Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: rakkauden ilmaiseminen  (Luettu 30783 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
hurma
Vieras
« Vastaus #45 : 01.01.2006 21:15:23 »

En osaa ilmaista rakkautta. Varsinkaan vastakkaiseen sukupuoleen. Jos tunnen vetoa pelkään sitä tunnetta ja lopuksi hylkään ihmisen.

Tämä on vaikea asia elämässä, koska sitä on aina yksin.

Tälläkin hetkellä on vain yksi ihminen jota rakastan ja jolle voin rehellisesti sanoa sen.
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #46 : 01.01.2006 21:19:17 »

Tuo kuulosta aika tutulta Hurma!
Uskon, että asiassa voi edistyä, ainakin tämänpäiväisen perusteella...
Mutta toki on vielä paljon edistymistä, jotta pystyisin ylipäätään avoimesti näyttää välittämiseni.
Tsemppiä vaan Hurma siulle!
tallennettu
hurma
Vieras
« Vastaus #47 : 01.01.2006 21:21:01 »

Niin mutta tulee aina niin tyhmä olo jos tunnustaa ettei olekkaan niin pystyväinen ja onkin tunteikas..

Sitten pelkää että se toinen jättää siihen  eikä saakkaan vastatunteita. Sama ongelma on niin seurustelu kuin ystävyys suhteissa.
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #48 : 01.01.2006 21:23:14 »

Minä taas rakastan kaikkia ja nimenomaan selvinpäin, olen vain vähän tyly ilmaisemaan sitä. Grin
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #49 : 01.01.2006 21:26:16 »

Lainaus
Niin mutta tulee aina niin tyhmä olo jos tunnustaa ettei olekkaan niin pystyväinen ja onkin tunteikas..

Sitten pelkää että se toinen jättää siihen  eikä saakkaan vastatunteita. Sama ongelma on niin seurustelu kuin ystävyys suhteissa.
niin, siis tavallaan torjutuksi tulemisen pelko??

ehkä se on ollut sitä samaa mullakin ja onkin monissa kohdin.
Ehkä se on sitten vasta sitä todellista vahvuutta, kun uskaltaa olla haavoittuva..(?)
Uskaltaa laittaa itsensä likoon....Ottaa ikäänkuin riskejä.
tallennettu
hurma
Vieras
« Vastaus #50 : 01.01.2006 21:30:50 »

Niin se onkin vahvuutta. Itellä on vaan niin paljon kokemuksia hylkäämisestä , että vahvana tulee aina tuommonen pelkuruus esiin.

Eiköhän sitä ajan kanssa eteenpäin mennä. Tai jos vaikka löytäs jonku yhtä sitoutumispelkosen ihmisen rinnalleen. Smiley
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #51 : 02.01.2006 16:40:14 »

coolsmiley
                  En ota kantaa, kysyn vaan!   Wink

                  Jos ei pelkääkkään hyljätyksitulemista, vaan antaa " toiselle "
                  mahdollisuuden " hyljätä ", siis ilman pelkoa esim. kasvojen
                  menetyksestä.
                 
                  Jos syy oli vaikka karmallinen, niin päästikö silloin irti!  Cry


                 
« Viimeksi muokattu: 22.01.2006 14:48:54 kirjoittanut Kotkansilmä » tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
selkälokki
Vieras
« Vastaus #52 : 02.01.2006 16:53:29 »

Tjaah, mielenkiintoinen näkökulma...
On kai se mahdollisa noinkin. Huh
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #53 : 05.01.2006 01:39:59 »

Tjaah, mielenkiintoinen näkökulma...
On kai se mahdollisa noinkin. Huh

 coolsmiley   Eikö vaan !

                     Entä jos sittenkin olisimme, jotenkin monimutkaisimmissa

                      suhteissa toisiimme kuin Keho yrittää kertoa ? ?



                       
« Viimeksi muokattu: 22.01.2006 14:49:19 kirjoittanut Kotkansilmä » tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #54 : 05.01.2006 12:07:06 »

Lainaus
Niin se onkin vahvuutta. Itellä on vaan niin paljon kokemuksia hylkäämisestä , että vahvana tulee aina tuommonen pelkuruus esiin.

Minulla on ihan sama ongelma. Olen kokenut hylkäämistä, hyljeksimistä ja hylätyksi tulemista aivan liikaa ja herkkänä ihmisenä pienikin negatiivinen asia jättää minuun suuret arvet. Kyse ei ole ainoastaan parisuhteesta, vaan yleensä toisten ihmisten hyljeksimisestä. Sitä on aina kokenut itsensä riittämättömäksi ja tarpeettomaksi, joka heijastuu nykyiseen elämääni mm. sillä, etten osaa ystävystyä ihmisten kanssa. Pelkään hylkäämistä niin paljon, että hylkään muut ennen kuin he hylkäävät minut.

Nykyinen herrani on aivan eri luokkaa kuin kaksi aikaisempaa, mutta silti en voi sille pienelle pelolle mitään, että "entäs jos tuleekin taas ero?! Jos minut jätetään taas? Etten riitä hänelle, ärsytän häntä, olen huono tyttöystävä?"
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #55 : 05.01.2006 14:00:30 »

coolsmiley
                 NYYH. minuun ei kukaan halua ystävystyä.  Cry

                    Kiss Hylkään kuitenkin.   2funny


                     
« Viimeksi muokattu: 22.01.2006 14:49:51 kirjoittanut Kotkansilmä » tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
koppi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 148


Profiili
« Vastaus #56 : 20.03.2014 22:56:00 »

Kaikki mitä tässä aiheesta on kirjoitettu on varmasti totta ja siten mallikelpoista luettavaksi. :Smiley
Tunne-elämältään terveellä ihmisellä on kyky vastata teoistaan omantuntonsa kautta ja moraalikäsityksensä perusteella. Sukuvietti on varmasti se alue millä suuremmat törmäykset tapahtuvat. Sosiaalinen vietti on myös tärkeä ja joskus hankala toteuttaa ilman törmäilyä ja sitten tulee vielä itsesäilytysvietti joka saattaa olla nukkumassa ja saa ihmisen tekemään aivan päättömiä tekoja jopa terveytensä uhalla. Rakkauden tunnustaminen muodostuu esteeksi korkeasti moraalisella ihmisellä jolloin mahdollinen rakkauden kohde on tavoittamattomissa joko naimisissa ja siten kiellettyä riistaa ainakin moraalisesti tuomittavaa on rikkoa avioliiton koskemattomuus.Niin vain tapahtuu liiankin usein kun rakkaudeksi luulemansa HIMO saa vallan ja siten erheytymään tekemään aviorikoksen. Todellisena syynä on vain irtipäässyt sukuvietti ja seksuaalisen mielihyvän tavoittelu, jolla ei ole mitään tekemistä todellisen rakkauden kanssa.
Jokainen ihminen toivoo tulevansa hyväksytyksi ja rakastetuksi sekä haluaa kuulua ryhmään ihmisiä joilla on sama sävel. Sitten saakin huomata että pomoileminen joukoissa saa muut ihmiset vastarintaan ja samassa hetkessä on olemassa vain entistä enemmän riitaa ja toraa porukan keskellä kun jokainen vuorostaan haluaisi olla pomona yhtä aikaa.Tappeluhan siitä syntyy Rakastavien veljien ja sisarten välillä jolloin jokaisen tekee mieli erota riitoihin kallistuneesta joukosta. Angry Sad Undecided Cry crazy2 tickedoff uglystupid2
 Lopultakin seuraa itsensä henkilön tärkeän vietin tunnustaminen että itsesäilytysvietti nostaa päätään ja sanoo Johtajapässin perässä ei kannata hypätä samaan rotkoon mihin tämä viilettää oikopäätä. idiot2 crazy2 uglystupid2 tickedoff
 Itsensä pelastamiseksi joukkotuholta ja omalle mielenterveydelle on parempi kasvattaa luonnettaan eroittamaan viettien seasta ne asiat joissa ei toinen osapuoli joudu liiemmälti kärsimään eikä itsekään kärsi. Wink angel Cheesy
 Näiden edellämainittujen viettien ryöstäytyessä irti. Sukuvietin, sosiaalisen vietin ja itsesäilytysvietin tarkka vatulointi voi pelastaa monilta haaksirikoilta elämän polulla ja vain TODELLISEN RAKKAUDEN TUNNUSTAMINEN TEKEE ONNELLISEKSI. Kun Rakastat sydämmestäsi toista ihmistä se on molemminpuolista ja siten paljon helpompi tunnustaa ilman sanojakin. Himolla ja viettien hillittömällä tyydyttämisellä ei ole mitään tekemistä todellisen RAKKAUDEN KANSSA. Opettelemalla sanomaan Minä Rakastan sinua on se voima joka saa vuoretkin siirtymään kunhan sen sanoo vain ja ainoastaan tarkoittaessaan sitä. smitten smitten smitten
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #57 : 21.03.2014 11:47:46 »

Rakkauden tunnustaminen muodostuu esteeksi korkeasti moraalisella ihmisellä jolloin mahdollinen rakkauden kohde on tavoittamattomissa joko naimisissa ja siten kiellettyä riistaa ainakin moraalisesti tuomittavaa on rikkoa avioliiton koskemattomuus.Niin vain tapahtuu liiankin usein kun rakkaudeksi luulemansa HIMO saa vallan ja siten erheytymään tekemään aviorikoksen.

Juuri kukaan ei luule himoa rakkaudeksi, mutta erittäin monet luulevat rakastumista rakkaudeksi ja jopa päättävät suhteen kun se menee luonnollisesti ohi 6-18 kuukauden kuluessa, jolloin itse asiassa vasta pitäisi alkaa se varsinainen rakkaus. Rakastuminen on kuitenkin todella voimakas hormonimyrsky joka vaikuttaa sekä kehoon että mieleen. Sen muuten saa aiheutettua itselleen myös ilman mitään tekoja, ihan vain ajattelemalla rakastuneita ajatuksia toisesta riittävän pitkään aikaa. Tästä syystä pidän itse tiukkaa linjaa sikäli, että en ikinä haaveile/fantasioi oikeista elävistä ihmisistä joita kohtaan arkipäivässäni. Mielikuvitusihmiset sopivat paremmin haaveiluun.  Wink

Varsinkaan ei kannata siis haaveilla varatuista oikeista ihmisistä, ellei halua joutua tilanteeseen jossa haluaa houkutella itselleen petollisen puolison, sillä jos se on  valmis pettämään nykyistä puolisoaan, se on valmis pettämään myös kaikkia tulevia puolisoitaan.

Aviorikos on käsitteenä muuten jo vanhentunut muissa kuin herätyskristillisissä ja muissa fundamentalistisissa piireissä. Salavuoteudesta ei ole enää 1900-luvun alun jälkeen annettu rikostuomioita.  Grin

Ote wikipediasta:
"Naimattomien henkilöiden välinen seksi dekriminalisoitiin vuonna 1926. Tuolloin kuitenkin jätettiin rangaistavaksi raskaammanlaatuinen salavuoteus eli se, kun naimattomien välinen sekaantuminen on tapahtunut väärinkäyttämällä valta- tai auktoriteettisuhdetta tai naisen turvatonta tilaa.  Naimisissa olevien henkilöiden osalta avioliiton ulkopuoliset seksisuhteet säilyivät rikollisina vuoteen 1948, jolloin huorinteko poistettiin kokonaan rikoslaista."

(http://fi.wikipedia.org/wiki/Aviorikos)

Minä kolmannen polven kastamaton pakana en edes usko avioliittoon  instituutiona, mutta pidän kyllä silti näppini erossa varatuista ja tässä on se ainoa syy minkä vuoksi ja sillä on tekemistä vain ja ainoastaan sen varatun ihmisen moraalin kanssa: Jos hän olisi valmis pettämään puolisoaan minun kanssani, en minäkään koskaan voisi luottaa häneen. Puolisoaan pettämään valmis ihminen on vain niin epäluotettava ihan perustavanlaatuisella tavalla, että hän ei kiinnosta minua kumppanina, vaikka muut ominaisuudet olisivat kuinka kiinnostavia.

Mutta VAIN se aviossa oleva ihminen on luvannut puolisolleen uskollisuutta. Minä en sen sijaan ole niin kirkon kuin maistraatinkaan tiloissa suorittanut mitään seremoniaa jossa olisi tehnyt lupauksen pitää näppini erossa varatuista ihmisistä. Tällä perusteella on aivan yksinkertaista nähdä se, että loogisesti vain aviossa oleva puolisoaan pettävä on tehnyt moraalittoman teon eli pettänyt lupauksensa puolisolleen. Sinkku joka ryhtyy varatun kanssa mihinkään ei tee minun maailmankatsomuksessani mitää moraalitonta,  koska hän ei ole tehnyt lupausta kenellekään ettei sellaista tekisi. Onhan se hänen tekonsa toki hölmö, epäsolidaarinenkin jos ajatellaan että pitäisi olla varattujen parisuhteista solidaarinen (ja se taas on puhdas mielipidekysymys) ja tavallaan myös itsetuhoinen, koska ei se petturipuoliso luultavasti hänellekään ole uskollinen. Mutta sana 'moraali' on jotain mikä on asiallinen käyttää vain sen varatun osalta joka on pettänyt puolisolleen antamansa lupaukset.

Komppaan sitä, että ihan itsensä takia pitää pitää näpit irti varatuista, mutta pääasiallinen syyllinen on aina se varattu ihminen itse. Aina. Ihan joka kerta. Aivan yksin. HÄN on se joka on tehnyt lupauksen olla uskollinen kun on liiton solminut. Hän on täten ainoa, jolla on velvotteita pidättäytyä suhteista muiden kanssa.  Naimaton ihminen ei ole luvannut kenellekään mitään, joten  hän ei riko mitään lupausta. Aviossa oleva vieraissa käyvä sen sijaan rikkoo lupauksensa puolisolleen.

« Viimeksi muokattu: 21.03.2014 14:09:24 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
 
Siirry: