Sivuja: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 73
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Paluu karttojen tulkinta  (Luettu 706748 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #435 : 21.11.2008 17:01:20 »

Eli  askendentti on 29 astetta Vaa-assa, siirtymässä skorpioni, kolmannessa huoneessa huitelee. Toi skorpioni ei kuullosta kauhean kivalta, onko tuo 29 astetta joku kriittinen piste, tai yleensäkin tuo merkistä toiseen loikkaaminen? Toisaalta  kuu 27 astetta  neitsyt, siirtymässä vaakaan. Vaaka on kai aika leppoisa sijainti Kuulle.

Samaten  askendentti skorpioni ja kuuvaaka, kaikki huoneet AP-kartallani ovat 29 asteessa. Yleensä 29 astetta pidetään huonona aloitteellisuuden kannalta, seuraa huonoja ajoituksia, päättämättömyyttä, vääriä päätöksiä ja yleistä hätiköintiä ilmassa, sellaista. "Merkin energia" on jo ikäänkuin kulutettu loppuun ennenkuin sillä olisi voinut käynnistää mitään uutta.

tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #436 : 21.11.2008 17:24:19 »

Heheh jaahas, joku kohtalotoveri täälläkin. Surkutellaan yhdessä  Smiley
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #437 : 21.11.2008 17:40:42 »

Halitulijaffaa.

Sattuupa vielä että myös progressiivinen aurinko ja Neptunus ovat 29 asteilla.

Näitähän riittää. Undecided
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #438 : 21.11.2008 18:22:59 »

hmmmm.... mulla onkin myös aurinko 28 astetta Oinaisessa sekä merkurius siinä sivussa 29 astetta. Tää aika on kyllä ollut kaikkea muuta kuin edistyksellinen, päätä seinään pässin lailla eikä kuitenkaan onnistu  uglystupid2. Siinä AP aurinko ja  merkurius välissä kököttää myös DC joten kummatkin yhtymässä siihen ja täten  aspect_opp askendentti -jihaa tai sitten ei.
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #439 : 22.11.2008 13:26:18 »

hmmmm.... mulla onkin myös aurinko 28 astetta Oinaisessa sekä merkurius siinä sivussa 29 astetta.

Aurinko ja Merkurius vaihtanevat sitten merkkiä peräkkäin, mahdollisesti peräti samana vuonna?

Ainakin mulla aurinko ja Neptunus vaihtavat kumpikin merkkiä ensi vuonna. Kauhean innoissani en ole kun progekuu tekee samanaikaisesti  aspect_con saturnus ilman muita aspekteja. :Smiley

Yhdelläkin muutoksella progekartalla on muuten yllättävän radikaalit seuraukset, saati sitten jos useampi kappale tai huoneen kärki vaihtaa merkkiä.
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #440 : 22.11.2008 15:20:39 »

 Siis oonko mä käsittänyt väärin, mut eihän  AP aurinko kai koskaan vaihda paikkaa suhteessa synnyinkartan aurinkoon? Siis ettei se vaeltele pitkin karttaa eikä siten voi vaihtaa myöskään merkkiä? Joten se tulee olemaan aina ilmeisesti tuossa.

 Sitten yksi asia, luulin että tuo  askendentti menee yhden merkin eteenpäin vuodessa, mutta kun laitan päivämäärän ensi vuoden alkuun, on se hypännyt  skorpioni ohi ja on  jousimies viimeisellä asteella (siis nyt on  vaaka viimeisellä asteella). Mitä sille skorpparille sitten tapahtui?  idiot2
 Ja kuukin on painanut kauheata vauhtia  Neitsyestä Vesimieheen. Eikä tuossa välissä nuo muut tähdistöt ehdi vaikuttaa mitenkään? Oon nyt ihan pihalla.
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #441 : 23.11.2008 08:43:07 »

Siis oonko mä käsittänyt väärin, mut eihän  AP aurinko kai koskaan vaihda paikkaa suhteessa synnyinkartan aurinkoon? Siis ettei se vaeltele pitkin karttaa eikä siten voi vaihtaa myöskään merkkiä? Joten se tulee olemaan aina ilmeisesti tuossa.

Ei vaihdakaan, havainnollistin ainoastaan tilannetta missä sekä AP-kartalla että progressivisella kartalla on jotain 29 asteessa ja mitä se mahtaisi meinata. Tai jotain siihen suuntaan. :Smiley

Lainaus
Sitten yksi asia, luulin että tuo  askendentti menee yhden merkin eteenpäin vuodessa, mutta kun laitan päivämäärän ensi vuoden alkuun, on se hypännyt  skorpioni ohi ja on  jousimies viimeisellä asteella (siis nyt on  vaaka viimeisellä asteella). Mitä sille skorpparille sitten tapahtui?  idiot2
 Ja kuukin on painanut kauheata vauhtia  Neitsyestä Vesimieheen. Eikä tuossa välissä nuo muut tähdistöt ehdi vaikuttaa mitenkään? Oon nyt ihan pihalla.

Asc tosiaan heittelee aika lailla miten sattuu ja varsinkin jos vaihtaa maanosaa kesken kaiken (kuten minä tein) saa ihan eri ascin kuin luulisi. (Jos olisin ollut AP:n vaihtumisen aikana Suomessa, olisin saanut nousumerkiksi Neitsyen ja Saturnukseen nousuun, yäk. Mieluummin Skorpioni ascilla ja Aur/Mars nousussa)

Jossain väitetään että AP-aurinko kiertää jotain tiettyä huonerataa, mutta mulla se kiertää vuodesta toiseen tulihuoneita 1-9-5 ja välissä eksyy kolmoseen.

AP-kuu kiertää tiettävästi elementti kerrallaan, eli peräkkäisinä vuosina sulla on varmaan ollut ennen Neitsyttä joko Kauris tai Härkä, ja Vesimiehen jälkeen joku muu ilmamerkki. Ainakin mulla oli peräkkäin ensin Härkä-Neitsyt-Kauris, edellisellä AP-kartalla Kaksonen, nykyisellä Vaaka ja seuraavalla olisi Vesimies.



tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #442 : 25.11.2008 14:27:18 »

Auringonpaluussa aurinko on tosiaan aina samassa merkissä ja asteessa kuin syntymäkartallakin, koska siitähän kartassa on kyse: auringon "palaamisesta" vuosittain samaan kohtaan kuin syntymähetkellä. Kuunpaluussa se on taas kuu, joka on samassa merkissä & asteessa kuin syntymäkartalla, jne.

Auringonpaluissa askendentti vaihtelee samasta syystä: se on se, joka sattuu minäkin vuonna olemaan nousussa auringonpaluun hetkellä sillä paikkakunnalla jolla sijaitset. Ainoastaan progekartalla (sekundääriprogressio) tai Solar Arc -kartalla (aurinkokaari), jotka ovat siis edistettyjä karttoja syntymäkartan pohjalta, askendentti liikkuu tasaisesti eteenpäin noin asteen vuodessa.

Ap-karttojen aurinko tosiaan liikkuu huoneissa tiettyä järjestystä noudattaen, jos itse pysyttelee vuodesta toiseen jotakuinkin samalla paikkakunnalla. Kuvion saa selville, kun katsoo ap-karttansa tarpeeksi monen vuoden ajalta. Itsekin olen selvittänyt ja listannut omat vaihteluni joskus johonkin ketjuun, mutten sitä nyt äkkiseltään enää löytänyt. Sen sijaan bongasin Mary Fortier Shean kotisivuilta uusia sähköisiä ilmaisjulkaisuja! Kurkatkaapa: E-booklets. Smiley Tässä myös linkki, jonka olen joskus aiemminkin postannut: The Sun in the Solar Return houses. Tässä myös Mary Shean selitys auringon liikkeistä ap-kartalla:

The Movement of the Sun in the Solar Return Charts

Because we have leap year every four years, the time of the Solar Return chart changes about 6 hours per year. This means that the Sun will return at a time other than your birthtime and perhaps a day early or late. This steady 6 hour rotation also means that if you stay in the same location from year to year, you will be able to see a cycle associated with the Sun's movement. The Sun will move clockwise three houses. Awareness of this movement enables you to understand the cycle of development you are in. You might be experiencing the Sun consistently in angular houses, or succeedent or cadent. Each of these developmental rotations can last for 10-11 years depending on latitude and degrees of long and short ascension. But the movement of the Sun from one Solar Return to another is like a clock slowly losing time. Over a period of years, the angular rotation shifts into a succeedent pattern, eventually to a cadent pattern, and then back to angular again. Below are brief interpretations for the house placements of the Sun in these developmental cycles. They are not in the order that one might expect since each stage seems to have its own beginning and end.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #443 : 25.11.2008 14:27:56 »

Katselin tuossa 2009 AP karttani ja huomasin että vesimies siellä sitten nousee.

Toinen seikka joka kiinnitti huomioni oli se että jupiter, neptunus ja chiron yhtyvät askendanttiini.

Ykköshuoneessa vaikuttavat myös venus, uranus, mars, merkurius Shocked
Eli

 uranus  aspect_con  mars
 uranus  aspect_con  venus
 mars  aspect_con  venus
Eli ykkönen on melkoisen ruuhkainen Smiley

Toinen huone sitten on 7.huone josta saturnus tekee oppositiota uranukselle ja marsille..

Pluto möllii 11.huoneessa.

Tuo jupiter ja neptunus askendanttiin yhtymässä kiinnostaa minua. Mahdollisesti onnekas, eikö vaan?
Mitäs sanotte Smiley

Ja vesimies nousee ja uranus on ekassa huoneessa Shocked
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #444 : 25.11.2008 14:48:31 »

Ja tietty ekassa huoneessa on myös aurinko merkuriukseen yhtyen  Grin
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #445 : 25.11.2008 17:20:32 »

Minulla astui tänään voimaan uuden uusi ap-kartta.  Cheesy

Siellä on energinen  aurinko mars merkurius yhtymä ja toivottavasti tuo tulee helpottamaan kirjoittamista tänä vuonna. Nimimerkki yritäpä tehdä tieteellistä tutkimusta kun ap-kartalla  merkurius aspect_squ neptunus koko viime vuoden buck2

Hieno  jupiter aspect_tri saturnus ja  aspect_sex uranus uudella kartalla ei sekään mitenkään toiveita latista.  :Smiley
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #446 : 26.11.2008 10:20:48 »

Lizzy, onneksi olkoon! Many happy returns!, niin kuin sanotaan. Smiley

Saturnalia ja Artemis, itselläni on tää vuosi ollut Vesimies-nousuinen. Ykköshuoneessa melkein kaikki planeetat, mukaan lukien asteentarkka merkurius aspect_con neptunus (heh, kovasti oon yrittänyt olla tieteellinen minäkin...) sekä tietysti myös aurinko aspect_con uranus ja kuu, joka on vielä Oinaassa. Mitään radikaalia ei kuitenkaan ole vielä tapahtunut, mutta onhan tässä vielä muutamia kuukausia ap-vuotta jäljellä...ainakin olen kyllä tänä vuonna keskittynyt lähinnä itseeni ja omiin intresseihini, mitä painotus 1. huoneessa ja Oinas-kuu lupailisivat. En nyt osaa kuitenkaan sanoa, miten juuri Vesimies näkyisi...ystävät on olleet tärkeitä (ovat tietysti muutenkin), mutta olen tavannut ystävien kautta ja muutenkin paljon uusia ihmisiä, opiskelukavereita ym., eli liittyisi varmaan vahvasti noihin ihmissuhdeverkostoihin tämä vuosi. Sitä vahvistaa myös ap-kartan jupiter askendentillani, joka siis transiittinakin on ollut päällä suurimman osan vuotta.

Ensi vuosi näyttää sikäli mielenkiintoiselta, että Rapu nousee ja planeetat keskittyvät 8., 9. ja 10. huoneisiin. Kuutosessa on pluto. Menisiköhän työpaikka vaihtoon...toisaalta opiskelutkin on vielä melkein alkutekijöissään. Kasihuoneessa on jupiter ja nelosessa saturnus, Rapu-nousun kanssa voisi tällä yhdistelmällä edelleen toivoa sitä uutta asuntoa. Smiley Jupiter oli kasissa viimeksikin, kun asuntokauppoja tehtiin - samaten Saturnus nelosessa seuraavalla kartalla, jonka voimassaoloaikaan itse muutto osui. Ja nyt osuisi vielä nataali-Mars tuohon ap-kartan 8. huoneen kärjelle.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10602


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #447 : 26.11.2008 10:28:49 »

vaan osaako ap kartta selittää rankkoja sielukokemuksia? minusta siellä oli tulkinnassa ihan viatonta "vapaita suhteita" tms teemaa..

katsotaan muuten tosiaan keväällä vaikuttaako 6-huoneen tyhjeneminen.. se on niin ja näin..

ehkä 5 vuoden kuluttua voin sanoa, onko työelämän kuviot vihdoin muuttuneet nk sielunsuunnitelman mukaisiksi, vai vieläkö paahdan kahta projektia pääsemättä siihen tärkeimpään..(tai sitten teen senkin jotenkin sivussa)

samalla ajalla sitten kai käydään läpi "Jotain" sielukumppanien kanssa.?
« Viimeksi muokattu: 26.11.2008 10:31:42 kirjoittanut ^^Cocijo^^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
marix
Astro-nauttija
****
Viestejä: 834



Profiili
« Vastaus #448 : 30.11.2008 13:57:37 »

otinpa tuon ap-karttani taas esille, synttärit lähestyy Wink

mulla on kakkos- ja kolmoshuoneet täynnä tavaraa! mars, aurinko ja merkurius. kolmosessa kauriissa jupiter, kolmosessa vesimiehessä venus, chiron ja neptunus. nelosessa kaloissa uranus. kuu on aika lähellä dc:tä kutosessa oinaassa. ja se saturnus kympissä neitsyessä. asc skorpioni.

neliöitä näkys olevan ihan tarpeeks.

ic kalat, onkohan kalat vähä siistimpiä kavereita ku tää mun syntymäkartan ic vesimies Cheesy voin kertoa, että jos mun parisuhde kaatuu niin syynä on teekupit ympäri kämppää kuin myös roskat (avatut kirjekuoret, syödyt suklaat..).

mutta ton mun miehen ap-kartta se vasta sotkuselta näyttääkin. sillä on aurinko ja asc molemmat leijonassa. johtajuus ja leijonamaisuus korostuu? aurinko osuu huoneeseen 12 (onneks ei ykköseen, sehän ois superleijona muuten?). ykkösessä sillä on merkurius ja venus (piru! miksei sen venus voi koskaan mennä skorpiooniin tai joku mars esimerkiks, että tulis vähän seksiä tähän touhuun? Cheesy). saturnus ja mars kakkosessa neitsyessä. kuu vaa'assa, pluto jousimiehessä vitosessa ja jupiter kauriissa samassa huoneessa. kutosessa dc:llä chiron vesimiehessä (mitä se chiron tahtoo parantaa?). sairaan paljon  aspect_opp ja  aspect_con merkkejä, ei neliöitä paljon mitään.

oliko juno se avioliitto-juttu? se on miehellä jousimiehessä vitosessa ja mulla kakkosessa kauriissa. höh. meen sit vissiin naimisiin työni kans.

2009/2010 miehellä menee juno kutosessa dc:n tuntumassa.. mun 2009/2010 on jo sit aika erikoinen. ykkös ja seiska huoneet on aivan sairaan isoja!! mitä se meinaa? joko sormuskauppaan? jokojoko? Cheesy

onko jotain semmosia aspekteja/transiitteja jotka ap-kartalla vois kertoa muuttamisesta? meijän on keväällä pakko alkaa ettiä uutta kämppää. äiti on vihanen ku me maksetaan vuokraa. pitäs ostaa oma.
tallennettu

aurinko , jupiter , uranus ja neptunus jousimiehessä
merkurius kauriissa
kuu vesimiehessä
askendentti ja mars vaa'assa
venus , pluto ja saturnus skorpionissa
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #449 : 01.12.2008 08:34:18 »

Lizzy, onneksi olkoon! Many happy returns!, niin kuin sanotaan. Smiley

Saturnalia ja Artemis, itselläni on tää vuosi ollut Vesimies-nousuinen. Ykköshuoneessa melkein kaikki planeetat, mukaan lukien asteentarkka merkurius aspect_con neptunus (heh, kovasti oon yrittänyt olla tieteellinen minäkin...) sekä tietysti myös aurinko aspect_con uranus ja kuu, joka on vielä Oinaassa. Mitään radikaalia ei kuitenkaan ole vielä tapahtunut, mutta onhan tässä vielä muutamia kuukausia ap-vuotta jäljellä...ainakin olen kyllä tänä vuonna keskittynyt lähinnä itseeni ja omiin intresseihini, mitä painotus 1. huoneessa ja Oinas-kuu lupailisivat. En nyt osaa kuitenkaan sanoa, miten juuri Vesimies näkyisi...ystävät on olleet tärkeitä (ovat tietysti muutenkin), mutta olen tavannut ystävien kautta ja muutenkin paljon uusia ihmisiä, opiskelukavereita ym., eli liittyisi varmaan vahvasti noihin ihmissuhdeverkostoihin tämä vuosi. Sitä vahvistaa myös ap-kartan jupiter askendentillani, joka siis transiittinakin on ollut päällä suurimman osan vuotta.

Ensi vuosi näyttää sikäli mielenkiintoiselta, että Rapu nousee ja planeetat keskittyvät 8., 9. ja 10. huoneisiin. Kuutosessa on pluto. Menisiköhän työpaikka vaihtoon...toisaalta opiskelutkin on vielä melkein alkutekijöissään. Kasihuoneessa on jupiter ja nelosessa saturnus, Rapu-nousun kanssa voisi tällä yhdistelmällä edelleen toivoa sitä uutta asuntoa. Smiley Jupiter oli kasissa viimeksikin, kun asuntokauppoja tehtiin - samaten Saturnus nelosessa seuraavalla kartalla, jonka voimassaoloaikaan itse muutto osui. Ja nyt osuisi vielä nataali-Mars tuohon ap-kartan 8. huoneen kärjelle.

Katsotaan mitä tuo vuosi tullessaan Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 73
  Tulostusversio  
 
Siirry: