Sivuja: 1 ... 106 107 [108] 109 110 ... 272
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2106676 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
Aretha
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 118



Profiili
« Vastaus #1605 : 02.11.2010 17:06:10 »

Joo eli kerronpas taas unen teille  Kiss
Unessa olin kuusamossa jonne on useiden tuntien matka täältä missä asun. Olin siellä mökillä ja aamulla kun heräsin niin mökki oli täynnä minulle ihan vieraita ihmisiä jotka oli kans ollu siinä yötä. Mökkisiivooja tuli sinne ja sano et kello on jo puoli neljä että mun pitäis maksaa vuorokausi lisää hintaa ja toiseks mökki oli aivan siivottomassa kunnossa enkä ehtinyt siivota kaikkea koska piti lähtee kotiin ja oli jo kiirekkin koska menisin yöks töihin.
Seuraavassa vaiheessa olin menossa hissiin, siinä hissin vieressä oli pienen pieni lapsi. ehkä vuoden vanha, pinkissä toppahaalarissa seisoi tukea pidellen seinäävasten. Katsoin ettei sen vanhempia näy missään ja otin sen syliin ja menin hissiin. Heti samointein hissiin tuli sosiaalitäti ja väitti että olin kidnapannut tän vauvan!! Shocked  Olin aivan kauhuissani ja kyselin että mitä nyt tapahtuu koska enhän mä sitä yksinään voinut jättää! No poliisit tuli sitte ja käveltiin kadulla kohti poliisilaitosta. Tarkoituksena että ne pidättää mut ja pitää putkassa kolmepäivää ja yritin selittää etti se onnistu kun töihin pitäis päästä ja palauttaa autokin! Matkalla vastaan tuli susi joka meinasi hyökätä mun kimppuun ja kovalla komennolla sain kun sainkin sen komennettua maahan. Susi nuoli kasvojani, sillä oli pitkä ja kovera kuono. poliisit oli tän jälkeen ystävällisiä ja sitä mieltä että saadaan asiat järjestymään, että lapsen pappa olisi ehkä unohtanut tytön ja minä toimin oikein. Poliisit lähti viemään mua kotiin, auto jäi kuusamoon ja matkalla soitin vanhemmilleni että voisivat lähteä kuusamosta hakee auton. 
Eli nyt on toistunut unessa nuo koirien/suden hyökkäykset jotka olen saanut komennettua irti, aika hyvä fiilis se  smitten
tallennettu

Nousumerkki NEITSYT, Aurinko VAA'ASSA, Kuu HÄRÄSSÄ, Merkurius SKORPIONISSA, Mars SKORPIONISSA...
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #1606 : 03.11.2010 11:21:58 »

Äsken oli kirjoittamassa tänne viimeöisistä unista muttankirjoittaminen katkes ja siirryin pois kirjoitustilasta ? D: Noh, ehkä lyhyesti kirjoitan sitten uusiksi noista unista (:
1. uni:
- Perhe oli tumman, neliön muotoisen pöydän ääressä
- edesmennyt kissani istui pöydän yhdellä sivulla korkealla pyöreällä jakkaralla
- uusi, nuorempi kissa yritti hyppiä pöydälle mutta äiti komensi tätä tekemästä niin
- äiti myös huusi että pitää vahtia jottei nuorempi kissa mene vanhemman kissan viereen niin että se tönäisisi vanhaa kisua...

2. uni: (tämän tapainen uni, lisko, joki pelastaminen, yms, on nähty aiemminkin.)
- olin pelastanut joesta salamanteriliskon
- veljeni oli pelastanut hiiren/päästäisen
- päätimme viedä ne Heinolaan asti eläinlääkäriin
- äitikin kantoi lääkäriin jotain eläintä, joku harmaa se oli sen sylissä.
- lääkärin ovella veljeni päästäinen karkasi tämän käsistä ja veljeni nauroi kun päästäinen kipitti lattialla niin vikkelään pienillä jaloilla.
- kun tapasimme eläinlääkärin, niin salamanterini hyppäsi sylistäni lattialle ja sille kasvoi karvat ja se näytti marsulta...
- lääkäri sanoi että salamanteri saattoi sittenkin olla myös kani. (ehkä se oli samalla useampi eläin? Cheesy )
- lääkäri sanoi että nuo eläimet ovat harvinaisia ja että tuota liskolajia tavataan vain Heinolassa
- äitini sanoi että löysimme ne Kouvolasta mutta lääkäri oli vaan hiljaa
- jätin salamanterin/marsun/kanin eläinlääkärin aulaan akvaarioon

- äiti ja veli olivat lähdössä johonkin mutta ihmettelin miksi ne menivät juuri sillä autolla eivätkä äidin omalla autolla.
- päätin itse lähteä äidin autolla sitten kun tämä ei itse näköjään tarvinnut sitä
- en uskaltanut mennä autoon sisälle vielä sillä pelkäsin että kun äiti näkee niin hän ei päästä minua lähtemään.
- painoin avaimen nappia ja auto käynnistyi siinä pihalla sitten, ja painoin myös toista nappia koska en ollut varma mistä tapahtuu mitäkin, auton vilkut alkoivat palaa.
- painoin vielä kolmattakin nappia ja auton käsijarru aukesi ja auto valui piha-aitaamme vasten.
- äiti marssi vihaisena ulos toisesta autosta ja valitti että  taas menee aita pilalle, ja yritti työntää autoa pois aidalta.
(Tuon autokohdan olen myös nähnyt ennenkin unissani)

- kun äiti ja veli olivat lähteneet, päätin ottaa mönkijän ja mennä sillä joelle etsimään salamanterilleni kaveria.
- näin kuinka äiti ja veljeni ajoivat sittenkin äidin omalla autolla kaukana toisella tiellä
- ajoin suotietä ja vastaan tuli jotain traktoreita ja oikaisin pienen turvealueen poikki jossa oli ihmisiä turvetöissä isoillla traktoreilla. Muistan sinisen värisen traktorin ainakin.
- käännyin eräässä mutkassa pitkälle suoralle ja päätin että nyt voisi laukata
- mönkijä toimi ikäänkuin hevosena ja se laukkasi............
- suoran päässä oli iso halli ja menin sinne ilman mönkkäriä, mönkkäri jäi jonnekin en tiedä että minne..
- hallissa oli toinen veljeni ja myöskin siskoni kaverinsa kanssa
- hallin oven edessä oli iso valkoinen kaappi sekä muita huonekaluja joiden päällä sisko, sen kaveri ja veljeni istuivat, ja pieni joki meni siellä jossain myös. siellä kasvoi myös kiemuraisia mutaisia puita.
- päätin sitten alkaa etsiä liskoa ja kiipeilin joenvarrella puidenjuurilla. Jossain kohtaa jouduin kiertämään kauemmas joesta koska metsä oli niin tiheää.
- vastaan tuli tosi pieni lampi jossa oli kaksi vaaleahiuksista pikkupoikaa leikkimässä. lampi oli jokea hieman syvempi ja mutaipohjainen ja kiersin sen. vesi siinä oli kuitenkin aika kirkasta paitsi siitä kohdasta missä pikkupojat olivat leikkiessään sen myllänneet.
- jatkoin matkaa ja kohta en seurannutkaan enää jokea vaan kiipesin saviselle pikkuiselle mäelle joka näytti ihan tallotulta ja siinä oli kuolleita hopeanvärisiä pikkukaloja. Poimin erään vielä elossa olevan kalan käsiini ja huomasin sillä olevan haavan selässä. Ajattelin että se paranee kyllä. Poimin muutama muuta elävää kalaa vielä mukaan. Ajattelin pelastavani ne.
- ilmeisesti sitten vein ne kalat jonnekkin ja jatkoin taas matkaa
- saavuin hallin toiseen päähän, se näytti ratsastusmaneesilta mutta keskeneräiseltä ja keskellä oli iso monttu. seinillä oli kasoittain vinossa lautoja.
- kiipesin montun pohjalle ja siellä oli veli, sisko sekä se siskon kaveri, ja pari laatikkoa.
- siskoni tivasi minulle ärsyttävällä äänellä jotain, yritti kettuilla mulle. veli ja siskon kaveri vaan myötäilivät siskoni sanomisia.
- avasin yhden laatikon ja siellä oli sisällä monta laatikkoa suklaata
- veljeni kummasteli asiaa mutta sisko ja sen kaveri kiipesivät ulko-oven edessä olevan kaapin yli pihalle hallista. ilmeisesti  veli meni sitten perässä ja uni loppui (:
tallennettu
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #1607 : 03.11.2010 12:53:59 »

Etsiskelin unessa kovasti vauvan kenkiä. Tosi pitkävartisia katselin, aika ränsistyneet ne oli, kirpparilla kun oltiin. Silti pohdin niitä koska tunsin Todella tarvitsevani vauvalle/lapselle kengät. Äiti lupasi unessa ostaa ne (mutta se onkin sellainen oikeastikin). Ne olivat vaaleat/hopeiset..

Haluaisinkohan siis jollekkin idealleni/haaveelleni kulkuvälineen, eteenpäin mennä..
Hassu oli se pitkävartisuus, ne "varret" oli sellaset puolilörpöt, ikäänkuin sukat kenkien jatkeena.
Mitähän hopea väri tarkoittaa..

e: "Hopea:
Näkymättömän hopeasäikeen sanotaan yhdistävän meidät “tuonpuoleiseen”. Hopea tyynnyttää tunteita ja hiljentää mielen. Hopea kirkastaa ajatuksia ja auttaa valitsemaan oikean suunnan. Sen vaikutuksesta asiat selkenevät ja ongelmat ratkeavat. Hopea laukaisee hermojännitystä ja edistää hormonitoimintaa."

.."kirkastaa ajatuksia ja auttaa valitsemaan oikean suunnan.." hopeiset kengät.. hmm.. :Smiley

« Viimeksi muokattu: 03.11.2010 13:37:19 kirjoittanut Metsänkeiju » tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
Topaasi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 248


Because you never saw your eyes like I did...


Profiili
« Vastaus #1608 : 04.11.2010 00:54:53 »

Etsiskelin unessa kovasti vauvan kenkiä. Tosi pitkävartisia katselin, aika ränsistyneet ne oli, kirpparilla kun oltiin. Silti pohdin niitä koska tunsin Todella tarvitsevani vauvalle/lapselle kengät. Äiti lupasi unessa ostaa ne (mutta se onkin sellainen oikeastikin). Ne olivat vaaleat/hopeiset..

Haluaisinkohan siis jollekkin idealleni/haaveelleni kulkuvälineen, eteenpäin mennä..
Hassu oli se pitkävartisuus, ne "varret" oli sellaset puolilörpöt, ikäänkuin sukat kenkien jatkeena.
Mitähän hopea väri tarkoittaa..

e: "Hopea:
Näkymättömän hopeasäikeen sanotaan yhdistävän meidät “tuonpuoleiseen”. Hopea tyynnyttää tunteita ja hiljentää mielen. Hopea kirkastaa ajatuksia ja auttaa valitsemaan oikean suunnan. Sen vaikutuksesta asiat selkenevät ja ongelmat ratkeavat. Hopea laukaisee hermojännitystä ja edistää hormonitoimintaa."

.."kirkastaa ajatuksia ja auttaa valitsemaan oikean suunnan.." hopeiset kengät.. hmm.. :Smiley



Minäpä tutkin noita symboleja, ja nämä löysin kirjastani:

HOPEA - Hopea on naisellinen metalli, sen sukulaisia ovat kuu ja raha. Sielun arvot ovat oikeassa järjestyksessä. Miesten unissa on hopea aina hyvä enne, naisen olemuksen ymmärtämistä.

KENKÄ, JALKINE - Kenkä, saapas jne. ovat yleisimpiä seksuaalisymboleja ja unet niistä melko tavallisia. Sopimattomat jalkineet merkitsevät, ettet ole valmis aikuisuuteen. Kuuluisan unen tutkijan Stekelin mukaan kengännauhojen solmiminen on tunnettu kuoleman vertauskuva.

ETSIÄ - Etsiminen on tyypillistä unitoimintaa. Katso mitä tai ketä etsit ja mistä. Ihminen voi etsiä myös kadotettuja ominaisuuksia, persoonallisuuden unohdettuja puolia. Uni etsimisestä viittaa yleensä unennäkijän haluun selvittää jokin ongelma. Kyseessä voi olla myös itsen löytäminen, uran tai elämäntavan löytäminen.

VAATE- (hirveän pitkä litania, mutta yleinen viesti, että estää kosketuksen ihoon, joten vaatteella yleensä peitellään jotain. Vaatteen kohta ja väri kertovat, mitä.)

JALKA - Ruumiinjäsenet freudilaisittain symboloibat miehen sukuelintä. Miehen unissa jalan menettäminen merkitsee kastraatiopelkoa, naisen neitsyyden menettämistä. Jalka merkitsee yleensä eteenpäinastumista, menesystä elämässä. Jos uneksija on tyytymätön saavutuksiina, hän voi nähdä unta, että hänen jalkansa loukkaantuu. Syvä tyytymättömyys kuvastuu jalan menetyksenä.

Minulle tuli tästä kaikesta mieleen, että jos olet menestynyt tai onnistunut jossain, mutta vähän häpeilet tai piilottelet sitä? Tai päässyt selkeästi elämässä eteenpäin? Tai sitten sisäinen arvomaailmasi on kaunistumassa ja avartumassa, mutta itse et uskalla tuntea iloa tai ylpeyttä sen kaunistumisesta?

Tai ehkä sinulle saattoi tulla muita ajatuksia unesi merkityksestä?
tallennettu

Paina elämään kädenjälkesi, istuta Sieluusi siemen, joka ei Kuolemassakaan katoa. Tee matka Itseesi ja löydä kotiin. Hymy kasvoillasi kuole, Universumi syliin ota. Kuuhun ja tähtiin sukella. Kuiskaa syvin toiveesi, jos uskallat sylissäsi pitää vastausta.
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #1609 : 04.11.2010 01:12:38 »

Etsiskelin unessa kovasti vauvan kenkiä. Tosi pitkävartisia katselin, aika ränsistyneet ne oli, kirpparilla kun oltiin. Silti pohdin niitä koska tunsin Todella tarvitsevani vauvalle/lapselle kengät. Äiti lupasi unessa ostaa ne (mutta se onkin sellainen oikeastikin). Ne olivat vaaleat/hopeiset..

Haluaisinkohan siis jollekkin idealleni/haaveelleni kulkuvälineen, eteenpäin mennä..
Hassu oli se pitkävartisuus, ne "varret" oli sellaset puolilörpöt, ikäänkuin sukat kenkien jatkeena.
Mitähän hopea väri tarkoittaa..

e: "Hopea:
Näkymättömän hopeasäikeen sanotaan yhdistävän meidät “tuonpuoleiseen”. Hopea tyynnyttää tunteita ja hiljentää mielen. Hopea kirkastaa ajatuksia ja auttaa valitsemaan oikean suunnan. Sen vaikutuksesta asiat selkenevät ja ongelmat ratkeavat. Hopea laukaisee hermojännitystä ja edistää hormonitoimintaa."

.."kirkastaa ajatuksia ja auttaa valitsemaan oikean suunnan.." hopeiset kengät.. hmm.. :Smiley



Minäpä tutkin noita symboleja, ja nämä löysin kirjastani:

HOPEA - Hopea on naisellinen metalli, sen sukulaisia ovat kuu ja raha. Sielun arvot ovat oikeassa järjestyksessä. Miesten unissa on hopea aina hyvä enne, naisen olemuksen ymmärtämistä.

Hmmm.. Mielenkiitoista, sillä mullakin seikkaili viimeöisissä unissa hopea Cheesy Tosin kenkiä ei ollut vaan vahingoittuneiden pikkukalojen muodossa (:
tallennettu
astrofriikki
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 371



Profiili
« Vastaus #1610 : 04.11.2010 10:41:44 »

Kävin unessa katsomassa vanhaa kotitaloani, joka oli vielä pystyssä.

Viereen oli rakennettu upouusi, hieno, iso omakotitalo, mitä
kävin ihastelemassa. Joku mieshenkilö tuli ihastelemaan myös taloa ja sanoi
minulle, että 'Lyödään hynttyyt yhteen ja muutetaan tähän ihastuttavaan taloon'.
En muista, että olisin tuntenut tuota miestä.

Mitä uni kertoi ? 
tallennettu

Aurinko - Kauris
Kuu - Härkä
AC - Jousimies
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #1611 : 04.11.2010 11:53:34 »

HOPEA - Hopea on naisellinen metalli, sen sukulaisia ovat kuu ja raha. Sielun arvot ovat oikeassa järjestyksessä..

Minulle tuli tästä kaikesta mieleen, että jos olet menestynyt tai onnistunut jossain, mutta vähän häpeilet tai piilottelet sitä? Tai päässyt selkeästi elämässä eteenpäin? Tai sitten sisäinen arvomaailmasi on kaunistumassa ja avartumassa, mutta itse et uskalla tuntea iloa tai ylpeyttä sen kaunistumisesta?

Tai ehkä sinulle saattoi tulla muita ajatuksia unesi merkityksestä?

Herätti kyllä jotain ajatuksia, kiitos. Ehkä kengät vois kuvastaa myös jonkinlaista suojan etsimistä jollekkin idealle/tavoitteelle tms. Ne oli niin hassun pitkävartisetkin.. Smiley
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #1612 : 04.11.2010 14:22:32 »

Tuli muuten mieleeni, että näen välillä unia ihmisistä, joiden kanssa olen joskus ollut vain välillisesti tekemisissä, esim. samoissa juhlissa vieraana. Viime kesänä näin poikani sylikummin aviomiehen serkusta unta, enkä ole ollut tämän ihmisen kanssa missään tekemisissä, en edes vaihatnut yhtään sanaa. Sylikummin ja hänen miehensä häissä näin ensimmäisen kerran tämän serkku-miehen avovaimoineen. Unessa tuli selvästi ilmi hänen sukunimnsä ja se, että tällä oli pikkusisarus, niin kuin oikeasti onkin. Uni tapahtui Lapissa, josta hän on kotoisin.  Tässä unessa tämä mies kovasti halusi olla minun seurassani ja meillä olikin ihan mukavaa.

Kyselin seuraavana päivänä poikani sylikummilta näitä asioita ja kysyin vielä, oliko tämä serkku-mies eronnut, niin kuulemma oli. Juuri samana kesänä, kun unen näin.


Välillä näen unia ihmisistä, joiden kanssa en ole ollut kuin ehkä kerran tekemisissä tai pitkään aikaa en ole ollut tekemisissä. Viime yönäkin näin unta nuoresta miehestä, jonka tapasin käytännönjaksolla sairaalassa. Hän oli valmitumaisillaan ollut sairaanhoitaja.

Unessa mies oli käyttäytynyt homomaisesti, mutta oli kuitenkin minusta kiinnostunut. Jostain kumman syystä kuitenkin tiesin, ettei meistä olisi voinut tulla yhtään mitään. Olin varuillani tämän tyypin kanssa. Kuitenkin vietin aikaani hänen kanssaan.

 :Smiley Homoja ja eronneita. Hyvät aiheet mulla öisin.
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Topaasi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 248


Because you never saw your eyes like I did...


Profiili
« Vastaus #1613 : 04.11.2010 20:16:35 »

HOPEA - Hopea on naisellinen metalli, sen sukulaisia ovat kuu ja raha. Sielun arvot ovat oikeassa järjestyksessä..

Minulle tuli tästä kaikesta mieleen, että jos olet menestynyt tai onnistunut jossain, mutta vähän häpeilet tai piilottelet sitä? Tai päässyt selkeästi elämässä eteenpäin? Tai sitten sisäinen arvomaailmasi on kaunistumassa ja avartumassa, mutta itse et uskalla tuntea iloa tai ylpeyttä sen kaunistumisesta?

Tai ehkä sinulle saattoi tulla muita ajatuksia unesi merkityksestä?

Herätti kyllä jotain ajatuksia, kiitos. Ehkä kengät vois kuvastaa myös jonkinlaista suojan etsimistä jollekkin idealle/tavoitteelle tms. Ne oli niin hassun pitkävartisetkin.. Smiley

Niin, voi se olla, riippuu paljon, koetko menestyneesi juuri jossain vai vasta odottavasi jotain menestystä jatkossa.

Pitkävartisille oli vähän vaikeaa lähteä etsimään mitään avainsanaa unisymboleista.  Smiley
Siksi juuri ajattelin ne varret vaatekappaleina, jotka peittävät jalkoja, jos jalka symbolina liittyisi sitten enemmän?

Tietysti "lapsen kengistä aikuisen kenkiin" siirtyminen tulee myös mieleen, en tiedä ikääsi, joten tulkinta voi mennä aika vituraan...  Grin
Mutta unennäkijänä itse varmasti parhaiten ymmärrät symboliikan.  smitten
tallennettu

Paina elämään kädenjälkesi, istuta Sieluusi siemen, joka ei Kuolemassakaan katoa. Tee matka Itseesi ja löydä kotiin. Hymy kasvoillasi kuole, Universumi syliin ota. Kuuhun ja tähtiin sukella. Kuiskaa syvin toiveesi, jos uskallat sylissäsi pitää vastausta.
Topaasi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 248


Because you never saw your eyes like I did...


Profiili
« Vastaus #1614 : 04.11.2010 20:32:55 »

Etsiskelin unessa kovasti vauvan kenkiä. Tosi pitkävartisia katselin, aika ränsistyneet ne oli, kirpparilla kun oltiin. Silti pohdin niitä koska tunsin Todella tarvitsevani vauvalle/lapselle kengät. Äiti lupasi unessa ostaa ne (mutta se onkin sellainen oikeastikin). Ne olivat vaaleat/hopeiset..

Haluaisinkohan siis jollekkin idealleni/haaveelleni kulkuvälineen, eteenpäin mennä..
Hassu oli se pitkävartisuus, ne "varret" oli sellaset puolilörpöt, ikäänkuin sukat kenkien jatkeena.
Mitähän hopea väri tarkoittaa..

e: "Hopea:
Näkymättömän hopeasäikeen sanotaan yhdistävän meidät “tuonpuoleiseen”. Hopea tyynnyttää tunteita ja hiljentää mielen. Hopea kirkastaa ajatuksia ja auttaa valitsemaan oikean suunnan. Sen vaikutuksesta asiat selkenevät ja ongelmat ratkeavat. Hopea laukaisee hermojännitystä ja edistää hormonitoimintaa."

.."kirkastaa ajatuksia ja auttaa valitsemaan oikean suunnan.." hopeiset kengät.. hmm.. :Smiley



Minäpä tutkin noita symboleja, ja nämä löysin kirjastani:

HOPEA - Hopea on naisellinen metalli, sen sukulaisia ovat kuu ja raha. Sielun arvot ovat oikeassa järjestyksessä. Miesten unissa on hopea aina hyvä enne, naisen olemuksen ymmärtämistä.

Hmmm.. Mielenkiitoista, sillä mullakin seikkaili viimeöisissä unissa hopea Cheesy Tosin kenkiä ei ollut vaan vahingoittuneiden pikkukalojen muodossa (:

KALA - Kala edustaa tiedottoman syviä kerroksia, koska se on kehityshistoriallinen esi-isö kaukaisesta menneisyydestä. Uudistavat voimat, uudelleen syntymisen idea voivat näkyä vertauskuvallisesti kalan hahmossa ja tässä mielessä kala on kuin "aarre kaivossa", omien lahjojen löytämistä. Jos unen kalassa on joitain henkisiä ominaisuuksia on se Itsen arkkityyppi. Kala on myös ikivanha toivon ja elpymisen vertauskuva. Kuollut kala kertoo pettymyksistä, joita ei ole itselleen tunnustanut. Muodoltaan kala on fallinen symboli. Jos mies uneksii antavansa kalan naiselle, se voi viitata hänen toiveeseensa sukupuoliyhteydessä. Jos nainen uneksii saavansa kalan mieheltä, se voi viitata joko hänen sukupuoliseen haluunsa kalan antajaa kohtaan tai hänen haluunsa "ryöstää" miehisiä voimia. Jos uneksii kalan syömisestä, uneksija haluaa lisätä voimaansa ja vaikutusvaltaansa. Jos unen kala on pahanhajuinen, viittaa se tiedostomattomiin inhontunteisiin sukupuolisuutta kohtaan. Jos nainen uneksii kalan suomustamisesta, uni saattaa viitata naisen haluun vähentää miehen maskuliinisuutta. Kylmä kala sanaleikkinä viittaa sukupuoliseen kylmyyteen ja haluttomuuteen ja pelkoon, että ei ole sukupuolisesti viehättävä. Kalan silmät merkitsevät hellittämätöntä tarkkailua, koska kalan silmä ei koskaan sulkeudu. Kun kalalla unessa on myyttinen merkitys, kalan syöminen tarkoittaa uudelleen syntymää, uudistumista. Kalan syömäksi joutuminen voi tarkoittaa, että uneksijan tajuton uhkaa nielaista hänet.

Mikäli et koe kalojen viestineen jotain uudestisyntymiseen tms. liittyvään,
minulle tuli mieleen, että kalat kun olivat pieniä ja vahingoittuneita, uni vihjaa hienovaraisesti jonkin vahingoittumiseen tai vähemmälle huomiolle jäämiseen seksuaalielämässä/ ihmissuhteissa.

Pelkkä tulkinnallinen arvaus, unennäkijä tietää taas parhaiten.  :Smiley
tallennettu

Paina elämään kädenjälkesi, istuta Sieluusi siemen, joka ei Kuolemassakaan katoa. Tee matka Itseesi ja löydä kotiin. Hymy kasvoillasi kuole, Universumi syliin ota. Kuuhun ja tähtiin sukella. Kuiskaa syvin toiveesi, jos uskallat sylissäsi pitää vastausta.
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #1615 : 04.11.2010 20:49:34 »

Etsiskelin unessa kovasti vauvan kenkiä. Tosi pitkävartisia katselin, aika ränsistyneet ne oli, kirpparilla kun oltiin. Silti pohdin niitä koska tunsin Todella tarvitsevani vauvalle/lapselle kengät. Äiti lupasi unessa ostaa ne (mutta se onkin sellainen oikeastikin). Ne olivat vaaleat/hopeiset..

Haluaisinkohan siis jollekkin idealleni/haaveelleni kulkuvälineen, eteenpäin mennä..
Hassu oli se pitkävartisuus, ne "varret" oli sellaset puolilörpöt, ikäänkuin sukat kenkien jatkeena.
Mitähän hopea väri tarkoittaa..

e: "Hopea:
Näkymättömän hopeasäikeen sanotaan yhdistävän meidät “tuonpuoleiseen”. Hopea tyynnyttää tunteita ja hiljentää mielen. Hopea kirkastaa ajatuksia ja auttaa valitsemaan oikean suunnan. Sen vaikutuksesta asiat selkenevät ja ongelmat ratkeavat. Hopea laukaisee hermojännitystä ja edistää hormonitoimintaa."

.."kirkastaa ajatuksia ja auttaa valitsemaan oikean suunnan.." hopeiset kengät.. hmm.. :Smiley



Minäpä tutkin noita symboleja, ja nämä löysin kirjastani:

HOPEA - Hopea on naisellinen metalli, sen sukulaisia ovat kuu ja raha. Sielun arvot ovat oikeassa järjestyksessä. Miesten unissa on hopea aina hyvä enne, naisen olemuksen ymmärtämistä.

Hmmm.. Mielenkiitoista, sillä mullakin seikkaili viimeöisissä unissa hopea Cheesy Tosin kenkiä ei ollut vaan vahingoittuneiden pikkukalojen muodossa (:

KALA - Kala edustaa tiedottoman syviä kerroksia, koska se on kehityshistoriallinen esi-isö kaukaisesta menneisyydestä. Uudistavat voimat, uudelleen syntymisen idea voivat näkyä vertauskuvallisesti kalan hahmossa ja tässä mielessä kala on kuin "aarre kaivossa", omien lahjojen löytämistä. Jos unen kalassa on joitain henkisiä ominaisuuksia on se Itsen arkkityyppi. Kala on myös ikivanha toivon ja elpymisen vertauskuva. Kuollut kala kertoo pettymyksistä, joita ei ole itselleen tunnustanut. Muodoltaan kala on fallinen symboli. Jos mies uneksii antavansa kalan naiselle, se voi viitata hänen toiveeseensa sukupuoliyhteydessä. Jos nainen uneksii saavansa kalan mieheltä, se voi viitata joko hänen sukupuoliseen haluunsa kalan antajaa kohtaan tai hänen haluunsa "ryöstää" miehisiä voimia. Jos uneksii kalan syömisestä, uneksija haluaa lisätä voimaansa ja vaikutusvaltaansa. Jos unen kala on pahanhajuinen, viittaa se tiedostomattomiin inhontunteisiin sukupuolisuutta kohtaan. Jos nainen uneksii kalan suomustamisesta, uni saattaa viitata naisen haluun vähentää miehen maskuliinisuutta. Kylmä kala sanaleikkinä viittaa sukupuoliseen kylmyyteen ja haluttomuuteen ja pelkoon, että ei ole sukupuolisesti viehättävä. Kalan silmät merkitsevät hellittämätöntä tarkkailua, koska kalan silmä ei koskaan sulkeudu. Kun kalalla unessa on myyttinen merkitys, kalan syöminen tarkoittaa uudelleen syntymää, uudistumista. Kalan syömäksi joutuminen voi tarkoittaa, että uneksijan tajuton uhkaa nielaista hänet.

Mikäli et koe kalojen viestineen jotain uudestisyntymiseen tms. liittyvään,
minulle tuli mieleen, että kalat kun olivat pieniä ja vahingoittuneita, uni vihjaa hienovaraisesti jonkin vahingoittumiseen tai vähemmälle huomiolle jäämiseen seksuaalielämässä/ ihmissuhteissa.

Pelkkä tulkinnallinen arvaus, unennäkijä tietää taas parhaiten.  :Smiley
Topaasi oot ihana kun kaikkia autat täällänäin smitten
Unessa keräsin niitä kaloja talteen tallotusta (paljon jalanjälkiä...) savesta. Ja suurin osa niistä kaloista oli kuolleita. Eläviä, vahingoittuneita tosin, keräsin turvaan (-----: Mutta lueskelinkin tänään unikirjaa ja siellä sanottiin kaloista myös jotain. Seksuaalielämään/ihmissuhteisiin ei siinä viitattu kuitenkaan.... En itseasiassa muista enää että mitä siinä sanottiin Cheesy No mutta pitää varmaankin lainata se kirja koska ihan hyvältä se kirja vaikutti (:
tallennettu
Aretha
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 118



Profiili
« Vastaus #1616 : 05.11.2010 05:57:36 »

Äsken unessa kuljin pojan kanssa johon olin ihastunut noin10vuotta sitten ja jonka tapasin muutamaviikko sitten.. Se asui melko lähellä kaupunkia ja oltiin menossa sen luo. En yhtään muista millainen asunto sillä oli mutta lehtiä siel oli kirjahyllyssä. Kertoi se opiskelevansa nykyään. Sit se sai puhelun jossa sen joku opettaja soitti ja kyseli tuntisko se ketään kuka tarvii asuntoa ja kun tajusin mistä ne puhuu niin kysäisin mitähän se pyytää vuokraa.. kuulemma 300euroa. Enempää se ei suostunut juttelee ja suutahdin pojalle koska olin niin kiinnostunut asunnosta. Se kuitenkin antoi avaimen mulle että voin mennä katsomaan asuntoa. Pakkasin muuttolaatikot ja kissat matkaan ja lähdin asunnolle. Se oli kaupungin keskustassa, kerrostalossa melko korkealla. Sisään astuessa tulin keittiökäytävään jonka seinät oli ihanan raikkaan keltaiset, pieni pöytä sinne mahtuu. vasemmalla keittiön päässä oli kaksi ovea. toinen meni isohkoon makuuhuoneeseen jonka ajattelin toimivan myös olohuoneena, toisesta ovesta mentiin kylppäriin ja saunaan. Asunto oli aika vanhanaikainen mutta valoisa ja raikas ja siin oli paljon ikkunoita.
kuulin sit että naapuriin oli menossa tyttöjä ja vahingossa koskin oveen ja se rapisi. Tytöt alkoi puhumaan et eihän asunnossa asu ketään kun opettaja just muutti pois, yllätin tytöt jotka oli kauhuissaan kun avasin oven. Kysyin kuka asunnon omistaa ja olisiko tytöillä numeroa hälle. Opettaja asui hollannissa ja oli yö, eli jätin soittamisen aamuun ja kävin nukkumaan smitten
Päätin siis muuttaa asuntoon ja ilmoittaa siitä vuokranantajalle muutettuani Cheesy
Mitähän tuo asunto ja värit merkkaa? Smiley
tallennettu

Nousumerkki NEITSYT, Aurinko VAA'ASSA, Kuu HÄRÄSSÄ, Merkurius SKORPIONISSA, Mars SKORPIONISSA...
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #1617 : 05.11.2010 11:13:17 »

Aurinkoisessa säässä talvisessa tukkimetsässä moottorikelkalla ajelin. Metsäkoneet siellä tekivät hommia itekseen, ihmiset eivät siis niitä ajaneet. En kuitenkaan jäänyt yhdenkään koneen alle, vaikka moottorikelkkani lipesikin yhdessä jyrkässä kinoksessa. Tyttäreni oli kyydissä.

Lipeämiskohdassa oli metsäkone hommissa, mutta sen yläpuolella lensi sellainen "komentokeskus", jossa oli kamera, joka tiedotti koneelle, ettei peruuta meidän päälle. Tunnistin koneesta peruutusvalot sekä jarrutusvalot, olivat samanlaiset kuin autoissa. Tunsin valtavaa kiitollisuutta, että se kone toimi. Oltaisiin muuten jääty isojen pyörien alle.
En ole varma oltiinko omassa metsässä vai jonkun toisen. Havumetsä kuitenkin, kuusia ja mäntyjä. Vihreitä havuja, karsittuja tukkeja, auringon kimmellys pakkashangella.

Ennen tätä unta talutin polkupyörääni lähikaupungin keskustassa ja menin ostoskeskukseen, jossa oli myös kuntosali. Kuntosalille en mennyt, vaan kiipesin ostoskeskuksen yläkertaan, missä pidettiin flamencotanssiesitystä. Löysin lapseni sieltä katselemasta ja minut revittiin mukaan katselemaan. Itselläni oli flamencohame päällä ja muistutin kovasti espanjatarta.


Ehkäpäs minun pitäisi sitten toteuttaa se haave flamencosta ja alkaa etsiä kurssia. Muutenkin manner-Espanjan kulttuuri sekä sisustus on ollut kiinnostuksen kohteena elämässäni. Jauhan tästä sitten muualla, jos tunnen tarpeelliseksi.  Smiley
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #1618 : 05.11.2010 12:36:10 »

^Ehdottomasti tuollaset haaveet pitää joskus toteuttaa. Smiley

Minä viime yönä uneksin olevani/asuvani isossa, hieman kalskeassa, rauta-elementti kerrostalossa. Tai ainakin rappukäytävä oli sellainen. Menin siis rappukäytävään katsomaan, ja isä oli siellä, pari kerrosta alempana. Oli porannut reiän alaspäin, ikäänkuin tullut auttamaan mut pois sieltä kerrostalosta, rappuja pitkin ei jotenkin normaalisti päässyt ollenkaan pois.

Rappukäytävä.. ja aiemmin erilaiset eteiset. Pyrin kai "ulos kodistani", uusia juttuja kaipaan..
Koristeltu eteinen, iso ja hieno eteisaula.. ulosmenoväyliä (itsestäni, kodistani) on erilaisia minulle tarjolla.. Mutta saamattomuus vai mikä lie estää, nyt oli kalskea, tukkeutunut rappukäytävä.. Ja isä siellä porasi (= kaipaankohan jonkun apua, kuin alitajuisesti, isä joka oikeastikin aina auttaa kaikessa (useinkin juuri esim. remonttihommien muodossa). Heh, se reikä oli muuten niin pieni, ettei siitä olisi ulos mahtunut. Wink Ehkä se siis jo kertoi, että täytyy itse ottaa pora käteen. laugh

Olin myös kaupassa etsimässä jotakin erikoista ravintoa.. Mitä lie hengenravintoa etsin sitten. :Smiley
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #1619 : 06.11.2010 13:21:33 »

Viimeöisessä unessa kalastin mummon pihalammikolla. Sain koukkuun kalan, jonka laji oli rautu... Kala oli isokokoinen ja kiinni jäätyään se veti itsensä kivenkoloon lammikonreunassa. Vedin siimasta ja kivi, jonka takana kala piileskeli, liikkui. Viimein sain kalan ylös vedestä ja maalla huomasimme (minun lisäksi siinä oli ainakin siskoni + muita ihmisiä katsomassa kun kalastin...), että kalan takaosa oli ihan muussina ja mennyt pallon muotoon koska kivi oli osunut siihen.
  Minua tuo ällötti mutta siskoni oikoi kalan muotoonsa. Pyysin siskoani myös tappamaan kalan ettei se enää kärsisi ja sitten sisko hakkasi sen päätä kunnes se kuoli.

Seuraavaksi oli ollut vanhempieni häät ja oli seuraava aamu häistä. Istuimme hämärässä keittönpöydän ääressä. Siinä olin minä, äitini, sekä joitain muita, 'sumeita' ihmisiä.... Minä sitten kävin  keittiönkaapista etsimässä ruokaa. Äiti kaatoi mukiinsa jotain tummaa nestettä, sanoi iloisena että sitä pitää juoda häiden jälkeisenä aamuna.
  Sitten mummoni, (isän äiti siis) ryntää keittiöön jonkun paperin kanssa ja alkaa kovaan ääneen ihmetellä kovaa lumipyryä mikä ulkona vallitsee. Hän menee ulos meidän pihalle ja ikkunasta nään miten lunta sataa tosi tiheässä ja sitten mummoni seisoo pyryn keskellä kullanruskea, koristeellinen kimono ylllään.
  Löydän pöydästä mukin jossa on kuvia, ja aina kun sitä kääntää niin näkyy seuraava kuva, ja teksti. Teksti oli jollain ulkomaalaisella kielellä, mutta muistan että siinä luki 'vastaus löytyy Japanista'. Siinä oli myös jonkun japanilaisen 'soturin' kuva, joka seisoo jotkut veitset kädessä semmoisessa lumipyörteessä....
  Yhtäkkiä olen peltotiellä (muita ihmisiä siinä myös ja meillä joku kärry) ja nään kuinka eräällä pellolla kauheassa tuulessa on joku vaunu, jossa kuljetetaan heinäpaaleja, kääntynyt pystyyn tuulen voimasta ja sen ajaja, joku japanilainen mies on siellä kyydissä.
  Vähän matkan päässä on isompi vaunu jota vetää kaksi eläintä (en ole varma että mitä ne oli). Siinä vaunussa on rakennettu joku ihmeen lato siihen kärryn ylle, ja sen ikkunasta näkee kuinka joku  mies istuu ison heinäkasan päällä ladossa.
  Sitten isäni huutaa jostain että 'huurremyrsky' tarkoitti kai pyörremyrskyä tjn, ja ympärilläni olevat ihmiset alkavat huutaa että pakoon nopeammin. Katson meidän pihaamme kohti ja siellä on iso turvepölystä muodostunut pyörre/trombi. Kysyn joltain että missäköhän kohtaa se tällähetkellä on, ja joku vastaa että 'hevosaitauksessamme'.
  Käännymme tieltä toiselle pellolle ja olemme menossa matalan ojan yli jäistä 'siltaa' pitkin mutta kärryn toiset renkaat eivät ilmeisesti osu sillalle tai sitten ne liukuvat siitä pois. Ja sitten heräsin vaan ;d

Ennenkin nähnyt 'lumisiajapanilaisunia', ja kerran olin siellä japanilaistyylisessä talossakin Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 ... 106 107 [108] 109 110 ... 272
  Tulostusversio  
 
Siirry: