luento ammattiraivaajille hesaan. 
|
|
|
tallennettu
|
Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
|
|
|
Kuuhilda
|
 |
« Vastaus #15362 : 12.01.2012 13:55:07 » |
|
Kelpasi mullekin! Tosin ostelin tänään vähän siivousvälineitä ja jotain uutta sisustus juttuakin, että jos niiden penkominen saisi aikaan siivous inspiraation...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Päivi
|
 |
« Vastaus #15363 : 12.01.2012 14:20:06 » |
|
Mä ostin MACA-jauhetta tohon vetämättömyyteen. siisn concertan tueks, moni vertaistukiryhmässä on saanu apuja siitä niin, että voinu jättää lääkettä vähemmäksi.
Mä siivoon osissa. eka alotin sen fengshui bagua kartan mukaan, pohjakuva 9 osaan ja osa kerrallaan. tai sitte siivoon huone kerrallaan ja sen pilkon vielä pienempiin osiin, eka lelut, sitte vaatteet jne, mutta yks asia kerrallaan ja loppuun asti. jos ajattelen että mun tartte siivota kaikki ja tänään , taakka on liian iso edes alottaa. Yks mitä oon ittelleni ja mukuloille koittanu on semmonen että siivoon 3...4:n musiikkikappaleen verran
|
|
|
tallennettu
|
Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
|
|
|
Kuuhilda
|
 |
« Vastaus #15364 : 12.01.2012 14:29:27 » |
|
Minäkin oon aina ollu tuommonen siivoaja kun Soma...mutta opettelen ironian tapaa, ja se onkin ihan miellyttävä...joskin usein se sotku valtaa sen jo siivotunkin alueen takaisin, jollei raivaa kokonaan 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ave^^
Vieras
|
 |
« Vastaus #15365 : 12.01.2012 15:04:31 » |
|
Mulle taas sopii parhaiten tuo ironian tapa, helpottaa kummasti aloittamista. Suursiivo kerralla tyyppinen ajattelu ahdistaa.  Monesti menee kivasti kuitenkin niin, että kun on saanut itsensä siivoamaan sillä verukkeella, että siivoaa nyt vain vähän, niin kun on hyvä vire päällä, sitä tuleekin siivottua enemmän. 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kuuhilda
|
 |
« Vastaus #15366 : 12.01.2012 15:32:10 » |
|
"Eikä ole joka paikassa edes valoja, eikä käytävässä ikkunaa, niin saattaa tympästä sekin." No eihän sillä ole sitten mtn väliä siivoatko tänään tuolta vai huomenna, kun ei niitä pölykoiria näe kuitenkaan 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Päivi
|
 |
« Vastaus #15367 : 12.01.2012 17:00:17 » |
|
tosta siivoomisesta viä vähän jatkasin.. (teksti ordinaren blogista)
Tuntuuko, että pää on täynnä “sälää”? Tekemättömiä töitä, joita ei edes kaikkia muista? Ideoita, joita voisi toteuttaa, mutta ei ehdi? Pitäsi lähettää kortti tädille 70-vuotispäivän kunniaksi, hankkia uusi auto, maalata eteisen seinät, varata hammaslääkäri, soittaa ystävälle, ostaa kuivahiivaa, järjestää liinavaatekaappi, osallistua yhteiskunnalliseen keskusteluun, pitää sapattivuosi. Ja tämä on vain omassa henkilökohtaisessa elämässä. Puhumattakaan niistä asioista, jotka työssäkäyvän pitää muista. Yrittäjällä muistettavien tehtävien lista lienee kaikken laajin. Tehtävät ovat erikokoisia, eri asioihin liittyviä ja vellovat päässä ei-niin-suloisena sekamelskana. Kuulostaako tutulta?
Luin David Allenin Kerralla valmista-kirjan ja sen inspiroimana päädyin pariin tehtävään, joita jokainen voi kokeilla.
1. Kirjoita lista kaikista tehtävistä, jotka mielessäsi pyörivät. Asia voi olla iso tai pieni, tehtävä tunnin sisällä tai ensi vuonna. Kirjaa kaikki tajunnanvirtamaisesti. Eräs tuttavani nimesi tämän “aivo-oksennukseksi”. Sana ei ole kaunis, mutta kertoo tehtävän luonteesta ja tarkoituksesta, saada pää tyhjäksi.
2. Kun lista on valmis, jaottele tehtävät neljään kategoriaan esim.:
- tänään tai tällä viikolla tehtävät
- 2 kuukauden kuluessa tehtävät
- tänä vuonna tehtävät
- ehkä/joskus tehtävät
Jo pelkkä tehtävien listaaminen helpottaa kuormaa. Asiat selkenevät ja saavat mittasuhteet.
3. Seuraavaksi listaa unelmasi, joko niin että ne ovat ratkaisuja tehtäviin liittyen tai mikä vielä parempaa, ihan kaikkeen liittyen. Miten haluaisit elämäsi elää? Millainen olisi unelmatyöpaikkasi? Jos saisit päättää kaikista asioista, millainen päiväsi olisi? Jos koet, ettet uskalla päästää mielikuvitustasi valloilleen, mieti syytä. Mikä estää unelmoimasta? Mitä voit menettää unelmoimalla? Mitä voisit saavuttaa unelmoimalla? Edesmennyt isäpuoleni tapasi sanoa, että pilvilinnoja on hyvä rakentaa, kun tarpeet ovat ilmaisia. Eli mitään ei menetä, jos pilvilinna romahtaa. Ja voittaa voi paljon, jos siitä tulee todellisuutta. Rohkeasti vaan!
Lopuksi voit vertailla tehtävä- ja unelmalistaa keskenään. Mitkä tehtävistä edistävät unelmiesi toteutumista? Mistä ei ole hyötyä niiden saavuttamisessa? Mitkä tehtävät ovat oikeasti tärkeitä? Voisiko jotain jättää kokonaan tekemättä ilman että maailma kaatuu? Kun korjattu lista on valmis, ryhdy tekemään tehtäviä. Älä siirrä huomiseksi mitään, minkä voit tehdä tänään!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
faerie
|
 |
« Vastaus #15368 : 12.01.2012 22:46:15 » |
|
Ite oon kanssa listailijoita. Pysyy asiat jossain ylhäällä eivätkä pyöri mielessä, ja sitten ne tulee myös tehtyä. (Ne on niin kiva yliviivata sitten tehdyn työn jälkeen)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tiigris
|
 |
« Vastaus #15369 : 13.01.2012 16:57:41 » |
|
Yleensä sitä tulee siivottua koko talo kerrallaan, jos on aikaa. Nykyään on toi yks tekijä mikä vähä haittaa ja hidastaa puuhia. En oikeen pysty imuroimaan ellei mies oo kotona, vauva kiipee koko ajan imurin päälle taputtelemaan ja silittelemään sitä (  ) enkä mä pääse eteenpäin sen takia.. Nii ja syö johtoa... Ja sit kun se nukkuu en jotenkin jaksa alkaa imuroimaan, vaikkei se aina meteliin herää, nukkuu aika sikeesti loppupeleissä.. Tekee mieli subia... Minne mun hiilarinvälttämismotivaatio on mennyt?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kuuhilda
|
 |
« Vastaus #15370 : 13.01.2012 17:48:51 » |
|
Me nukuttiin eilen n. ilta kuudesta aamuun koko konkkaronkka. Sähköt pätki, hyvä aika mennä makseleen univelkoja. Mulla oli kyllä eilen ihan kumma päivä...valot meni pimeeksi, niin näin meidät kaikki semmosina vaaleensinertävinä hahmoina kuitenkin. Kätevää. Näin kyllä jotain muitakin hahmoja :  Ja kun mentiin maate, niin lapsi kertoi jotain omaa tarinaansa, ja minä puolinukuin vieressä, ja tiesin koko ajan edeltä mitä se on kertomassa...siis semmoinen fiilis kuin hän olisi kertonut minun untani, tuttu juttu. Tiedä sitten kumpi siinä näki kummanko ajatukset 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Indium
Vieras
|
 |
« Vastaus #15371 : 13.01.2012 19:18:44 » |
|
Ihan hauska päivä ollut, ei mitään epätavallisia vastoinkäymisiä. Olen nauranut paljon ääneen tänään.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
faerie
|
 |
« Vastaus #15372 : 13.01.2012 22:57:03 » |
|
Täälläkin hyvä päivä, kun alan olla paranemaan päin! Juttelin kunnolla pitkästä aikaa ystäväni kanssa ja saatiin selviteltyä välejä ja uskaltauduin pikku kävelyllekin. Ainoa mitä nyt voi laittaa perjantai 13. piikkiin on korva, johon sattuu ihan vietävästi... En tiiä mitä yöstä tulee, taidan kukkua täällä foorumilla jos en saa nukuttua! Kellään mitään korvanhoito vinkkejä? Kipu tuli nimittäin ihan yhtäkkiä, olin suihkussa ja tuntui kuin korva olisi ollut lukossa, joten yritin avata sitä nenästä kiinni pitämällä ja puhaltamalla. Siitähän se sitten ärtyi vihlovaan kipuun jota on nyt jatkunut koko illan...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tiigris
|
 |
« Vastaus #15373 : 14.01.2012 00:27:19 » |
|
Joo, ei täälläkään sen kummempaa 13. perjantaita, muutaku mulle tyypillinen puoli kupillista kahvia siihen samaan sohvaan, josta tossa arkielämän vinkkejä-ketjussa jo ennen tätä äksidenttiä pyytelin niksejä puhditukseen, kun siihen on puol vuotta sit kaatunu kupillinen kahvia.  No.... Miten sen nyt ottaa, mä en paljo jaksa pahoittaa moisista mieltä.  Kun oon puhunut täällä siitä kala-ystävästäni, joka ei oo pitänyt yhteyttä jne ja oon epäilly tahtooko se olla enää tekemisissä ja oon ollu vähän loukkaantunu, niin nyt se sit otti yhteyttä.  Kaikki liirum laarumit et ei olla nähty ikuisuuksiin, mitä kuuluu, ois kiva nähdä jne. Lähetti varmaan kuusi viestiä ja joka lauseen jälkeen hymiötä. Jotenkin mulle tuli sellanen "tää on nähty ennenkin, mielistelyä ja kehräämistä ja leuan alta kutittelua niin kauan et mä unohdan ton sen puolen vuoden välinpitämättömyyden.."-tunne... sit taas toisaalta tulin iloiseksi ja mietin naivisti et ei se oo tarkotuksellisesti pitäny muhun etäisyyttä... Tosiasiahan on se et mul on aika vähän hyviä ystäviä, joten miksi olla liian vaativa itse...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Indium
Vieras
|
 |
« Vastaus #15374 : 14.01.2012 03:22:29 » |
|
Nyt on vuorokausi nähty loppuun, lähdin vielä ulos, kovasti toivoen että tapahtuisi jotain oikein mukavaa :  No muutamaan kaveriin törmäsinkin pikku etsimisen jälkeen, löytyivät ihan lähikuppilastani vaikka kävin kauempanakin ihmettelemässä. Sieltä sitten sen sata metriä kotiin käveltiin yhden kaverin kanssa samaa matkaa (asuu naapurissani), puhuen säästä Ei huono ilta ollut, jos nyt ei tosi huikean erityinenkään. Olen kyllä tosi onnellinen että nuo ihmiset ovat kavereitani ja heidän seuraansa voi vain mennä kyselemättä jos jossain heidät bongaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|