Sivuja: 1 ... 104 105 [106] 107 108 ... 263
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2269453 kertaa)
0 jäsentä ja 12 vierasta katselee tätä aihetta.
astrofriikki
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1575 : 04.11.2010 09:41:44 »

Kävin unessa katsomassa vanhaa kotitaloani, joka oli vielä pystyssä.

Viereen oli rakennettu upouusi, hieno, iso omakotitalo, mitä
kävin ihastelemassa. Joku mieshenkilö tuli ihastelemaan myös taloa ja sanoi
minulle, että 'Lyödään hynttyyt yhteen ja muutetaan tähän ihastuttavaan taloon'.
En muista, että olisin tuntenut tuota miestä.

Mitä uni kertoi ? 
tallennettu

Aurinko - Kauris
Kuu - Härkä
AC - Jousimies
Metsänkeiju
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #1576 : 04.11.2010 10:53:34 »

HOPEA - Hopea on naisellinen metalli, sen sukulaisia ovat kuu ja raha. Sielun arvot ovat oikeassa järjestyksessä..

Minulle tuli tästä kaikesta mieleen, että jos olet menestynyt tai onnistunut jossain, mutta vähän häpeilet tai piilottelet sitä? Tai päässyt selkeästi elämässä eteenpäin? Tai sitten sisäinen arvomaailmasi on kaunistumassa ja avartumassa, mutta itse et uskalla tuntea iloa tai ylpeyttä sen kaunistumisesta?

Tai ehkä sinulle saattoi tulla muita ajatuksia unesi merkityksestä?

Herätti kyllä jotain ajatuksia, kiitos. Ehkä kengät vois kuvastaa myös jonkinlaista suojan etsimistä jollekkin idealle/tavoitteelle tms. Ne oli niin hassun pitkävartisetkin.. Smiley
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
SanctAstra
Astroholisti

Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib

Profiili
« Vastaus #1577 : 04.11.2010 13:22:32 »

Tuli muuten mieleeni, että näen välillä unia ihmisistä, joiden kanssa olen joskus ollut vain välillisesti tekemisissä, esim. samoissa juhlissa vieraana. Viime kesänä näin poikani sylikummin aviomiehen serkusta unta, enkä ole ollut tämän ihmisen kanssa missään tekemisissä, en edes vaihatnut yhtään sanaa. Sylikummin ja hänen miehensä häissä näin ensimmäisen kerran tämän serkku-miehen avovaimoineen. Unessa tuli selvästi ilmi hänen sukunimnsä ja se, että tällä oli pikkusisarus, niin kuin oikeasti onkin. Uni tapahtui Lapissa, josta hän on kotoisin.  Tässä unessa tämä mies kovasti halusi olla minun seurassani ja meillä olikin ihan mukavaa.

Kyselin seuraavana päivänä poikani sylikummilta näitä asioita ja kysyin vielä, oliko tämä serkku-mies eronnut, niin kuulemma oli. Juuri samana kesänä, kun unen näin.

Välillä näen unia ihmisistä, joiden kanssa en ole ollut kuin ehkä kerran tekemisissä tai pitkään aikaa en ole ollut tekemisissä. Viime yönäkin näin unta nuoresta miehestä, jonka tapasin käytännönjaksolla sairaalassa. Hän oli valmitumaisillaan ollut sairaanhoitaja.

Unessa mies oli käyttäytynyt homomaisesti, mutta oli kuitenkin minusta kiinnostunut. Jostain kumman syystä kuitenkin tiesin, ettei meistä olisi voinut tulla yhtään mitään. Olin varuillani tämän tyypin kanssa. Kuitenkin vietin aikaani hänen kanssaan.

:Smiley Homoja ja eronneita. Hyvät aiheet mulla öisin.
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Topaasi
Kohtuuastroilija
**

Because you never saw your eyes like I did...

Profiili
« Vastaus #1578 : 04.11.2010 19:16:35 »

HOPEA - Hopea on naisellinen metalli, sen sukulaisia ovat kuu ja raha. Sielun arvot ovat oikeassa järjestyksessä..

Minulle tuli tästä kaikesta mieleen, että jos olet menestynyt tai onnistunut jossain, mutta vähän häpeilet tai piilottelet sitä? Tai päässyt selkeästi elämässä eteenpäin? Tai sitten sisäinen arvomaailmasi on kaunistumassa ja avartumassa, mutta itse et uskalla tuntea iloa tai ylpeyttä sen kaunistumisesta?

Tai ehkä sinulle saattoi tulla muita ajatuksia unesi merkityksestä?

Herätti kyllä jotain ajatuksia, kiitos. Ehkä kengät vois kuvastaa myös jonkinlaista suojan etsimistä jollekkin idealle/tavoitteelle tms. Ne oli niin hassun pitkävartisetkin.. Smiley

Niin, voi se olla, riippuu paljon, koetko menestyneesi juuri jossain vai vasta odottavasi jotain menestystä jatkossa.

Pitkävartisille oli vähän vaikeaa lähteä etsimään mitään avainsanaa unisymboleista.  Smiley
Siksi juuri ajattelin ne varret vaatekappaleina, jotka peittävät jalkoja, jos jalka symbolina liittyisi sitten enemmän?

Tietysti "lapsen kengistä aikuisen kenkiin" siirtyminen tulee myös mieleen, en tiedä ikääsi, joten tulkinta voi mennä aika vituraan...  Grin
Mutta unennäkijänä itse varmasti parhaiten ymmärrät symboliikan.  smitten
tallennettu

Paina elämään kädenjälkesi, istuta Sieluusi siemen, joka ei Kuolemassakaan katoa. Tee matka Itseesi ja löydä kotiin. Hymy kasvoillasi kuole, Universumi syliin ota. Kuuhun ja tähtiin sukella. Kuiskaa syvin toiveesi, jos uskallat sylissäsi pitää vastausta.
Topaasi
Kohtuuastroilija
**

Because you never saw your eyes like I did...

Profiili
« Vastaus #1579 : 04.11.2010 19:32:55 »

Etsiskelin unessa kovasti vauvan kenkiä. Tosi pitkävartisia katselin, aika ränsistyneet ne oli, kirpparilla kun oltiin. Silti pohdin niitä koska tunsin Todella tarvitsevani vauvalle/lapselle kengät. Äiti lupasi unessa ostaa ne (mutta se onkin sellainen oikeastikin). Ne olivat vaaleat/hopeiset..

Haluaisinkohan siis jollekkin idealleni/haaveelleni kulkuvälineen, eteenpäin mennä..
Hassu oli se pitkävartisuus, ne "varret" oli sellaset puolilörpöt, ikäänkuin sukat kenkien jatkeena.
Mitähän hopea väri tarkoittaa..

e: "Hopea:
Näkymättömän hopeasäikeen sanotaan yhdistävän meidät “tuonpuoleiseen”. Hopea tyynnyttää tunteita ja hiljentää mielen. Hopea kirkastaa ajatuksia ja auttaa valitsemaan oikean suunnan. Sen vaikutuksesta asiat selkenevät ja ongelmat ratkeavat. Hopea laukaisee hermojännitystä ja edistää hormonitoimintaa."

.."kirkastaa ajatuksia ja auttaa valitsemaan oikean suunnan.." hopeiset kengät.. hmm.. :Smiley

Minäpä tutkin noita symboleja, ja nämä löysin kirjastani:

HOPEA - Hopea on naisellinen metalli, sen sukulaisia ovat kuu ja raha. Sielun arvot ovat oikeassa järjestyksessä. Miesten unissa on hopea aina hyvä enne, naisen olemuksen ymmärtämistä.

Hmmm.. Mielenkiitoista, sillä mullakin seikkaili viimeöisissä unissa hopea Cheesy Tosin kenkiä ei ollut vaan vahingoittuneiden pikkukalojen muodossa (:

KALA - Kala edustaa tiedottoman syviä kerroksia, koska se on kehityshistoriallinen esi-isö kaukaisesta menneisyydestä. Uudistavat voimat, uudelleen syntymisen idea voivat näkyä vertauskuvallisesti kalan hahmossa ja tässä mielessä kala on kuin "aarre kaivossa", omien lahjojen löytämistä. Jos unen kalassa on joitain henkisiä ominaisuuksia on se Itsen arkkityyppi. Kala on myös ikivanha toivon ja elpymisen vertauskuva. Kuollut kala kertoo pettymyksistä, joita ei ole itselleen tunnustanut. Muodoltaan kala on fallinen symboli. Jos mies uneksii antavansa kalan naiselle, se voi viitata hänen toiveeseensa sukupuoliyhteydessä. Jos nainen uneksii saavansa kalan mieheltä, se voi viitata joko hänen sukupuoliseen haluunsa kalan antajaa kohtaan tai hänen haluunsa "ryöstää" miehisiä voimia. Jos uneksii kalan syömisestä, uneksija haluaa lisätä voimaansa ja vaikutusvaltaansa. Jos unen kala on pahanhajuinen, viittaa se tiedostomattomiin inhontunteisiin sukupuolisuutta kohtaan. Jos nainen uneksii kalan suomustamisesta, uni saattaa viitata naisen haluun vähentää miehen maskuliinisuutta. Kylmä kala sanaleikkinä viittaa sukupuoliseen kylmyyteen ja haluttomuuteen ja pelkoon, että ei ole sukupuolisesti viehättävä. Kalan silmät merkitsevät hellittämätöntä tarkkailua, koska kalan silmä ei koskaan sulkeudu. Kun kalalla unessa on myyttinen merkitys, kalan syöminen tarkoittaa uudelleen syntymää, uudistumista. Kalan syömäksi joutuminen voi tarkoittaa, että uneksijan tajuton uhkaa nielaista hänet.

Mikäli et koe kalojen viestineen jotain uudestisyntymiseen tms. liittyvään,
minulle tuli mieleen, että kalat kun olivat pieniä ja vahingoittuneita, uni vihjaa hienovaraisesti jonkin vahingoittumiseen tai vähemmälle huomiolle jäämiseen seksuaalielämässä/ ihmissuhteissa.

Pelkkä tulkinnallinen arvaus, unennäkijä tietää taas parhaiten.  :Smiley
tallennettu

Paina elämään kädenjälkesi, istuta Sieluusi siemen, joka ei Kuolemassakaan katoa. Tee matka Itseesi ja löydä kotiin. Hymy kasvoillasi kuole, Universumi syliin ota. Kuuhun ja tähtiin sukella. Kuiskaa syvin toiveesi, jos uskallat sylissäsi pitää vastausta.
Aretha
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #1580 : 05.11.2010 04:57:36 »

Äsken unessa kuljin pojan kanssa johon olin ihastunut noin10vuotta sitten ja jonka tapasin muutamaviikko sitten.. Se asui melko lähellä kaupunkia ja oltiin menossa sen luo. En yhtään muista millainen asunto sillä oli mutta lehtiä siel oli kirjahyllyssä. Kertoi se opiskelevansa nykyään. Sit se sai puhelun jossa sen joku opettaja soitti ja kyseli tuntisko se ketään kuka tarvii asuntoa ja kun tajusin mistä ne puhuu niin kysäisin mitähän se pyytää vuokraa.. kuulemma 300euroa. Enempää se ei suostunut juttelee ja suutahdin pojalle koska olin niin kiinnostunut asunnosta. Se kuitenkin antoi avaimen mulle että voin mennä katsomaan asuntoa. Pakkasin muuttolaatikot ja kissat matkaan ja lähdin asunnolle. Se oli kaupungin keskustassa, kerrostalossa melko korkealla. Sisään astuessa tulin keittiökäytävään jonka seinät oli ihanan raikkaan keltaiset, pieni pöytä sinne mahtuu. vasemmalla keittiön päässä oli kaksi ovea. toinen meni isohkoon makuuhuoneeseen jonka ajattelin toimivan myös olohuoneena, toisesta ovesta mentiin kylppäriin ja saunaan. Asunto oli aika vanhanaikainen mutta valoisa ja raikas ja siin oli paljon ikkunoita.
kuulin sit että naapuriin oli menossa tyttöjä ja vahingossa koskin oveen ja se rapisi. Tytöt alkoi puhumaan et eihän asunnossa asu ketään kun opettaja just muutti pois, yllätin tytöt jotka oli kauhuissaan kun avasin oven. Kysyin kuka asunnon omistaa ja olisiko tytöillä numeroa hälle. Opettaja asui hollannissa ja oli yö, eli jätin soittamisen aamuun ja kävin nukkumaan smitten
Päätin siis muuttaa asuntoon ja ilmoittaa siitä vuokranantajalle muutettuani Cheesy
Mitähän tuo asunto ja värit merkkaa? Smiley
tallennettu

Nousumerkki NEITSYT, Aurinko VAA'ASSA, Kuu HÄRÄSSÄ, Merkurius SKORPIONISSA, Mars SKORPIONISSA...
SanctAstra
Astroholisti

Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib

Profiili
« Vastaus #1581 : 05.11.2010 10:13:17 »

Aurinkoisessa säässä talvisessa tukkimetsässä moottorikelkalla ajelin. Metsäkoneet siellä tekivät hommia itekseen, ihmiset eivät siis niitä ajaneet. En kuitenkaan jäänyt yhdenkään koneen alle, vaikka moottorikelkkani lipesikin yhdessä jyrkässä kinoksessa. Tyttäreni oli kyydissä.

Lipeämiskohdassa oli metsäkone hommissa, mutta sen yläpuolella lensi sellainen "komentokeskus", jossa oli kamera, joka tiedotti koneelle, ettei peruuta meidän päälle. Tunnistin koneesta peruutusvalot sekä jarrutusvalot, olivat samanlaiset kuin autoissa. Tunsin valtavaa kiitollisuutta, että se kone toimi. Oltaisiin muuten jääty isojen pyörien alle.
En ole varma oltiinko omassa metsässä vai jonkun toisen. Havumetsä kuitenkin, kuusia ja mäntyjä. Vihreitä havuja, karsittuja tukkeja, auringon kimmellys pakkashangella.

Ennen tätä unta talutin polkupyörääni lähikaupungin keskustassa ja menin ostoskeskukseen, jossa oli myös kuntosali. Kuntosalille en mennyt, vaan kiipesin ostoskeskuksen yläkertaan, missä pidettiin flamencotanssiesitystä. Löysin lapseni sieltä katselemasta ja minut revittiin mukaan katselemaan. Itselläni oli flamencohame päällä ja muistutin kovasti espanjatarta.

Ehkäpäs minun pitäisi sitten toteuttaa se haave flamencosta ja alkaa etsiä kurssia. Muutenkin manner-Espanjan kulttuuri sekä sisustus on ollut kiinnostuksen kohteena elämässäni. Jauhan tästä sitten muualla, jos tunnen tarpeelliseksi.  Smiley
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Metsänkeiju
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #1582 : 05.11.2010 11:36:10 »

^Ehdottomasti tuollaset haaveet pitää joskus toteuttaa. Smiley

Minä viime yönä uneksin olevani/asuvani isossa, hieman kalskeassa, rauta-elementti kerrostalossa. Tai ainakin rappukäytävä oli sellainen. Menin siis rappukäytävään katsomaan, ja isä oli siellä, pari kerrosta alempana. Oli porannut reiän alaspäin, ikäänkuin tullut auttamaan mut pois sieltä kerrostalosta, rappuja pitkin ei jotenkin normaalisti päässyt ollenkaan pois.

Rappukäytävä.. ja aiemmin erilaiset eteiset. Pyrin kai "ulos kodistani", uusia juttuja kaipaan..
Koristeltu eteinen, iso ja hieno eteisaula.. ulosmenoväyliä (itsestäni, kodistani) on erilaisia minulle tarjolla.. Mutta saamattomuus vai mikä lie estää, nyt oli kalskea, tukkeutunut rappukäytävä.. Ja isä siellä porasi (= kaipaankohan jonkun apua, kuin alitajuisesti, isä joka oikeastikin aina auttaa kaikessa (useinkin juuri esim. remonttihommien muodossa). Heh, se reikä oli muuten niin pieni, ettei siitä olisi ulos mahtunut. Wink Ehkä se siis jo kertoi, että täytyy itse ottaa pora käteen. laugh

Olin myös kaupassa etsimässä jotakin erikoista ravintoa.. Mitä lie hengenravintoa etsin sitten. :Smiley
tallennettu

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
*Tiina*
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #1583 : 07.11.2010 19:55:30 »

smitten Osaako kukaan kertoa mitä tarkoittaa karhut 18-vuotiaan tyttäreni unissa? Karhut eivät ole ystävällisiä nalleja vaan pelottavia Tongue
tallennettu

Sininen Yliääni Käsi
Kokoan voimavarani rajattomaan jakamiseen!
Opas:Kotka
Vastapartneri:Maa
Planetaarinen partneri:Ihminen
Okkultti:Taikuri
sansai
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #1584 : 08.11.2010 03:07:07 »

Nallet kuvaavat mahdollisesti tyttären naisellisuutta,joka voi tuntua hämmentävältä tuossa iässä.Miettiiköhän tytär sinua naisen roolissa,tekee vertailuja itsensä ja äitinsä välillä,joka sekin on hyvin tavallista.Miettiikö tytär haluaako olla itse äiti,tuntuisiko se liian vaativalta asialta jne.Mukava kun tyttäresi kertoo sinulle uniaan,juttelette varmasti paljon.  smitten
tallennettu
Metsänkeiju
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #1585 : 08.11.2010 13:09:31 »

No johan, maurimourulainen! Ootkohan siellä japanissa entisessä elämässä ollut! Mummosi kimonossa.. eihän sulla ole sukua japanissa? Grin Joku teema siinä on. Mitä japanilaisuus sinulle on? Tai nousee sieltä mieleen? Mielleyhtymien kautta myös voisi löytyä selitys.. sillä jo (ainakin) toista kertaa näet unta japanilaisesta talosta (tai no, nyt japanilaiselle talo). Ja talohan kuvastaa meitä itseämme, osa-alueineen..
"Vastaus löytyy japanista" onpas olennaista.. Jos tää ei selviä, mene Japaniin. Grin Vai oletko käynyt?

Ja tuo aiempi kalastusuni. Koko prosessista tuli mieleen nyt sinun jokin aikaansaama juttu/homma/asia. Kalastelit pihalammikosta, joten ehkäpä et syvistä vesistä.. Tai Jos se näytti syvältä, niin pointti on sitten siinä että se oli Mummosi pihalla. Jompi kumpi on varmaan vinkki asiasta tai molemmat.. Sait kalan koukkuun, tartuit asiaan.. mutta se olikin isokokoinen, ehkä paljon suurempi juttu kuin oot aatellutkaan. Jotain mutkia matkaan on tullut. Kivi siis liikkui? Ikäänkuin suojana kalalle.. joku piilotellut/suojannut tuota asiaa mitä koitit tonkia/hoitaa. Kuitenkin se on se mutka matkassa. Joku pelko siinä voisi olla, "nostaa kalaa päivänvaloon" tms. haaste. Sait kuitenkin kalan ylös, hyvä.. Smiley Liittyisiköhän siskosi / ne ihmiset nyt tähän juttuun myös. Siinä rytäkässä tuli kuitenkin haavoja, mutkia, kala=lopputulos, palkintosi, se mitä tarvitsit nostaa vedestä tietoisuuteen (tunnepitoinen asia) vähän alkuperäisestä "kärsi" mutta se tuli juuri sen näköiseksi kuin pitikin, luonnollinen prosessi, asiat muuttuvat kun ne revitään päivänvaloon. Sua jokin siinä ällötti, jotain epämukavaa, mutta siskosi ilmeisesti apuna, oikoi kalan muotoonsa. smitten Yhdessä sitten tapoitte sen. Loistavaa! Jotain olet kaivellut, selvittänyt ja haudannut. Sano toki jos on ihan utopiaa, tällasia tuli mieleen. Smiley
tallennettu

*Tiina*
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #1586 : 08.11.2010 18:00:06 »

smitten Sansai smitten
Arvasit oikein,meillä on hyvä äiti-tytär suhde josta olen todella kiitollinen sillä oma suhde äitiin on nuorempana ollut todella hankala.Puhumme ihan kaikesta toisillemme aivan ne hankalimmatkin asiat.
Hän muunmuassa miettii äitiyttä että montako lasta hänellä olisi haaveissa sillä minulla on viisi lasta :Smiley Olen neuvonut että elämä on hyvin rikasta ilman lapsiakin että se ei ole  ollenkaan naiseuden mitta.
tallennettu

Sininen Yliääni Käsi
Kokoan voimavarani rajattomaan jakamiseen!
Opas:Kotka
Vastapartneri:Maa
Planetaarinen partneri:Ihminen
Okkultti:Taikuri
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #1587 : 08.11.2010 19:29:06 »

Vaihteeksi vähän eksoottisempi uni, olin Intiassa paikalliset kuteet päällä, tapasin ilmeisesti lepraa sairastavan kykloopin (sillä oli nenä irti), ja joku vanha mummo halusi ennustaa mulle korillisesta kultafolioon käärityistä kuutioista. Sitten se näytti mulle valokuvia oranssiin vivahtavista eläimistä (mm. oranki, kettu, orava), mihin totesin että näitähän meillä on Suomessa, ja siihen se loppui. Huh
tallennettu
indiima
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1588 : 10.11.2010 12:28:52 »

En tajua tätä unta:

Hain puutarhakaupan muuttomyynnistä ison allasmaisen kasvualustan. Kaupassa tyttö neuvoi mua, ja istutti altaaseen yli kymmenen rucolasalaatin tainta, sitten yrttikasveja, ja joitain mitä ei saanut syödä, mutta ne tukivat muiden kasvua. Lähdin sen kanssa ja avomieheni kanssa kotiin, vaikka äitini oli sitä mieltä, että salaattitaimet olivat höpsötystä. Sitten olinkin karjanerotteluaitauksessa. Päästin mustapinkit, verestävä silmäiset ja kapiset sudet pois. Ne juoksivat, ja ajattelin, että sitten lehmät. Ne tulivat rullatasannetta pitkin. Tajusin, etten voi päästää niitä susien sekaan. Useat lehmät olivat monipäisiä, vammaisia ja tosi isoja. Minua jotenkin hirvitti ja kuvotti. Laitoin portin kiinni ja rullatasanteen rullaamaan toiseen suuntaan, että lehmät menivätkin takaisin, eivätkä rynnineet minun päälleni.

idiot2  Shocked

Tämä on pitkään aikaan omituisin uneni. 
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Kyllikki6
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1589 : 10.11.2010 13:51:30 »

Taas ollut paljon unia, mutta ei mitään muistikuvia, paitsi tämä: ihmettelin peiliin katsoessa, että mikä mun ikenessä ylhäällä on, onko jotain sapuskaa vai mitä, niin ei kun se oli sellainen valkoinen laikku, samanlainen kuin vauvoilla on, ennen kuin hammas puhkeaa. Eli siis mitä lie torahammasta olin kasvattamassa  uglystupid2

Jos joku osais tietää taas tästäkin?

Huh Kyllikki
tallennettu
Sivuja: 1 ... 104 105 [106] 107 108 ... 263
  Tulostusversio  

Siirry: