Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: SINKKUUDEN HINTA " yksinäisyys / rakkauden / kumppanin kaipuu "  (Luettu 45936 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« : 12.09.2007 18:45:25 »

Hei Ystäväin

SINKKUUDEN HINTA " yksinäisyys / rakkauden / kumppanin kaipuu "

Blogin puolella minulle heitettiin tällainen ajatus:
"Onko yksinäisyytesi enemmän rakkauden/kumppanin kaipuuta"

 smitten smitten
Jäinpä asiaa oikein miettimään.
- kyllähän tuo rakkauden kaipuu varmasti on yksi syy
- kumppania en ulos heitä, jos sopiva vastaan tulee

Ihan helpolla en muuttaisi asumaan saman katon alle
- oma koti - oma lupa - tietty vapaus -

Mitäs mieltä te muut asian suhteen olette?

- Mitä Yksinäisyys on -



 smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #1 : 12.09.2007 19:47:37 »


Mulle se on pakkopullaa.  knuppel2

Päivä päivältä enemmän kaipaan kumppania  Kiss
vaikka jo luulin että never again  Grin

Hei "Ippuska"

Tuo jotenkin lohdutti  Wink
- pakkopullaa sinkkuus ei minulle ole,
mutta läheistä sydän-ystävää rinnalleni kuitenkin kaipaan,
vaikken sitä ole itselleni myöntänyt enkä tosissasi etsinyt.  :Smiley



 smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Milona
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 106



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 12.09.2007 19:49:43 »

Yksinäisyyttä voi kokea pariutuneenakin, se ei ole parisuhteesta/sinkkuudesta kiinni.
Sinkkuna yleensä on enemmän aikaa ystäville. Ja ystäviltä saa kyllä kaiken muun paitsi seksin.(ja joissakin tapauksissa senkin...?)
Itse arvostan ystävyyttä jopa enemmän kuin parisuhdetta. Hyvät ystävät säilyvät läpi elämän eri vaiheiden, he kuuntelevat, jakavat, nauravat, auttavat, heiltä saa tukea, läheisyyttä, rakkautta. Listaan voisi kirjoittaa kaikki mahdolliset määreet mitä hyvälle ihmissuhteelle vain keksii. Paitsi se seksi.

 Eihän ihmistä ole yksi luotu kulkemaan, ei. Ja onhan se oman kumppanin läheisyys tietysti erilaista...
Tiedän kyllä miltä tuntuu kun läheisyyden kaipuu riipii rintaa mutta vaikka tällä hetkellä olenkin kohdannut uskomattoman onnen ( miehen, jollaista en olisi uskonut olevan olemassakaan, niin minulle sopivan kaikin puolin, sielu, mieli ja keho kohtaavat) kyllä ystävät ovat silti korvaamattomia.
Jos sinulla on tosi ystäviä, sinulla on kaikki mitä tarvitset. Pidä heistä huolta ja hoivaa ystävyyttä, niin huomaat hädän tullen kuinka vahva tukiverkko sinulla onkaan.

Ja Tommy Hellstenin "saat sen mistä luovut" pitää paikkaansa. Kun et väkisin etsi kumppania vaan heität toiveesi ylös ja päästät siitä irti, se tulee kyllä luoksesi kun olet valmis siihen.

Mieti siis oletko oikeasti valmis aitoon parisuhteeseen ja nauti elämästäsi matkalla kohti tavoitettasi. Ei se päämäärä vaan se matka!
tallennettu

usko enemmän, tavoittele tarkemmin
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #3 : 12.09.2007 20:01:46 »

Yksinäisyyttä voi kokea pariutuneenakin, se ei ole parisuhteesta/sinkkuudesta kiinni. ...
Ja Tommy Hellstenin "saat sen mistä luovut" pitää paikkaansa. Kun et väkisin etsi kumppania vaan heität toiveesi ylös ja päästät siitä irti, se tulee kyllä luoksesi kun olet valmis siihen.

Mieti siis oletko oikeasti valmis aitoon parisuhteeseen ja nauti elämästäsi matkalla kohti tavoitettasi. Ei se päämäärä vaan se matka!



Hei "Milona"


Tiedän miltä tuntuu elää yksinäisenä
parisuhteessa ja perheenjäsenenä.
- puoliso on kotona, muttei läsnä
- lapset ovat kotona, mutteivät läsnä



 smittenElämänilo    smitten

tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Lunerica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385


Que cambie todo pero no el amor


Profiili
« Vastaus #4 : 12.09.2007 20:13:14 »

Lainaus käyttäjältä: Milona
... minulle sopivan kaikin puolin, sielu, mieli ja keho kohtaavat
En odota enempää enkä vähempää kuin juuri tuollaista kokonaista ehjää suhdetta ,,, ja hyvää kuulemma kannattaa odottaa  smiley6600 eli toivossa kuitenkin eletään täällä  Smiley
Ne elämäni karmasuhteet ovat onneksi jo historiaa - nyt olisi korkea aika sen Oikean  Kiss
 smitten

Liittyy kerhoon...  smitten
tallennettu

Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway.
~ Anna Eleanor Roosevelt  ~
Mirjam*
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 313


Maata ei peritä isiltä, vaan on lainassa lapsilta


Profiili
« Vastaus #5 : 12.09.2007 20:19:51 »

Ihan ajankohtainen aihe minullekin.  Smiley
Olen viimeisen vuoden aikana tuota aihetta tutkaillut avoimesti ja myös raadollisesti pohjamutia myöten.

Mitä se yksinäisyys sitten on? Kaipuuta? Mutta minkä?

Monia vuosia olen törmännyt teoriaan, että se on vain jotain sellaisen kaipuuta, mitä ei tiedosta jo olevan itsellä....
Ja että on hyvä olla yksin ja kohdata tuo yksinäisyys...
Ja vaikka mitä "peiliteoriaa" ja vajaata ykseyskokemusta  Wink

Olen pikkuhiljaa tulemassa sellaista ajatusta kohti, että kyse ei ole sellaisesta, sillä ihminen on luotu kohtaamaan ja "kaipuu" ajaa siihen, mikä ihmiselle on hyväksi ja tarkoituksenmukaista. Olla ihminen ihmiselle.
Pidän toisaalta tuollaista tietynlaista yksinoloa jopa omavoipaisuutena ja tietynlaisena avoimuuden, haavoittuvuuden ja jakamisen pelkona. Tietynlaisena narsismin muotona.

Tosin asia ei ole niin suoraviivainen tai musta valkoinen, mutta....
Ihan yhtä vaikeaa voi olla kohdata läheisyys, avoimuus, jakaminen, joustaminen ja erilaisuuden sietäminen arjessa, kuin se, että pelkää yksin oloa ja hakee sille korviketta ihmissuhteista.

Uskon, että kaipuu johonkin.... kaipuu läheisyyteen ja ehkä parisuhteeseen, ei välttämättä ole aina yksinäisyydenpelkoa tms.
Vaan se voi olla myös kaipuuta ja pelkoa olla sitä mitä on nyt, juuri tällaisena kuin nyt on. Kaipuuta tulla ja olla itseksi. Silloin kun on sitä mitä on, haavoittuva, avoin ja keskeneräisyyden sietävä ja ihmisenkokoisella paikalla elävä ihminen, silloin on helppo elää muiden kanssa. Silloin ei vaadi muita täyttämään tyhjiötään, koska ei ole tyhjiötä. Silloin uskaltaa kohdata arjen ja ihmiset. Uskaltaa sitoutua.

Pidän hyvin inhimmillisenä ja rikkaana sitä, että osaa ja uskaltaa kaivata parisuhdetta ja läheisyyttä.




tallennettu

Totuus ja Vääryys kylpivät yhdessä.
Vääryys nousi ensin vedestä ja pukeutui Totuuden vaatteisiin. Koska Totuus ei puolestaan halunnut pukeutua Vääryyden vaatteisiin, hän liikkuu alastonna.

https://www.astro.fi/blog/Mirjam%252A
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #6 : 12.09.2007 22:31:15 »

...Mitä se yksinäisyys sitten on? Kaipuuta? Mutta minkä?

Monia vuosia olen törmännyt teoriaan, että se on vain jotain sellaisen kaipuuta, mitä ei tiedosta jo olevan itsellä....
Ja että on hyvä olla yksin ja kohdata tuo yksinäisyys...
.... "kaipuu" ajaa siihen, mikä ihmiselle on hyväksi ja tarkoituksenmukaista. Olla ihminen ihmiselle. ..
Pidän hyvin inhimmillisenä ja rikkaana sitä, että osaa ja uskaltaa kaivata parisuhdetta ja läheisyyttä.

Hei "Tsuippaduippa"


Olla ihminen ihmiselle
- hieno ajatus



 smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10602


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #7 : 13.09.2007 06:54:09 »

Ippuska, emmekö ole puhuneet tuosta kauan.. ihmettelen mitä se Jumala meinaa kun antaa odottaa.. toki ihminen voi elää kuin ei tarvitsisi mitään eikä ketään. Ehkä se oli sitten se tavoite. Niin paljon sisäistä, ettei ulkoista enää tarvitse.  Menin hyvin pitkälle sielunyhteyteen jo monen kanssa, jos sellainen voi kadota, niin.. olisi toki eri asia jos lähtisi elämään päätyäkseen guruksi. Minulla on Juno seilannut descillä seiskassa ja Pluto ja Venus samassa huoneessa, ei mitään vaikutusta.. (koska 5 tyhjänä ja sitten  saturnus ja sitten  pluto  jupiter  )
Niin tosiaan Ippuska.. mitähän tuohon lisätä. Välillä sen asian huomaa, toisinaan sitten ei. Minusta se on hassua tuollainen odottelu, kun sinullakin on taatusti kymmeniä ellei satoja ihmisiä maailmassa, jonka kanssa karttasi voisi natsata.. sama pätee kaikille, myös Elämänilolle.

olet valmis siihen.


Tuo on tullut hyvin monta kertaa.. miksi joku ei olisi valmis siihen että rakastava tyyppi ilmestyy? Ja minä en itsekseni ole mikään haavoittuva, vaan voimakas kahdenkin edestä, tietty. Olen ollut suurimman osan elämääni itsekseni, joten siihen nähden tässä ei ole mitään uutta, huom. Tämä on itse asiassa se normaalitila, en vain tullut ajatelleeksi että kukaan (mies) ei kiinnostaisi!  Tämä on ainakin erilaista kuin sanoa "olen hulluna rakkaudesta siihen ja siihen ja siihenkin".. coolsmiley  RAKKAUS sinänsä voi olla vaikka suvun jäsenten kesken, äidinrakkaus, ystävät tms.

Q: Menikö nyt viesti oikein..
  smitten
« Viimeksi muokattu: 13.09.2007 14:29:34 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1518


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #8 : 13.09.2007 09:07:10 »

Sinkkuna ON ENEMMÄN aikaa, vapautunutta energiaa, mahdollisuuksia tehdä ihan mitä vaan,
vailla huolta ja vastuuta toisen tunteista, tarkoituksista, aikatauluista, meiningeistä,...

Kohtaaminen on tärkeää, mutta eikai sitä tarvitse joka päivä saman ihmisen kanssa tehdä! Shocked

Viimeiset puoli vuotta olen yrittänyt pysytellä sinkkuna, koska ois niin paljon ihmissuhdekuvioiden pohtimista tärkeämpääkin tekemistä, jopa koko maailmaa parantavia asioita, joihin energiaa kanavoida. Vaan miksi juuri silloin elämään tunkee jos vaikka minkämoista tyyppiä suunnittelemaan yhteistä tulevaisuutta kanssani, vaikka kaikin tavoin koetan heille viestittää, että kotileikit ei nyt kiinnosta. knuppel2 Mikseivät he keskitä energioitaan ihmisiin jotka sellaista haluavat, kun niitä kert tuntuu kaikkialla olevan? Miksi sinkkuiluun kyllästyneet eivät kohtaa voimakkaista tarpeistaan ja kaipuistaan huolimatta? Miksi ihminen tuntuu kaipaavan aina jotakin sellaista mitä sillä ei ole?

Kolikolla on kaksi puolta. Tarkastellessasi sitä kädessäsi, et voi nähdä kuin toisen kerrallaan,
mutta laitappa se pyörimään... Cheesy
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10602


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #9 : 13.09.2007 09:09:40 »

Se on kerta kaikkiaan kovaa, kun olis niin paljon Isompiakin Visioita, tiedän, ja pitäis johonkin ihmissuhteeseen mennä. Älä sano sitä sanaa, alkaa jo elämänlaatu heikentyä. Kolikoista puhumattakaan..

September 13, 2007
This is surely going to be a day that is more coherent than the ones before. The Moon is Sextile with Venus, who is the master of your ascendant. It will give you some concrete ideas as to how you can organize whatever projects you have take on. You can expect the atmosphere to be open and friendly today, making this a good day to visit people you love.
   2funny 2funny 2funny
« Viimeksi muokattu: 13.09.2007 14:29:51 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Atomi
Vieras
« Vastaus #10 : 13.09.2007 11:12:21 »

Sinkkuuden hinta? Ei se hei maksa mitään. Ihan on ilmaista lystiä. Koska minä olen tällainen yksinkertaisuuden kannattaja ja äo:ni on n. 60, niin palaan kaikissa ihan hirvittävän monimutkaisissa ja erittäin vaikeissa elämääkin suuremmissa kysymyksissä ja etenkin niissä tunteissa vääjäämättä alkulähteille. Tsuippaduippa kuvasi ajatukseni jo hienosti....    Smiley

Ihan yhtä vaikeaa voi olla kohdata läheisyys, avoimuus, jakaminen, joustaminen ja erilaisuuden sietäminen arjessa, kuin se, että pelkää yksin oloa ja hakee sille korviketta ihmissuhteista.

Uskon, että kaipuu johonkin.... kaipuu läheisyyteen ja ehkä parisuhteeseen, ei välttämättä ole aina yksinäisyydenpelkoa tms.
Vaan se voi olla myös kaipuuta ja pelkoa olla sitä mitä on nyt, juuri tällaisena kuin nyt on. Kaipuuta tulla ja olla itseksi. 

Näin minäkin asian näen. Ihminen on lopullisesti tyytyväinen vasta kun on tutustunut itseensä ja oppinut rakastamaan itseään. Siihen saakka parisuhteessa elävät kurkkivat aidan toiselle puolelle ja sinkut sieltä kurkkivat parisuhdeaitaukseen. Siinä sitten hypitään aidan yli kunnes voimat loppuu ja vihdoinkin katsotaan peiliin, että kukas minä oikein olen. Kun sitten tutustuu itseensä sinkkuna tai parisuhteessa, niin lopulta on tyytyväinen oloonsa sekä sinkkuna että parisuhteessa. Me ihmiset ollaan aivan ihania - arki voittaa kauniit ja rohkeat.    Grin
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #11 : 13.09.2007 12:14:02 »


...  hassua tuollainen odottelu ...
... sama pätee kaikille, myös Elämänilolle...

Hei "^Soul´s Adventure^ "

Hyväksyn elämäni tällaisena,
kun se on minulle annettu
- Timmy-kisuni on "seuralaiseni"
- minulla on muutama hyvä ystävä ja terveet lapset
- lisäksi yksinäisyydestä kärsivä "ylihuolehtiva äitini",
josta olen nyt ottanut etäisyyttä "lomaa"


Olen valmis rakastumaan, jos se on terveydelleni hyväksi.


 smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #12 : 13.09.2007 12:59:17 »

Silloin kun olin sinkku, jotenkin mielikuvani parisuhteesta sai ehkä liian ruusuiset raamit. ... ....Ei pidä roikkua kiinni ihmisessä, joka satuttaa, vaikkakin tahattomasti.

Hei "Tigrinum"


Elämä ei ole ruusuilla tanssimista,
ruusujen varsissa on piikkejä
- ne saattavat satuttaa

R i s t i r i i t a i s t a

Yksin ei hyvä, muttei myöskään parisuhteessa
- tässä syy miksi ajattelen,
etten halua muuttaa saman katon alle,
kun rakkaan henkilön kohtaan
- tietyn vapauden haluan säilyttää

Olen asunut nyt pitkään "sinkkuna" (5 1/2 v)
ja nauttinut vapaudestani sekä nuollut haavani
sekä korjaillut särkynyttä elämänsiltaani
- vielä on korjattavaa, koska liian usein itku yllättää
- viikonloppuisin yleensä,
koska silloin ihmisillä on aikaa olla yhdessä
- vuorotyössä käyvien tilanne on sitten toinen juttu


Olen myös kokenut mitä avioliitossa eläminen on (23 v:tta)



 smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #13 : 13.09.2007 13:09:13 »

Sinkkuna ON ENEMMÄN aikaa, vapautunutta energiaa, mahdollisuuksia tehdä ihan mitä vaan,
vailla huolta ja vastuuta toisen tunteista, tarkoituksista, aikatauluista, meiningeistä,...

Kohtaaminen on tärkeää, mutta eikai sitä tarvitse joka päivä saman ihmisen kanssa tehdä! ....
Kolikolla on kaksi puolta. Tarkastellessasi sitä kädessäsi, et voi nähdä kuin toisen kerrallaan,
mutta laitappa se pyörimään... Cheesy

Hei "Ikitosi"


Laitetaampa lantti pyörimään
- katsotaan tuleeko kruuna vai klaava
ja kuinka hyvin lantti pyörii



 smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10602


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #14 : 13.09.2007 13:09:39 »

No, eiks ne sano että joka tilanteessa voi olla tyytyväinen, ihminenhän on sillai hassusti ohjelmoitavissa. Tein tänään päivän hyvän työn, tilasin ambulanssin maahan tuupertuneelle humalaiselle. Jee-. Sellaista teen aina, oli elämässäni ketään miestä tai ei. Välitän-

Rakkaudessa tai suhteessa on tietty säpinä, jos on sellainen tyyppi kehissä, mutta jotenkin asioiden jatkuvuudesta tai miellyttävyydestä ei ole takeita. Siksi kysyn; mitä rakkaus on. Onko se vain kokemus, ollako vai eikö olla. Actionia (tapaamisia ym) on elämässäni paljon aina kuitenkin. Niin ja Elämänilo, itselläni meni ekasta erosta hiukka vähempi kuin sinulla, nyt ei satu eikä innosta. Hih.

Ei pidä roikkua kiinni ihmisessä, joka satuttaa, vaikkakin tahattomasti.


Myöskään ystävänä. Ainakin on sellainen putsattu.
« Viimeksi muokattu: 13.09.2007 14:29:09 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: