Sivuja: 1 ... 1025 1026 [1027] 1028 1029 ... 1168
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tule kahvi ja teetupaan!  (Luettu 7537805 kertaa)
0 jäsentä ja 16 vierasta katselee tätä aihetta.
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15390 : 17.01.2012 13:59:06 »

Toi joustamisasia on aina pinnalla mun elämässä, lapsesta asti mulle hoettiin että koska olen ainut lapsi, en voi sille mitään että tulen olemaan itsekäs, laiska ja kai jotenkin kauhea ihminen.  Tongue Mutta ehkä isäkin vain oli katkera siitä että lisää lapsia ei enää yrittämisestä huolimatta tullut..
Juttelin jotain omanapaisuuksista tuon miehen kanssa juuri, ja hän sanoi että pitää minua varsin vähän omanapaisena. Ehkä olen onnistunut sitten itseni kehittämisessä.  Smiley

Minä en ole ainoa lapsi..tai olen ja todellakaan en...mutta itsenäinen olen saanut olla jo ihan pienestä muksusta, ei ole tarvinnut paljon kysellä. Ja sitten kun piti, laitoin kapuloita rattaisiin...ja sitten seuraavaan ääripäähän; uhrautumiseen  Undecided
Se semmoinen sopiva välimalli tuosta, kiitos.
Cheesy Positiivista palautetta on aina hyvä saada, erityisesti itsensä kehittämisen suhteen Smiley

Eivät ainoat lapset toki aina ole pissapäitä, mutta kummasti se ainous siinä helpottaa noiden taipumusten pinnalle tuloa...
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #15391 : 17.01.2012 23:43:51 »

Monet sanovat että ainokaiset on niitä kuspäitä, mutta kyllä se on niin, että ainut lapsi on se joka kärsii sisältä eniten. Lähinnähän kyse on siitä hiljaisestä itsekkyydestä, eli ottaa itseensä kaiken (joka omalla kohdallani ehkä eniten on työstön alla ja tarpeessa). Sisarusten kanssa oppii, ettei kaikki ole aina niin vakavaa. Jotkut sitten oksentavat sen pahan olon ulos eläen jonkinlaisen kuoren turvassa. Haavoita ennen kuin tulet haavoitetuksi -meiningillä.

Kuitenkin, en jotenkin pidä tälläisestä yhden seikan perusteella tulkitsemisesta, kun elämiä ja perheitä on niin erilaisia niin ainokaistenkin kuin sisaruksellisten kesken. Kokonaisuus on se joka määrittää ihmisen, mutta myönnettäköön silti että sisarusten puuttuminen on kyllä omat hankaluutensa elämään tuonut, ei sitä voi kieltää.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15392 : 18.01.2012 07:40:10 »

Hyvä näkökulma Ave.

Kyllä se taitaa niin olla tässäkin asiassa, kuten monessa muussakin, ekana nyt tulee mieleen homoseksuaalisuus kun siitä Israelilaisen homoseksuaalin käännyttämisestä  luin, että ihminen arvostellaa kovin helposti tuijottaen tuota yhtä seikkaa, jos tuollainen jokin on  Undecided

Tuo ainous on tosiaan erilainen, mutta melkoinen haaste sille ainokaiselle itselleen ja myöskin vanhemmille.

" Entisessä elämässä" ystäväpariskuntani teki toisen lapsen pääasiallisesti siitä syystä, ettei ensimmäinenkään joutuisi olemaan niin yksin maailmassa sitten, kun vanhempia ei enää ole...
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15393 : 18.01.2012 09:45:13 »

Ihanaa *Marie*! Minne...?

Voin kuvitella... aurinko neitsyt on ainakin melkoinen...tosin, minä  aurinko vesimies askendentti jousimies kyllä kadehdinkin tuota neitsytmäisyyttä tuollaisessa tilanteessa buck2
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15394 : 18.01.2012 13:49:28 »

Rooma smitten
Hienosti sattui nuo paikat teille!

Minä kun pakkaan, niin teen sitä kaksipävää...huitaisen aina jossain välissä muistamani asian kasaan, ja ihan kaikki on hujan hajan ja lopputulos on yleensä se, että mulla on puolet semmoista mitä ei tarvita, ja osa siitä mitä olis tarvinnu on kotona. Enkä tiedä missä mikin on, ainoastaan sen, että se on mukana...jossain.

*A*
Tsemppiä Cheesy
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #15395 : 18.01.2012 14:01:18 »

Rooma on mielenkiintoinen kaupunki. Ja loppujen lopuksi yllättävän pieni. Kaikki nähtävyydet on oikeastaan ihan kävelyetäisyydellä. Roomasta huomaa, että ollaan jo etelämmässä Italiaa. Ihan eteläinen Italia on todella köyhää ja Rooma alkaa jo muistuttaa siitä. Maisemat lentokentältä on mielenkiintoiset ja itse kaupunki on kyllä kulttuuri intoilijan unelma. Itse en osannut etsiä kirpputoreja, mutta siinä kaupungissa riitti ihmettelemistä. Ja se liikenteen meteli, sitä ei voi edes uskoa. Italiassa en ikinä suostuisi ajamaan. crazy2 Onneksi siellä on myös katedraaleja, joihin voi mennä ihastelemaan. Roomassa uusi ja muinainen elää rinnakkain ja se tekee kaupungista ihan toisenlaisen kuin missään Euroopassa. Ja Italialaisiin ei kannata suhtautua niin vakavasti.  Grin Kaikki on vähän sekaisin, mutta kuitenkin hoituu.

Mukavaa matkaa!  Smiley
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15396 : 18.01.2012 14:16:58 »

Kaikki on vähän sekaisin, mutta kuitenkin hoituu Cheesy Kuulostaa ihan multa  Grin
Onkohan mulla edellisiä elämiä Italiassa tai muualla keskieuroopassa Cheesy
tallennettu
eppana
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15397 : 18.01.2012 15:03:02 »

*Marie* , sama juttu täällä tuon ahdistuksen suhteen  Tongue.
Toisaalta varmaan siksi kaipaankin Thaimaahan kun ärsykkeitä kaikille aisteille oli se 24h/vrk. Toisella viikolla tuli sit se suloinen turtumus ja alkoi todellinen rentoutuminen.
Vaikka sitten kun palasi takaisin, meni aikansa tottua taas "steriiliin hiljaisuuteen".
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
Pakolainen
Vieras
« Vastaus #15398 : 18.01.2012 23:50:15 »

Roomassa on Euroopan pahin ja vaarallisin liikenne. Suomen Helsinki ja Oulu eivät tule kaukana perästä suhteessa väkilukuun. Aminthirin kommentti kauemmista ruokailupaikoista olisi kuulemma paikkansa pitävä. Juokaa kahvia Italiassa! Minä joisin!
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15399 : 19.01.2012 21:51:22 »

Miksi mulle ei vastata?  tickedoff
Siis kaksi tärkeää viestiä joita olen eteenpäin laittanut, muksujen asioissa, eikä voida vastata.
Miksei?!
PÖH!
tallennettu
Päivi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15400 : 19.01.2012 23:03:19 »

monny viikon vetäny macajauhetta. ekat 3 pvää se närästi, mutta oon mielestäni ollu vähä virkeempi. tiä sitte johtuuko tosta vai muusta.

Huanot kengät on huano kävellä. mulla on kymmeniä kenkäpareja, mutta käytän vaan crocseja. Ny ostin uudet viä ko on toi niitten kotisivulla kengät joita kattelin jo syksyllä  -60% , mukuloitten ne cosmobootsin on kans 25€ vaan. molemmille mukuloille otin semmoset. Smiley
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15401 : 19.01.2012 23:39:18 »

Hyvää matkaa Marielle, ellei jo kerenny lähteen?!  Smiley Ja toki ne lapset rähisee joka maassa samalla tavalla.. Grin

Piru vie mulla on ollu jotenkin rasittava viikko taas..
Kelaan raha-asioita ja ahdistelen ettei ropot riitä ees pieneen itsensä hemmotteluun nyt, samalla ketuttaa et mies ostelee koko aika uusia jääkiekkovarusteita... En tajuu kuinka monta visiiriä tai mailaa tai ties mitä suojaa sen tarvii ostaa ennen ku löytyy sopivat, ja aina sama "tää makso vaan pari kymppiä".... Ensin osti siis ison kassillisen niitä varusteita 300€lla ja nyt se on varmaan ostanu lähes jokaista varustetta uuden yksitellen ku oli tyhmä tai väärän kokonen tai jotain ja sit katkaisi mailansakin viime treeneissä "no ei se ollu ku pari kymppiä"...
HUOH:::::::::::  crazy2 crazy2 crazy2

Okei, ei se siis oikeesti mua haittaa, ärsyttää vaan jos ymmärrätte.  Grin Itse ostelen ihan holtittomasti jotain korkokenkiä ja koruja joita käytän sit loppujen lopuks tosi harvoin. Tilasin just H&M versace-mallistosta mekonkin ihan hetken mielijohteesta.. Kun nyt oli vaan jotain tilattava.  uglystupid2 Jotenkin mulla on kauhee materialistisen tarpeen tyydyttämisen jano; tuntuu et tarvitsen ja haluan kaikkea mahdollista mitä en tarvitsekaan; se toisi mulle onnea, iloa, turvaa, menestystä ja parempaa itsetuntoa. (vaikka siis tiiän ettei oikeesti tois ainakaan pysyvästi)... Onkohan tää nyt jotain sellasta et mulla on nyt turvaton olo, kun en oo enää addiktoitunu ruokaan niin pahasti? Aina pitää olla joku addiktio?!

Sillon ku oli raskaana, oli niin helppoo. Mä itkin koko ajan onnen kyyneleitä asiasta ku asiasta. En menettäny koskaan hermojani. Rakastin kaikkea. Ainoastaan fyysinen olo oli välillä vähän inhottava. Mut en oo elämässäni niin seesteinen ollu ku sillon..
Nyt sen siis huomaa kun nää mielialat on "normaalin hormonitoiminnan" seurauksena alkanu meneen vuoristorataa. Stressaan ja sekoilen ja masistelen ja kaikkea maan ja taivaan välillä.... Oon ihan epäbalanssissa.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15402 : 20.01.2012 08:03:04 »

*A*
Siks ku siinon NIKS on ihan hyvä ja pätevä vastaus aika moneen juttuun buck2

Onhan toi Tiigris sillon ihan ok, jos molemmat saa tasapuolisesti törsätä sitä rahaa omiin hitkulivitkuttimiinsa. Mut jos toinen vaan törsäilee omaan itseensä ja muut elää kädestä suuhun se on ihan takapuolesta...ollu semmosessa systeemissä...enkä ole enää Wink

Mullakin on kyllä addiktioitumisen tarve...vänkään sen jostain, ja kun yhden jättää pois, niin tulee tilalle toinen korvaamaan idiot2
Ruoka, tupakka, netti, kirjat, peli, tavarat...aina joku on!

Tarvis varmaan selvittää, mikä tän tämmösen pohjimmainen syy oikein on? Mihin sitä tuttia niin kokee tarvitsevansa?
tallennettu
Amber
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #15403 : 20.01.2012 13:16:20 »

Itse olen aina ollut kiinnostunut vaatteista ja pukeutumisesta, ja selailen nettikauppojen tarjontaa päivittäin. Mutta koska elän opintotuella, niin keräilen vaatteista kuvia talteen koneelle. Katselen sitten niitä kuvia ja mietin miten yhdistelisin. Jos todella jonkun vaatteen haluan niin laitan kirjamerkiksi ja seuraan milloin se tulee alennukseen. Tai jos ei ole liian kallis niin saatan joskus ostaakin. Sitten kun joskus menen töihini niin olen siihen mennessä varmaan kehittänyt sen verran itsehillintää etten osta ihan kaikkea mitä haluaisin. Ei niitä vaatteita ehdi kuitenkaan niin paljon käyttääkään. Olen yrittänyt myös purkaa luovuutta ompelemalla ja nyt tekemällä koruja.
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15404 : 20.01.2012 18:24:12 »

Amber, minäkin tsekkaan päivittäin usean nettikaupan tarjonnat + luen säännöllisesti n. 20 tyyliblogia... Siis päivittäin sitäkin..
Joskus mietin itsekin että tämä on liikaa, voisin yrittää edes joka toinen päivä unohtaa kaikki muotihömpötykset.
Mua usein ahdistaa se tavaran määrä mitä näen internetissä.   crazy2
Ja se on totta, et kaikkia niitä vaatteita mitä tulee haalittua, ei tosiaan paljo ehdi käyttää, koska valitettavasti niitä tilaisuuksia "pynttäytymiseen" ei tällasella kotiäidillä ole muuta ku kerran pari viikossa... Sanomattaki selvää että lenkille mennään tuulipuku päällä ja kauppaan mennään päällä aina samat farkut, sama takki ja samat kengät... Grin
Joskus mietin että haluaisin vaihtaa ammattia senkin takia, et meillä käytetään sitä "ihanaa" valkoista uniformua koko ajan...
Pukeutuisin niin paljon mieluummin jakkupukuun ja korkokenkiin.  Grin

tallennettu
Sivuja: 1 ... 1025 1026 [1027] 1028 1029 ... 1168
  Tulostusversio  

Siirry: