Avautuisikohan seuraava seikka kuinka helposti ...
usein näen unissani taloja tai olen talon sisällä, ja
toistuvasti tulee eteen tilanne jossa yritän lukita ovia,
itse ollen joko sisällä tai ulkona talosta. Oven/ovet saan
kiinni, mutta en lukkoon .. vaikka kuinka yrittäisin, ovet
auki jäävät eli lukko ´ei pidä´... muutama yö sitten taas
kolmea eri ulko-ovea samassa porraskäytävässä yritin lukita,
eihän se onnistunut !
Olen hyvin vähän tulkinnut toisten unia (enkä koe omaavani mitään erityistä lahjaa tälle saralle), mutta minulle tuli mieleen, että ajatteletkohan olevasi liian avoin. Tuleeko sinun puhuttua usein sellaista mitä jälkeen päin kadut?
Et kertonut, että onko siellä oven takana jotain pelottavaa, vai miksi ne ovet on niin tärkeä lukita?
Kiitos kommentistasi astronomus ! Minä näen valtavan paljon unia, kirjaan niitä myös talteen.
Avoimuudesta, kyllä koen olevani jollain lailla hyvin avoin persoona, kuitenkin on salaiset asiat
joista täysin avoimesti vain kahdelle eri ihmisille kerron, en muille. En koe että jaan liikaa
tietoa, eli en jälkeenpäin kadu puhumisiani, en myöskään tekemisiäni. Siitä ei ole kyse.
Ovijuttu on kyllä jännä, ja toistuva, siksi siitä tänne kirjoittelin. Jotain suojeltavaa tai
kartettavaa ilmeisesti on, koska ovia pitää lukita. Nyt olin porraskäytävässä sisällä, kolmea
eri ulko-ovea yritin lukita .. kuka tai mikä sieltä oli sisään pyrkimässä .. ! Aikaisemmassa
unessani olen mennyt talosta ulos ja poislähtiessäni yrittänyt lukita oven, eikä onnistunut.
Käännän ja käännän lukkoa, ei tartu lukko kiinni .. mikä jäi jälkeen mitä piti varjella, ja
keneltä tai miltä.
Talot koen, että ne edustaa ihmistä itseään, kellarit alitajuntaa. Suvereenisti olen kulkenut
milloin talon kellariin, milloin noussut ullakolle. Unissani portaita on paljon, ja ikkunoita,
lasiseiniä. Joskus olen ulkona ollen nähnyt itseni kurkistelevan talon ikkunasta ulos, joskus
itse kurkistanut ulos, huomannut alemman kerroksen ikkunan olevan auki .. pitää käydä
sulkemassa. Jonkinlaista linnoittautumista .. ? Rajojen määrittelyä .. ?
Mielenkiintoista, kun ymmärtäisi uniensa viestin ...