Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: rakkauden ilmaiseminen  (Luettu 30785 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
selkälokki
Vieras
« : 23.11.2005 22:45:50 »

Tämä on minulle aika utopinen alue.
Tällaisena aika viileän tuntuisena ihmisenä kaipailen teidän neuvojanne.
Enkä tässä tarkoita sitten sellaista miehen ja naisen välistä eroottista rakkautta, vaan sellaista kiintymystä ja välittämistä ihmisten välillä muuten.

Miten sen siis voi tehdä?
Miulla on montakin ihmistä työpaikalla ja ystävissäni, joista pidän kovasti ja tunnen sellaista tietynlaista rakkautta, mutta en osaa enkä pysty ilmaisemaan sitä.
En osaa halata, enkä taputella ja se, että arvostan tosissani jotain ihmistä, on tosi vaikea ilmaista.
Ja tilanne on sama kumpaakin sukupuolta kohtaan.
Miesten kohdalla ehkä vielä vaikeampi, koska en halua, että kukaan käsittäisi väärin.
Kertokaa edes, onko täällä ketään muuta yhtä "tunnevammaista"! Undecided
« Viimeksi muokattu: 23.11.2005 23:15:59 kirjoittanut selkälokki » tallennettu
manjaana
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 66



Profiili
« Vastaus #1 : 23.11.2005 23:27:26 »

Tämä on minulle aika utopinen alue.
Tällaisena aika viileän tuntuisena ihmisenä kaipailen teidän neuvojanne.
Enkä tässä tarkoita sitten sellaista miehen ja naisen välistä eroottista rakkautta, vaan sellaista kiintymystä ja välittämistä ihmisten välillä muuten.

Miten sen siis voi tehdä?
Miulla on montakin ihmistä työpaikalla ja ystävissäni, joista pidän kovasti ja tunnen sellaista tietynlaista rakkautta, mutta en osaa enkä pysty ilmaisemaan sitä.
En osaa halata, enkä taputella ja se, että arvostan tosissani jotain ihmistä, on tosi vaikea ilmaista.
Ja tilanne on sama kumpaakin sukupuolta kohtaan.
Miesten kohdalla ehkä vielä vaikeampi, koska en halua, että kukaan käsittäisi väärin.
Kertokaa edes, onko täällä ketään muuta yhtä "tunnevammaista"! Undecided

Tuo kuulosti pahasti miun vesimies tutun tyyliltä, tunteita on vaikka muille jakaa, mutta kun ei osaa, eikä saata niitä tuoda julki.. Cry Cry

Olen kuullut, että sitkeällä opettelulla vois omalla kömpelöllä tavalla oppia niitä tunteita näyttämäänkin hiukan.. smitten

Itse oon sellai tunteellinen älämölö, et oma neuvo olisi, että harjoittele jonkun luottohenkilön kanssa, itseasiassa peili on oikein hyvä... Wink
tallennettu

Aurinko härkä
Kuu oinaassa
venus kaloissa
ASC leijona
DC vesimies
MC oinas
Sininen rytminen myrsky
Vesi-Jänis
sawotar
Vieras
« Vastaus #2 : 23.11.2005 23:29:08 »

Heips selkälokki Smiley Rakkauden ja hyväksymisen voi osoittaa pelkällä hymylläkin  smitten ei aina tarvitse halailla tai taputella olalle ja voihan sitä tokasta ja kiittää hyvästä työstä tms...sehän on jo rakkautta kun hyväksyy ja antaa toisen olla sitä mitä se on..ja naiselle kun sanoo että Kiitos kun olet olemassa ja arvostan sinun huolenpitoasi  smitten et kuule arvaakkaa miten se sanoina jää sieluun sointumaan, mä itse ainakin olen valmista kamaa kun mieheni sitä sanoo crazy2  smitten
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #3 : 23.11.2005 23:30:38 »

Lainaus
tunteita on vaikka muille jakaa, mutta kun ei osaa, eikä saata niitä tuoda julki..

Jep, juuri niin. Ihan tosi pakahduttava olo välillä rinnuksissa (mitenköhän sydänchakrakaan oikein jaksaa sitä), mutta en saa sanaa suusta. Embarrassed
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #4 : 23.11.2005 23:32:39 »

Hei sawotar, tuo lause : "Kiitos kun olet olemassa", kuulostaa muuten aika kivalta....
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #5 : 23.11.2005 23:33:05 »

pienellä sanalla..pienellä teolla...siitä se lähtee... smitten
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #6 : 23.11.2005 23:35:05 »

Hei sawotar, tuo lause : "Kiitos kun olet olemassa", kuulostaa muuten aika kivalta....

Tuohon sanaan mahtuu melkein koko rakkauden skaala..ajatteleppa sitä kun itse esim. kuulet sen sinulle sanottavan Wink erittäin kunnioittava lauseena smitten
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #7 : 23.11.2005 23:36:33 »

Niin juuri, ja se käsittää ihmisen sellaisena, kuin hän on omana itsenään. smitten
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #8 : 23.11.2005 23:46:08 »

Ja sen sanan voi sanoa sukupuoleen katsomatta..ystäville..sukulaisille ja rakkailleen ja kenestä välittää, eikä synny väärinkäsityksiäkään Wink
tallennettu
Faust
Vieras
« Vastaus #9 : 24.11.2005 00:00:00 »

Hehehehhehe...... Olen pirullisen oikullinen rakkausasioissa, hihihihihiiii....
tallennettu
manjaana
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 66



Profiili
« Vastaus #10 : 24.11.2005 00:27:37 »

Hei sawotar, tuo lause : "Kiitos kun olet olemassa", kuulostaa muuten aika kivalta....

Pieni on kaunista..  smitten

Itseään voi muuttaa vain pienin askelin ja silloinkaan ei varmaan sitä ihan ominta voi hirveästi muuttaa, tai niin mie sen ajattelen.. Smiley
tallennettu

Aurinko härkä
Kuu oinaassa
venus kaloissa
ASC leijona
DC vesimies
MC oinas
Sininen rytminen myrsky
Vesi-Jänis
Dorian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 155


ylämäkialamäkiylämäkialamäki


Profiili
« Vastaus #11 : 24.11.2005 07:19:28 »

Eihään tuo mitään tunnevammaisuutta ole, vaan tyypillinen suomalainen tapa käyttäytyä...   2funny

Jotenkin vaan ylisanat ja kaikkien kaulaileminen ei istu suomalaisen ihmisen käyttäytymiseen.  Lips Sealed Omituista. Samaan olen törmännyt jaappanin asujainten kulttuurissa. Vaikka Kurosawan elokuvista hassuhkon kuvan saakin...  crazy2

Arkipäivän huomaavaisuus ja justiin nuo pienen pienet sanaset, ne tekevät elämästä kevyemmän .  smitten
tallennettu

aurinkokalat kuuneitsyt askendenttijousimies venusoinas marskalat merkuriuskalat jupitervesimies saturnusvesimies uranusleijona neptunusskorpioni plutoneitsyt
Keltainen Planetaarinen Aurinko,Vesitiikeri, Hirvi,Lehmus,
Sekopää uglystupid2
David Brown
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #12 : 24.11.2005 11:18:40 »

En puhu enkä pussaa. Ainakaan yleensä, koska joudun jatkuvasti varomaan itseäni ja ylläpitämään hillitöntä itsekuria jotten vaikuttaisi päättömältä kahelilta. Mutta jos aitoja tuntemuksia jotakuta kohtaan on niin teen sen kyllä selväksi. Mulla on kumminkin kanssaihmisiä kohtaan normaali kunnioitus, ja jos joku tekee palveluksen niin kyllä velvollisuutenani on kiittää. Tongue
tallennettu
Aniara
Vieras
« Vastaus #13 : 24.11.2005 11:50:55 »

Huomenta Selkälokki!

Minä olen ollut ihan samanlainen!
Nyt olen alkanut rentoutua hiukan ja uskallan joskus jopa koskea jotakuta. Grin
Itsestäni tuntuu yleensä kivalta kun joku halaa minua, mutta olen ollut hyvin arka halaamaan takaisin.

Mutta jotenkin itsen työskentelemisen kanssa etenemisen myöstä olen huomannut tulevani vähitellen spontaanimmaksi osoittamaan ihmisille että pidän heistä.
Useimmiten siihen riittää hyvin jo rehelliset sanat ja avoin katse.

Kun saa itseluottamusta enemmän ja työskentelee vanhoja asoita lävitse, mm. sen, miten omassa lapsuudenperheessä on osoitettu myönteisiä tunteita, alkaa myös oma toiminta vapautua.

Minusta kuulostaa siltä että sydänchakrasi on avautumassa ja se haluaa jonkin vanhan tukoksen itsestään pois, koska se oireilee... Wink
tallennettu
Saana
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 29



Profiili
« Vastaus #14 : 24.11.2005 13:16:28 »

Meikäläisen on myös vaikea ilmaista tunteita (varsinkin vastakkaiselle sukupuolelle)....sanat on tulemaisillaan useasti, mutta jotenkin nielaisen ne ja jälkikäteen minua kaduttaa ja päätän, että seuraavalla kerralla sanon....mutta sama tilanne toistuu  Cry
Helpompaa on kirjoittaa toiselle, että mitä tuntee häntä kohtaan...esim. tekstiviestillä.
Omat vanhempani eivät juuri tunteita näyttäneet, joten osittain ainakin se juontaa sieltä opitusta mallista.

Välillä itseänikin ärsyttää  tickedoff aivan suunnattomasti, kun on niin hemmetin jäyhä  ja 'tunteitanäyttämätön' pölkkypää  idiot2 että miksei sitä voisi reippaasti sanoa mitä ajattelee...kun kuitenkin on tunteita "pullollaan"...että tuota juu... :Smiley
tallennettu

Aur Neitsyt
Asc Skorpioni
Kuu Leijona
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: