Äänestys
Kysymys: kuu merkkisi?  (Äänestys päättynyt: 07.06.2007 22:46:04)
Kauris - 2 (3.4%)
Vesimies - 3 (5.2%)
kalat - 6 (10.3%)
oinas - 6 (10.3%)
härkä - 8 (13.8%)
kaksonen - 8 (13.8%)
rapu - 5 (8.6%)
leijona - 5 (8.6%)
neitsyt - 6 (10.3%)
vaaka - 3 (5.2%)
skorpioni - 4 (6.9%)
jousimies - 2 (3.4%)
Äänestäjiä yhteensä: 48

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: kuu merkkisi ja miten sen itsessäsi koet?  (Luettu 76742 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Duende
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5



Profiili
« Vastaus #30 : 18.08.2007 18:20:45 »

Kuu ravussa ja 11. huoneessa. Tekee kvinkunssin aurinkoon, yodin toinen kanta, toinen jupiter. Sen perusteella mitä olen kuusta ja etenkin rapukuusta lukenut, niin vaikuttaisi minun kohdalta aika paikkaansa pitävältä. AC-DC-akselin yläpuolella minulla onkin vain tuo kuurapu ja venuskalat. Molemmat vedessä.
tallennettu
maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« Vastaus #31 : 18.08.2007 18:29:49 »

Tällaista löysin:

KuuHärässä: Vaistosi ja tunteesi palvelevat konkreettista, maanläheistä . Olet käytännöllinen ja reaktiosi ovat vakaita, olet uskollinen ja kiintynyt tuttuihin, läheisiin asioihin. Käytännön toimet ovat sinun aluetta, teoreetinen pohdinta ja uuden suunnittelu ei sinulta oikein luonnista, vaistosi kapinoivat uutta vastaan. Kuu Härässä parisuhteen kannalta: Elämän turvattomuus ja menneisyydestä nousevat pelot saavat sinut takertumaan tiukkaakin tiekemmin pelottavaa hetkeä edeltäneeseen tilanteeseen, jonka mielestäsi olet vakiinnuttanut pysyväksi ja turvalliseksi. Tästä johtuu ulospäin selvästi erottuva hitautesi joutuessasi kohtaamaan uusia asioita elämässäsi.

------------
Ilmeisesti tämän elämäni opetus on yrittää katsoa tuota turvattomuuden pelkoani silmästä silmään.
Niin on tapahduttava, jotta voin kohdata uusia asioita.
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
PieniPunainen
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #32 : 19.08.2007 22:59:07 »

Kiitos linkistä Elämänilo!

Kuu Vaa'assa: Sosiaaliset suhteet ovat kehityksellesi tärkeitä ja luultavasti kasvat ympäistössä, jossa saat paljon vaikutteita vilkkaan kanssakäymisen kautta. Opit jo pienenä suhteuttamaan tarpeesi ja vaatimuksesi muiden ihmisten vastaaviin. Sinulla on vankka pohja kehitykelle vastuulliseksi ihmiseksi, joka osaa ajatella muidenkin hyvinvointia. Sinun sopeutumiskykysi on hyvä ja opit jatkuvasti uutta toimiessasi ihmisten kanssa. Jos kehityksesi vinoutuu, ympäristö ei pysty tarjoamaan tarpeeksi virikkeitä, voi sinusta tulla taitava toisten ihmisten hyväksikäyttäjä, joka pitää ihmisiä otteessaan tyhjänpäiväisissä ryhmissä ( kerhot, suku jne.)
Olet hyvä arvioimaan ihmisten psyykkisiä vahvuuksia ja heikoksia . Tarve sosiaalisiin kontakteihin ja kosketukseen ihmisten kanssa voi ohjata ammatinvalintaa.
Kuu Vaa'assa Parisuhteen kannalta. Vaa'an tasapainoa ja harmoniaa korostava vaikutus saa sinut pelottavissa ja turvattomissa tilanteissa sovittelevaksi, voit välttää ristiriitoja oman hyvinvointisi kustannuksella. Vähierin rasitus kuitenkin vaatii veronsa ja joko suuntaat energian itse muualle tai tartut tiukasti kiinni kumppaniin niin, että hän tukehtuu, ellei älyä lähteä omille teilleen. Sinun tulisi uskaltaa antaa riitojen tulla, silloin kun ne ovat tullakseen ja selvittää asiat siinä hetkessä, muuten niiden kuorma voi musertaa.
-----------------

Osu ja uppos - mukautumiskykyä ja miellyttämisen halua, sovitteleva diplomaatti niin hyvässä kuin pahassakin.
tallennettu
apache
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 180



Profiili
« Vastaus #33 : 21.08.2007 02:35:17 »

KuuNeitsyt!

Erittelen ja analysoin tunteita ja mielenliikkeitäni vähän liikaakin! Päätöksentekijänä soudan ja huopaan ja stressaan ja ahdistun. Saatan olla hieman viileä, jos joku yrittää liian nopeasti päästä liian lähelle. Alitajuisesti luulen, että pitäisi olla aina kaikessa ensi yrittämällä heti täydellinen tai ainakin tosi hyvä, ja tämä saattaa joskus hieman rajoittaa elämää! Grin

Sijainti 5.huoneessa maustaa Kuutani aika hauskasti. Olen etenkin tutussa, viihtyisässä seurassa aikamoinen älämölö, tykkään ilmaista itseäni ja varsinkin ns.pinnallisempia tunteitani dramaattisesti ja kovalla volyymilla, tarinat kerrotaan hyvin värikkäästi ja niitä korostetaan eläväisellä ruumiinkielellä. Tarve luovalle ilmaisulle on suuri, neitsyt kuitenkin jarruttelee, samoin samassa huoneessa lymyävä Saturnus. Auts.
tallennettu

puhuessas mua katselet, oltais kuin metsäneläimet, öisin tuijoteltais hiljaa taivaalle

Life is a process of becoming, a combination of states we have to go through. Where people fail is that they wish to elect a state and remain in it. This is a kind of death.
Lunerica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385


Que cambie todo pero no el amor


Profiili
« Vastaus #34 : 21.08.2007 08:05:46 »

Kuu Kaloissa
Olet kasvanut, ehkä käyännön syistä puutteellisissa emotionaalisissa olosuhteissa. Varhainen tunne-elämäsi kehitys jäi vaille vanhempien tukea tai ymmärrystä, niinpä tunteet jäävät alttiiksi pienillekkin häiriöille myöhemmässä elämässä, voi reagoida yliherkästi vetäytyen pois vaativista velvotteista. Olet avoin sisäisille ja ulkoisille vaikutteille, olet kiltti, avulias ja ymmärtäväinen. Myötäelämisen kykysi on suuri ja tuet mielelläsi puolustuskyvyttömiä tai heikommalle jääviö. Vaarana sinulla on että annat laiskuuden, itsesäälin ja epäjärjestyksen ehkäistä kehitystäsi.
Reakoidessasi epävarmaan tilanteeseen voit mennä lapsellisuuksiin.
Parisuhteessa; Sinulla on valtaisa halu huolehtiaa toisista, paremmin kuin sinusta on huolehdittu. Näin opetat ympäristösi siihen, ettei heidän tarvitse kantaa vastuuta mistään.

Täällä yksi kuukalat lisää, ja ihan tutun oloinen on tuo lainaamani kuvaus!

Olen muuten joskus jostain lukenut, että kuu kaloissa "aiheuttaisi" taipumusta alkoholismiin...
tallennettu

Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway.
~ Anna Eleanor Roosevelt  ~
Asteroidi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6



Profiili
« Vastaus #35 : 22.09.2007 18:52:33 »

Minä olen kuumerkiltäni  rapu eli rapu. Kuu on ravussa omassa elementissään, ja niinpä rapuvaikutukset tunne-elämässäni näkyvät erittäin hyvin.

Olen äärimmäisen herkkä ollut aina ja minulla on myös taipumusta vetäytyä kuoreeni (=mököttää) milloin mistäkin syystä. Olen opetellut ilmaisemaan tunteitani, mutta kyllä se tahtoo olla välillä vaikeaa.

Olen aina ollut hyvä muistamaan asioita (supermuistini ulottuu ihan pikkulapsiaikoihin!), ikivanhoja juttuja , joita joskus ehkä märehdinkin.  Mutta tätä piirrettä onneksi aurinko-kalat vähän lievittää, eli olen kuitenkin armollinen toisten tekemille erehdyksille kuten omillenikin... Mutta loukkantumisherkkyyttä on toisinaan enemmän kuin haluaisin.
tallennettu

Aurinko - Kalat
ASC - Leijona
Kuu - Rapu
Illusion
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34



Profiili
« Vastaus #36 : 02.10.2007 12:24:11 »

 Cry Huoh... Täällä yksi KUUKALAT. Olen todellakin hyvin herkkä ja tunteellinen
kaiken suhteen.  aurinko  rapuaskendentti  vaaka ei paranna asiaa.
Yritän hokea, että herkkyyteni on hyvä asia, mutta voisi niitten kyyneleiden
virtaa hiukan vähentää, heh  Grin

Tuntuu vaan, että on tosi monia tilanteita, joissa en vaan voi olla, koska
en tiedä miten selviytyä niistä tilanteista. Koska itku tulee niin yliherkästi.
Please, jotain vaihvistusta tälle,
et miten voisi saada kaiken hyödyn siitä, että on yliherkkä & ylitunteellinen??
Joo, ja sit tää, et tuntuu et tukeaudun muihin liikaa, vaikka yritänkin olla
kauhean itsenäinen...just joo  2funny

Vaistoan tosi hyvin ilmapiirin mihin sitten menenkin aivan ensisekunnilla. En
haluaisi loukata muita, koska huomaan kuinka herkkä se toinenkin on ja en
halua sen kärsivän jos sanon jotain kritiikin suuntaista.

Flegmaattisuutta löytyy loistavasti ja tuntuu, et haaveiluun saan kuluun
enemmän aikaa ku asioiden hoitamiseen ja toteuttamiseen. Mielikuvitus on
käytössä koko kapasiteetilla - ehkä sitäkin vois hyödyntää, mut en ole vielä
keskinyt, että mihin?

Välillä tuntuu, et mua voi käyttää helposti hyväkseen, ku on vaikea sanoa
ei ja oon liian kiltti usein. Mut en onneks aina, joskus tulee tosi jyrkkä "ei".

On tässä vielä paljon kehittymisen varaa ja toivottavasti aikaa kehittyä
paremmaksi ihmiseksi tämän elämäni aikana  Cheesy
tallennettu

Aurinko Rapu, Kuu Kalat, Nouseva Vaaka
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #37 : 02.10.2007 19:44:35 »

Voi Illusionia!

Kun minullakin on aurinko rapu ja kuukalat, olen joutunut rakentamaan sen panssarin.
Ja vatsaan menee kaikki kyyneleet, siellä sitten kieppuu ja kaasuuntuu. Ei hyvä sekään!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Jinx
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 81



Profiili
« Vastaus #38 : 02.10.2007 20:36:29 »

Ardith, täällä kanssa kuuvaaka.  Cool
Missä huoneessa kuusi möllöttää?

-Jinx
tallennettu

Aurinko - Kaksoset
Asc - Kauris
Kuu - Vaaka
Merkurius - Rapu
Venus - Leijona
Mars - Kauris

Jinx
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 81



Profiili
« Vastaus #39 : 02.10.2007 22:26:41 »

Yhden kirjan mukaan:

KUU VAAKA:
Emotionaalisesti rakastettava mutta tarvitsee toisten hyväksyntää. Seurallinen, hellä mutta päättämätön.

Kuu huoneessa 4.
Vahvat tunteet kotia, perhettä, vanhempia ja suvun historiaa kohtaan, vaikka muutoksia voi sattua paljon.

Miulla seon huoneessa 8.
Suuri turvallisuuden tarve, sen vuoksi kiinnostunut rakkaudesta, seksistä ja hellyydestä. Joskus aika synkkämielinen.

Ja mikäs se miun leppari puheen aihe olikaa, -seksi!

Aika hyvin omasta mielestäni osui...

-Jinx
tallennettu

Aurinko - Kaksoset
Asc - Kauris
Kuu - Vaaka
Merkurius - Rapu
Venus - Leijona
Mars - Kauris

seku
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28



Profiili
« Vastaus #40 : 02.10.2007 23:00:02 »

Eipäs vielä yhtään Kuu-Leijonaa ilmaissut olemassaolostaan...  coolsmiley Noh, tässä on yksi sellainen. Kuu tosiaan Leijonassa ja vielä 5. huoneessa.

"Kuu Leijonassa 
Ihminen kasvaa auktoriteetia käyttävien vanhempien varjossa. Tämä saa kapinan nousemaan sisällä. Sinä olet tässä merkissä vapaa perinteistä ja haluat näyttää yksilölliset kykysi. Kuu Leijonassa merkitsee vaistomaista kykyä vainuta mitä ympäristö ja ulkomaailma odottavat ja vastata näihin odotuksiin omilla kyvyilläsi. Koet usein olevasi pakotettu antamaan yleisölle ja ympäristölle mitä se haluaa, tavallaan menetät itsenäisyyttä, mutta voitat ilmaisukyvyssä. Kehityt itsevarmaksi, luotettavaksi ja voimakkaaksi. Käytät usein tilaisuudet hyväksesi erottuaksesi joukosta ja tehdäksesi vaikutuksen lahjoillasi. Sinun asenteesi ovat horjumattomat ja kestävät. Torjut ulkopuolisten yritykset vaikuttaa päätöksiisi. Tunteittesi aallokot ovat voimakkaita, koska vaadit sekä itseltäsi, että ukopuolisilta näyttäviä ja dramaattisia tunteidenosoituksia. Jos jäät yksin tai vaille tunteidenosoituksia katkeroidut ja vetäydyt yhä mahdottomampien vaatimusten taakse. Turhautuessa sinulla on vaara ottaa Leijonan lapsellisen puolen voimat käyttöön."

"5 .huone
LUOVUUDEN HUONE kertoo kyvystäsi olla kaikkialla oma luova itsesi. Täältä löytyy sisäinen lapsi. Planeetat viidennessä huoneessa ovat sinun avaimesi luovuuden lähteille tai se osa sinua, jolta vaadit liikaa näyttöä ja joka ei siksi pääse lainkaan toimimaan."

Hmm... tulipa tuosta nyt tunneoikkuinen vaikutelma...  idiot2 Vaakana ja nousu-Kaksosena en mielestäni kyllä ihan noin dramaattinen ole... asiat (joita Kaksos-vaikutuksen ansiosta tuntuu kyllä olevan jatkuvasti kymmenittäin kesken...  2funny) ja tunteet tulee kyllä aika tarkoin punnittua ensialkuun...sitten vasta otetaan dramatiikka peliin, jos siihen on tarkoinharkittua tarvetta... (noh...joskus voi kyllä vähän lipsahtaakin...)  :Smiley  2funny
Puhtaasti omien kokemuksieni pohjalta olen huomannut Leijonan vaikutuksen itsessäni tietynlaisena selkeänä oman arvontuntona. Mikään esiintymisintoinen pomotyyppi en ole - vetelen langoista mielummin parrasvalojen takaa, mutta jos en silti ansaitsemaani arvostusta (lue: kehuja) työlleni saa, niin sitten kyllä osaan osoittaa mieltäni...  Grin Lisäksi vaikka muutoin olen pikemminkin hiljainen ja tarkkaileva, lähes syrjäänvetäytyvä toimissani ja luonteeltani, Leijonan luontaista karismaa ja lämpöä tuntuu silti löytyvän sen verran, että ihmisten tuntuu olevan helppo lähestyä minua ja välillä saan lähes erikoista ihailua osakseni, mikä minusta itsestäni tuntuu yhä hiukan omituiselta koska olen lapsuudessani ollut hyvin ujo, enkä vieläkään todellakaan viihdy suorassa parrasvalossa - noh..ainakaan kovin pitkään.  Cheesy Ja todellakin, vaikka en juuri mistään johtajanasemasta haaveksi ja koitan useimmissa tilanteissa vetäytyä aavistuksen taka-alalle, silti tuntuu kuin joku pahuksen parrasvalo minua seuraisi... Jonkin ihmeen vaikutuksen tunnun silti tekevän ihmisiin, että minut "kiskotaan valoihin" melkein puoliväkisin...  idiot2 Melkeinpä mitä vähemmän koitan tehdä vaikutusta, sitä enemmän juuri teen sitä... Kumma juttu...  Cheesy Ja viime vuosina tuntuu kuin nämä vaikutukset olisivat korostuneet van entisestään...mikä välillä kyllä käy huvittavalla tavalla hermoillekin...  tickedoff  2funny Mutta se on epäilemättä ainakin osin viime vuosien erinäisten rankkojen elämänkokemusten läpikäymisen tulosta - olen alkanut kasvattaa itseluottamustani rajusti ja samalla oppinut luottamaan myös tähän synnynnäiseen karismaani. Leijona-luonteeni on alkanut ikäänkuin kohottaa päätään... coolsmiley
Mitä taas varsinaiseen tunnepuoleeni tulee...täytyy kyllä myöntää että sillä saralla olen "hiukkasen" huomion-/hellyydenkipeä...  :Smiley Kyllä iskee suru puseroon ja pahasti, jos rakkaimmistani ei kukaan minua vähään aikaan muista... Heti alkaa oma toimitakykyniki laskea... Embarrassed Mutta kunhan taas pikkuisen rakkautta saan, niin virtaa riittää vaikka mihin.  smitten Rakkaita ystäviä ei löydy monta, mutta heille olenkin sitten sitäkin uskollisempi. Ja kaveripiirissä alkaa niitä johtajan elkeitäkin löytyä... en ehkä ole kovin mahtipontinen johtaja (Härkä-pari ystävinä pitää kyllä jellonan elkeet ruodussa...  2funny), mutta tokaisen kyllä omalaatuiset ideani ulos sitäkin äänekkäämmin. Ja sisäinen lapsi löytyy totisesti.  Grin Olen juuri se porukan pelle, joka keksii kaikki hassuimmat ajatukset ja ideat ja saan kaikki hyvälle tuulelle. Löydän pahimmastakin tilanteesta aina jotain huvittavaa sanottavaa, jolla en loukkaa ketään mutta saan kyllä tehokkaasti tilanteen kevennettyä ja päivän näyttämään taas vähän valoisammalta... smitten
tallennettu

Become as wings that outshine your sadness, cutting through the white darkness....
Faery
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 86



Profiili
« Vastaus #41 : 04.10.2007 15:35:20 »

Minulla on Kuu  kaksoset 11. huoneessa ja yhtymässä  venus. Muutenkin ratkiriemukkaan yhtymän tekee entistä mukavammaksi  aspect_opp  neptunus. Eli kun tunteista puhutaan, voitte olla varmoja siitä, etten lainkaan tiedä, mistä puhutaan ja puhutaanko ylipäätään minun vai jonkun muun tunteesta  Cheesy

Tämä kuu asia on ollut ensimmäisiä kartalatani löytämiäni 'haasteita' ja olen sen kanssa nyt pähkäillyt pian kahdeksan vuotta ja vähitellen alan ymmärtää edes hieman. Aiemmin minua olisi voinut kutsua empaatiksi, sillä imin ympäristöstäni muiden ihmisten tunteet itseeni kuin kuiva pesusieni. En todella edes aina ymmärtänyt olinko surullinen siksi, että minua suretti vai siksi, että joku minulle läheinen oli surullinen.

Kaikki onnistuneimmat parisuhteeni ovat lähteneet rakentumaan ystävyyden pohjalta (tietenkin onhan kuu 11. huoneessa). Pidän todella tärkeänä sitä, että jaan yhteisen arvomaailman ystävieni tai kumppanieni kanssa ja rakkaimmat ystävät ovat minulle lähes yhtä tärkeitä kuin puoliso. Niin puhun heistä samassa lauseessa, sillä ystävillä on keskeinen sija elämässäni, sanotaanko, etten pystyisi elämään tasapainoisesti ilman ystäviä.

Kuu on mielestäni todella hankala ilmamerkissä, ainakin kaksosissa, sillä kaikki tunteet tulevat helposti käsittelyyn vain loogisen ajattelun kautta ja näin ne jäävät todella kokematta. Saatan vaikka raivostua silmittömästi, mutta kun alan puhumaan asiasta kadotan lopulta tunteen ja alan pohtimaan oliko minulla itseasiassa syytä raivostua lainkaan tai oliko raivostuminen kenties sittenkin omaa syytäni. Toimii myös toisin päin: joskus löydän pitkällisen itsepuhelun kautta jonkin olennaisen perustunteen... Aloitan räyhäämällä pesemättömistä tiskeistä ja päädyn siihen, että tunnen itseni yksinäiseksi  Shocked

Minulla on myös pakkomielle ottaa huomion kaikkien ihmiset jokainen puoli. En ole koskaan kyennyt näkemään kenenkään tekoja kovin musta-valkoisesti, vaan näen aina kolikon molemmat puolet. Se onkin leimaa antavaa käyttäytymisessäni, sillä juuri tästä syystä joudun usein toimimaan diplomaattina tai muuten vain kahden ihmisen välikädessä.

Rakkauteni saa syttymään varmimmin olemalla älykäs Wink Olen liene maailman kaikkeuden ainoita ihmisiä, jotka voivat saada mielihyvää älyllisestä keskustelusta  2funny Kuu kaksonen ei lämpene kynttilöillä tai ruusuilla, mutta sitäkin varmemmin filosofisella keskustelulla tai älykkäällä huumorilla.

En kestä ihmisiä, jotka pääsevät hitaasti asiaan. Saatan kauris-aviomieheni usein hulluksi täydennellessäni hänen lauseitaan ennen kuin hän ehtii virkkeen loppuun... Ehkä tähän kuitenkin vaikuttaa myös hieman aurinko oinaani Smiley
tallennettu

Aurinko: Oinas
AC: Leijona
Kuu: Kaksonen
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #42 : 05.10.2007 23:00:04 »

Kuu kaksonen ei lämpene kynttilöillä tai ruusuilla, mutta sitäkin varmemmin filosofisella keskustelulla tai älykkäällä huumorilla.

Et ole, mina kuulun samaan klaaniin.  smitten
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #43 : 09.10.2007 00:55:34 »

Tällaista tietoa löytyi Kuu-Ravusta:

Kuu Ravussa
Suhtaudut kaikkiin asioihin tunteella ja reagoit tilanteisiin näiden henkilökohtaisten tuntemustesi perusteella silloinkin kun asia ei millään tavalla sinulle kuulu. Elleivät fiilikset ja kemiat osu kohdalleen niin sinun huumorintajusi loppuu lyhyeen.

Kuu ravussa kuvastaa miellyttävää ja ystävällistä henkilöä, joka omaa nopeasti muuttuvat tunteet ja mieltymykset. Usein kuuravuilla on kiinteä suhde kotiin, he pitävät matkustamisesta sekä veden äärellä olosta. Hyvä mielikuvitus, tunnemuisti ja vahva intuitio ohjaavat tämän henkilön elämää voimakkaasti

Henkilön ilmeet kertovat paljon siitä, millä tuulella hän on. Jos olette ennenkin tavanneet hän varmasti hymyilee sinut nähdessään, ellei sitten pura sinulle huoliaan tervehdyksen sijaan. Yhteenkuuluvuuden tunne ja samaistuminen vanhempiin, perheenjäseniin, ystäviin ja muihin elämän ilmiöihin on läsnä koko ajan. Välimatkasta huolimatta sisäinen yhteys säilyy lämpimänä. Hän on erittäin huolehtivainen ja suojeleva kanssaihmisiä kohtaan. Kuu Rapu virittäytyy tunnetasolla sinun ystäväksesi jopa parin tapaamisen jälkeen. Hänen parhaimpia itsenäisiä ominaisuuksiaan on kyky koota arkipäivän tilanteissa yhteenkuuluvuuden piiriä toisilleen täysin vieraita ihmisiä ja valaa kaikkiin mehenkeä. Kuu Rapu osaa ja uskaltaa heittäytyä kokemusten pyörteisiin. Sisäiset tunteet välittyvät aitoina ulos ilman pidikkeitä tai sensuuria.
Kuu Ravun tunteet ilmenevät luonnollisissa tilanteissa, ilman kiirettä, ilman keinotekoisia virityksiä, ilman tekemisen tai menemisen pakkoa, joiden avulla lähdettäisiin erityisesti etsimään kokemuksia. Kuu Ravulla on paljon tunteita ja hän on loistava tunteiden tulkitsija - siksi hän sopii hyvin viihdetaiteilijaksi. Hänen ei tarvitse hakea Itsensä viihdyttämiseen ulkopuolista apua. Elämä on kokemista sinänsä.

Kuu Ravun tunteet syttyvät kaikesta lohduttavasta, turvallisuudentunteen lisäämisestä ja sen ylläpitämisestä. Koti, perhe ja kaikki siihen liittyvä, kuten arkipäivän askareet kodin ja ammatin yhteistyönä, aktivoivat Kuu Ravun tunteita. Itsestä ja toisista huolehtiminen, kodin ja suojan antaminen, perustarpeiden tyydyttäminen - ovat kaikki sinänsä idyllistä. On vaikea määritellä Kuu Ravulle sopia tai mieluisia välineitä, elleivät ne jollakin lailla välitä kodin alueen tunteita - vaikkapa kaukaa menneisyydestä - esim. antiikkia, vanhoja kodin esineitä ja pihapiirin tai ulkotöiden työkaluja.

Tarpeettomat tunnereaktiot, sopeutumattomuus ja Itsensä kohtaamisen alitajuiset pelot, jotka estävät sisäisen vapauden kokemisen mahdollisimman puhtaana - ja estävät vapautunutta onnistumisen tunnetta - Kuu Ravun esteenä on yksinkertaisesti omat tunteet! Kielteistä on todellakin pitää totena kaikkia niitä tuntemuksia, joita itsessä risteilee. Se on kiusallista myös ympäristön ja kanssaihmisten mielestä, koska Kuu Rapu samaistaa tällöin omat tunteensa tarpeettoman laajasti muihin. Hän uskoo, että muutkin kokevat samoin ja yhtä aikaan kaiken sen, minkä hän itsekin kokee. Tästä syystä voi syntyä tarpeetonta riitaa ja pinnanalaista jännitettä. Kuu Ravun taipumus on lisätä juuri niitä asioita - siis tunteita ja samaistumista yleensä - joka nimenomaan on esteenä sisäiselle vapautumiselle.

On mahdollista, että molemmat, sekä Kuu Rapu nainen että - mies, voivat kärsiä syömisongelmista, jos he yrittävät ruualla säädellä ja peitellä tuntemuksiaan. Kuu Rapu mies voi lisäksi yhdistää tunneheilahteluihin alkoholin käytön, jolloin tunne-elämän sekamelska on loputon. Puhumattakaan lisäkiloista. Kuu Ravun on vaikea muuttaa omia tapojaan, koskivatpa ne edellä mainittuja asioita, tai jotain toimintaa joka on aiheuttanut kiintymis- ja riippuvuussuhteita.

Vanha on "in" ja uuden muutokset, kuten erot ja loput ovat "out". Kuu Rapu kokee olevansa sitä mitä hän kokee - ja siksi tapoja on vaikea muuttaa. Tavat ovat ikäänkuin Kuu Ravun ruumiinosia. Kuu Ravun säilytettämät tunnetilat, kokemukset ja perinteet on yhtä vaikeaa erottaa tarpeettomista ja pysähtyneistä tunteista kuin veteen vedetty viiva - ja kuitenkin tämä ero tulisi nähdä. Kuu Rapu voi liian helposti nykyisyyden vanhojen tapojen tai tarpeiden tyydyttämisen hyväksi.


Eniten osuu itseen tuo toinen kappale, jossa puhutaan matkailusta, intuitiosta ja veden äärellä olemisesta, sekä maininta siitä, että Kuu Rapu ystävystyy heti ihmisen kanssa, jonka kanssa kemiat kohtaavat. Se on ihan totta! Minun kanssa ei tarvitse vaihtaa kuin muutaman kauniin sanan ja sen jälkeen olen tuon ihmisen ystävä, aivan kuin olisin tuntenut hänet vuosia. Tietenkin JOS kemiat osuvat yksiin Grin Keskustelemalla tai kirjoittamalla tällä tavoin minuun on helpompi saada yhteys.

Koti korostuu minulla ainoastaan siten, että se on lepopaikka, jonne haluan rentoutumaan ja mietiskelemään yksikseni. Muuten en niin välitä missä kotini sijaitsee tai missä milloinkin asun. Vaihdan usein asuinpaikkaa ihan vain muutoksen itsensä takia. Kuolisin, jos samaan paikkaan pitäisi jämähtää Grin
Menneisyys kulkee mukana kiinnostuksena historiaa ja menneitä elämiäni kohtaan, mutta en muuten ole mitenkään perinnetietoinen "kun näin on aina ennenkin tehty"-tyyppi.

tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #44 : 09.10.2007 01:15:03 »

Minulla Kuu on Kauriissa ja vielä 6. huoneessa  Wink.
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Tulostusversio  
 
Siirry: