Sivuja: 1 ... 238 239 [240] 241 242 ... 272
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2084383 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #3585 : 29.06.2015 09:21:10 »

Henki ohjaa unissakin kun se on meissä itsessä, se alitajunta joka moittii ja sättii itseä ...

Se alitajunta joka moittii ja sättii ei ole henki tai sielu meissä. MInusta sellainen toiminnallisuus on luultavimmin mielen automatiikan kommenttia ihmisen tekemisiin ja saa luonteensa kunkin ihmisen mielen sisällöistä, eli ihmisen käsityksistä siitä mikä on oikein ja hyvää ja mikä puolestaan on moitittavaa ja alle hänen oman minimivaatimustasonsa.

Luulen myös että sättimisen ja moittimisen osuus kaikista unisisällöistä vaihtelee hyvin paljon ihmisten kesken...

alitajunta on yhtä kuin henki ja sielu, sitä kautta meitä ohjataan Smiley Ei minulla ollut mitään syytä sättiä itseäni, se oli siis unta.. ja olen myös ymmärtänyt sen kun sielunpolulle se johti..
tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #3586 : 29.06.2015 22:05:58 »

Minulla oli taas melko mieleenpainuva uni:

Olin lapsuudenkotini isoimmassa huoneessa, jota sanottiin "saliksi". Olin tullut jostain juomingeista tms.. Siellä oli Aaro/Eero Salkkareista, joka persoonana kiehtoi minua niin etten halunnut vielä mennä miesystävänä luokse kotiin. Tiesin, että Aaro/Eero voi olla jotenkin epäluotettava, siinä oli tiettyä vaaran tuntua tilanteessa.

Kaksi ikkunaa oli auki ja Aaro/Eero meni seisomaan ikkunalaudalle ja jotenkin tajusin sanattomasti, että hän uhkasi hypätä. Minua ei kuitenkaan kiinnostanut hänen mahdollinen kuolemansa. Hän muuttui yhtäkkiä puiseksi ja putosi maahan, maassa hän oli kuitenkin ihmislihaa. Sitten tuli kaksi sutta, jotka raatelivat Aaron/Eeron sisälmykset, siis hän ei ollut enää ihminen vaan raadeltu susi.

Tajusin, että sudet pääsisivät toisesta ikkunasta, jos en laittaisi sitä äkkiä kiinni. Ehdin juuri laittaa sen kiinni, susi oli ohuen lasin takana, mutta silti tunsin oloni turvalliseksi. Nämä sudet lähtivät lopulta tiehensä lumihankeen, olivat isoja ja vaaleanruskeanharmaita, todellakin villipedon näköisiä.

Ihmiset unessa kuvaavat yleensä omia ominaisuuksia ja luonteenpiirteitä.. joten voisit kysyä itseltäsi haluaisitko olla jotain noista ? Mitkä ovat niitä asioita unessa joista et pidä ? Vaarako kiehtoo tai kiinnostaa? Juotko kenties liian usein ? Oletko mielestäsi luotettava?
Ja nyt pohdi näitä asioita varsinkin edellisen parin päivän tapahtumien kautta, oletko siis toiminut ikävästi jotain ihmistä kohtaan jollain tavalla tai onko noita piirteitä näkynyt negatiivisesti muille?
Huoneet kuvastavat elämän eri puolia ja erilaisia asenteita ja vaikka unessa oli eri henkilöitä niin muista, että unessa nähtynä ne kuvastavat juuri sinun luonteenpiirteitäsi tai sitä mitä haluaisit olla... lähtökohtana kuitenkin aina sinä, ei se toinen ihminen. Lapsuudenkoti on Sielun asuinsija joten symboloi unennäkijää kokonaisuutena.
Ikkuna on yleensä huono enne, se voi kertoa siitä, että haaveesi eivät toteudu, ikään kuin menevät taivaan tuuliin joten haluatko jotain asiaa.. silloin mieti askel kerrallaan mitä sinun pitäisi tehdä jotta pääset tavoitteisiin myös. Hyppääminen tai sen mahdollisuus kuvaa tulevaisuuden esteitä ja susi unessa varoittaa kovista ajoista.. Eläimen pelkääminen viittaa heikkoon itsetuntemukseen. Sisälmykset kehottavat penkomaan jonkin asian pohjia myöden. Auttaako edeltävät asiat kertomaan mikä on asia mikä pitäisi penkoa jotta itsen on hyvä olla ?
Jos olet tehnyt paljon kaikkea niin kehotan lepäämisen taitoa minkä myötä tekee parempia valintoja. Koit kuitenkin olosi unessa turvalliseksi niin rauhallisesti hyvä tulee. Eläimet unessa tarkoittavat usein henkilökohtaisten kykyjen käyttöön ottamista ja valjastamista minkä myötä voi olla kyse tiedostamattomasta energiasta josta olet tulossa tietoiseksi. Voi olla, että jotain tuodaan tietoosi mutta nuo muutamat kohdat eivät tue sitä vaan paremminkin oman itsen tutkinta voisi olla kyseessä joten mieti päivää ennen unen näkemistä, sieltä löytyy vastauksia.. Unia ei pidä pelätä mutta ne kertovat kyllä itsestä, tässä kun on sielu mukana niin voisi mieltää niin, että jotain olisi hyvä ymmärtää. Jos olisi niin, että liikaa opiskellut henkisiä asioita niin silloin päästää kuukaudeksi irti niistää jotta löytää tasapainon tmv. Jotain omasta toiminnasta siis pitäisi löytyä unta edeltäviltä parilta päivältä. Jos et keksi niin unohda koko juttu kun asia laitetaan paikoilleen jos tarvetta siihen on. Wink Dont worry, kaikkea ei tarvii ymmärtää Smiley
tallennettu
johanna
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 86


Profiili
« Vastaus #3587 : 01.07.2015 07:59:13 »

Kirjoittelen edelleen uniani muistiin ja juttelen unista usein tyttäreni kanssa. Välillä tuntuu siltä, ettei hän edes jaksa kuunnella, kun niistä höpötän :Smiley Kunnes, hän eräänä päivänä tokaisi, että "Äiti, sun unet on kyllä kehittyneet tässä matkan varrella!" Eli on hänelle sittenkin jotain jäänyt mieleen Smiley

Asiaan...Näin pari yötä sitten hyvin voimaannuttavan/voimakkaan unen, jossa olin Japanissa ja ihailin aivan uskomattoman henkeäsalpaavaa ja kaunista maisemaa ikkunasta. Meri, taivas ja luonto siinä ympärillä näyttivät todella kauniin vaaleanpunaiselta. Katselin tätä upeaa näkyä japanilaisen pitkän miehen kanssa, joka seisoi vasemmalla puolellani. Aloin itkeä, koska näky oli vaan niin upea, ettei mitään rajaa smitten

tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1311



Profiili
« Vastaus #3588 : 01.07.2015 16:15:00 »

Josko tähän saisi avausta...

Olin jossain kylillä ja tekemässä lähempää tuttavuutta erään miehen kanssa, jota en fyysisesti tiedä tuntevani, mutta jonka olemassa olosta tiedän. Se meni nopeasti fyysiseksi ja tuota pikaa hän makasi jossain oven suussa reporankana. Minä nostin kytkintä, pukeuduin ja livahdin tieheni, kun tuon miehen veli, jonka paremmin tunnen, yhytti minut ja vei omiin "käyttötarkoituksiin", joita veli virottuaan häiritsi. Eniten jäi kuitenkin häiritsemään se, että suutelin molempia alaspäin, vaikka ovat minua pidempiä todellisuudessa.

Sen verran olen katsellut uniesi kehitystä, että tästä ei voi kuin iloita! Uskallat imeä itseesi toimeenpanevaa voimaa silloin kun se on tarjolla.
Tämä uni kertoo varsin osuvasti minäsi kehityksestä. Vihdoin olet siten vahva, että unessakin katsot toisia alaspäin.
Unet ovat täynnään symboleita.
Tässä kerrotaan, kuinka et ole enää altakatsoja, vaan määräät itse elämästäsi ja tekemisistäsi. Bravo!!!

 smitten Cheesy  :Smiley

Kiitos t.touhula  smitten
Tuli juhannuksena "pyyntö" pitää viikon ajan unipäiväkirjaa ja tuon unen jälkeen en ole muistanut unistani mitään, vaikka tiedän niitä nähneeni. No, ehkä asia tuli selväksi näillä unilla  angel

Tai sitten ei, vannomatta paras Wink

Olin aloittanut opiskelun jossain ja hommannut tilavan asunnon, johon olin ottanut kämppikseksi jonkun tytön. Hän kuitenkin pisti heti tilaisuuden tullen ranttaliksi ja sain häätää hänet pikaisesti. Hän jäi pakkaamaan kamojaan, minä lähdin jonkun miehen luo ja epäilin, että tyttö pistää paikat remonttiin, ellen mene vahtimaan. Kun pääsin perille, tyttö tuli hymyillen roskapussin kanssa vastaan ja otin sen häneltä pahaa aavistaen. Pussista lehahti heti keltainen lintu siivilleen ja hetken mylläämisen jälkeen myös punainen ja olin aivan raivona tytölle, lähdin puhelin kädessä soittamaan, mutten tiennyt olisinko soittanut poliisille vai mihin. Mies tuli rauhoittelemaan ja tyttö ilmeisesti katosi, linnut lentelivät ympärilläni ja samassa muuttuivat pieneksi pojaksi, aivan vauvaksi, jota kohtaan tunsin valtavaa rakkautta ja aloin heti hoitaa ja huolehtia. Opiskelut jäi Cheesy

Viimeisimpien tänne kirjoittamiesi unien toisintoa. Keltainen kertoo itsetunnostasi, punainen fyysisestä vahvuudesta, pieni poika samaa kuin aikuinen mieskin aiemmissa unissasi. Eli, kun uskalsit aloittaa uuden luvun elämässäsi - ottaa oma päätösvaltasi omaan käyttöösi ja tarttua töihin elämäsi järjestämiseksi oman mielesi mukaan, alkoi unikin muuttaa kaiken - symbolinsa. Pieni poika kertoo uusien asioitten / uuden alun olevan käsillä. Tartupa siis elämääsi oikein kaksin käsin ja lakkaa kokonaan kuuntelemasta toisten näkemyksiä sinun elämääsi nähden. Katsos: jos jätät tarpeelliset virheetkin tekemättä, olet ikuisesti toisten päätösten varassa.
 = Et sinä tyhmä ole.  
 Wink  smitten
Muista se!

No. Okei! Kyllä mielelläni rohkaisen sinua. Matkasi on ollut hieno!
« Viimeksi muokattu: 01.07.2015 16:16:41 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #3589 : 03.07.2015 16:41:12 »

En varmana kerro
tallennettu

.
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #3590 : 09.07.2015 13:30:11 »

Ömm.. eikös unia käytetä ihan vain ihmisen alitajunnan viestien tulkitsemiseen? Sen kaiken massan, mitä päivän ja elämän aikana sinne tallentuu tietoisen mielen ohittamiin asioihin. Ei siihen mitään epämääräisiä olentoja tarvita, ellei halua. Eli se olento on ihminen itse, jota sitten tietoisesti sama ihminen koittaa tulkita ja saada muilta myös näkökulmia, joiden ei tarvitse olla mitään ehdottomia totuuksia. Harmitonta tai siis kehittävää itsetutkiskelua kai sen on tarkoitus olla. Sama pätee astrologiaan jossain määrin.
tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #3591 : 09.07.2015 20:24:26 »

Mitä on ajattelu, energiaa, mistä se tulee ? Sitä onkin sitten yhtä vaikea selittää kuin alitajunnan tuottamaa unta mutta onko sillä merkitystä kun uniahan täällä tulkitaan ei sitä mistä se tulee  :Smiley
tallennettu
Kyllikki6
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #3592 : 10.07.2015 16:53:40 »

Vetiset unet kummastuttaa. Joku yö olin ajelevinani tämän kotikaupunkini laitamilla, jossa vesistö oli muokannut maisemat uuteen uskoon (todellisuudessa täällä on vain yksi joki/puro) ja isoimman rapakon ylitykseen oli lautta/lossi. Viime yönä naureskelin parvekkeellani, kun tuota pääkatua pitkin souteli joku (edelleen unessa)  2funny

Alanko rakentamaan arkkia? Vai tuleeko vain itku pitkästä ilosta ja pieru pitkään nauramisesta? Cheesy
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #3593 : 10.07.2015 17:51:33 »

Vesi liitetään muun muassa tunteisiin ja alitajuntaan. Lähtisin itse sitä kautta pähkäilemään asiaa. Että mitä nuo muut symbolit voisivat merkitä ja minkälaisia unen aikana tulleet tuntemukset ovat olleet. Tähän tyyliin esimerkiksi: tunne-elämäsi ja ehkä myötätuntosi on muuttunut, mutta näet, että sen laajentumisestakin selviää ja voi löytää jopa huumoria. Tai näet miten tunteiden muuttuminen voi vaikuttaa kokemaasi ympäristöön. Taikka niin, että vaikka näet pelottavan ja tuntemattoman tilanteen, niin pysyt kuitenkin itse tunteiden yläpuolella, silti ne kokien, mutta tasapainoisemmalla tavalla kuin pelon kautta.
« Viimeksi muokattu: 10.07.2015 17:54:39 kirjoittanut Ritsa » tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #3594 : 11.07.2015 21:48:10 »

Vetiset unet kummastuttaa. Joku yö olin ajelevinani tämän kotikaupunkini laitamilla, jossa vesistö oli muokannut maisemat uuteen uskoon (todellisuudessa täällä on vain yksi joki/puro) ja isoimman rapakon ylitykseen oli lautta/lossi. Viime yönä naureskelin parvekkeellani, kun tuota pääkatua pitkin souteli joku (edelleen unessa)  2funny

Alanko rakentamaan arkkia? Vai tuleeko vain itku pitkästä ilosta ja pieru pitkään nauramisesta? Cheesy

Jos ajatellaan, että vesi kuvaa omaa tunnepuolta johon pitäisi sukeltaa löytääkseen vastauksen mikä horjuttaa omaa tasapainoa / mieltä viime päivinä ennen unen näkemistä ?
Ihmiset unessa kuvastaa omia luonteenpiirteitä niin jos oli rauhallinen niin voisko olla niin, että olet kuitenkin tasapainossa koska uni ei nostanut pelkoja pintaan eli ollut uhkaavan oloinen.. ken tietää mutta uni vaikutti positiiviselta ja vastaus johonkin miettimääsi tunnepuolen asiaan löytyy sisältäsi. Tuolta tuo uni minusta vaikuttaa mutta mikä kolahtaa vastauksista sinulle, on lähinnä varmaan sitä koska vastaus löytyy omasta tunnepuolestasi tuon unenkin perusteella..
tallennettu
Lemmikki
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 137



Profiili
« Vastaus #3595 : 15.07.2015 19:06:51 »

Pitää kysyä, kun äitini oli nähnyt unen, että hän yhdessä isäni ( jo edesmennyt) etsi heidän kuolleen poikansa hautaa. Hautausmaalle oli menossa hyvin pitkä mustiin pukeutunut joukko. Isäni ja äitini etsivät veljeni hautaa mutteivat sitä löytäneet. Väkeä oli paljon liikkeellä hautausmaalla. Olivat jo menossa pois hautausmaalta ja sitten ymmärsivät etsineensä sitä kävelytien väärältä puolelta. Veljeni kuoli noin vuosi ennen syntymääni ja on ollut perheen puheissa aina mukana, ei ole unohdettu. Äiti pelkää, että olisi viesti hänen omasta kuolemastaan. Yritin nähdä positiivisesti mutten oikein osannut. Ehkä joku viisas täällä osaa? Kiitän jo etukäteen  smitten
tallennettu

Aurinko vesimiehessä/1. huoneessa
Nouseva jousimies, Deskendentti Kaksoset
Keskitaivas Skorpioni, Keskiyö Härkä
Kuu Jousimies/1. huone
Merkurius Kauriissa/1. huoneessa
Mars Oinaassa/3. huoneessa
Venus Kauriissa/1. huoneessa
Chiron Vesimiehessä
Noususolmu Skorpionissa, Laskusolmu Härässä
SSMoonSS
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 258



Profiili WWW
« Vastaus #3596 : 17.07.2015 10:12:36 »

Pakko on tänne laittaa pari yötä sitten näkemäni uni ku oli niin outo ja kummallinen  buck2 ;

Olin nykyisen poikaystäväni ja parin itselleni tuntemattoman tytön kanssa, jollain retkellä. Meitä oli siis kolme tyttöä ja yksi poika ryhmässämme. Muistan, että olimme sellaisella huvipurren (pieni) kokoisella veneellä jossain trooppisilla merillä seikkailemassa ja välillä muistan katselleeni meren pintaa laivan kannelta, mutta välillä muistan katselleeni meren pintaa taivaasta päin. Meri oli hyvin kirkasta ja näin siellä mustekalan lonkerot, jonka jälkeen kuvajainen vaihtui takas laivankannelle. Seuraavassa hetkessä muista olleeni ryhmäni kanssa jossain koulun tapaisessa paikassa täällä tropiikissa. Siellä sitten huomioni kiinnittyi outoihin koppakuoriaisiin ikkunalla ja heitin niihin muistaakseni kiven ja sen osuessa niihin ne alkoivat liikkua ja lisääntyä. Sanoin poikaystävälleni, että meidän varmaa täytyy lähteä täältä ja osoitin koppakuoriaisia, jotka vaan lisääntyivät. Menimme toiseen huoneeseen, jossa oli myös näitä koppakuoriaisia ja yksi porukkamme tytöistä otti yhden näistä sormelleen ja ihastui niihin silmittömästi. Emme saaneet häntä huoneesta pois vaan hän jäi sinne yksin, kun me muut poistuimme sieltä. Sen jälkeen luoksemme tuli joku talon henkilökunnasta ja minä kysyin, että mitä noi ötökät ovat. Hän vastasi, että ovat jotain täin tapaisia ja viihtyvät ilmavissa paikoissa myös ihmisen sisällä. Silloin sanoin poikaystävälleni, ettemme voi ottaa kaveriamme enää mukaan tämän vuoksi. Hän nyökkäsi. Silloin ystävämme tuli vielä kurkistamaan huoneesta, johon oli jäänyt, mutta palas heti takaisin. Sitten huomasin lattialla kaksi samaa koppakuoriaista makaavan selällään ja tässä vaiheessa uneeni ilmestyi koirani, joka kulki yhden koppakuoriaisen ohi, mutta osui siihen vähän. Tämän osuman johdosta se ko. koppakuoriainen poksahti ja sieltä rupes leijumaan jonkinlaisia pieniä eliöitä, jotka kävivät koirani kimppuun. Yritin auttaa koiraani siten että juoksutin sitä ovista sisään ja ulos ja yritin saada eliöt jäämään oven toiselle puolelle. Onnistuin, mutta sitten eliöt hyökkäsivät minun kimppuuni ja aloin huitoa. Sitten heräsin.

Jos joku pystyy tätä tulkitsee niin saa vapaasti tulkita. Alko kiinnostamaan niin paljon, että mitä tämä mahtaa merkitä vai olenko vaa tulos hulluks  Cheesy uglystupid2

-SSMoonSS-
tallennettu

Nouseva Skorpioni
Aurinko Vaaka
Kuu Kalat
Merkurius Skorpioni
Venus Skorpioni
Mars Rapu
Heart
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 106



Profiili
« Vastaus #3597 : 18.07.2015 09:11:40 »

Hei. Näin viime yönä unta että olin raskaana. Sitten lapsi jo ilmeisesti alkoi tehdä tuloaan ja synnyttäminen käynnistyi. Siihen sitten heräsin. En muista että olisin nähnyt vastaavaa unta koskaan aiemmin. angel
tallennettu
Magellan
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 87



Profiili
« Vastaus #3598 : 25.07.2015 15:13:29 »

Näin unessani punaisen ferrarin tmv urheiluauton, se oli parkkeerattu kadun viereen ja kadulla oli sikin sokin koffpäkistä pahvinpalasia. Muistan ihmetelleeni unessa sitä roskaamista ja olin aikeissa kerätä ne roskat, mutta en sitten kerännyt niitä kun ne eivät olleet minun eikä se urheiluautokaan.

Osaako kukaan sanoa mistä voisi kertoa?  :Smiley
Punainen (veren väri) merkitsee vaaraa.  Voimakas ja kesytön urheiluauto kuvastaa vastaavaa asennetta ja päätöksiä elämässä. Hylätty pahvi ehkä suunnitelmia jotka eivät toteutuneet. Olitko ehkä kiusauksessa käyttäytyä moraalisi vastaisesti? Tai tunnetko jonkun joka tekee niin?
Nämä tulkinnat netin uniraamatun avulla.
tallennettu
DeVante
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 60


Profiili
« Vastaus #3599 : 26.07.2015 16:38:54 »

Oli ristiriitatilanne joka ratkesi unen avulla.

Olisin saanut lähteä isäni kanssa lomamatkalle, tänään olisi ollut lähtö. Mutta kun ei vain tahtonut kiinnostaa, mutta toisaalta olisi ollut melkein velvollisuus.

Menneellä viikolla näin unta että olin autolla matkassa, ajoin sitä ja isäni istui etupenkillä. Takapenkillä istui aikoja sitten kuollut siskoni. Auto meinasi karata käsistä ja rekka tuli vastaan. Rekka pysähtyi pysäkille ja menin selittämään tilannetta että vahinko se oli eikä mitään tahallista. Rekka oli täysin valkoinen. Kuski muistutti kovin siskon vanhaa ystävää ja kättelin hänen kanssaan, kädenpuristus oli mielettömän voimakas. Hän käski kätellä toisenkin kerran ja sanoi että käytä voimaa, mies!!

Sillä aikaa isä ja sisko vaihtoivat autossa paikkoja ja lähtivät autolla ja jäin pysäkille. En ollut yhtään pettynyt ja näin tienviitan mistä päättelin että kotiin on ainakin 50 km matkaa. Oli vähän lunta, pakkasta muutama aste ja minulla aika kevyesti vaatetta yllä. Oli jokin neljän tien risteys ja autoja tuli ja meni jatkuvasti. Tie oli valaisematon eikä minulla ollut lamppua. Oikealla puolen oli huoltoasema. Lähdin kävelemään tien reunaa. Maisema oli hämärä, ei täysin pimeä.

Heräsin aika pian ja olin jotenkin yhtäkkiä unen jälkeen ehdottoman varma että en mene sinne matkalle kun en halua. Sitä ennen olin miettinyt ja miettinyt että mitä pitäisi tehdä.

Jotenkin vain tuli se mielikuva että isä menköön matkalle, minä en ja sisko lähti matkalle hengessä mukana, suojaamaan. Autolla muuten isä menee tuon reissunsa tehden, pitkä matka, naapurimaiden kautta.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 238 239 [240] 241 242 ... 272
  Tulostusversio  
 
Siirry: