Äänestys
Kysymys: Nousevamerkkisi?h
Oinas - 9 (1.7%)
Härkä - 15 (2.9%)
kaksonen - 36 (6.9%)
rapu - 53 (10.2%)
leijona - 82 (15.7%)
neitsyt - 58 (11.1%)
vaaka - 64 (12.3%)
skorpioni - 76 (14.6%)
jousimies - 65 (12.5%)
kauris - 31 (6%)
vesimies - 21 (4%)
kalat - 11 (2.1%)
Äänestäjiä yhteensä: 477

Sivuja: 1 ... 11 12 [13] 14 15
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nousevamerkkisi  (Luettu 136965 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #180 : 03.12.2008 20:42:59 »

Katsoin muuten kaikki kuvat lävitse tuolta Ajatuksen antamalta sivustolta. Jonkun verran siellä näyttää olevan virheitä, esim. Adolf Hitler on tiettävästi AC-Vaaka eikä AC-Skorpioni ja Angelina Jolie ja Elizabeth Hurley kuuluvat AC-Rapuihin eivätkä AC-Jousimiehiin.

Astrothemestä tai joltain muulta luotettavalta kannattaa tarkistaa syntymäkartat.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6602


Profiili WWW
« Vastaus #181 : 03.12.2008 23:42:19 »

kun te tuolla aiemmin vänkäsitte näkyykö  askendentti ennemin vai myöhemmin,
niin ainakin omalla kohdalla kokisin että se on ollut koko ajan mukana kuin peräpukama,
johtuen ehkä siitä että:
 aurinko skorpioni on vain 8 asteen päässä  askendentti:lta,
eli proge  aurinko esmes on hyvinkin pian saavuttanut syntymänousun,
 askendentti jousimies,
 jupiter aspect_opp uranus tekee  askendentti:lle aika tarkan t-ristin,
eli oma  jupiter planeetta mukana kuviossa koko ajan,
 kuu kuunsolmu  :leijona:on aika tarkassa kolmiossa  askendentti:lle,
 kuunsolmu ei heitä kuin 5 minuuttia kolmiosta,
eli olen ilmeisesti  ilmentänyt solmuani jo vauvakuvissa "nyrkkiäni puiden"?
opin varhain kävelemään,lukemaan ennen koulua,
nuoruuteni liftasin ympäri maata,
kävin maapallon toisella puolella,
ja nyt olen tuolla kasvatus/opetusalalla,ja kouluun taas,
kaikki  jousimies:stä,
proge  askendentti kauris:kin sopi/sopii kuvioihin työntäyteisenä,vastuullisena,
mutta sitäkin olen ilmentänyt jo lapsuudesta,
 saturnus  vesimies aspect_sex askendentti jousimies
tuostako johtunee että tuolta linkistä viehättää suunnattomasti nämä  askendentti kauris  aurinko vesimies miehet?

Mannisella oli hyvä jaottelu näistä nousuista,
lähinnä synt.vuorokauden mukaan,
uskottavat (meikä aamusyntyinen) mut vaikeesti lähestyttävät,(Koivisto)
helposti lähestyttävät (iltapv synt.)muttei niin uskottavat,(Ahtisaari?)
ja sitten ne ihan omaa elämäänsä elävät "taiteilijarentut" (yösyntyiset)
ja
sitten oli näitä "eksoottisia" nousuja esmes  vesimies kalat oinas?
muistaakseni,
mutta että nousulla on väliä,jos olet puiston penkillä juopottelemassa porukalla,
niin poliisisetä korjaa ekaks sen "vähemmän uskottavan" talteen,
jostakin se vaan "paistaa" tuo  askendentti,
 vaikka tilanne ois kaikille sama niin kohtelu ei ole

eikös se "horos cope" tarkoita "tarkkaile tuntia"
eli sillä perusteella tämä syntymätunti ois hyvinkin merkittävä,
ja itsellä se liittyy peräti elämänpolkuunkin (10)
ja kymmenes tunti kun eka kerran rääkäsin tähän maailmaan

niin ja piti lisäämäni myös Mannisen kommentti,
että  askendentti on myös se kohta kartasta,
mikä asettaa meille rajat,
ja tämäkin pitää itsellä paikkansa,
liikunnallinen  jousimies ei ole enää kympin urheilija polvivamman jälkeen
« Viimeksi muokattu: 03.12.2008 23:51:34 kirjoittanut nikki » tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #182 : 04.12.2008 01:10:30 »

Viisaita joriset Nikki  :Smiley. Minäkin vain tsestäni sitä Leijonaa löydän niin paljon  :Smiley. Mihin ryhmään minä kuulun syntymäaikani suhteen, kun se on tasan 12:sta  Grin
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #183 : 04.12.2008 09:59:48 »

Katsoin muuten kaikki kuvat lävitse tuolta Ajatuksen antamalta sivustolta. Jonkun verran siellä näyttää olevan virheitä, esim. Adolf Hitler on tiettävästi AC-Vaaka eikä AC-Skorpioni ja Angelina Jolie ja Elizabeth Hurley kuuluvat AC-Rapuihin eivätkä AC-Jousimiehiin.

Totta, hyvä huomio. Angelina Jolien olen minäkin ymmärtänyt kuuluvan Rapu-nousuisiin. Tosin huomasin, että kun Angelinan kuvaa klikkaa, niin saa näkyviin lisätietoa, joissa sanotaan mm. "Born Angelina Jolie Voight Jun. 4, 1975 (usual time given is 9:09 AM or 29° Cancer rising), Los Angeles, California 118W15 34N03", eli tässä kyllä kerrotaan, että yleisin aika on tuo Rapu-nousuinen. Kuitenkin kuvan vieressä lukee: "LR vote: Sagittarius rising" - eli olisiko tuo LibraRising-sivusto jotenkin "äänestänyt" hänet Jouskari-nousuiseksi? Pääsivulta nimittäin kun klikkaa kohtaa Celebrity horoscopes, niin sielläkin on tällainen huomautus:

"Note: It is a common practice for many celebrities to change or modify not only their names, but their birth data as well. All of the charts presented here and elsewhere should be viewed with caution or suspicion. You're only true guide is your knowledge or expertese of astrology. If a chart does not "feel" right then it probably isn't, no matter how many sources say it is."

On siis hyvin mahdollista, että jaottelu onkin tehty sivuston tekijöiden mutu-tuntumalla eikä välttämättä yleisimpien syntymäaikojen perusteella...kannattaa siis tosiaankin tarkistaa ajat, joskin tuokin on ihan hyvä pitää mielessä, ettei mihinkään aikaan välttämättä voi 100 % luottaa, kun on julkimoista kysymys. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #184 : 04.12.2008 10:15:28 »

opin varhain kävelemään,lukemaan ennen koulua,
nuoruuteni liftasin ympäri maata

Sama pätee myös minuun, keskitaivas jousimies ja tosiaan se väljä jupiter aspect_con aurinko. Maapallon toisella puolella en ole käynyt vielä, mutta aikomus on - ja opiskelujen pariin olen itsekin palannut taas. Nousu-Kauriin olen kuitenkin myös kokenut kulkeneen mukana "aina", vaikkei se progressioilla ehkä itselläni yhtä selkeästi selitykään. Itse asiassa prog. AC:ni on siirtynyt Vesimieheen jo ollessani noin 3-vuotias ja ehtinyt sieltä kouluaikana Kaloihin ja Oinaaseenkin. Prog. MC tosin siirtyi Kauriiseen yläasteella ollessani ja on siellä edelleen, että jotain voi tietysti senkin piikkiin laittaa. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Lizzy
Vieras
« Vastaus #185 : 04.12.2008 17:18:19 »

Kylläpä taas heräsi paljon ajatuksia tuosta Nikin hyvästä kirjoituksesta.

Minä taidan olla sitten se helposti lähestyttävä, mutta ei niin uskottava iltapäiväsyntyinen.
Mutta Ahtisaarikin sai Nobelin rauhanpalkinnon joten tällaisten  kauris tunnustusten kauttako iltapäiväsyntyistenkin uskottavuus ja todelliset taidot ja tiedot sitten pääsee näkyville ja oikeuksiinsa?
Uskottavuus kasvaa ihan oikeasti tittelin myötä eikä se ole iltapäiväsyntyisten kohdalla mikään vitsi?

Nousu-rapuna kotiko minulle asettaa sitten ne rajat? Siltä on ainakin tuntunut. Minulla on progekarttakin ollut pitkään samoilla linjoilla kuin rx karttakin. Proge mc tosin on vaihtunut jo  kalat

proge aurinko vaihtaa merkkiä  kauris ensi vuonna. Tuoko sekin sitä uskottavuutta sitten? Nousumerkki vaihtui muistaakseni vähän päälle 30 vasta  leijona Silloin vapautuu viimeistään kodin rajoituksista ja aika näyttää osaamisensa koko maailmalle?
tallennettu
Tulikukka
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 250



Profiili
« Vastaus #186 : 04.12.2008 19:48:29 »

Olen aurinko neitsyt ja nouseva jouskari. Välillä tuntuu että olen ihan sekaisin näiden kahden aika erilaisen puolen kanssa ja niissä on melkoinen yhteensovittaminen!

Toisaalta äärettömän tarkka asioissa ja toisaalta täysin hällä väliä.  Grin Riippuu sitten ihan asiasta ja fiiliksistä, kumpi merkki määrää miten toimitaan ja reagoidaan.  :Smiley
tallennettu

We have got two gifts,that we should use as much as possible:
the sense of humore and the imagination.
The imagination replaces that what we are not and the sense of humor
helps us to accept that what we are.
suski7
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 474



Profiili WWW
« Vastaus #187 : 07.12.2008 08:28:01 »

Ajatus :"Kyllä, täytyy tunnustaa että lievää kotkamaisuutta löytyy minunkin nenästäni.  Ja "korkeat" tai erottuvat poskipäät pistän myös AC-Kauriin piikkiin. Eräs asia, joka myös usein Kauriiseen liitetään, on kuulas iho - itselleni oli hieman uusi asia tajuta, että omakin ihoni voi jonkun mielestä olla "kuulas" - parikin ihmistä on sanonut näin. Omasta mielestäni olen vain kalpeanaama (onneksi ykköshuoneen Mars tuonee niitä pisamia kesäisin).  Ja tyyliä ei todellakaan tule helposti muutettua, joskus ihan itseänikin ärsyttää, kun sitä vaan ei "osaa" muuttaa esim. kampaustyyliään, vaan jämähtää aina siihen vanhaan. Kauris-puoleni tykkää klassisesta, mutta Vesimies-puoleni pitää sentään huolen siitä, ettei mennä ihan tätilinjalle."

hih...no täytyy myöntää taas, ihan kuin itse olisin kirjoittanut...tuulen halkojaa löytyy, voisin puolet antaa jollekin rapu-nousuiselle...ja valkonaama olen itekin, en edes rusketu vaikka kuinka olen yrittänyt. Kuulautta kehuvat kosmetologit ja rypyttömyyttä. No, minä vaihdan tyyliä sen mukaan mikä sattuu iskemään ja yleensä väärinpäin. Kun gooteista ei vielä tiedetty mitään, minä laahustin pitkän mustan takkini kanssa ja värjäsin tukkaa mustaksi. Sitten halusin takaisin vaaleaksi mutta oranssihan siitä tuli, kuljin sitten se väri päässä jonkun aikaa (punk keksittiin vasta sen jälkeen.... coolsmiley)
Nyt olen vähän rauhoittunut, ja palaillut aikuisen gootin tyyliini, yritän välttää liian mustaa, mutta se vaan on mielestäni joka paikkaan sopiva...tungen myös pinkkiä tai viininpunaista etten olisi kävelevä haamu. Hiukset ovat pitkät valkoiset ja piikkisuorat (lapsena minulla oli luonnonkiharat) .Ja tietenkin ihailen tummahiuksisia, helposti ruskettuvia immeisiä (suom! olen siis kade)
Itse asiassa minulle on sanottu, että olen "rohkea" pukeutumisessani, mutta miten toi nyt pitäisi ottaa... idiot2
tallennettu

sun+mer+ven+nep skorppioni
asc kauris
mon kalat
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #188 : 08.12.2008 12:28:08 »

En ole yhtään ascini  vaaka näköinen, pikemminkin nousukauriin, mutta Pluton proksimiteetti saattaakin teettää kummia. Ainoa selkeä nousuvaakajuttu on pakkomielle vaatteisiin ja sitten etteivät ihmiset juuri koskaan saa oikeaa ensivaikutelmaa ja myöhemmin hämmästelevät asiaa hölmösti. :Smiley
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #189 : 09.12.2008 06:43:35 »

miltä nousu-vaa'an pitäisi sitten näyttää.

Vaikkapa Bill Clinton ja Britney Spears ovat erittäin tyypillisiä ko. nousumerkin edustajia.
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #190 : 09.12.2008 11:20:12 »

Jep, nousu-Vaa'alla näyttäisi olevan sellaiset pehmeälinjaiset, "harmoniset", ehkä pyöreähkötkin kasvot. Näin ainakin noiden em. esimerkkien lisäksi myös parilla kaverillani. Ja sellaista tiettyä miellyttävyyttähän Vaaka nousussa tuo ulkoiseen habitukseen.

En muuten tiedä, onko myöhästely yleinen Vaaka-ominaisuus, mutta muistelen, että aiheesta on joskus foorumilla keskusteltu. Pahimmat tuntemani myöhästelijät ovat juuri Vaaka-nousuisia tai Vaaka-aurinkoja. :Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #191 : 10.12.2008 14:55:45 »

mutta kyllä  vaaka piirre on minusta ehdottomasti myös korostuva älyllisyys/älykkyys....ainakin minun kokemuksella  vaaka merkkinä ihmisissä liittyy juuri siihen ja usein myös niihin minun puute-alueisiin kuten tekniikka, insinööritiede ja matematiikka, sekä kauppatiede...ja juuri sen takia olenkin sen laittanut merkille havaitessani ihmisiä jotka tekevät minulle vaikeaselkoisia asioita ihan työkseen tai opiskeluikseen Undecided Grin

Juu, Vaa'an voi ilman merkkinä yhdistää älyyn ja sellaiseen abstraktiin hahmotuskykyyn, erityisesti, jos kartta muutenkin sitä tukee. Työkaverinakin on insinööri-Vaaka. Smiley

Tuo Saija Palin voisi ollakin nousu-Vaaka. Monestihan Vaaka liitetään myös kauneuskilpailuissa menestyneisiin - onhan se venus:n merkki.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #192 : 10.12.2008 15:16:33 »

Minulla on muutamia nousuvaaka naisystäviä ja kyllä heistä paistaa sellainen viehättävyys, naisellisuus Smiley
tallennettu
marix
Astro-nauttija
****
Viestejä: 834



Profiili
« Vastaus #193 : 10.12.2008 16:30:55 »

mä luulin et siinä ei oo mitään hyvää syntyä nousuvaa'aks mut sitä mä kai saan sit kiittää naamastani. se yhistettynä jousimiehen flirttiperseeseen.. Wink

kuinka paljon nouseva merkki voi heittää jos arvaa syntymäkellonajan tai arvaa vaan et 12:00?
tallennettu

aurinko , jupiter , uranus ja neptunus jousimiehessä
merkurius kauriissa
kuu vesimiehessä
askendentti ja mars vaa'assa
venus , pluto ja saturnus skorpionissa
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #194 : 11.12.2008 11:52:18 »

kuinka paljon nouseva merkki voi heittää jos arvaa syntymäkellonajan tai arvaa vaan et 12:00?

Aika paljon. Kuumerkinhän voi usein varmistaa ilman syntymäaikaa, koska kuu ei vaihda merkkiä kuin parin päivän välein, mutta askendentti voi vaihtua ihan minuuteissa - riippuu syntymäpaikasta ja vuorokaudenajasta. Tietyt merkit myös nousevat tietyillä leveysasteilla kauemmin kuin toiset. Karttaohjelmilla voi tietysti kokeilla eri syntymäaikoja ja katsoa, mikä merkitys on vaikkapa vartin tai puolen tunnin heitolla suuntaan tai toiseen.

Tuota klo 12 aikaa käytetään ihan yleisesti kartoissa silloin, kun tarkka syntymäaika ei ole tiedossa. Tällöin kuitenkin kartta kannattaa tehdä ilman akseleita ja huonerajoja, koska ne eivät todennäköisesti pidä lainkaan paikkaansa. Astro.comissa se onnistuu valitsemalla karttaa tehdessä ajaksi "hour: unknown".
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Sivuja: 1 ... 11 12 [13] 14 15
  Tulostusversio  
 
Siirry: