Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miten ihmiset pariutuvat  (Luettu 244530 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #135 : 13.04.2014 16:14:46 »

Omalta kohdaltani olen nyt kyllä typerässä tilanteessa: olisin mieluummin sinkku tai oikeassa suhteessa kuin tässä nykyisessä, jossa ollaan jossain "friends with benefits"-tyyppisessä välimaastossa. Mietin että miten saisi tämän pelleilyn lopetettua ilman mitään sätkyjä. Undecided

tallennettu
jamil
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6


Profiili
« Vastaus #136 : 28.04.2014 19:51:18 »

Itse olen ollut pitkässä parisuhteessa avopuolisoni kanssa. Sain tietää eräältä , jolla on kyky nähdä asioita, että olemme olleet avokkini kanssa ystäviä edellisessä elämässämme joka jäi meiltä molemmilta kesken. Olemme jatkaneet sitä tässä elämässä, tosin parisuhteena juttu ei oikein toimi, ehkä ystävyys olisi parempi meille.
Tuo edellinen elämä selittäisi miksi olemme yhdessä, mitään varsinaista rakkaudenpaloa ei koskaan ole ollut, mutta jokin meidät yhdisti  ja yhdessä pitänyt.
tallennettu
kajal
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 8


Profiili
« Vastaus #137 : 03.05.2014 09:46:50 »

Hei!

Miten toimii irroittautumisen laki ihmissuhteessa? Minulla on siis se tilanne, että olen löytänyt kiinnostavan ihmisen, jonka kanssa haluaisin jakaa elämäni. Mutta neuvot ovat vähän ristiriitaisia kun toisaalta pitäisi uskoa siihen että ansaitsee onnea romanttisessa rakkaudessa ja voi saada haluamansa. Toisaalta taas pitäisi irrottautua tästä ihmisestä. Hmm.. Vaikeaksi menee. Toisaalta taas uskon, että jos jonkun kanssa on sopimus kokea jotain yhdessä niin sitten niin tapahtuu. Mitä mieltä astroilijat on?

-kajal
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #138 : 03.05.2014 09:51:37 »

Mikä ON irrottautumisen laki?  Shocked  Ihan uutta, en ole koskaan kuullutkaan...
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8223


Profiili
« Vastaus #139 : 03.05.2014 10:41:14 »


Hitopadesha (hitoopadeesha: hita + upadesha = friendly advice) on sanskritinkielinen
opettavaisten eläinfaabeleiden kokoelma. Siitä on jäänyt hämästi mieleen sellainen
toteamus, että ihmiset ovat kuin uppotukkeja elämän valtameressä. He voivat sattumalta
törmätä toisiinsa, mutta useimmissa tapauksissa erilleen ajautuminen on väistämätöntä.

(Täytyypä joskus "paremmalla ajalla" yrittää etsiä tuo kohta opuksesta. Kuka tietää vaikka
muistikuvani siitä olisi osittain vääristynyt...)

Kenties "irrottautumisen laki" liittyy jotenkin tuontapaiseen skenaarioon?

 Huh
tallennettu
kajal
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 8


Profiili
« Vastaus #140 : 03.05.2014 13:41:48 »

No nyt en löydä itsekään enää tuota irrottautumisen lakia, vaikka olen mielestäni siitä lukenut täältä astropalstaltakin. Tai sitten hain tuota sitomisen lakia,  8. laki järjestyksessä.

http://bethelightandlove.blogspot.fi/2011/06/henkiset-lait.html

Jatkan etsiskelyä ja pohdiskelua  Smiley
tallennettu
Palance
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 107



Profiili
« Vastaus #141 : 03.03.2015 09:04:26 »

Edellinen sielunkumppanini halusi jättää maallisen omasta tahdosta,mutta oli kirjoittanut minulle viestin että odottaa minua niin kauan kunnes vien hänet valoon..

Nykyinen sielunkumppanini tuli sopivasti elämääni kun tukea eniten tarvitsin ja jatkan kulkua maan päällä hänen kanssaan.

Minua siis odotetaan ja se tavallaan tuntuu lohdulliselta..Mietin vain miten matka jatkuu maan päällisen jälkeen?
tallennettu

Punainen,Oranssi,Musta
Palance
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 107



Profiili
« Vastaus #142 : 03.03.2015 09:26:02 »

Ja siis tarkoitan että tehdäänkö jatkossakin sielujen kanssa yhteistä taivalta tai siis tehdään jos tehdään,mutta miten ne sielunparit jatkossa muodostuu jos muodostuu?
tallennettu

Punainen,Oranssi,Musta
Kyesah
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 57



Profiili
« Vastaus #143 : 29.05.2016 22:37:22 »

Mikä siinä voi oll, että vaikka minulla olisi niin valtavasti rakkautta sisälläni annettavansa, niin kumppanillisesti kuin äidillisesti, en ole vieläkään löytänyt ketään, jonka kanssa tunteet menisi yksiin j perheen voisi perustaa?  Siis ei edes lyhyitä seurustelusuhteita. Tämä surettaa itseäni hirveästi, koska en koe minun olevan mitenkään poikkeava, mutta jostain syystä en ole onnistunut saamaan yhteyttä kenenkään kanssa.
tallennettu
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1117


Profiili
« Vastaus #144 : 21.06.2016 06:33:43 »

Tulihan rokattua maailmalla ja kokeltua kaikenlaista joka ei sitten sopinutkaan ja henkinen krapulahan siitä tuli loppujenlopuksi  Grin

On se jännä juttu miten ihminen menee ja kokeilee kaikenlaista tukka putkella ja huomaakin sitten itsessään hyvin konservatiivisia puolia joka menon huumassa tyystin on jättänyt huomaamatta.

Mielenkiinnolla mietin oliko tämä vain yksi vaihe jossa selvitettiin välejä tiettyjen sielujen kanssa ja paluu vanhaan tapahtui kun oppi kuuntelemaan sitä aitoa itseään.

Mietin kuinka paljon asioita on ikään kuin vapautunut tässä nykypäivän maailmassa, mikä sinällään on hienoa mutta paljon on tuolla liikenteessä sellaista joka voisi kutsua käänteisenä ilmiönä joka tulee kaupan päälle.

Itse tulin siihen lopputulokseen (eilen illalla) että olen pohjimmiltaan ja sisimmiltäni "yksiavioinen". Eli vaikka olen vuosia sitten eronnut niin en vain kykene, kokeiltuani ottaa uuden kumppanin rinnalleni. Se jotenkin tuntuu petokselta entisen aviomieheni vastaan, kenen kanssa on todella hyvät välit vielä tänäpäivänä.
Kenties meillä on jokin prosessi vielä kesken. Jos hän kuolisi tai löytäisi uuden itselleen, niin kenties silloin voisin harkita.

Joten, jään rauhassa odottamaan aikoja jolloin olen sisäisesti myös valmis uuteen. Nyt keskityn muihin asioihin ja jätän tämän asian muhiutumaan.

Ei siinä mitään. Oli hauskaa niin kauan kun kesti  Wink Grin

« Viimeksi muokattu: 21.06.2016 06:36:31 kirjoittanut Avicii » tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1117


Profiili
« Vastaus #145 : 21.06.2016 09:54:57 »

No nyt heitit niin vaikean kysymyksen että en osaa sanoa.

Itse ajattelin niin että ajatus uudesta avioliitosta ja uusi mies on nyt niin kaukainen ja vieras asia etten ole valmis siihen vielä. Kuvittelin että olen mutta kokeiltuani niin en ole. Joten tuskin tulen koskaan menemään uudestaan naimisiin.

Se mikä olen havainnut ihmisissä ja omassa itsessäni että kun menee tuolla tukka putkella harvemmin jää miettimään onko enää mitään ns pyhää vaan kaikki revitään auki ja raiskataan, näin jykevästi sanoen.

Itse koen että kahden ihmisen välinen rakkaus on pyhää ja sitä ei saisi rikkoa, ei ulkopuolisten taholta eikä parin kesken jos ovat onnellisia ja voivat hyvin keskenään.

Että jossain kulkee ns raja. Mutta kun houkutuksia on niin monenlaisia tänäpäivänä että kyllä siinä aika luja pitää olla ja tarkkaan miettiä mihin lähtee mukaan ja mikä sopii sitten omalle luonteelle parhaiten.

Tässä vapautuvassa yhteiskunnassa on paljon hyvää mutta kyllä se käänteinen puoli on sitten ihan yhtä kurjaa katseltavaa.

Kenties tässäkin asiassa jokin kultainen keskitie on hyväksi.

tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1117


Profiili
« Vastaus #146 : 21.06.2016 13:45:46 »

Kaunis ajatus vaikkakin vierastan tuota sillä en koe olevani eryitsen henkevä noin niin kuin muuten  Smiley

Itse asiassa en tiedä onko tämä viimeinen kerta täällä, en kylläkään vierasta ajatusta tulla uudestaan mutta paremmilla lähtökohdilla sitten kiitos  buck2 Grin
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1117


Profiili
« Vastaus #147 : 23.06.2016 08:44:54 »

Piti tulla tarkentamaan että meillä on ex kanssa hyvin harmooninen yhteys, se ei sisällä mitään romantiikkaa tai seksuaalisia virikkeitä. Hyviä ystäviä ollaan ja tunnetaan toinen toisiamme niin hyvin että yhteistyö sujuu todella hienosti.

Syy että en halua enää kumppania itselleni tai mitään satunnaista seuraa on luonnollinen valinta minulle. Kun pääsin ajatuksesta eroon että en enää haaveile ja kaipaa kumppania niin sisäinen rauha laskeutui.

Olen tietyn tien itselleni valinnut ja tässä kohtaa se tuli hyvin luonnollisesti, ei mitään itkupotku raivareita, ei mitään dramatiikkaa tai suuria uhrauksia tunteita. Vaan hyvin luonnollinen ja itsestään selvä asia.

Voi hyvin elää ilman kumppania ja ilman seksiä. Mulle nämä eivät koskaan ole olleet minulle niin tärkeitä että en ilman niitä kykenisi elämään. Kyse ei ole mistään tukahduttamisesta tai kieltämisestä, vaan luonnollinen osa minua.
(Toki ajoittain tuntuu hieman että kaipaisi jonkun siihen viereen mutta se tunne menee nopeasti ohi.)

Olen saanut paljon hienoja kokemuksia elämäni aikana, elänyt täysillä ja mennyt tukkaputkella että tällainen rauhoittuminen ja asioiden uudelleen järjestäminen, sisäisyyttäni kuunnellen tuntuu hyvin rauhoittavalta ja luonnolliselta.

En tiedä mitä elämä tuo tullessaan ja elään nyt päivä kerrallaan tyytyväisenä sillä sisäisesti tiesin tämän tulevan eteen.

Katotaan mitä se elämä nyt tuo tullessaan  smitten
« Viimeksi muokattu: 23.06.2016 08:47:03 kirjoittanut Avicii » tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #148 : 22.07.2016 12:53:57 »

Ihmisten tapa säälitellä meitä sinkkuja on ihan järjetön. Vähän sama kuin olisi pahoillaan jonkun puolesta ettei tällä ole syöpäkasvainta. Ei pitkäaikainen suhde ole mitään onnea ja auvoa, vaan kovaa työtä, joka ei välttämättä ole sen arvoista:

Ne ihmiset joille tavoitteena on onnellinen perhe-elämä saavat varmaan aikansa pidettyä kokoon kursittuna vaikka minkälaisen perhehelvetin kunnes velat ja syrjähypyt ajavat parit lopulta eroon, minkä jälkeen mies alkoholisoituu asunnottomaksi siltojen alle ja naisesta tulee leipäjonoista ruokansa hankkiva yksinhuoltaja.

Että tällaista nämä säälittelevät imbesillit oikeasti toivovat,

tallennettu
0000
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 9



Profiili
« Vastaus #149 : 23.07.2016 15:44:10 »

Ihanaa luettavaa!

Nuorempana sitä ajatteli, että on vain yksi prinssi, jonka kanssa elää elämänsä onnellisena. Nyt en ajattele lainkaan näin. Elämä tuntuu niin suurelta mysteeriltä, johon ei ole tulkinnallisia avaimia. Ihmissuhteet tuntuvat melkoiselta suhdesopalta. Välillä on vaikeaa ymmärtää, mikä on karmaa ja mikä omaa valintaa, välillä hyvää ja välillä huonoa.

Ensimmäinen mies oli huumorintajuinen ja rento. Oli kiire parisuhteeseen, kun luulin, että näin sen kuuluu mennä. Oli huono itsetunto ja jotenkin pelko siitä, että jää yksin. Suhde oli lopulta aika raskas taival, monien kriisien sävyttämä, vaikka alku oli lupaava. Huomasin liiton aikana, että liian erilaisia ihmisiä ollaan.

Sitten ihastuin erääseen mieheen aivan jalat alta tyylillä. Hänkin ihastui minuun, mutta oli varattu. Emme voineet tavata tai syventää tietämystämme toisistamme, kuin etäisesti. Tunteet paloivat suurella liekillä ja sitten se loppui liialliseen tunteiden ja epätietoisuuden aihauttamiin riitoihin ja typerään rönsyilyyn. Lopulta jäi vain palaneet sillat. Outoa on, että vieläkin useiden vuosien jälkeen näen hänestä unta välillä. Yhdessä unessa suutelimme ja toisessa jopa rakastelimme. Mikähän ihmeen juttu sekin on. Kehittääkö mieli omat vastineensa ja hyvittelynsä arkitodellisuudelle ja luopumiselle. Tuntuu, etten vieläkään ole päässyt ihastumisen tunteista eroon, mitä tuo mies minussa herätti. Ihmeellistä hommaa.

Olen nykyään kuitenkin uudessa parisuhteessa ihan toimivassa ja onnellisessa, vaikka tuo edellinen tulinen ihastus välillä tulee mieleen.  Mieheni on henkinen ja keskustelemme paljon syvällisesti. Tunteet ovat olleet alusta asti hillitympiä ja maanläheisiä. On toki erotiikkaa ja henkistä yhteenkuuluvuutta paljon. Ei tarvitse yrittää olla muuta kuin on.

tallennettu
Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11
  Tulostusversio  
 
Siirry: