Sivuja: 1 ... 222 223 [224] 225 226 ... 272
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2106661 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #3345 : 25.06.2014 10:51:56 »

Unet ovat alitajunan tapa käsitellä pelkoja. Kun pelkoja käsitellään unissa, ne haittaavat sitten vähemmän valve-elämää. Hyvä esimerkki tästä on se, että niillä naisilla jotka näkivät raskauden aikana eniten painajaisia synnytyksestä oli kaikkein helpoimmat synnytykset: kun pelot oli käsitelty jo etukäteen unissa, niin keho oli rennompi ja synnytys sujui sen vuoksi helpommin.

Sinunkin psyykesi siis haluaa ilmeisesti vain käsitellä pelkojasi ja olet onnekas myös siinä, että alitajuntasi ei naamioinut pelkojasi mihinkään valeasuun vaan kertoi pelot aivan selväkielisesti; pelko miehen petollisuudesta ja pelko arvaamattomia päihdeongelmaisia kohtaan.

Nämä unet siis ehkä saattavat toki tarkoittaa myös symbolisesti jotakin, mutta aivan yhtä hyvin ne voivat olla sitä että alitajuntasi työstää pelkojasi, jotta ne eivät sitten vaivaisi ja haittaisi elämää valvetilassa.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #3346 : 25.06.2014 11:26:49 »


Näin unta että luin jotain omaa tekstiäni, ja siitä olivat ä:n pilkut hävinneet.

Avattaressani komeilevan otuksen pikkuserkkukin kävi unessa. Tai no, se oli kyllä aika iso pikkuserkku, kunnon möhkäle ja aikeissa munia ihan just. Cheesy

Empä malta olla puuttumatta tuohon hauskaan muotoon 'avattaressani'.

Alkuperäinen sanskritin sana lienee 'avataara' (ava = alas; taara [tässä] = laskeutuva, tai jotain).

Enkun kielisissä teksteissä sana on "typistetty" muotoon 'avatar'. Suomalaiset lukijat ilmeisesti mieltävät
tuon kuuluvan samaan kategoriaan kuin esim. 'kuningatar', ja siksi taivuttavat sen samalla viisiin?

avatAra    m. descent, esp. of a deity from heaven, incarnation, appearance; a. {-rin}

 angel
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #3347 : 27.06.2014 15:30:25 »

Tässäpä parin viime yön unet lyhykäisesti... saa "tulkita" aivan vapaasti ken haluaa... Wink

Toissa yönä tein remonttia ja suursiivousta kotonani ja yläkerrassa oli tehty remontti ja laajennus. Olin sukulaisten ja perheenjäsenten kanssa alakerrassa, kun huomasin että välikatto alkoi kupruilla. Juostessani yläkertaan totesin, että katto vuosi yhdestä hyvin pienestä kohdasta ja hyvin vähäisesti, vaikka alakerrassa näytti tulvivan. Ämpäri vain vuotokohdan alle ja totesin, että paikataan katto ensi viikolla...

Viime yönä puolestaan olin jossain harmaassa ja alakuloisessa oppilaitoksessa pitämässä luentoa. Kuuntelijat olivat pukeutuneet harmaisiin ja istuivat hiljaa, minä itsekin olin apea ja puhuin monotonisella ja surullisella äänellä ... ja luentoni aihe oli masennus ja itsemurha.

Aurinkoista viikonloppua vain kaikille...
tallennettu

nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #3348 : 27.06.2014 19:31:57 »

Olet tehnyt remonttia, mutta välikattoon on kertynyt kosteutta jo pitemmän aikaa ja silti lykkäät sen korjaamista..
katto on kuitenkin olennainen rakennuksen kunnossa säilymisen kannalta.
Sinä, talo, siivoaminen, suku, lähipiiri, mikä silti mättää ja miksi?
Vuotokohta (yläkerta)  vie (ajatus-) energiaasi ja asian lykkääminen vielä enämpi.

Harmaus ja alakulo lie tätä  chiron rx  kalat aspect_tri saturnus rx  skorpioni ajan laatua.
Vasta oli lehessä itsemurhan tehneen miehen kuolinilmoitus ja velipoika kertoi toisestakin.
Itelläni tr  saturnus aspect_con venus (koko   skorpioni stellium) ja pikkasen niinku on ahistanu.
Konkreettisesti oon niittänyt Saturnuksen viitakkeella heinää poikki, ahistukseeni, hikipäissä,  mars leijona aspect_squ venus natal-kartalla.
Onko se   saturnus sulla 9 huoneessa luennoimassa ja yleisönä  chiron .n kansa?
tallennettu
Kyllikki6
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #3349 : 27.06.2014 19:44:56 »

Pyytäisin tähän tulkintaa:
Olin muuttanut lasteni kanssa kotipaikkaani, jossa asui vielä isoäitini (ja joka oikeastikkin asuu siellä), tosin jo melko heikossa kunnossa. Talossa oli tehty pientä pintaremonttia ja hänelle oli tehty huone verannalle, jossa hän makasi sairaalasängyssä. Ulkona oli hirmuinen myrsky ja menin hänen luokseen, otin kädestä kiinni ja hän katsoi minua ja nosti kätensä poskelleni, todeten että "oli niin paljon unelmia" tms. Minulle tuli järjettömän paha olo, laskin käden poskelta takaisin kädelleni ja oksettava olo hellitti.
Tuntuu, että näin tämänkin unen kahteen kertaan, kuten viimeaikoina monet "merkitykselliset" unet  Huh
Kiitos, jos joku viitsii avata tätä  smitten
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #3350 : 27.06.2014 20:02:16 »

Olet tehnyt remonttia, mutta välikattoon on kertynyt kosteutta jo pitemmän aikaa ja silti lykkäät sen korjaamista..
katto on kuitenkin olennainen rakennuksen kunnossa säilymisen kannalta.
Sinä, talo, siivoaminen, suku, lähipiiri, mikä silti mättää ja miksi?
Vuotokohta (yläkerta)  vie (ajatus-) energiaasi ja asian lykkääminen vielä enämpi.

Harmaus ja alakulo lie tätä  chiron rx  kalat aspect_tri saturnus rx  skorpioni ajan laatua.
Vasta oli lehessä itsemurhan tehneen miehen kuolinilmoitus ja velipoika kertoi toisestakin.
Itelläni tr  saturnus aspect_con venus (koko   skorpioni stellium) ja pikkasen niinku on ahistanu.
Konkreettisesti oon niittänyt Saturnuksen viitakkeella heinää poikki, ahistukseeni, hikipäissä,  mars leijona aspect_squ venus natal-kartalla.
Onko se   saturnus sulla 9 huoneessa luennoimassa ja yleisönä  chiron .n kansa?


Heh.. eiku mulla on tr. saturnus tulossa takaisin  keskitaivas :lle  aspect_opp Ic ja radix  saturnus .. sekä samalla  aspect_squ Asc/ Desc -Akseliin...  crazy2

Minäkin kuulin muuten aamulla lähes heti herättyäni tänään yhden itsemurha- uutisen.. toivottavasti ei ollut tuttu kuitenkaan, vaikka tässä lähellä aamulla olikin tapahtunut  Undecided

Tuohon katon vuotamiseen olen onnistunut nyt vihdoin ilmeiseti tarttumaan, sillä olen konkreettisesti siivonnut täällä vinttejä ja heittänyt pois kaikenlaista roinaa jo kaksi jätesäkillistä ja polttanut myös papereita.. huomenna tupa täyttyy myös konkreettisesti sukulaisista, ja toivottavasti saan myös apulaisia projektiini
 smitten

Tr.  mars tulossa Venukselleni ja tänään oli Kuun Paluu vajaa tunti ennen UuttaKuuta... Toiveikkuutta tässä pikkuhiljaa kaipaisi jälleen elämään... Wink
tallennettu

nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #3351 : 27.06.2014 20:59:00 »

Kait se on tuo  uranus  oinas aspect_kvi saturnus rx  skorpioni energiana myös, keino ja halu vapautua jostain synkkyydestä.
Kuolinilmoituksen mies oli  skorpioni .
 
Joo, toiveikkuutta ja uutta energiaa toivoen ja toivottaen, itellä tr  mars aspect_con MC.
tallennettu
DeVante
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 60


Profiili
« Vastaus #3352 : 28.06.2014 21:44:33 »

Unet heittäytyneet hurjiksi viime aikoina, olen jahdannut jotain antilooppia juosten kahdessa eri unessa, toisessa sain sen kiinni kun heittäydyin sitä päin. Joku huuteli takaani kannustushuutoja että saat sen kyllä kiinni!! Ja siihen heräsin kun kädet olivat tiukasti tyynyn ympärillä. Smiley  Vaikka tuntui etten jaksaisi, niin voimaa löytyi.

Toinen oli kun olin isoäidin luona keittiössä ja siellä oli hänen siskonsa myös, juttelivat ystävällisesti keskenään. Tosielämässä eivät ole missään tekemisissä millään lailla, vanhat riidat estävät. Tunsin itseni unessa ulkopuoliseksi. Molemmat yhtä hymyä ja aurinko paistoi lasista sisään tosi kirkkaasti.

Tänään aamupäivästä nukahdin hetkeksi. Unessa menin keittiööni ja pöytä oli kadonnut, tuolit oli jäljellä. Muitakin esineitä puuttui. Yritin soittaa isälleni mutta puhelin teki vain kaikkea kummaa. Talossa oli tosi painostava tunnelma, tuntui että siellä oli jotain muutakin paikalla. Yhtäkkiä huomasin että tahdonvoimalla pystyin nousemaan ilmaan. Talossa on katto korkealla keittiössä. Nousin katonrajaan, kuulin omasta huoneestani jotain ääntä. Kuljin ilmojen halki sinne, sängylläni oli makaamassa mies mikä muistutti kauan sitten kuollutta isoisää. Muistan että pelotti, rukoilin suureen ääneen ja pyysin että henki poistuisi. Yhtäkkiä se sai helpottuneen ilmeen ja alkoi haihtua. Siihen heräsin, mutta kyllä kesti kauan ennenkuin pystyin rauhoittumaan.

Tällä hetkellä elän voimakasta elämänmuutosprojektia ja opiskelen uutta alaa ja siinä on omat kiemuransa. Jospa nämä tulevat siihen liittyen.
tallennettu
vaissat
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20


Profiili
« Vastaus #3353 : 29.06.2014 12:08:56 »

Osaako joku tulkita tätä unta: Olen matkustajana autossa tutulla tiellä, edellä ajaa kaksi autoa ja yhtäkkiä jokin iso säiliöauto kurvaa oikealta etummaisena ajavan auton päälle. Kummatkin edellä ajavat autot menevät täysin kappaleiksi mutta meille ei käy kuinkaan. Pysähdymme onnettomuuspaikalle ja maassa makaa pitkin poikin loukkaantuneita vaikertavia ihmisiä, en pysty menemään auttamaan heitä (muita apujoukkoja oli jo paikalla) vaan alan itkemään ja kävelen pois päin.

Olen viime aikoina nähnyt monta kertaa auto aiheisia unia. Joko en löydä autoani parkkipaikalta, se ei käynnisty tai se on varastettu. Nämä ilmeisesti meinaavat sitä että elämässä on jokin jumitilanne joka ei ota mennäkseen eteenpäin.
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1332



Profiili
« Vastaus #3354 : 02.07.2014 16:37:54 »

Osaako joku tulkita tätä unta: Olen matkustajana autossa tutulla tiellä, edellä ajaa kaksi autoa ja yhtäkkiä jokin iso säiliöauto kurvaa oikealta etummaisena ajavan auton päälle. Kummatkin edellä ajavat autot menevät täysin kappaleiksi mutta meille ei käy kuinkaan. Pysähdymme onnettomuuspaikalle ja maassa makaa pitkin poikin loukkaantuneita vaikertavia ihmisiä, en pysty menemään auttamaan heitä (muita apujoukkoja oli jo paikalla) vaan alan itkemään ja kävelen pois päin.

Olen viime aikoina nähnyt monta kertaa auto aiheisia unia. Joko en löydä autoani parkkipaikalta, se ei käynnisty tai se on varastettu. Nämä ilmeisesti meinaavat sitä että elämässä on jokin jumitilanne joka ei ota mennäkseen eteenpäin.

Voimavarasi ovat rajalliset elämässä etenemiseen,
mutta:
jokin iso voima (=säiliöauto, jolla unessa päällä polttoaine-kuorma ilmeisesti = sinulle voimavarastoa) raivaa esteitä tieltäsi. Ei siis syytä itkuun, muuten kuin elämän helpottumisen vuoksi onnesta.
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1332



Profiili
« Vastaus #3355 : 02.07.2014 16:40:30 »

Pyytäisin tähän tulkintaa:
Olin muuttanut lasteni kanssa kotipaikkaani, jossa asui vielä isoäitini (ja joka oikeastikkin asuu siellä), tosin jo melko heikossa kunnossa. Talossa oli tehty pientä pintaremonttia ja hänelle oli tehty huone verannalle, jossa hän makasi sairaalasängyssä. Ulkona oli hirmuinen myrsky ja menin hänen luokseen, otin kädestä kiinni ja hän katsoi minua ja nosti kätensä poskelleni, todeten että "oli niin paljon unelmia" tms. Minulle tuli järjettömän paha olo, laskin käden poskelta takaisin kädelleni ja oksettava olo hellitti.
Tuntuu, että näin tämänkin unen kahteen kertaan, kuten viimeaikoina monet "merkitykselliset" unet  Huh
Kiitos, jos joku viitsii avata tätä  smitten


Saat elämältä lahjaksi vanhaa viisautta. Samalla tietty nouset ikäpolvien ketjussa vanhemmalle tasolle.

Voimakas "myrsky" raivaa asioita elämästäsi. Sen jälkeen on pakko järjestellä ihan omin uudistunein voimin perusasiat kuntoon ja mieluisiksesi.

Uni myös kehottaa sinun viettämään aikaa enemmän raikkaassa ilmassa.
« Viimeksi muokattu: 02.07.2014 16:43:12 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
vaissat
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20


Profiili
« Vastaus #3356 : 02.07.2014 20:32:20 »

Osaako joku tulkita tätä unta: Olen matkustajana autossa tutulla tiellä, edellä ajaa kaksi autoa ja yhtäkkiä jokin iso säiliöauto kurvaa oikealta etummaisena ajavan auton päälle. Kummatkin edellä ajavat autot menevät täysin kappaleiksi mutta meille ei käy kuinkaan. Pysähdymme onnettomuuspaikalle ja maassa makaa pitkin poikin loukkaantuneita vaikertavia ihmisiä, en pysty menemään auttamaan heitä (muita apujoukkoja oli jo paikalla) vaan alan itkemään ja kävelen pois päin.

Olen viime aikoina nähnyt monta kertaa auto aiheisia unia. Joko en löydä autoani parkkipaikalta, se ei käynnisty tai se on varastettu. Nämä ilmeisesti meinaavat sitä että elämässä on jokin jumitilanne joka ei ota mennäkseen eteenpäin.

Voimavarasi ovat rajalliset elämässä etenemiseen,
mutta:
jokin iso voima (=säiliöauto, jolla unessa päällä polttoaine-kuorma ilmeisesti = sinulle voimavarastoa) raivaa esteitä tieltäsi. Ei siis syytä itkuun, muuten kuin elämän helpottumisen vuoksi onnesta.

No niinhän se tietenkin on! Tuota samaa mm. tarot-kortitkin lupaavat jatkuvasti, eli että elämä helpottuu ja ongelmat ratkeavat. Jes, kiitos!  Smiley
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1332



Profiili
« Vastaus #3357 : 04.07.2014 15:57:52 »

Unissa vettä ja ihmisiä rooliasuissa. Vesialtaisiin oli menossa milloin mitäkin eläimiä, norsuja, koiria, altaita oli useita enkä millään pystynyt seuraamaan osaako kaikki eläimistä uida vai pitääkö ne hakea ylös vedestä. Sukelsin itsekin altaaseen, mutta siellä olin vain veden ympäröimä enkä pystynyt mihinkään. Ollessani ulkona vedestä, poikaystäväni nosti altaasta elottomia sammakkokasoja, oksetti ja oksennus nousi kurkkuun asti.

Toisessa unessa kävelin ja puhuin hetken italiaksi roolihahmon kanssa. Rooli oli nuori tyttö, esittäjänä tunnettu näyttelijätär. Vastaan tuli paljon elokuvahahmoja, jotka tunnistin kaikki.

Kolmannessa unessa olin kotona. Joka puolella oli vettä ainakin polviin asti. Olin huolissani suvun lapsista, etteivät joudu veden varaan. Nostin yhden veljenpojistani vedestä pois. Oli veltto nukke (myös nuken kokoluokkaa), eloton. Serkkuni oli siellä ja muutakin sukua alkoi tulla sisään, pukeutuneena naamiaisasuihin.  


Tunteet rajoittavat sinua liikaa. Pistäpä ne aisoihin ja määritä milloin ja miten saavat vaikuttaa. Kohtuudella parempaan etenemisvauhtiin. Lycka till!  smitten smitten

Jatkan vastausta paremmalla ajalla.

Kuitenkin:
Katsopa miksi annat huolen toisista kuormittaa itseäsi, niin ettet pysty välillä mihinkään.
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
astronomus
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #3358 : 06.07.2014 08:58:33 »

Olipas ahdistava uni viime yönä.

Uutisissa ilmoitettiin, että meriveden pinta nousee 5 metriä. Kaikki mikä on siis alle 5 metriä merenpinnan yläpuolella peittyy veteen. Oli 5 tuntia aikaa ehtiä turvaan. (tuo numero 5 siis toistui useamman kerran) Aloin kauhuissani pakkaamaan omia ja lasten tavaroita. Vaikka olin kotona seinien sisällä, niin silti näin teille tulleet ruuhkat. Kaikki pyrkivät pohjoiseen.
  Ajattelin mielessäni, että viidessä tunnissa ei kauaksi ehdi, ja muistin, että tässä lähistöllä on suhteellisen korkea mäki. Sinne päätin pyrkiä jalan, koska autolla olisi turha yrittää sinne ruuhkan keskelle. Yritin hoputtaa miestäni, että nyt on pidettävä kiirettä. Mies otti kovin rauhallisesti, ja piti asiaa suurenneltuna. Yritin selittää, että ihan uutisissa siitä sanottiin, mutta mies vaan totesi, että ei tässä nyt oikeasti mikään kiire ole. Hänen mielestään minä aina ylireagoin kaikkeen, ja hän yrittää tehdä asioista sitten vähäpätöisempiä. Hänen mukaansa sinne mäelle ehtisi muutamassa tunnissa. Minä taas sanoin, että hän ehkä pääsee, mutta meillä on lapset ja matkalla voi kuitenkin sattua mitä tahansa.
  Jotenkin kuitenkin sain mieheen vähän vauhtia, ja pääsimme matkaan. Ehdimme juuri ja juuri mäen harjalle, kun näimme tulvaveden ryöppyävän kaupunkiin.

Tässä vaiheessa heräsin, koska se tunne, kun piti mies yrittää saada liikkeelle oli niin ahdistava. Olikohan tuo numero 5 jotenkin merkityksellinen, kun se siinä unessa toistui muutaman kerran?
tallennettu

aurinko harka  askendentti leijona  kuu vaaka
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #3359 : 06.07.2014 10:27:39 »

Luku 5 on  merkurius:n luku, viestiä, nopeutta ( elohopea metallinsa), onhan se jumalten sanansaattaja.
Luin sun toukokuun unen, jossa annoit ittes upota ja mietin mikä saa nyt reagoimaan toisin..tuli vaan mieleen.
Luku 5 sähköistää elämää, saa aikaan nopeita muutoksia.
Yöllä oli   kuu ( uni)  aspect_con mars (mies)  vaaka (jahkailee),
ja oli siinä Hekatekin tienhaarassa ja Ceres huolehtimassa. Asteissa about 21 - 23  vaaka.
En tiijä osuuko oppositioon sun Chironille 9 huoneessa, jossa on enneunetkin..........
Yks kaveri näki vastaavan unen (ilman miehen hoputtamista, liekö se sun pointti sitten, hankala saada yhteistyöhön, "ei oo sama suunta"?) vuosia sitten ja muuttivatkin sittemmin  vähän "ylemmäs" pohjoiseen eli se toi ainakin elämänmuutoksen.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 222 223 [224] 225 226 ... 272
  Tulostusversio  
 
Siirry: