Sivuja: 1 ... 87 88 [89] 90 91 ... 222
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Voi grrrimsskit ja korrrsakovsskit ..tänne saat purkaa eli anna palaa....  (Luettu 3113599 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
Unissa Kävelijä
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1320 : 05.12.2011 20:34:26 »

Voiko noin nopeasti ilman varoituksia saada häädön?   Huh Harmin paikka, toivottavasti löydätte uuden asunnon nopeasti!

Jos parin kk:n vuokrat o maksamatta, niin häätö tuloo käräjäoikeuden päätöksellä välittömästi. Ku vuokranantaja on vieny vuokrarästit käräjille, nii käräjäoikeus antaa 2 viikkoa aikaa vastata siihe, eli joko kiistää sen pitävillä todisteilla tai maksamalla rästit + oikeudenkäyntikulut.
Metelöinti ja muissa häiriötapauksissa 3 varotusta, sitten se menöö käräjille ja häätö tulee, jos siihe on tarpeeksi painavaa aihetta. Edelleen 2 viikkoa aikaa vastata siihe, kute yllä. Pikkarilla näyttää nuita ongelmia piisaavan ja aika varma oon, notta ovat ihan omaa syytä, mutta mukavaha se o muita syytellä.
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #1321 : 06.12.2011 00:00:49 »

Joo ei noita häätöjä ihan yhtäkkiä tule, eli ehkä Pikkari sulla on ollu jo joku käsitys asiasta? Komppaan Kuuhildaa, nyt äkkiä yhteys isännöitsijään. Näin netissähän ei tiedä mikä tilanne on, mutta useimmat asiat ovat sovittavissa, jos vain viitsii nähdä sen vaivan. Niin ei teidän ainakaan niin vauhdilla tarvitse lähteä. Valitettavasti jos syyt ovat raskaat niin joulut ja muut tekijät ei kyllä vaikuta tuollaisiin päätöksiin, mutta se oma aktiivisuus ja yhteistyöhalu on plussaa varmasti.
tallennettu
pikkari
Astroholisti

I`m hot when I`m not as cold as ice

Profiili
« Vastaus #1322 : 06.12.2011 00:25:57 »

Tää kämppä on perikunnan omaisuutta ja mieheni on toinen osakas. Tässä on jo yksi varoitus valmiina ja laki on muuttunut niin että jo yhdestä varoituksesta voi tulla asunnon "huostaanotto"
Onneksi niin ei käynyt mutta tosiaan täytyy lähtee kiitää tästä alle parin viikon. Sain onneks väliaikaisasunnon hoidettua samantien mutta itä-Vantaalta.
Yäk! Yhtä paha kuin itä-Helsinki mut pääasia että on joku mesta hetken ennen kuin voin muuttaa omaan ex-homeasuntoon takasin.
Siellä oli käynyt nyt vihdoin viimein kunnon kosteusmittaaja taloyhtiöstä ja oli löytynyt ongelma jota nyt hoidetaan.
KUKAAN ei uskonut mua aiemmin. Jotain johdatusta siinäkin oli että sen Homehelvetti-kirjan löysin viime kesänä kirjastosta ja tajusin ongelman jota edes lääkärit ei osanneet ratkaista.
Eli nyt parin viikon väliaikaismuutto ja tärkeimmät kamat mukaan, huonekalut lainavarastoon ja sitten takaisin entiseen kotiin josta lähdettiin hometta karkuun.
Huh hah hei!!!!!!!!  crazy2 Ihmeellinen on elämä  buck2

Muoks. Unissa Kävelijälle  knuppel2
Ei ihmekään ettet Sashaa saanut  idiot2
« Viimeksi muokattu: 06.12.2011 00:32:04 kirjoittanut pikkari » tallennettu
pikkari
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1323 : 06.12.2011 11:41:48 »

Varoitus oli tullut jo lokakuussa mutta kadonnut postissa jonnekin joten siksi tää pikainen toiminta.
Tosi harvoin voin sanoa vihaavani jotain ihmistä, mutta tässä tapauksessa toi alakerran katkera akka on mun kiukun kohde  tickedoff ja se haisee. En käsitä miten koirista voi lähtee niin kamala lemu?
Sillä on kaksi dobberii ja mä haistan ällöttävän likaisen eläimen hajun kun se ihminen avaa parvekeen oven.
Onko ihmekään että se on katkera kun me rakastellaan päivittäin ja moiseen haju-akkaan ei varmasti moni mies halua koskea.
Sorry tää ruma teksti mut oikeesti vituttaa lähtee tästä ihanasta kodista
tallennettu
Unissa Kävelijä
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1324 : 07.12.2011 20:18:18 »

Jos häätö tuloo omistusasunnosta, olokoonki sitte vaik perikunnan omistamasta, niin se tuloo vain, jos yhtiövastikkeet o maksamatta.
Vuokra-asunnosta se tulee, kun vuokrat o maksamatta tai asukas aiheuttaa vakavampia ongelmia elämisellään.
Kaikki muu o sovittavis, ku vaa viittii hoitaa asiat kuntoon.

http://www.takuu-saatio.fi/tietoa_veloista/haato/haadon_kulku/

tallennettu
pikkari
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1325 : 07.12.2011 21:41:29 »

Nykyään voi lentää yhdestä varoituksesta pihalle ja ihmeellistä on minne se kirje on matkalla kadonnut.
Yhtiövastikkeet on maksettu ajallaan ym mutta älämölöstä ne kaksi varoitusta on tullut.
Eikä tätä voi enää sopia mitenkään. 18. päivä on viimeinen asumispäivä tässä kodissa.
Harmittaa ihan älyttömästi  Sad joulukin tulossa.
tallennettu
Unissa Kävelijä
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1326 : 08.12.2011 02:09:27 »

Yhen varotuksen häätö o laiton ja käytännös mahdoton omistusasunnos varsinki, jos asukkaat o varotusten välil vaihtunu. Erellisten asukkairen varotukset ei päre seuraaviin asukkaisii, vaikka olis sukuaki toisilleen. Ainakaa normaalilla laillisella kirjallisella sopimuksella.
Mull o vuokralaisia itellä ja siten myäs luannollisesti muutama omistusasunto, nii lait ja tavat o tuttuja. Häätö ei o sama ku vuokrasopimukse purkaminen. Häädön saa vaa käräjäoikeuden päätöksellä ja siihe tarvitaa pirun painavat syyt, eli vuokrat o maksamatta tai asukas aiheuttaa asumisellaan erittäin vakavia ongelmia. Pelkkä musiikin huurattaminen sillon tällöin ei riitä.
Niihi valituksiinki saa ja pitää antaa oma vastine, koska joskus naapurit valittaa vaa valittamisen ilosta.
Pelkkä vuokrasopimuksen irtisanominen vuokranantajalta ei riitä ja siitä voi valittaa ja viedä se hätätapauksessa kuluttajasuojavaltuutetulle ja jos ei muu auta, nii käräjille. Oikeusaputoimisto toimii nopiasti näis tapauksis, jos ei oo rahaa.

Omistusasunnossa taloyhtiö voi ottaa asunnon hallintaansa korkeintaa 3 vuodeksi ja sen voi ottaa vaan taloyhtiön päätöksellä, joho osallistuu kaikki osakkaat, eli käytännös koko naapurusto, joka tekee yhteisestä yksimiälisestä päätöksestä kanteen käräjoikeuteen,
joka o ainua taho, joka voi häätää asukkaan pihalle. Asunnon, eli osakkeen omistajaa ei käytännös voi häätää muuta kui, jos se ei oo maksanu yhtiövastikkeita usiampana kuukautena. Täski o neuvotteluvaraa, ku vaa ottaa asian puheeksi, että ny o tiukempi elämäntilanne, eikä pysty kaikkia maksamaan kerralla.

Ku häätö-hakemus o menny käräjäoikeuteen, nii siinä o 2-3 viikkoa aikaa vuokralaisella tai asunnon omistajalla aikaa vastata siihe, että ei pirä syytökset paikkaansa tai sitte maksaa rästit. Häädön hakijan pitää pystyä todistamaan valitukset ja rästisaatavat kirjallisesti, joihi myäs o ollu taatusti paljo aikaa vastata vuorkalaisella tai osakkeen omistajalla, kun muistutus tai valitus on lähetetty. Valituksia pitää tulla 3 tai usiampi lyhyellä aikavälillä, ennen ku käräjäoikeus ottaa ne tosissaan ja tuomittee asukkaan häätöön ja nii, notta asukas ei ole välittäny valituksista tai karhukirjeistä tai korjannu/maksanu niitä.

Nuan nopiasti ei kukaa Suomessa joudu pihalle laillista reittiä, ellei maksut oo rästissä tai sitte tuhoaa taloa tai aiheuta vakavaa häiriötä 24/7. Jos te ootta asunnossa ilman laillista lupaa ja sopimusta, nii tiätenki teirät heitetää pihalle saman tien.
« Viimeksi muokattu: 08.12.2011 02:29:53 kirjoittanut Unissa Kävelijä » tallennettu
pikkari
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1327 : 08.12.2011 23:55:56 »

Asianajajaan yhteys huomenna tän kämppäjutun tiimoilta. Menipäs nätiksi tämä toiminta
tallennettu
pikkari
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1328 : 15.12.2011 16:53:52 »

Putkirempan takia vesikatko koko ens viikon eli pakko lähtee pois ja vaikka me pyydettiin aikaa asua tän kk:n loppuun vastaus oli kieltävä eli maanantaihin mennessä ulos.
Soitin oikeusaputoimistoon josta sanottiin samantien että talonyhtiön toiminta on laitonta. Oap:ssa on ruuhkaa koko loppuvuoden joten kehottivat ottamaan yhteyttä Helsingin oikeusaputoimistoon.
Nyt ei tiedä mitä ihmettä tehdä  idiot2 Ukolla viel synttärit tänään joten kivan lahjan sai  Sad
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #1329 : 15.12.2011 19:21:47 »

Stressaa..  buck2 Liikaa asioita..
tallennettu
pikkari
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1330 : 16.12.2011 16:28:41 »

Tekis mieli laittaa pakkohoitoon niin oma ukko kuin alakerran hullu akkakin jos vaan jotenkin sen pystyis tehdä.
Kyllä paistaa ihmisestä läpi kautta elämän jos lapsuudessa ollut häiriöitä, varsinkin jos herkästä tyypistä kyse.
Mieheni oma äiti sanoi pari päivää sit että poikansa tarvitsee psykiatrista hoitoa ja siitä olen täysin samaa mieltä.
Alakerran naisella myös surullinen kohtalo skitsofreenikon lapsena jonka äiti teki itsemurhan
Kun olin toissa yön vanhempieni luona, olin taas kuin muumitalossa  smitten ihanat energiat
Kun tulin takasin kerrostaloon: YÄK!!!!!!!!
Sanotaan että lapset valitsevat vanhempansa mut miten voi valita naapurit varsinkaan kerrostalossa.
Haluun omakotitalon niin pian kuin vaan mahdollista. Tiedän et siihen menee vielä vuosia mutta se on unelma. Mukava oma tönö jossa tulisija  smitten
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #1331 : 16.12.2011 18:57:08 »

Tekis mieli laittaa pakkohoitoon niin oma ukko kuin alakerran hullu akkakin jos vaan jotenkin sen pystyis tehdä.
Kyllä paistaa ihmisestä läpi kautta elämän jos lapsuudessa ollut häiriöitä, varsinkin jos herkästä tyypistä kyse.
Mieheni oma äiti sanoi pari päivää sit että poikansa tarvitsee psykiatrista hoitoa ja siitä olen täysin samaa mieltä.
Alakerran naisella myös surullinen kohtalo skitsofreenikon lapsena jonka äiti teki itsemurhan
Kun olin toissa yön vanhempieni luona, olin taas kuin muumitalossa  smitten ihanat energiat
Kun tulin takasin kerrostaloon: YÄK!!!!!!!!
Sanotaan että lapset valitsevat vanhempansa mut miten voi valita naapurit varsinkaan kerrostalossa.
Haluun omakotitalon niin pian kuin vaan mahdollista. Tiedän et siihen menee vielä vuosia mutta se on unelma. Mukava oma tönö jossa tulisija  smitten

Entä oma lapsuutesi?

Kaikella rakkaudella, viesteistäsi ei saa aina kovinkaan tasapainoista ja onnellista vaikutelmaa.
tallennettu
pikkari
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1332 : 17.12.2011 13:57:08 »

No enhan mä tasapainoinen enkä onnellinen olekaan, helvetin kaukana enkelistä mut en psykiatrisen hoidon tarpeessa kuten nää kaks. Ilmoitin suoraan ukolle että tää suhde loppuu pian jos hän ei hakeudu jonkin näköiseen terapiaan/hoitoon. Samaa suosittelisin alakerran akalle mut se on liian kipee tajutakseen sen itse.
Kertonee jotain että kun kävelen rappukäytävässä hänen ovensa ohitse hän sihisee mulle postiluukusta. Tää vaan yks pieni esimerkki tän ihmeakan käytöksestä.
Niin juu, lapsuus oli onnellinen ja vanhemmat auttavat/tukevat vieläkin kaikin mahdollisin tavoin  smitten
Hyvin kiitollinen olen siitä  Smiley
tallennettu
Pakolainen
Vieras
« Vastaus #1333 : 17.12.2011 15:22:59 »

Voi että noita seinänaapureita. 5 kuukautta olen asuskellut samassa asunnossa, vietän ehkä 70 % päivistä siellä tai talon lähettyvillä, ja aina kun olen paikalla useamman kuin yhden yön - yksikin yö voi riittää - on naapurissa kovat bileet ja jutut ja jippijaijee! Ei kai siinä, jos en nukkuisi seinän takana!  Angry Varoituksia satelee naapuriasukkaille ja olisivat muka "koeajalla", vaan eivät suinkaan lähde Esterin ^*?=)#=#(#Q=-kään häiritsemästä muiden asukkaiden - siis muidenkin kuin minun - arkea ja nukkumista. Talossa asuu oletettavasti useita kuntoutuvia nuoria, ja olisi mukava saada edes unen päästä kiinni kun siihen on mahdollisuus, aika ja tarkoitus. Valituksia saa pistää koko ajan ja en rupea huutamaan ärränpeetä enkä hyppelemään seinillä - toimisikohan se? Silti mitään ei tapahtu garblarblglrab...  tickedoff
   Pitipähän päästää höyryjä  Embarrassed
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1334 : 17.12.2011 15:25:34 »

Tuo on persiistä  Angry
tallennettu
Sivuja: 1 ... 87 88 [89] 90 91 ... 222
  Tulostusversio  

Siirry: