Sivuja: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 73
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Paluu karttojen tulkinta  (Luettu 701336 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
kimo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 600



Profiili
« Vastaus #465 : 14.12.2008 19:31:14 »

Jos akselit on samoilla asteilla radixin kanssa kuunpaluu kartalla, tulkitaanko sitä samoin kuin ap-karttaa?
Näyttäis semmonen olevan juuri menossa...
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #466 : 15.12.2008 15:30:42 »

 Nonni, tuossa keväästä kun uusi AP-kartta tulee voimaan on suurin painotus 1., 2. ja 3. huoneessa.  pluto harrastaa yhtymistä Asc:n kanssa  :Smiley. Asc Jousimiehen 29 asteilla  Cheesy. Mä en jaksaisi enään mitään muutostouhua  Sad. Saturnuksen oppiläksy osuu 8. huoneeseen. Arska möllöttää merkuriuksen kanssa 3. huoneessa.
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #467 : 15.12.2008 20:04:46 »

Jos akselit on samoilla asteilla radixin kanssa kuunpaluu kartalla, tulkitaanko sitä samoin kuin ap-karttaa?
Näyttäis semmonen olevan juuri menossa...

Suattaapa tuo olla nii, vuan voehan olla ettei nii suatakaan...
 buck2

Dolce Vita, onko  pluto siis jo siirtynyt 1. huoneen puolelle... omalla kohdallani voin sanoa, että kun  pluto pyöri 12. huoneessa oli menossa kaikenlaisia "sisäisiä" muutoksia, tai pakonomaista sopeutumista vain kaikkeen. Tilanne helpottui kun  pluto lopulta siirtyi 1. huoneen puolelle ja samalla kaikki muuttui selkeämmäksi. Toisaalta minulla kun oli samanaikaisesti tuo transiitti sekä AP - kartalla että radixilla, oli se kaksin veroin voimallisempi.

Saturnus 8. huoneessa voi vakauttaa tuon huoneen asioita, eli tunteita kumppania kohtaan tai selkeyttä omien salaistenkin tunteiden parissa.

Minulla on edelleen  pluto  jousimies radixin 1. huoneessa, mutta AP -kartan 7. huoneessa, tarkassa oppositiossa AP - kuu kaksoset 1. huoneessa (AP) ja  väljässä oppositiossa radixin  kuu  rapu (orbi 6 astetta) AP -kartan 2. huoneesssa... Tapetilla siis minä, sinä ja rahat..  Käytännössä tämä on merkinnyt tällä hetkellä sitä, että olen pitänyt palkattomia vapaapäiviä voidakseni opiskella.  Tongue
tallennettu

Norna
Vieras
« Vastaus #468 : 15.12.2008 22:03:32 »

 On 3 astetta 1. huoneen puolella. Onhan tuo siis ymmärtääkseni liikkunut sen 12. huoneen halki ja tämä vuosi todella oli sisäisten rajujenkin muutosten huone. Tämän vuoden AP-kartalla askendentti vaa-an viimeisellä asteella 29 ja jotain.  aurinko ja  merkurius olivat oppositiossa Asc:n kanssa ja kysymykset kuuluivat, onko tämä sitä mitä haluan? Jos ei, niin mitä oikeastaan tahdon? Ja kukas sitä oikeasti oltiinkaan Shocked, vuosi on tähän mennessä muokannut luonteeni aikalailla uuteen uskoon.
 No katsotaan mihin ensi vuonna päädytään  :Smiley
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #469 : 03.01.2009 18:30:34 »

Minä en ymmärrä mitään, mitä on Paluu kartta? Voisko joku viisaampi auttaa minua, että mitenkä pääsen alkuun tsiikaamalla omaa paluu karttaa. :Smiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Norna
Vieras
« Vastaus #470 : 03.01.2009 20:32:49 »

astro.com :ssa voit valita Free horoscopes -> Extended Chart Selection ja sieltä Circular charts jonka alta valikosta valitset Solar Return Chart.
tallennettu
Hansuli
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 281


Profiili
« Vastaus #471 : 04.01.2009 02:20:35 »

Varmasti on tuolla jossain mainittunakin, mutta en jaksa nyt käydä ketjua läpi konaisuudessaan Wink.

Itselläni voimaan astunut ap. kartta on ensimmäinen (ainaskin, jonka muistan), missä kaikki akselit ovat samat kuin radix-kartallakin. Jotain erityismerkitystä tällä? Kuun on myös auringon kanssa samassa merkissä, mitä en nyt myös äkkiseltään muista tapahtuneen.

Kaikkinensa 7,8 ja ysi huone painottuneimmat ja kuunsolmu tarkasti dc:llä. Ei tiedä nauraako vai itkeäkö.

Kyllähän varmaan jossain vaiheessa (ihan juurikin, heti pian) alan taas kinuaan perinteistä tulkintaa tulevan vuoden ap. kartalle. Niinkö ennenkin olen tehnyt.

Kiinnostuksen herättää myös toisaalla perheenjäsenten (lasten) kuun ja pluton kvinkunssit. Niillä erityis merkitystä? Itse, kun noita aspekteja kavahtelen aina ihan itsessään.

Wink kait se on tuo  aurinko  kuu kalat, mikä tekee musta vielä hullumman kuin aiemmin Wink.
tallennettu

Aurinko kalat, AC leijona, kuu kauris, venus/merkurius vesimies, mars kaksonen
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #472 : 08.01.2009 22:44:30 »

Onhan tuo täällä.. Eli kun Akselit ovat samoissa merkeissä ja mitä lähempänä syntymäkartan asteita AP -kartta toimii hyvin henkilökohtaisella tasolla.. Voisi sanoa että juuri sinulle ominaiset asiat toimivat hyvin. Toisaalta kun / jos ajatellaan että radix -kartta (syntymäkartta) on se kartta jota kohti tässä elämässä kuljetaan ja jonka asioita pyrittään toteuttamaan tälläinen vuosi on tietynlaisten henkilökohtaisten edistysaskelten vuosi ja henkilökohtaisen kehittymisen vuosii.

Äkkiseltään ja mututuntumalla voisi sanoa noista huoneista sen että olet varmasti hyvinkin ihmissuhteisiin painottunut vuoden aikana kun nuo huoneet ovat painottuneet. 8. huoneeseen voi hyvinkin liittää lapset, varsinkin jos eivät ole enää pieniä.. Ovat osa sukua ja traditioita, jotka kuuluu tuon huoneen piiriin, kuin myös suvunjatkaminen..

Olenkohan kirjoittanut tänne tuosta Auringon ja Kuun sijiannista.. ?..en nyt muista.. Palaan asiaan myöhemmin..
tallennettu

Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #473 : 12.01.2009 10:40:08 »

Mulla alkaa viikon sisällä vaikuttaa uusi AP-kartta ja akselit on vain nelisen astetta poikkeavat radix-kartasta.
10. ja etenkin 9. huone on ruuhkautuneet. Muutankohan mä toden totta sitten ulkomaille!?!  Huh

Korostunut 9.huone enteilee sinänsä tavallista enemmän matkailua, mutta muuttomielessä tarkista ensin kuun aspektit. Esim. kun itse muutin ulkomaille, matkailun huoneet 3 ja 9 olivat tyhjiä, oli stelliumi 5.huoneessa (jolla ei ollut muuton kanssa mitään tekemistä) mutta sen sijaan oli kuun oppositio Jupiteriin.

tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #474 : 12.01.2009 11:46:04 »

 Muuttovuotena sijaitsi  jupiter  aspect_con keskitaivas, 9. huoneessa. Pluto oli 2. huoneessa, Jousimiehessä, voisiko tätä jotenkin soveltaa muuttoon?

 Ah ja  jupiter  aspect_opp  uranus (3. huone).
 
 Kuusta hmm...  aspect_kvi  jupiter
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #475 : 13.01.2009 07:13:21 »

Muuttovuotena sijaitsi  jupiter  aspect_con keskitaivas, 9. huoneessa. Pluto oli 2. huoneessa, Jousimiehessä, voisiko tätä jotenkin soveltaa muuttoon?

Suorastaan stereotyyppisesti.

Tänä vuonna on  kuu aspect_squ jupiter eli ennakoin jälleen radikaalimpaa sijainnin muutosta. Kuviossa on mukana myös  merkurius aspect_squ :jupiter:3.huoneessa.
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #476 : 13.01.2009 13:52:23 »

Suorastaan stereotyyppisesti.
Ai laugh. Yhdistäessä nataalin ja AP-kartan, osuu MC Jupitereineen vielä yhtymään AC:n kanssa  Cheesy

Tänä vuonna on  kuu aspect_squ jupiter eli ennakoin jälleen radikaalimpaa sijainnin muutosta. Kuviossa on mukana myös  merkurius aspect_squ :jupiter:3.huoneessa.

 Jos voisit valita minkä kolkan maailmasta tahansa niin mihin seuraavaksi muuttaisit?

  Taidan tehdä enemmänkin noita tutuksi tulleita "sisäisiä" sukellusmatkoja tänä vuonna, koska Pluto yhtyy Askendenttiin ja kaikki kolme ensimmäistä huonetta ovat kansoitetut. 1. huone siis  plutokuu aspect_con kuunsolmujupiter aspect_con chiron aspect_con neptunus, Tokassa huoneessa  uranus aspect_con mars aspect_con venus, 3.  aurinko ja  merkurius. Hei, mutta tuo 3. huonehan yhdistettiin lyhyempiin matkoihin (kesto vai etäisyys?) ja sellainen kutina on että taidan vierailla naapurimaassa normaalia enemmän tänä vuonna  Cool.

 Ja ihan måste on kyllä ostaa joku AP-kartan tulkintaopus police, näitä mä ymmärrän paremmin kuin transiitteja tai progressioita.
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #477 : 13.01.2009 16:00:59 »

Jos voisit valita minkä kolkan maailmasta tahansa niin mihin seuraavaksi muuttaisit?

 

Sinne mistä saa kunnon liksaa. Wink
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #478 : 13.01.2009 16:07:42 »

Sinne mistä saa kunnon liksaa. Wink

 Aivan, olipas tyhmä kysymys  Grin
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #479 : 13.01.2009 17:16:51 »

Ja ihan måste on kyllä ostaa joku AP-kartan tulkintaopus police, näitä mä ymmärrän paremmin kuin transiitteja tai progressioita.
Uusi vuosi ja uudet suunnat!!

Laitan tänne nyt nämä kirjat jotka ovat mielestäni kaikkein parhaimmat ja eniten avuksi tulkinnoissa.. näitä ei ole valitettavasti käännetty suomeksi.. Kukahan innostuisi?

Auringon Paluu - karttojen tulkintaan ehdottomasti
Mary Fortier Shea: Planets in Solar Returns -Yearly Cycles of Transformation and Growth,
Anthony Louis : The Art of Forecasting using Solar Returns.


Molemmat hyviä ja selkeitä teoksia.

Sitten kirjoja joissa käsitellään Aurigon Paluu -karttojen tulkintojen lisäksi myös muita ennustavan astrologian tapoja (progressiot, lunaatiot jne)
Celeste Teal; Predicting Evenst with Astrology
Celeste Teal; Identifying Planetary Triggers -Astrological Techniques for Prediction
Carol Rushman: The Art of Predictive Astrology -Forecasting your life events
Christine Shaw: Predictive Astrology -A practical guide


Usein AP -karttoja todellakin on helpompi ymmärtää ja tulkita, niissä kun on kyse trendeistä ja teemoista, tarkkojen ja hienosyisten tapahtumien sijaan.. Toisaalta, on välillä hyvä ottaa kaikki mahdolliset asiat huomioon, ettei tule väärin tulkittua karttaa liian negatiivisesti tai positiivisestikaan.

Muuten Celeste Tealin uusin kirja Lunar Nodes -Discover your souls karmic mission on myös ilmestynyt suomessa ja sitä myy ainakin Adlibris. -Erittäin valaiseva teos Kuunsolmuihin.
tallennettu

Sivuja: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 73
  Tulostusversio  
 
Siirry: